Στο “τραπέζι” των συζητήσεων ήδη έχει βάλει η Κυβέρνηση, το ενδεχόμενο:
Α. Νέας παράτασης, για ένα ακόμη σχολικό έτος, των Διευθυντών Σχολείων, και
Β. Παράταση για ένα σχολικό έτος ή για μικρότερο χρονικό διάστημα των Διευθυντών Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Ωστόσο θεωρείται ειλημμένη η απόφαση να καταργηθούν τα ΠΕΚΕΣ και να αντικατασταθούν με τους Σχολικούς Συμβούλους.
Το ενδεχόμενο της παράτασης των θητειών των στελεχών εκπαίδευσης, έχει προκύψει για δύο λόγους:
Πρώτον: Το πολυνομοσχέδιο, στο οποίο περιλαμβάνονται οι διαδικασίες και τα κριτήρια επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης καθώς και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών , δεν φαίνεται να βγαίνει στη διαβούλευση τις επόμενες ημέρες, προκειμένου μέχρι τέλους του μήνα να ψηφιστεί στη Βουλή. Οπότε προκύπτει στενότητα χρόνου για να ολοκληρωθούν οι “κρίσεις” πριν το Σεπτέμβριο.
Δεύτερον: Λόγω της πανδημίας υπάρχει πρόβλημα με τη διενέργεια των δια ζώσης Συνεντεύξεων των υποψηφίων στελεχών εκπαίδευσης. Η διαδικτυακή συνέντευξη παρότι “έπεσε” στο “τραπέζι” των συζητήσεων μάλλον δεν υιοθετήθηκε.
Όσον αφορά το νέο νόμο για τις διαδικασίες και τα κριτήρια επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης που ετοιμάζεται από το νομικό επιτελείο της υπουργού Παιδείας κινείται πάνω σε αυτό που κατ' αποκλειστικότητα δημοσίευσε το esos τον περασμένο Μάιο.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι που θα αντικαταστήσουν τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, οι οποίοι θα “βαφτιστούν” μάλλον “Σύμβουλοι Εκπαίδευσης” στόχος είναι να αναλάβουν υπηρεσία πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους 2021-22 .
Οι “Σύμβουλοι Εκπαίδευσης” οι οποίοι θα είναι η “αφρόκρεμα” της εκπαίδευσης με βαριά χαρτιά (διδακτορικά, ξένες γλώσσες κλπ) και προϋπηρεσία σε θέσεις ευθύνης, θα είναι οι κυρίαρχοι του “παιχνιδιού” της αξιολόγησης έναν-έναν εκπαιδευτικό από το Σεπτέμβριο (σ.σ. το Σχέδιο Νόμου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ανακοινωθεί μέσα στο Μάρτιο).
Για τους “Σχολικούς Συμβούλους” θα υπάρξουν οικονομικά και διοικητικά κίνητρα.
Πολλά ακούγονται για τις δυνατότητες των Σχολικών Συμβούλων αλλά και των Συντονιστών Εκπαίδευσης όπως μετονομάστηκαν πρόσφατα. Ως Εκπαιδευτικός 35 χρόνια στην Α/θμια και περίπου 22 ως Διευθυντής, έχω να καταθέσω τα εξής. Οι Δάσκαλοι σήμερα έχουν ικανοποιητικό θεωρητικό υπόβαθρο από τις βασικές σπουδές τους και δεν χρειάζονται συνεχώς θεωρητικές επιμορφώσεις από τους Σ.Σ Αυτό που χρειάζονται όμως κυρίως οι νέοι Δάσκαλοι είναι "η τεχνική του διδάσκειν" και αυτό δεν αποκτιέται με θεωρητικές προσεγγίσεις. Χρειάζεται πρακτικές ασκήσεις και υποστηρικτικές δράσεις των μέσα στην αίθουσα με την παρουσία των μαθητών. Σε αυτό όμως θα μπορούσαν να βοηθήσουν μόνο "έμπειροι" Δάσκαλοι με καλές θεωρητικές γνώσεις ασφαλώς, αλλά και με δυνατότητα να μπορούν να "σταθούν" αξιοπρεπώς στην αίθουσα. Οι Σ.Σ δυστυχώς οι περισσότεροι δεν έχουν διδακτική εμπειρία μεγαλύτερη των 7 χρόνων ώστε να φανούν χρήσιμοι στους Δάσκαλους. Ετσι γνωρίζοντας και εκείνοι αυτή την αδυναμία τους αποφεύγουν την επίσκεψή τους στην τάξη μαζί με τον Δάσκαλο για να του επιδείξουν τρόπους που διευκολύνουν την μαθησιακή διαδικασία. Δυστυχώς και οι φοιτητές Δάσκαλοι στα Π.Τ.Δ.Ε έχουν υποχρέωση υποχρεωτικών διδασκαλιών μόνο 10. Ετσι οι νέοι Δάσκαλοι μπαίνουν στην αίθουσα πελαγωμένοι ψάχνοντας να βρούνε στηρίγματα που δεν υπάρχουν.Θα πρέπει οι υποψήφιου Σ.Σ να έχουν 15/μελή τουλάχιστον διδακτική εμπειρία μέσα στην τάξη για να μπορούν τότε να βοηθούν τους Δάσκαλους και ιδιαίτερα τους νεώτερους