Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τα εκπαιδευτικά σωματεία των Κυκλάδων απαντάνε στην Κατερίνα Μονογυιού

Δημοσίευση: 08/02/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α΄ ΕΛΜΕ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΕΛΜΕ ΠΑΡΟΥ – ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ

ΕΛΜΕ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΘΗΡΑΣ

Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σύρου, Τήνου, Μυκόνου

Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πάρου-Αντιπάρου

Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Άνδρου

Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων

Μόνιμη τηλεκπαίδευση στα «μικρονήσια» ;

Ξεχάστε το κ.Μονογυιού!

Ο «Δάσκαλος» είναι αναντικατάστατος!

Να στελεχωθούν τα σχολεία σε όλα τα νησιά με όλες τις ειδικότητες!

Με έκπληξη διαβάσαμε πριν λίγες μέρες την επερώτηση κυβερνητικής βουλεύτριας , εκλεγμένης στις Κυκλάδες , προς την Υπ. Παιδείας  , αν σκοπεύει να δημιουργήσει μόνιμες ειδικές δομές τηλεκπαίδευσης στα μικρονήσια των Κυκλάδων, στα οποία δεν υπάρχουν ήδη σχολικές μονάδες. Και λέμε με έκπληξη γιατί δεν περιμέναμε από μια βουλεύτρια των Κυκλάδων, να υποστηρίζει ότι στην τόσο ευαίσθητη νησιωτική περιοχή των Κυκλάδων, θα μπορούσαν οι οθόνες των υπολογιστών και των κινητών τηλεφώνων να αντικαταστήσουν τη φυσική παρουσία των εκπαιδευτικών. Αλήθεια όμως, κ. Μονογυιού, σε πόσα νησιά μας δεν υπάρχουν σχολεία;

Σε μια περιοχή όμως, όπως τα μικρά Κυκλαδονήσια, όπου οι σχολικές υποδομές είναι ακόμα περισσότερο αναγκαίες λόγω της απομόνωσης των κατοίκων, των περιορισμένων δρομολογίων, της δυσκολίας μετακίνησης, των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών και γενικότερα των ιδιαίτερα σκληρών και δύσκολων συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοι και τα παιδιά, οι σχολικές υποδομές και οι εκπαιδευτικοί είναι ακόμα περισσότερο αναγκαίοι για τη μόρφωση, την υγιή ψυχική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και των μαθητών, αλλά και για την ισόρροπη κοινωνική και πολιτική ζωή όλης της τοπικής κοινωνίας.

Δυστυχώς λοιπόν καλούμαστε ως εκπαιδευτικοί, ως δημόσιοι λειτουργοί, ως εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων στις Κυκλάδες να πούμε άλλη μια φορά το αυτονόητο:

Ο εκπαιδευτικός είναι αναντικατάστατος. Καμία οθόνη δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού στο σχολείο, τη ζωντανή σχολική ζωή, το μάθημα, την πραγματική επαφή μαθητή και δασκάλου, την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πράξης, την ανάγκη των μαθητών να μάθουν, να επικοινωνήσουν, να αισθανθούν  , να αλληλεπιδράσουν.

Η τηλεκπαίδευση ξεκίνησε ως ένα φιάσκο και συνεχίζεται ως ένα φιάσκο, εις βάρος των μαθητών μας, των οικογενειών τους και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ένα μεγάλο μέρος των μαθητών είναι επίσημα εκτός τηλεκπαίδευσης (έλλειψη μέσων και διαδικτύου) η πλειοψηφία των μαθητών συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση μέσω κινητών τηλεφώνων, τα προβλήματα σύνδεσης, ήχου επικοινωνίας είναι αδιάλειπτα.  Εξάλλου όλες οι μελέτες και οι έρευνες που δημοσιεύτηκαν σχετικά με την τηλεκπαίδευση και τις συνέπειές της στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς το αποδεικνύουν περίτρανα. Ενδεικτικά η τελευταία έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εφημερίδα Καθημερινή , σχετικά με τις επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές στα δημόσια σχολεία, αναφέρει ότι το 71,5% των μαθητών καταβάλλεται από άγχος, το 63% από ψυχική εξάντληση, το 45% από θλίψη, κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης. Ενώ το 73% των μαθητών δήλωσε ότι έχει εμπεδώσει λίγο ή καθόλου την ύλη. Η διάσπαση προσοχής των μαθητών αναγνωρίστηκε επίσης σε ποσοστό άνω του 80% !

Η τηλεκπαίδευση είναι μια σκληρή, νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση στον χώρο της εκπαίδευσης που ωθεί σε νέες ευέλικτες σχέσεις εργασίας και διάλυση των εργαζομένων. Η νέα λογική της τηλεκπαίδευσης θέλει τους συναδέλφους μας «αναλώσιμους» συμβασιούχους «μιας χρήσης», όπως έγινε με τους τριμηνίτες αναπληρωτές αλλά και με τους συναδέλφους της ενισχυτικής διδασκαλίας που θα εργαστούν μόνο εξ αποστάσεως για όλο το υπόλοιπο της φετινής χρονιάς!  

Την ίδια στιγμή ,οι γονείς των μαθητών μας, πιθανόν τηλεργαζόμενοι και οι ίδιοι ,καλούνται να αναμετρηθούν με τα έξοδα που απαιτούνται ώστε να μπορέσουν τα παιδιά τους να μην αισθανθούν αποκλεισμένα και να τους παρέχουν όλα όσα απαιτεί η συμμετοχή στην εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση. Αυτά , όταν αμφότεροι εκπαιδευτικοί (και ιδιαίτερα οι αναπληρωτές) και γονείς βρίσκονται αντιμέτωποι με την απειλή της ανεργίας (για κάποιους γονείς η ανεργία είναι ήδη πραγματικότητα), την καταστρατήγηση των ωραρίων και της βίαιης εισβολής της κάμερας στον ιδιωτικό τους χώρο μέσω της τηλεργασίας.

Κυρία Μονογυιού,

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές πως για κάθε παιδί η τηλεκπαίδευση είναι μια βασανιστική , ατελέσφορη και αρκετές φορές ανεφάρμοστη διαδικασία ,που μόνο εκπαίδευση δεν είναι! Ιδιαίτερα τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών, τα προσφυγόπουλα, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, τα παιδιά πολύτεκνων οικογενειών, τα παιδιά που διαβιούν σε μη υποστηρικτικό οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον, όπως πολλά παιδιά που ζουν στα νησιά των Κυκλάδων, εξωθούνται στη σχολική αποτυχία και στον σχολικό αποκλεισμό!

Αντί λοιπόν για τηλεκπαίδευση αυτό που θα έπρεπε να ζητάτε για τα μικρά νησιά είναι ίδρυση νέων σχολείων, κτίρια και σχολικές εγκαταστάσεις, νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές για τα παιδιά, ιατρικο και νοσηλευτικό προσωπικό , αλλά και παροχή σημαντικών οικονομικών κινήτρων για τους ακρίτες των νησιών που έχουν μπουχτίσει μόνο λόγια τόσα χρόνια.!!!

Αντί αυτού εσείς προτείνετε τα νησιά αυτά και οι κάτοικοί τους να παραμείνουν στην απομόνωση, στην εξαίρεση και στον αποκλεισμό από το πραγματικό αγαθό της μόρφωσης και της παιδείας.

Επειδή λοιπόν είμαστε δάσκαλοι και όχι ρομπότ και έχουμε τεκμηριωμένη άποψη για το λειτούργημά μας…

Ούτε κουβέντα για καθιέρωση της τηλεκπαίδευσης

σε οποιοδήποτε νησί των Κυκλάδων.

Ούτε κουβέντα για αντικατάσταση των εκπαιδευτικών από οθόνες.

Κάθε τέτοια προσπάθεια θα μας βρει απέναντι όλους μαζί

 και θα πέσει στο κενό…

Θα διαφυλάξουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο και θα υποστηρίξουμε την κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών μας μακριά από κάμερες…

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Να ιδρυθούν νέα σχολεία σε όλα τα νησιά που χρειάζονται

Να γίνουν μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα εκπαιδευτικά κενά σε όλα τα σχολεία των Κυκλάδων.

Σχόλια (11)

 
Εκπαιδευτικός
10 Φεβ 2021 08:51

Σωστό και δίκαιο είναι οι δάσκαλοι να είναι εκεί και να έρχονται σε καθημερινή επαφή με τους μαθητές τους. Ωστόσο ας ξεχνάμε ότι το μοντέλο της τηλεκπαίδευσης για απομακρυσμένες περιοχές λειτουργεί εδώ κει δεκαετίες με επιτυχία στην Αυστραλία και στις Σκανδιναβικές χώρες. Είναι η εσχάτη λύση αλλά είναι μια λύση. Ας μελετηθούν προσεκτικά από όλους τα μοντέλα και τα αποτελέσματα των ερευνών στην Αυστραλία .

 
Μελίτακας ο Α΄
09 Φεβ 2021 18:59

Το πρόβλημα δεν είναι η πρόσφατη λανθασμένη πρόταση της βουλευτού, αλλά η διαρκής ολιγωρία της Πολιτείας να δώσει μία αποτελεσματική λύση σ΄ένα πρόβλημα που υπάρχει και στην ηπειρωτική Ελλάδα. Είναι επίσης σημαντικό το γεγονός ότι το πρόβλημα αυτό υπήρχε και την εποχή των «παχέων αγελάδων»!...

 
ΑΠΛΑ ΠΑΠΑ?
09 Φεβ 2021 12:24

@ΠΑΠΑΣ
Με την ΑΠΛΗ λύση σας, ΠΟΤΕ δεν θα ξαναστείλουν εκπαιδευτικούς. Ούτε το Σεπτέμβριο, ούτε το Δεκέμβριο, ούτε τη Δευτέρα Παρουσία Παπά μου.

Με την ίδια επίσης απλή λύση, όπου δεν υπάρχει στελέχωση (ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΙΝΗΤΡΟ-ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ), να βάλουμε και τηλε-υγεία, τηλε-αστυνομία, τηλε-στρατό, τηλε-λιμενικό, τηλε-δημόσιο. Απλό είναι κι αυτό.

Τα απλά τα ξέρουμε κι εμείς οι απλοί πολίτες. Τα δύσκολα οφείλει να διαχειρίζεται μια κυβέρνηση και η νεαρή βουλευτής της. Αλλιώς να ψηφίζουμε και τηλε-βουλευτές και τηλε-κυβερνήσεις. ΑΠΛΑ ΠΑΠΑ ή ΑΠΑΠΑΠΑΠΑ?

 
ΗΡΑ*
09 Φεβ 2021 11:51

@ Σωτήρης, @ ΠΑΠΑΣ

Όταν λέμε " ίσες ευκαιρίες μάθησης/ εκπαίδευσης για όλους" θα πρέπει να το εφαρμόζουμε στην πράξη κι όχι μόνο στα λόγια. Η Πολιτεία, για λόγους εθνικούς,πατριωτικούς. κοινωνικούς, παιδοψυχολογικούς..., υποχρεούται να θεσπίσει κίνητρα και να καταστήσει τις τοποθετήσεις/τους διορισμούς στα μικρονήσια των Κυκλάδων και όχι μόνο σ' αυτά ελκυστικές και περιζήτητες είτε με ειδικό επιμίσθιο και/είτε με ειδική μοριοδότηση κι όχι με προτάσεις σαν κι αυτή της κ. Μονογυιού. Οι πολίτες των Κυκλαδονήσων δεν την έστειλαν στη Βουλή των Ελλήνων για να αντιστρατεύεται τα δικαιώματά τους... Έλεος !

 
ΠΑΠΑΣ
09 Φεβ 2021 11:26

Συνάδελφοι....αυτό το απαιτούμε......από ποιούς απαιτούμε.....από τους ίδιους μας τους εαυτούς......ΕΜΕΙΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ.....ΕΜΕΙΣ ΜΟΛΙΣ ΠΑΜΕ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ......ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟΥΣ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ....!!!
Η ΤΕΧΝΟΛΌΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ......ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΟ.....ΕΤΣΙ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ.....ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ....ΕΝΩ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΤΙΠΟΤΑ.....!!! ΣΤΑ ΜΕΡΗ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ.....ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ.....ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ.....!!!
ΑΠΛΟ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ....

 
Σιγά τον αναντικατάστατο
09 Φεβ 2021 10:03

Όχι απλά αντικαθίσταται αλλά είναι και εξαιρετικά αναλώσιμος.
Χιλιάδες στην ουρά.

 
Απορία
08 Φεβ 2021 22:48

Κ. Σωτήρη, με πολύ σεβασμό σας υπενθυμίζω ότι η ισότητα στην παροχή εκπαίδευσης είναι θεμελιώδες δικαίωμα κατοχυρωμένο συνταγματικά και όχι καπρίτσιο ορισμένων εκπαιδευτικών. Αν ήταν το παιδί σας στη θέση αυτών των παιδιών, θα σας εξοργιζε αυτή η άποψη. Αν πάλι ήσασταν εκπαιδευτικός, θα σας εξοργιζε, επειδή δεν θα θέλατε κανένα παιδί του κόσμου να στερείται ένα βασικό δικαίωμα της ζωής του. Επίσης σας υπενθυμίζω ότι υπάρχει κράτος και ψηφίζουμε κυβερνήσεις ώστε - αν μη τι άλλο- να προστατεύουν τα δικαιώματά των πολιτών με κάθε τρόπο και να υπηρετούν τον πολίτη με κάθε νόμιμο και πρόσφορο τρόπο. Διαφωνείτε;

 
@ Σωτήρης
08 Φεβ 2021 22:10

Εννοούμε αγαπητέ ότι η διδασκαλί δια ζώσης είναι αναντικατάστατη.Φροντίδα της Πολιτείας λοιπόν πρέπει να είναι να παρέχει την απαραίτητη υποδομή ΄όπως και το εκπαιδευτικό προσωπικό που χρειάζεται για τα μικρά νησιά!!!Μήπως με την τηλεκπαίδευση αδειάσουν αυτά τα νησιά;¨Οσο για το δεν πάει κανένας να σου πω εγώ μια λύση!!!Να δώσει παραπάνω χρήματα στους εκπαιδευτικούς που θα πάνε σε αυτά τα νησιά.Αλλού κι αλλού δίνει πακτωλούς χρημάτων που δεν πρέπει!!!

 
Φαροφύλακας
08 Φεβ 2021 22:05

Τα εκπαιδευτικά σωματεία να καταθέσουν τις απόψεις τους και για τις κάθε λογής αποσπάσεις με τις οποίες φεύγουν οι εκπαιδευτικοί από τα νησιά...

 
Λύση τα πρότυπα σχολεία όχι η τηλεκπαίδευση
08 Φεβ 2021 21:59

Εφόσον μπορούν να συγκροτηθούν Γυμνάσια και Λύκεια ας γίνεται μεταφορά των μαθητών για τα δύο τετράμηνα. Δεν είναι υποκατάστατο η εξ αποστάσεως διδασκαλία αλλά λύση έκτακτης ανάγκης.

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αδιανόητο να μην παρέχεται με φυσική παρουσία εκπαιδευτικού και μαθητών στην τάξη.

@ Σωτήρης
08 Φεβ 2021 21:16

Αν δοθούν κατάλληλα κίνητρα θα βρεθούν δεκάδες εκπαιδευτικοί να στελεχώσουν κάθε θέση. Είναι θέμα αξιοπρεπούς μισθού και υποστηρικτικών παροχών από το ελληνικό κράτος ώστε οι δάσκαλοι να κάνουν σωστά την εργασία τους και να μη νιώθουν παρατημένοι σαν ναυαγοί σε σχολεία για τα οποία στα κέντρα εξουσίας αδιαφορούν αφού ελάχιστοι οι κάτοικοι και οι ψήφοι.

 
Σωτήρης
08 Φεβ 2021 21:16

Για να είναι αναντικατάστατος θα πρέπει πρώτα να υπάρχει για να μπορεί να αντικατασταθεί. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν αντικαθίσταται γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει, αφού δεν πάει κανένας. Όχι μόνο δεν βοηθάτε στη λύση του προβλήματος που ξέρετε πολύ καλά ότι υπάρχει εδώ και χρόνια, αλλά συμβάλετε και στην διαιώνισή του. Ξέρετε και με την εξ αποστάσεως πάλι άνθρωπος διδάσκει ήτοι δάσκαλος κι όχι ο υπολογιστής ή κάποιο ρομπότ...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ