Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Η καταγραφή της διδαχθείσας ύλης δεν αποτελεί πάντα αξιόπιστο παράγοντα για την μαθησιακή και διδακτική πορεία του μαθήματος

Δημοσίευση: 24/03/2021
Σχολεία
Alt Text: 
Σχολεία
Title Text: 
Σχολεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης Καραγιάννης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μαθηματικών Δωδεκανήσου

Η καταγραφή της διδακτέας ύλης, που έγινε πρόσφατα από τα σχολεία για όλες τις τάξεις των Γυμνασίων, των Γενικών Λυκείων  και ΕΠΑ.Λ. και για όλα τα μαθήματα δεν αποτυπώνει απαραίτητα από μόνη της τη διδακτική αποτελεσματικότητα, ούτε και τη μαθησιακή εικόνα των μαθητών. Παρόλα αυτά, η καταγραφή της ήταν προφανώς μια ορθή κίνηση, αν και καθυστερημένη χρονικά.

Η ιδιαιτερότητα της τηλεκπαίδευσης, σε συνδυασμό με τον αποσυντονισμό της εκπαιδευτικής κοινότητας , με το ανοιγοκλείσιμο των σχολείων,  φαίνεται να καθυστερεί σημαντικά τον μαθησιακό ρυθμό των μαθητών σε σχέση με τον αντίστοιχο ρυθμό που υπήρχε πριν ξεκινήσει η πανδημία με την δια ζώσης διδασκαλία με φυσική παρουσία.

Στο σημείο αυτό αποτελεί αρνητική και ανασταλτική παράμετρο η μη ανακοίνωση της αναλογικής μείωσης της διδακτέας ύλης από το Υ.ΠΑΙ.Θ. (που θα συμπαρασύρει αναλογικά και τη μείωση της εξεταστέας ύλης) όλων των τάξεων των Γυμνασίων, των Γενικών Λυκείων και του ΕΠΑ.Λ. σε όλα τα  μαθήματα (ανεξάρτητα αν θα υλοποιηθούν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις).

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν αφιερώνεται επαρκής αριθμός διδακτικών ωρών προκειμένου να καλυφθούν σημαντικές έννοιες, κάτω από το βάρος και την πίεση της διαδικασίας της τηλεκπαίδευσης και του χρόνου για την κάλυψη της ύλης (αν και ως προς αυτό τα προβλήματα έχουν αμβλυνθεί σε σχέση με την αρχική κατάσταση).

Με τον τρόπο αυτό, δηλαδή με την αναλογική μείωση της διδακτέας ύλης, θα επιτευχθεί η ενίσχυση της διδασκαλίας, σε χρόνο και ποιότητα, στα τμήματα εκείνα της ύλης που χρήζουν μεγαλύτερης προσοχής, απελευθερώνοντας τους διδάσκοντες από το άγχος περάτωσης της διδακτέας ύλης κάτω από δυσμενείς συνθήκες διδασκαλίας.

Παράλληλα, σωστό θα ήταν να μεταφερθούν τα τμήματα της περικομμένης ύλης στην αμέσως επόμενη τάξη με προγραμματισμό για τα επόμενα 2 σχολικά έτη. Να γίνει δηλαδή "αναπροσαρμογή" και "αναπλαισίωση" της διδακτέας ύλης των τάξεων του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.

Τέλος οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις είναι ωφέλιμο να υλοποιηθούν μόνο αν η επιδημιολογική κατάσταση το επιτρέψει και μόνο δια ζώσης με φυσική παρουσία. Αν όμως δεν υλοποιηθούν οι εξετάσεις ο εξεταστικός χρόνος μπορεί να μεταφερθεί ως διδακτικός χρόνος χωρίς παράταση του διδακτικού έτους.

Σχόλια (11)

 
ΔΗΜΟΣ
27 Μαρ 2021 22:58

Εχετε το θαρρος της γνωμης σας και τεκμηριώνετε τον λόγο σας. Μακάρι να σας ακούσουν. Μακάρι επίσης να είχαμε και άλλους συντονιστές να μιλούν και όχι να σιωπούν!

 
ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΝΑ ΣΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΨΕΙ;
25 Μαρ 2021 15:19

Εκεί στο Υπουργείο δεν έχετε κάποιον που να ξέρει για να σας συμβουλεψει;Αν δεν έχετε διαβάζετε κάπου κάπου τι σας γράφει ο συμβουλος μας ο Καραγιάννης να παίρνετε ιδέες!

 
ΠΕ86 σε φροντιστηριο μεσης εκπαίδευσης.
25 Μαρ 2021 07:19

Άλλα ντάλα της Παρασκευής το γάλα...

Η καταγραφή της ύλης δεν είναι κάτι δύσκολο.
Η εμπέδωση της όμως είναι κάτι το εξαιρετικά απαιτητικό, και αυτό δεν το πρόσφερε ποτέ στα σχολεία η δια ζώσης εκπαίδευση πόσο μάλλον τώρα η τηλεκπαίδευση.
Το έχω ξαναπεί πολλές φορές: Η ποιότητα της σχολικής εκπαίδευσης στα πλαίσια της εμπέδωσης της ύλης, σε σχέση με το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων στις εξετάσεις, είναι η μέρα με τη νύχτα. Και όποιος κατάλαβε,κατάλαβε...

Τώρα αν κάποιοι θέλουν εμάς των φροντιστηρίων να μας θεωρούν αποπαίδια μιας ποταπής "παραπαιδείας" έχουν δύο επιλογές:

Α) Να απαιτήσουν τη δημιουργία ενός σοβαρού εκπαιδευτικού συστήματος με προσεγμένη ύλη,συγγραφή νέων ποιοτικών βιβλίων,διορισμό νέων εκπαιδευτικών,προγράμματα σπουδών που έχουν να κάνουν με τις κλίσεις των παιδιών,αλλαγή τρόπου εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Β) Να μην στέλνουν τα παιδιά τους σ εμάς της "παραπαιδείας"... (που μας βγαίνει το λάδι να κάνουμε τα παιδιά να εμπεδώσουν την ύλη,που ξεποδαριαζόμαστε κάθε μέρα μέσα στους δρόμους κάνοντας κάτι που αγαπάμε, που οικειοθελώς και χωρίς καμία επιβάρυνση προς τους γονείς παρέχουμε στους μαθητές μας άπειρες σημειώσεις για την καλύτερη εμπέδωση του μαθήματος, που ακόμη και αν έχουμε χίλια δυο στο κεφάλι μας προσπαθούμε να το πνίξουμε μπροστά στους μαθητές μας για να μη τους επηρεάσουμε...που που που....)

 
Η φωνή της λογικής
24 Μαρ 2021 18:26

Ποτέ η καταγραφή της ύλης δεν ήταν σωστή αλλά αυτό είναι αλλό θέμα. Τώρα γίνεται το έλα να δεις με την τηλεκπαίδευση. Ένας συντονιστής που βλέπει τα πράγματα ρεαλιστικά, ορθολογικά και τιμά το ρόλο του.Τι άλλο να πεις ΜΠΡΑΒΟ και πάλι ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
24 Μαρ 2021 15:34

Ειλικρινά χαίρομαι όταν βλέπω συντονιστές εκπαίδευσης να τιμούν την θέση τους και να μην "κρύβονται " πίσω απο αυτή.
Ας αξιοποιηθεί η δια ζώσης διδασκαλία για την καλύτερη δυνατή εμπέδωση της ύλης.
Οι μαθητές μας θέλουν δίπλα τους και όχι απέναντι τους.

 
Λευτέρης
24 Μαρ 2021 15:25

Πότε δεν ήταν αντικειμενική !!!! Ξέρουμε οι πάντες ότι αυτό που αναγράφεται στο βιβλίο ύλης δεν ανταποκρίνεται πάντοτε στο τι διδάχθηκε και στην αφομοίωση της ύλης από τους μαθητές!!!

 
Ακάλυπτος
24 Μαρ 2021 15:16

@Νίκος
Πλήρωσα δηλαδή την εφορία μου μέσω ebank και τώρα να ξαναπληρώσω και στο ταμείο, μήπως έγιναν αβλεψίες και δεν καλύφθηκαν τα κενά?.....

 
Σωστός!
24 Μαρ 2021 13:49

Σωστός, επίκαιρος και ορθολογιστής!

 
Νίκος
24 Μαρ 2021 13:43

Θεωρώ ότι η παράταση θα αποτελέσει διάστημα εμπέδωσης και δράσης και θα καλύψει τυχόν αβλεψίες και κενά. Είναι μια ευκαιρία να διαπιστώσουμε από κοντά τι πήγε λάθος τι δεν έγινε κατανοητό στην εξ αποστάσεως.

 
Προετοιμασία για Σεπτέμβριο
24 Μαρ 2021 13:39

Έμφαση στη διδασκαλία και ας γίνουν ωριαία επαναληπτικά διαγωνίσματα σε όλες τις τάξεις, το σημαντικό είναι να μην μεταφερθούν τα κενά και στην επόμενη σχολική χρονιά.

 
Nm
24 Μαρ 2021 12:38

Ενώ όταν η διδασκαλία ήταν δια ζώσης, η καταγραφή της ύλης ανταποκρινόταν στην εμπέδωση της ύλης.Ειδικά η αναφορά στα ΕΠΑΛ είναι εξωφρενική.Δεν εμπεδώνουν την ύλη γιατί διδάσκονται εξ αποστάσεως ενώ πριν...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ