Οριστικό: Τα Πανεπιστήμια δεν θα ξαναλειτουργήσουν δια ζώσης όλο το εαρινό εξάμηνο

Κατατακτήριες όχι-Δηλώσεις για τη χορήγηση συγγραμμάτων-Μετακινήσεις φοιτητών μόνο για λόγους συμμετοχής σε κλινικές ασκήσεις μεταφοράς οικοσκευής μετά από λύση της σύμβασης μίσθωσης οικιών

20/02/2021

Άκουσε το άρθρο

Κατόπιν εισήγησης της επιτροπής των Ειδικών, η εκπαιδευτική διαδικασία των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών του εαρινού εξαμήνου 2021 θα πραγματοποιηθεί ΜΟΝΟΝ  με τη χρήση μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Αυτό ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας, ενώ   οι λοιποί όροι για τη διεξαγωγή των προγραμμάτων σπουδών θα καθορισθούν σύμφωνα με τις αποφάσεις των οργάνων των ΑΕΙ.

Επίσης σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας:

Κλινικές, πρακτικές και εργαστηριακές ασκήσεις: Ως προς τις κλινικές, πρακτικές και εργαστηριακές ασκήσεις ισχύουν όσα περιλαμβάνονται στην εκάστοτε τροποποιούμενη κοινή υπουργική απόφαση «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας».

Μετακίνηση φοιτητών: Επιτρέπεται η μετακίνηση μόνον για λόγους συμμετοχής σε κλινικές ασκήσεις φοιτητών τελευταίου έτους προγράμματος σπουδών α΄ κύκλου Τμημάτων/Σχολών Επιστημών Υγείας Α.Ε.Ι. ή για λόγους φοίτησης Δοκίμων Υπαστυνόμων, Δοκίμων Αστυφυλάκων και Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου των Σχολών Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και σπουδαστών των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Μεταφορά  οικοσκευής: Στην ίδια ΚΥΑ προβλέπεται η μετακίνηση με σκοπό μεταφοράς οικοσκευής μετά από λύση της σύμβασης μίσθωσης οικιών των φοιτητών που μισθώνουν ακίνητο στην τοποθεσία των σπουδών τους με τη συνοδεία ενός ακόμη προσώπου.

Συγγράμματα: Η διανομή των διδακτικών συγγραμμάτων θα γίνει εκ νέου με κατ’ οίκον παράδοση. Οι δικαιούχοι φοιτητές που δεν υπέβαλαν σχετική δήλωση για τα συγγράμματα του χειμερινού εξαμήνου στο πληροφοριακό σύστημα ΕΥΔΟΞΟΣ στην προβλεπόμενη προθεσμία ή ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (από μετεγγραφή, μετακινηθέντες κλπ), θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν δήλωση εντός του εαρινού εξαμήνου.

Κατατακτήριες Εξετάσεις: Στο πλαίσιο των παρόντων επιδημιολογικών δεδομένων δεν είναι ακόμη εφικτή η διεξαγωγή των κατατακτηρίων εξετάσεων.

Σχόλια (132)

Ενδοοικογενειακή μετάδοση και λειτουργία εργσίας
|

Η Παπαευαγγέλου ως εκπρόσωπος της επιτροπής ειδικών ήταν κατηγορηματική στο θέμα των σχολείων: Ακολουθούν, δεν οδηγούν την ίωση στην κοινότητα. Στο ίδιο σημείο συμφωνούν ανεξάρτητοι επιστήμονες της ειδικότητας (λοιμωξιολόγοι)

«Να προσέχουμε ποιους βάζουμε στο σπίτι μας» (ενδοοικογενειακή μετάδοση)

«Για όσους πάλι αμφιβάλλουν για το τι πρώτα πρέπει να ανοιξει, φυσικα παλι τα σχολεία ως απόλυτη προτεραιότητα. Τα δεδομένα συνεχίζουν να δείχνουν πως τα παιδιά νοσούν και μεταδίδουν κατά πολύ λιγότερο σε σχέση με τους ενήλικες»

Διεθνώς αναφέρονται σε μια αναπνευστική ίωση, αυτή είναι η ορολογία. Η σοβαρότητα της ασθένειας θα αποτιμηθεί σε βάθος χρόνου και σίγουρα δεν είναι η μοναδική παράμετρος που εξετάζουν οι χώρες για το μακροπρόθεσμιο σχέδιο δράσης και ανάκαμψης - δεν περιστρέφονται όλα γύρω από μία μοναδική νόσο.

Τέλος, άλλο αντιμετώπιση της πανδημίας με στοχευμένα μέτρα, άλλο αχρείαστος πανικός που δε βοηθάει σε τίποτα τους ευπαθείς και ηλικιωμένους. Όλοι έχουν δικαιώματα - και όσοι πολίτες είναι κάτω των 50 ετών ή τα ανήλικα παιδιά τους δεν έχουν λιγότερα από τους ανθρώπους άνω των 80 ετών.

@Αλλαγή στρατηγικής από τον Μάρτιο
28 Φεβ 2021 10:20

Τα σχολεία είναι ανοιχτά ή θα ανοίξουν μέσα στον Μάρτιο σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Διαβάστε τις ειδήσεις.

Η εξάπλωση συντελέστηκε κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα λόγω των βιομηχανικών χώρων εργασίας και της εισόδου εργατών στον πρωτογενή τομέα. Η περίοδος των εορτών στη συνέχεια συνοδεύτηκε από μειωμένους ελέγχους (είδαμε και εικόνες συνωστισμού στις εκκλησίες).

Η ενδοικογενειακή διασπορά ακόμα και τώρα συνεχίζεται παρά τους περιορισμούς μετακινήσεων. Για ποια μείωση της εξάπλωσης μιλάμε όταν οι φορείς σταθερά αυξάνονται και έφτασν να ξεπερνούν τους 1500; Δεν ευθύνονται τα κλειστά εδώ και δύο εβδομάδες σχολεία - διαβάστε τι λένε οι επιστήμονες και όχι τα διάφορα ατεκμηρίωτα μέσα στο Διαδίκτυο.

Με το να καταστρέφουμε την Παιδεία, δεν κερδίζουμε τίποτα στην Υγεία.

@Αλλαγή στρατηγικής από τον Μάρτιο
|

Eπειδή μιλάτε περί "ασυναρτησιών", πώς συναρτάται το θέσφατό σας "τα σχολεία ΔΕΝ ευθύνονται για την εξέλιξη της ίωσης" με τη δημόσια εκπεφρασμένη από τουλάχιστον 2 μέλη της επιτροπής των ειδικών ότι το κλείσιμο των δημοτικών σχολείων στα τέλη Νοεμβρίου σηματοδότησε τη μείωση της εξάπλωσης;

Αυτοί συνήρτησαν την εξέλιξη της πανδημίας (με τη χρήση της λέξης "ίωσης" υποβαθμίζετε υποσυνείδητα τη σοβαρότητα του ιού.

Και οι 7 παράγραφοι της ανάρτησής σας είναι γεμάτες ατεκμηρίωτες απολυτότητες. Επομένως, απαντώντας στον χαρακτηρισμό "ασυναρτησίες", επιτρέψτε μου να μιλήσω περί στοχευμένου αλλά αστοιχείωτου (με την κυριολεκτική έννοια του όρου) δογματικού λόγου.

Άλλαγή στρατηγικής από τον Μάρτιο
|

Για την αυξημένη διασπορά, πάντως, σίγουρα δεν ευθύνονται τα κλειστά εδώ και μέρες σχολεία και ΑΕΙ. Κακώς επικράτησε ο πανικός και οι σπασμωδικές αντιδράσεις, είναι σίγουρο ότι το επόμενο διάστημα θα απαιτηθεί αλλαγή στρατηγικής

Όση με μεγάλη ευκολία θυσιάζουν το μέλλον των μαθητών και των φοιτητών θα είναι υπεύθυνοι για την ύφεση την επόμενη διετία στην οποία μόνη της οδεύει η Ελλάδα.

Καλύτερα να μην μπλέκουμε ασυναρτησίες περί μάσκας και αρνητών εμβολιασμού σε εκπαιδευτική συζήτηση. Κανείς δεν αναφέρθηκε σε αυτά αλλά στα "εύκολα" λουκέτα που επιβλήθηκαν χωρίς κανένα σχέδιο από τον προηγούμενο Νοέμβριο.

@ Προς όλους
25 Φεβ 2021 18:34

Είναι πλέον διαπιστωμένο ότι σωστό μάθημα δε γινεται σε καμία βαθμίδα όταν επί εβδομάδες μαθητές και διδάσκοντες είναι αποκλεισμένοι από τους χώρους εκπαίδευσης.

Τα σχολεία στην Ευρώπη ανοίγουν από τον Μάρτιο, το ίδιο και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το ίδιο πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα.

Για τα πανεπιστήμια πρέπει να εφαρμοστούν λύσεις που περιλαμβάνουν υβριδική διδασκαλία και ανοικτές Βιβλιοθήκες, Εργαστήρια, Εστίες και άλλες υπηρεσίες προκειμένου οι φοιτητές να επιστρέψουν στις σχολές τους.

Ας ενημερωθούν όλοι από έγκυρες επιστημονικές πηγές: Τα σχολεία ΔΕΝ ευθύνονται για την εξέλιξη της ίωσης.

Προς όλους
|

Τα κρούσματα, η κατανομή τους, οι ημερήσιοι αριθμοί των νεκρών, οι διασωληνωμένοι των τελευταίων ημερών μήπως ηρέμησαν λίγο τους κραυγάζοντες περί ανοίγματος των ιδρυμάτων;

Πριν ουρλιάζατε για τις μάσκες και τις πατούσατε στα πλακάκια της παραλίας της Θεσσαλονίκης. Ήρθε ο Οκτώβρης και ο Νοέμβρης με την επέκταση των νεκροταφείων και ξεχάστηκε η πάλη κατά της μάσκας.

Ακολούθως συνωμοσιολογούσατε για τα εμβόλια, ενώ τώρα περιμένετε πως και πως την ώρα να εμβολιαστείτε.

Τώρα σας φταίει η τηλεκπαίδευση στα πανεπιστήμια και η "χαμένη" χρονιά. Πάντοτε κάτι θα σας φταίει. Ευτυχώς που η μόνη αντίστασή σας είναι αυτή του πληκτρολογίου.

Τοίχος προς όψιμους υπερασπιστές
|

Έπεσαν σε τοίχο οι όψιμοι υπερασπιστές που δήθεν ανησυχούν για τη δημόσια υγεία αλλά μάλλον βολεύτηκαν από την αδράνεια.

Άκυρη η συντονισμένη προσπάθεια υπεράσπισης του μορφώματος της τηλεκπαίδευσης που επιβλήθηκε χωρίς λογο και αιτία για τόσες εβδομάδες.

Ακόμα και το Υπουργείο παραδέχεται πλέον ανοιχτά πως τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί είναι ανυπέρβλητα - φανταστείτε πόσο καλύτερα θα ήμασταν αν από το φθινόπωρο όλοι ασκούσαν πίεση για ανοιχτές σχολές...

Τον επόμενο χρόνο ας μην μιλήσει κανείς για χαμένες ώρες και ποιότητα σπουδών - τώρα τρέχουν οι καθηγητές στα Γυμνάσια να μαζέψουν τα κενά και πάλι κάποιοι μιλάνε για κλείσιμο!.

@ανοίξτε τα ΑΕΙ
|

Δηλαδή εγώ μόνος μου έκανα μάθημα όλο το εξάμηνο και αγόρασα και ταμπλέτα από την τσέπη μου; Τα γραπτά που διόρθωσα ήταν αστείο; Να προτείνω στους φοιτητές μου να μην τα λάβω υπ όψην γιατί η διδασκαλία που τους έκανα δεν είναι του "στανταρ" σας; Σε όλη την Ευρώπη η πανεπιστημιακές διαλέξεις γίνονται εξ αποστάσεως αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον για μεγάλα ακροατήρια.

ανοίξτε τα ΑΕΙ
|

χειρίστη εντύπωση δημιουργεί το γεγονός ότι κανείς δεν ασχολείται με τους φοιτητές και τα κλειστά ΑΕΙ , η κοινωνία έχει πειστεί ότι όλα βαίνουν καλώς με την τηλε εκπαίδευση στα ΑΕΙ , δεν είναι κάτι που κόβει ψήφους σε κανέναν που δυσαρεστεί την κοινή γνώμη , έτσι έχει περάσει , εντέχνως ίσως , μόνο οι ίδιοι οι οι φοιτητές το καταλαβαίνουν , εγκλωβισμένοι στο σπίτι των γονιών τους , παρατημένοι σε μια οθόνη υπολογιστή , έτσι είναι πολύ εύκολο να βγαίνουν και να ανακοινώνουν ακόμη ένα εξάμηνο κλειστά ΑΕΙ , δήθεν για την προστασία της κοινότητας όταν όλες οι δραστηριότητες λένε ότι θα ανοίξουν ως τον Μάιο
ανοίξτε τα πανεπιστήμια , δεν φταίνε οι φοιτητές για τους κορονοιούς,
φτάνει πια

ανοίξτε τα ΑΕΙ
|

Από Μάρτιο σε Μάρτιο, ζήτημα αν άνοιξαν ένα μήνα σκάρτο οι σχολές, από τον Νοέμβρη κλεισαν και τα γυμνάσια. Φοβερή ποιότητα εκπαίδευσης. Σε άλλες χώρες ο κόσμος θα τους είχε πάρει με τις ντομάτες, θα βαρούσαν κατσαρόλες στους δρόμους.

Εκθέσεις ΑΔΙΠ και ΜΟΔΙΠ
|

Για το τυπικό της αξιολόγησης: ...Όλοι οι πολίτες μπορούν ελεύθερα να διαβάσουν τις ΔΗΜΟΣΙΕΣ εκθέσεις Εξωτερικής και Εσωτερικής Αξιολόγησης των τμημάτων και σχολών, καθώς είναι ανηρτημένες στις επίσημες σελίδες όλων των σχολών καθώς και της ΑΔΙΠ.

Σε πολλές επίσημες ιστοσελίδες δημοσιεύονται και τα στατιστικά από τη ΜΟΔΙΠ κάθε ΑΕΙ.

Η συμμετοχή των φοιτητών στην αξιολόγηση σε ΟΛΑ τα ιδρύματα έχει επισημανθεί ως προβληματική. Σε όλες τις εξωτερικές αξιολογήσεις και τις πρόσφατες πιστοποιήσεις αναζητούνται τρόποι για την αύξησή της.

Αυτά είναι τα σοβαρά θέματα που πρέπει να ασχολείται το Υπουργείο και όλες οι διοικήσεις, αντί να ανοιγοκλείνουν τα σχολεία/ΑΕΙ λες και είναι διακόπτες ρεύματος.

Προτεραιότητες για ΑΕΙ και Υπουργείο
|

Ο πρύτανης του ΕΜΠ και η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ αναγνωρίζουν τα προβλήματα προέκυψαν. Ακόμα και ο υφυπουργός Παιδείας μίλησε για τον "τοίχο της τηλεκπαίδευσης", κατόπιν βέβαια εορτής.

Η απόφαση για κλείσιμο 6 μηνών από τον Φεβρουάριο είναι βεβιασμένη και δε στηρίζεται πουθενά, μόνο πανικό φανερώνει.

Πρός @Ανακοίνωση από πρύτανη ΕΜΠ
22 Φεβ 2021 22:54

Αν ψάχνετε οπωσδήποτε σημεία σχολιασμού:

«Νομίζω πρέπει να παραμείνουν κλειστές οι σχολές και όλο το επόμενο έτος αν απαιτηθεί. Αρκετοί δηλώνουν ότι έχουν μελετήσει πάρα πολύ, κάτι που δεν θα ήταν σε θέση να το κάνουν αν οι σχολές, βιβλιοθήκες κλπ ήταν ανοιχτές. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία βοηθάει στη συγκέντρωση, χωρίς τους πολλοούς εξωπανεπιστημιακούς περισπασμούς που έχει η διά ζώσης παρουσία.»

(Σχόλιο: Καλύτερη μελέτη στην εξ αποστάσεως, 20 Φεβ 2021 20:32)

«Όσοι θέλουν να μάθουν και να σπουδάσουν παρακολουθούν τα μαθήματα και μελετούν. Όσοι θέλουν να κάνουν κοινωνική ζωή και άλλα πράγματα στη σχολή, τι να κάνουμε, προέχει η υγεία»

( Σχόλιο: Ποιο το κίνητρο; 21 Φεβ 2021 19:48 )

Σταχυολογώντας, διαβάσαμε ακόμη στις προηγούμενες σελίδες:

Για τα «άλματα ποιότητας παρά τα λάθη» στα διαδικτυακά μαθήματα, για τις αγκαλιές στα φοιτητικά κυλικεία που θα διασπείρουν την ίωση, για τις καταλήψεις που θα γίνουν αν ανοίξουν τα ΑΕΙ, για τα «φέρετρα» (!) και το κορυφαίο -επανάληψη σημείου από το παραπάνω εξαίσιο σχόλιο- πως «η εξ αποστάσεως διδασκαλία βοηθάει στη συγκέντρωση» (!!!)...

Με λίγα λόγια, χάθηκε η ουσία και λιγόστεψε η λογική στον διάλογο.

Αυτές οι αστήριχτες ασυναρτησίες μάλλον δε σας ενόχλησαν αρκετά ώστε να τις αντικρούσετε σαν πανεπιστημιακός καθηγητής και να προτείνετε εναλλακτικές.

Όμως, διαρκώς σχολιάζετε την "πολιτική" τοποθέτηση που δήθεν διακρίνετε "ανάμεσα στις γραμμές", ενώ προσπερνάτε τα σαφή επιχειρήματα και την τεκμηρίωση που αυτές μεταφέρουν.

Με επικουρικό προσωπικό, προσαρμογή μαθημάτων/ύλης και σπάσιμο των ετών σε ολιγομελείς ομάδες όλα τα Δημόσια ΑΕΙ στην Ελλάδα είναι εφικτό να λειτουργήσουν πολύ πιο ομαλά σε σχέση με το ισοπεδωτικό παράλογο δίλημμα, (ανοιχτά ή κλειστά), που κακώς επιβλήθηκε εδώ και μήνες.

Όλοι το λένε, σε κάθε τόνο: Φτάνει πια, έλεος. Λίγη λογική.

@Ανακοίνωση από πρύτανη ΕΜΠ
|

Ο Πρύτανης λέει το αυτονόητο, το οποίο όλοι πρεσβεύουμε. Δεν αναφέρεται, όμως, σε ανέφικτα σχέδια που προτείνουν οι διαδικτυακά εξεγερθέντες. Δηλώνει ρητά ότι συνεχίζουμε διαδικτυακά, σημειώνει την πρόοδο που συντελέστηκε στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και πρακτικά εύχεται να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε διαφορετικά τους τελευταίους μήνες του εξαμήνου.

Το ύφος μου ήταν αντίστοιχο των εκάστοτε σημείων σας. Με λίγη προσπάθεια ίσως το κατανοήσετε.

Για το τυπικό: Είτε παραπληροφορείτε συνειδητά τους αναγνώστες για την κατά 10% συμμετοχή των φοιτητών στην αξιολόγηση είτε έχετε γνώση μαθημάτων στα οποία ο διδάσκων δεν κατάφερε να προσελκύσει τους φοιτητές (μήπως εξ ιδίων κρίνετε τα αλλότρια;). Για την ανεπάρκεια του καθενός μπορεί να ομιλήσει μόνο ο καθρέπτης.

Ανακοίνωση από πρύτανη ΕΜΠ
|

Ακόμα και ο πρύτανης του ΕΜΠ αναγνωρίζει την παρακώλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και χαρακτηριστικά αναφέρεται σε«κάλυψη μέσω εντατικού προγράμματος» το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου.

https://www.esos.gr/arthra/71711/epistoli-prytani-toy-emp-se-foitites-k…

@ Δεδομένα και επιχειρήματα
22 Φεβ 2021 20:47

Νομίζω σας απάντησα ξεκάθαρα και με κάθε λεπτομέρεια χωρίς να καταφύγω σε χαρακτηρισμούς για το ήθος και την πολιτική τοποθέτηση.

ΥΓ. Για το τυπικό: Στις αξιολογήσεις της ΜΟΔΙΠ συμμετέχει συνήθως λιγότερο από 10% των προπτυχιακών φοιτητών. Κάτι που επίσης όλοι μέσα στα ελληνικά ΑΕΙ γνωρίζουν.

Περί ίωσης στην Ελλάδα
|

Ο σχολιασμός για την ίωση στην Ελλάδα βασίζεται αποκλειστικά σε ΔΗΜΟΣΙΕΣ τοποθετήσεις επιστημόνων της συγκεκριμένης ειδικότητας. Αυτοί έχουν κατ' επανάληψη στηλιτεύσει την έλλειψη επιτήρησης αλλά και τις αποφάσεις για κλείσιμο Σχολείων.

Στο διεθνές επίπεδο, υπάρχουν μελέτες που ολοένα ξεκαθαρίζουν την εικόνα και συνηγορούν υπερ των ανοιχτών δομών εκπαίδευσης.

Δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα για την Ελλάδα από τις 10 Φεβρουαρίου:

«(1) Το κλείσιμο των σχολείων παραμένει *έγκλημα*, και μόνο του ΔΕΝ θα έχει κάποιο αποτέλεσμα. Η Αττική ΔΕΝ βρίσκεται σε κάποια τραγική κατάσταση επιδημιολογικά (αντίθετα με τη Θεσ/νίκη τον Οκτώβρη)

(2) Γι'αυτό λέει ο ΠΟΥ οτι τα σχολεία *αντανακλούν την επιδημία στην κοινότητα*, δε την *οδηγούν*.

(3) Οι λύσεις πρέπει να αναζητηθούν στο μαζικό testing, στην κινητικότητα σε ΜΜΜ & χώρους εργασίας, στην υποστήριξη του κόσμου για να μείνει σπίτι. Όχι στα κλειστά σχολεία. Ακόμα και οι ΗΠΑ του μισού εκατομμυρίου θανάτων από τον ιο συνειδητοποιούν το προφανές».

@ Δεδομένα και επιχειρήματα
22 Φεβ 2021 20:47

α) Οι ηλικιωμένοι άνω των 70 ετών στα γηροκομεία δεν προστατεύτηκαν και αυτό προκύπτει από τα δεδομένα (έλλειψη ελέγχων και αδειών στους εργαζομένους, αλλεπάλληλα κρούσματα από το φθινόπωρο μέχρι σήμερα)

β) Οι μειωμένοι έλεγχοι την περίοδο των εορτών έδωσαν ψευδή εικόνα και δεν αποτύπωσαν τη διασπορά εντός των οικιών, που συνεχίζεται. Πάλι, αυτό έχει καταγραφεί από ανεξάρτητους επιστήμονες.

Σας ξανατονίζω, πάντως, πως εδώ δε γίνεται επιδημιολογική ή οικονομική ή πολιτική ανάλυση.

Το θέμα τίθεται καθαρά στις ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ διαστάσεις που πλέον έχουν γιγαντωθεί. Θεωρώ πως η κατάσταση είναι αναστρέψιμη, αρκεί να μην αποδεχτούμε μοιρολατρικά 18 μήνες οριζόντιου "λουκέτου".

Επαναλαμβάνω, δε μιλάμε για 2-3 βδομάδες, έχουμε ξεπεράσει το σημείο αντοχής προ πολλού. Αν ανοίξουν και λειτουργήσουν ομαλά μέσα στην άνοιξη Γυμνάσια-Λύκεια και ΑΕΙ θα περισώσουμε τη χρονιά και, το κυριότερο, *ΔΕ θα μεταφέρουμε βάρη στην επόμενη*.

Αν συμφωνήσουμε όλοι σε αυτό, οι διαδικαστικές λύσεις θα βρεθούν. Αν πούμε "όλα κλειστά" μόνοι μας καταδικάζουμε την εκπαίδευση για τον επόμενο χρόνο, μέχρι να επανέλθει.

Διαχείριση Παιδείας από 1975 μέχρι 2021
|

Τα επιστημονικά δεδομένα είναι σαφή και δεν έχουν να κάνουν με πολιτική τοποθέτηση. Καλύτερα να μην επιλέγετε χαρακτηρισμούς σε έναν διάλογο όταν ακόμα και η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ διαχωρίζει τη θέση της.

Στο γενικό επίπεδο σχολιασμού, ΠΑΝΤΑ υπάρχει ολιγωρία και αδράνεια στη διαχείριση των βαθμίδων της εκπαίδευσης, είναι διαχρονικό πρόβλημα στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα στην Ανώτατη:

Ευθύνονται όλες οι κυβερνήσεις για τις αποφάσεις πχ. για τα ΤΕΙ που ιδρύθηκαν το 1983, ανωτατοποιήθηκαν το 2001, καταργήθηκαν το 2018 και συσσωρεύτηκαν προβλήματα.

Ακόμη είναι γνωστό πως οι Τμηματικές και Ιδρυματικές Εκθέσεις Αξιολόγησης ΑΔΙΠ επισημαίνουν (2008 μέχρι 2016) πως πρέπει να υπάρχει επάρκεια προσωπικού και σύγχρονες υποδομές, πρέπει να μην επιβαρύνονται με μετεγγεγραφές τα κεντρικά τμήματα, πρέπει να αλλάξουν προγράμματα σπουδών κοκ.

Παράλογο να ισχυριζόμαστε πως είναι δήθεν σωστό το κλείσιμο σε σχολεία και πανεπιστήμια το 2021 επειδή από το 1975 κανείς δεν έχει φροντίσει για όλα τα παραπάνω. Τι να κάνουμε - να καθίσουμε με σταυρωμένα χέρια να κοιτάμε κι άλλα ερείπια;

Οι τώρινες αποφάσεις θα κριθούν κι αυτές με τη σειρά τους, προφανώς στο πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί.

Θαύματα δε γίνονται αλλά χρειάζονται παρεμβάσεις ώστε να ΜΗΝ ακολουθήσει και η σημερινή ηγεσία στο Υπουργείο την ίδια λανθασμένη και αναποτελεσματική πορεία, ξεκινώντας από τα μικρά (πχ. λειτουργία σχολείων) και φτάνοντας στα μεγάλα (πχ. νομοσχέδια για την μεταρρύθμιση της Εκπαίδευσης)

Το μείζον θέμα για το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι η διαχείριση της ίωσης αλλά οι προτάσεις για την επόμενη δεκαετία.

@Δεδομένα και επιχειρήματα
22 Φεβ 2021 20:47

Σε πολλά θέματα έχει γίνει σχετικός σχολιασμός προς όσους αναφέρουν ονόματα υπουργών Παιδείας με απαξιωτικό τρόπο: Ούτε η νυν υπουργός ούτε οι προκάτοχοί της είναι υπεύθυνοι στο 100% για όσα συμβαίνουν, όλοι οι υπουργοί κληρονομούν μια κατάσταση και τη διαχειρίζονται.

Άρα παρακαλώ να μην βγάζετε εύκολα συμπεράσματα. Δείτε τα δεδομένα με ψυχραιμία και πιέστε μαζί με όλη την κοινότητα προς την κατεύθυνση της ορθολογικής διαχείρισης όχι της διάλυσης.

@Δεδομένα και επιχειρήματα
|

Είναι ξεκάθαρο διαβάζοντας ανάμεσα στις γραμμές ότι εκφράζετε απόψεις συγκεκριμένου πολιτικού προσανατολισμού. Θεμιτό, εφόσον έτσι ικανοποιείστε.
Δύο μόνο επισημάνσεις:
(1) «Αν κρίνουμε όμως από όσα διαβάζουμε, μάλλον έκαναν σωστή εκτίμηση...»

Καλό ψήγμα ειρωνείας, ευτυχώς που υπάρχουν οι αξιολογήσεις των φοιτητών μέσω της ΜΟΔΙΠ και όχι οι κρίσεις του διαδικτυακού χαβαλέ.

(2) «Οι πραγματικοί φορείς υπολογίζονται σε τουλάχιστον δεκαπλάσιους από τα διαπιστωμένους, στην αρχή το μέγεθος άγγιζε το 20x ή 30x. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει αποτελσματική επιδημιολογική επιτήρηση, αυτό επίσης έχει επισημανθεί πολλές φορές από ειδικούς.
Τα οριζόντια μέτρα επομένως ΔΕΝ προστάτευσαν κανένα ηλικιωμένο ή ευπαθή (βλ. γηροκομεία), ούτε η διασπορά αποδίδεται στα ανοιχτά σχολεία.»

Εφόσον δεν υπάρχει – κατά τα λεγόμενά σας – αποτελεσματική επιδημιολογική επιτήρηση, το σχόλιό σας μάλλον είναι αποτέλεσμα επιφοιτήσεως, παρά επιστημονικής τεκμηρίωσης. Σε ό,τι αφορά τη διαπίστωσή σας περί προστασίας των οριζοντίων μέτρων και του γεγονότος ότι ούτε η διασπορά αποδίδεται στα ανοικτά σχολεία, φάσκετε και αντιφάσκετε: αποδέχεστε την κυβερνητική «προπαγάνδα» περί μη απόδοσης της διασποράς στα σχολεία αλλά δεν αποδέχεστε την «προπαγάνδα» περί προστασίας των ηλικιωμένων μέσω των ληφθέντων μέτρων. Δεν ξέρω αν καταλαβαίνετε το οξύμωρο του επιχειρήματός σας. Ή, μήπως, η αλήθεια ισχύει κατά το δοκούν;

Αθηνά
|

Να δοθεί η δυνατότητα παρακολούθησης των κλινικών στα πλησιέστερα στα σπίτια μας νοσοκομεία να μην χρειαστεί να γυρίσουμε στις πόλεις που φοιτούμε αφού υπάρχει ο φόβος του συνωστισμού.Έτσι κι αλλιώς δεν έχουμε επόπτες και μας δείχνουν οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία.Αλλά προς Θεού!!!!Δεν γίνεται να μένουμε εκτός πια.Έχουμε χάσει κλινικές 3 ΕΞΑΜΉΝΩΝ!!!!!!!

Στρατηγική για Ανοιχτά Πανεπιστήμια την άνοιξη
|

Σε όποια τμήματα υπάρχει ανάγκη, τα 80 -και όχι 580...- άτομα σε κάθε κλιμάκιο μπορούν να χωριστούν σε δύο ή τρεις ομάδες και, ανάλογα με τις ανάγκες, να εφαρμοστεί ΜΕΙΩΜΕΝΟ ωράριο για τα φροντιστήρια και την επίλυση ασκήσεων/αποριών δια ζώσης.

Οι φοιτητές επανέρχονται άμεσα στις σχολές τους τον Μάρτιο και τα ΑΕΙ επαναλειτουργούν με το νέο καθεστώς.

Δηλαδή, η παράδοση (εξ αποστάσεως) στα υποχρεωτικά μαθήματα θα συνεχιστεί αλλά, επιπρόσθετα, θα δίνεται ευκαιρία για δια ζώσης υποστήριξη των φοιτητών.

Συμπερασματικά, τα κρίσιμα σημεία:

α) Το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 θα μπορούσαν να είχαν οργανωθεί επιπλέον σεμινάρια στα ΠΠΣ (θεωρίας/εργαστηρίου) με πρόσληψη επικουρικού προσωπικού σε όλα τα ΑΕΙ (διδακτορικοί ή μεταπτυχιακοί ανάλογα με τις ανάγκες).

β) Κονδύλια δε δόθηκαν ούτε το χειμερινό ούτε το εαρινό εξάμηνο, με ευθύνη τόσο του υπουργείου όσο και των μελών ΔΕΠ και των διοικήσεων των ΑΕΙ που επέδειξαν χαρακτηριστική αδιαφορία και επαναπαύτηκαν στην τηλεκπαίδευση/τηλεξέταση.

γ) Γενικά, η εμμονή στη στείρα κινδυνολογία χωρίς ισορροπημένη αντίδραση καταντάει τροχοπέδη για όλη την κοινωνία, προξενώντας ζημιά τάξης μεγέθους μεγαλύτερη από οποιαδήποτε ασθένεια.

Για την ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ δράση/θεραπεία διαλέγουμε και αξιολογούμε κατά προτεραιότητα τα πλέον πιθανά σενάρια, συνυπολογίζοντας το ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟ και ΣΥΝΟΛΙΚΟ κόστος, δίχως να εγκλωβιζόμαστε σε ένα υπερβολικά δεσμευτικό worst-case και τη συνακόλουθη απάθεια μηνών.

@Πραγματικότητα Ευρώπης … και @ Διδασκαλία σε κλιμάκια …
22 Φεβ 2021 13:43

Λύσεις υπήρχαν και υπάρχουν, τόσο για τα πολυπληθή τμήματα όσο και για τα δεκάδες άλλα που έχουν λιγότερους από 100 πρωτοετείς. Στους διδάσκοντες άνω των 60 ετών ας δοθούν άδειες και ας γίνουν προσλήψεις συμβασιούχων μέχρι να προχωρήσουν οι εμβολιασμοί.

Όπως οι ιατροί και οι νοσηλευτές κρατούν ανοιχτά τα Κέντρα Υγείας, έτσι και οι φοιτητές και οι καθηγητές για κάποιες ώρες πρέπει να έχουν φυσική παρουσία στο Πανεπιστήμιό τους για να κρατήσουν "ανοιχτή" την Εκπαίδευση. Με οργάνωση, με σωστό προγραμματισμό και, προπαντός, με ψύχραιμες αντιδράσεις όλα είναι εφικτά - ζούμε στον 21ο αιώνα και δεν έχουμε πόλεμο.

Ούτε αδικαιολόγητη αισιοδοξία ούτε παραλυτικός φόβος: Ισορροπία και ευαισθησία χρειάζεται για εφαρμογή στοχευμένων μέτρων σε κάθε τομέα. Όμως, δυστυχώς, δε διαθέτουμε πλέον την πολυτέλεια του χρόνου, καθώς σπαταλήθηκαν πολύτιμοι μήνες από την άνοιξη του 2020 μέχρι σήμερα.

Το διοικείν εστί προβλέπειν...

[ Προφανώς και σπάει σε τμήματα, αυτό δεν αναφέρω κι εγώ για τους πρωτοετείς φοιτητές; Το Οκτώβριο έγινε διά ζώσης διδασκαλία σε 80 άτομα; Επίσης, ισχυρίστηκα ότι παρουσιάζονται όλοι;

Αναφέρθηκα στο worst case scenario (αν είστε του ΕΜΠ καταλαβαίνετε τον όρο) αλλά και σε άλλα σενάρια χωρίς τα μεγάλα πλήθη.

Όλα τα σενάρια είναι απαγορευτικά για τους φοιτητές των 4 πρώτων εξαμήνων. Συμπερασματικά, μας λέτε ως αντεπιχείρημα κάτι που αφενός μεν έχει αναφερθεί, αφετέρου δε δεν αποτελεί θεραπεία του προβήματος! ]

@Προς του υπέρμαχους του ανοίγματος των Πανεπιστημίων
|

Α, μπράβο. Εγώ υπολόγισα ότι για τα δύο εργαστηριακά μαθήματα με συνθήκες Covid χρειαζόμαστε 21 ώρες την ημέρα στο εργαστήριο!

Κων/να
|

Διαβάζοντας όλα αυτά τα σχόλια στη συγκεκριμένη σελίδα, αλλά κι ως μητέρα φοιτητή Φυσικοθεραπείας και σύζυγος καθηγητή σε Γυμνάσιο μεγάλης πόλης, έχω να πω τα εξής.
Το παιδί μου ξεκίνησε τον Οκτώβριο στη σχολή που προανέφερα, κάνοντας διά ζώσης μόνο τα εργαστήρια και σε τμήματα των 20 ατόμων, λαμβάνοντας πάντα τα μέτρα όπως μάσκες, αντισηπτικά, καθαρισμός επιφανειών και θερμομέτρηση.
Όταν έκλεισαν τα Πανεπιστήμια, τα εργαστηριακά μαθήματα αναβλήθηκαν, για να γίνουν δια ζώσης, όταν θα άνοιγαν ξανά. Τώρα θα πρέπει να συμβεί το ίδιο και για το εαρινό εξάμηνο (αφού πολύ σωστά έκριναν οι καθηγητές τους, ότι δεν είναι δυνατόν να γίνουν αυτού του είδους τα εργαστήρια, διαδικτυακά).
Και ρωτώ εγώ τώρα...
Ποια η λογική της κυβέρνησης, όταν αφήνει ανοιχτά την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια και δεν θέλει να ανοίξει την Τριτοβάθμια;
Μήπως πιέζουν οι καθηγητές των ΑΕΙ, για να γίνει αυτό;
Δηλαδή οι δάσκαλοι και οι καθηγητές στα Γυμνάσια και Λύκεια, που μπαίνουν καθημερινά σε τάξεις δεν κινδυνεύουν από τον ιό;
Αν υπάρχει κίνδυνος για τους εκπαιδευτικούς, υπάρχει μόνο γι' αυτούς της Τριτοβάθμιας;
Αν δεν θέλετε να υπάρχει μεγάλη κινητικότητα, γιατί δεν ζητάτε να ανοίξουν τις σχολές Υγείας (Ιατρική, Νοσηλευτική, Φυσικοθεραπείας, κ.ά) ως αρχή και μόνο τα εργαστήρια;

Σέβομαι το έργο και τον αγώνα που κάνει ο καθένας σας. 'Ομως όταν υπάρχουν φωνές που επικροτούν τέτοιες αποφάσεις, αποφάσεις που έχουν να κάνουν με το μέλλον των παιδιών μας, να γνωρίζουν ότι θα μας βρουν απέναντί τους ...

Σεμιναριακά τμήματα στα ΑΕΙ
|

Με προσλήψεις συμβασιούχων τα προπτυχιακά έτη διαχωρίζονται σε μικρότερες ομάδες φοιτητών (4, 5 ή 6 όπου χρειάζεται) ώστε μπορούν να λύνουν απορίες δια ζώσης για ένα δίωρο ή τρίωρο κάθε εβδομάδα στα μαθήματα.

Έτσι έχουμε μείωση του πληθυσμού και μειωμένο ωράριο απασχόλησης υποδομών δίχως οι φοιτητές να χάνουν επαφή με τη Σχολή και τους διδάσκοντες. Απλώς χρειάζεται χρονοπρογραμματισμός και πιστώσεις για έκτακτες προσλήψεις, όλοι όμως συμφωνούν ότι είναι πια αναγκαιότητα.

Οι φοιτητές επιστρέφουν στις έδρες των τμημάτων, μέσα σε μια εβδομάδα το σύστημα ομαλοποιείται και δίνεται εύκολη και πρακτική λύση.

Το ερώτημα είναι: Υπάρχουν κονδύλια από το υπουργείο; Υπάρχει βούληση από τα πανεπιστήμια;

@@Διδασκαλία σε κλιμάκια των 100 ατόμων
|

Το αποτέλεσμά σας είναι σωστό αλλά πρέπει να είνα 2μ^2*3.14*100 =1256μ^2. Δεν βλέπω να απαντάει κανείς γι αυτό.

Θεόδωρος
|

Ούτε τα ανοιχτά σχολεία διαδίδουν τη νόσο ούτε τα κλειστά θα τη σταματήσουν, το ίδιο και τα πανεπιστήμια. Ακόμα και αύριο να ανοίξουν όλα στην Ελλάδα καμία διαφορά στην επιδημιολογία δε θα εμφανιστεί.

Πριν λύσουμε το "γρίφο" της "παράτασης ή άρσης του lockdown", μήπως να απαντήσουμε ένα άλλο ερώτημα πρώτα; Το αν αυτό το τρίτο lockdown δούλεψε ή όχι.

Μήπως τα στοιχεία για την αποτελεσματικότητα (ή μή) του lockdown, να τα δείχναμε και στον κόσμο; Λέω εγώ τώρα...

Υπευθυνότητα όχι αδιαφορία
|

Οι "εκατοντάδες" προπτυχιακοί φοιτητές ήδη χωρίζονται σε τμήματα.

Αυτά τα τμήματα μπορούν να χωριστούν σε ακόμη μικρότερα τμήματα και έτσι υποστηρίζεται αποτελεσματικά η διδασκαλία, με μειωμένο ωράριο και προσαρμογή για επίλυση αποριών.

Με σωστό προγραμματισμό και πιστώσεις για επικουρικού προσωπικό (ωρομισθιους συμβασιούχους) δεν κινδυνεύει περισσότερο η δημόσια υγεία σε σχέση με τα σουπερμαρκετ, ενώ τα οφέλη για την εκπαίδευση που θα διασωθεί μεταφέρονται και τα επόμενα χρόνια.

Αν μια κοινωνία κυριευτεί από τον πανικό οι αποφάσεις είναι καταστροφικές κυρίως για τις επόμενες γενιές - να μην ξεχάσουμε ότι η ευαισθησία αφορά τόσο τους νέους και τους εργαζομένους όσο και τους υπόλοιπους.

@ Να δείξουμε όλοι υπευθυνότητα
22 Φεβ 2021 13:38

Ήδη έχουν χαθεί δύο εξάμηνα στα πανεπιστήμια, ενώ τα σχολεία έχουν εκτροχιαστεί - στο σημείο χωρίς επιστροφή θα φτάσουμε μόλις χαθεί και το επόμενο τρίμηνο με οριζόντιες αποφάσεις.

Αποφάσεις που ΧΩΡΙΣ όφελος για τη δημόσια υγεία ξεχαρβαλώνουν την εκπαίδευση. Δεν είναι οικονομικό το θέμα, είναι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ.

Τα σχολεία και οι σχολές ΔΕΝ είναι "υγειονομικές βόμβες". Διαβάστε τους επιστήμονες όχι τα πρωτοσέλιδα.

( Μιλάμε για υγειονομικές βόμβες υπερρμεταδότες και για καταστάσεις χωρίς επιστροφή. Παρακαλούμε όσοι βρίσκονται εκτός του χώρου του πανεπιστημίου να δείξουν κοινωνική ευαισθησία και να ακούσουν τους ανθρώπους που βρίσκονται στις τάξεις και στα αμφιθέατρα. )

Δεδομένα και επιχειρήματα
|

Προφανώς ο προγραμματισμός των πόρων στα ΑΕΙ γίνεται με "ρεαλιστικές εκτιμήσεις" - αυτό όλοι μέσα στο πανεπιστήμιο το γνωρίζουν, ιδιαίτερα οι καθηγητές. Το γνωρίζει και το Υπουργείο Παιδείας, γι'αυτο κάνει την κατανομή χρηματοδότησης βασιζόμενο κυρίως στους αριθμούς αποφοίτων ανά έτος.

1) Οι εγγεγραμμένοι στα μαθήματα ΔΕΝ αντιστοιχούν σε ενεργούς φοιτητές, ούτε καν στο 70%, αλλιώς εδώ και χρόνια η διδασκαλία και η εξέταση θα είχε φτάσει σε αδιέξοδο.

2) Η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει εγκαταλειφθεί εδώ και χρόνια. Οι πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης δεν αποτελούν "ψηφιακή εκπαίδευση". Έγιναν βιντεοσκοπήσεις διαλέξεων σε μικρή διάρκεια; Οργανώθηκαν νέα μαθήματα, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις; Ούτε καν υβδρική διδασκαλία δεν εφαρμόστηκε.

3), 4) Πέρα από αφήγημα ορισμένοι έχουν εξουσία ώστε να επιβάλλουν αποφάσεις για χιλιάδες φοιτητές. Προφανώς αυτό γίνεται παρουσιάζοντας διαστρεβλωμένη εικόνα.

5) Οι σχολές δεν έκλεισαν για λόγους προστασίας της υγείας, απλώς θεωρήθηκε το πιο εύκολο μέτρο - παρόλο που δε βοήθησε στο ελάχιστο, αφού η διάδοση οφείλεται κυρίως στην ανοιχτή οικονομία.

Εννοείται ότι μια δημοσκόπηση σε δείγμα 50 φοιτητών (ειδικά σε ένα μάθημα επιλογής) δεν είναι αντιπροσωπευτική. Εξάλλου, η προτίμηση διδασκόντων ή φοιτητών δε συνδέεται απαραίτητα με την ποιότητα διδασκαλίας ή εξέτασης. Είναι σίγουρο ότι αρκετοί φοιτητές προτιμούν 100% μια διαδικτυακή εξέταση - αυτό δε συνιστά ακαδημαϊκό επιχείρημα υπερ μιας τέτοιας πρακτικής.

Αν κρίνουμε όμως από όσα διαβάζουμε, μάλλον έκαναν σωστή εκτίμηση...

7) Οι πραγματικοί φορείς υπολογίζονται σε τουλάχιστον δεκαπλάσιους από τα διαπιστωμένους, στην αρχή το μέγεθος άγγιζε το 20x ή 30x. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει αποτελσματική επιδημιολογική επιτήρηση, αυτό επίσης έχει επισημανθεί πολλές φορές από ειδικούς.

Τα οριζόντια μέτρα επομένως ΔΕΝ προστάτευσαν κανένα ηλικιωμένο ή ευπαθή (βλ. γηροκομεία), ούτε η διασπορά αποδίδεται στα ανοιχτά σχολεία.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ΓΙΑ ΜΗΝΕΣ είναι ξεκάθαρη πολιτική απόφαση, δεν υποστηρίζεται από τα επιστημονικά δεδομένα και έχουν διατυπωθεί σοβαρές ενστάσει για τον τρόπο λήψης αποφάσεων και την ιεράρχηση προτεραιοτήτων στην Ελλάδα.

Η Παιδεία είναι στο επίκεντρο της σχετικής συζήτησης ακριβώς επί εδώ και ένα χρόνο ΔΕΝ υπάρχει συντονισμός και σχέδιο δράσης.

8) Έχει γίνει εκτενέστατη αναφορά σε ανοιχτά campus (εστίες, Βιβλιοθήκες, Εργαστήρια). Με κάθε λεπτομέρεια - κάποιοι επιλέγουν να παραπληροφορούν ότι η Ελλάδα δεν αποτελεί την εξαίρεση στα οριζόντια μέτρα. Φτάνει πια.

Ακόμα και η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ σε πρόσφατη ανακοίνωση αναφέρθηκε στα προβλήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προφανώς πιεζόμενη και από τις δημόσιες αλλά και τμηματικές διαμαρτυρίες χιλιάδων φοιτητών του ιδρύματος.

Προς
22 Φεβ 2021 13:43

Μένει να δούμε πόσοι από τους 642 θα εμφανιστούν στην εξεταστική του Ιουνίου ή του Σεπτεμβρίου. Μην ξεχάσετε να μας ενημερώσετε.

Η όλη προσέγγιση στο 2020-21 συνοψίζεται στο ότι η τηλεκπαίδευση (με τα άλματα ποιότητας...) κρίνεται επιτυχημένη αλλά η εκπαίδευση απεβίωσε. Ευτυχώς που ορισμένοι δεν είναι προπτυχιακοί φοιτητές και δεν τους επηρεάζει.

ΥΓ. Ας γίνει ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ καταλόγων, με δημιουργία παράλληλου μητρώο όσων εγγεγραμμένων πριν το 2012 δεν έχουν συμμετοχή σε εξεταστική την τελευταία τριετία. Αν υπάρξουν ενστάσεις, ας παραπέμπονται στη ΓΣ ως ένα απλό διαδικαστικό ζήτημα που λύνεται με μια αίτηση του σπουδαστή στη Γραμματεία.

Χωρίς απειλή διαγραφών -δε χρειάζεται να προκληθούν εντάσεις και τριβές- απλώς τα πανεπιστήμια θα έχουν αποκτήσει καλύτερη εικόνα του αριθμού των ενεργών φοιτητών *αυτή την δεκαετία* - ή μήπως ήδη την έχουν από την οικεία ΜΟΔΙΠ και απλώς εμφανίζονται πλασματικοί αριθμοί (πχ. 500, 600, 800...) στον δημόσιο διάλογο χάριν εντυπωσιασμού;

Αναλγησία είναι η διάλυση της εκπαίδευσης
|

Αναλγησία είναι η καταδίκη εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων χωρίς λόγο πέρα από τον πανικό. Δεν βοηθούν τα κλειστά σχολεία ούτε τα κλειστά πανεπιστήμια επί μήνες στη σειρά.

Διαβάστε τις πρόσφατες μελέτες (σε Ευρώπη και διεθνώς) και σταματήστε την ανώφελη αντικοινωνική προπαγάνδα.

Δεν πεθαίνουν *περισσότεροι* άνθρωποι επειδή τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο, πόσο πιο απλά να το γράψουμε;

@ Φοιτητής
22 Φεβ 2021 13:15

Πρώτον δε τίθεται θέμα μειονότητας, καθώς συνολικά η κοινωνία απαιτεί πλέον μέτρα για την εκπαίδευση.

Επιλεκτική ευαισθήσια λέγεται η αδιαφορία για τη δυστυχία -και την υγεία- χιλιάδων άλλων ανθρώπων εξαιτίας των αψυχολόγητων μέτρων, που θα έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις τουλάχιστον μέχρι το 2022.

Σε 8 μήνες θα έχουν παραδεχτεί όλοι την επιπολαιότητα στη διαχείριση αλλά ο χρόνος δε γυρίζει πίσω. Κάθε μέρα που περνάει χωρίς να αλλάζουμε πορεία είναι χαμένη.

ανοίξτε τα ΑΕΙ
|

απαράδεκτο τόσο καιρό κλειστά τα αει ,
να μην μπορούν να γυρίσουν στα σπίτια τους οι φοιτητές ? στη δουλειά τους που είναι το πανεπιστήμιο ?
έτσι σεβόμαστε και βοηθούμε τη νέα γενιά έχοντας την σε πλήρη ομηρία συμβουλευτείτε και κανένα ψυχίατρο εσείς οι ειδικοί πως επιδρά όλη αυτή η αναστολή λειτουργίας των αει στο ψυχισμό των νέων ανθρώπων
όλες οι δραστηριότητες πάνε σταδιακά να ανοίξουν και τα αει άλλους έξι μήνες κλειστά ?? τι σόι απόφαση είναι αυτή ???

Observator
|

Δεν είναι εφικτό να γίνουν μαθήματα με φυσική παρουσία αν δεν αρθούν πλήρως τα μέτρα σε κοινωνικό επίπεδο, διότι δεν μπορεί να γίνει μάθημα
σε 100 άτομα με φυσική παρουσία όταν επιβάλλονται συγκεκριμένες
αποστάσεις μεταξύ όσων παρακολουθούν. Τα ΑΕΙ ήταν ανοικτά μέχρι το Νοέμβριο και όσο ήταν εφικτό να τηρηθούν τα μέτρα μαθήματα γίνονταν
με φυσική παρουσία. Τα ΑΕΙ δεν είναι φούρνος, φαρμακείο ή σουβλατζίδικο
για να κάνετε συγκρίσεις.

@Διδασκαλία σε κλιμάκια των 100 ατόμων
|

Μάλλον κάποιοι μαλώνουν με τα μαθηματικά: 100 άτομα σε 2μ ακτίνα δίνει 4^2*3.14*100 = 1256 τετραγωνικά μέτρα. Δεν υπάρχει τόσο μεγάλο αμφιθέατρο στα ΑΕΙ της χώρας. Μόνο αποθήκες.

@Πραγματικότητα Ευρώπης … και @ Διδασκαλία σε κλιμάκια …
|

@Πραγματικότητα Ευρώπης και δικαιολογίες Ελλάδας
Θα απαντήσω σε ένα προς ένα τα σημεία σας:
(1) «Οι εγγεγραμμένοι στην πλατφόρμα δεν μεταφράζονται απαραιτήτως σε ενεργούς φοιτητές, αυτή η αριθμητική μοιάζει με τους υπολογισμούς των "αιωνίων" μετρώντας τα ονοματεπώνυμα των φοιτητικών καταλόγων. Σε πόσα μαθήματα στο τέλος του εξαμήνου έχουν εμφανιστεί 700+ φοιτητές στα αμφιθέατρα για μάθημα ή για εξετάσεις;...»

Πετάτε ένα «μοιάζει» και τελειώσατε. Οφείλουμε να παρέχουμε ισότιμη εκπαίδευση σε όσους η Πολιτεία θεωρεί ότι τη δικαιούνται. Με εικασίες για τη δυνητική συμπεριφορά των παλαιών φοιτητών δε γίνεται σχεδιασμός. Επίσης αναφέρομαι σε φοιτητές που είναι κοντά στο πανεπιστήμιο, καθόσον ενεγράφησαν στην πλατφόρμα.
Τι θα λέγατε αν τους αγνοούσαμε; Παρόλα αυτά, παρουσίασα και σενάρια αποκλειστικά για τους πρωτοετείς.

(2) «Οι διαλέξεις θεωρίας προφανώς ΔΕ γίνονται σε αμφιθέατρα αλλά εξ αποστάσεως. Εδώ και ένα χρόνο έπρεπε να είχε δημιουργηθεί κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό (Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα - υπήρχε πλατφόρμα από το 2016, που πλέον έχει εγκαταλειφθεί)»

Δεν έχει εγκαταλειφθεί καμία πλατφόρμα, χρησιμοποιείται και διευκολύνει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το ψηφιακό υλικό που έχει παραχθεί από την άνοιξη είναι πολυπληθές και ποιοτικό.

(3) «Οργανώνονται σεμιναριακά και φροντιστηριακά μαθήματα, τόσο για την υποστήριξη της θεωρίας όσο και των ασκήσεων εργαστηρίου. Προφανώς, το πρόγραμμα και η ύλη, αλλά και η εξέταση προσαρμόζονται κατάλληλα όπου είναι απαραίτητο - με μείωση πχ. των ασκήσεων για όσους έχουν παρακολουθήσει προηγουμένως το εργαστήριο.»

Μα το έχουμε κάνει με επιτυχία! Δεν περιμέναμε αυτόκλητους προφήτες να το προτείνουν;

(4) «Γίνεται αναφορά απλώς σε "λογιστική" μεταφορά των ωρών χωρίς αναπροσαρμογή. Αυτό φυσικά είναι αδύνατο, αλλά αποτελεί παράλληλα μια εύκολη δικαιολογία ώστε να μη γίνει τελικά τίποτα.»

Είναι η απτή πραγματικότητα και δεν αποτελεί δικαιολογία. Τόσο εύκολα το παρακάμπτετε; Μήπως γιατί δεν ταιριάζει με την αφήγησή σας;

(5) Δεκάδες τμήματα σε όλη την Ελλάδα ΔΕΝ έχουν 200+ πρωτοετείς φοιτητές, επίσης υπάρχουν μαθήματα επιλογής - τίποτα και εκεί, μόνο κλειστές πόρτες.

Εδώ αναδεικνύεται η παντελής έλλειψη γνώσης για τη λειτουργία του πανεπιστημίου. Στο χειμερινό εξάμηνο δίδαξα μάθημα επιλογής με 32 εγγεγραμμένους και 24 ενεργούς φοιτητές. Τις πρώτες 3 εβδομάδες η διδασκαλία διεξήχθη υποχρεωτικά εξ αποστάσεως και από τις 26/10 θα εξεταζόταν η διά ζώσης, σύμφωνα με τον κ. Διγαλάκη. Τελικά όμως ο κορωνοϊός οδήγησε υποχρεωτικά στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Πριν, όμως, αποφασίσει ο κ. υφυπουργός τη συνέχιση της εξ αποστάσεως, διεξήγαγα δημοσκόπηση για το τι επιθυμούν οι φοιτητές: 100% εξ αποστάσεως, με ορισμένους εξ αυτών να δηλώνουν ότι θα πάρουν άλλο μάθημα επιλογής (εάν οι εγγεγραμμένοι ήταν > 50 θα διδασκόταν αποκλειστικά εξ αποστάσεως) με περισσότερους εγγεγραμμένους ώστε να αποφύγουν τη διά ζώσης διδασκαλία.

(6) «Μπορείτε να μας εξηγήσετε γιατί τον Οκτώβριο άνοιξαν ορισμένες σχολές και μετά έκλεισαν;... Ποια ακριβώς εναλλακτικά "σενάρια" και ποια προετοιμασία είδαμε από τα ΑΕΙ όλο το διάστημα που μεσολάβησε;»

Σας απάντησα στο (5). Αναφορικά με τα εναλλακτικά σενάρια, ρωτήστε τους ίδιους τους φοιτητές, εσωτερικού και εξωτερικού, για τα άλματα που έγιναν και την ποιότητα της εκπαίδευσης, με τα αναπόφευκτα σφάλματα, που παρέχουμε αυτούς τους 11 μήνες.

(7) «Ας αφήσουμε κατά μέρος τη φθηνή προπαγάνδα για φέρετρα. Στην Ελλάδα κάτω των 70 ετών έχουν σημειωθεί λιγότερες από χίλιες απώλειες παρά τα *εκατομμύρια* των πραγματικών φορέων.»

Η άποψή σας περί εκατομμυρίων φορέων σε ποια επιστημονικά στοιχεία στηρίζεται; Στις εικασίες περί 30πλάσιου ή 100πλάσιου αριθμού που είχαν εκφράσει οι κ.κ. Τσιόδρας και Δερμιτζάκης; Το μικρό – κατά τη γνώμη σας – πλήθος των απωλειών οφείλεται στα μέτρα που ελήφθησαν, άρα αποτελεί επιχείρημα υπέρ της άποψης της εξ αποστάσεως; διδασκαλίας κι όχι εναντίον. Προσωπικά η ανθρώπινη ζωή δεν εκτιμάται με τα δικά σας κριτήρια.

(8) «Καθοδηγητικός ρόλος σημαίνει υποβαθμίζω συνειδητά την εκπαίδευση έχοντας αφήσει τους πρωτοετείς, αλλά και τους υπόλοιπους φοιτητές, εκτός των Σχολών τους; Για άλλα ζητήματα οι καθηγητές δε διστάζουν ούτε να βγάλουν ανακοινώσεις ακόμα και να απεργήσουν - μάλλον τα κρίνουν πιο σημαντικά...
Από τη μία υπάρχουν επιχειρήματα που συμβαδίζουν με την πραγματικότητα σε όλη τη Δυτική Ευρώπη, από την άλλη ορισμένοι αναλώνονται ακόμα και τον Μάρτιο του 2021 (!) σε δικαιολογίες ώστε τελικά να μείνουν κλειστά τα ΑΕΙ στην Ελλάδα»

Δυστυχώς μιλάτε με γενικότητες (όλη τη Δυτική Ευρώπη …). Είναι κατανοητό ότι τα φληναφήματα είναι πιο «πιασάρικα» από τα αμείλικτα δεδομένα, αλλά τι να κάνουμε;

@ Διδασκαλία σε κλιμάκια των 100 ατόμων
Προφανώς και σπάει σε τμήματα, αυτό δεν αναφέρω κι εγώ για τους πρωτοετείς φοιτητές, Το Οκτώβριο έγινε διά ζώσης διδασκαλία σε 80 άτομα;
Επίσης, ισχυρίστηκα ότι παρουσιάζονται όλοι; Αναφέρθηκα στο worst case scenario (αν είστε του ΕΜΠ καταλαβαίνετε τον όρο) αλλά και σε άλλα σενάρια χωρίς τα μεγάλα πλήθη. Όλα τα σενάρια είναι απαγορευτικά για τους φοιτητές των 4 πρώτων εξαμήνων.
Συμπερασματικά, μας λέτε ως αντεπιχείρημα κάτι που αφενός μεν έχει αναφερθεί, αφετέρου δε δεν αποτελεί θεραπεία του προβήματος!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ