Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Επίκαιρη Ερώτηση για την κάλυψη των μαθησιακών κενών και την αντιμετώπιση της ανησυχητικής ψυχικής επιβάρυνσης των μαθητών

Δημοσίευση: 22/03/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κυρία Υπουργέ,

Διανύουμε το τρίτο κύμα πανδημίας, με τα σχολεία ουσιαστικά κλειστά, τα περισσότερα για ένα χρόνο. Με τα επιστημονικά δεδομένα που έχουμε σήμερα για την πορεία του covid19 και την επιμονή του να μας συντροφεύει για αρκετό καιρό ακόμη, θεωρώ πως είναι η ώρα να συζητήσουμε με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα, που δεν θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα που λέμε και ξαναλέμε για να ξορκίσουμε τις νέες δυσκολίες που μας περιμένουν.

Ήδη οι ευρωπαϊκές μελέτες που έγιναν, αποδεικνύουν και τονίζουν τον αντίκτυπο της πανδημίας στην ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων. Σύμφωνα με την UNICEF του Ηνωμένου Βασιλείου, πάνω από 60% των παιδιών ανησυχούν για τον αντίκτυπο του κορωνοϊού στις ζωές τους. Το ίδρυμα δημόσιας υγείας Sciensano στο Βέλγιο, διαπίστωσε ότι νέοι άνθρωποι μεταξύ 18-24 και οι μαθητές, έχουν επηρεαστεί πολύ περισσότερο από το άγχος και την κατάθλιψη κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Σε αντίστοιχη έρευνα στη χώρα μας, τρεις στους τέσσερις καθηγητές δήλωσαν ότι η καραντίνα και η απουσία από τη ζωντανή τάξη έχει επιφέρει αρνητικές ψυχολογικές συνέπειες στους μαθητές τους. Οι μαθητές μίλησαν για άγχος, ψυχική εξάντληση, αίσθημα ρουτίνας, πλήξη, μοναξιά, φόβο, θλίψη, θυμό.

Η πράγματι εξαιρετικά χρήσιμη τηλεκπαίδευση, αποδεικνύεται ιδιαιτέρως κουραστική για μαθητές και καθηγητές. Μια ψυχοφθόρα και επιβαρυντική διαδικασία με τους μαθητές να παραπονούνται για υπερβολική κόπωση χωρίς την αντίστοιχη αποδοτικότητα. Τα μαθησιακά κενά που έχουν δημιουργηθεί όπως μαρτυρούν οι ίδιοι είναι τεράστια πλέον και ο χρόνος που χρειάζονται για να τα αναπληρώσουν μόνοι είναι πάρα πολύς. Για τα παιδιά δε της Γ’ Λυκείου, η χρονιά είναι καταστροφική.

Ένα από τα βασικά συμπεράσματα ευρωπαϊκής έρευνας, για τον πιθανό αντίκτυπο της πανδημίας του COVID-19 στην εκπαίδευση είναι ότι η μάθηση των μαθητών/-τριών αναμένεται, κατά μέσο όρο, να υποστεί οπισθοδρόμηση. Αν και η διαδικτυακή μάθηση έχει πολλές δυνατότητες-υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι τα αποτελέσματα της ψηφιακής εκπαίδευσης είναι ισχυρότερα όταν η τεχνολογία συμπληρώνει την ζωντανή διδασκαλία και όχι όταν την αντικαθιστά πλήρως. Επίσης-είναι αποτελεσματική όταν οι μαθητές/-τριες και οι εκπαιδευτικοί έχουν λάβει την κατάλληλη υποστήριξη. Δυστυχώς, σε πολλές περιπτώσεις αυτό δεν συνέβη.

Κατόπιν των παραπάνω και δεδομένου ότι η πανδημία επιμένει και θα παραμείνει παρούσα για άγνωστο χρόνο

Ερωτάστε:

1. Σε ποιο σχεδιασμό προχωρά το υπουργείο Παιδείας ώστε να καλύψει τα μαθησιακά κενά που ήδη έχουν δημιουργηθεί και θα δημιουργούνται στους μαθητές;

2. Πώς σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε την ανησυχητική ψυχική επιβάρυνση των μαθητών ως αποτέλεσμα των προτεινόμενων περιοριστικών μέτρων και της επί μακρόν υποκατάστασης της σχολικής αίθουσας από την τηλεκπαίδευση;

Η Ερωτώσα Βουλευτής
Χαρά Κεφαλίδου

Σχόλια (3)

 
Χαράλαμπος Αλεξόπουλος
22 Μαρ 2021 19:41

Συγχαρητήρια κ. Κεφαλίδου. Πάντα εύστοχη,
επίκαιρη και με τεκμηριωμένες θέσεις.

 
Εξαιρετική
22 Μαρ 2021 16:37

Μπράβο Κα Κεφαλιδου ! Πάντα εύστοχη ! Και πάντα με πραγματικό ενδιαφέρον στους μαθητές κι εκπαιδευτικούς!

 
Ραπανάκη Κωνσταντίνα
22 Μαρ 2021 15:46

Τα παιδια έχουν υποστεί τέτοια ψυχική επιβάρυνση που ίσως και να αρχίζουν να ξεχνούν τον προηγουμενο φυσιολογικό τρόπο ζωής τους. Τρομάζουν με την ιδέα πως θα επιστρέψουν και θα κληθούν να γράψουν εξετάσεις. Συνέλθετε επιτέλους

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.