Αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία όλων των Λυκείων της χώρας για δύο εβδομάδες

Σε ποιες περιοχές αναστέλλεται δια ζώσης λειτουργία για όλα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

03/03/2021

Ενημερώθηκε: 04/03/2021, 09:55

Άκουσε το άρθρο

Την αναστολή της δια ζώσης λειτουργία όλων των Λυκείων της χώρας  (συμπεριλαμβανομένου και των Γυμνασίων  με Λυκειακές Τάξεις), για δύο εβδομάδες από αύριο Πέμπτη  έως και την Τρίτη, 16 Μαρτίου και ώρα 6.00 π.μ., αποφάσισε η Κυβέρνηση, λόγω Κορωνοϊού, ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Προστασίας του πολίτη Ν. Χαρδαλιάς.

Κι αυτό διότι όλες  οι   περιοχές  της χώρας κατατάσσονται στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου, κόκκινο.

Η διδασκαλία θα συνεχιστεί μέσω τηλεκπαίδευσης.

Επίσης από αύριο Τετάρτη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τις σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων , προβλέπεται για τις ακόλουθες  περιοχές που   βρίσκονται  στο  επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου:  

αα) η Περιφέρεια Αττικής,

αβ) οι Περιφερειακές Ενότητες Αιτωλοακαρνανίας και Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας,

αγ) οι Περιφερειακές Ενότητες Βοιωτίας, Εύβοιας και Φθιώτιδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, εξαιρουμένου του Δήμου Σκύρου,

αδ) οι Περιφερειακές Ενότητες Αργολίδας, Αρκαδίας και Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου,

αε) η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

αστ) η Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας της Περιφέρειας Θεσσαλίας,

αζ) οι Περιφερειακές Ενότητες Άρτας και Θεσπρωτίας της Περιφέρειας Ηπείρου,

αη) η Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης,

αθ) η Περιφερειακή Ενότητα Σάμου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου,

αι) η Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, εξαιρουμένου του Δήμου Μεγανησίου,

αια) ο Δήμος Καλυμνίων της Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου και ο Δήμος Ρόδου της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και

αιβ) ο Δήμος Χίου της Περιφερειακής Ενότητας Χίου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.

Σημειώνεται ότι  τα σχολεία ειδικής αγωγής λειτουργούν κανονικά δια ζώσης και σε όλες της “κόκκινες” περιοχές.

Όλες οι άλλες εκπαιδευτικές δομές (όπως Πανεπιστήμια, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης) παραμένουν   σε εξ αποστάσεως λειτουργία.

 

Σχόλια (31)

Ανοικτή εκπαίδευση
|

Τα σχολεία σε όλη την Ευρώπη είναι ανοικτά καθώς δεν είναι οι έφηβοι μαθητές που διασπείρουν την ίωση. Αυτό πλέον έχει τεκμηριωθεί από δεκάδες μελέτες σε όλες τις χώρες.

Οι εμβολιασμοί πάντως προχωρούν με πολύ αργούς ρυθμούς, δεν μπορεί η εκπαίδευση να μένει κλειστή όλο αυτό το διάστημα: Τα σχολεία, ακόμα και τα Λύκεια, είναι πολύ πιο ασφαλή από οποιοδήποτε άλλο χώρο.

@ Μην αυτοκαταστρεφόμαστε
04 Μαρ 2021 22:41

Θα μπορούσαν εδώ και μήνες να είχαν εφαρμόσει εκ περιτροπής διδασκαλία σε ομάδες 10-12 μαθητών, με μείωση ωρών ώστε να καλυφθούν τα βασικά μαθήματα σε όλες τις τάξεις.

@ Εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ
05 Μαρ 2021 10:10

Η κυβέρνηση θα μπορούσε να νομοθετήσει έκτακτη ρύθμιση μόνο για το ακαδημαϊκό/σχολικό έτος 2020-21 ώστε να λάβουν άδειες όλοι οι εκπαιδευτικοί άνω των 60 ετών. Η πρόσληψη ωρομισθίων θα έπρεπε να είχε δρομολογηθεί από τον περασμένο Αύγουστο.

Στα τόσα νομοσχέδια δε βρέθηκε χώρος για ένα τόσο προφανές μέτρο, που άμεσα θα έδινε ανάσα στα Σχολεία, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο κανένα εργαζόμενο;

Εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ
|

@ Φτάνει πια ο κατήφορος
μάλλον δεν καταλάβατε τι πρότεινα : να εμβολιασθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί
και μετά να ανοίξουν όλα τα σχολεία !
Χωρίς εμβολιασμό και με τόσους ενήλικους μαθητές στις τάξεις των ΕΠΑΛ , όσα μέτρα προστασίας και αν λαμβάνεις δεν επαρκούν !
Όσο για την ειδική άδεια που προτείνετε για τους άνω των 60 ετών , σας ενημερώνω οτι δεν προβλέπεται απο τη νομοθεσία εκτός αν υπάρχουν σοβαρά
προβλήματα υγείας .

ζορρο
|

λοιπον η τηλεκπαιδευση ειναι πασαλειμα δεν προσφερε τιποτα στα παιδια εκτος απο ελαχιστα πραγματα σε αυτους που πραγματικα παρακολουθουσαν οσα οι καθηγητες διδασκαν και η κεραμεως θελει να το παρουσιασει σαν μεγα επιτευγμα με κλιμακα 1-10 το πολυ να παρει 2-3 με επιεικια σχεδον αποτυχια οσο και αν κομπαζουν καποιοι οτι πετυχαν

Μην αυτοκαταστρεφόμαστε
|

Φαντάσου να ήταν ανοικτά και τα σχολεία. Θα πέθαινε ο κόσμος στην αναμονή των νοσοκομείων. Και οι αντιδραστικοί στα μέτρα, θα ήταν οι πρώτοι που θα διαμαρτύρονταν εάν κάποιος δικός τους κινδύνευε και δεν μπορούσε να νοσηλευτεί. Μην γελιόμαστε. Το ΕΣΥ δεν θωρακίστηκε ποτέ επαρκώς για να τα βγάλει πέρα ούτε σε κανονικές συνθήκες. Τώρα είναι αργά.Αυστηρά μέτρα για να περισώσουμε ό,τι μπορούμε. Επιτέλους μια φορά ας βάλουμε τα δυνατά μας ΟΛΟΙ.

Καθόλου απλό δεν είναι
|

Τα σχολεία μπορούν να λειτουργήσουν σε όλη την Ελλάδα, και στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη δεν επηρεάζουν οι μαθητές την πορεία των κρουσμάτων. Καμία απόφαση για κλείσιμο σχολείων επί μήνες στη σειρά δεν ειναι απλή και αποδεκτή.

Νικι
04 Μαρ 2021 17:06

Αδιέξοδη στρατηγική ενάντια στην εκπαίδευση
|

Εδώ και εβδομάδες τα σχολεία είναι κλειστά αλλά οι νέοι φορείς πλέον ξεπερνούν τους 2000 καθημερινά και οι απώλειες συγκεντρώνονται στις ηλικίες άνω των 70 ετών. Τι καταφέρνουμε συνεχίζοντας αυτήν την αδιέξοδη στρατηγική;

Μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχουμε φτάσει στις 10.000 απώλειες, με την οικονομία και την εκπαίδευση διαλυμένες.

Νικι
|

Τα λυκεια ολης της χωρας εκλεισαν επειδη δεν ανοιγουν της Αθηνας,ετσι προσπαθουν να αποφυγουν τις προσφυγες στη δικαιοσυνη περι ανισοτητας στις πανελληνιες .Δεν μπορει να ανοιξει η Αθηνα,μπορουν ομως να κλεισουν ολοι οι αλλοι, απλο δεν ειναι?

Φτάνει πια ο κατήφορος
|

Γεγονός είναι ότι τα καταγεγραμμένα περιστατικά σε παιδιά ηλικίας 16-18 ετών ακολουθούν τις τάσεις των ενηλίκων ηλικίας 19-39 ετών μέσα στην κοινότητα.

Ασυναρτησίες είναι οι ισχυρισμοί ότι τα Επαγγελματικά Λύκεια είναι δήθεν εστίες για τον ιο. Έλεος πια, κυκλοφορούν ελεύθεροι και συνωστίζονται όλοι οι άνω των 60, κατόπιν νοσηλεύονται χωρίς να υπάρχει καμία μέριμνα, ενώ χιλιάδες οικογένειες εργαζομένων με παιδιά καταστρέφονται.

@ Εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ
04 Μαρ 2021 07:46

Ντροπή ένας εκπαιδευτικός να θεωρεί λογικό να εργάζονται κανονικά οι μαθητές του αλλά όχι να παρακολουθούν κανονικά τα μαθήματά τους. Όλοι πια έχουν καταλάβει ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί η καταστροφή στην εκπαίδευση.

Όσοι εκπαιδευτικοί είναι άνω των 60 ετών ας πάρουν άδεια και ας μπουν σε περιορισμό κατ'οικον. Δεν πρέπει να πληρώσουν την εκπαιδευτική και οικονομική κρίση για τα επόμενα χρόνια όλοι οι νέοι κάτω των 40 ετών εξαιτίας της ανικανότητας της ελληνικής πολιτείας να ληφθούν εγκαίρως μέτρα.

Από Μάρτιο σε Μάρτιο, τίποτα δεν έγινε, πέρα από τα οριζόντια λουκέτα στα σχολεία.

Αξιολόγηση του σπιτιού μου
|

Αν θέλετε αξιολόγηση , να έρθετε να αξιολογήσετε τις υποδομές του σπιτιού μου , εφόσον το σχολείο δήλωσε αδυναμία να ανταποκριθεί στην τηλεκπαίδευση και κάνω μάθημα από το σπίτι τόσους μήνες!

Και επιτέλους γιατί συνεχίζετε το ίδιο λάθος με την πρώτη καραντίνα του Μαρτίου 2020; Γιατί κλείνετε και τις περιοχές χωρίς ιδιαίτερα κρούσματα ;
Επιβαρύνεται και η οικονομία περισσότερο έτσι , κουράζεται και ο κόσμος και πιό πολύ τα παιδιά μας. Η τηλεκπαίδευση μαθησιακά δεν πλησιάζει πουθενά το μάθημα στην τάξη. Είναι κατά πολύ υποδεέστερη !

Ήταν δίκαιο έγινε φραπόγαλο
|

Ήρεμα παιδιά... Μπορεί να φαίνεται ότι δεν ξέρουν τι τους γίνεται, κι ότι τα έκαναν σαλάτα αλλά πιστεύω ότι το επιτελικό κράτος έχει σχέδιο. Δεν τα κάνει σαλάτα λοιπόν αλλά κάνει πειράματα για φραπόγαλο. Δοκιμάζουν κάθε πιθανό συνδυασμό (πχ με ζάχαρη ή με στέβια, με γάλα ή με κρέμα, με πάγο ή χωρίς κλπ), για να δουν πια συνταγή θα έχει τη μεγαλύτερη επιτυχία. ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ.... που λέει και η εκπομπή.

Evi
|

Εκει στο ΥΠΑΙΘ δεν υπάρχει ενας ανθρωπος που να ξερει τι ειναι ΓΛΤ; Γυμνάσιο με Λυκειακες Τάξεις εστι και βρισκονται κάπου στη μέση του πουθενα (στη θάλασσα) ή στα ορη και στα αγρια βουνα. Τρομαρα σας θελετε να αξιολογήσετε κ τους εκπαιδευτικους και το εργο τους...τι εχετε να πειτε στα παιδια που δεν υπάρχουν ουτε φροντιστηρια στα κατσικονησια με ΓΛΤ;. Εγω παντως μετα απο 2 ωρες ψυχολογικης στηριξης των 2 μαθητων γ λυκειου δεν ειχα καμια λογικη εξηγηση γιατι τους φερεστε ετσι...

Πάλι τα καταφέρατε...
|

Πάλι τα κατάφερε η υπουργός μια δύσκολη κατάσταση να την κάνει χειρότερη.
Εφόσον τα κρούσματα ανεβαίνουν με φρενήρη ρυθμό, τα νοσοκομεία έχουν γονατίσει και κάτι πρέπει να γίνει για να προστατευθεί ο κόσμος, πρέπει να κλείσουν όλα τα σχολεία παντού.
Μόνο έτσι και με αυστηρό έλεγχο υπάρχει περίπτωση να πέσουν τα κρούσματα. Με την αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά της η κεραμέως απλά θα κρατάει κλειστά τα λύκεια, αλλά τα παιδιά του γυμνασίου και του δημοτικού θα συνεχίσουν να διασπείρουν τον ιό και τα κρούσματα δε θα πέσουν σύντομα.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που σκέφτονται ότι οι αποφάσεις της μπορεί να προέρχονται και από την ταπείνωση που υπέστη με τη αξιολόγηση...

C.
|

Σε περιοχές όπως η δική μου, που είναι "άσπρη" και επί πόσες συνεχόμενες μέρες έχουμε δει ένα κρούσμα, για ποιον λόγο να κλείσουν τα λύκεια; Σκεφτείτε λίγο και τα παιδιά, άνοιξε-κλείσε δεν είναι καθόλου συγκεντρωμένα, μάλλον πλήρως αποπροσανατολισμένα. Σκεφτείτε και τους μαθητές της Γ Λυκείου, που υποτίθεται είναι προτεραιότητά σας. Πέρσι είχε επιστρέψει πρώτα η Γ Λυκείου στο σχολείο, και μετά οι υπόλοιπες τάξεις γυμνασίου λυκείου, και μετά τα δημοτικά. Φέτος γιατί όλα ανάποδα; Και, να συμπληρώσω ότι πέρσι χάθηκαν 2 μήνες μαθημάτων (αφού η τηλεκπαίδευση ήταν προαιρετική) και δεν δόθηκε καμία σχεδόν παράταση στο σχολικό έτος.
Η καλύτερη λύση είναι η εκ περιτροπής διδασκαλία, αλλά, για κάποιο λόγο, ακολουθείται μια τακτική "ή όλα ή τίποτα", που δεν καταλαβαίνω...

@Anastasia
|

πράγματι, είναι η πιο σωστή πρόταση, να πάνε όλοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία και να κάνουν από εκεί τηλεκπαίδευση. Έτσι, θα αξιολογηθούν, όπως λέτε οι υποδομές του σχολείου στην πράξη και όχι θεωρητικά, πράγμα επίκαιρο για την εσωτερική αξιολόγηση. Παράλληλα, θα διαφανεί, εικάζω εγώ, ότι το success story της τηλεκπαίδευσης στηρίχθηκε αποκλειστικά στη δαπάνη, τις υποδομές και το φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Γιατί δεν κάνει την πρόταση η ΟΛΜΕ;

Μια απορία....
|

Οταν ηταν να μας ανοιξουν τον ιανουαριο λεγαν οτι δεν μπορουσαν να ανοιξουν μονο τα γυμνασια,διοτι ορισμενοι καθηγητες διδασκαν και σε γυμνασια και σε λυκεια.Τωρα πως γινεται να κλεισουν μονο τα λυκεια και να παραμεινουν κλιεστα τα λυκεια;Μας κοροιδευουν;Επισης σε νομους με 2-3 κρουσματα γιατι να κλεισουν;

γονέας
|

Τα παιδιά στην Ελλάδα δεν φορούν μάσκα στα σχολεία, γιατί βλέπουν τους γονείς τους να μη φοράνε.

Anastasia
|

Ήρθε η ώρα να αξιολογήσουμε τις σχολικές υποδομές μας. Δηλώνουμε αδυναμία εργασίας από το σπίτι μας και πηγαίνουμε στο σχολείο μας για να προσφέρουμε τηλεκπαίδευση μέσα από τις τάξεις μας. Χρειαζόμαστε σύνδεση και υπολογιστή σε κάθε αίθουσα και βέβαια γραμμή να μας σηκώνει όλους ταυτόχρονα! Που θέλατε και αξιολόγηση υποδομών και δεν ντραπήκατε! Έπεσε χτες το ερείπιο από το σεισμό και από τύχη δεν κλαίμε τώρα τα παιδιά μας και θέλετε αξιολόγηση! Όχι δεν σας φοβόμαστε. Εσείς να φοβάστε την οργή μας!

Ο βασιλιάς είναι γυμνός
|

Λίγες μέρες πριν, ο πρωθυπουργός και διάφοροι υπουργοί κράδαιναν κάποιους χάρτες μπροστά στις κάμερες γεμάτοι έπαρση για το πόσο καλά τα είχαν καταφέρει! Πιστεύοντας πως μας ταΐζουν με σανό. Πιστεύοντας ότι δια της επανάληψης και με φθηνά τεχνάσματα θα καλύψουν τις ανεπάρκειές τους! Μας ζάλισε η Κεραμέως, από κανάλι σε κανάλι, να πείσει πόσο μεγάλο άλμα είναι η τηλεκπαίδευση (στο κενό , και στην αμάθεια, προφανώς!) Τώρα λοιπόν τι έγινε; Ποιος ευθύνεται για τις εξελίξεις αυτές; Ποιος ευθύνεται για την νέα καταστροφή στην εκπαίδευση, στην οικονομία, στην κοινωνική ζωή του τόπου; Σε ποιον θα ρίξουν τις ευθύνες τώρα;

ΒΑΣΩ
|

Έχουν χαντακώσει τα παιδιά μας με τις αλλεπάλληλες εξυπνες αποφάσεις τους!

απογοητευμένη εκπαιδευτικός στα πρόθυρα νευρικής κρίσης !
|

@Στέφανος
Ο προβληματισμός σας είναι απολύτως σωστός .Το ίδιο έγινε και στην Εύβοια. Μας κλείσανε με μηδενικά κρούσματα τον Νοέμβριο ,γιατί η Β. Ελλάδα ήταν στο βαθύ κόκκινο και τότε οι φωστήρες της εκπαίδευσης έκριναν ότι έπρεπε να μείνουν κλειστές όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης για λόγους ...; .Δυστυχώς όμως εμείς από τότε δεν ξανανοίξαμε ! Η Χαλκίδα μπήκε στο βαθύ κόκκινο από τα τέλη Ιανουαρίου , μετά ολόκληρη η Εύβοια και τα παιδιά μας εδώ και 4 μήνες κάνουν μάθημα από webex! Και μάλλον δεν προβλέπεται να ανοίξουμε μέχρι τα τέλη Μαρτίου .Σκεφτείτε ότι η κυκλοφορία επιτρεπόταν μέχρι χθες στις 6μμ. Άρα τα παιδιά μας ( που μετά την τηλεκπαίδευση της πρωινής βάρδιας ξεκινούν και την τηλε-φροντιστηριακή εκπαίδευση!) δεν προλαβαίνουν να πάνε μία βόλτα , να βγουν να αθληθούν , να πάρουν αέρα ! Εγώ δεν μπορώ να δικαιολογήσω αυτήν την τραγική κατάσταση την οποία ζούμε εδώ και 4 μήνες ! Το ερώτημά μου είναι γιατί στις βαθύ κόκκινες περιοχές για λόγους ψυχολογικούς δεν ανοίγουν τα σχολεία εκ περιτροπής! Και μην πει το υπουργείο πως έτσι δεν προχωρά η μαθησιακή λειτουργία ,γιατί θα πω πώς τώρα πια με την ψυχολογική κούραση των μαθητών δεν προχωρά τίποτα .Τα παιδιά μας είναι σε απόγνωση και πολύ δυστυχισμένα .Μακάρι αυτά που γράφω να τα δει κάποιος υπεύθυνος και να πάρουν τις σωστές αποφάσεις .
Έγινε το πείραμα με την τηλεκπαίδευση ! Φτάνει πια δεν αντέχουμε άλλο
(δεν είμαι μόνο εκπαιδευτικός αλλά έχω και παιδί στην Α΄Λυκείου και γνωρίζω πολύ καλά την κατάσταση που επικρατεί !)

Δάσκαλος.
|

Ούτε μέτρα ξέρουν να παίρνουν ούτε ημίμετρα. Συνεδριάζουν με τις ώρες και ότι τους έρθει στο κεφάλι εκείνο κάνουν. Δεν ακούν ούτε επιδημιολογους ούτε λοιμώξοιολογους. Όλα αυτοί τα ξέρουν με τα έξυπνα μέτρα. Άντε πια τους βαρέθηκε ο κόσμος κατάντησαν κουραστικοί.

Εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ
|

Σταματήστε επιτέλους να ζητάτε να ανοίξουν τα σχολεία ανεξαρτήτως κρουσμάτων ,…
Προφανώς δεν είστε εκπαιδευτικοί και δε γνωρίζετε πως λειτουργεί η τάξη , το
διάλειμμα , το κυλικείο ,.....
Για να ‘’απαλλαγείτε’’ απο τα παιδιά σας θα πρέπει να κινδυνεύσουν οι εκπαιδευτικοί ?
Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμία προτεραιότητα για εμβολιασμό !
Να ληφθεί υπ'όψη οτι μαθητές δεν είναι μόνο τα παιδάκια του Δημοτικού ή και του Γυμνασίου (που λέγεται οτι δε μεταδίδουν τον ιό ) αλλά και μεγαλύτερα παιδιά ( Λυκείου ) που μεταδίδουν εύκολα τον ιό .
Ειδικά οι μαθητές των ΕΠΑΛ που οι περισσότεροι είναι ενήλικοι και εργάζονται σε συνεργεία , βιοτεχνίες , delivery , …. είναι άκρως επικίνδυνοι ! και μάλιστα κατά την περίοδο της καραντίνας εργάζονται ακόμα περισσότερο ( λόγω τηλεκπαίδευσης έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο ) .
Να εμβολιασθούν πρώτα οι εκπαιδευτικοί και μετά να ανοίξουν τα σχολεία !

ΣΤΕΦΑΝΟΣ
|

Μια απορία. Σε νομούς με ένα-δύο κρούσματα κατά μέσο όρο ανά 100.000 πληθυσμού τις τελευταίες επτά μέρες είμαι αφελής που δεν καταλαβαίνω ποια ανάγκη εξυπηρετεί το κλείσιμο των λυκείων;

Σαφής προοπτική εξόδου
|

Tα πράγματα είναι σε ένα οριακό σημείο μετά από τόσους μήνες, η υπομονή δεν είναι ανεξάντλητη.

Τα παιδιά καταλαβαίνουν πολύ καλά ότι το να συνδέονται στον υπολογιστή από το δωμάτιό τους -αν είναι τυχερά- δεν συνιστά «μάθηση» και γι’ αυτό αγωνιούν για το εάν θα υπάρξουν μεγάλα κενά που θα τα βρουν μπροστά τους.

Στην αναμενόμενη αγωνία για την εξέλιξη της πανδημίας, έρχεται να προστεθεί η πραγματική κούραση των οικογενειών από τα περιοριστικά μέτρα, αλλά και η ανησυχία για το οικονομικό κόστος. Ιδίως όταν στερεύσουν τα μέτρα οικονομικής ανακούφισης που έχουν αποτρέψει την κοινωνική καταστροφή, παρότι η οικονομική ύφεση που θα επακολουθήσει το 2021 μόνο ως καταστροφική μπορεί να περιγραφεί για την Ελλάδα.

Χαλάρωση μέτρων στη Γερμανία
|

Σταδική χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων αναμένεται να αποφασιστεί στη σημερινή συνάντηση της καγκελαρίου με τους επικεφαλής των 16 ομόσπονδων κρατιδίων.

Στο σχέδιο απόφασης της συνεδρίασης, αναφέρεται ότι αρχής γενομένης από την ερχόμενη Δευτέρα, στις 8 Μαρτίου, θα επιτραπούν οι συναθροίσεις έως πέντε ατόμων, από δύο διαφορετικά νοικοκυριά. Τα παιδιά κάτω των 14 ετών θα εξαιρούνται από τους κανόνες.

Δείτε απλά την περίπτωση της Γερμανίας, σε ποιο σημείο θα είναι η οικονομία της σε 6 μήνες από τώρα και σε ποιο σημείο αυτή της Ελλάδας.

Πλήρης αδυναμία διαχείρισης
|

Όταν πρωτοήρθε στις ζωές μας, ο όρος «σκληρό lockdown» ήταν αρκετά σαφής: Κλειστά μαγαζιά, κλειστές επιχειρήσεις, απαγόρευση κυκλοφορίας, έξοδος μόνο για τα απολύτως απαραίτητα (τρόφιμα – φαρμακείο), υποχρεωτική τηλεργασία (εκτός πραγματικά ελαχίστων εξαιρέσεων), κλειστά πάρκα και παιδικές χαρές, κοινή σωματική άσκηση μόνο με άτομα της ίδιας κατοικίας, και φυσικά αυστηροί έλεγχοι.

Έκτοτε όμως, έχουμε ζήσει τόσες παραλλαγές σκληρού lockdown που πλέον δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε. Έτσι, με έναν μαγικό τρόπο, η ελληνική οικονομία βυθίζεται ακόμα περισσότερο αλλά η επιδημία δεν ανακόπτεται.

Η εικόνα που παρουσιάζουν οι δρόμοι και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς καθιστά σαφές ότι το σύστημα της τηλεργασίας έχει ουσιαστικά εγκαταλειφθεί. Το take away έχει μετατραπεί σε take your time. Οι πελάτες αντί να παίρνουν τον καφέ τους και να φεύγουν, «παίρνουν» με άνεση τον χρόνο τους, φτιάχνουν πηγαδάκια και συζητάνε μεταξύ τους.

Φαίνεται πως ως κράτος και ως κοινωνία, έχουμε αποφασίσει να δώσουμε προτεραιότητα όχι στην εκπαίδευση και την παραγωγή, αλλά σε όσους εργοδότες αντιπαθούν την τηλεργασία και σε όσους πολίτες πιστεύουν ότι γνωρίζουν αυτοί καλύτερα ποιο μέτρο είναι πραγματικά αναγκαίο.

Αν δεν φροντίσει η πολιτεία να ελέγξει αποτελεσματικά τις επιχειρήσεις ότι τα μέτρα που ανακοινώνονται γίνονται πράξη, σε λίγες εβδομάδες θα συζητάμε για ακόμα ένα «σκληρό lockdown» - όπου μόνο τα Σχολεία και τα Πανεπιστήμια είναι έρημα.

pakis
|

Κλείνουν τα Λύκεια ΟΚ! και αυτοί που διδάσκουν σε Λύκειο και Γυμνάσιο τι θα κάνουν ;
Θα αξιοποιήσουν τις φοβερές υποδομές των σχολικών μονάδων με ταχύτητα Download 10Mbps και Upload 0,7 Mbps ?
που καλούμαστε να αυτοαξιολογηθούμε κιολάς;

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Μια χαρά! Τώρα που έχουμε τηλεκπαίδευση, ποιος νοιάζεται; Εδώ στην περιοχή μου το ...ακορντεόν παίζει ασταμάτητα! Ανοίξαμε στις 8 Ιανουαρίου για μια βδομάδα, ξανακλείσαμε για δύο εβδομάδες, ξανανοίξαμε για μία εβδομάδα, ύστερα πάλι κλείσαμε λόγω κακοκαιρίας κι είμαστε ανοιχτοί μόλις μια βδομάδα, για να ξανακλείσουμε αύριο! Όλα όμορφα και απολύτως κανονικά! Η ύλη προχωράει κανονικά, οι μαθητές μορφώνονται με τον καλύτερο τρόπο, οι σύλλογοι άνετα μπορούν να συνεδριάζουν για τις ...αξιολογήσεις και φυσικά οι εξετάσεις θα γίνουν με τράπεζα θεμάτων! Εκεί στο υπουργείο έχουν βολευτεί με τις αποτελεσματικότατες αυτές λύσεις και κρατούν τα ποδάρια στυλωμένα! Ο ορισμός της κανονικότητας!

Επιστημονικά δεδομένα για τη διάδοση της ίωσης
|

Γεγονός είναι ότι τα καταγεγραμμένα περιστατικά σε παιδιά ηλικίας 16-18 ετών ακολουθούν τις τάσεις των ενηλίκων ηλικίας 19-39 ετών (Why schools aren’t COVID hotspots, Nature).

Οι περισσότεροι επιστήμονες άλλωστε συναινούν ότι οι μαθητές δεν «οδηγούν» την επιδημία, απλώς ακολουθούν τις τάσεις στην κοινότητα. Εν ολίγοις, αν σε μία περιοχή υπάρχει επιδημική έξαρση, το ίδιο θα συμβεί και στα σχολεία.

Είναι παράλογο στην Ελλάδα να έχουμε φτάσει σε 3000 νέους φορείς ημερησίως και ως εύκολη λύση να επιλέγεται το "λουκέτο" στα Σχολεία - οι ηλικιωμένοι θα συνεχίσουν να νοσούν και οι νέοι θα χάσουν μεγάλο μέρος της εκπαίδευσής τους, δηλαδή διπλή ζημία.

Ανοιχτά Λύκεια στην Ελλάδα όπως και στην Ευρώπη
|

Όταν οι άλλες χώρες σταδιακά ανοίγουν τα Γυμνάσια-Λύκεια (Αγγλία, Γερμανία) ή δεν τα έκλεισαν ποτέ (Γαλλία, Ισπανία) οι Έλληνες μαθητές απομακρύνονται χωρίς λόγο από τις τάξεις τους.

Συγκριτικά με τις άλλες χώρες της ΕΕ, τα ελληνικά σχολεία έχουν μείνει περισσότερες εβδομάδες κλειστά.

Ο μέσος όρος στην Ελλάδα είναι 23 εβδομάδες (21-30 ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης), όσες ακριβώς και στην Ιταλία που χτυπήθηκε δριμύτατα από τα επιδημικά κύματα την περασμένη άνοιξη.

Στην Ισπανία τα σχολεία έμειναν κλειστά μόνο 15 εβδομάδες, στην Πορτογαλία 14 και στη Γαλλία μόλις 10. Στην Ολλανδία και το Βέλγιο τα σχολεία έμεινα κλειστά για 13 και 15 εβδομάδες, αντίστοιχα.

Ιταλία: Τα σχολεία παραμένουν ανοιχτά στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας από το φθινόπωρο, τουλάχιστον για τους μαθητές κάτω των 16 ετών.

Πορτογαλία: Τα σχολεία έκλεισαν για μόλις δύο εβδομάδες στο τέλος Ιανουαρίου.

Γαλλία: Η κυβέρνηση ήδη από τον Οκτώβριο, όταν ανακοίνωσε το δεύτερο λόκνταουν, είχε αποφασίσει να κρατήσει ανοιχτά τα σχολεία. Τα κατάφερε, έστω με μικρούς συμβιβασμούς, όπως η παράταση των χειμερινών διακοπών.

Γερμανία: Σε 10 γερμανικά κρατίδια από αυτή τη Δευτέρα επαναλειτουργούν. Πλέον, μόνο τέσσερα κρατίδια δεν έχουν συναινέσει στη δια ζώσης λειτουργία, έστω των δημοτικών.

Όλα τα σχολεία είναι ανοιχτά στο Βέλγιο, την Αυστρία, την Ελβετία, τη Νορβηγία, τη Φινλανδία, τη Σουηδία, την Εσθονία, τη Λετονία, τη Λευκορωσία, την Κροατία, την Αλβανία κ.ά. Σχεδόν όλες οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες κρατούν ανοιχτά τα δημοτικά. Μοναδική εξαίρεση αυτήν την περίοδο η Λιθουανία.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ