Ετοιμάζεται σχέδιο δημιουργίας φοιτητούπολης στα Άνω Λιόσια

Συνάντηση υπουργού Ανάπτυξη Άδωνι Γεωργιάδη με τον Δήμαρχο Φυλής, Χρήστο Παππού και τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Παναγιώτη Καλδή

18/03/2021

Άκουσε το άρθρο

Σχέδιο για τη δημιουργία φοιτητικών εστιών στο Πάρκο Πόλης Άνω Λιοσίων, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), προωθεί η Κυβέρνηση, ανακοινώθηκε  από το υπουργείο Ανάπτυξης.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σχετική ανακοίνωση:

Α. O υπουργός   Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης  συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Φυλής,  Χρήστο Παππού και τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής κ. Παναγιώτη Καλδή.

Β. Συζήτησαν για τη δημιουργία φοιτητικών εστιών στο Πάρκο Πόλης του Δήμου Φυλής μέσω ΣΔΙΤ και την αναπτυξιακή πορεία της περιοχής.

Αναφερόμενος στη συνάντηση, ο Δήμαρχος Χρήστος Παππούς τόνισε ότι, παράλληλα με τη φοιτητική στέγη, έθεσε στο τραπέζι τη δημιουργία εγκαταστάσεων του Δήμου, ώστε να εξασφαλιστεί η ισόρροπη ανάπτυξη της περιοχής.

Πρόσθεσε, ακόμα, ότι το δρόμο για τη συζήτηση άνοιξε η πετυχημένη συνεργασία του Δήμου με το ΠΑΔΑ. “Στηρίξαμε, ως Δήμος, από την πρώτη στιγμή, την ίδρυση του Πανεπιστημίου και συνεργαζόμαστε για τη λειτουργία Μεταπτυχιακού Προγράμματος, με σκοπό να το αξιοποιήσουμε ως μοχλό ανάπτυξης του τόπου μας. Θέλω να ευχαριστήσω τον υπουργό και τον Πρύτανη και πιστεύω ότι σύντομα θα έχουμε απτά αποτελέσματα”, τόνισε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Φυλής.

Σχόλια (17)

Ομοιογενοποίηση προπτυχιακών σπουδών
|

Η ουσία είναι στην ακαδημαϊκή δομή των σχολών που θα προσφέρουν βασικές σπουδές. Πολλά ΤΕΙ έχουν μεγάλες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις (πχ. ΤΕΙ Θεσσαλίας, ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας) αλλά έχουν ενωθεί με Πανεπιστήμια, αυτό πρέπει να ολοκληρωθεί με την ενσωμάτωση και να μη μείνει μια διοικητική απόφαση.

Το κρίσιμο είναι να μη χαθεί και άλλος πολύτιμος χρόνος και οι νέοι φοιτητές και απόφοιτοι να μη διαχωριστούν σε Σχολές με άλλη ποιότητα και στόχευση σπουδών και διαβαθμισμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

https://www.esos.gr/arthra/72105/tmimata-dyo-tahytiton-mesa-sta-panepis…

Αναπροσαρμογή των τμημάτων και σχολών
|

Στην περιφέρεια υπάρχει έλλειψη καθηγητών σε Σχολές που λειτουργούν επί δεκαετίες, αυτό μπορεί να αλλάξει με τη μεταφορά θέσεων από τα πρώην ΤΕΙ στα Πανεπιστήμια.

Οι καθηγητές απλώς απαιτούν να έχουν έδρα στην Αττική για λόγους που δε σχετίζονται με το δημόσιο συμφέρον.

Διαιώνιση του προβλήματος διαχωρισμού των ΤΕΙ
|

Καμία πόλη δε χρειάζεται διπλή Ιατρική ή Νομική Σχολή, γιατί να χρειάζεται περισσότερα τμήματα οικονομικών ή πολυτεχνείου ή πληροφορικής; Είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει σχέδιο.

Η Αττική χρειάζεται το ΠΑΔΑ
19 Μαρ 2021 15:54

Η Αττική έχει ήδη πανεπιστήμια που έχουν και ιστορία αλλά και δυναμικό παρόν και μέλλον. Πουθενά στον 21ο αιώνα δεν ιδρύουν ένα νέο πανεπιστήμιο δίπλα στα άλλα.

Τα πτυχία θα δίνονται από το ΕΚΠΑ ή το ΕΜΠ ή το ΟΠΑ, δε χρειάζεται αυτονόμηση των πρώην ΤΕΙ σε ξεχωριστή οντότητα

Οι υποδομές εύκολα αξιοποιούνται και σίγουρα δεν αποτελούν ορθολογικό ακαδημαϊκό επιχείρημα. Εξάλλου, δε μιλάμε για κλείσιμο αλλά για συνένωση και απορρόφηση τμημάτων ώστε οι φοιτητές να είναι στο ίδιο επίπεδο, τόσο σε κεντρικά ιδρύματα όσο και σε περιφερειακά.

Είναι αναποτελεσματικό να κατευθύνεται χρηματοδότηση και θέσεις προσωπικού στο ΠΑΔΑ, το ΔΙΠΑΕ ή το ΕΛΜΕΠΑ αντί για το ΔΠΘ, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Πανεπιστήμιο Κρήτης

Η Αττική χρειάζεται το ΠΑΔΑ
|

Στην Αττική χρειάζονται ι δίπλα τμήματα καθώς σε αυτή κατοικεί το 40% του πλυθησμου της χώρας. Δεν γίνεται όσες σχολές μηχανικών υπέροχουν στην Αττική, να υπάρχουν και στα Γιάννενα, απλά δεν γίνεται. Τέλος πως θα κλείσεις ένα πανεπιστήμιο με τέτοια δυναμική; Πώς θα αξιοποιήσεις τα κτήρια τα εργαστήρια και τα περιουσιακά του στοιχεία; Να δοθούν όλα πχ στο ΕΚΠΑ η στο ΕΜΠ είναι κάτι το μη ρεαλιστικό καθώς δεν βολεύει και από την άποψη των τοποθεσιών και από την άποψη του κόστους συντήρησης. Το ΠΑΔΑ ήρθε για να μείνει. Άλλα είναι τα πανεπιστήμια που πρέπει να συγχωνευθούν ( ΟΠΑ, Πάντειο ΕΜΠ Χαροκόπειο και γενικα όλα τα μονοθεματικα πανεπιστήμια με 1 τμημα ανά σχολή)

Τετραετή τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών
|

Τμήματα δύο ταχυτήτων, αυτό είναι το αποτέλεσμα όταν επί δεκαετίες (από το 1990 μέχρι σήμερα) δεν έχει δοθεί καθαρή λύση στο ζήτημα των ΤΕΙ

https://www.esos.gr/arthra/72105/tmimata-dyo-tahytiton-mesa-sta-panepis…

Νέος Ακαδημαϊκός Χάρτης για τα ΑΕΙ
|

Υπερβολή να γίνεται σύγκριση μόνο στην ύλη μαθημάτων (πχ Γραμμική Άλγεβρα) χωρίς αξιολόγηση της συνολικής εικόνας: Δεν υπάρχει ανάγκη για δεύτερο Πολυτεχνείο ή Οικονομικό ΑΕΙ σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Κρήτη ή όποια άλλη περιοχή.

Η ενοποίηση των σχολών ΤΕΙ και πανεπιστημίων δε συνεπάγεται αυτομάτως μείωση ή αύξηση αριθμού αποφοίτων. Είναι θέμα βέλτιστης δομής και προοπτικής: Με την καλύτερη κατανομή καθηγητών και φοιτητών τόσο στα κεντρικά όσο και στα περιφερειακά ΑΕΙ αναβαθμίζεται συνολικά η ποιότητα σπουδών και έρευνας.

Στην Ελλάδα δε χρειάζονται να διπλασιαστούν τα τμήματα Μηχανικών ή Οικονομικών ή Εφαρμοσμένων Τεχνών αλλά μια καλύτερη ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους μέσα στις πανεπιστημιακές Σχολές, με σαφώς οριοθετημένες έδρες τμημάτων (campus) και συνεργασίες με ερευνητικά κέντρα.

Δε χρειάζεται να επανεφευρίσκουμε τον τροχό, ούτε να συσσωρεύουμε τις νέες θέσεις στα αστικά κέντρα.

@ Μεταρρύθμιση με βάση τα Πανεπιστήμια18 Μαρ 2021 17:44
19 Μαρ 2021 00:58

Η έρευνα εξαρτάται κυρίως από τα μέλη ΔΕΠ και όχι τους διδακτορικούς φοιτητές. Για να γίνουν διεθνώς ανταγωνιστικά τα ελληνικά Πανεπιστήμια πρέπει να προσελκύσουν καθηγητές από το εξωτερικό, έλληνες αλλά και ξένους, με ερευνητική εμπειρία σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Στα ελληνικά ΤΕΙ και πανεπιστήμια αυτή η ροή ανανέωσης και εξωστρέφειας είναι ανύπαρκτη, σε πλήρη αντίθεση με την κινητικότητα που παρατηρείται στα κορυφαία ιδρύματα του εξωτερικού. Ο διορισμός σε αυτό το πλαίσιο τα επόμενα χρόνια νέων μελών ΔΕΠ δε θα βοήθησει μακροπρόθεσμα την ακαδημαϊκή ανάπτυξη της Ελλάδας.

Αναδιοργάνωση Σχολών ΑΕΙ
|

Αναδιοργάνωση Σχολών ΑΕΙ δε σημαίνει αύξηση ή μείωση φοιτητών, αλλά καλύτερη κατανομή προσωπικού και πόρων. Ούτε οι σχολές Μηχανικών των πρώην ΤΕΙ χρειάζεται να λειτουργούν αυτόνομα.

Περιφερειακά ΑΕΙ
|

Οι Πολυτεχνικές Σχολές στα περιφερειακά ΑΕΙ μπορούν να ενισχυθούν με προσωπικό αντί να συντηρούμε διπλά τμήματα στην Αττική, την Κρήτη, την Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη.

Μεταρρύθμιση με βάση τα Πανεπιστήμια18 Μαρ 2021 17:44
|

Μάλλον δεν έχετε ιδέα για το διδακτικό επίπεδο ντου ΠΑΔΑ για να λέτε τέτοια πράγματα. Ως φοιτητής που έχει σπουδάσει και στο ΕΜΠ αλλά έφυγε (10%) για να σπουδάσει κάτι που του άρεσε περισσότερο μπορώ να έχω μια καλύτερη εικόνα. Στο ΠΑΔΑ διδασκόμαστε ακριβως τα ίδια με το ΕΜΠ. Η μόνη διαφορά είναι ότι στης εξετάσεις στο τελος δεν θα έχουμε να ανατρέψουμε έναν πίνακα 8χ8 στην γραμμική άλγεβρα αλλά έναν 4χ4. Μαθαίνουμε όσα μαθηματικά χρειαζόμαστε ως μηχανικοί (καθώς με αυτά πλέον ασχολούνται οι υπολόγιστες, δεν θα σου ζητηθεί ποτέ σε θέση εργασίας να λύσεις ένα σύστημα 15χ15 στο χέρι ενώ υπάρχουν σάιτ που το κάνουν αμέσως) ώστε να καταλαβαίνουμε τι γίνεται. Σε μαθήματα ειδικότητας , και σε σύγκριση με γνωστους μου που σπουδάζουν ΑΠΘ και Κρήτη, το γνωσιακό μας επιπεδο είναι ακριβώς το ίδιο
.Όσο για το επίπεδο έρευνας, είναι λογικό να είναι χαμηλότερο καθώς η δυνατότητα για διαδακτορικη διατριβή υπάρχει μόνο 3 χρόνια. Παρόλα αυτά έχει ήδη αξιόλογο ερευνητικό υπόβαθρο, με συνεργασίες μέχρι και με το CERN . Τέλος, το ότι ζητάτε το κλείσιμο σχολών μηχανικών, την κινητήριο δύναμη της οικονομίας σε σοβαρές χώρες και την αύξηση των τμημάτων καλών τεχνών (τα οποία είναι απαραίτητα για μια χώρα, αλλά έχουμε ήδη αρκετά), μόνο ως αστείο μπορεί να το εκλάβει κάποιος.

@ @ Αναπτύσσεται και μεγαλώνει
|

Πέρα από γενικόλογα για την ίδρυση των ΤΕΙ 40+ χρόνια πίσω, κάποια άποψη περί των πληροφοριών «εκ των έσω» που αποδείχτηκαν αρλούμπες έχετε; Μάλλον όχι, ειδικά τώρα που φάινεται περίτρανα πλέον (σε μόλις δυόμιση χρόνια!) το πόσο σωστή ήταν η δημιουργία του και η ανοδική πορεία που έχει και θα έχει (πιθανότατα απορροφώντας «καταξιωμένα» ; Πανεπιστήμια της Αττικής..)

Μεταρρύθμιση με βάση τα Πανεπιστήμια
|

Με καμία ακαδημαϊκή λογική δεν «επιβάλλεται» η λειτουργία διπλών σχολών Οικονομικών, Μηχανικών, Ιατρικής, Νομικής κ.α στην πρωτεύουσα.

Οι πλεονάζουσες θέσεις διδασκόντων και προσωπικού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πρέπει να δοθούν κατά προτεραιότητα στην ενίσχυση των βιώσιμων πανεπιστημίων της περιφέρειας (πανεπιστήμια σε Κρήτη, Θεσσαλία, Θράκη, Ιωάννινα και Πάτρα) ώστε να δημιουργηθούν ξεχωριστές ομάδες έρευνας και καινοτομίας, χωρίς υπερσυγκέντρωση στα μεγάλα αστικά κέντρα.

@Απορρόφηση τμημάτων των ΤΕΙ Αττικής
18 Μαρ 2021 15:14

Τα Πανεπιστήμια στην Αττική, την Κρήτη, τη Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές προϋπήρχαν και έχουν υψηλότερο επίπεδο έρευνας και διδασκαλίας. Συνεπώς, είναι παράλογη απαίτηση τα πρώην ΤΕΙ να αποτελούν την "ραχοκοκαλιά" του νέου ακαδημαϊκού χάρτη: τα τμήματα των ΤΕΙ πρέπει να απορροφηθούν από τις πανεπιστημιακές σχολές όχι το ανάποδο.

https://www.esos.gr/arthra/54969/diataxi-gia-toys-kathigites-efarmogon-…

Στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής το πιο λογικό θα ήταν να παραμείνει ένα Πανεπιστήμιο (Εθνικό Καποδιστριακό Παν. Αττικής), ένα Οικονομικό Πανεπιστήμιο (συνένωση τμημάτων ΟΠΑ, ΠΑΠΕΙ, Χαροκοπείου και Παντείου) και ένα Τεχνολογικό Ίδρυμα (Πολυτεχνείο και Γεωπονικό).

Σε αυτά τα ΑΕΙ θα έπρεπε να έχουν ενταχθεί οι σχολές των ΤΕΙ Αθήνας, Πειραιά και ΑΣΠΑΙΤΕ ήδη από το 2000 ώστε να έχουν επιλυθεί τα χρόνια ακαδημαϊκά και επαγγελματικά ζητήματα που ταλαιπωρούν φοιτητές και αποφοίτους.

Η Καλών Τεχνών πρέπει να διοικητικά με τις άλλες Σχολές (ΑΠΘ, Παν. Ιωαννίνων) και να ιδρυθούν παραρτήματά της σε Κρήτη, ΔΠΘ, Πάτρα ώστε να γίνει πραγματικότητα μια Εθνική Ακαδημία Τεχνών με δραστηριότητες σε όλη την Ελλάδα.

@Απορρόφηση τμημάτων των ΤΕΙ Αττικής
|

Ο λόγος που είναι πως στην Αττική κατοικεί η μισή Ελλάδα και επιβάλλετε να έχει πχ 2 πολυτεχνικές σχολές.Το κακό είναι ότι όντως υπάρχουν πολλά μονοθεματικα πανεπιστήμια χωρίς λογο. Άνετα θα μπορούσε τον ΕΜΠ και το Πάντειο να ενωθούν με το ΕΚΠΑ (όπως και ΑΣΚΤ,ασπαιτε και το Χαροκόπειο με το ΠΑΔΑ) .

Απορρόφηση τμημάτων των ΤΕΙ Αττικής
|

Οι εγκαταστάσεις δε δημιουργούν ακαδημαϊκή κουλτούρα και είναι περίεργο να μιλάμε για άλλο ένα ΑΕΙ στην Αττική, που ήδη έχει 5-6 και καλύπτει όλα τα γνωστικά αντικείμενα.

Για ποιο λόγο να έχουμε ΑΕΙ στη Δυτική Αττική; Δεν απέχει γεωγραφικά από το ΕΚΠΑ, το ΕΜΠ, το ΟΠΑ.

@ Αναπτύσσεται και μεγαλώνει...
18 Μαρ 2021 10:18

Νεοελληνική είναι η πατέντα των ΤΕΙ και ό,τι ακολούθησε σε σχέση με αυτά.

@Πάρκο Πολης
|

40 λεπτά με 1 ώρα για τις πανεπιστημιουπόλεις άλσους αιγαλεου και αρχαίου Ελαιώνα

Αναπτύσσεται και μεγαλώνει...
|

Αυτά να τα βλέπουν κάποιοι άμυαλοι που όταν δημιουργήθηκε το ΠΑΔΑ έλεγαν ότι ονειρεύονταν (θα καταργηθεί, θα γίνει πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων επιστημών κτλ..) ως «πληροφορίες εκ των έσω» και άλλες τέτοιες σαχλαμάρες, απλά και μόνο για να πετάνε λάσπη στο όλο εγχείρημα..
Τι έχετε να πείτε τώρα αγαπητοί που σε λίγα χρόνια όχι απλά δεν θα καταργηθεί αλλά θα ενσωματώσει κατά πάσα πιθανότητα και αλλά ιδρύματα της Αττικής; Απλά γι’ άλλη μια φορά αποδείξατε ότι είστε γνήσιοι νεοέλληνες!

ευχάριστο νέο
|

Eπιτέλους και κάποιος να ενδιαφερθεί για τη στέγαση των φοιτητών που δεν έχουν τη δυνατότητα ενοικίου.

Πάρκο Πόλης
|

Πόση ώρα χρειάζεται ένας φοιτητές να πάει στη σχολή του με τα ΜΜΕ από εκεί;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ