Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Απεργία-αποχή από την αξιολόγηση. Αναζητώντας τους λόγους της μεγάλης συμμετοχής

Πώς το ποσοστό στην απεργία-αποχή είναι ενδεχομένως μεγαλύτερο, ή και πολύ μεγαλύτερο, ακόμα και από το ποσοστό των εκπαιδευτικών που είναι κατά της αξιολόγησης;
Δημοσίευση: 07/03/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Χρήστου Σουρουλή
Φιλολόγου Πειραματικού ΓΕΛ Ρεθύμνου

Όταν η Ζέτα Μακρή υπέγραφε την υπουργική απόφαση για την εφαρμογή των ψηφισμένων διατάξεων για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων (ν. 4692/2020), κανείς στο ΥΠΑΙΘ δεν φανταζόταν – υποθέτω – ότι θα έπεφταν σε …τοίχο. Ίσως περίμεναν ότι θα ρίχνονταν μερικές ντουφεκιές για την τιμή των όπλων – και ως εκεί. Αλλά άλλαι αι βουλαί των εκπαιδευτικών.

Γιατί όμως η συμμετοχή στην απεργία-αποχή καταγράφει τόσο μεγάλα ποσοστά, της τάξης του 80-90%; Είναι τόσο μεγάλο το ποσοστό των εκπαιδευτικών που αντιτίθενται, γενικά, στην αξιολόγηση; Αν και δεν έχουμε στα χέρια μας κάποια ψηφοφορία ή δημοσκόπηση, από τις μεταξύ μας συζητήσεις, από τοποθετήσεις σε γενικές συνελεύσεις κλπ. μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι αποκλείεται να απορρίπτει εξ ορισμού την αξιολόγηση ένα τόσο μεγάλο ποσοστό. Αλλά και έτσι να ήταν, αυτοί που τελικά θα ψήφιζαν κατά της – μιας οποιασδήποτε αξιολόγησης – θα ήταν λιγότεροι, είτε λόγω εργασιακού φόβου, είτε υπό το βάρος του κοινωνικού αυτοματισμού, είτε για άλλες παρόμοιες αιτίες.

Πώς λοιπόν το ποσοστό στην απεργία-αποχή είναι ενδεχομένως μεγαλύτερο, ή και πολύ μεγαλύτερο, ακόμα και από το ποσοστό των εκπαιδευτικών που είναι κατά της αξιολόγησης;

Οι λόγοι που μπορέσαμε να σκεφτούμε είναι οι εξής:

•    Ο πιο αυτονόητος και μάλλον ο πιο ισχυρός: Ο ίδιος ο νόμος. Όλοι κατανοούν ότι δεν πρόκειται για μία αξιολόγηση ανατροφοδοτική και …τροφοδοτική της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της σχολικής μονάδας αλλά οδηγεί, μεταξύ πολλών άλλων, ε κατηγοριοποίηση σχολείων, γραφειοκρατικοποίηση του εκπαιδευτικού, επιστροφή του επιθεωρητισμού. Φυσικά, ζούμε στον καπιταλισμό και δεν ξέρω αν μπορούσαμε να περιμένουμε κάτι καλύτερο. Και από αυτή την κυβέρνηση, ειδικότερα.

•    Ο κλάδος των εκπαιδευτικών είναι στην πλειοψηφία του εξοργισμένος με την Κεραμέως και συνολικά με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς και τι να απαριθμήσει; Την απουσία υγειονομικής προστασίας, την εξίσωση πτυχίων πανεπιστημίων - κολλεγίων, την εκμετάλλευση της πανδημίας για τα πιο αντιδραστικά μέτρα, την κατάργηση των τεχνών και των κοινωνικών επιστημών, την αποθέωση της τηλεκπαίδευσης, τις μεθοδεύσεις για τα υπηρεσιακά συμβούλια, τις μάσκες, τα παγουρίνα, τον μέσο όρο 17, την απόπειρα για κάμερες στις τάξεις, τις μεταμεσονύχτιες εγκυκλίους; Δεν έχει τελειωμό η λίστα. Από αυτή την άποψη, η ηγεσία του Υπουργείου κατάφερε να πριονίσει την αξιοπιστία της πριν αποπειραθεί να εφαρμόσει την πιο στρατηγική της επιλογή. Συγχαρητήρια!

•    Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ κράτησαν μια γενικά σωστή στάση. Αυτό ξεκίνησε να συμβαίνει από τις εκλογές των αιρετών. Και στο παρελθόν ο κλάδος είχε μαχητικές διαθέσεις αλλά οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ήταν πίσω από αυτές τις διαθέσεις. Τώρα φαίνεται να υπάρχει μια συμπόρευση. Ίσως η Κεραμέως να βοήθησε και σε αυτό, δεν ξέρω.

•    Σίγουρα και η νομική κάλυψη στην απεργία-αποχή παίζει τον ρόλο της, τουλάχιστον στην αφετηρία αυτής της προσπάθειας. Όμως αυτό δεν σημαίνει πως απουσιάζουν διαφόρων ειδών πιέσεις, απειλές ή διαστρεβλώσεις της πραγματικότητας προκειμένου να καμφθεί το φρόνημα των εκπαιδευτικών. Άλλωστε η πολιτική του ΥΠΑΙΘ διαθέτει εκφραστές και έξω από τους τοίχους του υπουργείου. Επομένως η νομική κάλυψη από μόνη της δεν εξηγεί τη μεγάλη συμμετοχή και δεν μειώνει τη στάση του κλάδου.

•    Τέλος, η αγαρμποσύνη του ΥΠΑΙΘ να ξεκινήσει την αξιολόγηση με τα περίπου μισά σχολεία κλειστά, και με όλη γενικά την ιδιαίτερη κατάσταση που δημιουργεί η πανδημία, αφαίρεσε από τους αρίστους ηγήτορες της Παιδείας μας το τελευταίο φύλλο συκής αναφορικά με την …αθωότητα των προθέσεών τους. Ακόμα και υπέρμαχοι της αξιολόγησης αρνήθηκαν να διαβούν αυτό το τελευταίο σύνορο αξιοπρέπειας.

Το Υπουργείο φυσικά κλείνει τα μάτια στην πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί. Αυτοί πιστεύουν ότι τα κάνουν όλα σωστά, ή έτσι θέλουν να πιστέψουμε εμείς. Δεν ξέρω, ίσως φταίνε και τα πολλά τηλεφωνήματα που λαμβάνουν από εκπαιδευτικούς που θέλουν να αξιολογηθούν, να ψηφίσουν ηλεκτρονικά ή να παραγγείλουν πίτσα και πήραν λάθος νούμερο. Τείνω να πιστέψω ότι οι τελευταίοι είναι περισσότεροι.

Σχόλια (23)

 
Μελίτακας ο Α΄
08 Μαρ 2021 08:56

@ σκέψεις...

Είναι γλυκό το πιοτό της αμαρτίας
ποιος είναι αυτός που δε λαχτάρησε να πιει
αυτή την γλύκα της κλεμμένης ευτυχίας
λίγο πολύ όλοι την έχουμε γευτεί

Ιστορία μου αμαρτία μου
λάθος μου μεγάλο
είσαι αρρώστια μου
μες στα στήθια μου
και πως να σε βγάλω...

 
σκέψεις...
08 Μαρ 2021 08:41

...σκουριασμένες, μιας εποχής που πέρασε. Φράσεις, που καθώς ξεκινάς το διάβασμα, ξέρεις όλες τις επόμενες. Ο Σουσουλής, έχει άποψη για όλα (πανδημία, τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι άριστος σε νομικές γνώσεις, αντιλήφτηκε το κακό που προκαλεί η ψηφιακή εξέλιξη, ...) και αύριο θα μας πει/γράψει ότι είναι ενάντια στα πρότυπα και τα πειραματικά, αφού ο ίδιος έχει θητεία σε αυτά τα καπιταλιστικά δημιουργήματα...

 
Qwerty
08 Μαρ 2021 06:07

Διάβασα το άρθρο ως την 3η παράγραφο. Μόλις είδα τη φράση "φυσικά ζούμε στον καπιταλισμό" σταμάτησα. Άλλος ένας, σκέφτηκα, που ονειρεύεται σοσιαλιστικό παράδεισο.

 
ΑΝΤΟΥΑΝΕΤ
08 Μαρ 2021 00:58

@ANTONY
"Καλά δεν καταλάβατε τι έγινε τελικά; Ποιο είναι το ΤΕΛΙΚΟ αποτέλεσμα;"....
- Ότι ένας ολόκληρος κλάδος, είναι απέναντι στην υπουργό και στην κυβέρνηση ίσως?
- Ότι όταν θα γίνουν βουλευτικές, ίσως κι εκεί θα πάρουν 5% από τους εκπαιδευτικούς?
- Τα Συμβούλια επίσης (με ή χωρίς αιρετούς), πού τα είδατε αλήθεια? Χθες κιόλας ανακοινώθηκαν μόλις 10 Περιφερειακά, ενώ θα έπρεπε να είναι 26....

Δεν χρειάζεται λοιπόν να "μαλώνουμε", για το ποιός έχασε και ποιός κέρδισε. Στο τέλος ξυρίζουν το γαμπρό. Και η Αντουανέτα βιαζόταν να φάει το παντεσπάν αλλά τελικά της έκατσε/έκοψε στο/το λαιμό....(πολιτικά πάντα)....

 
Άρης
08 Μαρ 2021 00:27

Είμαι υπέρ της αξιολόγησης και το διατυμπανίζω στο περιβάλλον μου. Θα εξηγήσω γιατί ψήφισα υπέρ της αποχής. Ο νόμος αυτός φουντώνει τη γραφειοκρατία, πράγμα φύσει αντίθετο με την εκπαιδευτική διαδικασία. Θέλω να αφιερώνω όλο μου το χρόνο και όλο μου το είναι στην μόρφωση των παιδιών και όχι σε άλλες δράσεις. Η διαδικασία της αξιολόγησης πρέπει να είναι απλούστερη. Αναγνωρίζω τη μεγάλη ευθύνη της ΟΛΜΕ που δεν έχει συγκεκριμένη πρόταση. Όσον αφορά το "κλίμα" που δημιούργησε φέτος το Υπουργείο, συμφωνώ με το συνάδελφο και εξηγούμαι: πώς είναι δυνατόν σε όλο το δημόσιο να παρατείνεται η θητεία των υπηρ. συμβουλίων χωρίς να ανοίξει μύτη και στο ΥΠΑΙΘ να μην παρατείνεται, έστω κι αν απείχε το 93% των εκπ/κών από τις εκλογές; Πώς είναι δυνατόν να διατάζει εμένα, που διδάσκω 38 χρόνια, η κ. Μακρή (η εμπειρία της περί την εκπαίδευση εξαντλείται προφανώς στα μαθητικά της χρόνια) να βάλω βαθμούς, χωρίς να είμαι έτοιμος; Δίδαξες, λέει, πάνω από 10 ώρες. Μα, όταν ψηφίστηκε ο συγκεκριμένος νόμος, δεν προβλεπόταν τηλεκπαίδευση και αφορούσε κυρίως αναπληρωτές που διορίζονταν αργά. Έλεγε λοιπον ο νόμος πως έπρεπε ο εκπ/κός να φροντίσει τις 10 ώρες που είχε να διδάξει, να διαμορφώσει άποψη βάζοντας προφανώς και κάποιο γραπτό. Τώρα τι έγινε; Ενώ είχες μπροστά σου 2,5 μήνες μάθημα, κλείνει το σχολείο. Οι περισσότεροι δεν είχαμε κανένα γραπτό. Πώς να βαθμολογήσουμε, όπως πέρυσι το Μάιο που βγάλαμε τους μισούς μαθητές άριστους με βαθμολογία πάνω από 18; Τέτοια απάτη θέλει η Υπουργός; Τέτοια πλαστή εικόνα χρειάζεται; Δε θέλει την αλήθεια; Μόνο στα δύο αυτά παραδείγματα θα μείνω για να μην κουράσω.

 
"Η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγαλό πράγμα"
07 Μαρ 2021 23:15

@Εξομολόγηση
Λογικά, έχετε πολύ καιρό να δείτε τον πνευματικό σας. Να είστε καλά πάντως, που μας ανοίξατε την ψυχή σας εδώ στο esos (...ότι θα επιτελούσε και τέτοιο ρόλο!!!). Όσοι πιστοί (και μη), προσέλθετε!

Θεωρώ κορυφαία "το υπουργείο πρέπει να έχει σαν στόχο την καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών" , "τώρα ήρθε η καινούργια κυβέρνηση και θέλει να ξαναφέρει τα ευρωπαϊκά πρότυπα".
Να σας ρωτήσω λοιπόν κι εγώ. Τότε γιατί ο 1ος νόμος (εδώ και 20 μήνες), ΔΕΝ ήταν αυτός της αξιολόγησης των στελεχών? Και γιατί τα μοναδικά στελέχη επί της "καινούργιας κυβέρνησης" (δηλ. οι Δ.Ε.), ΔΕΝ αξιολογήθηκαν καν αλλά επιλέχθηκαν? Έτσι γίνεται κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα και με στόχο την καλύτερη εκπαίδευση???.....

 
Λευτέρης
07 Μαρ 2021 20:49

Αρκετοί σχολιαστές και αρθρογράφοι επιμένουν στη στείρα αντίληψη, ως συνοδοιπόροι των συνδικαλιστικών φορέων ότι η αξιολόγηση θα φέρει τα χίλια μύρια!!! Σαφώς όλοι αυτοί είναι βολεμένοι στη σημερινή χαλεπή πραγματικότητα για την οποία είναι ανώφελο να αναφέρω παραδείγματα,
Παράλληλα όμως όλοι τρέχατε, εξαιρώ σαφώς τον εαυτό μου, χαρωπά να αξιολογήσετε τους συναδέλφους σας διευθυντές. Το τι επικράτησε το ξέρουμε όλοι και κυρίως τα κριτήρια επιλογής, τα ζήσαμε, και είναι ανάξια λόγου. Ο Νόμος αυτός κρίθηκε αντισυνταγματικός και όχι άδικα. Δεν μας αξίζουν αυτές και ανάλογες οι πρακτικές που έχουν υποβαθμίσει το ρόλο του δασκάλου στην κοινωνία!!!

 
Εξομολόγηση
07 Μαρ 2021 19:59

Η ερώτηση είναι απλή, το υπουργείο πρέπει να έχει σαν στόχο την καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών ή το πως θα διατηρούν τα εργασιακά τους προνόμια οι εκπαιδευτικοί; Καμία κυβέρνηση δεν είχε τα κότσια να εφαρμόσει το <πρώτα ο μαθητής >. Πήγαν να εφαρμοστούν το υποχρεωτικό ωράριο 8:00-14:00, η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών κλπ όλα μέτρα που θα βελτίωναν την ποιότητα της εκπαίδευσης και όλα ναυάγησαν. Γιατί άραγε; Η απάντηση είναι απλή. Πολιτικές σκοπιμότητες και φόβος. Μέχρι τη τρόικα τα πράγματα ήταν απλά, το κράτος έλεγε θα έχετε τα προνόμιά σας. θα κάνετε ότι δουλεύετε αλλά θα είσαστε και οι πιο κακοπληρωμένοι δημ. υπάλληλοι. Όταν ήρθε η τρόικα άλλαξαν τα πράγματα γιατί απαίτησαν να ακολουθηθούν τα ευρωπαϊκά μοντέλα και τότε ξεκίνησαν να εφαρμόζονται διάφορα και να σφίγγουν τα πράγματα. Μετά άλλαξε η κυβέρνηση και ο πρώτος νόμος που καταργήθηκε ήταν η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και όλοι ξαναγίναμε χαρούμενοι και ψηφίσαμε να συνεχίσουμε να είμαστε χαρούμενοι. Και τώρα ήρθε η καινούργια κυβέρνηση και θέλει να ξαναφέρει τα ευρωπαϊκά πρότυπα και αναρωτιέμαι. Καλά εγώ τόσα χρόνια ήμουν χαλαρός, ξεκούραστος, χωρίς κανένα στο σβέρκο μου, δεν επιμορφωνόμουνα, δεν εφάρμοζα σχεδόν τίποτα από αυτά που προβλέπουν τα προγράμματα σπουδών και τώρα θα με αξιολογήσουν; μήπως εκτεθώ; μήπως κινδυνέψω; Μια χαρά είμαι. Αρα όχι σε όλα καλά-κακά δεν έχει σημασία. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

 
TK9
07 Μαρ 2021 18:51

Εμείς πάλι είμαστε με την ελληνική κοινωνία.Τα σχολεία,τα πανεπιστήμια,τα νοσοκομεία,τα δικαστήρια...ανήκουν στον ελληνικό λαό.Ούτε στα κόμματα,ούτε στους συνδικαλιστές,ούτε στους υπηρετούντες σε αυτά.

 
ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ
07 Μαρ 2021 16:20

Αγαπητέ συνάδελφε, κατ αρχήν συγχαρητήρια, γιατί παραθέτεις επώνυμα τις απόψεις σου. όσον αφορά το περιεχόμενο θα αντιπαραθέσω κάποια εύλογα ερωτήματα: ας δεχθούμε και συμφωνώ ότι το υπουργείο έκανε λανθασμένους χειρισμούς ως προς το χρόνο, τον τρόπο κλπ μιας σειράς μέτρων που όλοι επίσης θα συμφωνήσουμε έγιναν υπό την πίεση απρόβλεπτων συνθηκών. Όμως ως προς την ουσία της αποδοχής ή μη της αυτοαξιολόγησης τι έχουμε να πούμε; 40 σχεδόν χρόνια άρνησης με διαφορετικές κάθε φορά δικαιολογίες, που όλες καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα, 40 χρονια η εκπαίδευση στον αυτόματο πιλοτο και στο φιλότιμο των εκπκών; και καλά οι εκπαιδευτικοί που το διαθέτουν, οι άλλοι, που δεν το διαθέτουν, πώς θα βρεθεί ένας τρόπος τουλάχιστον να κάνουν την ανάγκη φιλότιμο; σήμερα που όλοι γνωρίζουμε ότι λόγω και του μεγάλου αριθμού αναπληρωτών επικρατεί μια μεγάλη ρευστότητα στη διοίκηση και λειτουργία κάθε σχολείου; θα συμφωνήσω ότι υπάρχουν ΣΜ που όχι μόνο δεν έχουν ανάγκη ούτε τον εσωτερικό κανονισμό ούτε την εσωτερική αυτοαξιολόγηση, τον έχουν εφαρμόσει από μόνοι τους, ως στοιχείο αυτοπροστασίας και στοιχειώδους διασφάλισης της ποιότητας λειτουργίας της ΣΜ. Όμως οι υπόλοιπες; θέλεις η μειοψηφία; που λειτουργούν χύμα στο κύμα, εκείνα τα σχολεία που το μόνο που διεκπεραιώνουν είναι οι απουσίες και η παράδοση βαθμολογίας; Θα μου πείτε η αυτοαξιολόγηση θα λειτουργήσει προς όφελος των μαθητών; απαντώ ευθέως, ότι άμεσα δε θα σημάνει πολλά πράγματα, γιατί αν ο εκπκός/οί έχει βάλει χαμηλά τον πήχυ μάλλον εκεί θα τον κρατήσει. Έμμεσα όμως θα δημιουργήσει ένα κανονιστικό πλαίσιο για εκπκούς και μαθητές , όπου θα γίνονται ξεκάθαροι ρόλοι, συμπεριφορές, ευθύνες και υποχρεώσεις και μέσα στο οποίο οι μαθητές θα διαπαιδαγωγούνται και θα ετοιμάζονται ως υπεύθυνοι αυριανοί πολίτες. Σε αυτά που περιγράφεις ως αστοχίες και λανθασμένους χειρισμούς του ΥΠΑΙΘ θα τα προσυπογράψω, όμως ας μην ψάχνουμε για δικαιολογίες, ακόμα και αν το υπουργείο δεν έφερνε το συγκεκριμένο νόμο, μόνοι μας, ως κλάδος έπρεπε να το ζητήσουμε, μαζί και με άλλα όπως η μισθολογική μας αναβάθμιση, τα επιστημονικά και συγκεκριμένά πειστήρια για ποιοτικά ΠΣ και βιβλία, η αξιοκρατία..... έτσι θα αποκαλύπτονταν η "υποκρισία", η "αυταρχικότητα", οι "νεοφιλελεύθεροι σχεδιασμοί" κλπ του υπουργείου, με επιχειρήματα και όχι με παρωχημένα συνθήματα... Αλλιώς, ας σταματήσουμε τα κροκοδείλια δάκρυα για το ότι η θέση του εκπκού έχει υποβαθμιστεί σε κύρος, κανένας δεν αμφισβήτησε τη συμβολή μας στην επιτυχία της εξΑΕ, και αυτό νομίζω δείχνει ότι ο γενικός κανόνας, "ό,τι δίνεις αυτό παίρνεις" δεν αμφισβητείται... και φοβάμαι ότι τους κανόνες από ένα σημείο και μετά δεν θα τους βάζει το υπουργείο, αλλά η ίδια η κοινωνία που πληρώνει το δημόσιο σχολείο...

 
ANTONY
07 Μαρ 2021 15:18

"Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ κράτησαν μια γενικά σωστή στάση. Αυτό ξεκίνησε να συμβαίνει από τις εκλογές των αιρετών." !!! ΠΩΣ ΕΙΠΑΤΕ;;
Καλά δεν καταλάβατε τι έγινε τελικά; Ποιο είναι το ΤΕΛΙΚΟ αποτέλεσμα; Η διακομματική συνδικαλιστική γραφειοκρατία ΟΛΜΕ και ΔΟΕ έριξε τον κλάδο στα βράχια στο θέμα των Αιρετών! Για πρώτη φορά, μετά απο 100 χρόνια
σχεδόν, τα Υπηρεσιακά και Πειθαρχικά Συμβούλια είναι χωρίς Αιρετούς! και οι συνάδελφοι για τα επόμενα ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ακάλυπτοι και μόνοι απένταντι στις όποιες αποφάσεις της διοίκησης! αλλά ΟΛΜΕ και ΔΟΕ μας θεωρούν - απλά και κυνικά - «παράπλευρες απώλειες» στην άσκηση της επαναστατικής τους γυμναστικής!!
Κατάφεραν στην ΠΡΑΞΗ, αυτό που η Υπουργός δεν μπορούσε ή δεν τολμούσε να γράψει στα χαρτιά και τους νόμους, την κατάργηση των Αιρετών! "Κατάφεραν" χωρίς σχέδιο και επόμενο βήμα, να μετατρέψουν τη μεγαλειώδη αποχή του 95% απο τις ηλεκτρονικές εκλογές σε ΠΑΝΩΛΕΘΡΙΑ και στρατηγική ΗΤΤΑ! Λέτε στο θέμα της αυτο-αξιολόγησης να έχουν σχέδιο και επόμενο βήμα; ή μήπως και εδώ θα αποτελέσουν - όπως και στο θέμα των Αιρετών - τα πιο αποτελεσματικά δεκανίκια του ΥΠΑΙΘ; ο χρόνος θα δείξει! αλλά οι συνθήκες ομοιάζουν! Μεγάλη συμμετοχή 90% σε μια ανέξοδη συμμετοχή σε αποχή (αλήθεια ποια θα ήταν η συμμετοχή σε μια απεργία με πραγματικό οικονομικό κόστος; - ρητορικό το ερώτημα!), χωρίς να φαίνεται πρόταση, σχέδιο, επόμενο βήμα και στρατηγική.

 
Αριστεία, όχι αστεία
07 Μαρ 2021 14:05

Η τιμή, τιμή δεν έχει και χαρά σε όποιον την έχει.
Βάλτε όπου τιμή, τη λέξη εμπιστοσύνη και βρίσκουμε την αιτία γιατί τα ποσοστά άρνησης της αξιολόγησης βρίσκονται σε σταλινικά επίπεδα.
Αλήθεια με τι ενέργειες η υπουργάρα προσπάθησε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών, με τις μάσκες και τα παγουρίνο; Όταν απαξιώνεις τους εκπαιδευτικούς φυσικά και θα σου γυρίσουν την πλάτη.

ΥΓ τά 'πες όλα συνάδελφε. Μπράβο.

 
Ανδρέας
07 Μαρ 2021 14:00

Τέλεια χρωματιστά κομματικά γυαλιά. Και μπόλικος στρουθοκαμηλισμός! Για όλα υπάρχουν ερμηνείες, που όμως είναι όπως μας βολεύουν. Όχι πραγματικές! Και βεβαίως η συνδικαλιστική μας ηγεσία, τι ωραία που εξασφαλίζει την επόμενη κομματική της θέση (βουλευτής, υπουργός κλπ). Και συ δάσκαλε, φάε το κουτόχορτο, ότι ενδιαφέρεται για σένα. Α! ρε κακομοίρη..... Σου θυμίζει τίποτα η επιστράτευση της ρόζα παντιέρας; Σου θυμίζει τίποτα η ολοκληρωτική απαξίωση του σχολείου την περσινή χρονιά (αδύνατη η τηλεκπαίδευση- σήμερα ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, πώς το λένε; μόνο με αυτή μάθημα). Και τέλος, γιατί με χωρίζει μέγα χάος με αυτά που ακούω και βλέπω και διαβάζω, σου λέει τίποτα το γεγονός ότι όλοι οι Σύλλογοι διδασκόντων, δεν μπήκαν στην ουσία της αξιολόγησης, αλλά ασχολήθηκαν μεθοδευμένα και προσχηματικά με την παρανυχίδα (αν υπήρχε απαρτία Συλλόγου και άντε γεια).Κάπου στα παραπάνω σχόλια διάβασα κάποιον να λέει vouchers στους γονείς και επιλογή σχολείου. Αγαπητέ μου, μάλλον ο καιρός δεν είναι μακρυά. Και στο γράφει άνθρωπος που υπηρετεί τριάντα χρόνια την εκπαίδευση και δεν περιμένει το μισθό του στο σπίτι, όπως η μεγάλη μερίδα των "συναδέλφων". Πρόλαβε απλά να αλλάξει κυβέρνηση και η "αριστερά του Σύριζα" (αυτή ντε που κόπτεται για το δημόσιο σχολείο), δεν το πρόκανε! Θυμάσαι; Τέλος η γενική παιδεία, ένας περίδρομος ώρες προσανατολισμού και...... και ... και..... Και η εξίσωση ΤΕΙ με ΑΕΙ; Κατόρθωμα ε! Και εσύ μιλάς για Πανεπιστήμια και κολλέγια........., υπαρκτή πραγματικότητα σε όλη την Ευρώπη. Εκτός και αν και αυτή μας βλάπτει, οπότε.......
Όσο για την υγειονομική κρίση και τα πιο αντιδραστικά μέτρα, μάλλον δεν υπάρχει, όλα είναι μεθοδεύσεις τις φιλελέ πραγματικότητας και σκοπό της θέτει τον περιορισμό των ελευθεριών μας και ίσως το τσιπάρισμά μας. Λίγο μακελειό και αριστερά παρέα (αγαπημένη συνήθεια την τελευταία πενταετία). Αλλά εύχομαι να μην το ζήσει κανείς στην οικογένειά του και μάλιστα με τραγικό τρόπο. Γιατί μόνο τότε καταλαβαίνει.......... Μέχρι εκείνη τη στιγμή μπορεί ανέτως να φιλοσοφεί μετ΄ευτελείας...............

 
Μελίτακας ο Α΄
07 Μαρ 2021 13:40

ΕΡΕ τι πάθαμε!...

 
Μ
07 Μαρ 2021 13:39

Κε Λευτέρη, ψηφοφόρος του Τζήμερου πρπφανώς. Τι οποσθοδρομική ιδέα είναι αυτή; Από αρχαιότητος το δημόσιο δωρεάν σχολείο έχει τεθεί ως η βάση της κοινωνικής συνοχής και προόδου! Και είχαν δίκιο οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Τι επικίνδυνες θεωρίες είναι αυτές; Να είστε κοντά στο δημόσιο σχολείο, συμπαραστάτης στον δημόσιο λειτουργό και θα προχωράμε χέρι-χέρι σε έναν καλύτερο κόσμο. Δεν είναι επιχείρηση το σχολείο. Οι μαθητές δεν είναι πελάτες! Οι εκπαιδευτικοί φυσικά πρέπει να αξιολογούνται, αλλά ο δημόσιος χαρακτήρας της παιδείας μας είναι ευλογία και πρέπει να προστατευτεί. Ας ξεκινήσετε εσείς οι γονείς με την άρνηση ιδιαίτερων σε δημόσιο δάσκαλο! Ο καλός μπορεί να διδάξει άριστα όποιον παρακολουθεί και στο τμήμα των 30 παιδιών και το γνωρίζετε! Σταθείτε δίπλα του όμως, μέσω του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, στηρίζοντας το κοινό μας έργο. Εμπιστευτείτε τους δασκάλους. Έχουν μόρφωση και ήθος. Φιλότιμο και εμπειρία. Αρχές και αξίες. Και όσοι δεν διαθέτουν τα παραπάνω θα απομονώνονταν αν η κοινωνία ήταν δίπλα στο δημόσιο σχολείο. Αγκαλιάστε το έργο μας και θα βελτιωνόμαστε συνεχώς ως κοινωνία. Κάντε πέρα τον ατομικισμό! Κοιτάξτε την ουσία, τη μόρφωση!

 
Λευτέρης
07 Μαρ 2021 12:55

Αν ήταν όλα καλά στα δημόσια σχολεία, τότε πράγματι η αξιολόγηση θα ήταν περιττή! Δεν είναι όμως έτσι. Γι΄αυτό κουκουλώνουμε τα προβλήματα δυσλειτουργίας των σχολείων μας, που τα πληρώνει ο λαός, και αναδεικνύουμε ανύπαρκτα ζητήματα, που δεν υφίστανται, ούτε κατ΄ελάχιστον σήμερα, όπως ο επιθεωρητισμός τις προηγούμενης πεντηκονταετίας.
Μόνο με δραστικά μέτρα θα γίνει αυτό που γίνεται σε όλη την Ευρώπη!
Το καλύτερο είναι Vouchers στους γονείς και ελεύθερη επιλογή σχολείου.

 
Κάμερες στην τάξη
07 Μαρ 2021 12:46

Νόσησα και όλη η οικογένεια έπρεπε να περάσει 14 μέρες καραντίνα...
Αυτομάτως η κόρη αποκόπηκε από τον κύριο χώρο μάθησης, το δημόσιο σχολείο. Να μην υπάρχουν κάμερες, γιατί έτσι καταστρέφεται το παιδαγωγικό κλίμα και να μην κινδυνεύουν τα προσωπικά δεδομένα.

Ποιες οι λύσεις;
(α) Χρήση εκπαιδευτικής πλατφόρμας. Απαιτεί διάθεση από τους/τις εκπαιδευτικούς να έχουν ενεργή ηλεκτρονική τάξη, να ετοιμάζουν και να διακινούν υλικό, να αναθέτουν εργασίες, να αξιολογούν και να παρέχουν ανατροφοδότηση, να επιδιώκουν και να διατηρούν επικοινωνία με τον/την μαθητή/ήτρια που βρέθηκε στη δύσκολη αυτή θέση.
Κίνδυνος: να θεωρηθεί ως πίεση και ότι εμμέσως καταργείται το εργασιακό ωράριο...

(β) Καταφυγή σε φροντιστήριο. Μα έτσι καταλύεται η βασική αρχή ύπαρξης του δημόσιου σχολείου, τη δωρεάν παροχή παιδείας, μόρφωσης, αγωγής. Και αυτό κατά την ταπεινή μου γνώμη αποτελεί το κυριότερο επιχείρημα υπέρ της χρήση καμερών μέσα στις τάξεις (κι ας ακούγεται αιρετικό), όταν κάποια πολύ επείγουσα και απρόβλεπτη κατάσταση το επιβάλλει.

Ευτυχώς, κύριοι και κυρίες, που επιβλήθηκε γενικό lockdown μερικές ημέρες αργότερα και έτσι η κόρη μου μπόρεσε να παρακολουθήσει με όσες δυσκολίες προέκυψαν τα μαθήματά της!

 
Αποθέωση τηλεκπαίδευσης
07 Μαρ 2021 12:27

Πιστεύω ότι κανείς/καμιά δεν θα έφτανε στο σημείο να αποθεώσει ένα μέσο. Το μέσο δεν μπορεί να επιφέρει ούτε θετικό ούτε αρνητικό αποτέλεσμα. Αυτό προκύπτει από το τρόπο που ο χρήστης θα το μεταχειριστεί.
Αυτό που έγινε αυτήν την περίοδο είναι ένα σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού μας συστήματος, επειδή έστω και βιαίως λόγω του ιού η τεχνολογία γίνεται συμπαραστάτης της εκπαιδευτικής και μαθησιακής διαδικασίας. Είναι καιρός να αποδεχτούμε ότι η τεχνολογία υπάρχει παντού γύρω μας και οφείλουμε να την ενσωματώσουμε και στο σχολείο, στη διδασκαλία, στη μάθηση.
Μόνο όσοι έχουν πολιτικές ή καλύτερα κομματικές παρωπίδες και θέλουν να προβάλουν την τωρινή διακυβέρνηση ως το απόλυτο κακό φτάνουν στο σημείο να απορρίπτουν το κάθε τι άκριτα και απόλυτα! Δυστυχώς στη προσπάθειά τους αυτή φτάνουν στο σημείο να υποβαθμίζουν το έργο όλων εκείνων των εκπαιδευτικών που δαπάνησαν χρόνο και κόπο να είναι αποδοτικοί/ές στην εργασία τους, έστω και με τις δυσκολίες που συνοδεύουν τη χρήση της τεχνολογίας....

 
Πίτσα με απ'όλα
07 Μαρ 2021 12:23

Μια χαρά τα λέτε. Κι εγώ τους πήρα κατά λάθος και παρήγγειλα πίτσα. Μου είπαν ότι είναι η σπεσιαλιτέ τους και ότι το παιδί ήδη έφυγε....

 
Επιθεωρητισμός
07 Μαρ 2021 12:17

Ακούστηκε και ακούγεται συχνά. Αποδείξεις ότι αυτό είναι το επόμενο βήμα υπάρχουν; Μήπως προβάλλεται το φάντασμα μιας περασμένης εποχής απλά και μόνο για να ασκηθεί πίεση και να καλλιεργηθεί κλίμα φόβου μεταξύ των εκπαιδευτικών;
Και μια και συνδέεται με τον καπιταλισμό, καλό θα ήταν κάποιος να περιγράψει τι γινόταν και γίνεται στα σχολεία των λαϊκών δημοκρατιών. Και κυρίως να αποδείξει ότι εκεί πραγματώνεται η ελευθερία στην έκφραση στον ύψιστο βαθμό. Διαφορετικά, ας παραμεριστεί επιτέλους αυτό το αορίστως λεγόμενο «για όλα φταίει ο καπιταλισμός».

 
LEGEND
07 Μαρ 2021 11:40

Η ΟΛΜΕ πάντως δεν έθεσε κανέναν προβληματισμό στη συνάντηση με την Υπουργό. Αρνήθηκε τον νόμο. Δεν υποστήριξε τη θέση της άκαιρης λόγω συνθηκών εφαρμογής της και δεν ζήτησε την εφαρμογή του από τη νέα χρονιά. Το ύφος και τα επιχειρήματα του άρθρου μοιάζουν απλώς αντιπολιτευτικά. Η αναφορά στον καπιταλισμό άλλωστε - πού τον είδατε στην Ελλάδα!!!- από μόνη της λέει πολλά.

 
Thanasis
07 Μαρ 2021 10:49

Αυτό κάπου το έχω ξαναδιαβάσει...σε όλα σχεδόν τα φετινά κείμενα του ΠΑΜΕ. "Σύντροφε" καλό θα ήτας εκεί στον Περισσό, να σας αφήνουν και λίγο χώρο για στοιχειώδη αυτονομία...τουλάχιστον σε λεκτικό επίπεδο. Αλλοιώς προδίδεστε.

 
Έτσι νομίζει
07 Μαρ 2021 10:42

Συνδικαλιστική τοποθέτηση . Δε μας πείθει. δική του οπτική.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ