Απεργία διαρκείας για τους εργαζόμενους ΕΕΠ ΕΒΠ στα Ειδικά Σχολεία και Εκπαίδευσης, κήρυξε ο Δ.Σ. της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, καθ' όλη τη διάρκεια εφαρμογής των έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας για τις περιοχές που επιβάλλεται η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ κάνει έκκληση προς την Κυβέρνηση να επανεξετάσει, “την ύστατη αυτή ώρα, ειδικά και μετά τις καιρικές προβλέψεις, τις αποφάσεις σας καθώς η κατάσταση σε πολλές περιοχές είναι δραματική” και ζητά “να συμπεριληφθούν στο μέτρο αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας σχολικών μονάδων και οι ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων για τις περιοχές όπως ορίζονται κάθε φορά από τους αρμοδίους”.
Όπως τονίζεται σε ανακοινωθέν της Ομοσπονδίας “σύμφωνα με την προτεραιοποίηση της εθνικής επιτροπής εμβολιασμού οι μαθητές/τριες ΣΜΕΑΕ ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου. Η πραγματικότητα ωστόσο που βιώνουμε όλοι όσοι εργαζόμαστε στην Ειδική Εκπαίδευση, απέχει από τις αποφάσεις, οι οποίες εδώ και μήνες έχουν αφήσει εκτεθειμένους μαθητές και εργαζόμενους.
Συγκεκριμένα:
1. Τα Ειδικά σχολεία δεν προστατεύονται σε καμία περίπτωση σε περιοχές αυξημένου κινδύνου, σύμφωνα με τη λίστα, η οποία αναρτάται καθημερινά στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ με τα στοιχεία των σχολείων που βρίσκονται σε αναστολή λόγω κρουσμάτων. Πρόσφατο παράδειγμα το ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας το οποίο έχει φθάσει σε μία μόλις εβδομάδα στα 16 κρούσματα.
2. Οι μαθητές δεν φορούν στην συντριπτική τους πλειοψηφία μάσκα και δεν είναι εύκολο να τηρήσουν αποστάσεις και μέτρα προστασίας υγιεινής.
3. Πολλοί μαθητές μας παρουσιάζουν αυξημένη ευαλωτότητα λόγω και άλλων υποκείμενων νοσημάτων επομένως χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας.
4. Στα διαλείμματα οι μαθητές/τριες αδυνατούν να τηρήσουν τις αποστάσεις. Αναλογιστείτε τι συμβαίνει όταν τα καιρικά φαινόμενα δεν επιτρέπουν την παραμονή τους σε εξωτερικούς χώρους και δεν επαρκούν εσωτερικοί χώροι προαυλισμού.
5. Οφείλουμε να σας ενημερώσουμε ότι πολλά ειδικά σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους και λόγω έλλειψης γραφείων πολλοί συνάδελφοι συνωστίζονται σε ένα χώρο, στον οποίο υποστηρίζουν πολλούς μαθητές παράλληλα ή αναγκάζονται να κάνουν συνεδρίες στους διαδρόμους. Να σημειωθεί ότι πολλά γραφεία δε διαθέτουν παράθυρα, ακόμα και οι νοσηλευτές μπορεί να μην έχουν δικό τους εξεταστήριο.
6. Οι οδηγίες που προβλέπονται εκτός από τη μη χρήση μάσκας για συγκεκριμένους μαθητές είναι οι οδηγίες που αφορούν στο σύνολο των εκπαιδευτικών δομών. Δεν έχει προβλεφθεί η χρήση αδιάβροχης ποδιάς και δεν έχει δοθεί τέτοιος εξοπλισμός ή και πολλές μάσκες για να μπορούν να τις αλλάξουν, ακόμα και σε ειδικότητες, όπως το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, οι οποίες εργάζονται στην αυτοεξυπηρέτηση, τουαλέτα, σίτιση κ.α. των μαθητών και η επαφή με βιολογικά υγρά είναι αναπόφευκτη.
7. Οι σταθερές ομάδες μαθητών δεν μπορούν να ισχύσουν καθώς Το Ειδικό Εκπαιδευτικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό των σχολείων έρχεται σε επαφή με όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες.
8. Το ωρολόγιο πρόγραμμα περιλαμβάνει εναλλαγή εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα τμήματα ανά μία διδακτική ώρα και οι εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε πολλά τμήματα του κάθε σχολείου.
9. Οι μαθητές/τριες συγχρωτίζονται στα σχολικά λεωφορεία και τα ταξί, χωρίς ορθή (ή με απουσία) χρήσης μάσκας καθώς προσέρχονται από διαφορετικούς Δήμους και σε πολλές περιπτώσεις και από διαφορετικά σχολεία.
10. Από τη στιγμή που ΟΛΑ τα άλλα σχολεία είναι κλειστά στις συγκεκριμένες περιοχές, οι συνάδελφοι αναγκάζονται να πάρουν άδειες ειδικού σκοπού, με αποτέλεσμα να τίθεται σοβαρό ζήτημα λειτουργίας του σχολείου και εφαρμογής του ημερήσιου προγράμματος.
11. Τα μέτρα που ισχύουν για τις δομές του Υπουργείου Εργασίας για τα άτομα με αναπηρία, είναι διαφορετικά δεν εφαρμόζονται στα δημόσια ειδικά σχολεία. Αποδείξαμε κατά την αναστολή λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ, το προηγούμενο έτος, ότι μπορεί να εφαρμοστεί εξ αποστάσεως εκπαίδευση και υποστήριξη μαθητών και οικογενειών. Σας παρακαλούμε, όπως διερευνήσετε τις συνθήκες και τα μέτρα που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες, κατά τις οποίες εφαρμόζεται η συμπεριληπτική εκπαίδευση και τα τμήματα ή σχολεία έχουν πολύ μικρότερο μαθητικό πληθυσμό με διαφορετικές κτηριακές συνθήκες και πρόγραμμα. Θεωρούμε ύψιστη προτεραιότητα την προάσπιση της ανθρώπινης ζωής και τη διασφάλιση της Υγείας όλων μας!”
Το θέμα των Ειδικών Σχολείων πρέπει να αναδειχτεί γιατί ακριβώς εκεί φαίνεται το έλλειμμα σχεδιασμού: Αυτές οι μονάδες έπρεπε να ήταν οι πρώτες που θα είχαν θωρακιστεί και οι έλεγχοι να διεξάγονται κάθε εβδομάδα.
Προφανώς όλοι οι μαθητές πρέπει να επιστρέψουν στις τάξεις τους - εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι λύση, ειδικά για παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Επιτέλους, έστω τον Μάρτιο ας δοθούν κονδύλια για τη Δημόσια Εκπαίδευση ώστε να κυλίσουν ομαλά οι επόμενοι μήνες και να σωθεί η χρονιά για χιλιάδες μαθητές.