Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πανελλαδικές: Εγκύκλιοι-οδηγίες προς Πανεπιστήμια. Στρατιωτικές, αστυνομικές Σχολές κλπ για την έκδοση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Οι προτάσεις των Πανεπιστημίων θα πρέπει να σταλούν στην υπουργό Παιδείας έως και 31 Μαρτίου
Δημοσίευση: 03/03/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τρεις εγκυκλίους με οδηγίες προς Πανεπιστήμια και τα συναρμόδια υπουργεία για τις  Στρατιωτικές, αστυνομικές Σχολές κλπ για την έκδοση της Ελάχιστης Βάσεις Εισαγωγής, απέστειλε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο για τα Πανεπιστήμια

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο για τα συναρμόδια υπουργεία για τις Α.Ε.Α.,  Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ.,   Σ.Σ.Α.Σ.,   της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας και τις Α.Ε.Ν.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο για την  Α.Σ.Τ.Ε. του υπουργείου Τουρισμού

Ειδικότερα οι εγκύκλιοι προβλέπουν τα εξής:

Οι Σύγκλητοι των Πανεπιστημίων καλούνται να καθορίσουν:

α) το συντελεστή της Ε.Β.Ε. για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση του Ιδρύματός σας και

β) το συντελεστή της Ε.Β.Ε. ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών όπου αυτός απαιτείται.

Στη συνέχεια οι αποφάσεις αυτές πρέπει να κοινοποιηθούν, συνολικά από κάθε Ίδρυμα Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (για όλες τις σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις), στην υπουργό Παιδείας   έως και 31 Μαρτίου.

Τα συναρμόδια υπουργεία θα πρέπει να στείλουν τις προστάσεις στην υπουργό Παιδείας μέχρι 29 Μαρτίου

Ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση καθώς και ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων και των πρακτικών δοκιμασιών καθορίζεται με απόφαση της συγκλήτου έπειτα από πρόταση της σχολής, του τμήματος ή της εισαγωγικής κατεύθυνσης.

Στις περιπτώσεις των εισαγωγικών κατευθύνσεων η πρόταση υποβάλλεται από το τμήμα, στο οποίο αυτές υπάγονται.

Για τις σχολές συναρμοδιότητας άλλων υπουργείων, ο συντελεστής Ε.Β.Ε. καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας , η οποία εκδίδεται έπειτα από πρόταση του κατά περίπτωση συναρμόδιου υπουργού.

Το σύνολο των συντελεστών των σχολών, τμημάτων και εισαγωγικών κατευθύνσεων, συγκεντρώνεται σε μία απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Επισημαίνεται ότι ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι ενιαίος για την εισαγωγή υποψηφίων από ημερήσια ή εσπερινά ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. .

Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο, κάποιο ίδρυμα εισαγωγής δεν καθορίζει τον συντελεστή της Ε.Β.Ε., ο καθορισμός του γίνεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Οι σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε περισσότερα του ενός συγκεκριμένα ειδικά μαθήματα (π.χ. Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ και ΑΠΘ, κ.α.) δύνανται να αποδώσουν διαφορετικούς συντελεστές για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. καθενός εξ αυτών.

Αντίθετα, οι σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει τηv εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων (π.χ. Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ, Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου, κ.α.), αποδίδουν έναν συντελεστή για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής.

Επίσης, κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση δύναται να ορίζει διαφορετικό συντελεστή για τον καθορισμό της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών εντός του διαστήματος τιμών που ορίζει ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων και διαφορετικό συντελεστή για τον καθορισμό της Ε.Β.Ε. της σχολής, του τμήματος ή της εισαγωγικής κατεύθυνσης εντός του διαστήματος τιμών που ορίζει ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Για την διαπίστωση της δυνατότητας εισαγωγής στις ανωτέρω σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις εξετάζεται πρώτα η επίτευξη της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών και έπειτα η επίτευξη της Ε.Β.Ε. της σχολής, του τμήματος ή της εισαγωγικής κατεύθυνσης.

Ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής ορίζονται οι τιμές 0,80 (μηδέν κόμμα ογδόντα) και 1,20 (ένα κόμμα είκοσι) αντιστοίχως.

Ως συντελεστής της Ε.Β.Ε. μπορεί να οριστεί αριθμός με έως δύο δεκαδικά ψηφία, ο οποίος βρίσκεται εντός του ανωτέρω διαστήματος ελάχιστης και μέγιστης τιμής.

Ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής ορίζονται οι τιμές 0,70 (μηδέν κόμμα εβδομήντα) και 1,10 (ένα κόμμα δέκα) αντιστοίχως.

Ως συντελεστής της Ε.Β.Ε. μπορεί να οριστεί αριθμός με έως δύο δεκαδικά ψηφία, ο οποίος βρίσκεται εντός του ανωτέρω διαστήματος ελάχιστης και μέγιστης τιμής.

Σχόλια (20)

 
Θύμιος
05 Μαρ 2021 20:43

Δεν είναι περίεργο που ακόμα και σήμερα ελάχιστοι Έλληνες με διδακτορικό από το εξωτερικό, με πλούσια ερευνητική δράση και διδακτική εμπειρία, έχουν εκλεγεί ως καθηγητές στα ΑΕΙ;

Όχι. Αν κάποιος έχει τέτοια εμπειρία είναι κορόιδο να γυρίσει στην Ελλάδα;

 
Φορολογούμενος
05 Μαρ 2021 18:50

Αξιοκρατία δεν είναι ο διορισμός σε μόνιμη θέση επειδή κάποιος έχει h-index=10. Ή επειδή διδάσκει επί χρόνια τα διάφορα μαθήματα. Όσοι εργαζόμενοι, καθηγητές, ερευνητικοί ή συμβασιούχοι, μπορούν να βρουν κάτι καλύτερο ας το διεκδικήσουν και ας παραιτηθούν, τα τμήματα θα επιβιώσουν και χωρίς αυτούς.

 
Απλές ερωτήσεις για το μέλλον των ΑΕΙ
05 Μαρ 2021 14:56

Πώς θα γίνουν πιο εκλυστικά τα ελληνικά τμήματα για τους νέους αριστούχους φοιτητές 25-30 ετών που τώρα εκπονούν τη διδακτορική τους διατριβή; Αυτό είναι το ζητούμενο για τη νέα δεκαετία.

Δεν είναι περίεργο που ακόμα και σήμερα ελάχιστοι Έλληνες με διδακτορικό από το εξωτερικό, με πλούσια ερευνητική δράση και διδακτική εμπειρία, έχουν εκλεγεί ως καθηγητές στα ΑΕΙ; Τόσα χρόνια πια κανείς δεν βρέθηκε πιο "αξιος" από τους εσωτερικούς υποψηφίους; Μόνη η Ελλάδα ακολουθεί τον δρόμο της ακαδημαϊκής απομόνωσης και εσωστρέφειας.

Αν γίνουν οι ΕΔΙΠ με διδακτορικό από Ελλάδα, συχνά από το ίδιο τμήμα που υπηρετούν, θα ανέβουν σε διεθνές επίπεδο τα ελληνικά ΑΕΙ; Πώς αξιολογείται η "ποιότητα της έρευνας" όταν εμφανώς οι εσωτερικοί υποψήφιοι, είτε ΕΔΙΠ είτε συμβασιούχοι, πιέζουν για άμεσο διορισμό σε θέση Λέκτορα με το επιχείρημα ότι είναι καλύτερο από το να μείνουν κλειστές οι θέσεις τους;...

 
Ενοποίηση Πανεπιστημίων σε όλη την Ελλάδα
05 Μαρ 2021 14:11

Πρώτα πρέπει να συνενωθούν τα πλεονάζοντα τμήματα ΑΕΙ σε κέντρο και περιφέρεια και μετά να καθοριστεί ο αριθμός των φοιτητών που μπορούν να υποδεχτούν.

@ Πόση ακόμη ιδιοτέλεια και μικροπολιτική;;;
04 Μαρ 2021 23:00

Εννοείται πως μέχρι το 2025 πρέπει να παραμείνει ένα ενιαίο Πανεπιστήμιο στην Κρήτη, με μία Πολυτεχνική Σχολή και όχι ξεχωριστό Πολυτεχνείο Κρήτης. Σε αυτό πρέπει να γίνει *συγχώνευση και απορρόφηση* των τμημάτων του πρώην ΤΕΙ και να μη λειτουργούν διπλά τμήματα.

Για παράδειγμα, είναι εφικτή η μετεξέλιξη των δύο μονοτμηματικών Σχολών Μηχανικών Περιβάλλοντος και Ορυκτών Πόρων σε ένα ενιαίο Τμήμα Χημικών Μηχανικών της νέας Πολυτεχνικής Σχολής Κρήτης. Σε αυτό θα μπορούσε επίσης να ενταχθεί και το τμήμα Επιστήμης Υλικών του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Άρα από τρία αδύναμα τμήματα θα προκύψει ένα ισχυρό και βιώσιμο, με ελκυστικό βασικό πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών, που θα έχει αντιστοιχία με υπόλοιπες Πολυτεχνικές Σχολές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και την επάρκεια προσωπικού για έρευνα και μεταπτυχιακά. Από αυτό το νέο τμήμα είναι δυνατόν να αποφοιτούν κάθε χρόνο τουλάχιστον 140-150 φοιτητές.

Ομοίως, οι θέσεις του προσωπικού στα τρία τμήματα (Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, οι Μηχανικοί Πληροφορικής και οι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί ΤΕ) θα μετακινηθούν είτε στο Τμήμα ΗΜΜΥ είτε στο Τμήμα Επιστήμη Υπολογιστών.

Επιπλέον, μπορεί να γίνει μεταφορά και των σχολών από το Αιγαίο, που δεν είναι βιώσιμες σε έξι νησιά - έτσι θα αυξηθούν κατά 400 οι θέσεις μελών ΔΕΠ για το νέο Πανεπιστήμιο Κρήτης και Αιγαίου.

Προφανώς δε θα υπάρχουν διπλά τμήματα σε κανένα γνωστικό αντικείμενο σε κανένα Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα: Η παραπάνω λογική συνενώσεων και μετασχηματισμού ομοειδών τμημάτων θα εφαρμοστεί και σε Θεσσαλία, Πελοπόννησο, Θράκη, Ήπειρο, Μακεδονία, αλλά και στα ιδρύματα Αττικής και Θεσσαλονίκης.

 
O δρόμος για το μέλλον
05 Μαρ 2021 13:33

Τα Πανεπιστήμια για να ανεβάσουν ακόμα περισσότερο το επίπεδο σπουδών πρέπει να βασιστούν στην ανοιχτή κρίση και την αξιοκρατία με πλήρως καθορισμένα κριτήρια. Γενικότητες και ποιοτικές κρίσεις κάνουν τα Πανεπιστήμια μια δυσκίνηση γραφειοκρατική τυπική δημόσια υπηρεσία ΄της δεκαετίας του 1980 όπου οι προσλήψεις γινόντουσαν με μπιλιετάκια και τηλέφωνα από την τοπική κλαδική. Αυτό θέλουμε για το μέλλον; Αυτό ζητάμε από τη νέα γενιά; Να μην προσπαθεί αλλά να θέλει να γίνει ΔΕΠ με βάση τη ληξιαρχική πράξη γέννησης; Ζητάμε την αριστεία με κριτήρια ΕΣΣΟ; Επιτέλους να ξεκολλήσουμε γιατί οι προκλήσεις είναι τεράστιες και οι μέτριοι είναι βαρίδια....

 
Νέα δεκαετία στα ΑΕΙ
05 Μαρ 2021 12:56

Η δεκαετία που μόλις ξεκίνησε είναι καθοριστική για το μέλλον της χώρας. Τα Πανεπιστήμια πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να δώσουν δυναμική διέξοδο στο τέλμα που έχει περιέλθει η χώρα. Για το λόγο αυτό πρέπει να στελεχωθούν με τους καλύτερους. Ελιτίστικες νοοτροπίες, αστεία κριτήρια περί ηλικίας, επετηρίδες, κολλητοί, φωτογραφικές προκηρύξεις πρέπει να μείνουν στο παρελθόν. Όλοι να κριθούν από την ποιότητα της έρευνας όπως αυτή περιγράφεται από συγκεκριμένους δείκτες. Η Ελλάδα δε μπορεί να μείνει κολλημένη στις άρρωστες νοοτροπίες του παρελθόντος ούτε να έχει πρότυπα υπανάπτυκτες χώρες. Η κρίση και οι ανοιχτές διαδικασίες με ξεκάθαρα ΠΟΣΟΤΙΚΑ κριτήρια είναι ο δρόμος για το μέλλον...

 
Μικροπολιτική και μικρόνοια
05 Μαρ 2021 11:06

Είναι δυνατόν να υποστηρίζουμε ότι η αναβάθμιση του επιπέδου των ΑΕΙ θα γίνει με γενικόλογα ποιοτικά κριτήρια; Είναι λογικό να λέμε ότι μπορεί κάποιος να γίνει ΔΕΠ απλά και μόνο λόγω ηλικίας; Δεν είναι λογικό οι πάντες να κρίνονται από το βιογραφικό τους; Από την ποιότητα της έρευνάς τους; Οι στρεβλώσεις που επιθυμούν κάποιοι θα μας οδηγήσουν στο 1970 και όχι στο 2030. Όσοι δεν έχουν έργο ας προσπαθήσουν περισσότερο και ίσως στο μέλλον έχουν μια ευκαιρία. Τα Πανεπιστήμια δεν είναι για τους μέτριους.

 
Ιδιοτέλεια και παραλογισμοί
05 Μαρ 2021 10:19

Απορώ πως κάποιοι επικαλούνται την εξωστρέφεια και την αριστεία από τη μια και από την άλλη θέτουν παράλογα και εξωφρενικά κριτήρια για την επιλογή ΔΕΠ (επετηρίδες, έτος γέννησης κλπ). Αυτά ανήκουν σε άλλες εποχές. Πλέον το μοναδικό κριτήριο είναι η ποιότητα της έρευνας η οποία είναι απολύτως μετρήσιμη. Όποιος δεν το αναγνωρίζει αυτό είναι προφανές πως το φοβάται. Όποιος ονειρεύεται ΠΟΙΟΤΙΚΑ κριτήρια και άλλα φληναφήματα είναι προφανές πως ΔΕΝ ΕΧΕΙ ερευνητικό έργο και ψάχνει άλλους τρόπους για να "τρουπώσει". Όλα στο τραπέζι, εκλογή με βάση το βιογραφικό, το ερευνητικό και εκπαιδευτικό έργο.

 
Εξωστρέφεια
05 Μαρ 2021 00:02

Ο διάλογος είναι ανοιχτός αλλά με κάποιους όρους. Καμία εξωστρέφεια δεν ορίζεται από την χώρα στην οποία έχει την έδρα του το Πανεπιστήμιο από το οποίο απέκτησες κάποιος έναν τίτλο σπουδών. Αυτό είναι πλήρης παραλογισμός. Εξωστρέφεια σημαίνει συμπόρευση με την αιχμή της κάθε ερευνητικής περιοχής, σημαίνει συνέργειες και συνεργασίες με τις κορυφαίες ερευνητικές ομάδες, σημαίνει υψηλό επίπεδο δημοσιεύσεων, σημαίνει καινοτόμα ερευνητικά έργα. Πουθενά στον κόσμο δε θεωρείται ορθολογικό τα ΑΕΙ να δίνουν θέση ΔΕΠ με βάση την ηλικία (!!!!!!!!!!!) και κατόπιν να διερευνούν το ερευνητικό δυναμικό τους! Πουθενά στον κόσμο δε θεωρείται ορθολογικό τα ΑΕΙ να δίνουν θέση ΔΕΠ αποκλειστικά και μόνο επειδή εκπόνησες τη διατριβή σου στο εξωτερικό (!!!!!). Αυτά είναι παραλογισμοί που αποδεικνύουν ότι η στρέβλωση που παρατηρείται αυτή τη στιγμή στα ΑΕΙ έχει κάνει κάποιους με προκλητικές απαιτήσεις που δεν ταιριάζουν σε χώρα της ΕΕ.

 
Διεθνής πραγματικότητα
04 Μαρ 2021 23:31

Η διεθνής πραγματικότητα φυσικά καμία σχέση δεν έχει με ΠΟΙΟΤΙΚΑ κριτήρια και παρόμοιες αερολογίες αλλά βασίζεται σε γνωστά και καθιερωμένα εδώ και πολλά χρόνια ΠΟΣΟΤΙΚΑ κριτήρια. Όσοι ονειρεύονται να εκλεγούν σε θέση ΔΕΠ με κριτήριο το όνομα του πανεπιστημίο στο οποίο έκαναν το διδακτορικό τους απλά έχουν κάνει λανθασμένη επιλογή επαγγέλματος. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, το πλήθος και η ποιότητα των δημοσιεύσεων συνεχώς αυξάνει για τους ικανούς και οι μέτριοι ονειρεύονται να κερδίσουν μια θέση με βάση το έτος γέννησής τους. Αυτή είναι η διεθνής πραγματικότητα κύριοι.

 
Πόση ακόμη ιδιοτέλεια και μικροπολιτική;;;
04 Μαρ 2021 23:00

1 προς 13.2 ο μέσος όρος της αναλογίας ΔΕΠ/φοιτητών στην Ε.Ε.

1 προς 44.4 η αντίστοιχη αναλογία στην Ελλάδα,
σχεδόν τριπλάσια διαφορά και μακράν η χειρότερη σε όλη την Ε.Ε., αποτυπωμένη επίσημα από την τελευταία έκθεση της ΕΘΑΑΕ.

Δεύτερη χειρότερη αναλογία αυτή της Κύπρου με 1 προς 22,
διπλάσια διαφορά σε σχέση με την Ελλάδα!!!

Προτεινόμενη λύση:
Ιδιοτέλεια, μικροπολιτική και να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα!!!
αντί να μειώσουμε οριζόντια κατά 50% τον αριθμό εισακτέων
και να προσλάβουμε προσωπικό μπας και πάψουμε να είμαστε ουραγοί.

@ Εξορθολογισμός πρώτα των Σχολών ΑΕΙ
Τα πολυτεχνικά τμήματα στην Κρήτη που αναφέρατε έχουν βάσεις 7000 και 2500!!! μόρια, αντίστοιχα.
"Εξαιρετική" και η "λύση" που προτείνεται με στόχο να αυξήσουν τη βάση τους, προσθέτοντας ακόμη μία επικάλυψη, στη μοναδική έως τώρα των ΗΜΜΥ σε Χανιά και Ηράκλειο, μεταξύ των ΑΕΙ της Κρήτης.

Εξορθολογισμός συνεπάγεται ΕΝΑ πανεπιστήμιο ΜΟΝΟ σε όλη την Κρήτη,
με μία Πολυτεχνική Σχολή στα Χανιά, Θεωρητικές Σπουδές στο Ρέθυμνο και τις λοιπές Σχολές στο Ηράκλειο.

Δεν μπορείς να συντηρείς ΑΕΙ με 5 μονοτμηματικές σχολές! όταν υπάρχουν σχολές με περισσότερα από 5 τμήματα!!!
Δεν μπορείς να έχεις τρία ΑΕΙ σε μια περιφέρεια 700000 κατοίκων!
Δεν μπορείς να έχεις ήδη δύο ταυτόσημα ΗΜΜΥ στην ίδια περιφέρεια και να προσπαθείς να επαναλάβεις μια από τα ίδια με δύο ακόμη τμήματα Χημικών Μηχανικών!
Αυτά είναι εξορθολογισμός άνευ λογικής!

 
Ακαδημαϊκή επετηρίδα
04 Μαρ 2021 22:57

Aριστούχοι απόφοιτοι από ελληνικά ΑΕΙ έγιναν καθηγητές ακόμα και πριν τα 30 τους. Το σύνηθες σε πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι όλοι οι νέοι καθηγητές να είναι 40 ετών ή νεότεροι, ειδικά αν έχουν σημαντικό ερευνητικό έργο, ενώ οι θέσεις για τους συμβασιούχους διδάσκοντες καλύπτονται κυρίως από τους διδακτορικούς που αποφοίτησαν την τελευταία τετραετία.

Δημοσίευμα του 2019 για απόφοιτο του 2009 από το Τμήμα Μαθηματικών ΑΠΘ: Ξεκίνησε διδακτορικό στο πανεπιστήμιο του Illinois και τον τελευταίο χρόνο των διδακτορικών σπουδών του ακολουθεί τον μέντορα του στο πανεπιστήμιο του Princeton. Εκεί θα γνωριστεί με τον Granville και το 2010 θα εργαστεί μαζί του ως μεταδιδάκτορας στο πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ.

Το 2012 σε ηλικία μόλις 28 ετών προσλαμβάνεται ως Επίκουρος Καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ και σήμερα, μόλις 35 ετών, είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο ίδιο πανεπιστήμιο.

Μόνο στην Ελλάδα θεωρείται περίεργη μια τέτοια εξέλιξη για τους μεταδιδάκτορες γιατί κάποιοι βασίζονται στην εσωστρέφεια της ακαδημαϊκής επετηρίδας του ελληνικού συστήματος. Δε θέλουν να αλλάξει τίποτα - ούτε να ισχυροποιηθούν τα ΑΕΙ ερευνητικά ούτε οι φοιτητές να σπουδάσουν σε καλύτερες συνθήκες.

Μόνο στην Ελλάδα θεωρούνται "ανερχόμενοι" ερευνητές όσοι καθηγητές εφαρμογών ή ΕΔΙΠ ή ΕΤΕΠ ή ΙΔΑΧ ή όποιοι άλλοι πήραν πτυχίο πριν από δύο δεκαετίες και απλώς έκαναν ένα διδακτορικό ως εργαζόμενοι στο Δημόσιο. Εξωφρενικό να φέρνουν ως παράδειγμα περιπτώσεις μελών ΔΕΠ ως επιχείρημα - δηλαδή, αν έχουμε 10% καθηγητών με εξίσου έχουν αδύναμο βιογραφικό τι θα κερδίσουμε με να τους αυξήσουμε;

Στη σημερινή εποχή ο κορεσμός είναι τεράστιος σε κάθε πεδίο, σχεδόν κάθε καθηγητής πλέον έχει στην ερευνητική ομάδα του με 5-6 υποψήφιους διδάκτορες και postdocs. Αυτοί στα επόμενα χρόνια θα διεκδικήσουν τις νέες θέσεις στα Πανεπιστήμια, όπως είναι η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων.

Σε ποιο από τα κορυφαία πανεπιστήμια διεθνώς προσλαμβάνουν σαν νέους καθηγητές τους εργαστηριακούς βοηθούς; Δεν υπάρχει καν ως σκέψη πόσο μάλλον ως επίσημο αίτημα. Αστείος ο ισχυρισμός πως δήθεν ένας δείκτης h-index=10 αποτελεί ικανή συνθήκη μονιμοποίησης σε θέση μέλους ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια στον 21ο αιώνα, πραγματικά.

 
Πτυχίο όπως Απολυτήριο Λυκείου
04 Μαρ 2021 20:54

Θα πληρώσουν οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου, που σε τρία χρόνια θα είναι πρωτοετείς, τα λάθη όλων των προηγούμενων δεκαετιών;

Οι επικαλύψεις γνωστικών αντικειμένων, τα πολλαπλά τμήματα στην ίδια περιοχή και ίδια πόλη, τα τμήματα χωρίς αντιστοιχία σε ΠΠΣ, οι κενές θέσεις που μένουν μετά το 2ο έτος σπουδών... Όλα αυτά δε διορθώνονται με τη θέσπιση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ούτε θα γίνουν περισσότερο ελκυστικά τα περιφερειακά τμήματα για φοιτητές και καθηγητές.

Εξάλλου, σε λίγο καιρό το πρώτο πτυχίο θα θεωρείται αντίστοιχο με το σημερινό απολυτήριο Λυκείου, απλώς ένα αναγκαίο τυπικό προσον. Αυτό ήδη συμβαίνει στις μεγάλες χώρες. Είναι κυρίως η πορεία εντός του πανεπιστημίου που καλλιεργεί στη νέα γενιά φοιτητών τον τρόπο σκέψης για τα επόμενα 40 χρόνια εργασίας που θα πρέπει να διανύσουν.

Θράσος είναι ορισμένοι να ζητούν εμμονικά την οριζόντια μείωση θέσεων εισακτέων προκειμένου να συντηρήσουν τις θέσεις προσωπικού ακριβώς όπως είναι σήμερα, χωρίς σχέδιο και προοπτική.

 
Διεθνής πραγματικότητα στα ΑΕΙ
04 Μαρ 2021 20:44

Τα "κριτήρια" ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ επιλογής νέων καθηγητών όχι μόνο δεν είναι εξωφρενικά αλλά είναι η διεθνής πραγματικότητα σε όλες τις ανεπτυγμένες ακαδημαϊκά χώρες. Όσοι Δρ ΕΔΙΠ το επιθυμούν μπορούν να δοκιμάσουν να καταθέσουν τον φάκελό τους *εκτός Ελλάδας* ώστε να διαπιστώσουν τι πραγματικά απαιτείται για ακαδημαϊκή σταδιοδρομία το 2021.

Φυσικά όλοι μπορούν να καταθέσουν βιογραφικό για όποια θέση επιθυμούν αλλά σε μια ΑΝΟΙΧΤΗ διαδικασία κανένα ευρωπαϊκό ίδρυμα δεν πρόκειται να επιλέξει υποψηφίους που είναι 50 ετών, έλαβαν πτυχίο πριν από δεκαετίες και απασχολούνται ως εργαστηριακοί συνεργάτες επί χρόνια περιμένοντας απλώς να ανοίξει μια θέση για να αποκατασταθούν.

@ Ελεος
04 Μαρ 2021 19:30

Προσωπικό όφελος επιδιώκουν εδώ και χρόνια οι ΕΔΙΠ που ΑΠΑΙΤΟΥΝ διορισμό σε θέση Λέκτορα επειδή απλώς είναι μόνιμοι υπάλληλοι και έχουν διδακτορικό δίπλωμα.

Δεν είναι ο μόνος κλάδος, ένα άλλο παράδειγμα είναι οι Καθηγητές Εφαρμογών:

https://www.esos.gr/arthra/46851/tropologia-katargei-ti-diataxi-gia-toys...

Ο διάλογος είναι ανοιχτός σε όλους που επιθυμούν να καταθέσουν στοιχεία και προτάσεις. Αλλά ας μη μιλάμε μόνο για εξωστρέφεια και αριστεία, ας γίνουν και οι αλλαγές στη νοοτροπία των εκλεκτορικών και των προσλήψεων:

Πουθενά στον κόσμο δε θεωρείται ορθολογικό τα ΑΕΙ να δίνουν διδακτορικά στους υπαλλήλους τους και κατόπιν να τους διορίζουν σε καθηγητική θέση!

Ούτε αφήνονται να λειτουργούν τμήματα με 15-20 μέλη προσωπικό επί δεκαετίες και να ζητείται η μείωση των θέσεων εισακτέων. Προκλητικό να ζητούν ορισμένοι να προσαρμοστούν οι σημερινοί 20χρονοι φοιτητές στις στρεβλώσεις των δεκαετιών 1970-2020, αδιαφορώντας για το μέλλον της επιστήμης και της εργασίας στην Ελλάδα.

 
Ελεος
04 Μαρ 2021 19:30

@Εξορθολογισμός πρώτα των Σχολών ΑΕΙ04 Μαρ 2021 19:01
Πουθενά στον πλανήτη η εκλογή των μελών ΔΕΠ δε γίνεται με τα κριτήρια που θέτετε. Πουθενά στον πλανήτη η εκλογή των μελών ΔΕΠ δε γίνεται με:
1. υποψήφιους έως 35 (!!!!!)
2. να έχουν διδακτορικό από πανεπιστήμιο του εξωτερικού (!!!!!!)
3. να έχουν συμμετοχή αποκλειστικά σε ευρωπαϊκα (!!!!!!) ερευνητικά προγράμματα.
Τα κριτήρια που θέτετε είναι εξωφρενικά, δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την ηθική, είναι παράνομα και δείχνουν ξεκάθαρα ότι μοναδική σας έγνοια είναι το προσωπικό σας όφελος. Ως εκ τούτου κάθε συζήτηση που ανοίγετε είναι απλά κενή περιεχομένου.

 
Εξορθολογισμός πρώτα των Σχολών ΑΕΙ
04 Μαρ 2021 19:01

Είναι δυνατόν να δεχόμαστε ότι μπορούν να λειτουργούν 400 τμήματα διάσπαρτα σε όλη την Ελλάδα; Δεν είναι λογικό οι θέσεις εισακτέων να καθορίζονται από τις στρεβλώσεις του ακαδημαϊκού χάρτη που όλοι παραδέχονται πως πρέπει να αλλάξει άμεσα.

Παράλογο να λειτουργούν τμήματα με λιγότερους από 30 ή ακόμα και 20 μόνιμους καθηγητές (μέλη ΔΕΠ όχι συμβασιούχους διδάσκοντες ή άλλες κατηγορίες, όπως ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, πανεπιστημιακούς υποτρόφους κ.α.).

Τουλάχιστον 100 τμήματα σε όλα ΑΕΙ πρέπει να συνενωθούν *ανεξάρτητα* από τη βάση εισαγωγής τους επειδή το πρόγραμμα σπουδών τους ή η γεωγραφική θέση τους το απαιτεί:

Για παράδειγμα όλα τα τμήματα των Μηχανικών και Οικονομίας στο ΠΑΔΑ, το ΔΙΠΑΕ και το ΕΛΜΕΠΑ, πρέπει να απορροφηθούν από τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά σε ΕΜΠ, ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, ΟΠΑ και Πανεπιστήμιο Κρήτης

Επίσης, υπάρχουν τμήματα σε περιφερειακά πανεπιστήμια, όπως Μηχανικών Περιβάλλοντος ή Μηχανικών Ορυκτών Πόρων σε Κρήτη που πρέπει να μετασχηματιστούν ώστε να γίνουν πιο εκλυστικά - για παράδειγμα, σε Τμήματα Χημικών Μηχανικών.

Συνεπώς, προέχει να αλλάξει ο ακαδημαϊκός χάρτης: Με εξορθολογισμό των Σχολών και μεταφορά *θέσεων καθηγητών* είναι εφικτό όλα τα τμήματα να έχουν τουλάχιστον 40-50 μόνιμα μέλη ΔΕΠ.

Πρέπει να σταματήσουν να δημιουργούνται ομοειδή τμήματα σε Αττική και Θεσσαλονίκη και οι πλεονάζουσες θέσεις προσωπικού να μεταφερθούν στην περιφέρεια.

Προς
Επιτέλους εξορθολογισμός εισακτέων!
04 Μαρ 2021 01:03

Ούτε η ΕΒΕ ούτε φυσικά η οριζόντια μείωση εισακτέων αντιμετωπίζει το πρόβλημα της υποστελέχωσης και της εγκατάλειψης σπουδών στη ρίζα του. Απλώς θα συντηρούμε πλασματικές θέσεις.

Το κάθε νέο τμήμα θα έχει τουλάχιστον 50 μόνιμα μέλη ΔΕΠ, προσφέροντας βασικές σπουδές όχι εξειδικευμένα πτυχία πχ. Αεροδιαστημικής ή Πολιτισμική Τεχνολογία.

Σε Αττική και Θεσσαλονίκη οι εισακτέοι θα είναι 200 ανά έτος, ενώ στην υπόλοιπη χώρα 120 ή 150 ανά έτος, ώστε να διατηρείται ο ακαδημαϊκός πληθυσμός στα ΑΕΙ που θα έχουν έδρα στις υπόλοιπες είκοσι πόλεις ανά την Ελλάδα όπου θα συγκεντρωθούν οι περιφερειακές σχολές.

Σε ένα περιφερειακό τετραετές τμήμα οι φοιτητές στα κανονικά έτη φοιτησης θα είναι (500-600) αρα η αναλογία φοιτητών προς μόνιμους καθηγητές θα είναι κατ' ελάχιστο 1:15 ή καλύτερη, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ένα εύρος μαθημάτων σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, όπως και την αναγκαία κρίσιμη ερευνητική μάζα για όλες τις σχολές.

Με είκοσι μέλη ΔΕΠ το κάθε τμήμα είναι εξαρτημένο από συμβασιούχους ή ΕΔΙΠ για να προσφέρει ακόμα και βασικά μαθήματα, ενώ η ερευνητική ανάπτυξη είναι ανέφικτη.

Δεν πρέπει οι νέοι φοιτητές να είναι υποχρεωμένοι να σπουδάσουν σε τμήματα χωρίς λόγο ύπαρξης, ούτε και οι νέοι καθηγητές να υπηρετούν σε σχολές χωρίς προοπτική.

 
Κώστας
04 Μαρ 2021 15:05

Είναι ντροπή για τον οποιοδήποτε να κάνει προτάσεις που αποσκοπούν στη μείωση του αρθμού εισακτέων σε οποιαδήποτε σχολή τις δύσκολες αυτές εποχές για τους 18χρονους.
Αλήθεια, ποιά πρόταση που κατατέθηκε στη διαβούλευση του σχετικού νόμου λήφθηκε υπόψη;

 
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ
04 Μαρ 2021 12:01

Σύμφωνα με τα λεγόμενά σας ¨Επιτέλους εξ ορθολογισμός εισακτέων!:¨

ΙΑΤΡΙΚΗ ΑΠΘ.

ΣΥΝΟΛΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΕΠ 340
(ΤΑ ΕΔΙΠ ΚΑΙ ΤΑ ΕΤΕΠ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ??)

340 Χ 13.2 /6 = 759 ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ !!!

Ωραίος αλγόριθμος.

Αλλά φαντάζομαι για εφαρμογή όπου μας βολεύει!!!

 
Επιτέλους
04 Μαρ 2021 10:36

Διασκεδάζω με όσους ακόμα θεωρούν ότι οι αποφάσεις του Υπουργείου αποσκοπούν στην βελτίωση της παρεχόμενης ανώτατης παιδείας και όχι στην αύξηση της πελατείας των κολλεγίων. Υπομονή, σε ένα μήνα θα ανακοινωθεί ο αριθμός των εισακτέων ανά τμήμα και τότε θα γελάσει ο κάθε πικραμένος.

 
Επιτέλους εξορθολογισμός εισακτέων!
04 Μαρ 2021 01:03

Ο συντελεστής της ΕΒΕ επιτρέπει τον εξορθολογισμό του αριθμού εισακτέων ώστε να προσεγγίσει τον ΕΕ μέσο όρο βάσει της αναλογίας ΔΕΠ/Φοιτητών.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της ΕΘΑΑΕ, σχήμα 26, σελίδα 61,
η αναλογία ΔΕΠ/Φοιτητών στο μέσο όρο της Ε.Ε. είναι 1 ΔΕΠ για 13.2 φοιτητές.

Έτσι για ένα τετρατετές τμήμα με 20 ΔΕΠ οι εισακτέοι ανά έτος θα έπρεπε να είναι 20x13.2/4 = 66 εισακτέοι.

Αντίστοιχα, για ένα πενταετές τμήμα με 25 ΔΕΠ οι εισακτέοι ανά έτος φοίτησης θα έπρεπε να είναι 25x13.2/5 = 66 εισακτέοι.

Όλα τα τμήματα με βάσεις έως 13000 μόρια θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν το συντελεστή της ΕΒΕ και να εξορθολογίσουν τους εισακτέους τους.

Για τα τμήματα με περισότερα από 13000 μόρια το υπουργείο θα πρέπει να μειώσει το μέγιστο αριθμό εισακτέων του κάθε τμήματος.

Ο αλγόριθμος είναι απλός

Αριθμός ΔΕΠ x ΕΕ μ.ο / Έτη Προγράμματος Σπουδών

και κανένα τμήμα δεν πρέπει να τον ξεπερνά στον αριθμό εισακτέων.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ