Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ

Δημοσίευση: 14/02/2021

Νικήτας Χιωτίνης, πρώην Κοσμήτορας του Πανεπιστημίου Δυτ. Αττικής

Πολύ φοβούμαι πως η επιλογή «πονάει μάτι, βγάζει μάτι» εφαρμόζεται και τώρα με τις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ. Οι υποψήφιοι εισέρχονται σε ΑΕΙ με εξαιρετικά χαμηλούς βαθμούς και επελέγη η λύση να περιορίσουμε τον αριθμό των νέων που σπουδάζουν σε αυτά.

Το πρώτο ερώτημα που τίθεται, σε αυτό το «πονάει μάτι βγάζει μάτι», είναι αν θέλουμε να μειωθεί ο αριθμός των νέων που σπουδάζουν σε Πανεπιστήμια. Σε συνδυασμό   με την επιβολή γρήγορης περαίωσης των σπουδών τους,  επί ποινή διαγραφής τους,    αποφασίστηκε να  μειωθεί ο αριθμός αποφοίτων Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Εκτός βέβαια και αν επαφιέμεθα στα ιδιωτικά Κολλέγια -που γι’ αυτό αναβαθμίζουμε με συνοπτικές διαδικασίες;-  να εκπαιδεύουν αυτά σε ανώτατο επίπεδο τους νέους μας, που όμως και εκεί πάλι με τους ίδιους χαμηλούς βαθμούς θα εισέρχονται.  

Αυτοί που θεώρησαν πως πρέπει ο αριθμός των αποφοίτων Ανώτατης Εκπαίδευσης   να μειωθεί, προφανώς δεν έχουν κατανοήσει πως εξελίσσεται ο κόσμος.  Το ότι πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω   η   τεχνική εκπαίδευση δεν χωρεί αμφιβολία. Προς τούτο άλλωστε απέβλεπε ο μέχρι πρότινος σχεδιασμός  για τα 2ετή εκπαιδευτικά κέντρα υπό την ευθύνη των Πανεπιστημίων, αλλά και προς τούτο προσβλέπουν τα 3ετή   που σχεδιάζει η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Συμφωνούμε σε αυτό,  χωρίς όμως να αποδυναμώνουμε την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, αλλά αντιθέτως ενισχύοντάς της περαιτέρω:  οι παλαιές τεχνικές πρακτικές μετατρέπονται ραγδαίως σε πρακτικές που απαιτούν πανεπιστημιακή εκπαίδευση, δεν μπορούμε να μείνουμε στην τεχνική του κατσαβιδιού. Με άλλα λόγια,  θα πρέπει η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να πάψει να θεωρεί την εκπαίδευση με τον τρόπο που αυτή θεωρείτο μέχρι τη δεκαετία του  -60.

Ας έρθουμε στις βάσεις εισαγωγής. Είναι πράγματι ανησυχητικό να εισέρχονται υποψήφιοι σε Πανεπιστήμια με βαθμό 2 και 3. Αλλά «πονάει μάτι βγάζει μάτι»; Όχι βέβαια, το θεραπεύουμε. Το ότι   απόφοιτος Λυκείου στις πανελλήνιες εξετάσεις  βαθμολογείται με τέτοιους βαθμούς, ευθύνεται σαφώς το Λύκειο που απέτυχε να τον εκπαιδεύσει σωστά. Την ευθύνη προς τούτο τη φέρουν αφ’ ενός όλες οι ηγεσίες των   Υπουργείων Παιδείας, θα λέγαμε τουλάχιστον από τη δεκαετία του -80 και  εξής, αφ’ ετέρου οι εκπαιδευτικοί που αρνούνται την αξιολόγησή τους, έναντι προσφοράς της ψήφου τους στους κομματικούς προστάτες. Η ανεπάρκεια των «δημοσίων» σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οδήγησε άλλωστε και στην ενίσχυση των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Παλαιότερα στα ιδιωτικά σχολεία  πήγαιναν οι αδύνατοι μαθητές, τώρα αυτό γίνεται στα δημόσια -δηλαδή στα δήθεν δημόσια- Γυμνάσια και Λύκεια (εξαιρούνται βέβαια εδώ τα παλαιά και ακριβά ιδιωτικά που πήγαιναν τα παιδιά των πολύ πλουσίων και των πολιτικών που «στην οικογένειά τους προτιμούσαν τα καλά σχολεία», κατά την έκφραση πρώην Γραμματέως του ΚΚΕ). Αυτή δε η ανεπάρκειά τους δεν αφορά μόνο στην παρεχόμενη εκπαίδευση, αλλά και σε ζητήματα προστασίας των νεαρών μαθητών από πολλούς κινδύνους, ιδιαιτέρως στις μεγάλες πόλεις.

Ας μη αντιτάξει κάποιος πως συχνά μαθητές δημοσίων Λυκείων επιτυγχάνουν τους μεγαλύτερους βαθμούς στις πανελλήνιες εξετάσεις, ας δούμε το σύνολο και όχι μεμονωμένους επιμελείς μαθητές. Επίσης μη ξεχνούμε πως   όσοι υποψήφιοι παίρνουν καλούς βαθμούς στις πανελλήνιες εξετάσεις, είναι -κατά κανόνα- γιατί πλήρωσαν πολλά χρήματα σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα.  Αυτήν την κατ’ ουσίαν ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, φαίνεται αδυνατούμε να συνειδητοποιήσουμε.  Με άλλα λόγια η «δημόσια και δωρεάν» Παιδεία μας δεν είναι μήτε δημόσια μήτε δωρεάν. Τα δήθεν δημόσια εκπαιδευτήρια   δεν λογοδοτούν πουθενά,   παρότι από τα δημόσια ταμεία πληρώνονται, δηλαδή από όλους τους πολίτες της χώρας.  Ας κατανοήσουμε τι ακριβώς σημαίνει, δηλαδή πρέπει να σημαίνει, δημόσιος υπάλληλος.    

Νομίζουμε πως αν θέλουμε να κρατήσουμε ένα υψηλό επίπεδο στην εκπαίδευση των νέων μας, θα πρέπει, για μερικά χρόνια ακόμα, να ανεχθούμε την εισαγωγή στα «δημόσια» Πανεπιστήμια -που πρέπει  να γίνουν  δημόσια- με μικρό βαθμό, ειδάλλως ο νέος με τον μικρό βαθμό θα καταφεύγει στα ιδιωτικό Κολλέγια, σήμερα εν πολλοίς ανεξέλεγκτα, που θα τον υποδέχονται με ανοικτές αγκάλες.  Αυτό θέλουμε; αν ναι, ας εξετάσουμε αυτό το ζήτημα, αντί να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας και να επιδιώκουμε να το «περάσουμε» πλαγίως.  Ταυτόχρονα βέβαια θα πρέπει να μεριμνήσουμε τα Πανεπιστήμια να καλύπτουν, για κάποιο διάστημα,  τα κενά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης -κάτι που άλλωστε ήδη κάνουν.  Αλλά να γίνει κατεπειγόντως αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με αυστηρή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης: η αποτυχία των μαθητών πρέπει να εκλαμβάνεται και ως αποτυχία των εκπαιδευτικών τους. Τούτο θα πρέπει να αποτελεί βασικό στοιχείο στην αξιολόγησή τους, στην πραγματική και αυστηρή αξιολόγησή τους. Δεν είναι δυνατόν να αξιολογούμε τον τεχνίτη που επισκευάζει το αυτοκίνητό μας και όχι το δάσκαλο του παιδιού μας. Εμείς τους πληρώνουμε και τους δύο.

Αν εξακολουθήσουμε, μετά από αυτά, να παράγουμε αποφοίτους Λυκείων που γράφουν για 2 και 3, τότε ας καταργηθούμε ως αυτόνομη χώρα, αλλά ας μη το κάνουμε από τώρα!

Σχόλια (28)

 
Νικήτας Χιωτίνης
17 Φεβ 2021 19:21

Κε "τώρα καταλαβαίνω...",
το ξαναδιάβασα αυτό που έγραψα και ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ!!!, ήθελα να γράψω "το αίσθημα ενοχής" και έγραψα "ενοχή". Ο δαίμων κρυμμένος στο πληκτρολόγιο και στην αφηρημάδα μου! από τα συμφραζόμενα φαντάζομαι να καταλαβάινετε πως είναι όπως σας λέω!!

 
Τώρα καταλαβαίνω...
17 Φεβ 2021 16:14

Η κουβέντα μας δυστυχώς τελείωσε κύριε, γιατί εγώ, δεν θα τολμούσα ποτέ να εκφέρω τη λέξη "ενοχή". Και μάλιστα, ενώ αναφέρεστε σε αξιολόγηση.

Πολλώ μάλλον, να δείξω με το δάχτυλο ή και να ρίψω τον λίθον. Οι αναμάρτητοι και άριστοι (που αποκαλύφθηκαν μόνοι τους), ας κάνουν ότι τους φωτίσει ο Θεός. Όλοι καταλαβαίνουμε (εδώ μέσα τουλάχιστον).

Το κάλλος, πράγματι έχει ευρύτερες διαστάσεις. Καμιά φορά και αυτή, της αρετής (εγώ πάντως, αυτή "ζηλεύω" περισσότερο).

 
Διαμαντένιας θεολόγος
16 Φεβ 2021 18:58

Ενώ ο κύριος καθηγητής ξεκινά να πολεμήσει τη πράξη <πονάει κεφάλι ,κόβει κεφάλι> ,στην ουσία το υιοθετεί πλήρως με τη λογική <αποτυχία μαθητή, κακή κρίση στο καθηγητή>. Ο ίδιος καθηγητής με τον ίδιο τρόπο διδασκαλίας μπορεί να έχει μαθητές που γράφουν άριστα σε πολύ μεγάλο ποσοστό στις εισαγωγικές και την άλλη χρονιά το ποσοστό των αρίστων να μηδενίζεται. Έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους , που η γνώση , οι ικανότητες ξεκινούν από την οικογένεια πριν φθάσουν καν στο σχολείο. Οι δάσκαλοι δίνουν πάντα το καλύτερο εαυτό τους ,αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι θέμα της δικής τους μόνο προσπάθειας. Έπειτα από τάξη σε τάξη το παιδί αλλάζει εκπαιδευτικούς για το ίδιο αντικείμενο. Πώς και ποιον από αυτούς που συνεργάστηκαν με το μαθητή θα κρίνουμε από τα αποτελέσματα του; Επειδή γίνεται προσπάθεια να απαξιώνουμε το δημόσιο σχολείο και να χαρίσουμε τις επιτυχίες στα φροντιστήρια, ο καθηγητής δεν έχει ολιγομελή γκρουπ ισοδύναμων μαθητών. Ο καθηγητής έχει μαθητές διαφόρων ικανοτήτων και πολύ λιγότερες ώρες. Ο δημόσιος καθηγητής πρωτίστως έχει να διδάξει το δημόσιο εγχειρίδιο και η πιθανή αποτυχία των μαθητών ίσως να βρίσκεται στην υψηλή απαίτηση των θεμάτων ,που ξεφεύγουν κατά πολύ της δυσκολίας των σχολικών βιβλίων. Μήπως και η επιλογή των θεμάτων γίνεται ,για να οδηγήσει στην αμφισβήτηση του εκπαιδευτικού έργου; Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είχε προταθεί ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, που τα τελευταία χρόνια απαξιώθηκε. Γιατί; Είναι καλύτεροι οι εκπαιδευτικοί που έχουν κάνει ένα μεταπτυχιακό σε κάποιο θέμα ,που πολλές φορές δεν αφορά την επιστήμη που θα διδάξουν στα σχολεία; Στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ δεν αποδεικνύεται κάτι τετοιο. Είναι καλύτεροι οι εκπαιδευτικοί φυσικών επιστημών που μιλούν 3 επιπλέον γλώσσες και προηγούνται στις προσλήψεις; Και κάτι για τους καθηγητές πανεπιστημίου , κρίνονται και αυτοί από την αποτυχία των φοιτητών τους;

 
Νικήτας Χιωτίνης
16 Φεβ 2021 18:17

Κε "Τί δεν καταλαβαίνω?",
(οι ανταλλαγές απόψεων είναι χρήσιμες για όλους)
αρχικώς προτιμώ το "καλλίτερος" , όχι μόνο ως προσβλέπων στο "κάλλος" λόγω ειδικότητος (αρχιτέκτων) , αλλά λόγω καταγωγής (Ελληνική) και επειδή η λέξη αυτή έχει ευρεία διάσταση (νομίζω οι απλοποιήσεις των λέξεων αφαιρεί τον πλούτο των φερομένων νοημάτων).
Προφανώς και δεν θα μάθετε από εμένα πως θα διδάσκετε! Αλλά δεχθείτε την ενοχή μερικών δασκάλων, όταν ο μαθητής τους δεν αποδίδει......ίσως έτσι γίνονται ..καλλίτεροι, αμφότεροι (εγώ πάντως αυτό το πρόβλημα το έχω!)

 
Τί δεν καταλαβαίνω?
16 Φεβ 2021 15:56

"Θα μπορούσα από κοντά να σας εξέθετα πάμπολλα παραδείγματα!".
Όποτε θέλετε. Ελάτε πχ αύριο στην τάξη μου με τους 28 μαθητές, να μου κάνετε μια υποδειγματική διδασκαλία αγαπητέ μου. Μπορεί να έχω 25 χρόνια στην τάξη αλλά ποτέ δεν είναι αργά, για να μάθω κι εγώ "να τους ξεκλειδώνω", "να τους δείχνω δρόμους", "να είναι ικανοί για το καλλίτερο" ή και το καλύτερο(όποιο προτιμάτε).
ΥΓ. Εντωμεταξύ, στην απλή ερώτησή μου, θα μπορούσατε μήπως να μου απαντήσετε?

 
Δικαίωμα στην εκπαίδευση
16 Φεβ 2021 15:22

Ναι, είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ όλων των ανθρώπων έως 25 ετών να είναι μαθητές και φοιτητές. Η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ στον σημερινό διεθνοποιημένο κόσμο, ας το κατανοήσουν όλοι.

Επειδή για ορισμένους επανέρχεται το ζήτημα στη διάκριση δικαιώματος-υποχρεώσης, αξίζει να αναφερθούμε και σε αυτό με απλούς όρους:

Τα σημερινά παιδιά, τα οποία θα ζήσουν για 80 ή ακόμα και 90 χρόνια, θα εργάζονται τουλάχιστον μέχρι τα 70 - για να παραμείνουν παραγωγικά και ενεργά μέλη της κοινωνίας πρέπει να γίνει επένδυση για τουλάχιστον δύο δεκαετίες στην εκπαίδευσή τους. Τελικά, η αξία που θα λάβουμε σε βάθος χρόνου από ένα ειδικευμένο εργαζόμενο 28 ετών, με πτυχίο και μεταπτυχιακό, είναι πολλαπλάσια σε σχέση με έναν ανειδίκευτο απόφοιτο Λυκείου 18 ετών.

Δεν κάνουμε πια εξετάσεις ικανοτήτων στα παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου γιατί ακριβώς οι κοινωνίες του 20ου αιώνα αποδέχτηκαν ότι όλα μπορούν να αφομοιώσουν γνώσεις, ανεξάρτητα φυσικών διαφοροποιήσεων. Το ίδιο θα συμβεί στον 21ο αιώνα στα Πανεπιστήμια, που πλέον θα είναι ανοιχτά στο σύνολο των νέων ανθρώπων.

 
Νέο Σχολείο για τη Γενική Παιδεία
16 Φεβ 2021 15:10

Όλες οι θέσεις εργασίας πλέον ζητούν δεξιότητες κατανόησης λόγου και ανάλυσης δεδομένων - αυτές καλλιεργούνται μόνο με τα μαθήματα γενικής παιδείας στο Λύκειο και το Πανεπιστήμιο.

Δεν μπορούμε στην Ελλάδα να επιμένουμε σε παρωχημένα μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών και να στερούμε από τους νέους ευκαιρίες να προχωρήσουν - η εμμονή σε "τεχνική" εξειδίκευση δίχως στέρεες θεωρητικές γνώσεις δεν προσφέρει προσαρμοστικότητα και ευελιξία στη σύγχρονες συνθήκες παραγωγής.

Οι ώρες διδασκαλίας είναι πολύτιμες και δεν πρέπει να σπαταλώνται σε ανούσιες και ασύνδετες γνώσεις. Το μαθησιακό προφιλ, η αφαιρετική σκέψη και η κριτική ικανότητα, «χτίζεται» κυρίως τις πρώτες δεκαετίες της ζωής μας, είναι οξύμωρο να μιλάμε για Δια Βίου Μάθηση όταν δεν εχει διασφαλιστεί η ομαλή πορεία από τη Δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια.

Είτε μέσω ιδιωτικών οργανισμών (Κολλέγια συνεργαζόμενα με ΑΕΙ) είτε μέσω των αξιόλογων Δημόσιων ΑΕΙ και ΙΕΚ, που πρέπει να ενισχυθούν, όλοι οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί πολίτες πρέπει να έχουν πρόσβαση σε Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα καλλιεργεί ακριβώς εκείνες τις δεξιότητες που θα θέσουν τα θεμέλια για μια πορεία 40 χρόνων στον επαγγελματικό και κοινωνικό στίβο.

Συνεπώς, το Υπουργείο πρέπει άμεσα να βελτιώσει τα Δημόσια Σχολεία με διορισμό νέων μόνιμων εκπαιδευτικών και συγγραφή νέων βιβλίων αλλά και να προσφέρει σε αυτά προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας. Το βάρος πέφτει στον κεντρικό σχεδιασμό, καθώς δεν μπορούν μόνοι οι εκπαιδευτικοί να αλλάξουν ένα σύστημα που εδώ και δεκαετίες επικεντρώνεται μόνο στις πανελλαδικές εξετάσεις ή την στείρα απόκτηση τίτλων (πχ. ξένης γλώσσας), αγνοώντας τη συνολική εξέλιξη των μαθητών.

Όταν οι Έλληνες μαθητές πρέπει ήδη από το Γυμνάσιο να πηγαίνουν έως και 10 ώρες φροντιστήριο ή άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες για να συμπληρώσουν τη μόρφωσή τους δεν υπάρχει περιθώριο κινήσεων

Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών μπορεί να γίνει μόνο εφόσον τα Σχολεία μας διαμορφωθούν ως ανοικτοί χώροι εκπαίδευσης σε κάθε γειτονιά, με λειτουργία από τις 8 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ, έξι ημέρες την εβδομάδα - τότε θα φανούν πραγματικά τα ευεργετικά αποτελέσματα για τους μαθητές.

 
Νικήτας Χιωτίνης
16 Φεβ 2021 11:58

Αγαπητέ "τι δεν καταλαβαίνω?",
αρχικώς συγχαρητήρια για τις ικανότητές σας, την επιμέλειά σας, αλλά και τους καθηγητές σας. Πάμπολλες μελέτες μας διαφωτίζουν πως οι ικανότητες των μαθητών και φοιτητών, πρέπει να "ξεκλειδώσουν". Δηλαδή να τους προκληθεί ενδιαφέρον και σταδιακή εισαγωγή τους στον τρόπο μάθησης και έρευνας. Τούτο αποτελεί υποχρέωση της οικογένειας, αλλά σε μεγάλο βαθμό των δασκάλων. Οι σημερινοί δάσκαλοι δεν μεταδίδουν μόνο γνώση, αλλά κυρίως προξενούν ενδιαφέρον και δείχνουν δρόμους ( η σημερινή γνώση εξελίσσεται αλματωδώς και δεν την προλαβαίνουν ούτε αυτοί).
Η δουλειά του δασκάλου είναι καθοριστική. Όταν βέβαια υπάρχει πολύ κακή διαμόρφωση του μαθητή, η δουλεία του μπορεί να αποτύχει, αλλά ας προσπαθήσει! Ως καθηγητής έχω διαπιστώσει ότι κατά κανόνα όλοι είναι ικανοί για το καλλίτερο, αρκεί να τους το κάνεις επιθυμητό. Αλλά και για το χειρότερο! Θα μπορούσα από κοντά να σας εξέθετα πάμπολλα παραδείγματα!

 
Τί δεν καταλαβαίνω?
16 Φεβ 2021 10:52

Ως μαθητής είχα "άριστα" στο απολυτήριο και πέρασα και στο Πανεπιστήμιο. Αυτό σημαίνει ότι ΟΛΟΙ μου οι καθηγητές ήταν άριστοι??? Και φυσικά το αντίστροφο.... εάν εγώ ήμουν "τούβλο απελέκητο" (για 1000 λόγους), θα σήμαινε ότι ΟΛΟΙ μου οι καθηγητές δεν έκαναν καλά το μάθημα?....

 
Ανώτατη Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα
15 Φεβ 2021 22:27

Πρέπει τα ελληνικά ΑΕΙ κάθε χρόνο να βγάζουν τουλάχιστον 60.000 ποιοτικούς αποφοίτους από τα ΠΠΣ. Αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί μόνο με ριζική αναδιοργάνωση των σχολών ΑΕΙ.

Είναι απαράδεκτο να αρκούμαστε σε κάτι λιγότερο σε μια χώρα της ΕΕ με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: έλλειψη βιομηχανικής παράδοσης, μικρός πληθυσμός, γεωγραφική απομόνωση στην άκρη των Βαλκανίων. Το μόνο που μπορούμε να επενδύσουμε είναι το ανθρώπινο δυναμικό μας.

Αποκλεισμός των νέων από την εκπαίδευση είναι σαν να θάβουμε την κοινωνία ζωντανή. Στον 21ο αιώνα ΟΛΟΙ θα σπουδάζουν, είτε σε Πανεπιστήμιο είτε σε ΙΕΚ.

Προφανώς πρέπει όλα τα παιδιά να έχουν απολυτήριο Λυκείου, αστείο να συζητάμε διαφορετικό μέλλον για τη σύγχρονη Ελλάδα - θυμηθείτε τη δεκαετία του '70, πόσοι νέοι ολοκλήρωναν το τότε Γυμνάσιο και δείτε πόσο δρόμο διανύσαμε ώστε τώρα ΟΛΑ τα νέα παιδιά πλέον να μαθαίνουν Μαθηματικά και Ιστορία και Βιολογία και Ξένες Γλώσσες.

Ένα στοιχειώδες επίπεδο γνώσεων (πχ. 12/20), σε Γλώσσα και Μαθηματικά και άλλα βασικά μαθήματα, εύκολα μπορεί να κατακτηθεί από το 95% των σημερινών μαθητών και αυτό αποδεικνύεται εύκολα.

Καίρια παρατήρηση: Στην Ελλάδα διδάσκεται σε μαθητές της Β' και Γ' Λυκείου ύλη Πανεπιστημίου και σε προπτυχιακούς φοιτητές ύλη μεταπτυχιακών μαθημάτων.

Από την άλλη, κάθε χρόνο γίνεται αναφορά στα δήθεν άσχημα αποτελέσματα διαγωνισμού ΟΟΣΑ όταν το πρότυπο των εξετάσεων (PISA) είναι εντελώς ξένο προς τη φιλοσοφία της διδασκαλίας στα ελληνικά σχολεία.

Στο εξωτερικό όμως με Μαθηματικά και Φυσική επιπέδου Γενικής Παιδείας Λυκείου οι νέοι 22 ετών παίρνουν πτυχίο και βρίσκουν άμεσα εργασία - γι'αυτό όλοι οι Έλληνες μόλις βρεθούν στο εξωτερικό διαπιστώνουν το χάσμα στις ΜΗ προαπαιτούμενες γνώσεις και αναρωτιούνται πού οφείλονται αυτές οι στρεβλώσεις.

Νικήτας Χιωτίνης
15 Φεβ 2021 11:55

Το πρόβλημα είναι γενικό, δεν αρκούν οι αναφορές σε προσωπικές δράσεις και παρεμβάσεις. Σχέδιο ΔΕΝ υπάρχει, κινούμαστε στα τυφλά με σπασμωδικές αντιδράσεις τρέχουμε πισω από τις εξελίξεις.

Ας αναλάβουν πρωτοβουλίες τα μέλη ΔΕΠ, οι πρόεδροι, οι κοσμήτορες και οι Πρυτανικές Αρχές και τα συλλογικά όργανα διοίκησης, ώστε να αλλάξουν τα ΑΕΙ. Με στοχευμένες παρεμβάσεις του Υπουργείου μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση στα Σχολεία - ακόμα περιμένουμε να δούμε νέα βιβλία στο Γυμνάσιο ή να φτιαχτεί Ψηφιακό Αποθετήριο Πρότυπων Μαθημάτων...

Η μία δράση δεν αποκλείει την άλλη - αντιθέτως, πρέπει όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Εκπαιδευτικός
15 Φεβ 2021 09:02

Μόνο στο διδακτορικό επίπεδο αυξάνονται οι απαιτήσεις, όπου πλέον ο ανταγωνισμός είναι ακαδημαϊκός και αφορά λιγότερο από το 5% των πτυχιούχων.

Σε ελάχιστες χώρες , στο Λύκειο, διδάσκουν αυτά που έχουμε στη δική μας ύλη. Πηγαίνουν μετά οι μαθητές στο Πανεπιστήμιο και συνήθως με λίγες μέρες διάβασμα περνούν τα μαθήματα. Το επίπεδο μαθημάτων και εξετάσεων είναι πολύ χαμηλό. Μιλώ για τις εκατοντάδες σχολές ανά την Ελλάδα.

 
Ιωάννης Κωστίδης
15 Φεβ 2021 21:57

"Δημόσια και δωρεάν...."
Κύριε Χιωτίνη,
Πολύ ωραία θέσατε πλειάδα θεμάτων, αφορώντα τη δευτεροβάθμια και την μετάβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.Κοινή διαπίστωση αποτελούν τα ρητά.¨Πονάει κεφάλι,κόψει κεφάλι" και "Πονάει μάτι,βγάζει μάτι".

Ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο, με τεράστιες προεκτάσεις για την Ελληνική οικογένεια και κοινωνία να περνά εν μέσω πανδημίας αμελλητί.

Θα προσθέσω,σε αντιστοιχία με το δικό σας συλλογισμό περί δημόσιας και δωρεάν παιδείας το "Δημόσια Διαβούλευση" ,που υποτίθεται προηγήθηκε της ψηφίσεως του ΣΝ.

 
Αποστολή των ΑΕΙ η εκπαίδευση και η έρευνα
15 Φεβ 2021 20:18

Καμία σχέση δεν έχει η ίδρυση των Πανεπιστημιακών Σχολών στην περιφέρεια με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Πανεπιστήμια προφανώς θα υπάρχουν σε Ιωάννινα, Ξάνθη, Πάτρα, Βόλο, Λάρισα, Ηράκλειο, Χανιά και άλλες μεγάλες πόλεις εκτός Αττικής και Θεσαλονίκης - αυτό δε δικαιολογεί την ύπαρξη 500 Τμημάτων και Σχολών σε 70 περιοχές (στοιχεία Υπουργείου Παιδείας, 2013).

Οι περιφέρειες σήμερα αποτελούν κομμάτι ενός οργανικού εθνικού συνόλου. Το Υπουργείο Παιδείας χαράσσει ΕΘΝΙΚΗ πολιτική για όλη τη χώρα, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, τα Πανεπιστήμια είναι Δημόσια και Εθνικά, δεν χρηματοδοτούνται από την κάθε περιφέρεια.

Προτεραιότητα έχουν οι ανάγκες της κοινωνίας όχι οι ατελέσφοροι τοπικισμοί: Δεν εξυπηρετούν τα πολλαπλά ΑΕΙ σε Αττική ή Θεσσαλονίκη, ούτε η διασπορά σχολών ενός ΑΕΙ σε πάνω από δύο ή τρεις πόλεις. Το μόνο νησί που πρέπει να διατηρήσει ένα (ενιαίο) Πανεπιστήμιο είναι η Κρήτη, λόγω γενικού πληθυσμού και απόστασης από την ενδοχώρα.

Δεν έχει νόημα να έχουμε ξεχωριστό Πανεπιστήμιο Ευβοίας ή Στερεάς Ελλάδας, και το ίδιο με τα θεματικά ή περιφερειακά ιδρύματα: Σχηματίζοντας νέα Πανεπιστήμια, με 25-30 Τμήματα οργανωμένα σε Σχολές θα ανταποκριθούν στις ανάγκες εκπαίδευσης και έρευνας, όπως ορίζει η αποστολή τους.

@ Αρθούρος
15 Φεβ 2021 11:37

Στην ουσία, οργανωμένη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν υπήρχε στην Ελλάδα του 19ου αιώνα αλλά ούτε και προπολεμικά.

Ας μην ξεχνάμε ότι μέχρι το 1930 το ποσοστό αναλφαβητισμού στο γενικό πληθυσμό ξεπερνούσε το 50% (πάνω από 80% στις γυναίκες), ενώ η Ελλάδα ήταν κυρίως μια αγροτική χώρα, χωρίς βαριά βιομηχανία, που δεν είχε ανάγκη
από επιστήμονες.

 
Observator
15 Φεβ 2021 20:06

Yπάρχει ένα τυπικό λάθος που γίνεται όταν κανείς αναφέρεται στη σχέση του συστήματος εισαγωγής με το Λύκειο. Σκεφτείτε το εξής: πόσοι γράφουν στα Μαθηματικά πάνω από 18 στις εξετάσεις Λυκείου και πόσοι πάνω από 18 στις πανελλήνιες. Το ποσοστό δεν είναι το ίδιο. Για ποιο λόγο δεν είναι το ίδιο? Διότι
στο Λύκειο ο σκοπός της εξέτασης είναι η πιστοποίησης γνώσης, ενώ ο σκοπός των πανελληνίων είναι η διαμόρφωση ενός βαθμού εισαγωγής. Το κενό στην απόδοση δεν θα καλυφθεί ποτέ. Αν οι εκπαιδευτικοί ακολουθούσαν συστημα πανελληνίων στις εξετάσεις τις ενδοσχολικές, πόσοι θα έπαιρναν απολυτηριο Λυκείου? Τα ΑΕΙ επιτέλους ας αφησουν την πιπίλα για όλα φταίει το Λυκειο και ας καθήσουν να επεξεργαστούν το μηχανισμό υποδοχής το πρώτο έτος. Αν τον αφήσει στο ιδιο επίπεδο με πριν απο 20 χρόνια φυσικά το παιγνίδι θα εχει χαθει.

 
Γ.Π.
15 Φεβ 2021 20:02

@ κ. Νικήτα Χιωτίνη
Πολυπαραγοντικό το πρόβλημα παγκοσμίως και ο λόγος σας καλοπροαίρετος, μόνο που το συγκεκριμένο χωράφι της αξιολόγησης είναι χέρσο... Φταίει και η Παράδοση, το Εγώ και το Αλάθητο, στην ελληνική εκδοχή τους.

 
ΠΑΠΑΣ
15 Φεβ 2021 15:03

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ,ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ , ΥΛΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ Η Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΟΣΑ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ Α΄ΚΑΙ Β΄ΕΞΑΜΗΝΟ ΤΩΝ Α.Ε.Ι. ) ΑΡΙΣΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΥ ΚΟΠΟ,ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΥΣ….!!!
ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΚΟΠΟΣ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΥΨΗΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.
Η ΧΑΜΗΛΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΑΙΤΙΕΣ, ΟΜΩΣ ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΥΨΗΛΕΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΟΥ ΕΔΡΑΙΩΘΗΚΕ ΕΝΤΟΝΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ……ΟΛΟΙ ΛΕΝΕ ……ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ…..ΘΕΛΩ…..ΘΕΛΩ….ΘΕΛΩ….Η ΛΕΞΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΣΧΕΔΟΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ….!!!
ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΛΟΙ……..; ΜΕ ΛΙΓΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ , ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ….
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΒΑΘΜΟΥΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 7,5 ΣΤΟ 95% ( ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ) ΑΠΛΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΝ ΕΚΕΙ ΑΝ ΥΠΗΡΧΕΙ ΕΝΑ ΦΙΛΤΡΟ ΓΝΩΣΕΩΝ ΣΤΗΝ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ή Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ Ή ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ;
ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΤΑΔΙΟ……ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ…..ΑΣ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ…..ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ…..ΑΠΛΑ ΞΕΦΤΙΛΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΣΟΥΒΑΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΟΠΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΣ.
ΕΕΕΕ ….ΟΧΙ ΛΟΙΠΟΝ ….ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ , ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ……ΤΑ ΑΕΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ…!!!
ΜΑ ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ……,ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΠΟΤΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ….!!!
ΜΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ…..ΑΣ ΒΡΟΥΜΕ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ…..ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΝΤΙ ΝΑ ΛΥΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ.
ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΛΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ…..ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΗΣΥΧΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΚΑ ΛΟΓΩ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΠΑΝΕ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ….!!!
ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ ΕΝΑΝ ΥΨΗΛΟ ΣΤΟΧΟ ΘΕΛΕΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΠΟ…..ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΟΛΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΚΟΠΟ….!!!
Όλα τα Ελληνόπουλα ασχολούνται με το ποδόσφαιρο…..στην Α΄Εθνική όμως παίζουν λίγοι …..τι να κάνουμε …..σε όλους τους τομείς έτσι είναι η ζωή….!!!
ΚΑΙ ΤΑ Α.Ε.Ι. ΕΙΝΑΙ Α΄ΕΘΝΙΚΗ…..!!!

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών…!!!
ΠΡΙΝ ΠΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΩΝ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ;
1) ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
2) ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
3) ΣΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΠΑ ( ΔΙΠΛΑΣΙΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΑ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ)
4) ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ( ΤΡΙΠΛΑΣΙΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ)
5) ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
6) ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ , ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΣΩΠΩΝ , ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
7) ΒΟΥΛΗ

ΝΑΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ……( ΑΛΛΟ Η ΨΗΦΟΣ ….ΑΛΛΟ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ) Η ΑΠΟΨΗ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΝ ΚΡΙΝΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ…..ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΡΙΝΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ…..

ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ Ή ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΥΠΟΙΣ….!!!

ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ( α/θμια , δ/θμια, τρ/θμια εκπαίδευση )…..ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΤΙΡΗΣΗ…..ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ……ΚΑΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΠΡΩΤΟΙ…..ΠΡΩΤΟΙ…ΠΡΩΤΟΙ.... ΚΑΙ ΕΠΟΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΟΜΕΙΣ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΔΟΜΩΝ , ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΙΣΗ ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΤΗΣΙΕΣ ( Ή ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΝΕΥΡΙΑΖΕΙ ΜΕ ΚΑΤΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ….) ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΣΤΟΛΩΝ

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ:
1) ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΣΤΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΜΕ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΡΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΣΕ ΦΑΣΕΙΣ. ΙΔΙΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ( ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΑΣΙΕΣ ) ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ( ΤΩΡΑ ΕΝΑΙ ΤΡΙΠΛΑΣΙΕΣ ) ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΗ Η ΑΚΡΟΤΗΤΑ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΜΕ ΔΥΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ , ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΥΘΥΝΗΣ 350 ΕΥΡΩ.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕ ΠΕΝΗΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ 250 ΜΑΘΗΤΕΣ , ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΥΘΥΝΗΣ ,300 ΕΥΡΩ.
2) ΑΜΕΣΗ ΕΝΑΡΞΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΑΛΙ ΜΕ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΦΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.
3) ΚΑΘΕ ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΜΟΙΒΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ.
4) ΟΛΟΛΟΚΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΠΡΩΤΑ ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΟΝΟ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΜΟΙΒΩΝ.
Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ …..ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ( Α/ΘΜΙΑ, Δ/ΜΙΑ,ΤΡΙΤ/ΘΜΙΑ) , ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΔΥΟ- ΤΡΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ.

ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ …ΠΡΩΤΟΙ…..ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΟΜΩΣ …..ΚΑΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ……ΓΙΑΤΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΝΟΧΟΥΣ ΟΠΟΤΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ……ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ…..!!!
…..στο ποδόσφαιρο όταν δεν πάει κάτι καλά……βαφτίζουμε ένοχο τον προπονητή ….και απαλλάσσουμε των ευθυνών τους όλους τους υπόλοιπους…..εεεεε ….το ρόλο του προπονητή δεν θα σας κάνουμε την χάρη να τον επωμιστούμε….αν αυτό έχετε στο μυαλό σας….!!!

ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΜΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ 2,3,4……ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ 18,19,20….!!!

 
HΡΑ*
15 Φεβ 2021 12:27

Οι πανεπίστημιακοί έχουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Κατοικοεδρεύοντας στο υψηλότερο κεφαλόσκαλο του εκπαιδευτικού συστήματος της έρμης και "παράξενης" πατρίδας μας, ... εξ ορισμού - όπως θα ΄λεγε και ο κ. Γαβρόγλου - θεωρούν "αφ' υψηλού" την (αν-)αποτελεσματικότητα του συστήματος , χωρίς ωστόσο στη θεώρηση αυτή να συμπεριλαμβάνουν και "τα του οίκου τους". Κι όταν βρεθούν αντιμέτωποι με δυσερμήνευτα προβλήματα, αντί να "το ψάξουν το πράγμα"και να αναζητήσουν τα πραγματικά αίτια, άρα να προσεγγίσουν τα προβλήματα διερευνητικά/επιστημονικά, συχνά ακολουθούν την "πεπατημένη" της μη επιστημονικής προσέγγισης των προβλημάτων μεταθέτοντας τις αιτίες και τις ευθύνες στις κάτω απ' αυτούς ευρισκόμενες βαθμίδες του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ήτοι στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δε μ΄αρέσουν οι γενικεύσεις και ως εκ τούτου τα όσα αναφέρω παραπάνω δεν αφορά στο σύνολο των πανεπεστημιακών. Ευτυχώς υπάρχουν αρκετοί πανεπιστημιακοί που προσεγγίσουν τα εκπαιδευτικά θέματα διεπιστημονικά και με τη δέουσα σοβαρότητα...
Μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι ο κ. Χιωτίνης ακολουθεί ακριβώς την "πεπατημένη" που ανέφερα παραπάνω. Και ιδού τι προτείνει : "... Αλλά να γίνει κατεπειγόντως αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με αυστηρή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης: η αποτυχία των μαθητών πρέπει να εκλαμβάνεται και ως αποτυχία των εκπαιδευτικών τους..." Φωστήρα μου εσύ !
Δεν γνωρίζω πού διδάσκει και τι διδάσκει ο. Χιωτίνης, αλλά ειδικά ετούτο 'δω
" ...η αποτυχία των μαθητών πρέπει να εκλαμβάνεται και ως αποτυχία των εκπαιδευτικών τους..." είναι πέρα και έξω από κάθε επιστημονική και ερευνητική πραγματικότητα. Προσωπικά προκαλώ τον κ. Χιωτίνη να παρουσιάσει ερευνητικά στοιχεία και σχετικές μελέτες που να ενισχύουν και να τεκμηριώνουν αυτή του τη θέση. Αλλιώς τα όσα υποστηρίζει παραπάνω είναι αέρας κοπανιστός, στερούνται στοιχειώδους επιστημονικής βάσης και ο ίδιος αναλαμβάνει το ρόλο "λαγού" για τις κυβερνητικές προθέσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 
Νικήτας Χιωτίνης
15 Φεβ 2021 11:55

Προς "πανεπιστημιακός" :
Προφανώς και στους καθηγητές των Πανεπιστημίων χρειάζεται αυστηρή αξιολόγηση και η αποτυχία των φοιτητών τους να τους χρεώνεται! Σας πληροφορώ πως στα πανεπιστημιακά προγράμματα προβλέπεται και η δημιουργία "φροντιστηριακών μαθημάτων", που πρέπει να οργανώνονται σε περιπτώσεις δύσκολης ύλης ή αδυναμίας των φοιτητών (όπως καλή ώρα, που εισέρχονται ανεπαρκείς λόγω ανύπαρκτου Λυκείου).
Μου είχε κάποτε ανατεθεί διενέργεια ΕΔΕ, γιατί καθηγητής απέρριπτε συστηματικώς τους φοιτητές του πάνω από 80%!. Είχα στηλιτεύσει την απαράδεκτη αδιαφορία του να δημιουργήσει φροντιστηριακά μαθήματα και είχα προτείνει την πειθαρχική του δίωξη (τελικώς μάλλον κάτι άλλαξε προς το καλλίτερο).
Αν το πρόβλημα των φοιτητών γίνει και πρόβλημα των καθηγητών τους, τότε θα μπορέσουμε να δούμε μπροστά.....Με τόλμη, ευθύνη και φιλότιμο.
Σας ευχαριστώ ιδιαιτέρως που διαβάσατε το κείμενό μου και για τις παρατηρήσεις σας. Ίσως τελικώς η λύση να βρίσκεται κάπου στη μέση!

 
Αρθούρος
15 Φεβ 2021 11:37

Ανασυγκρότηση των Σχολών σε όλη την Ελλάδα:
Προφανώς και η επιλογή του οδοστρωτήρα γιά την κατάργηση μέσα από τη συγχώνευση 150 τμημάτων ανά την Ελλάδα, δεν αποτελεί επιλογή γιά καμία κυβέρνηση, επειδή θα φέρει την Ελλάδα με γρήγορο ρυθμό στη δεκαετία του 1960. Ναι, τότε που δίσταζαν ακόμα να ιδρύσουν Πανεπιστήμια στην Πάτρα και τα Ιωάννινα. Η ίδρυση τμημάτων στην επαρχία την τελευταία 40ετία, αποτέλεσε ένα μικρό αντίδωρο σε σχέση με την 150χρονη εγκατάλειψη της επαρχίας από τις κυβερνήσεις της χώρας.
Μην ξεχνούμε ότι το 1864 έκλεισε η Ιόνια Ακαδημία που είχε τις ίδιες σχολές με το τότε ΕΚΠΑ και μάλιστα πλήρως αποκεντρωμένο σε όλα τα νησιά. Φυσικά γιά να οδηγούνται όλοι οι πόροι στην Αττική. Και η μεταφορά πόρων συνεχίστηκε με την ίδρυση της Γεωπονικής, δύο οικονομικών Πανεπιστημίων ξεχωριστής Σχολής Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών ενώ είχε το Αθήνησι, 2 ΑΤΕΙ και μιάς ΣΕΛΕΤΕ-ΑΣΠΑΙΤΕ, ξεχωριστής Σχολής Καλών Τεχνών και του Χαροκόπειου. Δε ρωτούσαν κανένα τότε οι πρωθυπουργοί. Αποφάσιζαν και διέταζαν. Αλλά σήμερα δεν είναι το ίδιο. Σήμερα λειτουργεί ο θεσμός των Περιφερειών. Καμία Περιφέρεια δε θα δεχτεί να χάσει πανεπιστημιακά τμήματα. Κι έτσι είναι το σωστό. Ο περιφερειάρχης είναι ο προϊστάμενος όλων των υπηρεσιών σε μία περιφέρεια γιατί εκείνος είναι υπεύθυνος γιά τη χάραξη της τοπικής πολιτικής κι αυτό με νόμο. Άρα, οι καθηγητές που λέτε, μόνο συμβουλευτικό ρόλο μπορούν να έχουν σ' αυτή την ανασυγκρότηση.

 
πανεπιστημιακός
15 Φεβ 2021 09:17

Με αυστηρή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης: η αποτυχία των μαθητών πρέπει να εκλαμβάνεται και ως αποτυχία των εκπαιδευτικών τους.
Ας το εφαρμόσει πρώτα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αυτό ο κύριος καθηγητής και μετά να το προτείνει και για την δευτεροβάθμια. Για παράδειγμα προχθές ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα μαθήματος που έδωσα τη προηγούμενη εβδομάδα. Πέρασαν το μάθημα 15 από τους 95 φοιτητές. Να καλέσετε τον καθηγητή για απόλυση.

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
15 Φεβ 2021 09:11

Το δημόσιο σχολείο νοσεί. Δεν υπηρετεί τις ανάγκες μαθητών-γονέων και κατ' επάκτασης της κοινωνίας, αλλά είναι υποταγμένο σε μια λανθασμένη αντίληψη συνδικαλισμού, κεκτημένων κλπ. Λειτουργεί με ελάχιστες εξαιρέσεις που βασίζονται μόνο στο φιλότιμο εκπαιδευτικών. Ειδικά στο λύκειο η κατάσταση είναι τραγική. Το έχουμε βιώσει και ως εκπαιδευτικοί και ως γονείς....

 
Εκπαιδευτικός
15 Φεβ 2021 09:02

Κύριε Χιωτίνη, το ενδιαφέρον που δείχνουν οι εκπαιδευτικοί της πρωτ. και δευτερ. εκπαίδευσης είναι γενικά ικανοποιητικό. Η τριτοβάθμια εκπ. είναι ο μεγάλος άρρωστος. Στα παλιά ΤΕΙ, και στα ίδια ιδρύματα με άλλο όνομα τώρα, το επίπεδο είναι υπερβολικά χαμηλό. Μου φέρνουν παλιοί μου μαθητές ασκήσεις και εξετάσεις πιο εύκολες απ' αυτές που κάνουμε στη Β' Λυκείου. Δεν συζητάμε για την Γ'. Εκεί το έχουμε τερματίσει. Σε ελάχιστες χώρες , στο Λύκειο, διδάσκουν αυτά που έχουμε στη δική μας ύλη. Πηγαίνουν μετά οι μαθητές στο Πανεπιστήμιο και συνήθως με λίγες μέρες διάβασμα περνούν τα μαθήματα. Το επίπεδο μαθημάτων και εξετάσεων είναι πολύ χαμηλό. Δεν μιλώ φυσικά για τις σχολές με παράδοση και υψηλό εκπ. προσωπικό. Μιλώ για τις εκατοντάδες σχολές ανά την Ελλάδα.

 
Νικήτας Χιωτίνης
15 Φεβ 2021 08:27

Αρχικώς χαίρομαι για τον πλούσιο σχολιασμό και ευχαριστώ όλους τους ασχολήθηκαν με το κείμενό μου.
Θα ήθελα να σταθώ στον "εκπαιδευτικό": από προσωπική εμπειρία, τόσο ως μαθητής, όσο και ως φοιτητής και εκπαιδευτικός, είμαι πεπεισμένος πως όσο πιό σοβαρά και με πραγματικό ενδιαφέρον συμπεριφερθείς στον διδασκόμενο, τόσο πιό πολύ θα τον ωθήσεις να βελτιωθεί.
Όσον αφορά στον "γονέα", δεν κατανοώ που είδε πως προπαγανδίζω τα ιδιωτικά σχολεία. Λέω πως η άνοδος των ιδιωτικών οφείλεται στην υποβάθμιση των δημοσίων. Ιδού πεδίον δράσης: να αναβαθμίσουμε τα δημόσια, αλλά και να τα κάνουμε πραγματικά δημόσια! Προς τούτο προσβλέπω! χωρίς να εθελοτυφλώ!

 
Ανανέωση και επανεκκίνηση
15 Φεβ 2021 04:37

Η συντήρηση παλιών, στρεβλών οικοδομημάτων μόνο ζημία προκαλεί στο κοινωνικό σύνολο. Από ένα σημείο και ύστερα, εμφανές ότι πρέπει τις σχετικές αποφάσεις να τις λάβουμε με το βλέμμα στραμμένο προς το μέλλον, τους νέους ανθρώπους και τη νέα κοινωνία.

Απόσπασμα από κείμενο Ν.Χιωτίνη:

Νομίζουμε πως αν θέλουμε να κρατήσουμε ένα υψηλό επίπεδο στην εκπαίδευση των νέων μας, θα πρέπει, για μερικά χρόνια ακόμα, να ανεχθούμε την εισαγωγή στα «δημόσια» Πανεπιστήμια -που πρέπει να γίνουν δημόσια- με μικρό βαθμό, ειδάλλως ο νέος με τον μικρό βαθμό θα καταφεύγει στα ιδιωτικό Κολλέγια, σήμερα εν πολλοίς ανεξέλεγκτα, που θα τον υποδέχονται με ανοικτές αγκάλες.

 
Ανασυγκρότηση των Σχολών σε όλη την Ελλάδα
15 Φεβ 2021 04:37

Η ανοχή κάποτε πρέπει να τελειώσει, μαζί με τις ψευδαισθήσεις.

Οι χαμηλές βαθμολογίες εισαγωγής στα ΑΕΙ πολύ εύκολα διορθώνονται με την ίδρυση βιώσιμων και ισότιμων Σχολών που θα θεραπεύουν βασικά γνωστικά αντικείμενα, χωρίς επικαλύψεις ή υπερξειδικεύσεις που απωθούν και ξενίζουν όχι μόνο τους αποφοίτους Λυκείου αλλά και τους νέους ερευνητές.

Χρειάζεται πραγματικά ένα τμήμα Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας σε κάποια επαρχιακή πόλη ή αρκεί μια κατεύθυνση σε ένα μεταπτυχιακό; Χρειάζεται άλλο ένα Πανεπιστήμιο στην Κρήτη, τη Θεσσαλονίκη και την Αττική ή αρκεί να ενωθούν τα τμήματα των πρώην ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια;

Τα ιδιωτικά Κολλέγια χρειάζονται κρατική εποπτεία και ρύθμιση όμως δε συνδέονται άμεσα με τα παραπάνω ζητήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Καμία ανοχή σε προτάσεις που διαιωνίζουν την "αδράνεια". Απαιτούνται πλέον σαφείς απαντήσεις από όλους τους εμπλεκόμενους:

Τα χωροταξικά και ακαδημαϊκά ζητήματα αφορούν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ τα μέλη ΔΕΠ, που διαρκώς υπερθεματίζουν για την ίδρυση νέων προγραμμάτων, καθώς και το Υπουργείο και την ΕΘΑΑΕ, που εθελοτυφλώντας τα εγκρίνουν και τα πιστοποιούν - δεν είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών της Α'θμιας και της Β'θμιας ούτε φυσικά σχετίζονται με την απόδοση των μαθητών στις εξετάσεις του Λυκείου.

Πιο απλά: Ακόμα και αν το 2021 όλοι οι υποψήφιοι γράψουν στις εισιτήριες εξετάσεις για τα ΑΕΙ πάνω από 10/20 *πάλι* θα πρέπει να δρομολογηθούν ριζικές αλλαγές (συνενώσεις/συγχωνεύσεις) σε τουλάχιστον 150 Τμήματα και Σχολές σε όλη την Ελλάδα.

Όσο και να βελτιωθεί το Σχολείο μας, τα Δημόσια Πανεπιστήμια στην Ελλάδα παρουσιάζουν ΔΟΜΙΚΕΣ δυσλειτουργίες και αδυνατούν να υπηρετήσουν τα συμφέροντα της κοινωνίας - αυτό δεν μπορεί πια να κρυφτεί πίσω από μια γενικόλογη διαπίστωση για το δίπολο ιδιωτικής-δημόσιας παιδείας.

Από την άλλη, η Υποχρεωτική Εκπαίδευση διαμορφώνει μόνο τη νέα γενιά μαθητών - ό,τι αλλαγές γίνουν εκεί φέτος θα φανούν σε βάθος πενταετίας ή ακόμα και δεκαετίας.

Η αναβάθμιση του Γυμνασίου, πρωτίστως, και του Γενικού Λυκείου στη συνέχεια, είναι όντως το κρίσιμο έργο. Θα χρειαστούν όμως πολλά χρόνια για να δρομολογηθούν και να αποδώσουν οι όποιες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα σπουδών - εν τω μεταξύ, εμείς πρέπει ακόμα να διαβάζουμε νομοσχέδια για δήθεν Πρότυπα ΕΠΑΛ και δήθεν τριετή ή διετή "τεχνολογικά" προγράμματα σπουδών; Προφανής η απάντηση.

Απλό το ερώτημα: Αναρωτήθηκε κανείς τι είδους γνώσεις και δεξιότητες θα χρειαστούν τα παιδιά της σημερινής Α' Δημοτικού και, σε δεύτερο επίπεδο, κατά πόσο οι προτάσεις περί ενίσχυσης της τεχνικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης εξυπηρετούν αυτούς τους νέους πολίτες, που θα ζήσουν και θα εργαστούν στην ενιαία Ευρώπη σε 15 ή 20 χρόνια;...

 
Νικόλαος
15 Φεβ 2021 00:49

Μπορεί το σχόλιο του Καθηγητή να είναι απόλυτα λογικό αλλά η λογική δεν αποτελεί πλέον επιχείρημα στη χώρα του παραλογισμού.

 
Εκπαιδευτικός (μέσα στην τάξη)
14 Φεβ 2021 23:13

Το ότι απόφοιτος Λυκείου στις πανελλήνιες εξετάσεις βαθμολογείται με τέτοιους βαθμούς, ευθύνεται σαφώς το Λύκειο που απέτυχε να τον εκπαιδεύσει σωστά. Την ευθύνη προς τούτο τη φέρουν ... οι εκπαιδευτικοί που αρνούνται την αξιολόγησή τους,

Την περίπτωση απλά να μην θέλουν να σπουδάσουν στην πραγματικότητα κάποιοι μαθητές, απλά το σύστημα τους "υποχρεώνει" να "μπουν κάπου" την εξετάζουμε???
Το ότι το σύστημα προάγει το 99% στην επόμενη τάξη λόγω "εθιμικού δικαίου" το αποδίδετε στους εκπαιδευτικούς και την έλλειψη αξιολόγησης τους?

Επαγωγικά λοιπόν για τους φοιτητές που δεν παίρνουν πτυχίο ή περνούν όλα τα μαθήματα με 5 σε μια δεκαετία ή εγκαταλείπουν τις σπουδές τους, μάλλον θα φταίνε οι καθηγητές των πανεπιστημίων!!!

 
Γονέας
14 Φεβ 2021 22:15

Κάνοντας προπαγάνδα εναντίον του δημόσιου σχολείο, το μόνο που κάνετε είναι να προσπαθείτε να διαφημίσετε το ιδιωτικό. Παρόλα τα αρνητικά που υπάρχουν στο δημόσιο σχολείο, για τα οποία ευθύνεται κυρίως η πολιτική του ηγεσία, η δουλειά που γίνεται είναι ικανοποιητική και σίγουρα μπορεί να βελτιωθεί περισσότερο. Αφήστε λοιπόν τις προπαγανδιστικές μεθόδους σας.

 
Εκπαιδευτικός
14 Φεβ 2021 22:01

Το κείμενο είναι γεμάτο απλοποιήσεις, γενικεύσεις που δεν στηρίζονται πουθενά. Τα θέματα που επεξεργάζεται είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα και η αντιμετώπισή τους είναι επιφανειακή και απλοϊκή. Ο συντάκτης του κειμένου είναι ολοφάνερο ότι δεν έχει γνώση και εμπειρία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Φυσικά το κείμενο δεν επιδέχεται κριτικής. Ας μείνω μόνο σε κάτι: οι χαμηλοί βαθμοί κάποιων μαθητών δεν αποδεικνύουν σε τίποτα την αποδοτικότητα των καθηγητών. Πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν μαθητές με πολύ χαμηλές επιδόσεις. Το γεγονός της πιθανής εισόδου τους στην ανώτατη εκπαίδευση τους δίνει το "δικαίωμα" να μην μελετούν καθόλου. Την αποδοτικότητα αντιθέτως, των καθηγητών καταδεικνύουν οι άριστοι μαθητές των δημοσίων σχολείων, που είναι στατιστικά συγκρίσιμοι με αυτούς των ιδιωτικών σχολείων. Και να σας ενημερώσω ότι πολλοί από αυτούς, στις μέρες μας, έχουν και μειωμένη φροντιστηριακή βοήθεια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ