Έρχεται πολυνομοσχέδιο “Κεραμέως”

Μέχρι τέλος του μήνα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση

12/02/2021

Ενημερώθηκε: 12/02/2021, 14:58

Άκουσε το άρθρο

“Πυρετωδώς” ετοιμάζεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για να “”βγάλει” στη δημόσια διαβούλευση , εντός του Φλεβάρη, πολυνομοσχέδιο.

Το πολυνομοσχέδιο θα είναι έτοιμο το επόμενο δεκαήμερο . Στη συνέχεια  η υπουργός Νίκη Κεραμέως θα παρουσιάσει το πολυνομαναμένει το “πράσινο φως” από το υπουργικό Συμβούλιο για νατο θέσει σε δημόσια διαβούλευση,

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos το πολυνομοσχέδιο θα αφορά:

1. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

2. Δομές Εκπαίδευσης και κριτήρια επιλογής στελεχών εκπαίδευσης

3. Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της αυτονομίας αλλά και τη δημιουργία μιας κουλτούρας αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας στην εκπαιδευτική κοινότητα.  

4. Διορισμοί εκπαιδευτικών: Νέα κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών

5. Ρυθμίσεις για τις απουσίες των μαθητών κλπ

6. Νέος ακαδημαϊκός χάρτης, ο οποίος θα αποτελέσει το νέο Μηχανογραφικό που θα συμπληρώσουν φέτος οι υποψήφιοι με τα τμήματα προτίμησης.

Επίσης οι ρυθμίσεις που ακολουθούν  μάλλον θα συμπεριληφθούν στο "μεγάλο" νομοσχέδιο, όπως έχει χαρακτηριστεί από την ίδια την υπουργό για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αν και υπάρχει μία μικρή πιθανότητα  (σ.σ. δεν έχει αποφασιστεί ακόμη) να ενταχθούν  στο πολυνομοσχέδιο :

  •  Τμήματα  τριετούς διάρκειας: Δημιουργούνται προγράμματα σπουδών τριετούς διάρκειας μέσα στα Πανεπιστήμια, με προσανατολισμό στις εφαρμογές των επιστημών και της τεχνολογίας και στην ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης.  Δρομολογείται  η σύνδεση των ιδρυμάτων με την αγορά εργασίας και με ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα στην ανώτατη εκπαίδευση, μεταρρυθμιστική παρέμβαση η οποία αποσκοπεί στην αντιστροφή του φαινομένου φυγής νέων στο εξωτερικό και στην βελτίωση των προοπτικών επαγγελματικής τους
  • αποκατάστασης στην εγχώρια αγορά εργασίας.
  •   Βελτίωση  υποδομών για φοιτητικές εστίες
  •  Εξορθολογισμό σίτισης φοιτητών
  •  Αναμόρφωση  του καθεστώτος συγγραμμάτων   
  •  Νέο πλαίσιο λειτουργίας του ΔΟΑΤΑΠ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (64)

Μάνος
|

Ένα ΑΕΙ στη Κρήτη. Είναι λογικό και ανάγκη. Πρέπει να γίνει άμεσα να μη χαθεί άλλος χρόνος. Στα Χανιά θα είναι η Πολιτεχνική Σχολή με αλλαγές σε 1-2 Τμήματα για να είναι ανταγωνιστική, στο Ρέθυμνο οι Ανθρωπιστικές και Οικονομικές Σπουδές μαζί με μια Σχολή Ψηφιακών Τεχνολογιών που θα τις ενισχύει. Στο Ηράκλειο οι Θετικές Σχολές, Γεωπονική/Τρόφιμα και οι Ιατρικές/Παραιατρικές και ΤΕΦΑΑ. Δεν είναι δυνατόν να μη το βλέπουν... Είναι απίστευτο όλο αυτό που συμβαίνει. Στη Κρήτη έχει 16 Τμήματα το Πανεπιστήμιο, 5 το Πολυτεχνείο και 12 το ΕΛΜΕΠΑ (σύνολο 33) πρέπει να μείνουν 23-26 το πολύ (Χανιά 5, Ρέθυμνο 9-10, Ηράκλειο 9-11).

Το τηλέφωνο
|

Είμαι από αυτούς που την παίρνουν καθημερινά τηλέφωνο, όχι για να συνεχίσει, αλλά για να ξεκουραστεί λίγο από τις συνεχείς επαναστατικές μετά - ρυθμίσεις. Μόνο που δεν απαντάει στις κλήσεις μου. Νίκη, είμαι κι εγώ ένας από τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που θέλουμε να σου ζητήσουμε: όχι άλλο κάρβουνο!

Απάντηση στον πανεπιστημιακό
|

Δεν ειναι ανωτερη η εκπαίδευση απο τα ΤΕΙ αλλα ανώτατη. Εδω και 20 ακριβώς χρόνια. Τα ΑΕΙ αποτελούνται από τον πανεπιστημιακού και τον τεχνολογικό τομέα .

Παρατηρητης
|

Φοιτητες της ΑΣΠΑΙΤΕ η λυση που προσπαθει να δωθει για την σχολη σας δεν ειναι η συγχωνευση μ αλλο ιδρυμα αυτο ειναι ευκολο.Την λυση που θελει η νεα διοικουσα ειναι η αυτονομια οποτε λιγο υπομονη φετος θα δωθει η λυση και να εισαστε σιγουροι θα ειναι η καλυτερη απο ολες τις προτασεις που ειχατε μεχρι τωρα.

Ξεκάθαρη δομή Τριτοβάθμιας
|

Να επισημάνουμε για άλλη μια φορά τον αχρείαστο διαχωρισμό ΤΕΙ και Πανεπιστημίων: Ας υπάρχουν μόνο πανεπιστημιακά τμήματα Νοσηλευτικής, Λογοθεραπείας και Φυσικοθεραπείας ενταγμένα στις Σχολές Επιστημών Υγείας.

Τα Δημόσια ΙΕΚ ας αναλάβουν την μεταλυκειακή κατάρτιση με ξεκάθαρο ρόλο. Ήδη σε αυτά διδάσκουν πολλοί κάτοχοι μεταπτυχιακών ή και διδακτορικών διπλωμάτων - η αναβάθμιση μπορεί να γίνει εσωτερικά, με μητρώο συνεργαζόμενων διδασκόντων όπως κάνει το ΕΑΠ.

Όσα Κολλέγια ή ιδιωτικοί οργανισμοί επιθυμούν να προσφέρουν αντίστοιχα προγράμματα, σε όποιο επίπεδο, θα προηγούνται έλεγχοι για την πιστοποίηση της ύλης και των τυπικών προσόντων διδασκόντων. Να μην υπάρχουν "παράθυρα" και "πλάγιες" ερμηνείες και να παρέχονται ποιοτικές σπουδές.

Ας σταματήσει η περίπλοκη νομοθέτηση που άλλα συμφέροντα εξυπηρετεί και σίγουρα όχι τους φοιτητές.

@14 Φεβ 2021 17:23

Πολύ σωστά ::

Δεν σπουδάζεις Νοσηλευτική στα ΙΕΚ αλλά Βοηθός Νοσηλευτικής, οι νοσηλευτές είναι υποχρεωτικά απόφοιτοι Πανεπιστημίου (μάλιστα από όσο ξέρω ειδικά στην Αθήνα οι βάσεις είναι και πολύ ψηλές), ενώ από τα ΙΕΚ βγαίνουν μόνο βοηθοί νοσηλευτών-νοσοκόμοι.

Είναι λογικό βέβαια να μπερδεύται κανείς και αποτελεί συχνό λάθος γιατί στον χώρο του νοσοκομείου δεν ξεχωρίζουν ευκολά οι νοσοκόμοι/ες από τους Νοσηλευτές, ενώ λόγω υποστελέχωσης συχνά αναγκάζονται να κάνουν καθήκοντα νοσηλευτών.

Θέμα προτεραιοτήτων όχι εμμονών στην Εκπαίδευση
|

Σε ποιους μαθητές απευθύνονται αυτές οι τριετείς επαγγελματικές σχολές ή, ακόμα χειρότερα, τα επαγγελματικά Λύκεια;

Τι μέλλον θα έχουν τα σημερινά παιδιά Δημοτικού το 2030 ή το 2040 ως απόφοιτοι ΕΠΑΛ; Κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα δεν έχουν σε σχέση με τους αποφοίτους ΓΕΛ ενώ αντιθέτως υστερούν σε γενικές γνώσεις και δεξιότητες - αυτό το πρόβλημα δε θα λυθεί "μαγικά" με την απονομή άλλων τύπου πτυχίων και τον αποκλεισμό από τα ΑΕΙ.

Ας μειωθεί τη διάρκεια σπουδών στα ΑΕΙ με τριετή ΠΠΣ, όπως έγινε σε Γαλλία και Γερμανία. Γιατί αυτό δεν μπαίνει σε δημόσιο διάλογο και δεν καταρτίζεται σχετικό νομοσχέδιο αλλά μονίμως ασχολούμαστε με έναν τύπο λυκειακής και μεταλυκειακής εκπαίδευσης (Επαγγελματική) που θα ενδιαφέρει όλο και λιγότερους νέους στα επόμενα χρόνια;

Είναι θέμα προτεραιοτήτων: Η Ελλάδα δεν έχει τεράστιες αγροτικές εκτάσεις ή βαριά βιομηχανία, επομένως ΔΕΝ έχει ανάγκη από εργάτες γης και τεχνήτες, αλλά από ακαδημαϊκά καταρτισμένους αποφοίτους ώστε να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με χώρες όπως Ολλανδία ή Δανία.

Οι εμμονές και οι ιδεοληψίες στο Υπουργείο Παιδείας έχουν σπαταλήσει πολύτιμους πόρους και χρόνο - βλέπε την παταγώδη αποτυχία των τριετών ΤΕΙ που ιδρύθηκαν το 1983, δεν κάλυψαν καμία ανάγκη της χώρας αλλά τώρα κάποιες ομάδες "εμμονικά" να νεκραναστήσουν.

@ Εμμονές...
13 Φεβ 2021 08:40

Η Ευρώπη δεν επενδύει στη βαριά βιομηχανία, αυτές οι μονάδες μεταφέρονται σε άλλες ηπείρους. Κανένα νόημα πλέον να εκπαιδεύουμε παιδιά Λυκείου σε τέτοιου τύπου επαγγέλματα.

{το μόνο που έγινε είναι ότι ψηφίστηκε ένα νομοσχέδιο με το οποίο δημιουργούνται επαγγελματικές σχολές και πρότυπα επαγγελματικά Λύκεια!}

Η Ελλάδα και η Ευρώπη στον 21ο αιώνα
|

Στον 21ο αιώνα όλες οι χώρες στην Ευρώπη επενδύουν στα Πανεπιστήμια, δηλαδή σε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές των νέων με ακαδημαϊκό προσανατολισμό, με έμφαση σε soft skills και αναλυτική/κριτική σκέψη, δεν επαναφέρουν παλιές συνταγές της δεκαετίας του '70 με ανασύσταση των "Πανεπιστημίων" (βλ. ΤΕΙ) Εφαρμοσμένων Επιστημών.

Ποια παραγωγική ανάγκη καλύπτουν αυτά τα προγράμματα; Κανείς δεν εξηγεί με τεκμηρίωση, μόνο ασαφείς αναφορές σε ενίσχυση του απροσδιόριστου τεχνολογικού τομέα.

Άραγε οι Πολυτεχνικές Σχολές και τα ΙΕΚ δεν καλύπτουν τη ζήτηση; Είναι ποτέ δυνατόν οι στρεβλώσεις στην αγορά εργασίας να διορθωθούν με την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών στα ΑΕΙ;

Οι νέοι είναι άνεργοι όχι επειδή δεν έχουν δεξιότητες αλλά επειδή δεν έχει αναπτυχθεί ο τριτογενής τομέας σε νέες τεχνολογίες στην Ελλάδα.

Ανεπανάληπτος....
14 Φεβ 2021 19:22

Ποιος πολιτικός το 2025 θα στείλει τα δικά του παιδιά να σπουδάσουν αυτές τις «πολύ ενδιαφέρουσες ειδικότητες» στα "Πρότυπα" Επαγγελματικά Λυκεία. Γιατί, άραγε, αφού είναι τόσες πολλές οι διέξοδοι που προσφέρονται μέσω αυτών...

Μάλλον κάποιοι έχουν μπερδέψει τις δεκαετίες και δυστυχώς πιστεύουν ότι ο κόσμος δεν θα αντιληφθεί την υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Η συστημική αποτυχία στο Γενικό Λύκειο -σε ποσοστό άνω του 15% όπως καταγράφεται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που είναι επίσης απολυτήριες-είναι αποτέλεσμα της κακής υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Είναι προκλητικό κατόπιν εορτής να ισχυριζόμαστε ότι δήθεν τα παιδιά έχουν άλλες κλίσες (σε τι ακριβώς; και πώς αυτές τους εμποδίζουν να έχουν παράλληλα και Γενική Παιδεία;...) και ότι αφού "δεν παίρνουν τα γράμματα" είναι καλύτερα να μην σπουδάσουν...

Εδώ και χρόνια οι εκπαιδευτικοί ζητούν ενίσχυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, με απογευματινή ζώνη δραστηριοτήτων και μαθημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας.

Εδώ και χρόνια υπάρχει αίτημα ανανέωσης των σχολικών βιβλίων και των ωρολόγιων προγραμμάτων.

Εδώ και χρόνια έχει καταγραφεί η έλλειψη σε Πρότυπα-Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια στην περιφέρεια, ώστε να καλυφθούν όλοι οι νομοί.

Αντί για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, όμως, για άλλη μια φορά διαβάζουμε για τριετή "νέα ΤΕΙ" και "Πρότυπα ΕΠΑΛ", που εκ των πραγμάτων είναι υποβαθμισμένα, και σε μια χώρα χωρίς ισχυρή βιομηχανία σαν την Ελλάδα αυτός ο δρόμος θα οδηγεί τη νέα γενιά σε τέλμα.

Η εκπαίδευση δεν μπορεί να δημιουργεί διαχωρισμούς σε ανήλικους μαθητές: Όλα τα παιδιά που γεννήθηκαν μετά το 2010 πρέπει να έχουν Απολυτήριο Γενικού Λυκείου. Η Επαγγελματική Εκπαίδευση μπορεί να προσφέρεται σε ενηλίκους από τα Δημόσια ΙΕΚ, φτάνουν οι πειραματισμοί στους 15χρονους

Ανεπανάληπτος....
|

@Yποχρεωτική φοίτηση στο Γενικό Λύκειο, αν θέλετε στις επαγγελματικές σχολές που μόλις νομοθετήθηκαν θα υπάρχουν πολύ ενδιαφέρουσες ειδικότητες για παιδιά που έχουν κλίση σε αυτές και στο Γενικό Λύκειο αποφοιτούσαν με 10 χωρίς να πάρουν μυρωδιά. Επίσης υπάρχει αγωνία για το πρόγραμμα μαθημάτων των νέων Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων και λόγω του διττού χαρακτήρα τους (Απολυτήριο Λυκείου+ειδικότητα ή σπουδές σε Πανεπιστήμιο)
προσαρμοστείτε στον 21 αιώνα και στην πραγματικότητα όπως είναι σε όλη την Ευρώπη και αφήστε συνθήματα του '80 που έχετε επαναλάβει μονότονα δεκάδες φορές μέχρι σήμερα.

IK90
|

-η οποία αποσκοπεί στην αντιστροφή του φαινομένου φυγής νέων στο εξωτερικό και στην βελτίωση των προοπτικών επαγγελματικής τους-

ΠΟ-ΛΥ-ΝΟ-ΜΟ-ΣΧΕ-ΔΙ-Ο

Προκόψαμε με τα απλά νομοσχέδια και περάσαμε στα πολύπλοκα.
Δεν πρόκειται να αντιστραφεί το φαινόμενο της μετανάστευσης των νέων ούτε των μεσόκοπων επιστημόνων και μη,με τέτοιου είδους φληναφήματα.

Τα πάντα ξεκινάνε από την αγάπη για την πατρίδα μας,η οποία πλέον δεν καλλιεργείται στην υποχρεωτική εκπαιδευση -πλην εξαιρέσεων-σε καμία περίπτωση,ούτε καν μέσα στις οικογένειες ή τις παρέες.
Η ηθική κατάπτωση ακολουθείται από την υλική.Η δεκαετία των μνημονίων και η άκρατη ένδεια του κόσμου ακολουθείται από την ενορχηστρωμένη προσπάθεια ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ των αποφάσεων της Μνημονιακής δεκαετίας από τις κυβερνήσεις που μας οδήγησαν εκεί.
Αυτοί που ευθύνονται για τη μαζική μετανάστευση των παιδιών μας και των μεσόκοπων επιστημόνων (γιατρών,μηχανικών κλπ) μας ΜΑΣ ΚΟΥΝΑΝΕ ΤΩΡΑ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΟ λέγοντάς μας ότι θα φέρουν τον κόσμο μας πίσω.
Ντροπή τουλάχιστον και όνειδος .Τι είδους ανάπτυξη θα εξασφαλίσει η χώρα μας ,χωρίς την κρίσιμη μάζα των επιστημόνων που βρίσκονται ΜΟΝΙΜΑ πλέον εκτός συνόρων δεν γνωρίζω.

ΤΥΦΛΟΣ ΤΥΦΛΟΝ ΟΔΗΓΑΓΕ ΚΙ ΗΥΡΑΝ ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟΝ ΛΑΚΚΟ

Η "δημόσια διαβούλευση" ψευδώς αναφέρεται ως ΔΗΜΟΣΙΑ και ανερυθρίαστα ως ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ.
Δεν θα προλάβει η κ.Κεραμέως να εφαρμόσει τίποτα.

@Πανεπιστημιακός
|

μάλλον έχετε μικρή εμπειρία από προγράμματα σπουδών και δημιουργία νέων, σε σχέση με απαιτούμενες υποδομές κτλ κτλ.
Βέβαια μπορεί να κάνω και λάθος, καθότι στο πρόσφατο παρελθόν ιδρύθηκαν τμήματα σε μια νύχτα, αρκούσε 1-2 επισκέψεις πολιτικών στο γραφείο του υπουργού.

glgiannis
|

προς :Τα διαλύετε όλα !! Έλεος πια !
το να μπορούν να παιδιά μου να μπαίνουν ελεύθερα στα πανεπιστήμια χωρίς το φόβο των μπαχαλάκηδων, δεν σου αρκεί;
Εξάλλου, αυτοί που θα έπρεπε να διαμαρτυρηθούν είναι αυτοί που πίστεψαν ότι τα συγκεκριμένα νομοσχέδια θα έρθουν πιο γρήγορα,.....

@Διάκριση Ανώτατης και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
|

Σωστά τα λέτε μια διόρθωση μόνο. Δεν σπουδάζεις Νοσηλευτική στα ΙΕΚ αλλά Βοηθός Νοσηλευτικής, οι νοσηλευτές είναι υποχρεωτικά απόφοιτοι Πανεπιστημίου (μάλιστα από όσο ξέρω ειδικά στην Αθήνα οι βάσεις είναι και πολύ ψηλές), ενώ από τα ΙΕΚ βγαίνουν μόνο βοηθοί νοσηλευτών-νοσοκόμοι.

Είναι λογικό βέβαια να μπερδεύται κανείς και αποτελεί συχνό λάθος γιατί στον χώρο του νοσοκομείου δεν ξεχωρίζουν ευκολά οι νοσοκόμοι/ες από τους Νοσηλευτές, ενώ λόγω υποστελέχωσης συχνά αναγκάζονται να κάνουν καθήκοντα νοσηλευτών.

Υπάρχει όμως μεγάλη διαφορά μιας και μιλάμε για 2 διαφορετικά επαγγέλματα με εντελώς διαφορετικό επίπεδο εκπαίδευσης και διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα και καθήκοντα.

Είναι καιρός σε αυτή την χώρα να μην τα ισοπεδώνουμε όλα

Κατά τα άλλα συμφωνώ μαζί σας

Αθηνά
|

Πάρτε και καμιά ανάσα εκεί στο παιδείας με τα νομοσχέδια.Κάντε ένα διάλειμμα να δείτε τι μέγεθος μάσκες θα πάρετε για τα παιδιά,μην είναι πάλι αλεξίπτωτα πλαγιάς,γιατί στο τέλος ο απλός κοσμάκης θα πιστέψει ότι αναλάβατε μόνο και μόνο για να περνάτε τα νομοσχέδια το ένα πίσω από το άλλο και αυτό δεν είναι αλήθεια.Ή μήπως είναι?

Διάκριση Ανώτατης και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
|

Τα Πανεπιστήμια έχουν αποστολή την Ανώτατη Εκπαίδευση, δεν υπάρχει λόγος να ενσωματωθεί σε αυτά και η Επαγγελματική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Ούτε είναι σωστό πάλι να δημιουργηθούν "νέα ΤΕΙ", με διπλώματα που θα είναι ακαδημαϊκά υποδεέστερα των πανεπιστημιακών και των οποίων οι απόφοιτοι σε λίγα χρόνια θα αντιμετωπίσουν τα ίδια προβλήματα αναγνώρισης των σπουδών τους.

Τα Δημόσια ΙΕΚ υπάρχουν ως δίκτυο σε όλη την Ελλάδα εδώ και τρεις δεκαετίες και καλύπτουν ανάγκες όπως Μαγειρικής, Δομικών Έργων, Νοσηλευτικής κ.α. Με την κατάργηση των ΕΠΑΛ μπορούν σε αυτά να εκπαιδεύονται οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου και σε 2 χρόνια να λαμβάνουν ειδικότητα - με ένα επιπλέον έτος γενικών σπουδών θα μπορεί το 15% των αποφοίτων να εισάγεται κατόπιν εξετάσεων σε ΑΕΙ, ώστε να υπάρχει κινητικότητα.

Αντίστοιχα, απόφοιτοι Πανεπιστημίου θα μπορούν να μετεκπαιδευτούν στα ΙΕΚ. Όμως πλέον στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στα μικρά και μεσαία σε πληθυσμό κράτη (πχ. Ολλανδία, Δανία, Ιρλανδία, Βέλγιο) η τάση είναι προς περιορισμό της απλής τεχνικής εκπαίδευσης και πάνω από τους μισούς νέους κάτω των 30 ετών είναι απόφοιτοι Πανεπιστημίου.

Τα διαλύετε όλα !! Έλεος πια !!!
|

Τι ακριβώς είναι σοβαρό, παιδαγωγικό, διδακτικό, δημοκρατικό που έχει εφαρμόσει αυτή η πολιτική ηγεσία???

Μπορείτε να κάνετε τουλάχιστον αυτοκριτική όσοι μας τους φορτώσατε???

Πανεπιστημιακός
|

Τα νέα 3ετη τμήματα θα έρθουν να καλύψουν το κενό των ΤΕΙ στην ανώτερη τεχνολογική εκπαίδευση και αφού θα γίνουν από τα ΑΕΙ θα είναι επίπεδου 6 απλά ως Τ.Ε ώστε να λυθεί και το πρόβλημα αντιστοίχισης των παλαιών αποφοίτων ΤΕΙ μιας και είναι αδύνατη η αντιστοίχιση των πτυχίων τους με τα Πανεπιστημιακά.

Τα νέα 3ετη δεν θα είναι σαν τα ΙΕΚ επιπέδου 5, αλλά θα είναι επιπέδου 6 Τ.Ε γιατί:
1) Πριν 2 μήνες πέρασε νόμος αναδιάρθρωσης κα ενίσχυσης των ΙΕΚ αποκλείεται η ίδια κυβέρνηση μέσα σε λίγους μήνες να αναιρέσει τον προηγούμενο νόμο της
2) Τα νέα τμήματα θα έχουν μεγαλύτερη δάρκεια φοίτησης από τα ΙΕΚ
3) Θα δημιουργηθούν εντός των ΑΕΙ που παρέχουν πτυχία επιπέδου 6 και θα ανήκουν στην Τριτοβάθμια εκπάιδευση
4) Θα λύσουν το πρόβλημα αντιστοίχισης πτυχίων των αποφοίτων ΤΕΙ καθώς θα αντιστοιχηθούν αυτόματα τα πτυχία τους με τα νέα 3ετη

Έτσι με ένα σμπάρο δύο τριγώνια και λύνεται το πρόβλημα της τεχνολογικής εκπαίδευσης που έμεινε ορφανή μετά τη κατάργηση των ΤΕΙ και λύνεται και το πρόβλημα με τους απόφοιτους ΤΕΙ.

Επιτέλους μια σωστή κίνηση από το υπουργείο, μακάρι να προχωρήσουν σύντομα και οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και να μειωθεί ο αριθμος των εισακτέων για να μπεί μια τάξη στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

ΓΙΩΡΓΟΣ
|

Όλα αυτά έπρεπε εδώ και χρόνια να έχουν προχωρήσει. Δεν είμαι σίγουρος όμως ότι εισάγονται με τον τρόπο που θα έπρεπε, εισάγονται βιαστικά και σε άσχημη συγκυρία. Μακάρι να μην καούν.

Φοιτητης
|

Στηρίζω δυναμικά την τροπολογία. Να ξέρετε είμαστε πολλοί που το στηρίζουμε. Καιρός να αλλάξει το σύστημα.

Κώστας
|

@IEKtzis13, με τη λειτουργία των νέων τρίτων τμημάτων τεχνικής κατεύθυνσης στα Πανεπιστήμια τα ΙΕΚ δεν θα έχουν λόγω ύπαρξης και θα καταργηθούν αφού το επίπεδο 5 θα καλύπτεται από αυτά τα νέα τμήματα που λόγω διαρκείας σπουδών δεν μπορούν να είναι στο επίπεδο 6, δηλαδή Ανώτατα.

Εξορθολογισμός όλων των ΑΕΙ
|

Ας αποφασίσει το υπουργείο Παιδείας και η ΕΘΑΑΕ σε ποιες 20 πόλεις πρέπει να λειτουργούν Σχολές και Τμήματα ΑΕΙ - κατόπιν, μπορούν να ρυθμιστούν ζητήματα όπως αριθμός θέσεων εισακτέων και αναγκαίων μαθημάτων για την εισαγωγή.

Η λογική του εξορθολογισμού δεν αφορά μόνο την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, όπου φυσικά πρέπει να γίνουν συνενώσεις, αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα.

Να πάψουν να λειτουργούν διπλά-τριπλά τμήματα με κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων ή (Σχολές Μηχανικών / Πολυτεχνικές Σχολές), όπως και τμήματα που δεν έχουν επαρκή αριθμό μόνιμων μελών ΔΕΠ ή τμήματα που είναι απομονωμένα σε 4 ή 5 διαφορετικές πόλεις. Ούτε μπορούν να μετακινούνται οι καθηγητές σε Αττική και περίπου 10.000 φοιτητές κάθε χρόνο να κάνουν αίτηση μετεγγραφής.

pakis
|

"4. Διορισμοί εκπαιδευτικών: Νέα κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών" για ποια νέα κριτήρια μιλάει αυτή ;

@Ένα ομόσπονδο πανεπιστήμιο στην Κρήτη
|

Αν ενωθούν πανεπιστήμια στα χαρτιά μόνο, δηλ αλλάζοντας ταμπέλα δεν επιτυγχάνεται κάποια οικονομία. Είναι πάλι 3 που λέγονται 1. Τα έξοδα παραμένουν τα ίδια Επιτυγχάνεις οικονομία κλεινοντας/συγχωνευοντας τα απομονωμένα τμήματα στις μικρές κωμοπόλεις. Τα κτίριά τους γίνονται σχολεία/ΙΕΚ κ έτσι το κράτος δεν έχει απώλεια επενδύσεων. Τα ΔΕΠ μετακινούνται στις μεγάλες πόλεις κ ενδυναμώνουν τις εκει σχολές.

Κώστας
|

Γιατί να δοθεί σε διαβούλευση; Στο τελευταίο δεν λάβατε υπόψη κανένα σχόλιο που δημοσιεύτηκε στη διαβούλευση! Ψήφιση κατευθείαν ή ακόμη καλύτερα μια πολυτροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο τα μεσάνυχτα! Όπως με την τροπολογία για τα κολέγια!

IEKtzis
|

Πόσο ακόμα θέλετε να καταλάβετε ότι υπάρχουν πολλά ΑΕΙ ενώ η αγορά χρειάζεται αποφοίτους ΙΕΚ καλά καταρτισμένους...
Θα δείτε πόσα παιδιά θα δηλώσουν φέτος για πρώτη φορά ΙΕΚ στην Αττική αντί για ΑΕΙ της επαρχίας ...
Λεφτά για έξοδα στην επαρχία δεν υπάρχουν, ειδικά σε σχολές που δεν δίνουν δουλειά ...

Προς τους ανεγκέφαλους
|

Αλλαγή των σχολών απο 5 σε 4έτη για να ρυθμιστούν όλα αυτόματα.

ΑΝΤΙΔΕΞΙΟΣ - ΑΝΤΙΣΥΡΙΖΑ
|

@ 3ετης φοιτητης ΑΣΠΑΙΤΕ

Η νέα διοικούσα ζήτησε να παρέχουν διδακτορικές σπουδές, τίποτα άλλο. Γνωρίζουν ότι δε θα πανεπιστημοποιηθεί. Κρίμα για μια τέτοια σχολή με καλό ιστορικό.
Πως καταντήσαμε λοχία, ποιος είμαι εγώ και ποιος είσαι εσύ....

Ένα ομόσπονδο πανεπιστήμιο στην Κρήτη
|

Να συνενωθούν τα τρία ΑΕΙ της Κρήτης σε ένα ομόσπονδο πανεπιστήμιο. Το εγχείρημα είναι εύκολο καθώς ουσιαστικά αποτυπώνει τη σημερινή ισχύουσα κατάσταση:

πολυτεχνική σχολή στα Χανιά,
θεωριτικές σπουδές στο Ρέθυμνο
και τα υπόλοιπα στο Ηράκλειο.

Όλα τα άλλα κλασικά αφορούν ιδιοτελείς σκοπούς.

@φιλελεύθερος
|

Εκτίμηση, πληροφορία ή χαβαλές η τοποθέτησης του χρόνου επιλογής στελεχών το 2022.
Πολιτική βούληση χρειάζεται μόνο και σε ένα εξάμηνο είναι όλα τα νέα στελέχη στη θέση τους, ο Σύριζα μάλιστα, έσπασε ρεκόρ (σε 5μηνο από την κατάθεση του νόμου)/
Υπάρχει όμως;;;

@Τριτοβάθμια και Υποχρεωτική Εκπαίδευση
|

προφανώς το πρόβλημα είναι η περιφέρεια για τον συγγραφέα.
Είμαστε ΟΚ με την ύπαρξη ιδρυμάτων όπως το Χαροκόπειο, το Πάντειο, η ΑΣΠΑΙΤΕ κτλ μόνο και μόνο επειδή βρίσκονται στην Αθήνα.
Ας αρχίσει και μια φορά από την Αθήνα ένας υπουργός, τι όχι??

@Τριτοβάθμια και Υποχρεωτική....
|

"Εύκολα μπορεί να δημιουργηθεί ένα ενιαίο Πανεπιστήμιο Κρήτης και Αιγαίου με 25-30 τμήματα στις αντίστοιχες σχολές."....
Συγνώμη αν νομίζετε ότι έτσι δημιουργούνται οι σχολές και τα πανεπιστήμια μάλλον δεν έχετε καμία σχέση με την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλαδα....
Ξέρετε πολλά ΑΕΙ στη Γη όπου 1 σχολή έχει 25-30 τμήματα! Έλεος, είναι στα όρια της ασχετοσύνης ή της παραπλάνησης κάτι τέτοια.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ