ΤΩΡΑ: Συνεδριάζουν εκτάκτως οι Πρυτάνεις , υπό την "σκιά" των καταλήψεων και με “ατζέντα” πέντε θεμάτων

Την Τετάρτη στις 6 το απόπγευμα

03/03/2021

Ενημερώθηκε: 04/03/2021, 10:15

Άκουσε το άρθρο

Έκτακτη διαδικτυακή Σύνοδο πραγματοποιούν  αυτή την ώρα οι Πρυτάνεις ,  , υπό την "σκιά" των καταλήψεων σε τρεις Πρυτανείες (ΑΠΘ, ΔΠΘ και Παν. Ιωαννίνων) με τα εξής πέντε θέματα:

  1. Τη διασφάλιση των ομαλών συνθηκών λειτουργίας της ακαδημαϊκής κοινότητας και την αντιμετώπιση ψευδών ειδήσεων με στόχο τις διοικήσεις των Πανεπιστημίων
  2. Τις συνισταμένες εφαρμογής των θεσμικών ρυθμίσεων που επιφέρει ο νέος νόμος
  3. Την διασπορά ειδησεογραφικών δημοσιευμάτων που αναφέρονται σε κλείσιμο ακαδημαϊκών μονάδων και εισαγωγή νέων μορφών Τριετών Προγραμμάτων Σπουδών στα ΑΕΙ.
  4. Τις αναφορές στον τύπο σε επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες περί επικείμενης αλλαγής του τρόπου διοίκησης των ιδρυμάτων (επαναφορά του θεσμού των Συμβουλίων Διοίκησης)
  5. Τις τρέχουσες διαδικασίες αξιολόγησης/πιστοποίησης και σύναψης προγραμματικών συμφωνιών που αφορούν τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων.   

Οπως τονίζει ο Προεδρεύων  της Συνόδου Πρυτάνεων, Καθ. Ζήση Μαμούρης:

Α. Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο πλαίσιο της κρίσιμης συγκυρίας θεσμικών νομοθετικών αλλαγών που αφορούν τη λειτουργία των ελληνικών ΑΕΙ κρίνεται απαραίτητη η έκτακτη σύγκληση της Συνόδου Πρυτάνεων.
Β. Οι διοικήσεις των ελληνικών ΑΕΙ αντιμετωπίζουν σήμερα ζητήματα η επεξεργασία των οποίων απαιτεί συνέργειες και συντονισμό μεταξύ των ιδρυμάτων.
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (20)

Φορολογούμενος
|

Ας μειωθούν τμήματα και σχολές! Ας μη δούμε για άλλη μια φορά βάση 0,6 και να δηλώνουμε ευχαριστημένοι. Σταματήστε την ντροπή!

@@διπλά τμήματα ανά περιφέρεια και 10πλά στην επικράτεια!!!
|

Οι αλόγιστοι βεβιασμένοι χειρισμοί της προηγούμενης κυβέρνησης είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία και δεύτερου τμήματος ΗΜΜΥ (Ηράκλειο) εις βάρος του ταυτόσημου Τμήματος στο Πολυτεχνείο Κρήτης (Χανιά). Η πιθανή "πολυτεχνοποίηση" του νέου τμήματος αναμένεται να επιφέρει απρόβλεπτες συνέπειες, αποκλειστικά και μόνο λόγω της κακής οικονομικής συγκυρίας, στη σχολή ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης, καθώς ενδέχεται να απομειώσει τόσο τον αριθμό όσο και το επίπεδο των εισακτέων αυτής που προέρχονται από την πόλη του Ηρακλείου. Μπορεί ο εξορθολογισμός του ακαδημαϊκού χάρτη να περιλαμβάνει τρία ΑΕΙ στη Κρήτη;;; Ακόμη και στην περίπτωση αυτή όμως, διατήρησης και των τριών ιδρυμάτων, δεν επιτρέπεται να συμπεριλαμβάνονται στον ακαδημαϊκό χάρτη ταυτόσημα τμήματα πουθενά στην ίδια περιφέρεια. Ο εξορθολογισμός σε επίπεδο τμημάτων μπορεί να γίνει άμεσα στο φετινό μηχανογραφικό των πανελλαδικών εξετάσεων. Αμέσως μετά να ξεκινήσει ουσιαστική διαβούλευση σε επίπεδο ιδρυμάτων για τη σύμπραξη σε ένα ενιαίο πανεπιστήμιο στην Κρήτη. Τα υπόλοιπα είναι ιδιοτέλεια και μικροπολιτική.

@ 533 Τμήματα, 85 Σχολές, 40 ΑΕΙ
|

Να ξεκινήσει άμεσα σχεδιασμός για συγχωνεύσεις πανεπιστημίων τόσο στη περιφέρεια όσο και σε Αθήνα Θεσσαλονίκη.
Τι πληθυσμό έχει η Κρήτη για να υπάρχουν 3 ΑΕΙ;
Και τα 3 μαζί αθροίζουν λιγότερα τμήματα απ' οτι το ΑΠΘ μόνο του!
Ένα από αυτά τα ΑΕΙ έχει μόλις 5 τμήματα (μονοτμηματικές σχολές!!!),
...υπάρχουν Σχολές με πολύ περισσότερα Τμήματα!
Ένα πανεπιστήμιο σε όλη την Κρήτη με απλή γεωγραφική κατανομή που ουσιαστικά απεικονίζει την ισχύουσα κατάσταση,
πολυτεχνική σχολή στα Χανιά, θεωρητικές σπουδές στο Ρέθυμνο και τα υπόλοιπα στο Ηράκλειο.

533 Τμήματα, 85 Σχολές, 40 ΑΕΙ
|

Αυτή ήταν η κατάσταση στην Ανώτατη Εκπαίδευση το 2013 (Σχέδιο ΑΘΗΝΑ), άρα δεν ευθύνονται οι επόμενες διοικήσεις του Υπουργείου για όλα τα τμήματα που ξεφύτρωσαν χωρίς σχέδιο βιωσιμότητας από το 1975 μέχρι το 2010.

Μέχρι σήμερα, σχεδόν μια δεκαετία μετά, οι πρυτανικές αρχές και τα μέλη ΔΕΠ δεν τολμούν να λύσουν τα χρόνια προβλήματα, αρκούνται σε διαπιστώσεις.

Προβλήματα: Χωρική Διασπορά Τμημάτων αλλά και κατακερματισμός συγγενών Τμημάτων εντός Ιδρυμάτων ή Σχολών Ιδρυμάτων.

Αναντιστοιχία Προγράμματος Σπουδών με Διδακτικό & Εργαστηριακό Προσωπικό, λόγω απουσίας ή ελλιπούς στελέχωσης.

Κατακερματισμός Γνωστικών Αντικειμένων και ελλιπή Προγράμματα Σπουδών

https://www.esos.gr/arthra/axiologisi-panepisthmion-tei-sxedio-athina/t…

Θεραπεία: Συγχωνεύσεις συγγενών (ως προς το γνωστικό αντικείμενο) Τμημάτων για την κάλυψη του αριθμού των αναγκαίων μελών ΔΕΠ & ΕΠ και την δημιουργία πόλων Αριστείας.

Συγχωνεύσεις Τμημάτων και σύσταση νέων βιώσιμων Σχολών με χωρική συνοχή για την αξιοποίηση όλων των υφιστάμενων υλικοτεχνικών υποδομών.

Απαιτείται να παραμείνουν 5 περιφερειακά ΑΕΙ με 25-30 Τμήματα, οργανωμένα σε αντίστοιχες Σχολές, που θα θεραπεύουν βασικά γνωστικά αντικείμενα. Η έδρα τους θα είναι σε δύο ή το πολύ τρεις περιφερειακές πόλεις εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης (Συνολικά: 20 πόλεις στην Ελλάδα, με γεωγραφικά και πληθυσμιακά κριτήρια, σε έναν νέο ακαδημαϊκό χάρτη - πχ. ΔΠΘ, Πανεπιστήμιο Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο, Ρέθυμνο), Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Πάτρα, Τρίπολη, Καλαμάτα).

Στα δύο μητροπολιτικά κέντρα θα πρέπει να παραμείνουν μόνο 4 ή 5 ΑΕΙ, με συγχωνεύσεις και απορροφήσεις Σχολών.

Επιπλέον, το ΕΑΠ και μια Εθνική Ακαδημία Καλών Τεχνών θα επεκταθούν και θα δραστηριοποιούνται σε 8-10 πόλεις εκτός των τριων μεγαλύτερων.

Κάθε ΑΕΙ θα συνδεθεί με ένα Τεχνολογικό Πάρκο και ένα Ερευνητικό Ινστιτούτο, ώστε να δημιουργεί ένα πανελλαδικό δίκτυο για την εθνική ανάπτυξη της βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας.

Αυτό μας αξίζει;
|

Αν λύνουν τα θέματα με καταλήψεις ας το κλειδώνουμε μόνιμα. Αν είναι να συντηρούμε τέτοια τμήματα ας τα αφησουμε στην τύχη τους. Απλά ούτε ένα ευρώ από την τσέπη του φορολογούμενου.

@διπλά τμήματα ανά περιφέρεια και 10πλά στην επικράτεια!!!
|

Αχ αυτή η πιπίλα με τον Γαβρόγλου.. Τέτοια σχόλια τα βλέπω σε κάθε άρθρο στο esos, έχει γίνει πλέον τόσο συνηθισμένο που απλά λες γιατί; Δεν είμαι ούτε ερυθροφρουρός, ούτε δεκανίκι του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε τυφλός οπαδός της δεξιάς (αν και δεξιός).
Γιατί αρκείσαι, εσύ που το έγραψες, στη μετριότητα; Ήταν ο Γαβρόγλου αυτός που δημιούργησε αυτά τα τμήματα και "γέμισε" η Ελλάδα με αυτά; Όχι, προφανώς! Οι απόψεις πρέπει να στηρίζονται πάνω στα γεγονότα και με τη κριτική σκέψη του καθενός, να εκφράζονται ελεύθερα. Όχι, όμως το ίδιο βιολί και τα ίδια αβάσιμα επιχειρήματα.
Είναι ο ΣΥΡΙΖΑ υπεύθυνος για τον κακό χαμό που γίνεται σήμερα, Ναι. Ωστόσο, η ΝΔ αυτή τη στιγμή για τους ίδιους λόγους που κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ, δεν βάζει τέλος στα πληθώρα θέματα που ήδη υπήρχαν και επιδεινώθηκαν με τον Γαβρόγλου. Ή τουλάχιστον δεν δείχνει να θέλει να βάλει ένα τέλος.
Το τέλος σε αυτά τα θέματα μπορεί να επιτευχθεί με πολλούς τρόπους, εντελώς τυχαία, η ΝΔ επιλέγει τους λιγότερο γραφειοκρατικούς σε θέματα που τη συμφέρει.

διπλά τμήματα ανά περιφέρεια και 10πλά στην επικράτεια!!!
|

Αλόγιστα ο Γαβρόγλου γέμισε τον ακαδημαϊκό χάρτη με διπλά ταυτόσημα τμήματα, από τα πρώην ΤΕΙ, ανά περιφέρεια ή ακόμη και πόλη! που ταυτόχρονα εμφανίζονται 10 ή και περισσότερες φορές στον ακαδημαϊκό χάρτη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα 10 τμήματα ΗΜΜΥ με διπλά τμήματα στην Πάτρα!, στην Κρήτη και στην Αττική και οι δεκάδες των τμημάτων θετικών επιστημών.
Τα πλεονάζοντα τμήματα δεν πρέπει να συμπεριληφθούν στο μηχανογραφικό δελτίο.

@Ευθύνες των ακαδημαϊκών και του Υπουργείου Παιδείας
|

αν δεν μπορεί κάποιος να αντιληφθεί την προοπτική του Πανεπιστημίου Αιγαίου και την διαφορά με το ΠΑΔΑ, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας....

@ η μόνη διέξοδος
|

Η ανωτατοποιηση δε γίνεται για τη ματαιοδοξία διοικήσεων και διδασκόντων αλλά δυστυχώς επικρατεί η λογική κάθε πόλη και ΑΕΙ.
Παρόλα αυτά, κάποιοι φωνάζουν ακόμα για να ενισχυθεί αυτή η τραγική - σε κάποιες περιπτώσεις - κατάσταση.

Εκτός θέματος
|

Η Σύνοδος θα έπρεπε να ασχοληθεί αποκλειστικά με το πώς θα απελευθερωθούν οι κατειλημμένες Πρυτανείες. Η σημερινή ανακοίνωση του ΑΠΘ δεν προοιωνίζει καμία καταληκτική ημερομηνία και είναι άλλα λόγια ν'αγαπιώμαστε. Με τα μυαλά αυτά θα πάμε έτσι τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι που θα φύγουν όλοι διακοπές, εκτός αν μας προλάβουν οι εκλογές ή ο θάνατος του ήρωα αγωνιστή κομμουνιστή επαναστάτη.

Ευθύνες των ακαδημαϊκών και του Υπουργείου Παιδείας
|

Η Ελλάδα πρέπει κάθε χρόνο να έχει 50000 αποφοίτους ΑΕΙ μέχρι το 2025, αυτό δε σημαίνει ότι δικαιολογούνται να λειτουργούν τριπλές σχολές στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη ή τα περιφερειακά ΑΕΙ να έχουν απλωθεί από την Κεφαλλονιά μέχρι τη Λέσβο.

Τι ακριβώς συντηρούμε με 18 τμήματα σε έξι νησιά του Αιγαίου; Την ποιότητα έρευνας και σπουδών ή μήπως τις καριέρες καθηγητών και τα τοπικά συμφέροντα; Το ίδιο και σε Ιόνιο, Πελοπόννησο, Κρήτη, Θεσσαλία, Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο, γέμισαν με αποσπασματικές αποφάσεις τη χώρα τμήματα χωρίς συνοχή. Τι θα αξιολογήσει η ΕΘΑΑΕ, τα προγράμματα σπουδών που κανείς δε θέλει να παρακολουθήσει;

Από την άλλη, έχουμε το ΠΑΔΑ να προσφέρει ακριβώς τα ίδια αντικείμενα με τα άλλα πανεπιστήμια στην Αθήνα και κάποιοι γιορτάζουν...

https://www.esos.gr/arthra/71852/pada-ehei-simera-genethlia

@Παλιά μου τέχνη κόσκινο!
|

Η Θεσσαλονίκη έχει 1,5 εκατομμύριο πληθυσμό και σηκώνει δυο πανεπιστήμια αλλά όχι παραπάνω. Απ' την άλλη Πελοπόννησος και Κρήτη με τα πολλαπλά πανεπιστήμια τι πληθυσμό έχουν; Ένα πανεπιστήμιο ανά περιφέρεια με τμήματα χωρίς επικαλύψεις είναι η ορθή προσέγγιση. Τμήματα εις διπλούν ανά περιφέρεια και εις πολλαπλούν στην επικράτεια προέκυψαν αλόγιστα από τη νομοθεσία της τελευταίας στιγμής της προηγούμενης κυβέρνησης. Το αποτέλεσμα είναι να έχει γεμίσει ο ακαδημαϊκός χάρτης με διψήφιο!!! αριθμό τμημάτων φυσικομαθηματικών και ηλεκτρολόγων σε περιοχές που ήδη προϋπήρχαν ολόιδια τμήματα. Οι στρεβλώσεις αυτές δεν πρέπει να επιτραπεί να διαιωνίζονται καθώς μετά παγιώνονται. Χρειάζεται ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης να αποτυπωθεί άμεσα στο μηχανογραφικό των πανελλαδικών εξετάσεων με εκτεταμένο συμμάζεμα σε επίπεδο τμημάτων και μετά να ξεκινήσει μελέτη από ΥΠΕΘ και ΕΘΑΑΕ για συγχώνευση περιφερειακών αλλά και αστικών πανεπιστημίων.

η μόνη διέξοδος
|

δεν υπάρχει η πολυτέλεια του παρελθόντος ώστε να συντηρούνται τμήματα φαντάσματα, να δίνονται διαρκώς χρήματα για να καλύπτονται οι ελλείψεις σε προσωπικό και παράλληλα οι περισσότεροι φοιτητές να μην εμφανίζονται στις αίθουσες παρά να κατεβαίνουν σε εξετάσεις όταν γουστάρουν.
Δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν σημαίνει σπατάλη χρημάτων αλλά οικονομία, οικονομία, οικονομία. Μόνο έτσι θα απολαύσουν οι συνεπείς φοιτητές επαρκείς πόρους και παροχές σίτισης και στέγασης.
Η πραγματικότητα είναι ότι σπαταλώνται απίστευτα χρήματα για να συντηρούνται κτήρια, να πληρώνονται δημόσιοι υπάλληλοι σε όλη την χώρα για λίγους φοιτητές που τυχαίνει να φοιτούν εκεί.
Ας αποφασιστεί να συμπυκνωθεί η ανώτατη παιδεία σε όσους μπορούν να ανταπεξέλθουν και να αποδώσουν πίσω την επένδυση που γίνεται (οι σπουδές δεν είναι διαλογισμός με τα λεφτά άλλων). Ξεκάθαρα δεν χωρούν πάνω από 40000 εισακτέοι κατ' έτος, οι υπόλοιποι πρέπει από νωρίς να κατευθυνθούν σε τεχνολογική κατεύθυνση η οποία θα πρέπει να δημιουργηθεί ξανά και να μείνει εκεί για πάντα...όχι άλλη ανωτατοποίηση για να ικανοποιηθεί η ματαιοδοξία διδασκόντων και διοικήσεων.

@Παλιά μου τέχνη κόσκινο!
|

Θυμούνται τι έγινε στη Θεσσαλονική με το σχέδιο Αθηνά, πως ξεσηκώθηκαν οι φοιτητές της Σίνδου... Καλά κάνουν και φοβούνται, τότε δεν είχε σημασία αν ήσουν απ' τη ΔΑΠ ή τη ΚΝΕ ή ό,τι άλλο. Αν πάει να γίνει κάτι που θα βάλει τη Σίνδο στο στόχαστρο, οι αντιδράσεις θα είναι πολύ μεγάλες, μεγαλύτερες απ' αυτές για την ΟΠΠΙ και το ν+ν/2. Καιρός είναι λοιπόν, οι "παπαγάλοι" να παίρνουν θέσεις "μάχης" για να ρίξουν λάσπη στα ιδρύματα που θα κλείσουν, για να μετατραπούν σε 3ετη.
Απ' όσο μπορώ να κρίνω, ακόμα και τμήματα με 40 ΔΕΠ πρώην ΤΕΙ, θα προσπαθήσουν να τα κλείσουν, για συντεχνειακούς σκοπούς (τμήματα μηχανικών). Ωστόσο, θα χαρώ απίστευτα να δω την απατεωνιά τους όταν δω, πατροπαράδοτα και μη, πανεπιστήμια με <25 ΔΕΠ να γλυτώνουν το κλείσιμο...

αναβρασμός
|

το μπαλάκι στα ιδρύματα για την εφαρμογή αυστηρής φύλαξης με κάμερες, καταγραφή και ΟΠΠΙ, ενώ δεν φαίνεται να υπάρχει κοινή προσέγγιση

@Θανάσης Στεφανόπουλος
|

Το υπουργείο αποφασίζει που πληρώνει.

για να σταθούν στα ιδρύματα τους
|

φαντάζομαι τι ετοιμάζεται που αισθάνονται οι πρυτάνεις εκτεθειμένοι!!
Πολύ φοβάμαι ότι σύντομα θα έχουμε μια χούφτα από ΑΕΙ που θα τα διοικούν οι συνήθεις ύποπτοι, μοιρασμένοι με πολιτικά κριτήρια (δείτε ανεξάρτητες αρχές) και στο ζυγό θα έχουν διδάσκοντες και υπαλλήλους, ίσως και με αυστηροποίηση κριτηρίων για εξέλιξη σε βαθμίδες ή ακόμα και την διατήρηση βαθμίδας βάσει επιδόσεων.
Ήρθε ο καιρός να δούμε μετακινήσεις ΔΕΠ στα κολλέγια με όρους ελεύθερης αγοράς??

Δαπάνες για έρευνα από τον ιδιωτικό τομέα
|

Οι δαπάνες για R&D από τον ιδιωτικό τομέα είναι πολύ χαμηλές (0,59% του ΑΕΠ, έναντι 1,42% που είναι ο μέσος όρος στην Ε.Ε.).

Σε έρευνα των ΣΕΒ/ΙΟΒΕ που έγινε σε 2.000 επιχειρήσεις το 2011-2013, μόλις μία στις επτά δήλωναν ότι έχουν κάποιας μορφής συνεργασία με πανεπιστήμιο ή ερευνητικό κέντρο.

Οι συνολικές δαπάνες για R&D στη χώρα μας ήταν 2,34 δισ. ευρώ για το 2019, δηλαδή 1,27% του ΑΕΠ, έναντι 2,14% στην Ε.Ε. Χώρες με παρόμοιο πληθυσμό όπως το Βέλγιο ή η Αυστρία δαπανούν πενταπλάσια ποσά (13,8 και 12,7 δισ. αντίστοιχα για το 2019).

Αυτό το θέμα πρέπει να τεθεί στην ατζέντα των συζητήσεων των ΑΕΙ. Η χωροταξική και ακαδημαϊκή οργάνωση είναι κυρίως απόφαση του Υπουργείου Παιδείας που σε συνεργασία με την ΕΘΑΑΕ θα καταρτίσει εθνικό σχέδιο.

Θανάσης Στεφανόπουλος
|

Και ποιοί είναι οι πρυτάνεις, που θα αποφασίζουν, ποιά τμήματα θα κλείσουν και ποιά θα ανοίξουν (3-ετή) ; Από την τσέπη τους πληρώνουν ;

Παλιά μου τέχνη κόσκινο!
|

"3.Την διασπορά ειδησεογραφικών δημοσιευμάτων που αναφέρονται σε κλείσιμο ακαδημαϊκών μονάδων και εισαγωγή νέων μορφών Τριετών Προγραμμάτων Σπουδών στα ΑΕΙ."

Πώς αλλιώς θα κάψουνε τα χλωρά και θα γλιτώσουνε τα ξερά κατά το δοκούν!
Όλα πρέπει να γίνουν με άκρα μυστικότητα γιατί με ίσα μέτρα και ίσα σταθμά για όλους κλείνουν οι σφέτεροι.
Φυσικά, άπαντα εκτυλίσσονται με τις "ευλογίες" του υπουργείου που ξέρει πως "να τα περνάει νύχτα" όπως έκανε με τα επαγγελματικα δικαιώματα των ιδιωτικών κολλεγίων.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ