Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υφ. Παιδείας: Χωρίς φοιτητές θα μείνει η Αιτωλοακαρνανία σε ένα-δυο χρόνια αν δεν αλλάξει η υπάρχουσα κατάσταση

Η μεταρρύθμιση “Γαβόγλου” έφτιαξε ένα τεράστιο κεφάλι επιστημονικό χωρίς χέρια από κάτω- Θα βγάζει περισσότερους γεωπόνους από ό,τι νέους αγρότες.
Δημοσίευση: 10/03/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η υπάρχουσα κατάσταση στο Νομό  Αιτωλοακαρνανίςα  σε λίγο καιρό, σε ένα-δύο χρόνια θα έχει σοβαρότατα προβλήματα, διότι δεν θα έχει φοιτητές να παρακολουθήσουν.

Την εκτίμηση αυτή έκανε ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για τα ΑΕΙ, Άγγελος Συρίγιος, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Γ. Βαρεμένου,  και εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι   «και με την βοήθεια των τοπικών αρχών και ημών των Βουλευτών της περιοχής θα μπορέσουμε να φτιάξουμε στο Πανεπιστήμιο Πατρών, στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας τμήματα, για τα οποία θα μπορούμε και σε δέκα, δεκαπέντε, είκοσι χρόνια να λέμε με υπερηφάνεια ότι βγάζουν ανθρώπους που μπορούν να καθοδηγήσουν τους αγρότες στη Γεωπονία».

Ο υφυπουργός Παιδείας τόνισε ότι:

Έξι γεωπονικά τμήματα: Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, στο Πανεπιστήμιο Πατρών έχουμε αυτήν τη στιγμή έξι τμήματα που σχετίζονται με Γεωπονία. Έχουμε Τμήμα Ζωικής Παραγωγής και Υδατοκαλλιέργειας στο Μεσολόγγι, Βιοσυστημάτων και Γεωργικής Μηχανικής πάλι στο Μεσολόγγι, Τεχνολογίας Τροφίμων και Γεωργικής Βιοτεχνολογίας στο Αγρίνιο, Φυτικής Παραγωγής στο Μεσολόγγι και Γεωπονίας στην Αμαλιάδα. Είναι τα γεωπονικά τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών. Μία περιφέρεια, λοιπόν, εξακοσίων πενήντα χιλιάδων ατόμων έχει έξι γεωπονικά τμήματα. Η υπερβολή είναι χαρακτηριστική. Δεν υπάρχει κόσμος να μπορέσει να φοιτήσει σε όλα αυτά τα τμήματα. Ένα από αυτά τα τμήματα στο Αγρίνιο είναι σε αναστολή.

Η πρόταση του Παν. Πατρών: Εκείνο το οποίο γίνεται στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι έρχεται μία πρόταση η οποία ανασυστήνει τα τμήματα. Από όσα έχω διαβάσει, θα υπάρχουν δύο τμήματα στο Μεσολόγγι, Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών, πράγμα λογικό λόγω της λιμνοθάλασσας, και Γεωπονίας, που είναι, επίσης, λογικό λόγω του ότι έχει ένα πολύ μεγάλο αγρόκτημα οκτακοσίων στρεμμάτων του πανεπιστημίου εκεί πέρα. Και θα υπάρχουν δύο τμήματα Διατροφής και Τεχνολογίας Τροφίμων και Αγροτικών Πόρων και Περιβάλλοντος στο Αγρίνιο. Αυτά τα τμήματα, έτσι όπως είναι φτιαγμένα, βλέπω να έχουν προοπτική στο χρόνο. Τι σημαίνει αυτό; Κανένας δεν θέλει τμήματα τα οποία δεν θα έχουν φοιτητές ή θα έχουν φοιτητές οι οποίοι δεν θα τελειώνουν ποτέ και στο τέλος, δεν θα παρακολουθούν. Η πρόταση, λοιπόν, που κατατίθεται, εξ όσων βλέπω, δείχνει να κρατάει στο χρόνο. Όταν θα μας περιέλθει, θα συζητήσουμε με το Πανεπιστήμιο Πατρών επιμέρους λεπτομέρειες.

Δεν χρειάζεται πολλά τμήματα Γεωπονίας: Ως προς το θέμα της Αιτωλοακαρνανίας, είναι γεγονός ότι είναι από τους πλέον αγροτικούς νομούς της χώρας. Ένα μεγάλο τμήμα της αγροτικής παραγωγής βγαίνει από εκεί. Επομένως, χρειάζεται τμήματα Γεωπονίας. Δεν χρειάζεται, όμως, πολλά τμήματα Γεωπονίας. Χρειάζεται τμήματα τα οποία θα μπορούν να αντέξουν στο χρόνο.

Η μεταρρύθμιση Γαβρόγλου

Ο Άγγελος Συρίγος αναφερόμενος στις συγχωνεύσεις ΤΕΙ με Πανεπιστήμια σχολίασε:

  •  Η μεταρρύθμιση Γαβρόγλου εκείνο το οποίο έκανε ήταν ότι έφτιαξε ένα τεράστιο κεφάλι επιστημονικό χωρίς χέρια από κάτω.
  • Δεν υπάρχουν πλέον, έτσι όπως έχουμε φτιάξει το σύστημά μας, εξειδικευμένοι άνθρωποι οι οποίοι μπορούν να δουλέψουν τον κάμπο υπό τις οδηγίες επιστημόνων γεωπόνων.
  • Έχουμε είκοσι τρία τμήματα Γεωπονίας ή συναφή στη χώρα. Είκοσι τρία τμήματα! Έχουμε φτάσει σε σημείο, εάν όλοι αυτοί τελείωναν κάθε χρόνο, σε δέκα χρόνια να έχουμε περισσότερους γεωπόνους από ό,τι νέους αγρότες.
  • Είναι πραγματικότητα, δυστυχώς, αυτά τα πράγματα. Πρέπει να έχουμε αίσθηση του πληθυσμού μας. Πρέπει να έχουμε αίσθηση των αναγκών μας. Δεν μπορούμε να κάνουμε ένα τεράστιο επιστημονικό κεφάλι και να μην έχει χέρια από κάτω. Ποιος θα εφαρμόσει όλα αυτά τα πράγματα;

Σχόλια (42)

 
@@@Φοιτητές από εξωτερικό 14:16
12 Μαρ 2021 14:17

Aκριβώς. ΑΕΙ συγκεντρωμενα σε ενα σημειο.

 
Ανάπτυξη περιφέρειας μέσω έρευνας και εργασίας
12 Μαρ 2021 13:37

Η ανάπτυξη της περιφέρειας θα έρθει από τους ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ των Πανεπιστημίων, από τους νέους ερευνητές και εργαζομενους, όχι από τους φοιτητές που νοικιάζουν διαμερίσματα.

Πρέπει τα Πανεπιστήμια να συγκεντρώσουν τις σχολές τους σε 15-20 πόλεις εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης. Στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα αρκεί να παραμείνουν 4-5 ΑΕΙ, με συνένωση όλων των επιμέρους θεματικών οικονομικών ιδρυμάτων, και όλες οι θέσεις εισακτέων και προσωπικού θα μεταφερθούν στην περιφέρεια.

Με την εξοικονόμηση πόρων θα είναι εφικτό να δημιουργηθούν εστίες ώστε οι φοιτητές να παραμένουν και να σπουδάζουν στα 10 Δημόσια Πανεπιστήμια χωρίς να χρειάζονται μετεγγραφή. Για παράδειγμα, τα τμήματα Μαθηματικών στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα θα δέχονται κάθε χρόνο μόνο 200 φοιτητές, ενώ τα τμήματα Μαθηματικών στα Ιωάννινα, την Κρήτη και τη Θεσσαλία μόνο 150 φοιτητές.

Το κάθε περιφερειακό ΑΕΙ θα έχει δραστηριότητες (πχ. Ερευνητικά Εργαστήρια, Τεχνολογικο Πάρκο) σε 2 ή 3 πόλεις και έτσι θα δημιουργούνται συνδυαστικά οφέλη για την περιοχή με ορίζοντα δεκαετίας.

Αντιθέτως, τα τελευταία 50 χρόνια απλώς γίνονται κοντόφθαλμες συντεχνιακές και τοπικιστικές εξυπηρετήσεις. Με τη διασπορά των σχολών σε κάθε νομό της χώρας και δε σημειώθηκε καμία πρόοδος στην αστικοποίηση: Όλοι οι νέοι συγκεντρώνονται στις έξι μεγάλες πόλεις στην Ελλάδα ενώ η επαρχία μαραζώνει.

 
Ενιαία Πολυτεχνική Σχολή στο ΑΕΙ Κρήτης
12 Μαρ 2021 13:27

Σε όλες τις άλλες Πολυτεχνικές Σχολές (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, ΔΠΘ, Θεσσαλία κ.α.) οι ΗΜΜΥ είναι ένα ενιαίο τμήμα, συνδυάζοντας τις κατευθύνσεις σπουδών Ενέργειας και Πληροφορικής/Τηλεπικοινωνιών σε ένα ενιαίο πενταετές ΠΠΣ.

Επομένως, δεν υπάρχει κανένας ακαδημαϊκός λόγος στην Κρήτη να συνεχίσουν να λειτουργούν 4 ξεχωριστά παρεμφερή τμήματα:

Το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών που έχει έδρα στο Πολυτεχνείο στα Χανιά μπορεί να απορροφήσει τα τρία τμήματα του πρώην ΤΕΙ Κρήτης (Ηλεκτρονικών Μηχανικών Τ.Ε, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε., Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.).

Επίσης, το τμήμα Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος T.E. μπορεί να ενταχθεί στο τμήμα Μηχ. Περιβάλλοντος (Πολυτεχνείο Κρήτης) ενώ οι Μηχανολόγοι Μηχανικοί Τ.Ε. επίσης να ενωθούν με τους Μηχ. Παραγωγής και Διοίκησης, σχηματίζοντας δύο νέα βιώσιμα τμήματα στην πολυτεχνική σχολή Κρήτης.

Τέλος, το τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τ.Ε. μπορεί να ενσωματωθεί είτε στο τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών είτε στους ΗΜΜΥ, είναι υπερβολικά εξειδικευμένο ως αντικείμενο για προπτυχιακές σπουδές.

@Κρητικός
12 Μαρ 2021 09:25

Μια εύκολη λύση είναι το ΗΜΜΥ στα Χανιά να έχει κατεύθυνση πχ αρχιτεκτονική λογισμικού και το ΗΜΜΥ στο Ηράκλειο ενεργειακή μηχανική.

 
Ακαδημαϊκά κριτήρια
12 Μαρ 2021 10:33

Επιτέλους ας γίνει το αυτονόητο. Τα πανεπιστήμια δεν είναι για τις ψήφους.

 
@Κρητικός
12 Μαρ 2021 09:25

Τα δυο τμήματα ΗΜΜΥ είναι by far τα δυο καλύτερα τμήματα στα πανεπιστήμια τους σε όλους τους δείκτες. Πρέπει όμως να υπάρχει μια διαφοροποίηση. Μια εύκολη λύση είναι το ΗΜΜΥ στα Χανιά να έχει κατεύθυνση πχ αρχιτεκτονική λογισμικού και το ΗΜΜΥ στο Ηράκλειο ενεργειακή μηχανική.

 
Προς 07:26
12 Μαρ 2021 08:28

- Αστείος είναι(τουλάχιστον), όποιος καταφεύγει σε προσωπικούς χαρακτηρισμούς. Φανταστείτε πχ σήμερα στη Βουλή, να αποκαλεί ο ένας πολιτικός αρχηγός, "αστείο", τον άλλο.
- Τα "και κάτι μεσολόγγια, αγρίνια, λαμίες, πεντακόσια νησιά και χωριά, ραχούλες ", που με ευκολία γράφουμε εδώ μέσα, αν θέλουμε και μπορούμε, ας πάμε να τα πούμε στις τοπικές κοινωνίες. Ειδικά όταν θα πάμε για "επίσκεψη", λίγο πριν τις εκλογές.
- Όσο για το "άλλοι τρόποι ανάπτυξης της επαρχίας", επειδή έχουμε χάσει πολλά τρένα τα τελευταία (τουλάχιστον) 20 χρόνια, περιμένω με ενδιαφέρον τα νέα "μοντέλα" της κοινής και της ακαδημαϊκής λογικής.

 
@@Φοιτητές από εξωτερικό 14:16
12 Μαρ 2021 07:26

είσαι αστείος εντελώς ! φυσικά και πρέπει να καταργηθούν από τον ακαδημαϊκό χάρτη , όπως και κάτι μεσολόγγια, αγρίνια, λαμίες, πεντακόσια νησιά και χωριά, ραχούλες και πολλά άλλα που πολιτικάντικα . άλλοι τρόποι ανάπτυξης της επαρχίας, πανεπιστήμια μαζεμένα ΜΟΝΟ σε μεγάλα campus. Τι δεν καταλαβαίνει το ελλαδιστάν και οι διάφοροι σχολιαστές που είναι τσακωμένοι με τη λογική , κοινή και ακαδημαϊκή;

 
Μόνο Πανεπιστήμια και ΙΕΚ
11 Μαρ 2021 23:46

Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση χρειάζεται νέους επιστήμονες, με σοβαρό ερευνητικό έργο και σχέσεις με ιδρύματα του εξωτερικού, καθώς και στέρεα ακαδημαϊκά προγράμματα.

Προφανώς τα ΤΕΙ ως υβρίδιο δεν ήταν βιώσιμα και γι'αυτό καταργήθηκαν

@Κρητικός
11 Μαρ 2021 21:53

Τα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα πρέπει να γίνουν τριετή όπως σε Γαλλία, Ολλανδία και Γερμανία. Πρέπει να καταργηθούν τα επικαλυπτόμενα ή διπλά μαθήματα - αρκούν 30-35 για τον πρώτο τίτλο σπουδών και άλλα 6-8 για την μεταπτυχιακή ειδίκευση.

Σε συνδυασμό με την αναγκαία αναδιάρθρωση των Σχολών ώστε να μην υπάρχουν τμήματα χωρίς επαρκή μόνιμο προσωπικό, θα εξασφαλιστεί καλύτερη ποιότητα σπουδών, χωρίς καθυστερήσεις στην αποφοίτηση.

Για την τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση, υπάρχουν τα Δημόσια ΙΕΚ, στα οποία μπορεί να προστεθεί ένα έτος Γενικών Σπουδών.

 
Νέος χάρτης και δομή για τα ΑΕΙ
11 Μαρ 2021 23:40

Πολλές πόλεις στο εξωτερικό μπορεί να μην φιλοξενούν πανεπιστημιακή σχολή αλλά έχουν και επιχειρήσεις και σχολεία και νοσοκομεία.

Οι δραστηριότητες ενός ΑΕΙ διαχέονται στη γύρω περιοχή, χωρίς να είναι απαραίτητο κάθε χωριό, νησί και κωμόπολη να έχει και από ένα τμήμα. Για παραδειγμα, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων μπορεί να λειτουργεί ως ακαδημαϊκό κέντρο και η ερευνητική/τεχνολογική ανάπτυξη να επεκταθεί σε όλη τη ΒΔ Ελλάδα.

@Φοιτητές από εξωτερικό 14:16
11 Μαρ 2021 22:22

Με υπερβολές και λογικά άλματα τόσα χρόνια δεν καταφέραμε να φτιάξουμε βιώσιμα τμήματα και σχολές, ούτε βοηθήσαμε τους έλληνες πολίτες.

Η παραγωγική ανάπτυξη της περιφέρειας έχει ανάγκη από νέους εργαζομένους, ηλικίας 30 έως 45 ετών, που θα εγκατασταθούν μόνιμα μαζί και τις οικογένειές τους. Αντιθέτως, οι εικοσάχρονοι φοιτητές τόσα χρόνια επιστρέφουν πάλι σε Αττική και Θεσσαλονικη για να βρουν εργασία. Δημιουργήθηκε μια στρεβλή οικονομία που στηρίζεται σε φοιτητές και φαντάρους, με ενοικιαζόμενα και καταστήματα εστίασης.

Ούτε θα ήταν λογικό να ιδρυθούν παντού Νοσοκομεία, σε μικρές πόλεις υπάρχουν Κέντρα Υγείας. Άλλο τα σχολεία, που παρέχουν Υποχρεωτική Εκπαίδευση σε τοπικό επίπεδο, και άλλο τα ΑΕΙ, που πρέπει να υπηρετούν τον εθνικό σχεδιασμό - δεν είναι υποχρεωμένοι οι φοιτητές να σπουδάζουν στον τόπο κατοικίας τους.

 
@@Φοιτητές από εξωτερικό 14:16
11 Μαρ 2021 23:14

Περίεργη λογική. Ένα μέρος έχει αξία μόνο όταν έχει ένα τμήμα Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γιατι όχι μια Θεολογική στο Αγιο Όρος?

 
ένα ΑΕΙ σε όλη τη Κρήτη
11 Μαρ 2021 23:11

Απλά τα πράγματα, Πολυτεχνική Σχολή στα Χανιά, Θεωρητικές Σπουδές στο Ρέθυμνο και τα υπόλοιπα στο Ηράκλειο.
Βοηθάει πως με μοναδική εξαίρεση τα δύο ταυτόσημα Τμήματα ΗΜΜΥ δεν υπάρχουν καθόλου άλλες επικαλύψεις ανάμεσα στα τρία ΑΕΙ.
Όλα τα άλλα αφορούν ιδιοτελείς σκοπούς του καθενός.

 
@@Φοιτητές από εξωτερικό
11 Μαρ 2021 22:54

Άλλο δεν θα πάει κανείς κι άλλο δεν θα πάνε φοιτητές από το εξωτερικό.

 
ΤΕΙ
11 Μαρ 2021 22:27

Τα ΤΕΙ είχαν πάρα πολλούς εργαστηριακους και επιστημονικους συνεργάτες για να βγάζουν το πρόγραμμα σπουδών. Όταν μετονομαστηκαν σε ΑΕΙ κάποια τμήματα με μονοψήφιο αριθμό μελών ΔΕΠ ( στην πραγματικότητα πάρα πολλά τμήματα ήταν σε αυτή την κατάσταση) το πρόγραμμα σπουδών δεν έβγαινε με ότι αυτό συνεπάγεται.

 
@Άκης
11 Μαρ 2021 22:22

Δεν μπορούσαν να βρουν καλύτερη λύση και θα τους έμενε το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας όπως η ΑΣΠΑΙΤΕ

 
@Φοιτητές από εξωτερικό 14:16
11 Μαρ 2021 22:22

Ε τότε ας "καταργήσουμε" τελείως την Αμαλιάδα και το Καρπενήσι από το χάρτη. Ας μην έχουν τίποτα, αφού δεν θα πάει κανείς. Να μην έχουν ούτε και νοσοκομεία, ούτε αστυνομία, ούτε σχολεία, ούτε επιχειρήσεις. Να μείνουν μόνο Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Μύκονος, Σαντορίνη (άντε και η Κρήτη), που πάνε οι ξένοι λέω εγώ.

 
@Κρητικός
11 Μαρ 2021 21:53

Τα h-index και οι δημοσιεύσεις δεν εκπαιδευουν νέους ηλεκτρολογους μηχανικους. Η πανεπστημιακη εκπαίδευση ειναι team-work. Ειναι μια καλη μαγιά για το μέλλον,

 
@μελος δεπ
11 Μαρ 2021 21:35

Δεν ειναι ακριβώς ετσι τα πράγματα. Πολλά Τμηματα ΤΕΙ ήταν υποστελεχωμένα και κάλυπταν βασικες ανάγκες με ωρομισθίους. Η μετατροπή των ΤΕΙ σε Πανεπιστημια ανεδειξε τις ελλειψεις οπως και πολλά άλλα προβληματα τα οποία δεν έχουν φτάσει στις σελιδες των sites.

 
@αστεία πράγματα
11 Μαρ 2021 21:32

Ποια η διαφορά του τεχνολόγου και του επιστήμονα?

 
@Big in Japan
11 Μαρ 2021 21:31

Yπάρχει στο Μεσολόγγι.

 
@Περι Κρητης
11 Μαρ 2021 20:35

Για πείτε μας...

Γιατί πρέπει να υπάρχουν 4ετη τμήματα σε Πανεπιστήμια ΚΑΙ ΤΕΙ; Δεν υπάρχει κανένας λόγος και για αυτό Πανεπιστημιοποιήθηκαν.

Μετά το Λύκειο, υπάρχει η Μεταδευτεροβαθμια (ΙΕΚ) και το Πανεπιστήμιο.Οτιδήποτε άλλο αποτελεί στρέβλωση (όπως τα ΤΕΙ στο παρελθόν).

Κάποια στιγμη πρέπει να το καταλάβουμε..

 
@Κρητικός
11 Μαρ 2021 19:43

Σαφέστατα είναι κορυφαίοι αυτοί που αναφέρεις αλλά ο μέσος όρος των δημοσιεύσεων/h-index/ετεροαναφορών του Τμήματος καθώς και η επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων των τμημάτων σε σχετική με αυτό που σπούδασαν εργασία, είναι κατά πολύ αντιπροσωπευτικότερα κριτήρια από ότι τα βιογραφικά 2 μελών ΔΕΠ.
Ας μην δημιουργούμε εντυπώσεις, πετώντας πυροτεχνήματα. Στη Κρήτη δεν χωράνε με καμία λογική (ακαδημαϊκή, γεωγραφική, πολιτική...) 3 ΑΕΙ, ούτε 2 ΗΜΜΥ.
Η ισχύς εν τη ενώσει είναι ο μόνος δρόμος μπροστά, αλλά μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν αφενός μικροιδρυματικές ισορροπίες που δεν πρέπει να διαταραχθούν, αφετέρου μέλη ΔΕΠ που ανησυχούν μην υποβαθμιστεί το h-index του τμήματος τους....αυτά τα βλέπει ο κ. Συρίγος ;

 
γονέας
11 Μαρ 2021 16:24

Θέλουμε ανοικτά και νοικοκυρεμένα πανεπιστήμια!
Μπράβο στην κ. Κεραμέως.

 
Μεταφορά θέσεων μελών ΔΕΠ και προσωπικού ΑΕΙ
11 Μαρ 2021 16:20

Ας ενωθούν άμεσα όλα τα πολλαπλά τμήματα, όσες θέσεις περισσεύουν σε Αττική και Θεσσαλονική να μεταφερθούν για τη στελέχωση των περιφερειακών ΑΕΙ (Θράκη, Κρήτη, Θεσσαλία, Πάτρα, Ήπειρος).

Αυτό είναι το πραγματικό αδιέξοδο. Όσο για τους αγρότες, σε χώρες όπως Ολλανδία και Δανία πλέον λιγότερο από 10% του εργατικού δυναμικού απασχολείται στον πρωτογενή τομέα - άρα όντως και στην Ελλάδα ΠΡΕΠΕΙ να έχουμε περισσότερους γεωπόνους από αγρότες στον 21ο αιώνα.

 
Περι Κρητης...
11 Μαρ 2021 16:04

Στην Κρήτη υπάρχουν 3 τμήματα ΗΜΜΥ, 2 του Μεσογειακού, τα πρώην ΤΕΙ ηλεκτρολογίας και πληροφορικής στο Ηράκλειο και το ηλεκτρονικής στα Χανιά, που έγιναν θεωρητικά ΗΜΜΥ με την αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών τους και το τμήμα του πολυτεχνείου που ήταν ηλεκτρονικών μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών και έγινε σχετικά πρόσφατα ΗΜΜΥ με προσθήκες κάποιων μαθημάτων. Καλό ειναι όλες αυτές οι Ελληνικές πατέντες να έρθουν σε εξορθολογισμό και σύγκλιση με την κατεστραμμένη οικονομία μας. Προφανώς η Κρήτη δεν χρειάζεται τόσες σχολές και από άλλα σημεία της Ελλάδας . Επίσης μεγάλο λάθος η κατάργηση των 4-ετων ΤΕΙ, οι ιδεοληψίες της περασμένης κυβέρνησης ότι θα άλλαζε όνομα μια σχολή και θα άλλαζαν άποψη και οι υποψήφιοι φοιτητές αποδείχτηκαν μάταιες.

 
Άναρχη διεύρυνση ΑΕΙ την περίοδο 1975-2010
11 Μαρ 2021 15:47

Η ίδρυση των ΤΕΙ ήδη από το 1983 και η διασπορά τους σε όλη την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, μαζί με αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές, δημιούργησε αυτές τις στρεβλώσεις. Κακώς ρίχνουν τις ευθύνες στους υπουργούς της τελευταίας δεκαετίας, που απλώς αρκέστηκαν στη διαχείριση του χάος των λανθασμένων αποφάσεων. Ευθύνη έχουν όλες οι κυβερνήσεις που δεν προχώρησαν σε απορρόφηση των ΤΕΙ από τα Πανεπιστήμια το 1991 ή έστω το 2001, λύνοντας το ζήτημα οριστικά.

Το μόνο νησί που πρέπει να φιλοξενεί ΑΕΙ είναι η Κρήτη αλλά ένα ενιαίο όχι 3 ξεχωριστά, ΤΕΙ, Πολυτεχνείο και Πανεπιστήμιο! Το Παν. Δυτικής Μακεδονίας, το Πελοποννήσου, το Ιόνιο και το Αιγαίο, επίσης, όλα αυτά δεν ιδρύθηκαν το 2018, ας μην εθελοτυφλούμε.

Προφανώς, πρέπει μέχρι το 2025 να σταματήσουν να λειτουργούν διπλές σχολές στις ίδιες περιοχές (πχ. Σχολές Μηχανικών σε πόλεις όπου υπάρχει Πολυτεχνική Σχολή ή Πολυτεχνείο) και να συγκεντρωθούν τα απομονωμένα περιφερειακά τμήματα σε 20-25 πόλεις ανά την Ελλάδα, που θα σχηματίζουν ολοκληρωμένη πανεπιστημιούπολη (campus).

Διατηρώντας 300 ενιαία Πανεπιστημιακά τμήματα σε 10 Πανεπιστήμια στην Ελλάδα θα έχουμε εξορθολογισμό των πόρων και ανακατανομή του προσωπικού. Επιπλέον, θα δοθούν θέσεις εισακτέων σε τμήματα όπου οι φοιτητές παραμένουν και αποφοιτούν όχι πλασματικές θέσεις που εξυπηρετούν μόνο τις χιλιάδες αιτήσεις μετεγγραφών χωρίς συμμετοχή στην ακαδημαϊκή και παραγωγική πρόοδο.

 
η Πάτρα όμως έχει 2 τμ Ηλεκτρολόγων, το ίδιο και η Κρήτη
11 Μαρ 2021 15:16

Το Πανεπιστήμιο Πατρών έκανε όλη τη δουλειά για τα του οίκου του, ΚΑΙ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΠΕΥΣΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΑΥΤΟΣ ΤΑ ΕΥΣΗΜΑ!!! Εκεί που είναι αναγκαίο να παρέμβει, καθώς αφορά τμήματα από διαφορετικά ιδρύματα στον ίδιο τόπο
όπως τα δύο τμήματα Ηλεκτρολόγων στην Πάτρα και στην Κρήτη,
ΟΥΤΕ ΚΟΥΒΕΝΤΑ!

 
Κρητικός
11 Μαρ 2021 14:52

Τα 2 τμήματα μέλη ΗΜΜΥ στη Κρήτη είναι από τα καλύτερα και ιδιαίτερα με βάση τον μικρό αριθμό ΔΕΠ.
Στοιχεία από το google scholar
ΗΜΜΥ Χανιά
Minos Garofalakis 14.827 citations, h-index 66

HMMY Ηράκλειο
Emmanuel Kymakis 9.002 citations, h-index 49

Με βάση την ηλικία τους είναι κορυφαίοι και κάλλιστα μπορούσαν να πάρουν θέση σε κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Δείτε εκτός από ΕΜΠ και ΑΠΘ εάν υπάρχουν αντίστοιχα βιογραφικά σε αλλά τμήματα μηχανικών στην Ελλάδα!

 
Φορολογούμενος
11 Μαρ 2021 14:16

Είναι απλό. Κλείστε το.

 
Φοιτητές από εξωτερικό
11 Μαρ 2021 14:16

Και να έρθουν στην Ελλάδα δε θα πάνε ούτε στην Αμαλιάδα ούτε στο Καρπενήσι

 
@μελος δεπ
11 Μαρ 2021 13:47

Σίγουρα είστε συνάδελφος - Μέλος ΔΕΠ; Ρωτάω γιατί δεν είναι ξεκάθαρο από όσα αναφέρετε...

Χρησιμοποιείτε λέξεις όπως "καταστροφή" και "υποβάθμιση" της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.... Πολύ σωστά τα λέτε. Το κλείσιμο Τμημάτων χωρίς κανένα σχεδιασμό είναι η καλύτερη λύση. Το διαπιστώσαμε εξάλλου όταν εφαρμόστηκε το σχέδιο ΑΘΗΝΑ... (το θυμάστε;)

Τα "στοιχεία" που αναφέρετε έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Με λίγα λόγια πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τη συρρίκνωση του γενικού πληθυσμού στην Ελλάδα σε 20 χρόνια.
Την ίδια ώρα που το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να κάνει σχεδιασμό για την επόμενη εβδομάδα ή μήνα. Ακόμη περιμένουμε (εδώ και 1 χρόνο) τον εξοπλισμό που μας υποσχέθηκαν. Αυτό δεν σας ενδιαφέρει...

Μιλάτε για "εξωστρέφεια". Τον Ιούλιο συμπληρώνονται 2 χρόνια διακυβέρνησης των εξωστρεφών αρίστων. Τι περιμένουν; Πότε θα υλοποιήσουν τα παραμύθια που μας έλεγαν;

Το τελευταίο επιχείρημα είναι πολύ καλό. Λέτε "διορισμοι μελων δεπ σε Τμηματα με ισχυρο δεικτη αποφοιτησης". Μα αυτά τα Τμήμα προφανώς δεν χρειάζονται μέλη ΔΕΠ. Υποστήριξη χρειάζονται όσα Τμήματα έχουν προβλήματα!

Ααααα... τώρα κατάλαβα. Προτείνετε να τιμωρήσουμε όσα Τμήματα έχουν προβλήματα.

Να ξαναρωτήσω: Σίγουρα είστε μέλος ΔΕΠ;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.