Πανελλαδικές: “Φρένο” από Ν. Κεραμέως στην “πατέντα” των προφορικών εξετάσεων

Απαιτείται μόνιμη ή προσωρινή αναπηρία 67% , πλέον για να απαλλαγεί υποψήφιος από τις γραπτές και να δώσει προφορικές στις Πανελλαδικές επειδή έχει υποστεί διάστρεμμα (στραμπούληγμα)

09/03/2021

Ενημερώθηκε: 09/03/2021, 17:11

Άκουσε το άρθρο

“Φρένο” βάζει απόφαση της υπουργού Παιδείας Νίκη Κεραμέως στην “πατέντα” που ίσχυε εδώ και χρόνια, με τα δεκάδες  στραμπουλήγματα υποψηφίων τις ημέρες των Πανελλαδικών Εξετάσεων στους οποίους δίνονταν η δυνατότητα να εξεταστούν προφορικά αντί γραπτά.  

Την απόφαση αυτή έλαβε η υπουργός Παιδείας, μετά από  καταγγελίες γονέων ότι πολλοί υποψήφιοι εκμεταλλεύονταν αυτή την “πατέντα”  με "εικονικά" στραμπουλήγματα για να εξετάζονται στις Πανελλαδικές προφορικά.

Μάλιστα μετά τις καταγγελίες  ακολούθησε και εισαγγελική έρευνα.

Οι καταγγελίες , δημοσίως, έγιναν  μετά από σχετικό δημοσίευμα του esos (Διαβάστε εδώ)

Έτσι η απόφαση της Ν. Κεραμέως βάζει ως ασφαλιστική δικλείδα  την ιατρική πιστοποίηση   που βεβαιώνει την  προσωρινή κινητική αναπηρία του υποψηφίου -επειδή έχει υποστεί  διάστρεμμα (στραμπούληγμα)-   τουλάχιστον 67% που συνδέεται με τα άνω άκρα

Οι υποψήφιοι που πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή κατά τη διάρκεια της τακτικής περιόδου των πανελλαδικών εξετάσεων, δύνανται να εξετάζονται γραπτά στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις  στο σύνολο των μαθημάτων που έχουν δηλώσει στην Αίτηση - Δήλωση.

Για την περίπτωση αυτή οι υποψήφιοι, προκειμένου να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, θα πρέπει το αργότερο εντός δύο (2) ημερών, εκ των οποίων τουλάχιστον η τελευταία εργάσιμη, από την ημέρα λήξης του Προγράμματος πανελλαδικών εξετάσεων είτε των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων είτε των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας των ημερησίων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων κατά περίπτωση, ανάλογα με τη συμμετοχή τους στις αντίστοιχες εξεταστικές διαδικασίες, να καταθέσουν σχετική αίτηση προς την ΕΕΔΔΕ που εδρεύει στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία ανήκει το Λύκειο κατάθεσης της αίτησης-δήλωσής τους.

Στην περίπτωση των Ειδικών Μαθημάτων και των νέων Μουσικών Μαθημάτων η προθεσμία κατάθεσης της σχετικής αίτησης είναι το αργότερο εντός δύο ημερών από την ημέρα εξέτασης του αντίστοιχου μαθήματος που είχε δηλώσει.

Η αίτηση για συμμετοχή στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις, θα πρέπει να συνοδεύεται από

α) δικαιολογητικά ασθενείας ή ιατρική γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο τα οποία φέρουν σφραγίδα Διευθυντή είτε Κλινικής ΕΣΥ ή Εργαστηρίου ή Πανεπιστημιακού Τμήματος ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας, τα οποία φέρουν σφραγίδα του Διευθυντή του Κέντρου, ή

β) δικαιολογητικά ασθενείας ή ιατρική γνωμάτευση από Ιδιωτικό Νοσοκομείο τα οποία φέρουν υπογραφή και σφραγίδα του θεράποντος ιατρού και του Διοικητικού Διευθυντή της ιδιωτικής Κλινικής, από τα οποία να προκύπτει η αδυναμία του υποψηφίου να συμμετάσχει σε γραπτή εξέταση.

Στη γνωμάτευση/δικαιολογητικά ασθενείας, εκτός από το κάταγμα ή την προσωρινή βλάβη, πρέπει να πιστοποιείται ρητώς η αδυναμία χρήσης του άνω άκρου για γραφή και να αναγράφεται το χρονικό διάστημα ισχύος τους, το οποίο πρέπει να εμπεριέχει την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων.

Σχόλια (31)

bill
|

To επαλ δεν καταλαβα που χωραει στα σχολια.....

dimitris
|

Ας μήν ξεχνάμε οτι τα άτομα με ειδικά προβλήματα αυξάνονται, και οσο δεν υπάρχουν αυτά τα προβλήματα στο σπίτι μας είναι εύκολος οποισδήποτε σχολιασμός.

Απλώς αδιανόητο
|

@Μόνο περισσότερο χρόνο στους δυσ

Η δυσθυμία και η δυσκολία με την οποία αντιμετωπίζουν ορισμένοι τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα είναι δυσθεώρητη, δυσανάγνωστη, δυσαρίθμητη, δύστροπη, αδυσώπητη, δυστυχής. Μην στενοχωριεστε, όμως. Θα σας φέρουμε διορθωτή ορθογραφίας για να συνεννοηθούμε!!

Μόνο περισσότερο χρόνο στους δυς
|

Η προφορική εξέταση είναι φόβος και τρόμος ακόμα και για παιδιά με τυπική ανάπτυξη. Για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες το πρόβλημα είναι εντονότερο. Οι δυσλεξικοί και όλα τα δυς να εξετάζονται γραπτά. Μόνο οι τυφλοί που έχουν γνωμάτευση από ΚΕΠΑ να εξετάζονται προφορικά. Τα δυς να έχουν 30% περισσότερο χρόνο, να εξετάζονται στα ΙΔΙΑ θέματα για λόγους ισονομίας και να έχουν στη διάθεσή τους διορθωτή ορθογραφίας. Στην Ευρώπη λαμβάνουν περισσότερο χρόνο και εξετάζονται γραπτά. Ας μη ξεχνάμε ότι για πολλά παιδιά οι προφορικές εξετάσεις είναι επώδυνες. Δεν θα ανακαλύψουμε τον τροχό...

Απλώς αδιανόητο
|

Όποιος πιστεύει ότι οι μαθητές με δυσλεξία είναι όλοι στην ίδια κατάσταση, δεν έχει ιδέα. Εμείς που και έχουμε μαθητές με δυσλεξία και εξετάζουμε προφορικά στις πανελλαδικές μαθητές με δυσλεξία θα θέλαμε να σας πληροφορησουμε ότι ένας μαθητής με δυσλεξία δεν μπορεί να συντάξει κείμενο με συνοχή και συνεκτικότητα, ορθογραφημενο και κατανοητό. Αντίθετα, δεν έχει πρόβλημα να παρουσιάσει προφορικά την άποψή του με τον σωστό τρόπο. Λυπάμαι πολύ για όσους πιστεύουν ότι η δυσλεξία αντιμετωπιζεται δίνοντας λίγο παραπάνω χρόνο, ώστε να συντάξει κανείς κείμενο. Η δυσλεξία δεν είναι καπρίτσιο, είναι αληθινό πρόβλημα.

διαπορών
|

Ντροπή και μόνο ντροπή! Νομίζουν όλοι ότι είναι πιο εύκολο να δώσεις προφορικά, ξεχνούν όμως ότι ο μαθητής εξετάζεται και βαθμολογείται σε πραγματικό χρόνο και ότι περιμένει μέχρι να έρθει η σειρά του και μπορεί να τελειώσει την εξέταση μετά από πολλές ώρες.
Εμπρός λοιπόν να φτιάξουμε κι έναν καιάδα να τους πετάμε μέσα!

Βικτωρία
|

@@Βικτωρία
Η ανισότητα είναι μέρος της σύγχρονης κοινωνίας, δεν μπορεί να μηδενιστεί και αυτό νομίζω το καταλαβαίνουμε όλοι. Αυτό δεν σημαίνει πως όπου μπορούμε δεν θα πρέπει να την καταπολεμούμε. Εξετάζονται ισότιμα οι μαθητές στις πανελλαδικές; αλήθεια; Αυτός που έχει τη δυνατότητα να κάνει ιδιαίτερα 2-3 χρόνια πριν τις εξετάσεις εξετάζεται ισότιμα με έναν μαθητή που δεν έχει κάνει ποτέ ούτε μια ώρα φροντιστήριο; Είναι όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν πανελλαδικά μαθήματα ίδιοι; έχουν τον ίδιο ζήλο και την ίδια αφοσίωση στο λειτούργημά τους; Μην λέμε ότι θέλουμε! Και κυρίως να μην μιλάμε για πράγματα που δεν γνωρίζουμε. Γραπτή εξέταση σε δυσλεξικό είναι σαν να ζητάμε από αριστερόχειρα να γράψει πανελλαδικές με το δεξί. Μήπως να του δέσουμε και το χέρι πίσω από την πλάτη όπως έκαναν πριν από 60 χρόνια; Ακούνε όλοι πως οι μαθητές αυτοί εξετάζονται προφορικά και νομίζουν ότι έχουν ευνοϊκή μεταχείριση. Έχω συμμετάσχει πολλές φορές σε εξέταση ΦΑ (Φυσικώς Αδυνάτων, άλλος απαράδεκτος όρος αυτός, απορώ πως δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος τόσα χρόνια να τον αλλάξει!!!). Υπάρχει επιτροπή 3 εξεταστών, τα θέματα και οι απαντήσεις είναι ίδια, ο χρόνος το ίδιο, συν ότι συνήθως τα εξεταστικά είναι μακριά και οι μαθητές εξετάζονται σε ένα άγνωστο περιβάλλον σε αντίθεση με τους συμμαθητές τους που μένουν σε οικείο χώρο, δίπλα στα σπίτια τους. Αν γίνεται κατάχρηση να τεθούν όρια και κανόνες για να την καταπολεμήσουν, όχι πονάει χέρι-κόβει χέρι.
Όσο για το παράδειγμα με τον στίβο, τουλάχιστον ατυχές. Προφανώς δεν γνωρίζετε καν τι είναι η δυσλεξία αλλιώς θα ξέρατε ότι στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τα δυσλεξικά παιδιά είναι αυτά που ξεκινούν 10 μέτρα πιο πίσω. Γιατί έχουν δώσει ήδη έναν τεράστιο αγώνα μέσα σε ένα εχθρικό και παρωχημένο εκπαιδευτικό σύστημα.

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Παρά τις θριαμβολογίες κάποιων για την καινούργια πρωτοβουλία της υπουργού, ας μου επιτρέψουν να πω ότι πρόκειται για μια ακόμη φορά περί ανούσιας ρύθμισης επικοινωνιακού προσανατολισμού και αυταρχικής επιδειξιομανίας. Αν ο πάσχων υποψήφιος δε συμμετέχει στην κανονική εξεταστική, αλλά στην επαναληπτική, αυτό σε τι αλλάζει την ουσία του ζητήματος; Κι αν στην επαναληπτική οφείλει να προσκομίσει τα συγκεκριμένα δικαιολογητικά, για να θεωρείται ότι διασφαλίζεται η αποφυγή μη νόμιμης συμμετοχής στις εξετάσεις, γιατί αυτή η διασφάλιση δεν μπορεί να γίνει από την πρώτη εξεταστική με την ίδια ακριβώς υποχρέωση του πάσχοντος υποψηφίου; Κι αν υποθέσουμε ότι η παραπομπή στην επαναληπτική εξεταστική γίνεται για αποτρεπτικούς λόγους και γιαυτό μπαίνουν δυσκολότερα θέματα, πόσο δίκαιο τελικά είναι αυτό ως προς την ισότιμη μεταχείριση των υποψηφίων που πραγματικά έχουν πρόβλημα σε σχέση με τους υγιείς συνυποψηφίους τους;
Εν τέλει όλο αυτό το σκεπτικό παραπέμπει σε λογικές ευγονικής αντίληψης που χαρακτηρίζουν ανελεύθερα καθεστώτα, όπου οι αναξιοπαθούντες εκλαμβάνονται ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας!
Όλο αυτό πάντως αποτελεί και μια ευθεία ομολογία ότι το σύστημα αδυνατεί να ενεργοποιήσει μηχανισμούς αδιάβλητου ελέγχου των υποψηφίων κι επειδή δεν μπρεί να λύσει το πρόβλημα, ακολουθεί τη λογική "κοντά στο ξερό ας καεί και το χλωρό"! Διόλου δημοκρατικό δε μου φαίνεται όλο αυτό. Στη νομική που γνωρίζει η υπουργός, υπάρχει ένα θέσφατο που λέει: Καλύτερα να αθωωθούν δέκα ένοχοι, παρά να καταδικαστεί ένας αθώος! Εδώ όμως ακολουθείται ακριβώς η αντίστροφη λογική: Προκειμένου να μη μας ξεγελάσει ένας πονηρός υποψήφιος, για σιγουριά ας βάλουμε περιορισμούς και σε άλλους εννιά που έχουν πραγματικό πρόβλημα!

Μαθητής
|

Για τα παιδιά που δεν μπορούν να γράψουν επειδή τραυμάτισαν το χέρι τους αυτό είναι το σωστό που πρέπει να γίνεται, αλλά για τους μαθητές με δυσλεξία το καλύτερο είναι να γράφουν ακόμα και αν δεν είναι τόσο σίγουροι και μετά να τα λένε προφορικά ώστε να συμψηφιζετε με τα γραπτά

Αριάδνη
|

Πρώτη φορά συμφωνώ με κάτι που έκανε η Κεραμεως... Αν θέλει να το ολοκληρώσει, ας αλλάξει κάτι ακόμη: να μην εξετάζονται προφορικά οι υποψήφιοι από εκπαιδευτικούς της ίδιας περιφέρειας... Στην επαρχία γνωριζόμαστε όλοι πολύ καλά
..είναι, λοιπόν, πάντα αντικειμενικοί;;; Για να μη σκεφτώ τίποτε χειρότερο...

Αλικη..
|

Αν μας διαβαζουν εδω απο το Υπουργειο, ως γονιος μαθητη που δινει φετος πανελληνιες εξετασεις, θα παρακαλουσα παρα πολυ η Κεντρικη Επιτροπη Εξετασεων να εξετασει σοβαρα το ενδεχομενο ,ειδικα για φετος ,για τους μαθητες που θα δωσουν κανονικα γραπτες εξετασεις να παρατεινει τον χρονο γραπτης εξετασης τουλαχιστον κατα μιση ωρα. Οι μαθητες καθε χρονο γραφουν στο σχολειο και τα φροντηστηρια τους δεκαδες διαγωνισματα που προσομοιωνουν σε περιεχομενο και χρονο τα θεματα των πανελλαδικων . Το σημαντικοτερο οφελος ειναι οτι μαθαινουν να διαχειριζονται τον χρονο που σχεδον σε ολα τα μαθηματα ειναι οριακος στις πανελληνιες. Φετος ομως τα διαγωνισματα τα γραφουν στο σπιτι , δυστυχως τις περισσοτερες φορες με πολλες διακοπες . Ετσι δεν εχουν εκπαιδευτει σχεδον καθολου στο κομματι "διαχειριση χρονου". Ειναι ενα ζητημα το οποιο θεωρω ιδιαιτερα σημαντικο και γι αυτο ειναι αναγκη να ληφθει υποψη . Να μην χαθουν αδικα μοναδες !

Προφορική και επαναληπτική εξέταση
|

Πώς από την επίκληση ξαφνικής ασθένειας ή ατυχήματος φτάσαμε στη γενίκευση για όλες τις μαθησιακές παθήσεις; Όσο για εκείνους που κάνουν κατάχρηση του δικαιώματος, θα μπορούσε να προηγείται εξέταση από ιατρό σε Δημόσιο Νοσοκομείο. Στο εξωτερικό οι μαθητές εξετάζονται από ειδικούς καθηγητές ενώ ακόμα και σε ιδιωτικές επιχειρήσεις ρωτούν τους υποψηφίους αν έχουν αναγνωρισμένη πάθηση ώστε να τους δοθεί προσαρμοσμένο διαγώνισμα.

Εννοείται πως έχει αυξηθεί ο αριθμός των προφορικώς εξεταζομένων σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες διότι πλέον γίνεται έλεγχος και διάγνωση - καμία σχέση το σχολείο του 1980 με το σχολείο του 2020, όπως είναι φυσικό έχουν βελτιωθεί οι υπηρεσίες σε πολλούς τομείς.

Εκείνο που ακόμα λείπει είναι η ενίσχυση της Δευτεροβάθμιας, ώστε οι μαθητές που όντως αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα να έχουν σχολική υποστήριξη σε όλα τα έτη σπουδών και όχι μονο στις τελικές εξετάσεις.

Υ.Γ. Ένας από τους λόγους που πάντοτε οι επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα έχουν πιο δύσκολα θέματα είναι αυτές οι "γκρίζες" περιπτώσεις, ακριβώς για να υπάρχει μια ισορροπία και να μη νομίζουν ότι θα "περάσουν" πιο εύκολα.

Φ. Κώστας
|

Αναρωτιέμαι πώς περνάει η δυσλεξία στο πανεπιστήμιο βέβαια...
Θα έπρεπε να υπάρχει νόμος που να λέει ότι αν στο πανεπιστήμιο ανακαλέσεις τη δυσλεξία σου τότε οι πανελλήνιες που έδωσες είναι άκυρες.

ΔΕΠ
|

ΜΠΡΑΒΟ! Οι κανόνες να είναι ίδιοι για όλους. Και κυρίως να κλείνουν τέτοιου είδους παραθυράκια που προσβάλουν τη νοημοσύνη μας. Οι Πανελλαδικές είναι ίσως ο μόνος αδιάβλητος θεσμός που μας έχει μείνει σ'αυτή τη χώρα. Η κατάργηση πάσης φύσης "ειδικών" μεθόδων, κατηγοριών κλπ, ώστε να διαγωνίζονται όλοι στα ίδια θέματα, όχι ο ένας προφορικά ο άλλος γραπτά ο άλλος σήμερα ο άλλος τον άλλο μήνα, είναι πρόοδος.

@Βικτωρία
|

"Η ισότητα δε σημαίνει πάντα δικαιοσύνη"!! Χα! Ωραία σοφιστία! Να το πείτε σε διάφορες κοινωνικές ομάδες αυτό που μάχονται δεκαετίες για ισότητα. Δεν το είχαν πάρει χαμπάρι! Κυρία μου ναι, θέλουμε ισότητα. Για όλους. Ίσες ευκαιρίες. Να λήξει η πανέντα, πολύ σωστά κάνει η κα. Υπουργός. Και όταν το παιδί σας συμμετάσχει σε αγώνες δρόμου 100μ στο στίβο, δείτε αν θέλετε κάποιο άλλο παιδί να ξεκινήσει 10μ πιο μπροστά γιατι "η ισότητα δε σημαίνει πάντα δικαιοσύνη". Χαίρετε!

Βικτωρία
|

@Δυσλεξια Στις υπόλοιπες χώρες δεν δίνεται μόνο επιπλέον χρόνος, διαφοροποιούν και τα θέματα με απλούστερες εκφωνήσεις, δεν λαμβάνουν υπόψη τα ορθογραφικά λάθη κλπ.

@ η πατέντα ΠΡΕΠΕΙ να λήξει Γιατί τέτοιο μένος; Η ισότητα δεν σημαίνει πάντα δικαιοσύνη ξέρετε. Δεν θα σχολιάσω τις υπόλοιπες περιπτώσεις που αναφέρετε, όμως αν ασχοληθείτε και το ψάξετε λίγο θα δείτε πως η δυσλεξία είναι καθαρά μαθησιακή δυσκολία και αφορά το σχολείο, όχι τη ζωή. Γι' αυτό και υπάρχουν άπειρα παραδείγματα δυσλεξικών που ενώ στο ελληνικό σχολείο απαξιώθηκαν στην ζωή τους πέτυχαν και ξεχώρισαν στο επάγγελμα/στην επιστήμη που ακολούθησαν. Κάντε μια αναζήτηση στο λήμμα "Διάσημοι δυσλεξικοί" και θα βρείτε ανθρώπους που άλλαξαν την πορεία της ιστορίας.

ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ
|

Θα παρακαλούσα την υπουργό να λάβει σοβαρά υπόψιν της τις συνθήκες κάτω από τις οποίες διεξάγονται οι προφορικές εξετάσεις. Ο γιος μου έχει δυσγραφια, έχει δώσει δύο φορές πανελλαδικές εξετάσεις με το σύστημα των προφορικών εξετάσεων - επιτυχώς με τη δεύτερη φορα- με πολύ δύσκολες συνθήκες. Τα παιδιά περιμένουν μες την αγωνία να εξεταστούν προφορικά, αφού πρώτα έχουν τελειώσει το τρίωρο με τα γραπτά μερικές φορές έως κ μια ώρα και το κυριοτερο:δεν είναι όλοι οι εξεταστές κατάλληλα εκπαιδευμενοι για αυτό το σκοπό. Θα παρακαλούσα την υπουργό να δείξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον προς αυτή την πλευρά. Υπάρχουν εξεταστές που φερονται υπερβολικά αυστηρά, στα ήδη αγχωμενα παιδιά, που δεν τους αφήνουν να ολοκληρώσουν την εξέταση, κ που δεν καταλαβαίνουν ότι αυτά τα παιδιά έχουν μαθησιακές ανάγκες. Συγκεκριμένα ζήτησαν από το γιο μου να τους δείξει το γραπτό κείμενο επειδή δεν καταλάβαιναν προφορικά αυτό που τους έλεγε και τον ρώτησαν γιατί δεν κάνει καλύτερα γράμματα ώστε να τον καταλαβαίνουν!!!! Σε ένα παιδί μα δυσγραφια!!! Βέβαια υπάρχουν εξετάστες που βοηθούν στη ψυχολογία των παιδιων αυτών κ τα ενθαρρύνουν και έτσι θα έπρεπε να είναι όλοι οι εξεταστες. Αν θέλουμε να λέμε ότι είναι δίκαιο το σύστημα για ολους! Αυτά τα ολίγα γι αυτούς που νομίζουν ακόμη ότι δίνοντας προφορικές εξετάσεις ευνοείται ο μαθητής. Θεωρώ όμως εξέλιξη την προφορική εξεταση - αλλιώς αυτά τα παιδιά δεν θα είχαν ελπίδες να περάσουν- αλλά θα πρέπει να βελτιωθεί ως προς την επιλογη κ την εκπαιδευση των εξεταστων.

Πόσο πιθανόν είναι...
|

... ένα παιδί να αποκτά δυσλεξία ξαφνικά στα 16 ή 17 του χρόνια; Εξετάζεται το ιστορικό κάθε παιδιού, όταν δηλώνεται ως δυσλεκτικό λίγο πριν από τις εξετάσεις για ΑΕΙ;

Γεια
|

Καλησπέρα σας,
Προσωπικά έχω δώσει κανονικά και έχω περάσει σε πολύ καλή σχολη.
Δεν μπορώ να κτλβω γιατί τέτοιο μίσος ως προς την προφορική εξέταση και την επιθυμία κατάργηση της.

Πρώτα από όλα καλό είναι να διαβάζετε σωστά όλο το κείμενο ή τουλάχιστον τον τίτλο. Πουθενά δεν λέει για ολική κατάργηση της προφορικής εξέτασης, αλλά αναφέρεται μόνο σε αυτή των παιδιών που δηλώνουν ότι έχουν χτυπήσει σε βαθμό που δεν θ μπορούν να γράψουν.

Ξεκινάω με το πρώτο σχόλιο περί δυσλεξίας( γενικά των δυς, αλλά δεν θα ανεφερθω σε άλλες επειδή δεν γνωρίζω πολλά). Λογικά δεν έχεις ιδέα τι πάει να πει, καθώς και 2ν χρόνο να δώσεις, μπορεί και να μην αλλάξει κάτι, αφού το άτομο θα αδυνατεί να εντοπίσει το πρόβλημα και όχι επειδή είναι χαζός αλλά επειδή ο εγκέφαλος του συγχεει τα μηνύματα που λαμβάνει. Άρα χρίζει απαραίτητη την προφορική εξέταση.
Επίσης το βρίσκω αναγκαίο καθώς έχω φίλη που πραγνατικα έχει και το βλέπαμε στο φροντιστήριο, που με την προφορική όντως κτλβε λαθος/οι(σίγουρα λάθος, δεν θυμάμαι να είχε γενικότερα θέμα) της και προσπάθησε να το διορθώσει, έχοντας σχετικά ελάχιστο χρόνο. Οπότε στην ουσία όντως εξετάζουν αν τα έχεις κτλβει.
Τώρα για τους άλλους που λέτε υπάρχει ατυχία στην ζωή κτλ, ενώ μας δίνεται η δυνατότητα να δώσουμε λύση σε παιδιά που καλώς ή κακώς έτυχε να χτυπήσουν στην πιο κρίσιμη στιγμή της σχολικής τους ζωή σου και εσείς λέτε όχι, περιέργεια έχω να δω τι θα λέγατε για το παιδί σας που ίσως μοχθησε για να φτάσει μέχρι εκεί να του στερησουν την δυνατότητα να ανταμειφθεί για τους κόπους του.
Τέλος, κτλβαινω γιατί κάποιοι επιθυμούν την κατάργηση, καθώς αφού ζούμε στην Ελλάδα γίνονται πολλές κομπίνες και πολύ πιθανό τα περισσότερα χαρτιά να ναι ψεύτικα. Λύση όμως δεν είναι η κατάργηση αλλά ίσως η αναγκαστική εξέταση από ειδικό σωματείο που καταφέρει να μείνει αλαδωτο(δηλαδη πάνω κάτω ότι σκέφτονται να κάνουν, αξιόπιστος έλεγχος) αλλά και να μπορεί να δώσει προφορικά τον Ιούνιο και να μην χρειάζεται να περάσει το καλοκαίρι μέσα στην μιζέρια περιμένοντας τον Αύγουστο - Σεπτέμβρη για να δώσει όταν όλοι οι υπόλοιποι θα ναι πια ξέγνοιαστοι(όχι όλοι, αλλά οι περισσότεροι σίγουρα)

Δυσλεξια
|

Καταργήστε τις προφορικές εξετάσεις για δυσλεξία δυσγραφία και όλα τα δυς. Δώστε περισσότερο χρόνο όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες.

Γονιος
|

Επιτέλους καιρός ήταν!!!Μπράβο στην υπουργό!!!

Γ.Φ.
|

Πωπωπω αυτή δεν πάει καλά. Κάθε μέρα νόμους. Έλεος. Και να έκανε και κάτι σωστό. Άσε ξέρουμε θέλει να είναι το πρόσωπο της ημέρας.

ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΠΩΝΥΜΟΣ
|

ελα Συριζα ξεκινα μια διαδήλωση! μπορείς!

Καιρός ήτανε!
|

Να μπει μια τάξη σε πατέντες τέτοιου ειδους.

Δέκα μικροί μήτσοι
|

Επιτέλους!!!!
Συμφωνώ....κανένας προφορικά...η πατέντα να λήξει!!!! Τα προνόμια τέλος
Τα δελτία δυσλεξίας...δυσγραφίας ξαφνικά στην Γ λυκείου έβαλαν πολλούς μέσα κι άφησαν άλλους έξω...

Quiz
|

Γιατί οι υπουργοί παιδείας με εξαίρεση τον Γιώργο που είναι Παπανδρέου αποτυγχάνουν να κάνουν καριέρα στην πολιτική και συνήθως τους στέλνουν σε διορισμένες θέσεις ή τους βάζουν στο επικρατείας?

15+
|

Αυτό τώρα το έλυσε το πρόβλημα δηλαδή;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Κώστας
|

Πως και δεν ξεκίνησε επανάσταση ο ΣΥΡΙΖΑ. Πορεία τώρα στη Βουλή.

nikos
|

Επιτέλους!

η πατέντα ΠΡΕΠΕΙ να λήξει
|

οριστικά για τα πάντα. και η ατυχία μέσα στη ζωή είναι . κανένας προφορικά, κανένας με ποσόστωση, κανένας από επαλ, εσπερινά, μειονότητες, σεισμούς, λοιμούς, καταποντισμούς. τέρμα. την επόμενη χρονιά ή όποτε ή ποτέ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ