Προγραμματισμός του Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι ο εξορθολογισμός και επανακαθορισμός του πλαισίου χαρακτηρισμού των περιοχών ως δυσπρόσιτων και απομακρυσμένων, λαμβάνοντας υπόψιν τις πραγματικές ανάγκες και δυσκολίες σύνδεσης ή μετακίνησης, όπου αυτές εντοπίζονται.
Τη δήλωση αυτή έκανε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή στη Βουλή , απαντώντας σε ερώτηση, σχετικά με την αναδρομική προσμέτρηση διπλής μοριοδότησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν τη θητεία τους σε δυσπρόσιτες ή και απομακρυσμένες περιοχές, και τόνισε τα εξής:
- Γνώμονας του έργου μας ως πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι η ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας παιδείας και εκπαίδευσης. Θεμελιώδης προϋπόθεση για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου είναι η εξασφάλιση του εύρυθμου της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, μέσω ιδίως της πλήρους και έγκαιρης στελέχωσής τους από το απαραίτητο εκπαιδευτικό δυναμικό.
- Το τελευταίο ζήτημα αποκτά μεγαλύτερη σημασία σε σχέση με τις σχολικές μονάδες οι οποίες ευρίσκονται σε περιοχές απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες. Ως αντιπολίτευση είχαμε στηλιτεύσει τις επιλογές της προηγούμενης κυβέρνησης και, συγκεκριμένα αφενός την κατάργηση της διπλής μοριοδότησης των υπηρετούντων σε τέτοιες περιοχές εκπαιδευτικών, αφετέρου τον μαζικό αποχαρακτηρισμό περιοχών δυσπρόσιτων, συνεπεία των οποίων το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για ανάληψη υπηρεσίας σε σχολικές μονάδες τέτοιων περιοχών να είναι σημαντικά μειωμένο, ώστε το έργο της στελέχωσής τους να καθίσταται ακόμη δυσκολότερο.
- Συνεπείς προς τις δεσμεύσεις μας και τον σχεδιασμό μας, ιδίως ως προς την ενίσχυση των σχολείων της περιφέρειας, προχωρήσαμε ήδη στην ανάληψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών για την δημιουργία κατάλληλων κινήτρων για την ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών αναφορικά με την ανάληψη υπηρεσίας σε δυσπρόσιτες περιοχές και των περιορισμό των περιπτώσεων ανακλήσεων ή μη αποδοχής διορισμού εκπαιδευτικών.
- Συγκεκριμένα, με διάταξη του ν. 4692 (Α’ 111) «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» επαναφέραμε την διπλή μοριοδότηση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα μέρη. Σύμφωνα με το άρθρο 42 «Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας» του ν. 4692/2020 (ΦΕΚ 111/Α’/12-6-2020): «Η περ. β ́ του άρθρου 57 του ν. 4589/2019 (Α ́ 13) αντικαθίσταται ως εξής: (...) ββ) δύο (2) μονάδες ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως καθορίζονται στην περ. Β ́ της υπ’ αρ. 133529/ΓΔ4/7.8.2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Β ́ 3941), καθώς και σε σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης έως κατ’ ανώτατο όριο εξήντα (60) μήνες». Σύμφωνα, δε, με την παρ. 7 του άρθρου 138 του ιδίου νόμου «Η ισχύς της υποπερ. ββ ́ της περ. β ́ του άρθρου 57 του ν. 4589/2019, όπως η περίπτωση αυτή προστίθεται με το άρθρο 42 και της περ. στ ́ της παρ. 4 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 43 του παρόντος, αρχίζει από το σχολικό έτος 2020-2021».
- Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη ρύθμιση περί ανανέωσης των πινάκων των εκπαιδευτικών ανά δύο χρόνια, αντί των τριών που ίσχυε κατά το πρότερο καθεστώς, καθώς και με τον εξορθολογισμό του πλαισίου που διέπει τις περιπτώσεις μη ανάληψης ή ανάκλησης διορισμού εκπαιδευτικού, θέτει τα κατάλληλα κίνητρα αλλά και τις αναγκαίες προϋποθέσεις, ώστε τα προβλήματα που συνδέονται με την στελέχωση των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων από το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό να είναι σαφώς λιγότερα.
ανοίξτε διαβούλευση, αυτοί που ρωτάνε ΔΕΝ ξέρουν ή εξυπηρετούν ΙΔΙΑ οφέλη ! έχετε ρημάξει χιλιάδες ανθρώπους με τις αδικίες σας !