ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ο Σύλλογος υπαλλήλων του Παν. Πατρών για τον στρατηγικό σχεδιασμό του Ιδρύματος

Δημοσίευση: 22/03/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γινόμαστε μάρτυρες  για άλλη μια φορά αλλαγών -συγχωνεύσεων τμημάτων, με τον ίδιο στόχο και τρόπο που έγιναν όλες οι προηγούμενες συγχωνεύσεις όπως η πρόσφατη Πανεπιστημίου Πάτρας και ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας, η προηγούμενη των δυο ΤΕΙ Πάτρας και Δυτ. Ελλάδας ή η κατάργηση του Πανεπιστημίου Δυτ. Ελλάδας και η συγχώνευση του με το Πανεπιστήμιο Πατρών. Σε αυτή την φάση μάλιστα με κλειστό πανεπιστήμιο πάνω από ένα χρόνο.

Η πρόταση έχει  τον βαρύγδουπο τίτλο «Στρατηγικός Σχεδιασμός για την Ακαδημαϊκή και Ερευνητική Ανάπτυξη του Πανεπιστημίου Πατρών».

Η ανάλυση όμως του στρατηγικού σχεδιασμού  αλλά και οι προτάσεις που περιέχει  καμία σχέση δεν έχουν με τον τίτλο.

Oι προτάσεις που κατατέθηκαν δεν έχουν την ανάλογη ακαδημαϊκή και επιστημονική τεκμηρίωση.

·         Δεν έχουν λάβει υπόψιν την γνώμη των εργαζομένων  (μέλη ΔΕΠ, άλλο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό), οι οποίοι  καλούνται να υλοποιήσουν το σχέδιο.

·         Δεν έχουν λάβει υπόψιν  ποτέ τους φοιτητές, που καλούνται χρόνο παρά χρόνο να σπουδάσουν σε διαφορετικό τμήμα, όπου άλλο τμήμα επέλεξαν και άλλο θα τελειώσουν.

θεωρούμε ότι μοναδικά κριτήρια είναι τα οικονομοτεχνικά και χωροταξικά δεδομένα, ενώ  στόχος είναι ένα ανταγωνιστικό Πανεπιστήμιο κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες της αγοράς.

Το Πανεπιστήμιο Α.Ε που ονειρεύονται και υλοποιούν κυβερνήσεις και Διοικήσεις Πανεπιστημίων μπορεί να υλοποιήσει ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά με δίδακτρα ,Γεωργικές Σχολές επιπέδου ΙΕΚ ή τρίχρονες ,Σχολές Οίνου και Αμπέλου, επιχειρηματικά Πάρκα, Θερινά Σχολεία  κ.λ.π

Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και το δικό μας Πανεπιστήμιο.

Προωθούν όσα κατά την γνώμη τους μπορούν να αποφέρουν έσοδα και κέρδη στο «νέο επιχειρηματικό Πανεπιστήμιο» και καμία σχέση δεν έχει με το αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν Πανεπιστήμιο που έχει ανάγκη ο τόπος και η νεολαία.

Ταυτόχρονα σε όλη την πρόταση κυριαρχεί η αποδοχή ότι αφού δεν υπάρχουν διδάσκοντες και μόνιμο προσωπικό για το κάθε επιστημονικό αντικείμενο, η προφανής λύση είναι να γίνουν συρραφές αντικειμένων, συγχωνεύσεις ή μετακινήσεις τμημάτων. Δε αποτελεί προτεραιότητα η άμεση πρόσληψη διδακτικού τεχνικού και διοικητικού προσωπικού, η ενίσχυση των υποδομών, η φοιτητική μέριμνα, η επαναλειτουργία του Πανεπιστημίου με τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα.  

Παράλληλα καμία αναφορά δεν γίνεται για το Διοικητικό Προσωπικό που σήμερα υπηρετεί στα συγκεκριμένα τμήματα ή τι θα απογίνουν τα υπόλοιπα προγράμματα σπουδών που «τρέχουν» του πρώην ΤΕΙ και σήμερα ουσιαστικά δεν μπορούν να λειτουργήσουν καθυστερώντας τους φοιτητές από το πτυχίο τους και την όποια επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Δεν αναφέρεται πουθενά πόσες «μεταλλάξεις» έχουν ήδη υποστεί τα τμήματα του Αγρινίου και του Μεσολογγίου και πόσα προγράμματα σπουδών τρέχει το καθένα ούτε το τι θα γίνουν οι απόφοιτοι τους αν καταφέρουν να τελειώσουν. Στην πραγματικότητα συνεχίζονται τα πειράματα στις πλάτες των φοιτητών που καλούνται να πληρώσουν πάλι το μάρμαρο.

Καλούμε τους Διδάσκοντες ,τους φοιτητές, όλη την πανεπιστημιακή κοινότητα να μην συναινέσουν σε αλλαγές που φέρνουν νέους φραγμούς στην μόρφωση.

Απαιτούμε:

·         Οι όποιες αλλαγές να έχουν την σύμφωνη γνώμη των φοιτητών οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τα πάθη των τμημάτων και φυσικά να οδηγούν σε επαγγελματικά δικαιώματα.

·         Κανείς Διοικητικός Υπάλληλος να μην μετακινηθεί από τον τόπο κατοικίας του εκτός αν το ζητήσει ο ίδιος και να έχει την δυνατότητα μετάταξης σε άλλη Δημόσια Υπηρεσία της Πόλης κατοικίας του.

Καλούμε την Σύγκλητο του Πανεπιστημίου μας, να διεκδικήσει από το Υπουργείο Παιδείας, άμεσα προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού, σύμφωνα με τις ανάγκες που υπάρχουν.

Απαιτούμε και αγωνιζόμαστε για ένα Αποκλειστικά Δημόσιο και Δωρεάν Πανεπιστήμιο

 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

Σχόλια (5)

 
Η πραγματικότητα
22 Μαρ 2021 19:19

Η κάθε κριτική έχει βάρος αν είναι τεκμηριωμένη και συνεπής.
Πότε ένα πανεπιστήμιο ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς, λειτουργεί σαν επιχείρηση κλπ; Όταν προσφέρει Πτυχίο Φυτικής Παραγωγής ξεχωριστά από Πτυχίο Γεωπόνου ή όταν θα προσφέρει μόνο Πτυχίο Γεωπόνου;
Ακούγαμε ότι ο κατακερματισμός των γνωστικών αντικειμένων εξυπηρετούσε την αγορά (φθηνό εργατικό δυναμικό). Λάθος;

 
Ακαδημαϊκά και γεωγραφικά κριτήρια.
22 Μαρ 2021 19:08

Αδιανόητο οι διοικητικοί υπάλληλοι να καθορίζουν τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας. Δεν μπορεί να συνεχίσουν τα ΑΕΙ να λειτουργούν "σπασμένα" σε 5-6 πόλεις...

Τα μέλη ΔΕΠ και οι φοιτητές προφανώς συμφωνούν με κάθε αλλαγή που βελτιώνει τις συνθήκες έρευνας και διδασκαλίας.

Οι μόνιμοι διοικητικοί υπάλληλοι που δεν επιθυμούν να μετακινηθούν ας μεταταχθούν στους Δήμους ή τις Περιφέρειες. Απλή λύση είναι - και μάλιστα είναι ευκαιρία να προσληφθούν νέοι άνθρωποι.

«Κανείς Διοικητικός Υπάλληλος να μην μετακινηθεί από τον τόπο κατοικίας του εκτός αν το ζητήσει ο ίδιος και να έχει την δυνατότητα μετάταξης σε άλλη Δημόσια Υπηρεσία της Πόλης κατοικίας του».

 
Απαιτούμε...
22 Μαρ 2021 16:14

Αυτό το "Απαιτούμε" θυμίζει κακομαθημένα παιδιά που χτυπούν το πόδι τους στο πάτωμα γιατί δεν γίνεται το χατήρι τους. Ζητείστε συζητήστε και αφήστε τις απαιτήσεις....

 
Έλεος
22 Μαρ 2021 15:14

Έλεος όμως, αυτά ισχύουν το 1980, όχι τώρα

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ