Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ ζητούν ισοτίμηση πτυχίων

Δημοσίευση: 10/02/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αν και έχουν περάσει τρία χρόνια από την εφαρμογή του ν. 4521/2018 «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις», καθώς και δύο χρόνια από την εφαρμογή του ν. 4610/2019 «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να παραμένει αδρανής απέναντι στο ζήτημα της ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων των αποφοίτων Α.Ε.Ι. Τ.Τ., με τους τίτλους σπουδών των νέων ακαδημαϊκών δομών.    

Μολονότι τετρακόσιες χιλιάδες πτυχιούχοι βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα εξαιτίας της απουσίας πρωτοβουλίας και μέριμνας εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, πρόσφατα δημοσιεύματα στον τύπο αναφορικά με το επικείμενο σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση, κάνουν λόγο για πρόβλεψη περί δημιουργίας νέων τριετών δομών, οι οποίες θα απαρτίζουν τον τεχνολογικό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης.

Γνωστοποιούμε προς κάθε κατεύθυνση ότι ουδεμία ανοχή θα υπάρξει εκ μέρους των αποφοίτων Α.Ε.Ι. Τ.Τ. της χώρας  στο ενδεχόμενο επιχείρησης του Υπουργείου Παιδείας να συνδέσει τους τίτλους σπουδών των Α.Ε.Ι. Τ.Τ., οι οποίοι είναι τετραετούς διάρκειας και αντιστοιχούν σε 240 ECTS, με τους τίτλους σπουδών των τριετούς διάρκειας δομών που προτίθεται να δημιουργήσει!

Ταυτοχρόνως, υπενθυμίζουμε το γεγονός ότι έχουμε ήδη αποστείλει ολοκληρωμένο υπόμνημα και πρόταση, διά των οποίων αξιώνουμε την ισοτίμηση και αντιστοίχιση των πτυχίων μας με τα πτυχία τα οποία προέκυψαν από τις συνέργειες των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. και Π.Τ..

Καλούμε την Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως, καθώς και τον Υφυπουργό Παιδείας για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης κο Άγγελο Συρίγο, όπως ανταποκριθούν στα κατ’ επανάληψη κατατεθημένα αιτήματά μας προς από κοινού συνάντηση, τα οποία έως σήμερα έχουν αγνοηθεί. Τέλος, αξιώνουμε και αναμένουμε από την Ελληνική Κυβέρνηση όπως επιδείξει τον επιβεβλημένο δημοκρατισμό και όπως σκύψει πάνω από το ζήτημα αυτό, το οποίο αφορά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι απαρτίζουν τον επιστημονικό και παραγωγικό ιστό της χώρας.

Για τον Σύλλογο Αποφοίτων Τ.Ε.Ι. Αθήνας & Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.

 Ο Πρόεδρος – Βίκτωρ Πολίτης
Ο Αντιπρόεδρος – Ιωάννης Λαλαδάκης

Για τον Σύλλογο Αποφοίτων και Φοιτητών Τεχνολογικού
Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης

Ο Πρόεδρος – Αλέξανδρος Μπριτζολάκης
Η Αντιπρόεδρος – Μαρίνα Κυριακοπούλου

Σχόλια (57)

 
bob mastoras
26 Απρ 2021 13:01

"οι "ικανότητες" και τα "προσόντα" μετράνε στην αγορά εργασίας αγαπητή. Δεν τα αποκτάς με μια υπογραφή σε ΦΕΚ. "
Αρα δεν σας ενοχλούν εσάς μερικές υπογραφές σε ΦΕΚ. Τότε γιατί εκνευρίζεστε και χάνετε τον χρόνο σας εδώ. Εκτός αν τελικά η πίστη σας για τα αυταπόδεικτα της αγοράς εργασίας δεν είναι και τόσο εδραία.

 
ΓΣ
26 Απρ 2021 11:03

Οι σχολιαστές επιβεβαιώνουν αυτό που θα έπρεπε να μας φοβίζει όλους... Ότι θέλουν ή δέχονται, το κράτος αναδρομικά να απονέμει προνόμια και τίτλους τα οποία ως χθες δεν υπήρχαν ή δεν δεχόταν. Δεν αντιλέγει κανείς να αναμορφώνονται τα προγράμματα σπουδών των ΤΕΙ, ΑΕΙ, οτιδήποτε και μετά από αυτό να λέμε ότι εφεξής είναι ισότιμα με οτιδήποτε. Το πρόβλημα είναι οτι παλαιότερα ΔΕΝ ήταν, και με μια υπογραφή εμείς τα "κάνουμε". Προφανώς αυτό βολεύει κάποιες ομάδες συμπολιτών όπως επίσης από ψηφοθηρικής άποψης. Αλλά ο βασιλιάς είναι γυμνός.

 
@anabell
26 Απρ 2021 10:59

οι "ικανότητες" και τα "προσόντα" μετράνε στην αγορά εργασίας αγαπητή. Δεν τα αποκτάς με μια υπογραφή σε ΦΕΚ. Άλλα τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας λεει ο λαός. Η ισοπέδωση όλων δεν κάνει ποτέ καλό. Η αρχή του τέλους έγινε τη 10ετία του '80 όταν σε συνέλευση εργαζόμενων σε μεγάλο δημόσιο νοσοκομείο, μια κυρία που εργαζόταν στο προσωπικό καθαριότητας γύρισε και αποκάλεσε ένα γιατρό δίπλα μου "συνάδελφε".

 
annabell
25 Απρ 2021 20:42

ισοτημία ΤΩΡΑ! Κανένας δε θα μειώνει τις ικανότητες και τα προσόντα κανενός πτυχιούχου ΑΤΕΙ

 
Λάθος η ίδρυση των ΤΕΙ
12 Φεβ 2021 15:18

Τα ΤΕΙ ιδρύθηκαν στις ίδιες πόλεις όπου υπήρχαν τα ΚΑΤΕΕ και διατήρησαν το προσωπικό και τη δομή τους για πάνω από μία δεκαετία.

Αυτά τα λάθη του παρελθόντος έχουν ταλαιπωρήσει δεκάδες φοιτητές και αποφοίτους επί τέσσερις δεκαετίες, καθώς σπαταλήθηκαν πολύτιμοι πόροι και χρόνος χωρίς αποτέλεσμα.

@ ΠΕ04
12 Φεβ 2021 15:07

Δεν υπάρχει μετεξέλιξη των ΚΑΤΕΕ σε ΤΕΙ. Τα ΤΕΙ δημιουργούνται από την αρχή!!!

 
ΠΕ04
12 Φεβ 2021 15:07

Δεν υπάρχει μετεξέλιξη των ΚΑΤΕΕ σε ΤΕΙ. Τα ΤΕΙ δημιουργούνται από την αρχή!!!

 
Πρακτική άσκηση και προγράμματα για πτυχιούχους
12 Φεβ 2021 14:41

Στην Ευρώπη προσφέρουν internships και graduate schemes σε νέους πτυχιούχους, μετά από αξιολόγηση γενικών ικανοτήτων και συχνά ανεξάρτητα από το πεδίο του πρώτου πτυχίου.

Οι μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις επενδύουν με εσωτερική εκπαίδευση για 18 ή 24 μήνες και έτσι χτίζουν το ανθρώπινο δυναμικό τους.

Τεράστια στρέβλωση στην Ελλάδα να απαιτούν από τα Πανεπιστήμια να παράγουν "έτοιμους" εργαζομένους με "προϋπηρεσία" σε συγκεκριμένα εργαλεία ή μεθοδολογίες - σε καμία χώρα της Δυτική Ευρώπης δεν υπάρχει αυτή η κοντόφθαλμη λογική.

Η ελληνική αγορά έχει δομικά προβλήματα και δε διακρίνεται για την καινοτομία της. Αυτό το κλίμα δεν πρέπει να μεταφερθεί και στον χώρο της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης, και να θεωρούμε δήθεν προσον την έλλειψη θεωρητικών γνώσεων επειδή συμβαδίζει με τις "απαιτήσεις" της ελληνικής αγοράς.

Εύκολη λύση, θα αρκούσε η παρακολούθηση 3-4 σεμιναρίων σε διάφορες εταιρικές τεχνολογίες... Είναι υποβάθμιση τόσο της αξίας των ακαδημαϊκών σπουδών όσο και των ίδιων των πτυχιούχων

Προς Apostolos
12 Φεβ 2021 05:53

Σε πολλές περιπτώσεις το να έχεις ένα πτυχίο ΤΕ (εφαρμοσμένης επιστήμης δηλαδή) είναι προσόν και όχι μειονέκτημα. Αυτή η κακή νοοτροπία της Ελληνικής κοινωνίας να υπολογίζει μόνο τα πτυχία των Πανεπιστημίων έπρεπε να αλλάξει, όχι να αλλάξουν τα πτυχία.

Η αγορά, ειδικά στον χώρο των νέων τεχνολογιών, χρειάζεται επιστήμονες που να γνωρίζουν άμεσα τον τρόπο να εφαρμόσουν τις επιστημονικές τους γνώσεις και όχι μόνο θεωρίες. Τα μεταπτυχιακά λειτουργούν ως εξειδίκευση και όχι ως γνώση εφαρμογών.

Οι εταιρείες δεν βρίσκουν άτομα που να έχουν ήδη πρακτικές γνώσεις στο αντικείμενο τους αλλά δεν είναι και διατεθειμένες να τους εκπαιδεύσουν. Πρέπει αυτοί να είναι έτοιμοι από το τμήμα τους. Και μέχρι τώρα οι πιο κατάλληλα προετοιμασμένοι ήταν οι απόφοιτοι ΤΕΙ.

 
ΤΕΙ από 1983 μέχρι 2018
12 Φεβ 2021 14:21

Αναφερόμαστε στα ΤΕΙ όπως ιδρύθηκαν και λειτούργησαν από το 1983 μέχρι το 1998-2001. Ως μετεξέλιξη των πρώην ΚΑΤΕΕ ιδρύθηκαν σε περιοχές όπου ήδη λειτουργούσαν ΑΕΙ (Αθήνα, Πειραιάς, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη κ.α) με αντίστοιχες ειδικότητες (Οικονομίας, Διοίκησης, Μηχανικών, Γεωπονίας κ.α.). Ήταν ιδρύματα ενταγμένα μεν στην Τριτοβάθμια αλλά ξεχωριστά σε αποστολή και εκπαιδευτικό πρόγραμμα από τα Πανεπιστήμια.

Αρχικά μόνο οι καθηγητές των ΤΕΙ έπρεπε να είναι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου, ενώ οι επίκουροι καθηγητές και οι καθηγητές εφαρμογών απλώς ήταν κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος. Αυτό αναθεωρήθηκε δύο δεκαετίες αργότερα, αλλά προφανώς παρέμεινε το πρόβλημα στην ακαδημαϊκή οργάνωση των μαθημάτων.

Μετά το 2001 έγινε η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ που όμως δεν ήταν επιτυχημένη παρά τις συνεχείς νομοθετικές παρεμβάσεις (νόμοι 2005, 2007, 2009, 2013). Αν τότε είχε επιλεγεί η κατάργηση των σχολών ΤΕΙ και ενσωμάτωση των τμημάτων στα Πανεπιστήμια τώρα θα είχε λυθεί το ζήτημα για όλους τους εργαζόμενους κάτω των 45 ετών, που θα είχαν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα σε κάθε τομέα σπουδών.

Ακόμα και σήμερα ψηφίστηκαν ειδικές διατάξεις για το προσωπικό των ΤΕΙ (βλ. παράταση για απόκτηση διδακτορικού διπλώματος μέχρι το 2022) άρα είναι προφανές ότι δε λειτουργούν και δεν εξυπηρετούν κάτι ως ξεχωριστός τύπος ιδρύματος.

https://www.esos.gr/arthra/54969/diataxi-gia-toys-kathigites-efarmogon-t...

@ Τεχνολόγος Τροφίμων MSc
12 Φεβ 2021 07:35

Στο Delft είναι ξεκάθαρη η ανακοίνωση για τις προϋποθέσεις για τους φοιτητές από την Ελλάδα: Όσοι απόφοιτοι προέρχονται από ΑΕΙ πρέπει να έχουν τουλάχιστον (7.0/10) βαθμό διπλώματος ή πτυχίου, ενώ όσοι προέρχονται από ΤΕΙ ή ΑΣΠΑΙΤΕ δε γίνονται δεκτοί.

Αντίστοιχοι είναι οι περιορισμοί και για την Αυστρία, όπου τα πτυχία από Fachhochschule δε γίνονται δεκτά στα μεταπτυχιακά προγράμματα. Δεν έχει να κάνει με τα ΙΕΚ και το επίπεδο 5 αλλά με τη διαφορά των ελληνικών ΤΕΙ και Πανεπιστημίων.

Επομένως, ήταν σωστό βήμα για τους νέους φοιτητές η κατάργηση των ΤΕΙ το 2018 και απομένει να ολοκληρωθεί ο ανασχεδιασμός με τη συνένωση των ΑΕΙ. Δε χρειαζόμαστε ειδική "Σχολή Μηχανικών", υπάρχουν οι Πολυτεχνικές Σχολές που καλύπτουν πλήρως τον τεχνολογικό τομέα τόσο από θεωρητική όσο και από πρακτική άποψη.

 
Apostolos
12 Φεβ 2021 11:07

Θα ήθελα επίσης να προσθέσω ότι όσον αφορά το δημόσιο (και τον διαχωρισμό ΤΕ από ΠΕ) θα μπορούσε να έχει ήδη γίνει αυτό που έγινε στο Υπουργείο Παιδείας για τους εκπαιδευτικούς 2βαθμιας εκπαίδευσης. Οι απόφοιτοι ΤΕΙ μπήκαν στο ίδιο ΠΕ με τους απόφοιτους Πανεπιστημίων (πχ το ΠΕ19 και ΠΕ20 της πληροφορικής έγινε ΠΕ86), χωρίς να γίνει κάτι στα πτυχία. Ούτε κατατακτήριες σε νεα τμήματα, ούτε ισοτιμήσεις, ούτε επιτροπές, ούτε κάτι άλλο.
Αυτόματα έγινε με μια υπουργική απόφαση.
Όταν θέλει η πολιτεία μπορεί να δώσει λύση. Μπορούν να δώσουν και επαγγελματικά δικαιώματα στους Μηχανικούς και τα ίδια δικαιώματα στους δημόσιους υπαλλήλους ΤΕ. Ούτε επιτροπές χρειάζονται, ούτε αλλαγές στα πτυχία, ούτε άλλες δικαιολογίες για καθυστέρηση.

 
ΠΑΔΑ και σχολές Τροφίμων
12 Φεβ 2021 08:59

Το ΠαΔΑ και οι σχολές Τροφίμων του ήδη είχαν εδραιωθεί στην αγορά πριν την Πανεπιστημιοποίηση του. Οι σχολές Οινολογίας, Τεχνολογίας Τροφίμων καθώς και άλλες Γεωπονικές κατευθύνσεις ουδέποτε αμφισβητήθηκαν στην αγορά και ήταν σωστή η κίνηση της Πανεπιστημιοποίησης. Το πρόβλημα υπάρχει όταν υπάρχουν Τ.Ε. και Π.Ε. κάτι το οποίο δεν υπάρχει σαν διαχωρισμός σε άλλες χώρες και σε τέτοιους κλάδους και είναι αντιδημοκρατικό καθώς διαχωρίζει πτυχιούχους και δημιουργεί σύγχυση στην εγχώρια αγορά εργασίας. Οι απόφοιτοι τέτοιων σχολών πρέπει άμεσα να ισοτιμηθούν με διαδικασίες.

 
Τεχνολόγος Τροφίμων MSc
12 Φεβ 2021 07:35

@Κατάργηση των ΤΕΙ και όχι επανασύστασή τους

Aρχικά κάνετε ένα μεγάλο λάθος αγαπητέ, συσχετίζεις τα ΤΕΙ που είναι στο επίπεδο 6 προσόντων με πτυχία bachelor όπως τα Πανεπιστήμια, ότα τα ΙΕΚ δίνουν διπλώματα επαγγελματικής κατάρτισης επιπέδου 5, καμία σχέση το ένα με το άλλο. Επίσης πανεπιστήμιο με πανεπιστήμιο διαφέρει, πχ Υπάρχουν πανεπιστήμια που προτιμούν να προέρχεσαι απο έναν συγκεκριμένο τύπο ιδρύματος, πχ. συμβατικό Πανεπιστήμιο, υπάρχουν όμως και Πανεπιστήμια που προτιμούν απόφοιτους πολυτεχνείων και άλλων τεχνολογικών ιδρυμάτων (Polytechnics, Institutes of technology κλπ.) , έχει να κάνει με το εκάστοτε πανεπιστήμιο πάντα.
Απο εκεί και πέρα η ουσία είναι μία, η νομοθεσία της ευρώπης που τα κατατάσει στο επίπεδο 6.

 
Apostolos
12 Φεβ 2021 05:53

@Πάλι τα ιδια

Κανένας δεν ξέρει πως θα είναι τα νεα 3ετη προγράμματα και τι πτυχίο θα δίνουν (επιπέδου 5 ή 6). Και ακόμα περισσότερο δεν ξέρουμε τι επαγγελματικά δικαιώματα θα έχουν. Οπότε ας μην λέμε ότι δεν θα είναι ισότιμα με τα πρωην ΤΕΙ. Είναι νωρίς ακόμα.

Επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι δεν διαφώνησα ποτέ στο τυπικό μέρος του θέματος. Ότι τα ΤΕΙ δηλαδή είναι στο επίπεδο 6 όπως τα Πανεπιστήμια. Αλλά ο χαρακτήρας των πτυχίων είναι διαφορετικός (χωρίς να σημαίνει κατώτερος των ΤΕΙ). ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ. Οι πτυχιούχοι ΤΕΙ θα πρεπε να παλέψουν ώστε να έχουν την ίδια αντιμετώπιση από την Πολιτεία (πχ. να ισοτιμηθεί το ΤΕ με το ΠΕ, οι μηχανικοί να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα, κλπ) και όχι να αλλάξουν τα πτυχία τους και από ΤΕ να γίνουν ΠΕ.

Και ξαναγράφω ότι σε πολλές περιπτώσεις το να έχεις ένα πτυχίο ΤΕ (εφαρμοσμένης επιστήμης δηλαδή) είναι προσόν και όχι μειονέκτημα. Αυτή η κακή νοοτροπία της Ελληνικής κοινωνίας να υπολογίζει μόνο τα πτυχία των Πανεπιστημίων έπρεπε να αλλάξει, όχι να αλλάξουν τα πτυχία.

Η αγορά, ειδικά στον χώρο των νέων τεχνολογιών, χρειάζεται επιστήμονες που να γνωρίζουν άμεσα τον τρόπο να εφαρμόσουν τις επιστημονικές τους γνώσεις και όχι μόνο θεωρίες. Τα μεταπτυχιακά λειτουργούν ως εξειδίκευση και όχι ως γνώση εφαρμογών. Οι εταιρείες δεν βρίσκουν άτομα που να έχουν ήδη πρακτικές γνώσεις στο αντικείμενο τους αλλά δεν είναι και διατεθειμένες να τους εκπαιδεύσουν. Πρέπει αυτοί να είναι έτοιμοι από το τμήμα τους. Και μέχρι τώρα οι πιο κατάλληλα προετοιμασμένοι ήταν οι απόφοιτοι ΤΕΙ.

 
Κατάργηση των ΤΕΙ και όχι επανασύστασή τους
11 Φεβ 2021 20:29

Δείτε τη σελίδα του Delft και άλλων πανεπιστημίων στην Ολλανδία, αναφέρεται χαρακτηριστικά η διαφορά μεταξύ αποφοίτων ελληνικών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Το ίδιο συμβαίνει και σε πολλά γνωστά Πανεπιστήμια του Ηνωμένου Βασιλείου.

@ Απόφοιτος Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
10 Φεβ 2021 21:47

Λάθος του παρελθόντος ήταν η ίδρυση των τριετών ΤΕΙ, αυτό αποδείχτηκε 20 χρόνια μετά με τη διαρκή προσπάθεια "πανεπιστημιοποίησής" τους.

Από ποιο χαρακτηριστικό στοιχείο της παραγωγής και της οικονομίας της Ελλάδας προκύπτει ότι η χώρα έχει ανάγκη τέτοιου "υβριδικού" τύπου πτυχία που είναι κάτι απροσδιόριστο ανάμεσα σε Πανεπιστήμια και ΙΕΚ;

Η τάση σε όλη την Ευρώπη είναι η στροφή στην ακαδημαϊκή εκπαίδευση και στη μεταπτυχιακή εξειδίκευση, γι'αυτό είναι απαραίτητες οι σωστές θεωρητικές γνώσεις όχι απλώς η πρακτική εφαρμογή τους.

Ας γίνουν τα ΠΠΣ τριετή, όπως στην ΕΕ, αλλά ας μην επιστρέψουμε σε ατελέσφορους διαχωρισμούς ΤΕΙ και Πανεπιστημίων.

@ Τεχνολόγος Τροφίμων MSc
11 Φεβ 2021 07:05

Θα έπρεπε εδώ και χρόνια να έχουν ενσωματωθεί τα τμήματα των ΤΕΙ στις Πανεπιστημιακές Σχολές, από εκεί ξεκινάει το πρόβλημα. Όπως έγινε με τις Παιδαγωγικές Ακαδημίες, έτσι και ειδικότητες όπως Νοσηλευτική, Λογοθεραπεία, Γραφιστική θα έπρεπε να είχαν ενταχθεί στα Πανεπιστήμια από τη δεκαετία του '90.

Μη γράφουμε όμως ότι ανάμεσα στα παλιά ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια, ειδικά πριν το 2010 και την αλλαγή των μαθημάτων με τον διορισμό νέων καθηγητών, δεν υπήρχε διαφορά στο ακαδημαϊκό επίπεδο και τη στόχευση των σπουδών.

Τελικά, ποιο το νόημα να έχουμε δύο σχολές Γεωπονίας ή Μηχανικών στην Αττική; Ας έχουμε μόνο Πολυτεχνική και Γεωπονική Σχολή, ενταγμένη στο ίδιο Πανεπιστήμιο.

Αν ενταχθούν όλα τα σχετικά με Επιστήμη Τροφίμων τμήματα του ΠΑΔΑ στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο θα λήξει οριστικά το θέμα: όλοι οι νέοι απόφοιτοι θα είναι στο ίδιο επίπεδο, έχοντας ακολουθήσει το πλήρες ακαδημαϊκό πρόγραμμα σπουδών.

 
Πάλι τα ιδια
11 Φεβ 2021 20:06

@Apostolos1, σας έχουν επανειλημμένα ενημερώσει άλλοι σχολιαστές , πιθανότατα και εγώ, και δυσκολεύεστε να κατανοήσετε ότι τα ΤΕΙ ήταν Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στο 6 επίπεδο.
Τα τριετή στα οποία αναφέρεστε θα είναι προγράμματα σπουδών μέσα στα Πανεπιστήμια (αντίστοιχα με τα διετή που είχε προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ) , με πολύ λιγότερες πιστωτικές μονάδες και φυσικά δεν θα απονέμουν πτυχίο Ανώτατης Εκπαίδευσης επιπέδου 6. Τι δεν καταλαβαίνετε;

 
ΤΕΙ διοίκησης και οικονομίας
11 Φεβ 2021 18:06

Ποια η διαφορά ανάμεσα σε ΤΕΙ και Πανεπιστήμιο στον τομέα της διοίκησης και οικονομίας. Η σχολή ΤΕΙ, της οποίας είμαι απόφοιτος, μετά από τις συνεργειες μετατράπηκε σε πανεπιστημιακό τμήμα. Το 90% των μαθημάτων είναι ίδιο. Γιατί το πτυχίο του πανεπιστημιακού τμήματος να θεωρηθεί ανώτερο από αυτό που ήδη εγώ κατέχω από το ΤΕΙ, ειδικά από τη στιγμή που κατά την γνώμη μου το πρόγραμμα σπουδών της σχολής μου είχε καλύτερα κ πιο ποιοτικά μαθήματα. Επίσης στο δημόσιο τομέα θεωρούμε σαν απόφοιτος κατώτερος κ μισθολογικά αλλά κ βαθμολογικά. Αυτό πρέπει να σταματήσει.

 
Apostolos
11 Φεβ 2021 15:30

@Απόφοιτος Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Θα συμφωνήσω απόλυτα με την θέση αυτή. Οι περισσότεροι απόφοιτοι ΤΕΙ που εργάζονται στον Ιδιωτικό τομέα ξέρουν ότι τα «Τεχνολογικά» πτυχία υπερτερούν έναντι των «Πανεπιστημιακών» γιατί βασίζονται περισσότερο στην πράξη και όχι μόνο στην Θεωρία. Όποιος έχει «πραγματικά εργαστεί» στον ιδιωτικό τομέα, ή αλλού, ξέρει πολύ καλά τι σημαίνει αυτό.
Το αίτημα για «ισοτίμηση» το έχουν ξεκινήσει όσοι βρίσκονται ΕΝΤΟΣ του Δημοσίου όπου υπάρχει μισθολογικός και εξελικτικός περιορισμός στους ΤΕ. Και γι' αυτό αυτοί θέλουν να γίνουν ΠΕ αυτόματα χωρίς κανένα επιπλέον κόπο . Για μια ακόμη φορά οι Δημόσιοι Υπάλληλοι δημιουργούν το θέμα.
Ας ελπίσουμε ότι θα γίνει ισοτιμία και αντιστοιχία των πτυχίων ΤΕΙ με τα νέα 3ετη προγράμματα σπουδών ώστε να κλείσει αυτό το θέμα μια και καλή και δια παντός.

 
@Τεχνολόγος Τροφίμων MSc
11 Φεβ 2021 11:41

Κανείς δεν είπε οτι τα ΤΕΙ δεν ανήκουν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και αν το υπονόησε κάποιος είναι εντελώς αδαής.

Τα ΤΕΙ όμως δίνουν άλλα επαγελματικά και ακαδημαικά δικαιώματα από τα Πανεπιστήμια δεν είναι τυχαίο που δεν μπορούσαν να διοργανώσουν τρίτο κύκλο σπουδών, ενώ διοργάνωναν ελάχιστα μεταπτυχιακά.

Ακόμη δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την διαφορά ΤΕ-ΠΕ που είναι πολύ σημαντική γιατί αναγνωρίζει σε 4ετη τμήματα την διαφορά για να μην παώ στους μηχανικούς, όπου εδω το πρόβλημα λόγω παραπάνω χρόνου σπουδών και του αναχρονιστικού ΤΕΕ γίνεται εντονότερο.

Τα ΤΕΙ είχαν ως σκοπό όπως αυτός άλλωστε προκύπτει από όλους τους νόμους, παροχής τεχνολογικής εκπαίδευσης και πρακτικής κατάρτισης, ΟΧΙ πανεπιστημιακής, οπού ηταν και είναι δουλειά των Πανεπιστημίων.

Οπως πολύ σωστά αναφέρουν κι άλλοι σχολιαστές, άλλο Τεχνολόγος, άλλο Επιστήμονας έχει διαφορά.

Τα ΤΕΙ είχαν πολλά εργαστήρια και παρακτικές γιατί αποσκοπούσαν στην τεχνολογική εκπαίδευση και δεν εμβάθυναν στη θεωρία και στην ουσία της εκάστοτε επιστήμης γιατί δεν ήταν αυτός ο ρόλος τους. Μια ματία στο πρόγραμμα σπουδών τους αρκεί, όπως και η σύγκριση του προγράμματος σπουδών ενός τμήματος ΤΕΙ που τώρα έγινε πανεπιστημιακό τμήμα με το νέο Π.Σ, θα διαπιστώσετε οτι υπάρχουν σημαντικές διαφορές.

Η Ελλάδα έχει την ανάγκη Τεχνολογικής Εκπάιδευσης δεν γινεται να παράγουμε τόσους επιστήμονες μόνο και μόνο για λέμε όλοι ότι έχουμε πτυχίο πανεπιστημίου. Δεν ξέρω αν θα λέγονται ΤΕΙ ή Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών ή πως θα ονομάσουν τα νέα 3ετη αλλά πρέπει κάτι να γίνει.

 
Τεχνολόγος Τροφίμων MSc
11 Φεβ 2021 07:05

@Πανεπιστήμια αντί για ΤΕΙ

Που ανατρέξατε και βγάλατε το συμπέρασμα ότι τα ΤΕΙ (Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα) δεν είναι ισότιμα των Πανεπιστημίων στην Ευρώπη;
Η συζήτηση που έχει ανοίξει στα σχόλια δεν αναφέρει πουθενά τις αποφάσεις τις διακήρυξης της Bologna (που πολλοί δυστυχώς δεν γνωρίζουν καν τι είναι αλλά σχολιάζουν παρόλα αυτά) οι οποίες περιλαμβάνουν τα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια (τα 4ετή ιδρύματα) ως Ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης με πτυχία Bachelor που αντιστοιχούν στο 6ο επίπεδο προσόντων. Ουδέποτε τα ΤΕΙ αντιμετωπίζονταν ώς ιδρύματα ''εφαρμοσμένων επιστημών'' αλλά ώς Πανεπιστημιακά ιδρύματα όπως τα ίδια τα Πανεπιστήμια. Κύριοι, ο όρος Πανεπιστήμιο δεν καθορίζει αν ο απόφοιτος του θα είναι Επιστήμονας αλλά το επίπεδο και η ποιότητα του περιεχόμενου των σπουδών. Αν θέλετε από το 2001 και ύστερα, προσωπική μου άποψη είναι ότι το ΤΕ-ΠΕ έπρεπε να καταργηθεί καθώς άλλο κάποιος που τελείωσε το ΚΑΤΕ και άλλο κάποιος που τελείωσε το ΤΕΙ το 2015 όταν όλοι οι καθηγητές δίδασκαν στα ΤΕΙ είχαν διδακτορικά. Το 2019 λίγο πριν τα ΤΕΙ καταργηθούν δια της καταργήσεως, αποφασίστηκε πως υπήρχε όλο εκείνο το ποιοτικό και επιστημονικό υπόβαθρο σε αρκετά ΤΕΙ (Αθήνας,Θεσσαλονίκης,Πειραιά, ΤΕΙ Αν.Μακ. Θράκης,Θεσσαλίας) να διοργανώνουν τρίτο κύκλο σπουδών κάτι το οποίο σήμανε και την ουσιαστική Πανεπιστημιοποίηση τους, ως προσφορά των μελών ΔΕΠ και φοιτητών κάτι το οποίο τελικά σήμανε και την πανεπιστημιοποίηση όλων των ΤΕΙ.

Από την προσωπική μου εμπειρία στο μεταπτυχιακό μου στην Ολλανδία στο WUR (Wageningen University and Research) ένα από τα καλύτερα Πανεπιστήμια γεωπονικών επιστημών με έμφαση στα τρόφιμα, ουδέποτε αξιολογήθηκε το ίδρυμα που αποφοίτησα (ΤΕΙ Αθήνας) με τους όρους που ο ''μέσος'' σχολιαστής του άρθρου αυτού θα αξιολογούσε, δηλαδή αν είσαι από ΤΕΙ ή Πανεπιστήμιο ή αν είσαι Τεχνολόγος Τροφίμων ή Επιστήμων Τεχνολόγος Τροφίμων για κάποιους άλλους που προέρχονται από Γεωπονικές και άλλα Πανεπιστήμια με έμφαση στα τρόφιμα της ημεδαπής. Το παράρτημα πτυχίου που μας δόθηκε γράφει στα αγγλικά, Bachelor EQF 6 , αυτό και μόνο και το περιεχόμενο των σπουδών και τους βαθμούς σε ορισμένα μαθήματα φτάνει για τους Ευρωπαίους που ζουν στο 2021. Εδώ ακόμα αργούμε...

Το αστείο και κουτό, είναι ότι έχετε συσχετίσει το ίδρυμα (σ.σ. ΤΕΙ) με τον όρο Τεχνολόγος ενώ στην πραγματικότητα δεν έχει σχέση καθώς στα μεν ΤΕΙ οι επιστήμονες που αποφοιτούν έχουν γνώσεις ακριβώς διαφορετικές από κάποιον άλλον επιστήμονα που αποφοίτησε από Πανεπιστήμιο, όχι απαραίτητα στην ποιότητα, αλλά στο περιεχόμενο των σπουδών. (σ.σ. ο Ηλεκτρολόγος Μηχανικός από ΤΕΙ πάλι ηλεκτρολόγος Μηχανικός είναι άλλα τετραετούς φοίτησης ή αν θέλετε πτυχιούχος Ηλεκτρολόγος και όχι διπλωματούχος όπως αυτός από Τεχνικό Πανεπιστήμιο ( στην Ελλάδα πιο συνηθέστερα, Πολυτεχνείο).
Οπότε και ο Φυσιοθεραπευτής τι είναι; Τεχνολόγος Φυσιοθεραπευτής;
Ο Λογοθεραπευτής τι είναι; Τεχνολόγος Λογοθεραπευτής;
Καλό είναι η Ελλάδα (συνολικά ως Εκπαίδευση) και η Κυβέρνηση να αναγνωρίσει και εδώ εντός των συνόρων την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα, και να πάψει να στέκεται με εμμονή σε όρους όπως ΤΕΙ-ΑΕΙ , Τεχνολόγοι Ηλεκτρολόγοι, Τεχνολόγος Μηχανικός ς.

 
Σοφια
11 Φεβ 2021 00:51

Υπήρχαν ΤΕΙ πολύ ανώτερα από πανεπιστήμια και εννοείται θα πρέπει να γίνει αυτό και μάλιστα το συντομότερο

 
@Apostolos
11 Φεβ 2021 00:10

Απόστολε αγόρι μου το ΙΕΚ το Λύκειο το Γυμνάσιο το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο ΔΕΝ έχουν ECTS γιατί απλά ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Δεν είναι ούτε κιλά, ούτε πορτοκάλια, ούτε μήλα, ούτε τούρτες όπως λανθασμένα νομίζεις. Είναι ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΕΣ μονάδες αν καταλαβαίνεις τι σημαίνει ο όρος.

 
Απόφοιτος Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
10 Φεβ 2021 21:47

Τα νέα 3ετη τμήματα είναι ακριβώς οτι χρειάζεται η τεχνολογική εκπαίδευση στην Ελλάδα και μακάρι να αποτελέσουν τους σωστούς διαδόχους των ΤΕΙ και να μην επαναληφθούν λάθη του παρελθόντος.

Τα πτυχία μας πρέπει οπωσδήποτε να αντιστοιχηθούν με τα νέα αυτά τμήματα που θα αποτελούν την ραχοκοκαλιά της της τεχνολογικής εκπαίδευσης.

Τα πτυχία μας είναι τεχνολογικής εκπαίδευσης αυτά διδαχθήκαμε στα ΤΕΙ την παρακτική εφαρμογή μιας τέχνης ή μιας επιστήμης, όχι την ίδια την επιστήμη.

Σταματήστε κάποιοι συναπόφοιτοι να νομιζετε οτι είστε πανεπιστήμονες και αποδεχθείτε την πραγματικότητα, εάν θέλατε περισσότερα δικαιώματα και γνώσεις να πηγαίνατε σε Πανεπιστήμιο, δεν αντιπροσωπεύετε τον μέσο απόφοιτο ΤΕΙ.
Υπάρχουν πιο σοβαρά ζητήματα του κλάδου μας να ασχοληθείτε, σταματήστε να μας κάνετε ρεζίλι με άδικες και παράλογες απαιτήσεις.

 
Με το αίτημα θα μείνουν
10 Φεβ 2021 20:33

Με το αίτημα θα μείνουν, διότι μεσα σ’ αυτά τα τρία χρόνια ,έχουν άπειροι απόφοιτοι των πρώην ΤΕΙ αναγνωρίσει ένα μέρος μαθημάτων και έχουν δώσει τα υπόλοιπα 12 μαθήματα των νέων Π.Σ των σχολών τους που προστέθηκαν στα νεα. προγράμματα σπουδών, οπότε δεν πρόκειται να αντιστοιχηθεί κανένα πτυχίο ΠΕ με πρώην ΤΕΙ. Παμε παρακάτω.

 
Apostolos
10 Φεβ 2021 20:20

Είναι προφανές ότι ορισμένοι δεν ξέρουν τον όρο ακαδημαϊκές μονάδες (ή ECTS). Είναι ακαδημαϊκές μονάδες μέτρησης φόρτου σπουδών. Με τις ίδιες μετράνε ακόμα και τις σπουδές σε ΙΕΚ ή άλλα μεταδευτεροβάθμια ιδρύματα.
Με πιο απλά λόγια, και τα μήλα και τα πορτοκάλια τα μετράμε σε κιλά αλλά άλλο φρούτο τα μήλα και άλλο τα πορτοκάλια.
Στις σκανδιναβικές χώρες υπάρχουν Universities of Applied Sciences, υπάρχουν και Universities. Δεν είναι ίδια πράγματα. Είναι ισότιμα αλλά δεν δίνουν το ίδιο πτυχίο. Τα Applied Sciences θεωρούντε «πιο εύκολα». Και τα δυο τα μετράμε με ECTS.
Το γεγονός ότι οι πτυχιούχοι ΤΕΙ μπορούσαν να κάνουν μεταπτυχιακό ακόμα και διδακτορικό σε ένα Πανεπιστήμιο του εξωτερικού δεν αλλάζει το γεγονός ότι τα ΤΕΙ δεν ήταν ποτέ αντίστοιχα των Πανεπιστημίων. Απλά στο εξωτερικό είχαν την ίδια αντιμετώπιση που έχουν τα University of Applied Sciences.
Το θέμα ήταν ότι η Ελλάδα τα αντιμετώπιζε διαφορετικά για πολλά χρόνια και εξακολουθεί να μην δίνει επαγγελματικά δικαιώματα σε ορισμένους απόφοιτους ΤΕΙ. Αυτό όμως έχει να κάνει με μια κακή ελληνική νοοτροπία, όχι με την ουσία του θέματος. Όταν λέμε ότι τα ΤΕΙ είναι διαφορετικά από τα Πανεπιστήμια δεν σημαίνει ότι είναι κατώτερα και θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως τέτοια.
Αυτό που χρειάζεται λοιπόν να γίνει δεν είναι μια τυφλή αντιστοίχιση με τα πτυχία των Πανεπιστημίων και να γίνουν τα πτυχία ΠΕ από ΤΕ, αλλά να αποδοθούν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα και αποδοχές σε όλους τους ΤΕ χωρίς να αλλάξει ο χαρακτηρισμός τους.
Μην ξεχνάμε επίσης ότι σε πολλές χώρες της Ευρώπης το βασικό πτυχίο είναι 3ετές και όχι 4ετες και άρα ακόμα και τα νέα 3ετη προγράμματα θα πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα είτε τα πουν ΠΕ είτε ΤΕ.

 
Πανεπιστήμια αντί για ΤΕΙ
10 Φεβ 2021 20:05

Τα πτυχία των ΤΕΙ στην Ευρώπη δε θεωρούνται ισότιμα με τα πανεπιστημιακά γι'αυτό και πολλά ΑΕΙ του εξωτερικού συνήθως ζητούν υψηλότερη βαθμολογία πτυχίου για την εγγραφή σε μεταπτυχιακά προγράμματα. Δείτε τις επίσημες ιστοσελίδες σε Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο, έχουν αναλυτικά κριτήρια για τα ελληνικά διπλώματα ανάλογα με τον τύπο του ιδρύματος.

Δεν έγιναν τα Πανεπιστήμια ΤΕΙ αλλά το αντίθετο: Τα ΤΕΙ έπρεπε να αναβαθμίσουν το πρόγραμμά των μαθημάτων τους, δίνοντας έμφαση στη θεωρία και όχι μόνο σε πρακτική εξάσκηση.

Τα ΤΕΙ έπρεπε να είχαν καταργηθεί από το 1991 ή έστω το 2001, ώστε να είχε λυθεί άμεσα το ζήτημα του διαχωρισμού των αποφοίτων των ΑΕΙ και όλα τα ΠΠΣ να έχουν την ίδια ακαδημαϊκή πιστοποίηση.

@ Ερτ
10 Φεβ 2021 13:43

Τώρα, ότι στην Ελλάδα φτάσαμε να έχουμε τμήματα Πανεπιστημίου όπου φοιτούν απόφοιτοι Λυκείου που έγραψαν 3 και 4 στα 20 είναι εσωτερικό δομικό πρόβλημα οργάνωσης. Δε σημαίνει ότι τα Πανεπιστήμια είναι "κατώτερα", απλώς χρειάζονται αναδιοργάνωση.

 
@Υποψήφιος φεουδάρχης
10 Φεβ 2021 19:35

Τις φαιδρότητες περί φεουδαρχισμού τις αντιπαρέρχομαι δεν θα κάνω καφενειακού τύπου συζήτηση.

Σας έγραψα κάποια δεδομένα τι έχετε να πείτε για αυτά??

Με τις κατατακτήριες θα συμφωνήσω είναι ο μόνος τρόπος ένας απόφοιτος ΤΕΙ να εισαχθεί και να αποκτήσει ένα πανεπιστημιακό Πτυχίο.

 
Ακαδημαικός
10 Φεβ 2021 19:22

Ακόμη δεν κουράστηκαν οι απόφοιτοι ΤΕΙ να ζητούν παράλογα και παράνομα πράγματα.

Ακόμη δεν έχει στεγνώσει το μελάνι από την απόφαση-ράπισμα της ολομέλειας του ΣτΕ που ξέκοψε μια και καλή τις παράλογες απαιτήσεις τους για εγγραφή στο ΤΕΕ.

3 χρόνια τώρα και 2 εντελώς διαφορετικές κυβερνήσεις δεν έχουν προχωρήσει σε καμία από τις παράλογες απαιτήσεις τους για ισοτιμήσεις των πτυχίων τους με πανεπιστημιακά, γιατί άραγε??
Μήπως γιατί ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να αντιστοιχηθούν 4ετη πτυχία Τ.Ε με 240 ECTS επίπεδο 6 με 5ετη Διλώματα Π.Ε με 300 ECTS και integrated master επίπεδο 7 όπως αυτά που αποδίδει η σχολή μηχανικών του ΠΑΔΑ και τα Πολυτεχνεία.

Αλλά ακόμη και για επαγγέλματα εκτός των μηχανικών που ελιναι επιπέδου 6 είναι αδύνατον να αντιστοιχηθούν πτυχία ΤΕΙ με πτυχία Πανεπιστημίου. Οι απόφοιτοι Πανεπιστημίου προσλαμβάνονται ως Π.Ε και των ΤΕΙ ως Τ.Ε για να μην μιλήσουμε για τα διαφορετικά προγράμματα σπουδών. Αυτό ίσχυε σε τόσα επαγγέλματα εδώ και δεκατίες πχ στην νοσηλευτική όπου έβγαινες νοσηλευτής από το ΕΚΠΑ ως Π.Ε και από το ΤΕΙ Αθήνας ως Τ.Ε (προς αποφυγή σύγχυσης δεν μιλάω για τους βοηθούς νοσηλευτές Δ.Ε από ΙΕΚ έιναι άλλο επάγγελμα)

Τα νέα 3ετη που δρομολογούνται είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για την ανασύσταση της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

 
Υποψήφιος φεουδάρχης
10 Φεβ 2021 19:04

@Υποψήφιος διδάκτορας Πανεπιστημίου Κρήτης
Καταρχήν ως προς ποιο λόγο ο τίτλος που έχεις βάλει Υποψήφιος διδάκτορας πανεπιστημίου; Σαν να βλέπεις τον τίτλο που πας να αποκτήσεις ως φεουδαρχικό τίτλο για άσκηση εξουσίας και όχι ως γνώση. Πάμε όμως παρακάτω σοβαρά τώρα ως προς ποιο λόγο τα αιτήματα είναι παράλογα; Διαδικασία αντιστοίχισης σημαίνει ειδικές διαδικασίες εισαγωγής σε ένα τμήμα το οποίο αποτελεί συνέχεια ή μετεξέλιξη του προηγούμενου και προφανώς με ειδικές διαδικασίες δίνοντας επιπλέον μαθήματα για την απόκτηση του νέου τίτλου. Οι κατατακτήριες είναι ένα άλλο και τελείως διαφορετικό νομικό καθεστώς. Διαδικασίες αντιστοίχισης έχουν εφαρμοστεί και στο παρελθόν όπως της πρώην ΑΣΟΕΕ με τα νέα πτυχία του ΟΠΑ, με την ΕΑΣΑ που ήταν πτυχίο ανωτέρας (κι όχι ανωτάτης όπως τα πρώην ΑΤΕΙ) καθώς και με πολλές άλλες διαφορετικές περιπτώσεις. Εγώ όμως θα σε ρωτήσω κάτι άλλο πόσους τίτλους μεταπτυχιακών προγραμμάτων έχει καρπωθεί το πανεπιστήμιο Κρήτης με τον τίτλο μηχανικών επειδή είναι σε συνεργασία με μεταπτυχιακά του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. (συνεργασία που υπήρχε πρίν και απο το 2019 που ήταν Τ.Ε.Ι. Κρήτης) ; Λοιπόν κανένας παραλογισμός το κεφάλι σας είναι παράλογο και οι λογικές σας ο νόμος 2916/2019 δεν κάνει κανέναν διαχωρισμό και κατατάσει τόσο τα ΑΤΕΙ όσο και τα Πανεπιστήμια ως ΑΕΙ, έχουν διαφορετικό στόχο όμως βάσει του εν λόγω νόμου είναι ισόβαθμα.

 
@Apostolos
10 Φεβ 2021 18:33

Απόστολε μάθε πρώτα τι είναι ECTS και μην πετάς τέτοιες "ομορφιές" !!!
Τα 240 ECTS=240 ECTS όχι απλά σε ολόκληρο τον κόσμο αλλά σε ολόκληρο το Σύμπαν!

 
Υποψήφιος διδάκτορας Πανεπιστημίου Κρήτης
10 Φεβ 2021 17:43

Εντελώς παράλογες έως και παράνομες απαιτήσεις των αποφοίτων ΤΕΙ. Αν είναι δυνατόν να ισοτιμηθούν πτυχία Πανεπιστημίου με πτυχία ΤΕΙ ακόμη και αν τα πανεπιστήμια προήλθαν απο ΤΕΙ το πτυχίο τους παραμένει Τ.Ε και οχι Π.Ε.

Πόσο μάλλον όταν μιλάμε πτυχία 4ετους διάρκειας Τ.Ε (επιπέδου 6) με 5ετους διπλώματα Π.Ε με μάστερ (επιπέδου 7) οπως αυτά που προσεφέρει η Σχολή Μηχανικών του ΠΑΔΑ και τα Πολυτεχνεία.

Και για να προλάβω μερικούς ¨έξυπνους¨ εννοείται πως τα ΤΕΙ άνηκαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βάση του Π.Δ του 2001. Έχουν όμως άλλη αποστολή όπως αυτή προκύπτει ρητά από το ίδιο Π.Δ, εξου και ο διαχωρισμός μεταξύ Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε) και Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε)
Άλλο τεχνολόγος, άλλο επιστήμονας.

Τα νέα 3ετη τμήματα θα είναι πιο κοντά στην λογική του τεχνολόγου και στην νοοτροπία των παλιων ΤΕΙ καθώς θα δίνουν έμφαση στην πρακτική και τεχνολογική εκπαίδευση και όχι τόσο στην επιστημονική εμβάθυνση και θεωρία όπως τα Πανεπιστήμια, επομένως η ισοτίμηση των πτυχίων αυτών των τμημάτων με τα πτυχία των παλιών ΤΕΙ είναι μονόδρομος και κάτι απολύτως φυσιολογικό.

Άλλο η τεχνολογική εκπαίδευση και ο τεχνολόγος και άλλο η πανεπιστημιακή εκπαίδευση και ο επιστήμονας και η χώρα έχει ανάγκη και τους 2 εξίσου.

 
@αποστολος
10 Φεβ 2021 17:41

Φυσικα και δεν ειναι ιδια. Τα ΤΕΙ σε πολλες περιπτωσεις ειναι ανωτερα.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.