Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση- Πρόταση Ευρ. Στυλιανίδη για την αποκατάσταση της αδικίας σε βάρος 10.000 Εκπαιδευτικών

Δημοσίευση: 22/02/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σε Κοινοβουλευτική Ερώτηση- Πρόταση προχώρησε ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης  Στ. Στυλιανίδης για την αποκατάσταση της αδικίας που συντελέστηκε σε βάρος 10.000 περίπου Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, Δασκάλων και Καθηγητών, που όχι μόνο με δίκη τους ευθύνη αλλά και από τεχνική αδυναμία της ψηφιακής πλατφόρμας e-παράβολο για τη μη καταβολή 3 ευρώ κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός εργασίας τα επόμενα χρόνια. Επισημαίνει ενδεχόμενες δυνατές λύσεις που προστατεύουν την αξιοκρατία και αποκαθιστούν τη δικαιοσύνη βελτιώνοντας παράλληλα τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Πρόσφατα παρουσιάστηκε το σοβαρό πρόβλημα, που αφορούσε την μη καταβολή του παράβολου των 3 ευρώ κατά τη διαδικασία πρόσληψης των καθηγητών ειδικής αγωγής, που επιδεινώθηκε στην προκήρυξη δασκάλων και κορυφώθηκε στην προκήρυξη των καθηγητών γενικής παιδείας. Το ζήτημα αφορά πάνω από 10.000 άτομα και συνδέεται όχι μόνο με λάθος των ιδίων, αλλά και με τεχνικές αδυναμίες του συστήματος e-paravolo.

Συγκεκριμένα:

• με την πρώην απαρχαιωμένη και καθόλου φιλική ηλεκτρονική φόρμουλα του e παραβόλου, η οποία δημιουργούσε στον χρήστη την αίσθηση ότι τα χρήματα που αντιστοιχούν στην αξία του, θα αναληφθούν αυτόματα από την τράπεζα, αφού ο χρήστης καταχωρούσε το iban, την τράπεζα του και το Α.Φ.Μ του στην πλατφόρμα κατά τη διαδικασία έκδοσης του παραβόλου. Η αίσθηση του εμπεδώνονταν εκ του γεγονότος ότι το παράβολο εκδίδονταν, ο χρήστης είχε τη δυνατότητα να κάνει επίσημα χρήση αυτού και του μοναδικού κωδικού που έφερε, η δε έκδοση από το σύστημα θεωρείτο επιτυχής, όπως επιτυχής θεωρείτο και η διεκπεραίωση από τον ΑΣΕΠ της αιτήσεως, όταν υποβάλλονταν στο τελευταίο η αίτηση με τα δικαιολογητικά της, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται το εκδοθέν πλην όμως απλήρωτο παράβολο. Έχοντας δε ο χρήστης του συστήματος την καθημερινή συναλλακτική εμπειρία με άλλους φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, όπου η συναλλαγή ολοκληρώνεται αυτόματα μέσω του iban του τραπεζικού λογαριασμού ή του αριθμού της τραπεζικής κάρτας, εύκολα έπεφτε θύμα πλάνης, θεωρώντας ότι με την έκδοση του παραβόλου ταυτόχρονα συντελούνταν και η διαδικασία πληρωμής.

• Ο παραπλανημένος πολίτης δεν ενημερώνονταν,  σύμφωνα με τη δομή της προβληματικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ότι άλλη η διαδικασία έκδοσης παραβόλου και άλλη η διαδικασία πληρωμής του, αφού τέτοιες σημάνσεις δεν έχουν προβλεφθεί στην πλατφόρμα, ώστε ακολουθώντας τα σχετικά βήματα να ολοκληρώνεται θετικά και απρόσκοπτα η διαδικασία πληρωμής του. Μια απλή αναγραφή του τύπου «ΒΗΜΑ 1 – ΈΚΔΟΣΗ ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ» και εν συνεχεία «ΒΗΜΑ 2 ΠΛΗΡΩΜΗ ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ» θα είχε λύσει το πρόβλημα.

• Για το λόγο αυτό μετά τον σάλο που προκλήθηκε άλλαξε η πλατφόρμα του ηλεκτρονικού παραβόλου και πλέον με κόκκινα γράμματα ενημερώνεται ο χρήστης για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει. ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΑΥΤΗ Η ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ αποτελεί ΣΥΝΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΤΑΙΣΜΑΤΟΣ της διαδικασίας, γεγονός που φυσικά θα αποτελέσει βασικό επιχείρημα όσων αποφασίσουν να προσφύγουν στα Διοικητικά Δικαστήρια.

• Το πλέον τραγικό είναι, ότι ενώ στην πραγματικότητα με την έκδοση του παραβόλου έχουμε στην κατοχή μας ένα λειτουργικό παράβολο που πρέπει να πληρωθεί στην καταληκτική ημερομηνία (πολλούς μήνες μετά την έκδοση του), ουδείς εκ των αρμοδίων που δημιούργησαν στο παρελθόν την πλατφόρμα, είχε σκεφθεί την πρόβλεψη αποστολής  ενός προειδοποιητικού μηνύματος στον χρήστη, δια του οποίου να ενημερώνεται ότι πλησιάζει η λήξη του χρονικού ορίου πληρωμής του παραβόλου, γεγονός που θα κινητοποιούσε προφανώς τους πεπλανημένους εκπαιδευτικούς. Σε αντιδιαστολή σας θυμίζω την πληθώρα ηλεκτρονικών ή τηλεφωνικών μηνυμάτων που αποστέλλουν τράπεζες, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας  κ.λ.π, προκειμένου να ενημερώσουν για οικονομικές υποχρεώσεις των πολιτών, η προθεσμία τακτοποίησης των οποίων εκπνέει. Στην περίπτωση του ηλεκτρονικού παραβόλου δεν ισχύουν όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι το Δημόσιο χάνει χρήματα, από τα απλήρωτα εν τέλει παράβολα, για τα οποία έχει τη δυνατότητα να τα εισπράξει ενημερώνοντας όπως πρέπει του πολίτες.

• Σε καθαρά νομικό πεδίο προφανώς όλα τα παραπάνω πλήττουν την αρχή της χρηστής διοίκησης, αλλά και τη δικαιολογημένη εμπιστοσύνης του πολίτη προς το Κράτος. Δεν υπάρχει δε αμφιβολία ότι κάμπτεται και η αρχή της αναλογικότητας δεδομένου ότι δεν είναι δυνατό η μη καταβολή των 3 ευρώ να εξοντώνει τον πολίτη, επειδή οι πίνακες «κλειδώνουν» για τρία χρόνια», με αποτέλεσμα ο απορριφθείς αφενός να χάνει το δικαίωμα στην εργασία, αφετέρου ακόμη κι αν ανοίξουν οι πίνακες σε τρία χρόνια θα έχει υποχωρήσει τόσο πολύ στην κατάταξη που δεν θα έχει καμία σημασία το άνοιγμα τους γι’ αυτόν.

Με δεδομένες τις αδικίες που προκάλεσε και η προβληματική λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας σε πάνω από 10.000 υποψήφιους εκπαιδευτικούς, γεγονός που αναγνώρισε η διοίκηση εμπράκτως μεταγενέστερα, ερωτώνται οι συναρμόδιοι υπουργοί Παιδείας και Εσωτερικών:

1.    Πώς προτίθενται να αντιμετωπίσουν την αδικία που προέκυψε με μερική ευθύνη  του Κράτους. Θα ανοίξουν τους πίνακες του χρόνου και όχι μετά από τρία χρόνια, προκειμένου να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία των υποψηφίων, ώστε να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη και η αξιοκρατία με τη συμμετοχή τους σε όλες τις προκηρύξεις (ειδικής αγωγής, δασκάλων και καθηγητών);
2.    Μία τέτοια απόφαση που θα λύτρωνε τους υποψηφίους και θα ελάφρυνε τη διοίκηση από κοστοβόρες και χρονοβόρες διοικητικές και δικαστικές διαδικασίες δεν θα εναρμόνιζε την κατάσταση με πληθώρα αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκαναν δεκτή την επιπρόσθετη συμπλήρωση εμπροθέσμως υποβληθέντων δικαιολογητικών, ιδιαίτερα όταν αυτό συνδέεται με αστοχία της διοίκησης;
3.    Αν δεν προκριθεί για οποιουσδήποτε λόγους η παραπάνω λύση, προτίθεται τουλάχιστον το αρμόδιο Υπουργείο να προχωρήσει στη μερική θεραπεία της αδικίας με τη συμπερίληψη όλων αυτών των εκπαιδευτικών στους πίνακες των αναπληρωτών, όπου δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή παραβόλου, ώστε να μπορέσουν να εργοδοτηθούν;
4.    Δεν είναι άδικο και απάνθρωπο οι άνθρωποι που εργάστηκαν ήδη επί δεκαετίες στην εκπαίδευση οργώνοντας όλη τη χώρα και αξιοκρατικά έπρεπε να έχουν ήδη διοριστεί να στερούνται αυτό το δικαίωμα ακόμα και ως αναπληρωτές, εξαιτίας μιας αστοχίας της κρατικής πλατφόρμας, γεγονός που θίγει την αρχή της χρηστής διοίκησης, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη προς το κράτος και την αρχή της αναλογικότητας;

Με εκτίμηση,

Ο ερωτών Βουλευτής

Ευριπίδης Στ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης (Νέα Δημοκρατία)

Σχόλια (1)

 
Δυστυχώς για εσάς
24 Φεβ 2021 13:06

Θέμα που αφορά 10.000 εκπαιδευτικούς. Και από ΟΛΗ τη ΝΔ, μόνο ο Ε. Στυλιανίδης ασχολείται-προτείνει-δίνει λύση. Η μόνη σοβαρή φωνή της ΝΔ σε θέματα Παιδείας και από τους σπάνιους πολιτικούς που χαίρουν εκτίμησης και αναγνώρισης όλου του κοινοβουλίου..... και "ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ" από το ίδιο του το κόμμα και από την Τριάδα του ΥΠΑΙΘ....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.