Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Πρόσκληση στα σχολεία να μετατραπούν Πρότυπα ή Πειραματικά

Η υπουργική απόφαση με όλες τις διαδικασίες
Δημοσίευση: 26/02/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως Προτύπων ή Πειραματικών Σχολείων, σε συνέχεια του καθορισμού των κριτηρίων με Υπουργική Απόφαση, εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας  .

ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Τα κριτήρια για την αξιολόγηση των δημόσιων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σκοπό τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. είναι τα ακόλουθα:

α) τα προσόντα και η επάρκεια (οργανικότητα, αριθμός μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού με οργανική θέση κ.ά.) του εκπαιδευτικού προσωπικού,

β) η συμμετοχή ή διάκριση της σχολικής μονάδας ή ομάδας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ερευνητικές και νέες δράσεις, δημιουργικές πρωτοβουλίες, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς,

γ) η εμπειρία του σχολείου στο πεδίο της πρακτικής άσκησης φοιτητών,

δ) η διοργάνωση ή συμμετοχή σε δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με Α.Ε.Ι.,

ε) η διοργάνωση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών,

στ) η λειτουργία μαθητικών ομίλων, η υλοποίηση καινοτόμων σχολικών δραστηριοτήτων όπως περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα και προγράμματα αγωγής υγείας,

ζ) οι ετήσιες απολογιστικές εκθέσεις και οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης του σχολείου,

η) το μέγεθος της σχολικής μονάδας,

θ) η τοποθεσία της σχολικής μονάδας.

Η μεταξύ τους διάκριση έγκειται στο ότι τα μεν Πρότυπα Σχολεία είναι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες στοχεύουν στην καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα τα, δε, Πειραματικά Σχολεία είναι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού ΠΕΙ.Σ.

Ο χαρακτηρισμός ενός λειτουργούντος σχολείου ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. πραγματοποιείται με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων και γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Τα Πρότυπα Σχολεία, από 4 μόνο στην Αθήνα και ένα στα Ιωάννινα, επεκτάθηκαν σε 28 σε όλη τη χώρα ενώ προβλέφθηκε και η δημιουργία Πρότυπων ΕΠΑΛ, και παράλληλα λειτουργούν 34 Πειραματικά Σχολεία.

 Η υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Από σήμερα η προοπτική γίνεται πραγματικότητα. Δημόσια σχολεία της χώρας μπορούν πλέον να χαρακτηριστούν ως Πρότυπα ή Πειραματικά, πληρώντας συγκεκριμένα ποιοτικά κριτήρια, με σημαντικότερη παράμετρο σε αυτήν τη μεταρρύθμιση την προσπάθειά τους να βελτιωθούν. Επιδίωξή μας, τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία, θεσμός που έχει αγκαλιαστεί όλα τα χρόνια λειτουργίας του από την κοινωνία, να δημιουργηθούν σε όλες τις Περιφέρειες και να επεκταθούν, διαχέοντας τις καλές τους πρακτικές σε όλο το σχολικό δίκτυο της χώρας, ώστε να ενισχυθεί οριζοντίως για κάθε μαθητή και κάθε μαθήτρια η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.»

Η υφυπουργός Ζέττα Μακρή δήλωσε: «Πιστοί στο όραμά μας για ποιοτική εκπαίδευση, ενισχύουμε τον θεσμό των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων και προτρέπουμε τα δημόσια σχολεία της χώρας να ανταποκριθούν στην πρόσκληση ενδιαφέροντος για τον χαρακτηρισμό των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως Πρότυπων και Πειραματικών και να αξιοποιήσουν την ευκαιρία αναβάθμισής τους με υψηλά παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια.»

Σχόλια (9)

 
μη σπρώχνεστε, όλοι
27 Φεβ 2021 20:10

θα αιτηθείτε

 
teacher
27 Φεβ 2021 19:41

Όσοι εκπαιδευτικοί θέλουν να χάσουν την οργανική τους θέση - όπως έγινε σε μια νύχτα στα ΠΠΣ - και να βρεθούν..."στη διάθεση" της Διεύθυνσής τους μετά από χρόνια υπηρεσίας, ας προτείνουν να γίνει το σχολείο τους Πειραματικό...

 
Γιάννης
27 Φεβ 2021 08:56

Έχω την εντύπωση ότι υπήρχε η σκέψη αρχικά να δημιουργηθεί και ένα μόνο τμήμα πρότυπο ή πειραματικό σέ ένα σχολείο καί όχι όλο το σχολείο. Δεν υπάρχει όμως στο τελικό σχέδιο νόμου. Γιατί άραγε δεν προχώρησε και αυτό;

 
Ζώνη Δραστηριοτήτων και Διδασκαλίας
26 Φεβ 2021 21:53

Τα Πρότυπα-Πειραματικά πρέπει να είναι ενιαία, διάκριση μαθητών 10 έως 18 ετών σε "άριστους" και μη με βάση την απόδοση είναι άκυρη ως πρακτική.

Μόνη απαίτηση πρέπει να είναι μια ελάχιστη βαθμολογία καθώς μαθητές με εμφανή μαθησιακά κενά πρέπει να παρακολουθήσουν ενισχυτική διδασκαλία και δε θα είναι εύκολο να ενταχθούν σε μια πειραματική τάξη.

Αυτό δε συνεπάγεται αποκλεισμό: Παράλληλα με τα 50+ Πειραματικά Γυμνάσια θα πρέπει σε όλη τη χώρα να οργανωθεί απογευματινή Ζώνη Δραστηριοτήτων και Διδασκαλίας.

Συγκεκριμένα σχολεία που θα καλύπτουν μια ευρύτερη περιοχή μπορούν να μένουν ανοικτά από τις 15:00 μέχρι τις 20:00 για όλους τους μαθητές και να αποτελούν κέντρα μελέτης για ξένες γλώσσες, καλλιτεχνικούς ή αθλητικούς ομίλους, επιστημονικές ομάδες κοκ. Να οργανωθεί και να αξιοποιηθεί καλύτερα το δίκτυο των σχολικών Βιβλιοθηκών ώστε από νωρίς οι μαθητές να συνηθίσουν να ολοκληρώνουν εκεί τις εργασίες τους.

Όλα αυτά εύκολα χρηματοδοτούνται και προωθούνται μέσα στους επόμενους 18 μήνες, ας επικεντρωθεί σε αυτό το χρήσιμο και σημαντικό έργο το Υπουργείο Παιδείας.

 
ΗΡΑ*
26 Φεβ 2021 21:15

Δεν κάνετε καμιά άλλη σοβαρή δουλειά, λέω ΄γω; Όλα τα 'χει η Μαριορή ο φερετζές της έλειπε... Διορίστε πρώτα καμιά 25 - 30.000 μόνιμους στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και μετά ελάτε να συζητήσουμε για... αριστεία και για πειραματικά σχολεία και μάλιστα 28... Τυχαίο; Μόνο που το έργο το έχουμε ξαναδεί με τα εικοσι οχτώ( 28) πιλοτικά - πειραματικά απ' το 1999 μέχρι το 2011... Τι βγήκε; Εσείς βέβαια, όντες εξ ορισμού - όπως θα ΄λεγε κι ο κ. Γαβρόγλου - γόνοι αρίστων, φυσικό είναι να προτείνετε την "καλλιέργεια της αριστείας".... Θα μου πείτε : κυβέρνηση των αρίστων είμαστε, τι θέλετε να προτείνουμε; τρομάρα σας, η αριστεία σας μάρανε...

 
Ερωτήματα
26 Φεβ 2021 19:42

Σχολεία για τα παιδιά με ειδικά ταλέντα και επιδόσεις που έχουν την τύχη να γεννηθούν σε οικογένειες που εκτιμούν τα γράμματα και αναγνωρίζουν τις ιδιαίτερες κλίσεις των παιδιών τους, όμως έχουν την ατυχία να ανήκουν στη μεγάλη μάζα των μη προνομιούχων ή της μικροαστικής τάξης.

 
Τειρεσίας
26 Φεβ 2021 19:15

Η εισβολή της αξιολόγησης διά του δούρειου ίππου των "Πρότυπων και Πειραματικών". Από τα οποία, φυσικά, είναι αδιανόητο να απουσιάζουν οι μαθητές όμων των "ταχυτήτων". Όμως η "αριστεία" γνωρίζει καλά να δημιουργεί κοινωνικές διακρίσεις και ταξικούς αποκλεισμούς.

 
teacher
26 Φεβ 2021 19:00

Και γιατί να γίνουν Πρότυπα ή Πειραματικά; Ποιο το κίνητρο ή το όφελος;

 
Πειραματικά Πρότυπα Σχολεία σε κάθε νομό
26 Φεβ 2021 18:58

Ας οριοθετήσει σε κάθε νομό ένα Πειραματικό Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο το Υπουργείο Παιδείας και ας διαμορφωθούν κατάλληλα οι υποδομές και το πρόγραμμα σπουδών.

Σε αυτά θα επιλέγονται να φοιτήσουν μετά από κλήρωση όσοι μαθητές έχουν μια ελάχιστη βαθμολογία σε εξετάσεις στα βασικά μαθήματα (πχ. ΜΟ 13/20 και άνω), ώστε να έχει ομοιογένεια η τάξη και να μπορούν να εφαρμοστούν τα νέα προγράμματα διδασκαλίας. Η κλήρωση θα εξασφαλίζει ότι δε θα επεκταθεί η βιομηχανία των φροντιστηρίων προετοιμασίας.

Το σχέδιο πρέπει να είναι εθνικό, δεν μπορούν να αναλάβουν από μόνα τους τα σχολεία την ευθύνη των προτάσεων.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ