Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πανελλαδικές/ Νέο σύστημα: 48 ερωτήσεις απαντήσεις- Τι θα ισχύσει για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και τα τρία Μηχανογραφικά

Τι θα ισχύσει την τρέχουσα σχολική χρονιά
Δημοσίευση: 26/02/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το esos ετοίμασε, 48 ερωτήσεις -απαντήσεις  για τη θεσμοθέτηση της βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα τρία Μηχανογραφικά, μετά την ψήφιση , από τη Βουλή, του νομοσχεδίου της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Οι ερωτήσεις- απαντήσεις χωρίζονται σε δύο μέρη, τι θα ισχύσει φέτος και τι από του χρόνου, ενώ υπάρχει  ξεχωριστή αναφορά για τα ΕΠΑΛ, τους παλαιούς αποφοίτους και τους αθλητές.

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΦΕΤΟΣ

1. Πότε θα θα ξεκινήσει η εφαρμογή των αλλαγών  στο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων; Θα υπάρξει μείωση του αριθμού εισακτέων;

Τη πρώτη φάση των αλλαγών  θα την “εγκαινιάσουν” , οι σημερινοί μαθητές της Γ Λυκείου, δηλαδή οι υποψήφιοι που θα διαγωνιστούν στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις, με την ελάχιστη βάση εισαγωγής.

Όσον αφορά τον αριθμό εισακτέων, θεωρείται βέβαιο ότι οι νέες ρυθμίσεις θα αφήσουν χιλιάδες κενές θέσεις στα Πανεπιστήμια, που σημαίνει ταυτόχρονη μείωση εισακτέων. Εκτιμήσεις θα μπορούν να γίνουν αφού εκδοθεί η υπουργική απόφαση για το εύρος του ποσοστού του μέσου όρου και αφού τα ιδρύματα θέσουν την ΕΒΕ σε κάθε τμήμα ή σχολή.

2. Πότε θα ανακοινωθεί ο αριθμός εισακτέων;

Μέχρι 15 Απριλίου θα ανακοινωθεί ο αριθμός εισακτέων ανά τμήμα.

3. Ο αριθμός εισακτέων θα είναι ίδιος με πέρσι;

Σε σύνολο θα είναι περίπου ο ίδιος με πέρσι ο αριθμός αλλά η κατανομή  του στα τμήματα διαφορετικός.

Το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου, από την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής να μην  «πληγούν» τα τμήματα των περιφερειακών Πανεπιστημίων, κυρίως χαμηλής ζήτησης, μελετά
αντισταθμιστικά μέτρα .

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos Θα υπάρξει   αύξηση  αριθμού εισακτέων σε περιφερειακά τμήματα, κυρίως χαμηλής ζήτησης, με αντίστοιχη μείωση  σε κεντρικά τμήματα.  

“Γενναία” αύξηση   θα κάνει το υπουργείο Παιδείας  σε τμήματα που με βάσει τον αλγόριθμο που “έτρεξε”  υπάρχει  εκτίμηση ότι λόγω της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής θα μείνουν χωρίς φοιτητές.

4. Το Μηχανογραφικό θα περιλαμβάνει τα ίδια τμήματα  με πέρσι;

Στα Σχέδια του υπουργείου Παιδείας είναι  αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη , μέρος του οποίου θα αποτυπωθεί στο Μηχανογραφικό Δελτίο  που θα δηλώσουν φέτος οι υποψήφιοι. Αυτό σημαίνει ότι κάποια τμήματα ενδεχομένως να μην περιλαμβάνονται ως αυτόνομα τμήματα.

5. Οι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα θα αλλάξουν;

Οχι,  οι Συντελεστές Βαρύτητας (Δείτε εδώ) παραμένουν ως έχουν για φέτος.

6. Τι θα ισχύσει φέτος που θα είναι και η πρώτη φάση των αλλαγών;

Κατ΄αρχήν θα τεθεί ελάχιστη βάση εισαγωγής (σ.σ. θα εξηγήσουμε στην συνέχεια τη διαδικασία)

Ειδικά και μόνο για φέτος για τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Θα είναι ένα Μηχανογραφικό για τα ΑΕΙ  και οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν τα τμήματα που επιθυμούν να εισαχθούν, χωρίς αριθμητικό περιορισμό.

7. Τι είναι  “Παράλληλο  Μηχανογραφικό” για την εισαγωγή στα ΙΕΚ ;

Οι τελειόφοιτοι και οι υποψήφιοι, που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του εκάστοτε σχολικού έτους, δύνανται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον προς κάλυψη θέσης καταρτιζόμενου σε δημόσιο Ι.Ε.Κ. με την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου  για  συγκεκριμένο αριθμό  θέσεων των δημόσιων.   

8. Πότε θα πρέπει οι υποψήφιοι να  συμπληρώσουν το  “Παράλληλο  Μηχανογραφικό”;

Το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο υποβάλλεται κατά την ίδια περίοδο υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου πρώτης φάσης για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις εκάστου σχολικού έτους δύνανται να υποβάλουν τόσο το μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης όσο και το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο.

94. Είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση και των δύο Μηχανογραφικών;

Όχι δεν είναι υποχρεωτικό.Ο κάθε υποψήφιος  μπορεί να συμπληρώσει και τα δύο ή ένα από τα δύο.

10. Ποιο θα είναι το κριτήριο εισαγωγής στα ΙΕΚ;

Το κριτήριο εισαγωγής στα ΙΕΚ θα είναι ο βαθμός απολυτηρίου.

11. Μπορεί κάποιος που εισήχθη και σε Πανεπιστημιακή Σχολή και σε ΙΕΚ να εγγραφεί και στα δύο;

Εάν κάποιος υποψήφιος, όταν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα εισαχθεί και σε Πανεπιστήμιο αλλά και σε ΙΕΚ , τότε θα πρέπει να επιλέξει που θέλει να φοιτήσει.
Απαγορεύεται η εγγραφή του υποψηφίου ταυτόχρονα σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση Α.Ε.Ι. και σε δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.).

12. Θα καταργηθεί η ισχύουσα διαδικασία εισαγωγής στα ΙΕΚ;

Όσον αφορά την ισχύουσα διαδικασία εισαγωγής στα ΙΕΚ αυτή θα εξακολουθήσει να εφαρμόζεται.
 
Μάλιστα οι τελειόφοιτοι και υποψήφιοι   οι οποίοι δεν κατόρθωσαν να καταλάβουν κάποια από τις θέσεις καταρτιζόμενων σε δημόσιο Ι.Ε.Κ., οι οποίες διατίθενται προς κάλυψη με την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου, δύνανται να υποβάλουν αίτηση προς κάλυψη θέσης καταρτιζόμενου, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 4763/2020 (Α ́254) και τον Κανονισμό Λειτουργίας των Ι.Ε.Κ..

13. Και γιατί το υπ. Παιδείας εφαρμόζει και Μηχανογραφικό για τα ΙΕΚ;

Διότι απ ότι φαίνεται μάλλον θέλει μ αυτόν τον τρόπο να δώσει κύρος στα ΙΕΚ και να τα αναδείξει ως μια αξιόπιστη επιλογή για τους αποφοίτους Λυκείου, στο πλαίσιο αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της σύνδεσης τους με την αγορά εργασίας.

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 2022

14. Τι θα ισχύσει από του χρόνου , το 2022 για τις Πανελλαδικές;

Από του χρόνου θα υπάρχουν τρία Μηχανογραφικά.

Α Μηχανογραφικό: Οι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών Γ.Ε.Λ. και ΕΠΑ.Λ. που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες, καθώς και τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων των ικανοτήτων συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο (μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης). Σε αυτό επιλέγουν καθορισμένο αριθμό τμημάτων, σχολών ή εισαγωγικών κατευθύνσεων από το επιστημονικό πεδίο, στο οποίο έχουν πρόσβαση. Ο αριθμός των τμημάτων που θα επιλέγουν οι υποψήφιοι είναι το 10% των τμημάτων επί του συνόλου του Επιστημονικού Πεδίου.

Β  Μηχανογραφικό: Παράλληλα με το Α Μηχανογραφικό με τις προτιμήσεις των τμημάτων για τα ΑΕΙ, οι υποψήφιοι θα συμπληρώνουν το Β Μηχανογραφικό με τις ειδικότητες για τα ΙΕΚ.

Γ Μηχανογραφικό: Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων, οι υποψήφιοι που δεν έχουν εισαχθεί σε καμία από τις δηλωθείσες επιλογές τους στα ΑΕΙ,  μπορούν να συμπληρώσουν εκ νέου μηχανογραφικό δελτίο υποψηφίου (μηχανογραφικό δελτίο δεύτερης φάσης), επιλέγοντας χωρίς περιορισμό επιλογών, όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση με βάση την Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση. Στη διαδικασία αυτή οι υποψήφιοι διεκδικούν τις θέσεις των οικείων σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, οι οποίες δεν πληρώθηκαν κατά τη διαδικασία του Α Μηχανογραφικού.

15. Οι υποψήφιοι που υπέβαλαν Μηχανογραφικό για ΙΕΚ μπορούν να συμμετάσχουν στη Β φάση Μηχανογραφικού για ΑΕΙ;

Στη διαδικασία υποβολής μηχανογραφικού δελτίου δεύτερης φάσης,  δύνανται να συμμετέχουν και οι υποψήφιοι, οι οποίοι υπέβαλαν παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο για τα ΙΕΚ.

16. Πως θα προκύπτει η βάση εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ;

Η ελάχιστη  βάση εισαγωγής  θα ορίζεται από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

17. Πότε θα μάθουν οι υποψήφιοι τις βάσεις, ανά τμήμα;

Το σίγουρο είναι ότι οι βάσεις θα γίνουν γνωστές πριν οι υποψήφιοι συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό με τις Σχολές προτίμησης τους.

Οι βάσεις θα διαμορφωθούν και θα ανακοινωθούν μετά την ανακοίνωση των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων.

18.Ποιο θα είναι το κριτήριο, προκειμένου ένα τμήμα να ορίσει την βάση εισαγωγής;

Κάθε τμήμα θα ορίσει ένα συντελεστή  επί του Μέσου Όρου  των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου.

19.Θα μπορεί το τμήμα να ορίζει αυθαίρετα όποιον συντελεστή επιθυμεί;

Οχι. Έχει τεθεί , με απόφαση της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως,  μία απόκλιση από το Μέσο Όρο  των μέσων βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων του Επιστημονικού Πεδίου, που είναι από  80%  έως   120% επί του Μέσου όρου. 

20. Μπορεί να δοθεί ένα παράδειγμα;

Για παράδειγμα εάν η μέση επίδοση των μαθητών σε ένα Επιστημονικό Πεδίο είναι ο βαθμός 12 τότε η ακριβής βάση εισαγωγής θα εξαρτάται από το συντελεστή που έχει θέση το τμήμα . Εάν έχει θέση συντελεστή 100%, τότε η βάση θα είναι 12 , εάν έχει θέση συντελεστή 80% τότε η βάση θα είναι 9,6, εάν έχει θέσει συντελεστή 110% ο βάση θα είναι 13,20.

Εάν ένα Επιστημονικό Πεδίο  έχει μέση επίδοση των μαθητών 10 και ένα  τμήμα ορίσει συντελεστή 80% η βάση θα διαμορφωθεί στο 8.

21. Πότε οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν  το Α’ Μηχανογραφικό και πόσα τμήματα θα μπορούν να δηλώσουν;

Το Α Μηχανογραφικό θα συμπληρωθεί από το σύνολο των υποψηφίων κανονικά τη χρονική περίοδο που ορίστηκε και πέρσι. Οι υποψήφιοι σ αυτή  τη φάση θα έχουν δικαίωμα να συμπληρώσουν το 10% των τμημάτων του Επιστημονικού Πεδίου.

22. Τα αποτελέσματα πότε θα εκδοθούν ;

Τα αποτελέσματα  του Α΄Μηχανογραφικού θα εκδοθούν πριν τον 15αύγουστο  (σ.σ. φέτος  οι βάσεις και τα ονόματα των επιτυχόντων , επειδή δεν υπάρχει Β Μηχανογραφικό θα ανακοινωθούν μετά τις 25 Αυγούστου, όπως κάθε χρόνο) .Παράλληλα θα ανακοινωθούν οι κενές θέσεις που έχουν προκύψει για να μπουν στο Β' Μηχανογραφικό.

23. Είναι βέβαιο; και γιατί τα προηγούμενα χρόνια τα αποτελέσματα ανακοινώνονταν τέλη Αυγούστου;

Το υπουργείο Παιδείας μπορούσε να εκδώσει τα αποτελέσματα τέλη Ιουλίου, αλλά λόγω των ειδικών εξετάσεων για την εισαγωγή στις Στρατιωτικές   και Αστυνομικές  Σχολές υπήρχε αυτή η καθυστέρηση.

Το υπουργείο Παιδείας έχει συνεχή διαβούλευση με τα συναρμόδια υπουργεία Προστασίας του πολίτη και Άμυνας, προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες έκδοσης των αποτελεσμάτων και των Στρατιωτικών και Αστυνομικών Σχολών. Από τις συζητήσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα προκύπτει ότι, από την επόμενη χρονιά, τα αποτελέσματα μπορούν να εκδοθούν το αργότερο  πριν τον 15αύγουστο, ίσως και νωρίτερα.

24. Το δεύτερο Μηχανογραφικό πότε θα συμπληρωθεί;

Μόλις ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του Α΄ Μηχανογραφικού θα δοθεί μία προθεσμία δέκα ημερών προκειμένου οι υποψήφιοι να συμπληρώσουν το Β Μηχανογραφικό.

25. Το Β΄ Μηχανογραφικό ποια τμήματα θα έχει;

Θα έχει μόνο τα τμήματα που έχουν μείνει κενές θέσεις από τα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού. Για παράδειγμα   εάν δεν μείνουν κενές θέσεις στη Νομική ή Ιατρική Αθήνας από τα αποτελέσματα που θα εκδοθούν του Α Μηχανογραφικού , τότε αυτά τα τμήματα δεν θα συμπεριληφθούν στο Β΄ Μηχανογραφικό.

26. Το Β’ Μηχανογραφικό ποιοι θα έχουν δικαίωμα να το συμπληρώσουν;

Δικαίωμα συμπλήρωσης του Β Μηχανογραφικού έχουν μόνο όσοι δεν εισήχθησαν σε κάποιο τμήμα κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων του Α Μηχανογραφικού.

27. Πόσα τμήματα μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος στο Β΄ Μηχανογραφικό; Οι βάσεις εισαγωγής θα είναι οι ίδιες με το Α Μηχανογραφικό ή θα αλλάξουν;

Όσα τμήματα  θέλει μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος στο Β΄ Μηχανογραφικό, από όσα έχει πρόσβαση με βάση το Επιστημονικό Πεδίο του . Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός.;Όσον  αφορά τις βάσεις αυτές δεν αλλάζουν . Θα είναι οι ίδιες  με τομΑ’ Μηχανογραφικό.

28. Πότε θα εκδοθούν τα αποτελέσματα του Β΄ Μηχανογραφικού;

Εκτιμάται ότι θα εκδοθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου.

29. Ένα τμήμα κάθε πότε μπορεί να αλλάζει το συντελεστή για τη διαμόρφωση της βάσης;

Αυτή η δυνατότητα θα δοθεί από το υπουργείο Παιδείας, με την προϋπόθεση ότι θα συνοδεύεται από τεκμηριωμένη αιτιολογική  έκθεση.

30. Οι επιτυχόντες με το Β'   Μηχανογραφικό  θα μπορούν να κάνουν αίτηση μετεγγραφής σε αντίστοιχο τμήμα    που θα είναι  στα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού κι ενδεχομένως να μην είναι στο Β' Μηχανογραφικό;

Το ερώτημα το θέσαμε στο υπουργείο Παιδείας και η απάντηση που λάβαμε είναι "Φυσικά και θα μπορούν να κάνουν αίτηση μετεγγραφής ανεξάρτητα εάν η εισαγωγή  του υποψηφίου έγινε με το Β Μηχανογραφικό".

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ-ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

31. Τι σημαίνει η θεσμοθέτηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής  (Ε.Β.Ε.)

Προϋπόθεση συμμετοχής των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στα Α.Ε.Ι., στις Α.Ε.Α., στις Α.Σ.Τ.Ε. του υπουργείου Τουρισμού, στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ., στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., καθώς και τις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων, αποτελεί η επίτευξη στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογικής επίδοσης ίσης ή μεγαλύτερης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση (Ε.Β.Ε. σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης).

32. Με τις νέες διατάξεις τι λαμβάνεται υπόψιν για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ;

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση λαμβάνονται υπόψη κατά σειρά:

α) η ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.),και,

β) το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνει ο υποψήφιος στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου

Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου υπολογίζονται τα μαθήματα και οι οικείοι συντελεστές βαρύτητας.

33. Για τα τμήματα που απαιτείται ειδικό μάθημα τι ισχύει;

Στις σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις, όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών λόγω της φύσης του γνωστικού τους αντικειμένου, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών γίνεται πανελλαδικά.

Για την εισαγωγή απαιτείται η επίτευξη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής  του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, καθώς και της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήμα- τος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης .

Για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας των υποψηφίων, προστίθεται στη βαθμολογία των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων η βαθμολογία που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας,.

Εάν με το σύνολο της βαθμολογίας που επιτυγχάνει ο υποψήφιος, εισάγεται σε περισσότερες από μία σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, τελικά εισάγεται σε εκείνη τη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση που προσδιορίζει στο μηχανογραφικό του δελτίο με σειρά προτίμησης υψηλότερη σε σχέση με τις άλλες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις που έχει δηλώσει.

34.Πως υπολογίζεται η βαθμολογία

Στα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ., η Ε.Β.Ε. διαμορφώνεται ενιαία από τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, ο οποίος πολλαπλασιάζεται με συντελεστή που καθορίζεται από τα ιδρύματα εισαγωγής για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Ο συντελεστής βρίσκεται εντός του διαστήματος ελάχιστης και μεγίστης τιμής.

35. Οταν ένα τμήμα είναι σε περισσότερα του ενός επιστημονικού πεδίου , ποια βάση υπολογίζεται;

Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, που εντάσσονται σε περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία, για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των επιστημονικών πεδίων, στα ο- ποία εντάσσονται οι συγκεκριμένες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις.

36.Πότε θα πληροφορηθούν οι υποψήφιοι την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του κάθε τμήματος;

Η ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των σχολών, τμημάτων και εισαγωγικών κατευθύνσεων θα ορισθεί με απόφαση της υπουργού Παιδείας  , η οποία θα εκδοθεί έως τις 30 Ιουνίου και αφορά στις προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του επόμενου σχολικού έτους.

37. Ποιος καθορίζει το Συντελεστή της Ε.Β.Ε.

Ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση καθορίζεται με απόφαση της συγκλήτου έπειτα από πρόταση της σχολής, του τμήματος ή της εισαγωγικής κατεύθυνσης, η οποία εκδίδεται εντός της τασσόμενης από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων προθεσμίας και πάντως εντός δύο (2) μηνών από τον καθορισμό της ελάχιστης και μέγιστης τιμής  και κοινοποιείται στον Υπουργό.

Στις περιπτώσεις των εισαγωγικών κατευθύνσεων η πρόταση υποβάλλεται από το τμήμα, στο οποίο αυτές υπάγονται.

38. Για τις Σχολές άλλων υπουργείων ποιος καθορίζει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής;

Για τις σχολές συναρμοδιότητας άλλων υπουργείων, ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται έπειτα από πρόταση του κατά περίπτωση συναρμόδιου υπουργού.

39. Εάν ένα τμήμα δεν εισηγηθεί ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.Τι θα γίνει;
 

Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο, κάποιο ίδρυμα εισαγωγής δεν καθορίζει τον συντελεστή, ο καθορισμός του γίνεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

40. Ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. κάθε πότε μπορεί να αλλάζει;

Ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. δύναται να τροποποιείται με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου οργάνου, η οποία εκδίδεται έως τις 31 Αυγούστου εκάστου έτους.

Η ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή δύνανται να τροποποιούνται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται έως τις 30 Ιουνίου και αφορά τις προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του επόμενου σχολικού έτους.

41 Οι συντελστές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής είναι οι ίδιοι για όλες τις κατηγορίες των Λυκείων;

Ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι ενιαίος για την εισαγωγή υποψηφίων από ημερήσια ή εσπερινά ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ..

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΛ

42. Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν οι υποψήφιοι για τα ΕΠΑΛ;

Το σύνολο των υποψηφίων εξετάζεται σε τέσσερα (4) μαθήματα της τελευταίας τάξης ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ., από τα οποία δύο (2) μαθήματα είναι γενικής παιδείας και δύο (2) μαθήματα ειδικότητας.  Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεξάγονται, σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα που τίθενται αποκλειστικά από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.

Πατήστε εδώ για να δείτε τα μαθήματα

43. Πως γίνεται ο  υπολογισμό της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής  για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ

Για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. ισχύουν ειδικότερα τα εξής:

α) Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, που εντάσσονται σε περισσότερους του ενός τομείς για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε., λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα μαθήματα των τομέων όπου εντάσσονται οι συγκεκριμένες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις.

β) Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, που εντάσσονται στην κοινή ομάδα όλων των τομέων, για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων όλων των τομέων.

γ) Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις του ίδιου τομέα για τον οποίο οι υποψήφιοι εξετάζονται σε διαφορετικά μαθήματα ειδικότητας, για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. λαμβάνονται υπόψη οι μέσοι όροι των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα μαθήματα εκείνης της ειδικότητας, ο μέσος όρος των οποίων είναι μικρότερος.

44. Πότε θα συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ;

Οι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά από την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες, καθώς και τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων των ικανοτήτων, συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο. Σε αυτό επιλέγουν καθορισμένο αριθμό σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων από τους τομείς και την κοινή ομάδα, όπου έχουν πρόσβαση.  

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ

45. Ποιους αφορά αυτή η κατηγορία υποψηφίων;

 Οι κάτοχοι απολυτηρίου οποιουδήποτε τύπου λυκείου ή ισότιμου απολυτηρίου άλλου σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που παρέχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι επιθυμούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στις σχολές, τα τμήματα και τις εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Α.Ε.Ι., των Α.Ε.Α., των Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού, στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ. στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., καθώς και στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων για τα ακαδημαϊκά έτη που έπονται του έτους της αποφοίτησής τους από το λύκειο μπορούν:

α) Είτε, εφόσον έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕ.Λ. ή ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., να μετέχουν για την εισαγωγή τους σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) των θέσεων εισακτέων κάθε σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, χωρίς νέα εξέταση, με την υποβολή μηχανογραφικού δελτίου, με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, και την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, οι οποίες διαμορφώθηκαν κατά το σχολικό έτος της τελευταίας συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς και την αντίστοιχη συνολική βαθμολογία τους για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το δικαίωμα αυτό: αα) δεν αφορά στους υποψηφίους που συμμετείχαν σε πανελλαδικές εξετάσεις, διεκδικώντας θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων και

αβ) μπορεί να ασκηθεί το επόμενο και το μεθεπόμενο έτος του έτους τελευταίας εξέτασης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο ποσοστό του δέκα τοις εκατό (10%) του αριθμού εισακτέων κατανέμονται σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) για όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις το αμέσως προηγούμενο έτος και σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) για όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις δύο (2) έτη πριν από το έτος υποβολής μηχανογραφικού δελτίου χωρίς νέα εξέταση.

46. Ποια θα είναι τα ποσιστά εισακτέων ανάμεσα στα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ;

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού, καθορίζονται τα ειδικότερα ποσοστά επί του αριθμού των εισακτέων ανά κατηγορία ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ..

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΡΙΘΕΝΤΕΣ ΣΕ ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ

47.Για τους διακριθέντες  σε Ολυμπιάδες θα ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής;

Προϋπόθεση για την εγγραφή των κατόχων απολυτηρίου ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι η επίτευξη της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ή των Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, καθώς και της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης.

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΡΙΘΕΝΤΕΣ ΑΘΛΗΤΕΣ

48. Για τους διακριθέντες  αθλητές θα ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής;
 
Προϋποθέσεις εισαγωγής σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση συνιστούν α) η επίτευξη: αα) της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ή των Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, εάν συντρέχει τέτοια περίπτωση και αβ) της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης και β) η συγκέντρωση συνολικού αριθμού μορίων τουλάχιστον ίσου με το εκατό τοις εκατό (100%) του αριθμού των μορίων του τελευταίου εισαχθέντος ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση στο ίδιο ακαδημαϊκό έτος

 

Σχόλια (9)

 
Όχι πια ΤΕΙ μόνον ΑΕΙ
17 Φεβ 2021 18:28

Υπάρχουν πολλά ΑΕΙ όχι μόνο επαρχιακά, Καρπενήσι, Αιγαίο, Ιόνιο .,,,,αλλά και στην Αττική που η βάση εισαγωγής είναι ακόμη και 0,6 . Τι νόημα έχει να παραμείνουν; Απλά είναι εγγεγραμμένοι. Θα μου πείτε άνεργοι θα μείνουν οι διδάσκοντες; Αν είναι να διατηρούμε σχολές με τέτοιο σκεπτικό οκ

 
Ανούσιες κινήσεις
16 Φεβ 2021 20:51

Οι θέσεις στα ΑΕΙ θα μείνουν κενές καθώς οι επιπλέον εγγεγγραμμένοι του 2021 δε θα αποφοιτήσουν ποτέ, είτε θα ξαναδώσουν εξετάσεις είτε θα εγκαταλείψουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα.

Η βάση εισαγωγής είναι το αποτέλεσμα όχι η αιτία του προβλήματος: Οι υποψήφιοι δε δηλώνουν στις πρώτες επιλογές (1 έως 6) συγκεκριμένα τμήματα για λόγους γεωγραφικούς, οικονομικούς και ακαδημαϊκούς. Αυτό δεν αλλάζει είτε με 80 είτε με 180 εισακτέους.

Υπάρχουν τμήματα στην περιφέρεια, αλλά ακόμα και σε Αττική και Θεσσαλονίκη, χωρίς ούτε έναν αριστούχο πρωτοετή επί σειρά ετών - οι πρώτοι το πολύ να έγραψαν 14-15, ενώ οι υπόλοιποι ακόμα χαμηλότερα, έως κάτω από την βάση.

Είναι τμήματα που δηλώνονται ως τελευταίες επιλογές μετά τη 10η ή ακόμα και την 20η θέση, ως λύση ανάγκης για την απόκτηση της φοιτητικής ιδιότητας ακόμα και σε άσχετο αντικείμενο.

 
@Κλείσιμο τμημάτων
16 Φεβ 2021 19:49

Δε γίνεται αυτό αγαπητέ/ή. Γιατί αυτό θα ήταν το λογικό, ενώ ζούμε στην Ελλάδα. Θα φωνάζουν οι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων, ταχυφαγείων, καφετεριών, στην περιφέρεια. Ψηφοθηρία, δημιουργώντας επίτηδες στρεβλώσεις, συντηρούν τα αζήτητα αντί να τα βελτιώσουν η αν αυτο δε γίνεται να τα κλείσουν. Μας εξέπληξε πολύ αρνητικά με αυτή την κίνηση η κα. Υπουργός.

 
δρ. Μαύρος
16 Φεβ 2021 18:19

Απλούστατο σύστημα. Μόλις 48 ερωτήσεις - θέματα για να το κατανοήσεις.
Τώρα τι θέτε, δεν καταλαβαίνω. Οι άλλοι μήπως καλύτεροι ήταν;

 
Κλείσιμο τμημάτων
16 Φεβ 2021 17:26

Κλείστε τα τμήματα, μη δίνετε παραπάνω θέσεις που θα μείνουν κενές. Οι περισσότεροι φοιτητές απλώς κάνουν εγγραφή και μετά απέχουν.

 
Επανασχεδιασμός ακαδημαϊκού χάρτη
16 Φεβ 2021 16:26

Ο επανασχεδιασμός του ακαδημαϊκού χάρτη δεν είναι ευθύνη των φοιτητών, που δεν έχουν καμία υποχρέωση να "στηρίξουν" τα κεντρικά ή περιφερειακά τμήματα.

Τμήματα που δεν είναι αναγκαία πρέπει να συνενωθούν με άλλα είτε έχουν έδρα την Αττική είτε οποιαδήποτε άλλη περιοχή, ανεξάρτητα από αριθμό εισακτέων και βάση εισαγωγής - να οριοθετηθεί σαφώς ένα δίκτυο Περιφερειακών Πανεπιστημίων, ικανών να στηρίξουν την έρευνα και τη διδασκαλία.

Δεν είναι πειραματόζωα οι φοιτητές και οι καθηγητές, χιλιάδες οικογένειες επενδύουν κάθε χρόνο στη δημόσια εκπαίδευση.

Δηλαδή, αν όλοι οι υποψήφιοι γράψουν 10 στον διαγωνισμό εισαγωγής και συμπληρωθεί τουλάχιστον το 70% των θέσεων σε όλα τα τμήματα είμαστε ικανοποιημένοι από την εικόνα των 400 τμημάτων ΑΕΙ, με επικαλύψεις και εξειδικεύσεις παντού;

 
EYANGELOS
16 Φεβ 2021 13:17

“Γενναία” αύξηση θα κάνει το υπουργείο Παιδείας σε τμήματα που με βάσει τον αλγόριθμο που “έτρεξε” υπάρχει εκτίμηση ότι λόγω της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής θα μείνουν χωρίς φοιτητές.
Προσέξτε το πονηρό του πράγματος. Ένα περιφερειακό τμήμα προσφέρει σήμερα π.χ 100 θέσεις και δέχθηκε 100 πρωτοετείς φοιτητές. Με το νέο νόμο θα δεχθεί 15 το πολύ. Αν το υπουργείο αυξήσει τον αριθμό των εισακτέων πχ. σε 200, θα λέει:
Κοιτάξτε μόνο 15 στους 200 πέρασαν, τι το κρατάμε το τμήμα; Ενώ αν δεν αύξανε τον αριθμό των εισακτέων, οι κενές θέσεις και το ποσοστό αποτυχίας θα φαίνονταν μικρότερο.

 
Βικτωρία
16 Φεβ 2021 12:51

Ακόμη και αν αφήσουμε στην άκρη την τελείως άτοπη χρονική στιγμή στην οποία εισάγονται όλες αυτές οι αλλαγές, δεν έχει σκεφτεί κανείς πως στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη είναι συγκεντρωμένο σχεδόν το 50% των υποψηφίων; Τί είδους πατερναλιστική νοοτροπία είναι αυτή; Αν θέλουν να ενισχύσουν τα περιφερειακά τμήματα να φροντίσουν αυτά να παρέχουν στέγη σε όλους τους φοιτητές ανεξαρτήτως εισοδήματος. Ας φτιάξουν πρώτα φοιτητικές εστίες αξιοπρεπείς, ας ξανασχεδιάσουν τον ακαδημαϊκό χάρτη φροντίζοντας σε κάθε περιφέρεια να υπάρχουν σχολές για κάθε αντικείμενο και επάγγελμα ώστε οι φοιτητές να μην καταλήγουν στην άλλη άκρη της Ελλάδας για να σπουδάσουν αυτό που θέλουν και μετά ας κάνουν τα πειράματά τους. Και όχι να κάνουν μνημόσυνο (των υποψηφίων φοιτητών) με ξένα κόλλυβα (των οικογενειών τους)...

 
Γονέας μαθήτριας Γ' Λυκείου
16 Φεβ 2021 10:58

Πολύ άστοχο να γίνονται τέτοιες αλλαγές στη μέση της χρονιάς. Για να μη μείνουν χωρίς φοιτητές τα τμήματα που είναι στα αζήτητα θα κόψουμε θέσεις απο τα τμήματα που έχουν ζήτηση;; Αν είναι δυνατόν!
Αυτά που έχουν ζήτηση έχουν ζήτηση για κάποιο λόγο κα. Υπουργέ! Έχουν καλύτερο πρόγραμμα σπουδών, βρίσκονται σε μεγάλα αστικά κέντρα άρα προσφέρουν καλύτερη ποιότητα ζωής στους φοιτητές, δε χρειάζεται να μετακομίσουν σε άλλη πόλη (ποιός έχει λεφτά να το κάνει αυτό πλέον; ), και ένα σωρό άλλα.
Εσείς τώρα τεχνητά θα μειώσετε την προσφορά στο Α τμήμα για να αναγκάσετε τον κόσμο να παέι στο Β.
Μου θυμίζει τελωνιακούς δασμούς: κάνε το προϊόν Α ακριβό για να αναγκάσεις τον κόσμο να πάρει το Β που δεν το θεωρεί (για δικούς του λόγους) και τόσο καλό.
Μιλάμε για χειραγώγηση του συστήματος και μάλιστα ενώ οι μαθητές και οι γονείς είχαν ήδη κάνει τον προγραμματισμό τους.
Ρωτάτε ποιοί έχουν λεφτά να νοικιάζουν σπίτια και να πηγαινοέρχονται σε άλλη πόλη;
Το μοντέλο περιφερειακής ανάπτυξης και "διάσωσης" των ΑΕΙ ΔΕΝ μπορεί να παίζεται στις πλάτες των μαθητών και των οικογενειών, για να νοικιάσουν διαμερίσματα και να πουλήσουν σουβλάκια στην κάθε γωνία της χώρας.
Κοιτάξτε κα. Υπουργέ να βελτιώσουμε την ποιότητα στα περιφερειακά ΑΕΙ ώστε ΝΑ ΘΕΛΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ο μαθητής να φοιτήσει εκεί. Όχι επειδή εν μια νυκτί αποφασίσαμε να τον αποκλείσουμε από τις θέσεις που μέχρι τώρα υπήρχαν στα μεγάλα ΑΕΙ και "εξαφανίσαμε".

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.