Υφ. Παιδείας: Ολιγοήμερη παράταση του διδακτικού έτους εάν μας το εισηγηθεί το ΙΕΠ

Ψηφίστηκε και σχετική διάταξη στη Βουλή

21/02/2021

Άκουσε το άρθρο

“Σε περίπτωση που το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κρίνει ότι μια ολιγοήμερη παράταση, όπως συνέβη και τη σχολική χρονιά 2019-2020, θα βοηθήσει, ώστε να βρεθούν και πάλι οι μαθητές στο φυσικό τους περιβάλλον, το σχολείο, και να αξιοποιήσουν τα οφέλη από αυτό, τότε θα εξετάσουμε τη σχετική εισήγηση”.

Τη δήλωση αυτή έκανε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή σε Συνένετυξη που παραχώρησε στον Kontra News  και στη δημοσιογράφο Σοφία Λιάκου και υπενθυμίζει την διάταξη που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή , η οποία ορίζει ότι για το τρέχον σχολικό έτος 2020-21, λόγω της πανδημίας, λαμβάνεται κάθε αναγκαίο μέτρο για την κάλυψη διδακτέας ύλης και αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών, στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, μέσω της τροποποίησης και ρύθμισης (σ.σ. με υπουργική απόφαση):

α.

  •     των αργιών
  •     διακοπών, και
  •     εορταστικών εκδηλώσεων

β.

  •     των απουσιών, και
  •     του χαρακτηρισμού  της φοίτησης

γ.

  •     της ημερομηνίας έναρξης και λήξης των εγγραφών προνηπίων, νηπίων και μαθητών Α τάξης  Δημοτικών Σχολείων, καθώς και
  •     των διαδικασιών και προθεσμιών για την ολοκλήρωσή τους,

δ. κάθε συναφούς με τα ανωτέρω θέματα που αφορούν στους κατ ιδίαν και τους κατ οίκον  διδαχθέντες μαθητές

ε.

  •     της φοίτησης
  •     της αξιολόγησης
  •     της προαγωγής, και
  •     της απόλυσης μαθητών

στ. στην εισαγωγή των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

ζ. κάθε άλλου συναφούς ή ειδικότερου με τα ανωτέρω θέματος.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ  Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
 
Ποια θα είναι η διάρκεια της παράτασης του σχολικού έτους;

Η εκπαιδευτική διαδικασία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπου δεν είναι δυνατή η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων εξ αιτίας της πανδημίας. Μαθήτριες και μαθητές όλων των βαθμίδων, δάσκαλοι και καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, απέκτησαν πρόσβαση, μέσω πλατφόρμας, στην ψηφιακή τους τάξη και το σχολικό περιβάλλον συνάντησε την ψηφιακή υπόστασή του. Η καθολική τηλεκπαίδευση είναι μια μεγάλη επιτυχία της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα μαθήματα διεξάγονται σύμφωνα με το πρόγραμμα και η ύλη καλύπτεται κανονικά μέσα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε περίπτωση που το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κρίνει ότι μια ολιγοήμερη παράταση, όπως συνέβη και τη σχολική χρονιά 2019-2020, θα βοηθήσει, ώστε να βρεθούν και πάλι οι μαθητές στο φυσικό τους περιβάλλον, το σχολείο, και να αξιοποιήσουν τα οφέλη από αυτό, τότε θα εξετάσουμε τη σχετική εισήγηση. Στο πλαίσιο αυτό και η διάταξη σχετικά με την αναπλήρωση των διδακτικών ωρών για το σχολικό έτος 2020- 2021, που συμπεριλήφθηκε στο ψηφισθέν Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ. Εκεί ορίζεται ότι για το τρέχον σχολικό έτος 2020-21, λόγω της πανδημίας, λαμβάνεται κάθε αναγκαίο μέτρο για την κάλυψη διδακτέας ύλης και αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών, στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, μέσω της τροποποίησης και ρύθμισης (σ.σ. με υπουργική απόφαση): α. των αργιών, διακοπών και εορταστικών εκδηλώσεων, β. των απουσιών και του χαρακτηρισμού της φοίτησης, γ. της ημερομηνίας έναρξης και λήξης των εγγραφών προνηπίων, νηπίων και μαθητών Α’ τάξης Δημοτικών Σχολείων, καθώς και των διαδικασιών και προθεσμιών για την ολοκλήρωσή τους, δ. κάθε συναφούς με τα ανωτέρω θέματα που αφορούν στους κατ’ ιδίαν και τους κατ’ οίκον διδαχθέντες μαθητές, ε. της φοίτησης, της αξιολόγησης, της προαγωγής, και της απόλυσης μαθητών, στ. στην εισαγωγή των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ζ. κάθε άλλου συναφούς ή ειδικότερου με τα ανωτέρω θέματος.

Αντέχουν οι μαθητές μετά το παρατεταμένο lockdown και το άνοιγμα και κλείσιμο των σχολείων, να χάσουν και ένα μέρος από τις διακοπές τους;

Με το βλέμμα στραμμένο στην εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία, παρακολουθούμε την πορεία της πανδημίας του νέου κορονοϊού και καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, να μην επιβαρυνθούν ψυχολογικά από τις ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ύλη και να επιτευχθούν οι μαθησιακοί στόχοι. Στο σχολικό περιβάλλον, εκπαιδευτικοί και μαθητές όλων των βαθμίδων βιώνουν τους περιορισμούς και τις συνέπειες στην κοινωνία της πανδημίας καθημερινά, είτε μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είτε μέσω της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων. Είμαστε δίπλα στους καθηγητές, στα παιδιά και στις οικογένειές τους, κατανοούμε την ανησυχία τους και σεβόμαστε την υπεύθυνη στάση που έχουν επιδείξει ένα χρόνο τώρα. Τους ευχαριστώ από καρδιάς και θα ήθελα να τους διαβεβαιώσω ότι μέλημά μας είναι το όφελος των παιδιών μας, για το οποίο αξίζει, και ίσως χρειαστεί, μια ακόμα μικρή θυσία ελεύθερου χρόνου.

Πιστεύετε ότι μπορεί πρακτικά να εφαρμοσθεί η αστυνόμευση των Πανεπιστημίων ή θα δημιουργηθεί μια κατάσταση διαρκούς έντασης;

Η καταδίκη της βίας και της ανομίας πρέπει να είναι ενιαία απέναντι σε κάθε είδους παραβατική συμπεριφορά εντός των Πανεπιστημίων: καταλήψεις δημοσίων κτιρίων, φθορές πανεπιστημιακού εξοπλισμού, διαρρήξεις γραφείων, εισβολές σε αίθουσες διδασκαλίας και σε Συγκλήτους, προπηλακισμοί καθηγητών και φοιτητών, διαπόμπευση πρύτανη και πολλά άλλα. Για θέματα φύλαξης αρμόδια βεβαίως τα Πανεπιστήμια. Αλλά για θέματα αξιόποινων πράξεων, προφανώς και δεν μπορεί κανείς άλλος να έχει αρμοδιότητα από την Ελληνική Αστυνομία. Για αυτό εμείς θεσμοθετήσαμε τις Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Οι ΟΠΠΙ υπάγονται στην Ελληνική Αστυνομία, στελεχώνονται από αστυνομικό προσωπικό και ειδικούς φρουρούς, με ειδική εκπαίδευση για την αποστολή τους στο χώρο των ΑΕΙ. Αυτοίθα διατίθενται σε ΑΕΙ στα οποία διαπιστώνονται σχετικές ανάγκες, η μισθοδοσία τους θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, θα συνεργάζονται με τον/την Πρύτανη/αρμόδιο Αντιπρύτανη του ΑΕΙ και θα έχουν άμεση επικοινωνία με άλλα σώματα της Ελληνικής Αστυνομίας, τα οποία θα μπορούν να παρέμβουν αν παραστεί ανάγκη. Αποστολή των Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων είναι η πρόληψη της παραβατικότητας και η αντιμετώπισή της εντός των χώρων των ΑΕΙ. Θεσμοθετούμε ένα ειδικό σώμα προστασίας για ένα καλύτερο Πανεπιστήμιο, για ένα Πανεπιστήμιο που θα ανήκει στους φοιτητές, στους ακαδημαϊκούς, στο προσωπικό.

Είστε ικανοποιημένη από την πορεία των εμβολιασμών;

Το εμβόλιο είναι μια πραγματικότητα στην πορεία μας για την ελευθερία. Είναι ο αριθμός των εμβολιαζομένων, που έρχεται να αντισταθμίσει τη θλίψη των αρνητικών ποσοστών. Είναι ο αριθμός των εμβολίων, που θα ανοίξει το δρόμο της ελπίδας και της αισιοδοξίας, μετά από μια μακρά και έντονη περίοδο περιορισμών και απαγορεύσεων. Οι Εκπαιδευτικοί, το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) και οι Μαθητές/ τριες ηλικίας 16 ετών και άνω, οι οποίοι φοιτούν στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), που παραμένουν σε δια ζώσης λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, εντάσσονται, κατά προτεραιότητα, στην τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο. Με βήματα προσεκτικά και συντονισμένες ενέργειες, με πρόληψη και προστασία περνάμε στο στάδιο των εμβολιασμών, εξασφαλίζουμε την υγεία εκπαιδευτικών και μαθητών, εξασφαλίζουμε την απρόσκοπτη λειτουργία της εκπαίδευσης

Σχόλια (14)

ΟΚ @22 Φεβ 2021 09:43
|

Δεν βλέπω λόγο έντασης.

Δεν λάβατε υπόψη τη φράση: "ως επί το πλείστον"...

Εγώ συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφετε...

Σκέφτομαι, όμως, ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο τα παρουσιάζετε:
- Βάζω εργασία με χρονικό περιθώριο, όποιος την κάνει βαθμολογείται θετικά, όποιος δεν την κάνει βαθμολογείται αρνητικά.
- Ρωτάω και προφορικά, όποιος απαντήσει βαθμολογείται θετικά, όποιος δεν απαντήσει βαθμολογείται αρνητικά...
- Μετά ρωτάω και τη διεύθυνση του σχολείου αν αναφέρθηκαν τίποτα τεχνικά προβλήματα και τέλος
- Βαθμολογώ... και όποιος δεν τα κατάφερε, επαναλαμβάνει την τάξη...

Είπα ότι οι μαθητές ως επί το πλείστον δεν εργάζονται όχι για να ακυρώσω την εργασία εκείνων που πράγματι εργάζονται αλλά με την έννοια ότι δεν αντέχουν τα παιδιά την πολύωρη εργασία μέσω ηλεκτρονικών μέσων. Η τηλεκπαίδευση όπως την παρουσιάζετε (και πράγματι έτσι πρέπει να γίνεται) απαιτεί οκτάωρη και βάλε εργασία, όπως οι τηλεργαζόμενοι ενήλικες...

"Οι μαθητές που θα δούλευαν στη δια ζώσης, δουλεύουν και στην τηλεκπαίδευση", λέτε. Πράγματι.

Το ερώτημα είναι μήπως δια ζώσης μπορούμε να ενθαρρύνουμε και μερικούς ακόμα να δουλέψουν αντί να τους απορρίψουμε στην ψυχρή λογική "έβαλα εργασίες και δεν απάντησαν";

Προβληματισμούς μοιράζομαι...

@ok
|

Είσαστε εκπαιδευτικός; Ελπίζω πως όχι! Η συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα και στις εργασίες όχι απλώς δεν αποκλείεται στην τηλεκπαίδευση αλλά επιβάλλεται και ενθαρύνεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που γίνεται και στη δια ζώσης. Κάνω ερωτήσεις και περιμένω να σηκωθούν χεράκια για να δώσω το λόγο και να πάρω απαντήσεις τόσο στη δια ζώσης όσο και στην τηλεκπαίδευση! Αν θέλω να δω γραπτή εργασία την ετοιμάζω ή την φορτώνω στις πλατφόρμες της ασύγχρονης όπου μπορώ να δώσω καταληκτική ημερομηνία υποβολής της. Ενημερώνω τους μαθητές μου πως ισχύουν τα ίδια με τη δια ζώσης ως προς τις διαδικασίες του μαθήματος και πως περιμένω από αυτούς όλα όσα απαιτούνται από ένα μαθητή. Δεν ξεχνώ να τους ενημερώσω επίσης πως σε περίπτωση προβλήματος ενημερώνουν άμεσα τηλεφωνικώς το σχολείο για να επιληφθεί του θέματος. Δεν ήταν καν απαραίτητο να δημιουργηθεί άλλο υλικό για να γίνει το μάθημα. Το υλικό που σου προσφέρει το υπουργείο είναι το σχολικό εγχειρίδιο...ε, λοιπόν, τί ακριβώς δεν μπορούσε να γίνει; Να ανοίξετε το βιβλίο σας και να μελετήσετε παρέα; Ή μήπως τα παιδάκια δεν μπορούσαν να σηκώσουν τα χεράκια; Οι περισσότεροι συνάδελφοι κυριολεκτικά υπερέβαλαν εαυτόν και οι μαθητές που ούτως η άλλως δούλευαν στη δια ζώσης έκανα τα ίδια και περισσότερα και είναι πραγματικά κρίμα να τα ακυρώνετε...εκτός κι αν είσαστε από αυτούς που φτιάχνουν φτιάχνουν ακόμα τα διαγωνίσματα και τα φύλλα εργασίας στο χέρι...το 2021...

φιλελεύθερος
|

Έχω πρόβλημα στην Α Λυκείου λόγω της τράπεζας θεμάτων. Στην τρίτη τάξη πρόβλημα δεν υπάρχει. Αντιθέτως για πρώτη φορά ολοκλήρωσα την ύλη στην φυσική και την βιολογία προσανατολισμού μέσα στον Φεβρουάριο. Μικρή παράταση του σχολικού έτους θα βοηθήσει τους μαθητές της Α και Β τάξης. Προτείνω για μια ακόμα φορά αναβολή της τράπεζας θεμάτων στην Α λυκείου. Δεν είμαστε έτοιμοι. Θα αδικηθούν κυρίως οι μαθητές που δεν είχαν να επενδύσουν στην τεχνολογία.

τέως σχολικός σύμβουλος

@ΟΚ
|

Διότι τα παιδιά δεν μαθαίνουν.

Ακούνε... αλλά ως επί το πλείστον δεν εργάζονται και χωρίς εργασία (μόνο με παρακολούθηση) δεν υπάρχει μάθηση...

Υπάρχει και έρευνα πάνω σε αυτό.
==========================
Υπάρχει και λύση σε αυτό, λέγεται ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ. Αν δεν κάνω λάθος για αυτό υπάρχει...
Είναι ΚΑΘΗΚΟΝ του εκπαιδευτικού να ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την εργασία. Αν ο μαθητής δεν μπορεί, δε θέλει, δε "νιώθει άνετα" μπορεί να επαναλάβει την τάξη και να τα μάθει με τον τρόπο που ξέρει
Αν θεωρούμε οτι ΣΥΝΟΛΙΚΑ οι μαθητές δε μαθαίνουν ΤΙΠΟΤΑ τότε ΠΡΕΠΕΙ να ΕΠΑΝΑΛΗΘΦΕΙ το έτος για ΟΛΟΥΣ!!!
Εκτός κι αν θεωρούμε ότι σχολείο δε μαθαίνουν τίποτα οπότε ποιος είναι ο λόγος να ασχολούμαστε??? Εμείς "κάνουμε οτι διδάσκουμε", οι μαθητές "κάνουν οτι μαθαίνουν" και είμαστε όλοι "χαρούμενοι" (το θεωρώ απαράδεκτό...)
Δεν ισχυρίζομαι οτι δεν υπάρχουν προβλήματα και αντικειμενικές δυσκολίες, αλλά η ισοπέδωση και οι αφορισμοί δεν λειτουργούν δημιουργικά προς την επίλυση του προβλήματος

Επιπλέον διδασκαλία
|

Η ύλη καλύφθηκε μόνο τυπικά, η κατανόηση των μαθητών είναι στο 60% ίσως και λιγότερο στα πιο υποβαθμισμένα σχολεία και περιοχές.

Παράταση σχολικού έτους με κλειστά σχολεία είναι σαν να πατάμε γκαζι με χειρόφρενο.

Χ.Μ.
|

Αν ζητήσουμε από το ΙΕΠ να μας εισηγηθεί παράταση διδακτικού έτους, τότε θα ακολουθήσουμε την εισήγησή του

Γιώργος
|

Η Ύλη φέτος θα καλυφθεί πιο γρήγορα από κάθε άλλη χρονιά, αφού δεν χάνονταν διδακτικές ώρες (από καταλήψεις, άδειες , απεργίες, εκδηλώσεις κλπ)

ΟΚ
|

Όλες αυτές οι σκέψεις ίσως - λέω ίσως - έχουν μια λογική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που τα σχολεία έχουν κλείσει σχετικά λίγες εβδομάδες...

Στη δευτεροβάθμια τα σχολεία πχ. της Αττικής ήταν ανοικτά 8 εβδομάδες και ήδη είναι κλειστά 13 και πάμε στην 14η. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι ανοίγουν την 1η Μαρτίου, για ποια ακριβώς αναπλήρωση μιλάμε;

Διότι υπάρχουν δύο περιπτώσεις: Είτε θεωρούμε ότι όσα έγιναν με τηλεκπαίδευση πρέπει να επαναληφθούν, οπότε μιλάμε για 14 εβδομάδες αναπλήρωση. Δεν είναι καθόλου ολιγοήμερη και σε μία τέτοια περίπτωση πότε θα γίνουν οι κάθε λογής εξετάσεις;

Είτε θεωρούμε ότι η διδασκαλία προχωράει κανονικά, επομένως για ποιο λόγο να υπάρξει αναπλήρωση;

Επειδή είναι πιθανόν τα σχολεία να μην ανοίξουν ούτε την 1η Μαρτίου, πολύ σύντομα θα συζητάμε για μία χρονιά που πλέον της μισής κύλησε με τα σχολεία κλειστά. Είναι μία χαμένη χρονιά.

Διότι τα παιδιά δεν μαθαίνουν.

Ακούνε... αλλά ως επί το πλείστον δεν εργάζονται και χωρίς εργασία (μόνο με παρακολούθηση) δεν υπάρχει μάθηση...

Υπάρχει και έρευνα πάνω σε αυτό.

Χώρια τα ψυχολογικά προβλήματα...

Αναστασία
|

Ναι, αλλά με ανοιχτά σχολεία. Για όλους, υποχρεωτικά, όχι οπως πέρυσι που το σχολείο έγινε προαιρετικό. Όχι το Πάσχα. Όχι Σάββατα. Μάιο και Ιούνιο για τη Δευτεροβάθμια και μετά Πανελλαδικές
Όχι Τράπεζα.

Δάσκαλος.
|

Γιατί τώρα τα παιδιά δεν βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον; Υπάρχουν σχολεία που δεν έκλεισαν. Μας ζαλισαν με το φυσικό περιβάλλον. Τώρα μέσα σε δύο εβδομάδες όλα θα γίνουν. Έλεος πια κατάντησαν πολλοί κουραστικοί όλους τους εκεί μέσα. Μόνο να αποφασίζουν και να διατασσουν. Δεν πάνε να κάνουν ότι θέλουν. Τους βαρέθηκαμε.

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Περίεργες αυτές οι πρωτοβουλίες του υπουργείου γύρω από το θέμα της παράτασης του διδακτικού έτους. Και τις χαρακτηρίζω περίεργες, γιατί προφανέστατα κάτι δεν πάει καλά. Γιατί ποια η ανάγκη παράτασης, αν πιστέψουμε τις διαβεβαιώσεις της υπουργού ότι η τηλεκπαίδευση λειτούργησε άψογα, ενώ συγχρόνως η εξεταστέα ύλη των πανελλαδικών μειώθηκε δραστικά κατά 30%; Κάτι κρύβεται λοιπόν πίσω από αυτές τις μεθοδεύσεις...

Δημήτρης
|

Γιατί είναι όλα τα σχολεία κλειστά ;; Παραπάνω από τα μισά σχολεία λειτουργούν πώς θα γίνει?Σκεφτονται πριν μιλήσουν ?Δεν έχει χαθεί ώρα με την τηλεκπαίδευση έτσι και αλλιώς τι εννοούν ακριβώς ; ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΖΕΣΤΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΠΕ19
|

Το μόνο που βλέπω λογικό δεδομένου του ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχασαν ΟΥΤΕ 1 ώρα διδασκαλίας είναι για το Λύκειο να παραταθούν τα μαθήματα μέχρι 31 Μαϊου και για έναρξη Πανελλαδικών 15 Ιουνίου.

Παράταση με δια ζώσης διδασκαλία
|

Η παράταση αναγκαία αλλά προϋποθέτει ΑΝΟΙΧΤΗ εκπαίδευση με δια ζώσης διδασκαλία όλο το προηγούμενο διάστημα

Το να γίνουν δύο εβδομάδες λειψών μαθημάτων μέσα στη ζέστη του Ιουνίου ελάχιστο κέρδος έχει για τους μαθητές. Επίσης, τα ίδια έλεγαν και το φθινόπωρο, ότι δήθεν τα σχολεία θα ανοίξουν νωρίτερα για να καλύψουν το χαμένο έδαφος, και τελικά ξεκίνησαν μαθήματα στις 17 Σεπτεμβρίου!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ