Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Να «παγώσει» η αυτοαξιολόγηση ζητά η ΔΑΚΕ των καθηγητών

Δημοσίευση: 10/02/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Να παγώσει κάθε διαδικασία αυτοαξιολόγησης  ζητά η ΔΑΚΕ των Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διότι « θεωρεί άκαιρη τη στιγμή που επέλεξε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας,  να καταθέσει και να ψηφίσει το πολυνομοσχέδιο για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας».

«Σε περίοδο κρίσης, που επιβάλλεται να υπάρχει κλίμα εθνικής ενότητας, για να ξεπεραστεί η θεομηνία, η κατάθεση και η ψήφιση νομοσχεδίου, που προκαλεί εντάσεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, δεν είναι η καλύτερη πολιτική επιλογή» τονίζει η ΔΑΚΕ.

Η άποψη , της ΔΑΚΕ είναι ότι «έπρεπε να επιστρέψει πρώτα η κανονικότητα στην ελληνική κοινωνία, να ακολουθήσει διάλογος του υπουργείου με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) και μετά η κυβέρνηση να νομοθετήσει».

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε, καταρχάς,  θεωρεί άκαιρη τη στιγμή που επέλεξε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας,  να καταθέσει και να ψηφίσει το πολυνομοσχέδιο για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Σε περίοδο κρίσης, που επιβάλλεται να υπάρχει κλίμα εθνικής ενότητας, για να ξεπεραστεί η θεομηνία, η κατάθεση και η ψήφιση νομοσχεδίου, που προκαλεί εντάσεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, δεν είναι η καλύτερη πολιτική επιλογή. Επίσης, η έλλειψη διαλόγου μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και των εκπαιδευτικών συνδικάτων θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτη. Η άποψη μας είναι ότι έπρεπε να επιστρέψει πρώτα η κανονικότητα στην ελληνική κοινωνία, να ακολουθήσει διάλογος του Υπουργείου με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) και μετά η κυβέρνηση να νομοθετήσει. Δεν αμφισβητούμε το συνταγματικό δικαίωμα της κυβέρνησης να νομοθετεί, διαμαρτυρόμαστε, γιατί αναλαμβάνει νομοθετικές πρωτοβουλίες στον χώρο της εκπαίδευσης, που προκαλούν αντιπαραθέσεις εν μέσω πανδημίας.  

Όσον αφορά το περιεχόμενο του νόμου, η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε έχει σοβαρούς ενδοιασμούς σε συγκεκριμένες πτυχές του.

Αρνούμαστε την ανάμειξη της ΑΔΙΠΠΔΕ, τόσο στην αυτοαξιολόγηση, όσο και στην επικείμενη σύνταξη του Π.Δ. για την ατομική αξιολόγηση. Η ΑΔΙΠΠΔΕ δεν έχει καμία σχέση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και συνεπώς αποτελεί εξωτερικό αξιολογητή. Η διαχρονική θέση της ΔΑΚΕ είναι η εξής: «Όχι στην εξωτερική αξιολόγηση». Επίσης, αντιτιθέμεθα στην πρόταση για ανάρτηση της έκθεσης της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας στην ιστοσελίδα του σχολείου, γιατί η διαδικασία αυτή μπορεί να οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Επιπροσθέτως, αρνούμαστε την ανάμειξη των Δήμων, των Γονέων και των Μαθητών (Σχολικό Συμβούλιο) στη διαδικασία σύνταξης της έκθεσης της αυτοαξιολόγησης. Δεν έχουν καμία επιστημονική επάρκεια, για να κρίνουν το εκπαιδευτικό έργο της σχολικής μονάδας.

Από θέση αρχής η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είναι υπέρ της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Θεωρούμε ότι, εφόσον η διαδικασία αυτή περιοριστεί σε καθαρά εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά πλαίσια, θα βοηθήσει το εκπαιδευτικό έργο. Τη θέση αυτή είχαμε διατυπώσει και επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, η οποία επιχείρησε να προωθήσει το δικό της σχέδιο αυτοαξιολόγησης. Κανείς λοιπόν, δε μπορεί να κατηγορήσει τη ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών Δ.Ε για στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής. Είναι πάγια θέση της παράταξής μας, ανεξάρτητα με την κυβέρνηση, που κυβερνά τον τόπο. Όμως, η περίοδος που η πολιτική ηγεσία επέλεξε για την έναρξη της αυτοαξιολόγησης μας οδηγεί να διατυπώσουμε σοβαρές ενστάσεις. Είναι αδιανόητο να επιχειρηθεί το εν λόγω εγχείρημα σε μία χρονιά, που η εκπαιδευτική διαδικασία έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την πανδημία. ΕΠΙΣΗΣ, ΟΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΙΣΧΥΡΕΣ. Θεωρούμε ότι επιβάλλεται η άμεση αναστολή της συγκεκριμένης διάταξης για το παρόν σχολικό έτος. Είναι αδόκιμο εν μέσω των απρόβλεπτων συνεπειών ενός ασύμμετρου κινδύνου, όπως είναι η πανδημία, το ΥΠΑΙΘ, δίχως τις αυτονόητες συζητήσεις με τον κλάδο και δίχως να συνυπολογίζει την επιπλέον πίεση που υφίσταται ο εκπαιδευτικός (εξ αποστάσεως διδασκαλία, απαγόρευση μετακινήσεων, επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού, κρούσματα σε σχολεία και εκπαιδευτικούς κ.α.), να προωθεί διατάξεις που αφορούν στην αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων.  Το Υπουργείο Παιδείας δεν πρέπει να κρύβεται πίσω από σλόγκαν «όποιος αξιολογεί αξιολογείται», αλλά να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα στο χώρο της εκπαίδευσης με σύνεση και ρεαλισμό.

Όσον αφορά το επικείμενο Π.Δ για την ατομική αξιολόγηση, η ΔΑΚΕ Καθηγητών θεωρεί ότι κάθε τέτοια πρωτοβουλία  είναι πρόωρη. Σε μία χώρα , που δεν έχει καμία κουλτούρα αξιολόγησης και στο παρελθόν η αξιολόγηση χρησιμοποιήθηκε ως μηχανισμός χειραγώγησης, επιβάλλεται πρώτα να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών προς το Υπουργείο Παιδείας ως θεσμό. Για τον λόγο αυτό πιστεύουμε ότι για ένα εύλογο χρονικό διάστημα πρέπει να ισχύσει η διαδικασία αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων (όταν επανέλθουμε στην κανονικότητα) και όταν επιτευχθεί το απαραίτητο κλίμα εμπιστοσύνης, να αρχίσει ο διάλογος για την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Η διαχρονική θέση της ΔΑΚΕ για την ατομική αξιολόγηση είναι η εξής:

•    Είμαστε υπέρ της ατομικής αξιολόγησης, που δε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.
•    Η ατομική αξιολόγηση πρέπει να έχει ως στόχο την επισήμανση τυχόν αδυναμιών του εκπαιδευτικού  και τη βελτίωσή του, ώστε να προκύψει το μέγιστο δυνατό  εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
•    Αρνούμαστε την ατομική αξιολόγηση που έχει ως στόχο την   μισθολογική καθήλωση, την μισθολογική υποβάθμιση, την υποχρεωτική μετάταξη σε άλλο Υπουργείο ή την απόλυση.
•    Την τελευταία δεκαετία,  την περίοδο των μνημονίων, είχαμε τονίσει ότι δεν είναι δυνατή η ατομική αξιολόγηση, γιατί πρώτιστο μέλημα όλων των Υπουργών Παιδείας ήταν η περιστολή του εργασιακού κόστους στον χώρο της εκπαίδευσης και δευτερεύον ζήτημα γι’ αυτούς ήταν η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Από αυτήν την κατάσταση δεν έχουμε ξεφύγει, αφού οι μισθοί μας παραμένουν σε μνημονιακά επίπεδα και δεν προβλέπονται αυξήσεις στο προσεχές μέλλον.
•    Μεγάλο μέρος του εκπαιδευτικού έργου προσφέρεται από εκπαιδευτικούς που έχουν το μάθημα ως δεύτερη ή και τρίτη ανάθεση και είναι δεδομένο ότι αυτοί οι συνάδελφοι διδάχτηκαν το σχετικό αντικείμενο στα Πανεπιστήμια πλημμελώς ή καθόλου. Μάλιστα, επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ πολλαπλασιάστηκε το φαινόμενο της τρίτης ανάθεσης μαθημάτων. Δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθούν συνάδελφοι για αντικείμενα που διδάσκουν αναγκαστικά.

Είναι λοιπόν προφανές ότι η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δεν ακολουθεί την ισοπεδωτική πολιτική των αριστερών παρατάξεων και δε ζητά απόσυρση της αυτοαξιολόγησης. Θεωρούμε, όμως, απολύτως λογικό να παγώσει κάθε διαδικασία αυτοαξιολόγησης την παρούσα περίοδο.

Σχόλια (11)

 
Βελτίωση..
13 Φεβ 2021 21:24

Αν δεν θέλανε να δώσουν τα βέλτιστα οι εκπαιδευτικοί, και θέλανε να τους αφήσουν στην ησυχία τους, και να κάνουν ότι τους αρέσει, ότι και όταν μπορούν(!), δεν θα κάνανε υπερπροσπάθεια στην τηλεκπαίδευση ώστε η Ελλάδα να πάρει ΠΡΩΤΙΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΗ. Έχει ΦΙΛΟΤΙΜΟ ο κλάδος και έβαλε όλη του τη δύναμη και αγωνίστηκε γι΄αυτά τα παιδιά που έχει μαθητές.
Συγχαρητήρια πανευρωπαϊκά, από την υπουργό, την υφυπουργό, συνάμα με πολλές ευχαριστίες!!.
Αυτός είναι ο μοναδικός κλάδος των αποφοίτων ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ που έβαλε τα γυαλιά σ΄όλη την Ευρώπη, και στις χώρες που έχουν πιο ανεπτυγμένη τεχνολογία. Γιατί ΑΥΤΟΙ είναι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί. .
Δεν βλέπω να το αναφέρει κανείς αυτό! Δεν συμφέρει μήπως, πονάει ή δεν εξυπηρετεί συμφέροντα;
Σ'αυτή τη χώρα που ανέκαθεν υπήρχε η ζηλοφθονία "κανείς δεν άγιασε στον τόπο του". Οι ήρωες δικαστήκανε, άλλοι μπήκανε φυλακή και άλλοι δολοφονηθήκανε.
Αλλά όλοι τιμηθήκανε μετά θάνατον!!!
Οπότε τι να περιμένει κανείς; Αναγνώριση; Δικαιοσύνη; Άτοπο..
Το θέατρο του παραλόγου και του άδικου..

 
arte
12 Φεβ 2021 16:48

Να συμφωνήσω μαζί σας ότι είναι άκαιρη η στιγμή. Φάουλ το ΥΠΑΙΘ
Να διαφωνήσω ΕΜΦΑΝΤΙΚΑ μαζί σας στην αυτοαξιολόγηση χωρίς εξωτερική παρακολούθηση. Δηλαδή θέλετε να πείτε ότι το κάθε σχολέιο θα κάνει ό, τι θέλει ( δηλαδή χωρίς τεκμήρια, χωρίς επιστημονικότητα, αυτοαξιολόγηση με απλή συζήτηση, χωρίς εμπλοκή γονέων και μαθητών ,όπου χρειάζεται..) και όλο αυτο θα οδηγήσει στη βελτίωση ; ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ; Το πρόβλημα σας είναι η εξωτερική αξιολόγηση που απλά θα πιστοποιεί ότι οι διαδικασίες εσωτερικής αυτοαξιολόγησης του σχολέιου έχουν γίνει με επιστημονικά κριτήρια- τεκμήρια;; Αλλά συμφωνείτε στην Ατομική που απλά αποτυπώνει 2 στιγμές μαθήματος ,που θα δει ο Σ. σύμβουλος όταν μπει στην τάξη;;
Να σας θυμίσω επίσης, επέιδη τα έχετε βάλει με την ΑΔΙΠΔΔΕ, ότι δια νομου ο ρόλος της είναι να κάνει μετα-αξιολόγηση.. Δηλαδή να κάνει παρατηρήσεις για το εάν τα αξιολογικά πλαίσια λειτουργούν, που χωλαίνουν, που χρειάζονται βελτίωση κ.λ.π. Αυτό κάνει και έτσι πρέπει. Άρα μάλλον με λάθος θεσμό τα βάζετε..
Αλλά με έχετε ''κουφάνει'' πραγματικά .. Δηλαδή είστε κατά της εξωτερικής παρακολούθησης της αυτοαξιολόγησης για να είναι αξιόπιστη αλλά υπέρ της αποκομμένης ατομικής αξιολόγησης που θα αποτυπώνεται απο 2 στιγμές που θα μπαίνει ο Συμβουλος; Και λέτε ότι το πρόβλημα είναι η ''κουλτουρα΄΄ αξιολόγησης;
Μα όχι. Το προβλήμα είναι , κατά την άποψη μου, η μη ουσιαστική στήριξη της αυτοαξιολόγησης ως συλλογικής διαδικασίας αλλά που θα παρακολουθείται ώστε να τρέχει ουσιαστικά, το πρόβλημα είναι ότι η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να συναρτάται και με το έργο τους στο σχολέιο ( να συνδέεται κάπως και με την αυτο- )..Το βασικότερο ΠΡΟΒΒΗΜΑ είναι ότι κι εσείς και όλοι οι συνδικαλιστές δεν έχετε προτάσεις ολοκληρωμένες κα πρακτικά εφαρμόσιμες, κα ο,τι δράτε με πολιτικους όρους..
Ε...Καμιά πρόταση για την αξιόπιστη, αντικειμενική, δίκαιη επιλογή στελεχών ( που είναι και το κλειδί για όλα τα αξιολογικά πλαίσια, και την κουλτούρα αξιολόγησης που επικαλείστε), έχετε να μας καταθέσετε;;;;

 
Γιατί δε θελουμε τίποτε ;
11 Φεβ 2021 10:02

Η αυτοαξιολόγηση πρέπει να προχωρήσει. Τα πισωγυρίσματα δεν οδηγούν πουθενά. Δεν είναι κάτι τρομερό! Καταγράφεις τα αυτονόητα! Τι άλλο θελουμε πια;

 
Δεν είστε υπέρ της κατάργησης
11 Φεβ 2021 05:17

της αξιολόγησης, αλλά υπερ της διαιώνισης της σημερινής κατάστασης. Κάπως έτσι το καταλαβαίνω εγώ. Οπότε έμμεσα υποστηρίζουμε δήθεν αξιολόγηση, αλλά κάνουμε και αυτό που θέλουν οι αριστεροί. Την μη αξιολόγηση. Αυτό το σύστημα δεν με ελέγχει κανένας κάνω ότι μου αρέσει ότι μπορώ και όταν μπορώ είναι φυσικό να το θέλει κάθε εργαζόμενος.Οπότε ΔΑΚΕ και αριστεροί όλων των χρωμάτων,βγείτε και φωνάξτε το δυνατά όλοι μαζί."Αφήστε μας στην ησυχία μας, δεν θέλουμε έλεγχο, διόρθωση, επισήμανση λαθών, βελτίωση"

 
SL^2
11 Φεβ 2021 00:35

Δημήτρης επειδή εικάζω ότι είσαι από τους καινούργιους συναδέλφους και ενδεχομένως να μη γνωρίζεις την ιστορία του εκπ/κού συνδικαλιστικού κινήματος ο κλάδος με απόφασή του στο 8ο συνέδριο είχε προτείνει τον προγραμματισμό και την αυτοαξιολόγηση του εκπ/κού έργου ως εσωτερική διαδικασία. Κανενός δεν ίδρωσε το αυτί!
Το εκπ/κό συνδικαλιστικό κίνημα κατά πλειοψηφία είναι ενάντια στην ατομική αξιολόγηση των εκπ/κών επειδή αυτή η αξιολόγηση δεν μπορεί να υπάρξει λόγω της φύσεως του έργου των εκπ/κών. Αν οι εκπ/κοί ήταν δημόσιοι υπάλληλοι με τυποποιημένο έργο θα υπήρχε. Στην εκπαίδευση δεν υπάρχει γενικός κώδικας διδασκαλίας, ούτε σχέδιο μαθήματος, που να μπορεί να εφαρμοστεί παντού με τα ίδια αποτελέσματα. Και επίσης δεν μπορεί να εξακριβωθεί επιστημονικά ποια διδασκαλία αποδίδει περισσότερο. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι μια διδασκαλία σε μια τάξη μπορεί ν’ αποδειχθεί αποτελεσματική και στην ίδια ενός άλλου σχολείου ν’ αποτύχει εντελώς ή σε μεγάλο βαθμό. Άρα δεν υπάρχει κωδικοποιημένο μοντέλο διδασκαλίας και ο εκπ/κός πρέπει να μετέρχεται πολλών μεθόδων και πρακτικών διδασκαλίας προκειμένου να επέλθει το καλύτερο δυνατό διδακτικό αποτέλεσμα.
Τέλος οι συνδικαλιστές δεν κατέλαβαν μόνοι τους κάποια θέση. Προέρχονται από δημοκρατικές διαδικασίες στις οποίες κάποιοι μετέχουν και κάποιοι άλλοι απέχουν δυστυχώς. Και κανένας δεν εμποδίζεται είτε μόνος είτε με άλλους να καταθέσει θέσεις και απόψεις, να καταστούν πλειοψηφικές, οι καταθέτοντες να εκλεγούν ώστε να τις υποστηρίζουν και στα συνδικαλιστικά όργανα κλπ. Για το ποιους και τι συνδικαλιστές έχουμε είμαστε υπεύθυνοι όλοι μας! Και αυτοί που μετέχουν και αυτοί που απέχουν! Συνήθως οι απέχοντες είναι και οι "μεγαλύτεροι" κριτές!

 
Δημήτρης
11 Φεβ 2021 00:05

Δεν έχω ψηφίσει ποτέ ΔΑΚΕ, βρίσκω όμως το κείμενο σοβαρό, τεκμηριωμένο και σε απόλυτη συνάφεια με τη συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου. Οι εκπαιδευτικοί θέλουν να αξιολογηθούν με σοβαρότητα και με αξιόπιστους τρόπους. Η αξιολόγηση (εσωτερική και εξωτερική) εφέτος μοιάζει με σύντομο ανέκδοτο.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
10 Φεβ 2021 22:37

Καλά κάνει και αντιτίθεται ακόμη και η ΔΑΚΕ στην παράλογη αυτή πρωτοβουλία του υπουργείου τη δεδομένη στιγμή της υπερφόρτωσης των σχολείων με άπειρες ευθύνες και δυσκολίες, ενώ θα μπορούσε πολύ άνετα να προωθηθεί η αξιολογική διαδικασία κανονικά και ολοκληρωμένα από το νέο σχολικό έτος. Πραγματικά είναι ακατανόητη αυτή η ασταμάτητη πίεση του υπουργείου στα σχολεία κάτω από τόσο δύσκολες και αντικανονικές συνθήκες, αντί να συμβάλει με κάθε τρόπο στην ανακούφιση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας με ό,τι τρόπο περνάει από τα χέρια του βοηθώντας και όχι υπονομεύοντας την υπεράνθρωπη προσπάθεια που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί, για να σωθεί η χρονιά! Έλεος πια!

 
Σίττης
10 Φεβ 2021 22:14

Δεν υπάρχει λόγος για πάγωμα. Γιατί; Πρέπει να φανούν και τα θετικά και τα αρνητικά που αναφέρουν οι συνάδελφοι. Ακούγονται ως δικαιολογία αποσυντονισμού οι προτάσεις αυτές για καθυστέρηση. Είναι μία ήπια αυτοαξιολόγηση. Πάντα κάναμε προγραμματισμό αποτίμηση.

 
Ν. Φ.
10 Φεβ 2021 21:31

Ειδικά φέτος πρέπει να γίνει η αυτοαξιολόγηση για να αναδειχθεί το εξαιρετικό έργο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.! Και στο τέλος η αποτίμηση μιας ιδιαίτερα απαιτητικής χρονιάς. Ας το καταγράψουμε λοιπόν .

 
Θήτας
10 Φεβ 2021 21:15

Στο σχολείο που υπηρετώ οι μισοί εκπαιδευτικοί υπηρετούν σε άλλα 2 ή και 3 σχολεία. Δηλαδή τελικά υπηρετούν σε 3 ή 4 σχολεία. Φανταστείτε να τους βάλουμε σε ομάδες εργασίας........Αυτοί δε προλαβαίνουν να πάνε ούτε στη τουαλέτα........ Είναι δυνατόν να έχουν άποψη για τα θετικά και για τα αρνητικά σημεία της λειτουργίας της σχολ. μονάδας; Και κάτι ακόμη. Τον/την συνάδελφο που αντικειμενικά δεν μπορει να κάνει μάθημα και για κάποιους λόγους, ποια αξιολόγηση θα τον επαναφέρει σε μια σωστή πορεία;;;;

 
Δημήτρης
10 Φεβ 2021 20:43

Τόσα χρόνια που υπήρχε κανονικότητα ποιες προτάσεις επεξεργαστηκατε και προτείνατε για την αξιολόγηση; Καμία; Όλοι οι συνδικαλιστές τα ίδια....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ