Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πανελλαδικές: Ορίστηκε η ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Δείτε παραδείγματα- Πόσοι υποψήφιοι που θα εισάγονταν θα "κοπούν" με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
Δημοσίευση: 26/02/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι τιμές 0,80 και 1,20, αντιστοίχως, ορίστηκαν με απόφαση που υπέγραψε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.)  των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής (σ.σ.  Η ΕΒΕ Θα ισχύσει από τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις).

Ως συντελεστής της Ε.Β.Ε. μπορεί να οριστεί αριθμός με έως δύο δεκαδικά ψηφία, ο οποίος βρίσκεται εντός του ανωτέρω διαστήματος ελάχιστης και μέγιστης τιμής.

Ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής ορίζονται οι τιμές 0,70 και 1,10 αντιστοίχως.

Ως συντελεστής της Ε.Β.Ε. μπορεί να οριστεί αριθμός με έως δύο δεκαδικά ψηφία, ο οποίος βρίσκεται εντός του ανωτέρω διαστήματος ελάχιστης και μέγιστης τιμής.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Παράδειγμα

Για παράδειγμα εάν η μέση επίδοση των μαθητών σε ένα Επιστημονικό Πεδίο είναι ο βαθμός 12 τότε η ακριβής βάση εισαγωγής θα εξαρτάται από το συντελεστή που έχει θέση το τμήμα . Εάν έχει θέση συντελεστή 100%, τότε η βάση θα είναι 12 , εάν έχει θέση συντελεστή 80% τότε η βάση θα είναι 9,6, εάν έχει θέσει συντελεστή 110% ο βάση θα είναι 13,20.

Εάν ένα Επιστημονικό Πεδίο  έχει μέση επίδοση των μαθητών 10 και ένα  τμήμα ορίσει συντελεστή 80% η βάση θα διαμορφωθεί στο 8.

Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, που εντάσσονται σε περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία, για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των επιστημονικών πεδίων, στα ο- ποία εντάσσονται οι συγκεκριμένες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις.

Στον παρακάτω πίνακα, παρουσιάζονται ανά επιστημονικό πεδίο:

  •         Το πλήθος των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων του έτους 2019-20
  •         Ο μέσος όρος μορίων των υποψηφίων το ίδιο έτος
  •         Το 80% του παραπάνω μέσου όρου
  •         Το πλήθος υποψηφίων και το ποσοστό αυτών των οποίων τα μόρια ήταν λιγότερα από το παραπάνω 80% του μέσου όρου (για τη χρονιά 2019-20).


Από τη μελέτη του παραπάνω πίνακα, προκύπτουν ορισμένες σημαντικές παρατηρήσεις, συγκρίνοντας τις επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις πολλών ετών:

Δεν επηρεάζονται  οι υποψήφιοι με πάνω από 13.000 μόρια

Η επιβολή της βάσης δε θα επηρεάζει υποψηφίους που συγκεντρώνουν μόρια πάνω από 13,000, αφού ακόμη κι αν επιβληθεί ο υψηλότερος συντελεστής (1.2), δύσκολα η βάση κάποιου τμήματος θα υπερβεί τα 13,000 μόρια

Κάθε χρόνο δεν εισάγονται στα ΑΕΙ  10.000 έως 15.000 υποψηφίους

Τα τελευταία χρόνια ένα πλήθος από 10.000 έως 15.000 υποψηφίους (ποσοστό περίπου 15-20%) των ΓΕΛ δεν καταφέρνουν να εισαχθούν σε κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα

Η  βάση σε κάθε τμήμα οριστεί ως το 80% του μέσου όρου κάθε επιστημονικού πεδίου

Η βάση σε κάθε τμήμα   ως το 80% του μέσου όρου κάθε επιστημονικού πεδίου, περίπου 20,000-25,000 υποψήφιοι, ήτοι ποσοστό ~30% θα συγκεντρώσουν μόρια χαμηλότερα από την παραπάνω βάση. Επομένως, γύρω στις 8,000-10,000 από όσους εισάγονταν έως τώρα στα πανεπιστημιακά τμήματα (από το σύνολο των 70,000 υποψηφίων περίπου) δε θα εισαχθούν με το νέο σύστημα. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι παρά το υψηλό ποσοστό επιτυχίας στα πανεπιστημιακά τμήματα (~85%), περίπου το 30% των εισαγόμενων φοιτητών δεν ολοκληρώνει τις σπουδές του (δηλαδή ένα πλήθος ~20,000 φοιτητών). 

Υποψήφιοι  με μόρια πάνω από 13,000 θα συμπληρώνουν μάλλον ελεύθερα το μηχανογραφικό τους

 

Έτσι, όσοι υποψήφιοι έχουν μόρια πάνω από 13.000 θα συμπληρώνουν μάλλον ελεύθερα το μηχανογραφικό τους, ενώ οι υποψήφιοι με μόρια μεταξύ 10,000 και 13,000 θα πρέπει να δηλώσουν μερικά τμήματα της βασικής τους προτίμησης και άλλα στα οποία σχεδόν σίγουρα θα εισαχθούν.

 

Υποψήφιοι με μόρια κάτω από 10.000

Τέλος, οι υποψήφιοι με μόρια κάτω από 10,000 πρέπει να δηλώνουν περισσότερα χαμηλόβαθμα τμήματα, στα οποία είναι πιθανότερο να εισαχθούν.

Οι  παραπάνω αριθμοί προκύπτουν από στοιχεία πολλών τελευταίων ετών.

Σχόλια (27)

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
26 Μάιος 2021 09:19

ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΧΑΜΗΛΩΣΟΥΝ ΑΡΚΕΤΑ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΑΡΚΕΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΛΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΡΑΣΕΙ (COVID) ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ ΓΙΑ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΑ ΙΣΑ ΙΣΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΙΩΣ ΕΙΝΑΙ ΓΕΛΟΙΟ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΠΕΤΑΝΕ ΑΤΑΚΕΣ ΒΛΑΚΕΙΑΣ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΑΔΙΚΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΑ ΕΠΙΡΕΑΣΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ...ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΛΛΟΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ.

 
Αναγκαία όχι ικανή συνθήκη η ΕΒΕ
28 Φεβ 2021 18:46

Η βάση εισαγωγής αποτελεί αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη για τη φοίτηση στα Δημόσια ΑΕΙ. Είναι έντιμο να πούμε ξεκάθαρα σε όλους τους μαθητές Λυκείου ότι για τη φοίτηση απαιτείται τουλάχιστον ένας μέσος όρος 9-10 σε όλα τα μαθήματα.

Πέρα από αυτό, είναι ευθύνη του κράτους να εξασφαλίσει στα παιδιά ήδη από το Γυμνάσιο -έξι χρόνια πριν- τη δυνατότητα να φτάσουν σε αυτό το ελάχιστο επίπεδο γνώσεων.

ΠΕ80
27 Φεβ 2021 15:22

Προφανώς μια βαθμολογία σε ένα διαγώνισμα 14/20 είναι ισότιμη με μια βαθμολογία 15/20 σε γενικό επίπεδο γνώσεων - όμως το χάσμα μεταξύ του 5/20 δεν μπορεί να καλυφθεί στο Πανεπιστήμιο, και αυτό το μικρό ποσοστό (15%) των αποφοίτων Λυκείου πρέπει να έχει ενισχυτική διδασκαλία για να φτάσει σε ικανό επίπεδο.

Σωστό μάθημα δεν μπορεί να γίνει όταν πρώτος εισακτέος μετά βίας έχει γράψει 13 και ο τελευταίος 3...

 
Η λογική του παραλόγου
28 Φεβ 2021 16:48

Γιατί υπάρχουν λιμνάζοντες φοιτητές στις σχολές με τις υψηλότερες βάσεις και μάλιστα όχι λίγοι; αν τελικώς όλοι συμφωνούν ότι οι βάσεις στις πανελλήνιες αντανακλούν το πραγματικό επίπεδο, τότε να καταργηθεί το απολυτήριο και όσοι γράφουν κάτω από 10 να μην αποφοιτούν από το λύκειο, αλλά να ξανακάνουν την τρίτη λυκείου.

 
Φ. Κώστας
28 Φεβ 2021 10:34

Πού ξεφτιλιστίκαμε... να λέμε ότι ο μέσος όρος των μαθητών για τις πανελλήνιες θα είναι 10 και να κάνουμε σχέδια για αυτό...

 
ΚΥΡΙΑΚΟΣ
27 Φεβ 2021 22:45

Το σωστότερο που έχει κάνει το Υπουργείο Παιδείας, μαζί με τους διορισμούς που πρόκειται να γίνουν (αν γίνουν). Διότι στα άλλα, τα έχει κάνει μαντάρα.

 
ΜΗΝ ΤΑ ΒΑΛΕΤΕ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΕΤΟΣ
27 Φεβ 2021 20:49

1. Τα τμηματα με την ιδια σχολη στην ιδια πολη (!)
2. Τμηματα με βαθμολογιες<5. Οι τοπικοι βουλευτες, υποκινουμενοι, θα αναζητησουν προσβαση στην πολιτικη ηγεσια για να παρακαμψουν την κ.Κεραμεως κ να εξαιρεθουν. Συνηθιζεται.
3. Απομονωμενα τμηματα κ τμηματα<10 καθηγητες.

Οι συγκλητοι δε θα το κανουν ποτε μονοι τους, γιατι δεν τους ενδιαφερει να παρουν αυτην την πρωτοβουλια για λογους εσωτερικων ισορροπιων.
Κ. Κεραμεως ειναι ευκαιρια να κανετε καλο στον τοπο σας και να μεινετε στην ιστορια οπως η κ. Διαμαντοπουλου.

 
gv
27 Φεβ 2021 17:48

Κάτι πάει να γίνει αλλά....... Αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί και να έχουμε κάποιο καλό επίπεδο εκπαίδευσης, κάποιος με μέσο όρο κάτω από τη βάση δεν θα έπρεπε να περνάει από τη μία τάξη στην άλλη στο σχολείο, πόσο μάλλον να εισάγεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η βάση εισαγωγής θα έπρεπε να είναι το 10 για όλα τα τμήματα και όποια θέλουν να βάλουν μεγαλύτερη βάση (ιατρικές, νομικές, κάποιες πολυτεχνικές κ.α.) ας το κάνουν. Τώρα αν κάποια τμήματα δεν καταφέρουν να επιβιώσουν, λυπάμαι, αλλά το πιθανότερο είναι αυτά τα τμήματα να μην έπρεπε να είχαν δημιουργηθεί καν. Έχουμε φτάσει στο σημείο, σε μια χώρα των 10.000.000 κατοίκων να έχουμε πανεπιστημιακά τμήματα ακόμα και σε χωριά. Και όλοι ξέρουμε πώς, πότε και γιατί έγινε αυτό.

 
Μετεγγραφες
27 Φεβ 2021 17:10

Νομιζω οτι πλεον περιοριζονται αρκετα και οι μετεγγραφες απο τη περιφερεια στο κεντρο.
Αν οι συντελεστες σε περιφερ. τμηματα ειναι 0,80 π.χ. και 1,2 σε κεντρικα αντιστοιχα τμηματα,, ισως δεν επιτραπει πλεον η δυνατοτητα μετεγγραφων στο μεγαλυτερο ποσοστο των αιτουντων.

 
@@xm
27 Φεβ 2021 15:54

Θα είχε ενδιαφέρον βέβαια να μας πείτε και πως ακριβώς παίρνουν το πτυχίο τους αυτά τα παιδιά. Εφόσον δεν καταλαβαίνουν τίποτα πως περνάνε τα μαθήματα;

 
ΠΕ80
27 Φεβ 2021 15:22

Οι πανελλήνιες είναι ένας διαγωνισμός με προσφορά και ζήτηση. Προσωπικά διάβασα τόσο όσο χρειαζόταν (βάσει τα περσινά μόρια) για να περάσω στο τμήμα που ήθελα για το τρίτο μου πτυχίο. Έχοντας περάσει από τρία πανεπιστήμια, και με μερικούς καθηγητές κοινούς, θεωρώ ότι δεν έχει καμία σχέση η βάση εισαγωγής με τις σπουδές στα τμήματα.

 
Τμήματα Ξένης Φιλολογίας
27 Φεβ 2021 15:20

Σε αυτές τις σχολές οι περισσότεροι φοιτητές έχουν γράψει πάνω από 10 απλώς τις επιλέγουν κάποιοι ελάχιστοι έχουν χαμηλή βάση. Λογικά με μια βαθμολογία 10 έως 12 σε όλα, και ένα 10 στο μάθημα Επιλογής, θα είναι δυνατή η εισαγωγή.

Για τη σύγκριση, το 2020 πάνω από τους μισούς υποψηφίους στο 1ο Πεδίο συγκέντρωσαν περισσότερα από 11.000 μόρια.

Πρώτη φορά υποψήφιος
27 Φεβ 2021 07:27

Οι υποψήφιοι πρέπει απλώς να συγκεντρωθούν στα 4 μαθήματα και να γράψουν όσο καλύτερα γίνεται, όπως και στα μαθήματα επιλογής που τυχόν δίνουν.

Στο τμήμα Ισπανικής Φιλολογίας ΕΚΠΑ (150 θέσεις) η βάση εισαγωγής διαμορφώθηκε στα 8.945 μόρια ενώ ο πρώτος έγραψε συγκέντρωσε 17.500 μόρια. Άρα αρκεί τουλάχιστον η βάση στο μάθημα της Ισπανικής Γλώσσας και οι άλλοι βαθμοί να κυμαίνονται κοντά στον μέσο όρο.

"Εγώ που θέλω να μπω στο τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας ΕΚΠΑ πόσα μόρια θα πρέπει να συγκεντρώσω; Ας με βοηθήσει κάποιος για να καταλάβω."

 
Πλαφον μετεγγραφών
27 Φεβ 2021 14:50

Οι μετεγγραφές πρέπει να περιοριστούν στο 5% των εισακτέων του κάθε τμήματος προέλευσης - πρακτικά λιγότεροι από 10 πρωτοετείς θα αλλάζουν τμήμα.

@ μισές δουλειές - εξ ορθολογισμός αριθμού εισακτέων
26 Φεβ 2021 23:47

Κάθε κεντρικό τμήμα ΑΕΙ πρέπει να μπορεί να υποδεχτεί τουλάχιστον 180-200 πρωτοετείς φοιτητές, κάθε περιφερειακό τμήμα τουλάχιστον 120-150.

Οι οριζόντιες περικοπές είναι αναποτελεσματικές και άδικες:

Άδικο να αποκλειστεί ο υποψήφιος που έγραψε 14 και η θέση να δοθεί με λογιστικό τρόπο σε ένα υποψήφιο που έγραψε 12 μέσω μετεγγραφής.

Αναποτελεσματικό διότι δεν εξασφαλίζει ότι τα περιφερειακά τμήματα θα αυξήσουν τους ενεργούς φοιτητές και τελικά τους αποφοίτους τους.

Τα μόνιμα μέλη ΔΕΠ σε κάθε αυτοδύναμο Τμήμα και Σχολή πρέπει να είναι τουλάχιστον 45-50 ώστε να υπάρχει ακαδημαϊκή ευχέρεια για διδασκαλία σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό/διδακτορικό, έρευνα και ανάληψη διοικητικών καθηκόντων, όπως και για λόγους ισχυροποίησης των περιφερειακών ΑΕΙ με θέσεις προσωπικού. Δεν μπορεί να λειτουργεί ξεχωριστό Πολυτεχνείο και Πανεπιστήμιο στην Κρήτη, ανεξάρτητα από βάση εισαγωγής και αριθμό εισακτέων, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας δεν είναι βιώσιμο κοκ.

Η αναδιάρθρωση πρέπει να συμπεριλαμβάνει και πολλά Πανεπιστημιακά Τμήματα που ιδρύθηκαν την περίοδο 1975-2010 χωρίς σχέδιο, όχι μόνο τα τμήματα των πρώην ΤΕΙ.

 
Οριακές βαθμολογίες για εισαγωγή στα ΑΕΙ
27 Φεβ 2021 14:42

Υποψήφιοι με οριακή βαθμολογία 9-10 στα 20 απλώς θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν τις επιλογές των ΑΕΙ στο μηχανογραφικό τους.

Δεν είναι ρεαλιστικό να δηλώσουν όλοι τμήματα και σχολές που παραδοσιακά η εισαγωγή απαιτεί βαθμολογία άνω του 16 σε όλα (πχ. Ιατρική, Πολυτεχνική, Νομική). Υπάρχουν εξαιρετικές σχολές σε περιφερειακά ΑΕΙ με στιβαρά προγράμματα σπουδών (πχ. Μαθηματικών, Φυσικής, Ψυχολογίας, Ιστορίας) όπου η βάση κυμαίνεται στα 10.000 μόρια αλλά δέχονται και ένα ποσοστό αριστούχων.

Τμήματα που για κάποιο λόγο δεν είναι ελκυστικά ή είναι απλώς η "επιλογή ανάγκης" για να παραμείνουν στην ίδια πόλη πρέπει να συγχωνευθούν.

 
@%
27 Φεβ 2021 13:43

Δηλαδή η αναβάθμιση των κολεγίων θα ξεκινήσει με βάση εισαγωγής το 2 ή το 0.6 που δεν κατάφερε να μπει σε δημόσιο πανεπιστήμιο; Αυτό μας απασχολεί; Μήπως λοξοδρομήσει στα κολέγια και με κάθε κόστος πρέπει να εισαχθεί σε δημόσια ΑΕΙ; Έλεος τι άλλο θα ακούσουμε!

 
@xm
27 Φεβ 2021 12:22

Είμαι καθηγητής σε τέτοιο τμημα κ φυσικά αυτοκαταργησαι. Όταν η μόνη απορία των φοιτητών είναι 'πότε τελειώνει το μάθημα' και 'δεν καταλαβαίνω τίποτα'. Στη συνέχεια τους βλέπεις με ένα πτυχίο του τίποτα.

 
ΕΥΓ(Α) στραγγιστό
27 Φεβ 2021 11:01

Άλλος ένας ΘΡΙΑΜΒΟΣ της Κεραμέως....

@80%
Πόσο δίκιο έχετε. Γέλασα πολύ με τον επίλογο. Να είστε καλά. Η ΝΔ και η ΕΛ.ΑΣ., φροντίζουν τα παιδιά σ.....

 
Σωστά
27 Φεβ 2021 09:13

Ναι η βάση 0,6 , 2 και 4 θα βρει την πόρτα κλειστή . Αν οι βάσεις αυτές αποτελούν κριτήριο για Να παραμείνουν κάποιες σχολές ανοιχτές λυπάμαι αλλά δεν διατιθέμεθα να συντηρήσουμε αυτό το σύστημα. Έπρεπε να δούμε και το περσινό φιάσκο με τις βάσεις εισαγωγής για να καταλάβουμε το πρόβλημα;

 
Πρώτη φορά υποψήφιος
27 Φεβ 2021 07:27

Εγώ που θέλω να μπω στο τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας ΕΚΠΑ πόσα μόρια θα πρέπει να συγκεντρώσω; Ας με βοηθήσει κάποιος για να καταλάβω.

 
Xm
27 Φεβ 2021 02:46

Αν ήμουν καθηγητής και έπρεπε να διδάξω σε πανεπιστήμιο φοιτητές που έγραψαν 1,5 και 2... Νομίζω θα είχα αυτοκαταργηθεί.

 
μισές δουλειές - εξ ορθολογισμός αριθμού εισακτέων
26 Φεβ 2021 23:47

Ως έχει:
+ κόβει τις λευκές κόλλες
+ επιτρέπει στα τμήματα με βάσεις έως 13000 μόριο να εξορθολογήσουν τον αριθμό εισακτέων τους αξιοποιώντας το ποσοστό 80%-120% για τον προσδιορισμό της ΕΒΕ τους
Δεν αρκεί όμως:
- Τμήματα με ΕΒΕ > 13000 μόρια συνεχίζουν να λαμβάνουν υπέρμετρα πολλούς εισακτέους
- Τμήματα με ΕΒΕ > 13000 μόρια κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα συνεχίζουν να επιβαρύνονται με επιπρόσθετους εισακτέους λόγω μεταγραφών κυρίως από περιφερειακά Τμήματα

Λύσεις:
1) Μείωση αριθμού εισακτέων τουλάχιστον ισόποση με το μέγιστο ποσοστό πρόσθετων εισακτέων λόγω μεταγραφών σε όλα τα Τμήματα, κεντρικά και περιφερειακά.
2) Αποκλεισμό από το φετινό μηχανογραφικό όλων των διπλών ταυτόσημων Τμημάτων ανά περιφέρεια που δημιούργησε αλόγιστα ο νόμος Γαβρόγλου.
3) Αποκλεισμό από το φετινό μηχανογραφικό των ταυτόσημων Τμημάτων που εμφανίζονται εις πολλαπλούν, φτάνοντας ακόμη και σε διψήφιο αριθμό, στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας και δημιουργήθηκαν αλόγιστα από το νόμο Γαβρόγλου.
4) Αποκλεισμό από το φετινό μηχανογραφικό Τμημάτων με αντικείμενα χωρίς σαφή επαγγελματικό προσανατολισμό και μονοψήφιο αριθμό μελών ΔΕΠ.

Επίσης, μετά το πρώτο φιλτράρισμα σε επίπεδο Τμημάτων, συγχωνεύσεις γειτνιαζόντων πανεπιστημίων τόσο στην περιφέρεια όσο και στα αστικά κέντρα.

 
Observator
26 Φεβ 2021 23:42

@Σοσιαλλήθωρος
Σωστά όσα γράφετε. Ομως αν τα κεντρικά μειωσουν τους εισακτέους
οσοι δεν εισαχθουν θα πάνε στην περιφέρεια. Ετσι θα δυναμώσουν
με καλυτερους φοιτητές τα τμήματα.

 
Θύμιος
26 Φεβ 2021 23:01

Έκανα κάτι πρόχειρους υπολογισμούς σε σύγκριση με το SAT Score στις ΗΠΑ. Εκεί το άριστα είναι το 1600. Η χαμηλότερη βαθμολογία που ίσως να σε βάλει σε πανεπιστήμιο είναι το 700 (μπορεί να γίνεις δεκτός σε ένα), αλλά καλύτερα να έχεις γράψει 800 (ίσως να σε πάρουν σε κάποια τμήματα δέκα πανεπιστημίων). Από τα 5300 πανεπιστήμια που υπάρχουν συνολικά στις ΗΠΑ. Για να μπεις στα 100 πρώτα θέλεις 1350.

Αντίστοιχα σε εικοσάβαθμη κλίμακα είναι 9 - 10- 16. Δηλαδή μόνο σε 10 από τα 5300 πανεπιστήμια μπορεί να μπεις με τη "βάση" σε κάποια τμήματα.

 
80%
26 Φεβ 2021 22:41

Υποψήφιοι που τελειώνουν το Λύκειο με άριστα και γράφουν 9 στις πανελλήνιες θα μείνουν εκτός Πανεπιστημίων και θα εισαχθούν αφήνοντας το πορτοφόλι τους στα κολλέγια εν μέσω πανδημίας και οικονομικής καταστροφής για πολύ κόσμο.

Τελικά μήπως όλο αυτό έγινε για να ανέβει η ποιότητα σπουδών των κολλεγίων; Γιατί για τα Πανεπιστήμια θα φροντίσει η αστυνομία.

 
Ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ
26 Φεβ 2021 22:04

Είναι σωστή η εκτίμηση ότι οι περισσότεροι τελειόφοιτοι Λυκείου γράφουν πάνω από 10 σε όλα τα μαθήματα.

Το ζήτημα όμως του ακαδημαϊκού χάρτη δε διορθώνεται μόνο με περιορισμούς στις προτιμήσεις των υποψηφίων: Οι βιώσιμες περιφερειακές σχολές δε δικαιολογείται να έχουν διαφορά πάνω από 2.000 μόρια μεταξύ ομοειδών τμημάτων στο κέντρο (πχ. Σχολή Επιστημών ή Πολυτεχνική Σχολή Κρήτης). Απαραίτητη η ενίσχυση των υπηρεσιών φοιτητικής μέριμνας αλλά και οι πιστώσεις για πρόσληψη ερευνητών και καθηγητικού προσωπικού.

Όσα τμήματα είναι περιττά πρέπει να κλείσουν. Αμεση κατάργηση σε φαινόμενα διπλών σχολών στην ίδια πόλη, υπερεξειδίκευση αντικειμένων που συχνά θυμίζουν μεταπτυχιακά προγράμματα, διασποράς τμημάτων σε πολλές περιοχές, ανεξάρτητα από τη χαμηλή ή υψηλή βάση εισαγωγής.

Παραδείγματα προς αποφυγή είναι τα τμήματα των πρώην ΤΕΙ που τώρα συγκροτούν το ΠΑΔΑ, το ΕΛΜΕΠΑ και το ΔιΠΑΕ στις ίδιες περιοχές που προϋπήρχαν Σχολές Πανεπιστημίων (ΑΠΘ, ΕΚΠΑ, ΟΠΑ-ΠΑΠΕΙ, ΕΜΠ, ΓΠΑ, Πανεπιστήμιο Κρήτης), καθώς και πολλά πανεπιστημιακά τμήματα σε Αττική, Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες περιφέρειες (Δυτική Μακεδονία, Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησο, Θράκη, Ιόνιο, Αιγαίο) που ιδρύθηκαν με ευρωπαϊκές επιδοτήσεις χωρίς σχέδιο.

 
Ιωάννης
26 Φεβ 2021 21:52

Απαράδεκτο αυτό που γράφουν εδώ «Συνεπώς, πολλοί εκ των υποψηφίων που «θα κοπούν» με την καθιέρωση της βάσης μάλλον δε θα ολοκλήρωναν τις σπουδές τους. ».

 
13.000 μόρια
26 Φεβ 2021 21:32

Για πανεπιστημιακές σχολές δεν είναι υπερβολική απαίτηση, για να μπορέσουν τα ΑΕΙ να επιτελέσουν την ακαδημαϊκή και την κοινωνική αποστολή τους.
Αυτό, βέβαια, προϋποθέτει και αξιόπιστες διεξόδους και για τους νέους με λιγότερα μόρια, από εκείνα που τα Τμήματα ενδιαφέροντος καθιερώσουν.
Ασφαλώς, σε πολλά Τμήματα οι απαιτήσεις θα είναι κάτω από τα 13.000 μόρια.

 
Σοσιαλλήθωρος
26 Φεβ 2021 20:39

Συγνώμη που θα γίνω μάντης κακών, αλλά η συγκεκριμένη ρύθμιση θα αναγκάσει την υπουργό να φύγει νύχτα.
Ποια θα είναι τα αποτελέσματα:
1) Θα μείνουν εκτός ΑΕΙ πάνω από 25000 υποψήφιοι, όπως πολύ σωστά έχετε υπολογίσει στον πίνακα.
2) Θα μείνουν χωρίς πρωτοετείς τα τμήματα χαμηλής ζήτησης.
3) Θα ωφεληθούν τα τμήματα μεσαίας ζήτησης (ιδίως τα κεντρικά) που θα μπορέσουν να μειώσουν τον αριθμό των πρωτοετών χρησιμοποιώντας το 120% της ΕΒΕ.
4) Τα τμήματα με βάση πάνω από 13000 μόρια δεν θα δουν καμία διαφορά.
Με τέσσερα λόγια: Μια τρύπα στο νερό.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.