Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Βουλή/ερώτηση: Αναίτια ταλαιπωρία των μαθητών με αυτισμό και δυσλεξία λίγο πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις

Δημοσίευση: 22/03/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμφωνα με την υπ .αριθ. Φ.251/27921/Α5-09/03/2021 εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, οι μαθητές με δυσλεξία και διαταραχές αυτιστικού φάσματος οι οποίοι έχουν λάβει γνωμάτευση με μόνιμη ισχύ στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου (ώστε να υποστηριχθούν κατά τη φοίτησή τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσή) καλούνται αιφνιδίως να επαναξιολογηθούν μέχρι τις 31 Μαρτίου, ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση!

Ωστόσο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, δηλαδή τον Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α ́), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α ́) και με το άρθρο 51 του Ν.4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α ́) οι γνωματεύσεις αυτές έχουν μόνιμη ισχύ. Σε αντίθετη περίπτωση, όπου χρειάζεται επαναξιολόγηση, ορίζεται στη γνωμάτευση η ημερομηνία επαναξιολόγησης.

Έτσι, ενώ στη νομοθεσία προβλέπεται μόνο κατ’ εξαίρεση η επαναξιολόγηση των μαθητών, με την εγκύκλιο της 9ης Μαρτίου 2021 του υπουργείου Παιδείας για πρώτη φορά προστίθεται η πρόταση: «Σημειώνεται ότι επαναξιολόγηση απαιτείται στις περιπτώσεις αλλαγής σχολικής βαθμίδας», η οποία αυθαίρετα και απροειδοποίητα αίρει τη μόνιμη ισχύ των γνωματεύσεων, τρεις μήνες πριν το πέρας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Επειδή η απαίτηση επαναξιολόγησης λίγο πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις συνιστά πρωτοφανή ταλαιπωρία των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αυτισμό, καθώς και των οικογενειών τους, προκαλώντας περαιτέρω πίεση, λόγω και των συνθηκών της πανδημίας.

Επειδή οι μαθητές χρειάζονται την υποστήριξη της πολιτείας στην καθοριστική φάση της μετάβασης στην ενηλικίωσή τους και στον αγώνα τους για τη μετέπειτα ακαδημαϊκή τους πορεία και όχι εφεύρεση νέων προσκομμάτων που προκύπτουν από την γραφειοκρατική αντίληψη και όχι από την ουσία της νομοθεσίας.

Επειδή το χρονικό διάστημα από την έκδοση της εγκυκλίου μέχρι τις 31 Μαρτίου είναι πολύ σύντομο, με αποτέλεσμα να μην καταστεί εφικτή η επαναξιολόγηση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων.

Ερωτάται η κυρία υπουργός

1. Θα προβεί σε διόρθωση της εγκυκλίου ώστε να μην προκαλέσει αναίτια ταλαιπωρία σε χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους λίγο πριν τις εξετάσεις;

2. Σε περίπτωση που επιμείνει στην πρωτοφανή αυτή απόφαση, θα δώσει το αναγκαίο χρονικό περιθώριο για την προσκόμιση των επαναξιολογήσεων, λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες λόγω της πανδημίας;

Ο ερωτών βουλευτής
Μιχάλης Κατρίνης

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.