Ένα μάθημα «ήσσονος» σημασίας, με καθοριστικό ρόλο!

21/03/2021

Ενημερώθηκε: 21/03/2021, 22:02

Άκουσε το άρθρο

Αλλεπάλληλα τα χτυπήματα επί σειρά ετών στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας! Με διάφορους χαρακτηρισμούς όπως «ήσσονος» σημασίας μάθημα, Οικοκυρικά και πολλά άλλα , στοχοποιήθηκε λόγω της πολυποίκιλης ύλης και του τίτλου του. Ένα μάθημα που καλλιεργεί καθαρά Δεξιότητες Ζωής στους μαθητές και τους παρέχει χρηστικές πληροφορίες για την καθημερινή τους ζωή, θυσιάζεται στο βωμό των νεωτεριστών που δήθεν επιθυμούν την «Αναβάθμιση του σχολείου»!

«Αναβάθμιση» αποτελεί και το νέο μάθημα που θα εισαχθεί στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο με τον πομπώδη τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων»,  με το μεγαλύτερο μέρος της ύλης τους να προέρχεται από τις ενότητες του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας! Συγκεκριμένα: Διατροφή- Αγωγή Υγείας - Οικολογία- Κλιματική αλλαγή- Φυσικές Καταστροφές- Αλληλοσεβασμός- Διαφορετικότητα- Εθελοντισμός - Οικονομία- Επιχειρηματικότητα! Η ύλη του μαθήματος που διδάσκονταν οι μαθητές μας στην Α’ και Β’  Γυμνασίου κατακερματίστηκε και βαπτίστηκε «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Δηλαδή από την μία καταργείται το μάθημα ως «ανούσιο», και από την άλλη η ύλη του είναι καθοριστική και ουσιαστική για την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής στους μαθητές.

Το Υπουργείο κρίνει ως επιτακτικό τον Οικονομικό Εγγραμματισμό των μαθητών,  καθώς και την επίτευξη των 17 Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης , γνωστοί ως «Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης» , που  περιλαμβάνονται  στην Ατζέντα  για τη μεγάλη αλλαγή στον πλανήτη μας μέχρι το 2030. Θα περίμενε κανείς, στα πλαίσια της αναβάθμισης,  που ευαγγελίζονται όλοι οι ιθύνοντες, πως θα αναβαθμιστεί και το μάθημα που συνδέεται με όλα αυτά, που υπηρετεί αυτό τον σκοπό! Αντ’ αυτού καταργείται  και υπονομεύεται !  

Τελικά , ο αληθινός στόχος αυτών των αλλαγών ποιος είναι;

Η δημιουργία ενεργών και συνειδητοποιημένων πολιτών για έναν καλύτερο κόσμο, έναν  κόσμο ειρηνικό,  χωρίς την απειλή της κλιματικής αλλαγής, έναν κόσμο με μέλλον ή μήπως όχι; Μήπως, όλα αυτά έχουν ως στόχο να ευνοηθούν κάποιοι κλάδοι και για  να συμπληρωθούν οι  ώρες που λείπουν από ορισμένες ειδικότητες ;

Για την Πανελλήνια Ένωση Επιστημόνων Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας

Το ΔΣ

Σχόλια (8)

ΠΕ80
|

Όταν πριν από 5 χρόνια οι Κοινωνιολόγοι πήραν την Οικιακή Οικονομία σα δεύτερη ανάθεση δεν είδα παράπονα για το πως κάποιες ειδικότητες καρπώνονται ώρες από άλλες ειδικότητες για να μην εξαφανιστούν. Για να μη μιλήσω για τους γυμναστές που ουδεμία σχέση έχουν! Αλλά η Οικιακή Οικονομία να πάρει δεύτερες αναθέσεις; Τα οικοκυρικά που μιλάνε για μπριζόλες; Ντροπή.

Μίνα
|

προφανώς και δεν καταλάβατε τι εννοώ. Το να λέει κάποιος ένα παράπονο και κάποιος άλλος να το υποβιβάζει γιατί θεωρεί το δικό του είναι μεγαλύτερο είναι πολύ άσχημο. Εγώ δεν μείωσα τον «πόνο» κανενός. Καλό θα ήταν να υπάρχει ομοψυχία και όχι κάθε κλάδος να προσπαθεί να «φάει» τον άλλο. Όπως, επίσης, προφανώς και δεν έχετε ιδέα για το τι διδάσκει το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας. Και δε βαπτίστηκαν οι ΠΕ 15 σε ΠΕ 86 αλλα 80. Να ενημερώνεστε καλύτερα. Και ποιος σας ειππε ότι μαρέσει να έχω 3 αναθέσεις λες και ειμαι ο παντογνωστης; Αυτο βεβαια ισχυει και για άλλες ειδικότητες. Για αυτον το λογο λοιπον, τρέχω και σε 3 σχολεία. Και μην ανησυχείτε δε θα κοιμάμαι ήσυχα γιατί όπου ναναι καταργείται και η Οικιακή Οικονομία οπότε θα υπάρχουν κι άλλοι άνεργοι εκπαιδευτικοί για να σας αδειάσουν τη γωνιά. Σε εσάς των ανώτερων ειδικοτήτων. Και αν το σύστημα της εκπαιδευσης είναι σαθρό, φταίνε και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί με τέτοιες απόψεις που δημιουργούν διχασμό, όπως και οι συνδικαλιστές τους.

Μετεξέλιξη Οικιακής Οικονομίας
|

Μπορεί να δημιουργηθεί ενιαίο μάθημα Κοινωνικών, Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών, με εισαγωγικά κεφάλαια από την Α' Γυμνασίου μέχρι την μεγαλύτερη ειδίκευση στην Γ' Λυκείου.

Το «δεξιότητες ζωής» είναι πολύ γενικό. Tα διάφορα γνωστικά αντικείμενα (Γλώσσα, Χημεία, Φυσική, Βιολογία, Ιστορία, Πληροφορική, Μαθηματικά, Καλλιτεχνικά, Ξένες Γλώσσες, Αθλητισμός) διαχωρίζονται σε ειδικότητες ώστε να είναι δυνατή η καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών. Κανείς δεν εμποδίζει τους εκπαιδευτικούς να διοργανώνουν εκδηλώσεις και κοινές ομάδες δραστηριοτήτων πχ. ομαδικές εργασίες στην Ιστορία και ανάπτυξη σχετικού υλικού με σύγχρονα μέσα τεχνολογίας (media).

Η διαθεματικότητα είναι κάτι που χρίζεται σε γερά θεμέλια, προϋποθέτει κατάκτηση των βασικών γνώσεων.

ΠΕ86
|

@Μίνα

Η άποψη σας δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια επίκληση στο συναίσθημα.
Για ποια οικιακή οικονομία μιλάτε μέσα στο έρεβος της Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης; Έχετε την εντύπωση ότι ο έφηβος με την τσίμπλα στο μάτι, με τα χίλια δυο συναισθηματικά του , με το άγχος των εξετάσεων,με τα προβλήματα που ενδεχομένως μπορεί υπάρχουν μέσα στο οικογενειακό του περιβάλλον, θα έχει και την ευτυχία να συζητά για την καθημερινή ζωή του νοικοκυριού και εν γένει περί οικιακής οικονομίας μέσα σ αυτό το ήδη σαθρό εκπαιδευτικό σύστημα;
Αν πραγματικά ενδιαφερόμαστε για μια Οικιακή Οικονομία υπό την έννοια της άντλησης θεμάτων από διάφορες επιστήμες, τις οποίες συνδέει μεταξύ τους και τις προσαρμόζει αναλόγως τότε το συζητάμε στα πλαίσια ενός σοβαρού εκπαιδευτικού συστήματος. Αν όμως μιλάμε για μια οικιακή οικονομία για να λέει ο καθηγητής στο παιδί ότι οι μπριζόλες έχουν χοληστερίνη τότε φέξε μου και γλίστρησα , και τότε ναι, κάποια μαθήματα είναι σοβαρότερα από κάποια άλλα.
Μήπως θέλετε να μιλήσουμε για την "σοβαρότητα" και την "ανωτερότητα" του μαθήματος των θρησκευτικών το οποίο αποβλακώνει τα παιδιά δια μέσω κατήχησης; Ποιο είναι πιο σοβαρό εδώ; Η σοβαρή επιστημονική σκέψη των Μαθηματικών,της Φυσικής, της Χημείας ,της Πληροφορικής ή το ότι αναστήθηκε ο Λάζαρος;

ΥΓ: Προς ενημέρωσή σας , τα παιδιά μπορεί να παίζουν την τεχνολογία στα δάχτυλα αλλά στη Πληροφορική δεν μαθαίνουν να κάνουν είσοδο στο tik tok και στο instagram, ούτε να γράφουν κειμενάκια στο word. Αντιθέτως, μαθαίνουν τις αρχές της επιστήμης του Προγραμματισμού και αυτό δεν έχει καμία σχέση με το άνοιγμα ενός υπολογιστή και με αυτό που εν γένει πιστεύετε ότι είναι η Πληροφορική.

Τι να είπομεν;
|

@ Μίνα
Μην ανησυχείτε κάποιες ειδικότητες ήδη ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ λόγω κατάργησης των μαθημάτων τους και κάποιες άλλες καρπώνονται τα οφέλη καθώς θα συμπληρώνουν ωράριο με β' αναθέσεις μαθήματος που είχαν α΄ανάθεση οι ''εξοστρακισθέντες''.
Ωστόσο οι της οικιακής οικονομίας καθώς συγχωνεύθηκαν με τους οικονομολόγους και βαπτίσθηκαν ΠΕ 86, δε διατρέχουν κινδύνους να μην έχουν μαθήματα.
Απορώ όμως με την επιλεκτικότητά σας, εσείς μπορείτε να λέτε τον ''πόνο'' σας αλλά όταν οι άλλοι εκφράζουν τον δικό τους, γίνεστε απορριπτική, έχει ενδιαφέρον η στάση σας!!!!
Και ένα τελευταίο για να μην στενοχωριέστε, το σχολείο θα γυρίσει στις παλιές καλές ειδικότητες , κοιμηθείτε ήσυχα!!

Μίνα
|

Μια φορά να πει κάποιος τον "πόνο" του και να μη βγει κάποιος να τον μειώσει με φράσεις τύπου: "τώρα τι να πει κανείς", "να χαμε να λέγαμε", "πού να δεις εγώ", "εδώ ο κόσμος χάνεται" και άλλα τέτοια ωραία! Πώς περιμένουμε να έχουμε οποιαδήποτε βελτίωση? Υπάρχει μια ανακοίνωση μιας ειδικότητας που αναφέρει τα προβλήματα της, χωρίς να κατηγορεί καμιά άλλη. Αλλά εκεί εμείς να μειώσουμε τη σημαντικότητα ενός προβλήματος γιατί το δικό μας είναι μεγαλύτερο. Το φοβερό είναι πως υποτίθεται πως η νοοτροπία ότι υπάρχουν ανώτερα μαθήματα από άλλα αποτελούσε παρελθόν. Να, όμως, που υπάρχει ακόμα και από ειδικότητες που κυρίως αποτελούνται από νέους ανθρώπους(βλέπε ΠΕ86). Αν μεταξύ τους οι εκπαιδευτικοί υποβιβάζουν έτσι τα μαθήματα, πώς περιμένουμε τα παιδιά να τα σέβονται; Να σέβονται το σχολείο γενικότερα; Προτείνω, λοιπόν, να καταργηθούν κάποιες ειδικότητες να ησυχάσετε. Π.χ η Οικιακή Οικονομία γιατί τα άλλα μαθήματα είναι σημαντικότερα, τα αρχαία γιατί δεν τα μιλάμε βρε αδερφέ, η Πληροφορική αφού τα παιδιά παίζουν την τεχνολογία στα δάχτυλα από τα γεννοφάσκια τους και πάει λέγοντας... Α! Να και μια καλύτερη ιδέα, να καταργήσουμε το σχολείο για να ησυχάσουμε και να μη μαλώνουμε στην τελική για το ποιο μάθημα είναι ανώτερο

ΠΕ86
|

Τώρα τι να πει κανείς;

Προγράμματα σπουδών με την Πληροφορική εκτός θετικών επιστημών, όπου κάποιος μπορεί να περάσει σε σχολή πληροφορικής χωρίς να δώσει Πληροφορική.

Την Κοινωνιολογία την βγάλανε γιατί σου λέει ο Άδωνης, ότι οι πολίτες γίνονται αριστεροί (χαχαχα...).

Το μέγεθος της ύλης είναι λες και τα παιδιά δίνουν για να πάρουν υποτροφία στην NASA.

Η ποιότητα της σχολικής εκπαίδευσης είναι παντελώς αντιστρόφως ανάλογη με το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων στο τέλος. Κοινώς,αν δεν υπήρχανε τα φροντιστήρια θα γινόταν σφαγή και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

Η ποιότητα των βιβλίων τρισάθλια:Κακογραμμένα μέχρι αηδίας,το υλικό τους λες και είναι βιβλίο-δώρο εφημερίδας, και πολλές φορές με στυλ γραφής για διδάκτορα πανεπιστημίου.

Μάντρωμα 27 ατόμων μέσα σ ένα κουτί που δεν το αποκαλούν μαντρί αλλά τάξη!

Μέσα σ όλα αυτά, ναι, η οικιακή οικονομία θα σώσει την κατάσταση της απαιδευσίας των Ελλήνων.Έλεος!

Νάχαμε να λέγαμε
|

Τι να πουν οι κοινωνικοί επιστήμονες (κοινωνιολόγοι, Νομικοί, Πολιτικοί) που εκπαραθυρώνονται από τα Λύκεια αφού από φέτος (2020-2021)μαθήματα όπως Βασικές Αρχές Πολιτικών Επιστημών καθώς και ο Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία της Β' Λυκείου καταργήθηκαν και από το 2021-2022 βγαίνει και από τη Γ' Λυκείου και η Κοινωνιολογία εντελώς, ούτε σαν μάθημα της Γενικής Παιδείας δεν το αφήνει.
Κατά τα λοιπά στόχος είναι η κριτική σκέψη και η καλλιέργειά της στα παιδιά, είναι;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ