Το Ελληνικό σχολείο και το "Θεριό" της Αξιολόγησης

22/02/2021

Ενημερώθηκε: 22/02/2021, 08:52

Άκουσε το άρθρο

Καρακούσης Αθανάσιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Διευθυντής 2ου ΕΠΑΛ Κατερίνης

Ως εκπαιδευτικός από τα πρώτα χρόνια της θητείας μου (1999) άκουγα για την επερχόμενη Αξιολόγηση στο Ελληνικό σχολείο, κυρίως μέσα από τα λόγια παλαιότερων συνάδελφων μου, ανάλογα βέβαια με την πολιτική τοποθέτηση του καθενός με αρνητικά η θετικά σχόλια, αλλά και τις πρώτες τότε απόπειρες της πολιτικής ηγεσίας για την εισαγωγή της στην εκπαίδευση.

Ως εργαζόμενος που έχει περάσει και από τον ιδιωτικό τομέα ( Siemens 1996) , πριν το διορισμό μου, αλλά κυρίως ως παιδί αγροτικής οικογένειας ( Χωριό Ράχη, Καπνά και Κεράσια) ποτέ δεν αισθάνθηκα φόβο για τις ικανότητες μου, την εργατικότητα μου η τις γνώσεις μου.

Κατά την διάρκεια του Μεταπτυχιακού μου ( ΕΑΠ 2006) ήρθα σε άμεση επαφή με έννοιες όπως η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Αξιολόγηση και Εταιρική ευθύνη Αργότερα αναλαμβάνοντας και θέσεις ευθύνης ( Υποδιευθυντής από το 2011, Διευθυντής από το 2018) η πεποίθηση μου ότι η Αξιολόγηση θα έπρεπε να ενταχθεί στο ελληνικό σχολείο αυξήθηκε.

Παράλληλα όλα αυτά τα χρόνια οι απαιτήσεις της κοινωνίας για εισαγωγή της αξιολόγησης στο Δημόσιο τομέα και το ελληνικό σχολείο αυξανόταν. Η άρνηση επίσης των συνδικαλιστικών μας παρατάξεων διαχρονικά στο θεσμό της Αξιολόγησης ( και μην μου πείτε το αντίθετο) , δεν βοηθούσε στην καλή φήμη του Έλληνα εκπαιδευτικού.

Αντίθετα στη θητεία μου γνώρισα συναδέλφους που ήταν και είναι θετικοί σε μια τέτοια εξέλιξη και στο προηγούμενο σχολείο μου υλοποιήσαμε μια τέτοια διαδικασία αυτό αξιολόγησης της σχολικής μονάδας ( 1ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΊΝΗΣ, 2012-13).

Στη σημερινή πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για αξιολόγηση της Σχολικής μονάδας είμαι θετικός αν και δεν θα επέλεγα τη συγκεκριμένη σχολική χρονιά με τα τόσα προβλήματα ( Πανδημία, Τηλεκπαίδευση, αγωνία για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς). Θεωρώ ως δημόσιοι λειτουργοί της εκπαίδευσης θα πρέπει να εφαρμόσουμε τα ΦΕΚ, τις εγκυκλίους του Υπουργείου σκεπτόμενοι και την απαίτηση της κοινωνίας. Δεν γίνεται συνέχεια να βρίσκουμε δικαιολογίες για να μην εφαρμόσουμε την Αξιολόγηση.

Με απλά λόγια Αξιολόγηση σημαίνει καταμέτρηση, και σχεδιασμό για βελτίωση.

Με αυτή την έννοια δεν θα πρέπει να είμαστε αντίθετοι. Είμαι αντίθετος στις συνδικαλιστικές πρακτικές περί αποχής, και πιστεύω ότι η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Η κοινωνία ( γονείς, μαθητές, φορολογούμενοι πολίτες) μας βλέπουν και την καλή φήμη που φτιάξαμε τον τελευταίο χρόνο ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες των μαθητών μας μέσα από την Τηλεκπαίδευση πρέπει να την διατηρήσουμε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (7)

Άλλο θεριό και άλλο Ελληνικό θερίο
|

@Καρακούσης Αθαανάσιος, @ΓΙΑΝΝΗΣ, @ΝΙΚ

Ο Δημήτρης Νανόπουλος.... και γνώσεις είχε, και ικανότητες είχε, και κανένα θεριό δεν φοβήθηκε ποτέ. Ξέρετε τί έγινε, 22 χρόνια πριν, όταν "εμπιστεύθηκε".... την ΕΛΛΗΝΙΚΗ αξιολόγηση???

Μπορώ να σας αναφέρω άλλα 9.999 παρόμοια παραδείγματα και μάλιστα, σε υψηλότερες βαθμίδες και επίπεδα εκπαίδευσης και διοίκησης από την Α/θμια και τη Β/θμια.

Δείτε πχ, την πιο πρόσφατη "αξιολόγηση" από το ΥΠΑΙΘ, για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης..... και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.

Γιάννης Συνταξιούχος Εκπαιδευτικός
|

Ήμουν νιός και γέρασα !!Σαράντα χρόνια επαναλαμβάνεται το ίδιο σκηνικό.Πόλεμος χαρακωμάτων.

ΝΙΚ
|

Το πρόβλημα της αξιολόγησης δεν είναι ο φόβος, η αναξιοκρατία και διάφορα άσχετα επικαλείται η αριστερά. Είναι βαθύτερο αφού επιδιώκουν να πείσουν αυτούς που δουλεύουν να δουλέψουν περισσότερο και τους άλλους που κάνουν βόλτες να συνεχίσουν ανενόχλητοι. Πως επιδιώκεις αξιολόγηση όταν δεν μετατάσσεις άμεσα όλους αυτούς που δεν έχουν αντικείμενο και τους κρύβεις από δω και από κει. Που είναι η διοικητική μεταρρύθμιση του κ. Μητσοτάκη ; Είναι δυνατόν ένας υπάλληλος να καταλαμβάνει θέση χωρίς job discription δηλαδή τι θα κάνει και πόσες ώρες αναλογούν σε οκτάωρη βάση ; Βρήκαμε γάιδαρο και τον φορτώσαμε. Κυρίες και κύριοι πριν την αξιολόγηση οι κύριοι αυτοί πρέπει να βρουν δουλειά σε ένα πχ 20% που κάθεται!!

ΓΙΑΝΝΗΣ
|

Συγχαρητήρια συνάδελφε! Ευτυχώς ακούγεται κάπου κάπου και η φωνή της λογικής! Πράγματι, όποιος έχει γνώσεις και ικανότητες δεν έχει να φοβηθεί κανένα θεριό και κυρίως δεν γίνεται πρόβατο που απλώς ακολουθεί το κοπάδι....

κώστας
|

Σέβομαι την δημόσια τοποθέτησή σας. Ένα ερώτημα μόνο θέλω να σας κάνω. Αφού στη Ελλάδα σχεδόν πουθενά (το σχεδόν μπαίνει για τυπικούς λόγους ευγενείας), δεν υπάρχει αξιοκρατία, τι σας κάνει να πιστεύετε ότι θα υπάρξει στην αξιολόγηση στην εκπαίδευση; Δεν αμφιβάλω ότι σίγουρα είστε άριστος στην δουλειά σας. Πως θα νιώσετε όταν σας προσπεράσουν (στην εξέλιξη ή και μισθολογικά) οι λιγότερο άριστοι;

ΓΕΩΡΓΙΟΣ
|

Αγαπητε κυριε αυτο που ετοιμαζουν ειναι αξιολογηση του ποδαριου! Εχω μια ερωτηση; Οταν καπνιζει ενας μαθητης τι ποινη υπαρχει; Καμμια. Οταν σε βρισει ενας μαθητης τι ποινη Υπαρχει; Το πολυ δυο ημερες αποβολη! Περνας την ταξη με 2 και 3 και 4.Που ειναι οι μεταξεταστεοι; πουθενα.Φτιαξε πρωτα σχολειο και μετα τα υπολοιπα!

Αρετή
|

κ.Διευθυντά διαβάστε τις επιστολές των συναδέλφων σας Διευθυντών της Κρήτης και θα λάβετε τις απαντήσεις στο κείμενο του προβληματισμού σας. Αν επίσης επικαλείσθε τη Δ.Ο.Π. , προφανώς θα καταλαβαίνετε ότι δεν έχει ούτε στο ελάχιστο σχέση με το φεκ αυτό περί αξιολόγησης, να είμαστε αντικειμενικοί - υπερ-παραταξιακοί! - λογικοί και βασικότατα ειλικρινείς. Ας μην ξεγελάμε τον εαυτό μας και τους άλλους. Είμαστε όλοι φορολογούμενοι και απαιτούμε οι φόροι μας να αξιοποιούνται ουιαστικά στην Παιδεία. Επίσης ήδη οι μισοί σχεδόν εκπαιδευτικοί σήμερα διαθέτουν μετεκπαίδευση, πρώτοι οι ίδιοι λοιπόν αξιολογούν τον εαυτό τους , ανατροφοδοτούνται, επιμορφώνονται για να μπορούν να στέκονται με αυτοεκτίμηση στις τάξεις τους.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ