Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ο Σύλλογος Μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ για το νόμο 4777/2021

Δημοσίευση: 03/03/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Διδακτικού Προσωπικού της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ εκφράζει την έντονη αντίθεσή του στο Ν. 4777/2021 «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» που ψηφίστηκε, χωρίς να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος, παρά τις έντονες αντιδράσεις εν μέσω πανδημίας και σε συνθήκες εγκλεισμού της πανεπιστημιακής κοινότητας. Το νομοσχέδιο συζητήθηκε εκτενώς στη Γ.Σ. του Συλλόγου της 11ης Φεβρουαρίου 2020, όπου τα μέλη του εξέφρασαν την κάθετη αντίθεσή τους στις προτεινόμενες ρυθμίσεις.

O Ν. 4777/2021 φέρνει την αστυνομία στα Πανεπιστήμια καταλύοντας το αυτοδιοίκητο των Α.Ε.Ι. καιαγνοώνταςτιςπραγματικέςανάγκεςτουςγιαφύλαξημεπροσωπικόπουθαείναι ενταγμένο στην πανεπιστημιακή κοινότητα όπως έχουμε τονίσει στην ανακοίνωσή μας της 9ης Ιανουαρίου 2021 με τίτλο « Θέλουμε φύλαξη και όχι αστυνόμευση». Οι διατάξεις για την αστυνόμευση των Α.Ε.Ι. δημιουργούν την εσφαλμένη εντύπωση ότι τα μεμονωμένα περιστατικά που μπορούν να αντιμετωπιστούν επιτυχώς από τον Ν. 4623/2019, αποτελούντηνκαθημερινότητάτους. ΟαυταρχισμόςτουΝ.4777/2021,πουεπιβάλλειτην αστυνόμευση των Α.Ε.Ι., θα δημιουργήσει εντάσεις και συγκρούσεις με τους φοιτητές, που διανύουν ένα αναπτυξιακό στάδιο (μετεφηβεία, πρώτη νεότητα) με ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα ελευθερίας, αυτονομίας, και ανεξαρτησίας.

Επίσης το αυτοδιοίκητο των Α.Ε.Ι. καταλύεται από την εισαγωγή διατάξεων πειθαρχικού περιεχομένου ενώ αυτές θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαβούλευσης στη Σύγκλητο κάθε ιδρύματος και να ενταχθούν στον κανονισμό των ιδρυμάτων. Μέσα από τη χρήση αρχών και κανόνων του ποινικού δικαίου, του οποίου η εφαρμογή απαιτεί ειδικές γνώσεις, το συγκεκριμένο πειθαρχικό κανονιστικό πλαίσιο μετατρέπει τους διδάσκοντες σε τιμωρούς των φοιτητών τους.

Η επιβολή ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Τμήματα αποκλείει σημαντικό αριθμό αποφοίτων Λυκείου με χαμηλή βαθμολογία στις πανελλήνιες από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σημειωτέον ότι μέχρι τώρα ενώ η πρόσβαση των φοιτητών σε κάθε Τμήμα γίνεται με αξιολογικά κριτήρια, ουσιαστικά σε επίπεδο πανελλαδικό οι εισαγωγικές εξετάσεις έχουν την έννοια της κατάταξης και όχι της αξιολόγησης-επιλογής αφού εισάγονται φοιτητές μέχρι να συμπληρωθούν οι προσφερόμενες θέσεις.

Ας σημειωθεί ότι συνήθως οι χαμηλές βάσεις εισαγωγής στα Α.Ε.Ι οφείλονται στον αυξημένο αριθμό φοιτητών που εισάγονται παρά τις εκκλήσεις των Τμημάτων για μικρότερο. Επιπλέον η αναμόρφωση του συστήματος εισαγωγής προϋποθέτει τον εξορθολογισμό των μετεγγραφών ώστε να μην επιβαρύνονται τα κεντρικά Α.Ε.Ι.

Αποτέλεσμα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής θα είναι μεγάλο ποσοστό όσων έχουν αποτύχει να εισέλθουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των εισαγωγικών εξετάσεων, να οδηγηθούν στα κολλέγια των οποίων τα πτυχία παρέχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των Α.Ε.Ι. Άρα οι μη ικανοί να φοιτήσουν στα Δημόσια Α.Ε.Ι. της χώρας θα φοιτούν (αν έχουν την οικονομική δυνατότητα) σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια αμφιβόλου ποιότητος και θα αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων Α.E.Ι.

Η συγκεκριμένη πολιτική δημιουργεί πελάτες για τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια/κολλέγια στα οποία δεν επιβάλλεται ελάχιστη βάση εισαγωγής εξυπηρετώντας τα ιδιωτικά συμφέροντά τους εις βάρος της ελληνικής κοινωνίας. Η συγκεκριμένη πολιτική, σύμφωνα με την οποία η αγορά αξιολογεί το πτυχίο και όχι το ίδρυμα (δημόσιο ή ιδιωτικό) και παράλληλα με την ατελή (μη ανταγωνιστική) λειτουργία της ελληνικής αγοράς έχουν σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση του δημοσίου πανεπιστημίου, γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την εκφρασμένη από την πολιτεία πρόθεση αναβάθμισης του πανεπιστημίου.

Ο καθορισμός ανώτατης διάρκειας φοίτησης δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα που οδηγούν στην εγκατάλειψη των σπουδών των φοιτητών, στους οποίους θα έπρεπε να παρασχεθούν οικονομικά και χρηματοδοτικά κίνητρα, καθώς και να τους δοθεί η δυνατότητα στέγασης.

• Το Δ.Σ. του Συλλόγου Διδακτικού Προσωπικού της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ θεωρεί ότι ο συγκεκριμένος νόμος παραβιάζει το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου και ότι, για τον λόγο αυτό, είναι αντισυνταγματικός.

• Αιτείται στο ΥΠΑΙΘ την άμεση εκπόνηση χρονοδιαγράμματος έναρξης λειτουργίας δια ζώσης των Α.Ε.Ι. Το αργότερο με την έναρξη της επόμενης ακαδημαϊκής χρονιάς, τα Πανεπιστήμια θα πρέπει να είναι σε πλήρη κανονική λειτουργία.

Ο Πρόεδρος        Η Γραμματέας

Δημήτριος Λ. Δρόσος     Ειρήνη Αποστόλου

Σχόλια (2)

 
γελάνε και οι πέτρες
04 Μαρ 2021 15:03

Αυτό που δηλώνουν "Θέλουμε φύλαξη και όχι αστυνόμευση» με ποιους φύλακες δεν μας είπαν. Τους διοικητικούς υπαλλήλους; Φοβούνται λένε μήπως κάνει κακό στην πρώτη νεότητα, η θέα του αστυνομικού γιατί είναι με ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα ελευθερίας, αυτονομίας, και ανεξαρτησίας.

 
Λογικά άλματα
04 Μαρ 2021 13:27

Μα οι εξετάσεις έχουν το νόημα ότι τις δίνεις για να σπουδάσεις δωρεάν, με τα χρήματα των φορολογουμένων. Αν ο άλλος πληρώσει για τις σπουδές του γιατί να δώσει εξετάσεις; Για να λέει πως πέρασε με εξετάσεις, ενώ αποσιωπά πως έγραψε 7 ή 6 ή ακόμα και μονάδα και κρίθηκε "επιτυχών" από το παρόν σύστημα;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ