Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

«Μαραθώνιος» Πανελληνίων εν έτει 2021: Ένας άνισος αγώνας

η κυβέρνηση οφείλει να δώσει ένα τέλος στο σισύφειο μαρτύριο των τελειόφοιτων ανοίγοντας τις πύλες όλων των σχολών, αφού πραγματοποιηθεί ο συμψηφισμός των βαθμολογίων των τριών λυκειακών τάξεων στα αντικείμενα εξέτασης
Δημοσίευση: 25/03/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Επιμέλεια: Δ. Καραγεωργίου Μαθητής της Τρίτης Λυκείου

Ανέκαθεν, όπως έχει καταδείξει η ιστορία μέσα σε ένα κλίμα έξαρσης των φαινομένων κοινωνικής  παθογένειας πολλές φορές λησμονούμε ότι η ρίζα του «κακού» εντοπίζεται στην καρδιά του εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση πάσχει σε σχεδιασμό και σε μακρόπνοη πολιτική. Το ντόμινο της πανδημίας, όμως, δεν παρέσυρε μόνο δεκάδες κλάδους εργασίας στο λαβύρινθο της απόγνωσης, άλλα εξανάγκασε τους ιθύνοντες της χώρας να προβούν σε μέτρα που επηρέασαν την ουσία της εκπαίδευσης.

Τα τηλεμαθήματα πλέον αντικατέστησαν την δια ζώσης διδασκαλία και για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα αποτελούν την νέα πραγματικότητα για τους μαθητές όλων των βαθμίδων. Στην αρχή θεωρήθηκε ως μια προσωρινή λύση για την συνέχιση της μαθητικής κανονικότητας. Όταν όμως η κατάσταση επιδεινώθηκε το συγκεκριμένο μοντέλο διδασκαλίας παγιώθηκε με αποτέλεσμα να έρθουν στην επιφάνεια πλήθος αστάθμητων παραγόντων που δυσχέραναν και δυσχεραίνουν το έργο της εκπαίδευσης.

Το βάρος των αστοχιών της κυβέρνησης στο πεδίο της εκπαίδευσης επωμιστήκαν κυρίως οι μαθητές της τελευταίας τάξης του λυκείου, καθώς και οι καθηγητές που ανέλαβαν φέτος να ηγηθούν του ταξιδιού των τελειόφοιτων στην πιο κρίσιμη φάση της ζωής τους. Η έλλειψη αμεσότητας και υγιούς διαδραστικότητας ήταν από τα πρώτα απροσπέλαστα εμπόδια που ανέκυψαν στην προσπάθεια διαμόρφωσης ενός περιβάλλοντος αντάξιου εκείνου του σχολικού χώρου.

Βέβαια, αυτό που απασχολεί την κοινή γνώμη περισσότερο, ενδεχομένως είναι το παράδοξο της εξοικείωσης με την οθόνη και την εικόνα. Στοιχεία τα οποία έως πρότινος στηλιτεύονταν για την αρνητική επίδραση τους στην φαντασία των παιδιών όχι μόνο από διακεκριμένους  ψυχολόγους, αλλά και από ένα ευρύ τμήμα του κοινωνικού συνόλου, το οποίο είχε συνειδητοποιήσει ότι το παιδικό μυαλό είναι ευάλωτο απέναντι στο δέλεαρ της πρόσβασης στον αχανή παγκόσμιο ιστό λόγω της παιδικής αθωότητας. Εκτός αυτού όμως επιστημονικές μελέτες, όπως είναι ευρέως διαδεδομένο, έχουν προσκομίσει αποδείξεις ότι η υπέρμετρη έκθεση σε μια οθόνη προξενεί σοβαρά προβλήματα υγείας, τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους σε βάθος χρόνου. Παρά ταύτα εν έτει 2020 και 2021 όλοι οι μαθητές των βαθμίδων εκπαίδευσης ανεξαρτήτως ηλικίας προσαρμόστηκαν στις ανάγκες των καιρών υποδεχόμενοι δίχως υπερβολικές αντιστάσεις την μονιμότητα της οθόνης στην καθημερινότητά τους.   

Κατά αυτό τον τρόπο μπορεί πράγματι στο εκπαιδευτικό τοπίο να εφαρμόζονται καινοτόμες πρακτικές και εξελίξεις, ο κίνδυνος όμως, της ψυχοκοινωνικής απομόνωσης των παιδιών πάντα ελλοχεύει και κανείς δεν φαίνεται να αντιλαμβάνεται την κατάρρευση των μαθητών και ιδιαίτερα εκείνων που από τον Σεπτέμβριο του 2020 αγωνιούσαν για το αν οι περιστάσεις θα τους επέτρεπαν να ανοίξουν τα φτερά τους έπειτα από την εξεταστική τους δοκιμασία. Κανείς δεν αφουγκράστηκε τον σπαραγμό των γονέων, όταν εκείνοι παρακολουθούσαν στα πρόσωπα των παιδιών τους  να χάνεται σταδιακά κάθε χνάρι αισιοδοξίας και να σβήνει το χαμόγελο απ’ τα χείλη τους. «Τι αφορά εμένα η τραγωδία αυτή;» θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος που έχει επαναπαυτεί στην πλασματική ασφάλεια του επαγγέλματος του έχοντας αποκαταστήσει τον ίδιο και την οικογένεια του. Κι όμως αυτή η αντίληψη εκμαυλίζει την κοινωνία μας νεκρώνοντας κάθε ψήγμα εναπομένουσας ευθύνης. Δεδομένου, λοιπόν, ότι ελάχιστοι είναι αυτοί που έχουν αφομοιώσει πλήρως το σημασιολογικό περιεχόμενο αυτής της λέξης και κατ’ ακολουθίαν μετρημένοι στα δάχτυλα είναι όσοι την κάνουν πράξη, ποιος θα κοιτάξει στα μάτια τους εφήβους αυτούς και θα τους παρηγορήσει με την κοινότυπη φράση «όλα καλά θα πάνε, μην στενοχωριέσαι … η ζωή έχει ανηφόρα»; Ποιος θα στεγνώσει τα δάκρυα των ανδρόγυνων, τη στιγμή που πασχίζουν να φέρουν εις περάς τα έξοδα του νοικοκυριού τους, αδυνατώντας να ανταποκριθούν στις σύγχρονες  μαθησιακές απαιτήσεις των τέκνων τους;  Με ένα αργοπορημένο «tablet» ως ένδειξη ενδιαφέροντος του κράτους για τον πολίτη;

Έως πότε θα ανεχόμαστε αυτόν τον «στρουθοκαμηλισμό» των αρμοδίων που κατ’ επανάληψη αποποιούνται το μερίδιο ευθύνης παίζοντας πινκ-πονκ μεταξύ τους; Θα έπρεπε να θορυβούμαστε σαν χώρα απ’ το γεγονός και μόνο, ότι το 1/3 του μαθητικού πληθυσμού υστερεί σε τεχνολογικό εξοπλισμό , σύμφωνα με πορίσματα στατιστικών ερευνών του ΥΠΑΙΘ, δεσμεύοντας τον μαθητικό σύνολο σε ένα «ψηφιακό κελί», όπως το χαρακτήρισε ο κ. Κωνσταντίνος Βαθιώτης (καθηγητής ποινικού δικαίου του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Κομοτηνής). Στο σημείο αυτό θα υπογραμμίσω ότι οι λυκειακές τάξεις συμπληρώνουν 6 μήνες εξ’ αποστάσεως συγκριτικά με τις υπόλοιπες τάξεις, ενώ θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα στους τωρινούς υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων.  

Επομένως, πώς είναι δυνατόν οι ναυτιλλόμενοι της τρίτης λυκείου μέσω της διαδικτυακής ναυσιπλοΐας να ανταπεξέλθουν στην τελική φάση του άθλου αυτού, τη στιγμή που έχει διαταραχτεί η ισορροπία στον εσωτερικό τους κόσμο; Βάσει των όσων αναφέρθηκαν, λοιπόν, ήρθε η ώρα για την κυβέρνηση να ανανεώσει το χώμα του δογματισμού των Πανελληνίων αναθεωρώντας τις απόψεις της για την συνολική κατάσταση με μια παροδική αναστολή του παρόντος συστήματος μετάβασης στην ανώτατη εκπαίδευση. Με άλλα λόγια η κυβέρνηση οφείλει να δώσει ένα τέλος στο σισύφειο μαρτύριο των τελειόφοιτων ανοίγοντας τις πύλες όλων των σχολών, αφού πραγματοποιηθεί ο συμψηφισμός των βαθμολογίων  των τριών λυκειακών τάξεων στα αντικείμενα εξέτασης του/της κάθε μέλλοντα/μέλλουσας   φοιτητή/ φοιτήτριας.

Κι αν η παραπάνω πρόταση θεωρείται ότι ξεπερνά τα εσκαμμένα, πριμοδοτώντας μόνο μια φουρνιά μαθητών, τότε η πιο τίμια, ηθική και γενναία απόφαση - αν πραγματικά υπάρχει ίχνος αληθινού ενδιαφέροντος για την ουσιαστική μόρφωση των μαθητών κάθε ηλικίας- θα ήταν η επανάληψη της φετινής χρονιάς για όλα τα παιδιά από την Πρώτη Δημοτικού έως την Τρίτη Λυκείου.

Ετικέτες: 
Δ. Καραγεωργίου

Σχόλια (21)

 
Άλλα ήθη
28 Μαρ 2021 12:17

Την δική μου εποχή, δίναμε πανελλήνιες σε εξεταστική κέντρα και σε ύλη προδιαγεγραμμένη από πριν, άσχετα με το αν είχε διδαχτεί η όχι. Τα βιβλία του σχολείου δεν ήταν τα μόνα από τα οποία μπορούσαν να επιλεγούν τα θέματα, ούτε οι ασκήσεις τους αποτελούσαν υπόδειξη για κανενα θεματοθετη. Όσο για την εξεταστεα ύλη, υπήρχαν μόνο οι επικεφαλιδες πχ η η ύλη στη Φυσική ήταν Μηχανική, Οπτική, Ηλεκτρισμός.. Έτσι ήταν τα πράγματα και οι υποψήφιοι και οι γονείς τους δεν σκέφτονταν μήπως και χάθηκε κάποιο μάθημα στο σχολείο, μήπως και δεν έγινε σωστά κάποιο τεστ από το webex. Και βέβαια, οι μαθητές που πήγαιναν φροντιστήριο ήταν πολύ λιγότεροι από αυτούς που πηγαίνουν τώρα. Αυτή τη στιγμή που τα σχολεία έχουν δηλώσει ότι στα περισσότερα μαθηματα η ύλη έχει ολοκληρωθεί, που σχεδόν οι θέσεις στο πανεπιστήμιο είναι τόσο πολλές όσο και οι οι υποψήφιοι, το να ζητάμε επιπλέον διευκολύνσεις και πρόσβαση με τον εντελώς διαβλητό σχολικό βαθμό, δεν είναι λογικό ούτε δικαιολογημένο.

 
Μαρια
27 Μαρ 2021 16:45

Ειδικά για φέτος που τα παιδιά έχουν υποστεί δύο χρόνια τηλεκπαίδευση, που κατά γενική ομολογία είναι πιο κουραστική και ελαχιστα αποδοτική, ειδικά για φέτος που τα παιδιά έκαναν εως τωρα ενα μηνα δια ζώσης και περισσότερο με τηλεκπαίδευση είναι απαραίτητο να υπάρξει μία διορθωτική κίνηση από το Υπουργείο Παιδείας με τη μείωση ή την κατάργηση, εστω για φέτος της ΕΒΕ.Το στρες των Πανελληνίων Εξετάσεων σε συνδυασμό με την επιβαρημένη ψυχολογία τους λόγω συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία αλλα και λογω οικονομικων προβληματων δυσκολεύει πολύ τους μαθητές. Καποιοι επισκεπτονται ηδη ψυχολογους.
Για τις Πανελλήνιες 2020 και τις ιδιάζουσες συνθήκες που επικρατούν το υπουργειο αλλα και Μητσοτακης- Κεραμεως πρεπει, ειναι επιβεβλημενο, αν νοιαζονται, να δειξουν μεγαλη ευαισθησια σε παιδια αλλα και γονεις που εχουν ταλαιπωρηθει.

 
Χρήστος
27 Μαρ 2021 08:56

Έχει αφαιρεθεί και το 30% της ύλης της γ λυκείου και αν ανοίξουν τον Απρίλη όπως λένε τα σχολεία όλα καλά .

 
Ηρεμία στα σχολεία
26 Μαρ 2021 22:19

Η φετινή χρονιά είναι πολύ πιο δύσκολη από την περσινή καθώς μέχρι τον Μάρτιο του 2020 οι περισσότεροι μαθητές είχαν ήδη ολοκληρώσει ένα σημαντικό μέρος της ύλης και ουσιαστικά ξεκινούσαν την επανάληψη. Πλέον τα παιδιά εξετάζονται μόνο σε 3 μαθήματα και στην Έκθεση, ενώ τα βιβλία και η ύλη είναι σχεδόν ίδια με εκείνα που εξετάζονταν σε 6 ή 9 μαθήματα.

Οι σημερινοί τελειόφοιτοι όμως εδώ και έναν χρόνο είναι σε μια αναταραχή, αναμενόμενο να έχουν επηρεαστεί από αυτό γενικευμένο κλίμα ανασφάλειας.

Μόλις ανοίξουν τα σχολεία θα επανέλθει η ηρεμία και έτσι θα μπορέσουν να εξεταστούν στα μαθήματα τον Ιούνιο χωρίς αυτό το "κύμα" τρομολαγνείας που αποδείχτηκε διπλά επιζήμιο. Επίσης, και οι δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου έχουν χάσει πολλά μαθήματα -η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι αποτελεσματική σε κανένα επίπεδο- άρα πρέπει να παρθεί ειδική μέριμνα ώστε από τον Σεπτέμβριο να καλυφθούν τα όποια κενά.

 
Σοσιαλλήθωρος
26 Μαρ 2021 19:46

Για την ηρεμία των φετινών υποψηφίων έχει μεριμνήσει η κυρία Υπουργός...
Όσο για την ΕΒΕ, το θέμα είναι πόσοι θα την πιάσουν φέτος, γιατί με μέσο όρο 10 (για παράδειγμα) μπορούν κάλλιστα οι μισοί να βρεθούν κάτω από 8 (και εκτός ΑΕΙ).
Πάντως, η απόλυτη τιμωρία για την κυρία Κεραμέως θα είναι τα θέματα φέτος να είναι τόσο δύσκολα, ώστε ο μέσος όρος να πέσει στο 4 και να περάσουν και πάλι με 3.
Θα γελάσει και το παρδαλό συριζέικο κατσίκι.

 
Ε.Ρ.
26 Μαρ 2021 11:09

@Σοσιαλλήθωρος, @Μαθήτρια Γ Λυκείου
Δεν συμφωνώ με την θέσπιση της ΕΒΕ από την φετινή χρονιά, όχι γιατί έχουμε τόσους μήνες τηλεκπαίδευση αλλά , κυρίως, γιατί δεν είναι σωτό οι οποιεσδήποτε αλλαγές να εφαρμόζονται για τους μαθητές που είναι ήδη στη Γ΄ Λυκείου.
Πέρα όμως από αυτό, επειδή κατάλαβα ότι και οι δύο σχολιαστές, πιστεύετε ότι η χαμηλή επίδοση των μαθητών θα αφήσει κενές θέσεις στα Πανεπιστήμια θα ήθελα να κάνω μια διεύκρινηση: Η χαμηλή επίδοση της πλειοψηφίας των μαθητών θα κατεβάσει και την ΕΒΕ, έτσι το ίδιο ποσοστό μαθητών θα εισαχθεί σε σχολές είτε υπάρχουν καλές επιδόσεις είτε όχι. (Εννοείται ότι χωρίς ΕΒΕ, το ποσοστό θα ήταν υψηλότερο). Το διευκρινίζω αυτό για να μην τρομάζουν τόσο οι μαθητές, γιατί στην φάση που βρίσκονται τώρα οι υποψήφιοι, καλό είναι να έχουν, όσο γίνεται, ηρεμία.

 
περί ναυσιπλοίας
26 Μαρ 2021 06:52

Γιατί τόση υπερβολή ; Γιατί τόση φόρτιση; Για ποιο σισύφειο μαρτύριο των τελειόφοιτων; Και στο δια ταύτα" ανοίγοντας τις πύλες όλων των σχολών, αφού πραγματοποιηθεί ο συμψηφισμός των βαθμολογίων των τριών λυκειακών τάξεων"

 
οι ναυτιλλόμενοι
26 Μαρ 2021 00:32

To να ζητάμε χάρες είναι εύκολο. Και δε φτάνει αυτό αλλά ασκούμε και σκληρή κριτική για το ψηφιακό κελί. Έχετε αναλογιστεί αν δεν υπήρχε κι αυτό τότε σίγουρα θα ακυρώνονταν 2 χρόνια σα να μην υπήρχαν και θα συνεχίζατε τη γ λυκείου στα 20. Η πανδημία συμβαίνει σε όλο τον κόσμο αλλά μονο εδώ υπαρχουν τα παράπονα. Για τα φροντιστήρια γιατί δε λέμε κουβέντα;

 
TK9
25 Μαρ 2021 22:22

Το ίδιο παραμύθι δεκαετίες τώρα.Ήταν δύσκολα τα θέματα ,τα κάψαν τα παιδιά, δεν διδάχτηκαν δια ζώσης αλλά εξ αποστάσεως ,τα κάψαν τα παιδιά.
Ερώτηση κρίσεως:Αν τα θέματα ήταν εύκολα ή η διδασκαλία γίνονταν δια ζώσης στα πανεπιστήμια θα περνούσαν άλλοι από αυτούς που πέρασαν ή θα περάσουν;

 
Σοσιαλλήθωρος
25 Μαρ 2021 19:51

Και μην ξεχνάμε ότι η φετινή Γ' Λυκείου έχει συσσωρευμένα κενά και από τη Β' Λυκείου από το περσινό lockdown.
Η κ. Κεραμέως, βέβαια, απέδωσε την άσχημη επίδοση των περσινών υποψηφίων στις πανελλήνιες στη μη ύπαρξη βάσης εισαγωγής και όχι στα κενά που άφησε η περσινή τηλεκπαίδευση (μαζί με όλα τα άλλα κακά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης).
Φέτος λοιπόν, οι υποφήφιοι εκτός από τα κενά της Β' Λυκείου θα έχουν συσσωρεύσει και τα κενά της Γ' Λυκείου.
Υπάρχει λοιπόν το ενδεχόμενο περισσότεροι από τους μισούς να μην καταφέρουν να πιάσουν τη βάση. Σε αυτή την περίπτωση τα πανεπιστήμια θα μείνουν χωρίς φοιτητές. Και δεν μιλάμε για τα περιφερειακά (τα οποία ούτως ή άλλως θα μείνουν χωρίς φοιτητές) αλλά και για πολλά κεντρικά.
Η ΕΒΕ λοιπόν θα αποδειχθεί ότι δεν λύνει κανένα πρόβλημα, αλλά δημιουργεί πολλα περισσότερα.
Κοντός ψαλμός αλληλούια...

 
ΒΙΚΗ
25 Μαρ 2021 19:38

Το κείμενο εκφράζει την αγωνία εκείνων των μαθητών που πραγματικά μοχθούν για μία θέση στην Τριτοβάθμια εκπ/ση. Αλήθεια ποιος έχει το δικαίωμα να καταστρέφει τα όνειρα αυτών των παιδιών; Ποιος έχει το δικαίωμα να τινάζει στον αέρα τα ωραιότερα χρόνια της φοιτητικής τους ζωής κλείνοντας τόοοοσους μήνες τις πανεπιστημιακές σχολές;.....Φτάνει πια με το άλλοθι της πανδημίας.... Τρόποι υπήρχαν..!

 
Δακρύβρεχτη έλλειψη ενσυναίσθησης
25 Μαρ 2021 19:15

@ δακρύβρεχτα. Πραγματικά το σχόλιό σας με κάνει να ανατριχιάζω, αν είστε εκπαιδευτικός και διδάσκετε σε παιδιά. Αντί να σχολιάσετε όσα πραγματικά αναφέρει το κείμενο, αμέσως το ρίξατε στη θλιβερή αντιπολίτευση, σαν αυτή που κάνουν όλοι οι κομματικά ταγμένοι οπαδοί της Υπουργού. Οι νοικοκυραίοι που δε μπορούν να τα βγάλουν πέρα μάλλον δε σας απασχολούν, όπως δε σας απασχολούν και οι πραγματικές δυσκολίες σύνδεσης που έχουν πολλά παιδιά. Αντί να απαιτήσετε την ισότητα για όλους τους μαθητές, ειρωνεύεστε ένα νέο παιδί. Λίγη αιδώς δε βλάπτει.

 
Ανοιχτά σχολεία παντού
25 Μαρ 2021 18:38

Με ποια λογική οι μαθητές και φοιτητές κάτω των 25 ετών θα πάνε πίσω ένα έτος στην πιο δυναμική και σημαντική περίοδο της ζωής τους; Χαμένη χρονιά δε δικαιολογείται, σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα ούτε καν στην Αγγλία δεν τόλμησαν να κλείσουν επί 5 μήνες τα σχολεία.

Αν ανοίξουν άμεσα τα Λύκεια υπάρχει περιθώριο να καλυφθεί η ύλη και τα παιδιά να προχωρήσουν κανονικά στο πανεπιστήμιο.

 
Μαθήτρια Γ λυκειου
25 Μαρ 2021 18:12

Ήταν απαράδεκτο το ότι μας άφησαν εμάς που δίνουμε πανελλήνιες 6 μήνες εκτός σχολείου. Πανελλήνιες δεν μπορεί να δώσει κάποιος μόνο διαβάζοντας χωρίς να του τα διδάξει κάποιος. Μη ξεχνάτε ότι υπάρχουν και παιδιά που δεν έχουν χρήματα για φροντιστήρια και βασιζόντουσαν στο μάθημα του σχολείου. Είμαι μαθήτρια που βγάζει 19 και 8 δέκατα γενικό μέσο όρο κάθε χρόνο και τα λέω αυτά. Δεν είμαι κάποια που δεν διαβάζει και αδιαφορεί. Η κατάσταση με τη τηλεκπαίδευση κούρασε πολύ και όλοι οι μαθητές ζορίζονται να προσέξουν στο μαθήματα μέσω του webex. Αν δείτε τα πανεπιστήμια του χρόνου άδεια δεν θα φταίνε οι μαθητές... Θα φταίνε αυτοί που δεν τους στέρησαν το δικαίωμα να πάνε στο σχολείο κανονικά. Άφησαν ανοιχτά τα δημοτικά και τα γυμνάσια τόσο καιρό που οι μαθητές αυτοί θα μπορούσαν να αναπληρώσουν τα κενά τους και ξέχασαν τους μαθητές που ΠΑΛΕΥΟΥΝ τη τελευταία τους χρονιά στο σχολείο για να μπουν στη σχολή των ονείρων τους

 
Νικόλαος Δ.
25 Μαρ 2021 16:35

@ Ελένη. Και ο συγκεκριμένος μαθητής διαβάζει και πολύ. Διάβασε την ουσία του κειμένου και μην κοιτάς μόνο τον εαυτούλη σου. Πολίτης της χώρας θα γίνεις και θα ψηφίζεις.

 
δακρύβρεχτα
25 Μαρ 2021 16:18

..............Ποιος θα στεγνώσει τα δάκρυα των ανδρόγυνων, τη στιγμή που πασχίζουν να φέρουν εις περάς τα έξοδα του νοικοκυριού τους, αδυνατώντας να ανταποκριθούν στις σύγχρονες μαθησιακές απαιτήσεις των τέκνων τους; Με ένα αργοπορημένο «tablet» ως ένδειξη ενδιαφέροντος του κράτους για τον πολίτη; ........... Αφήστε τα έξοδα του νοικοκυριού στους νοικοκυραίους και συγκεντρωθείτε στα μαθήματα και τη μελέτη. Όσο για τα αργοπορημένα τάμπλετ ακούγεται φωνή άλλων ομάδων. Αν αυτό ήταν η αιτία έπρεπε να το επισημάνετε στην πολιτεία να σας το δώσει νωρίς.

 
η διδασκαλία συνεχίζεται
25 Μαρ 2021 16:14

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δε μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης αλλά η εξοικείωση με την οθόνη και την εικόνα είχε καθοριστεί απο την προηγούμενη χρονιά. Ας μην αποδομήσουμε τον αγώνα καθηγητών και μαθητών, τόσων φροντιστηριακών μαθημάτων και τόσων δράσεων που έφεραν εις πέρας τη διδασκαλία μέχρι τώρα. Κατανοώ την αγωνία έως ένα βαθμό, την όλη προσπάθεια για ευνόητους λόγους, αλλά η χρονιά συνεχίζεται και τα λύκεια θα ανοίξουν πρώτα απ όλα.

 
Μ
25 Μαρ 2021 15:09

Επανάληψη ναι! Για όλους και για όσους από τη Γ τάξη θα ήθελαν. Σωστό!

 
Κώστας
25 Μαρ 2021 14:47

Τα μαθήματα γίνονται διαδικτυακά (όπως και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης) και η διδασκαλία της εξεταστέας ύλης έχει ολοκληρωθεί σχεδόν παντού.
Φυσικά και θα γίνουν οι εξετάσεις κανονικά. Οι τυχόν καθηγητές που δεν παρέδωσαν βαθμολογία στα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού έχουν ευθύνες και αυτές θα πρέπει να αναζητηθούν.

 
Ελενη
25 Μαρ 2021 14:17

Μια χαρά μπορούν να γίνουν .Όσοι δεν διαβάζουν τα λένε αυτά. Εμείς που διαβάζουμε ένα χρόνο θέλουμε να γίνουν,και θα γίνουν.

 
Λευτερης
25 Μαρ 2021 13:57

Δεν μπορεί κανείς παρά να συμφωνήσει με το κείμενο.Δεν μπορούν να γίνουν πανελλήνιες εξετάσεις με έξι μήνες κλειστά τα λυκεια.Υφισταται σοβαρό νομικό ζήτημα που θα απασχολήσει πολύ σύντομα τους ιθύνοντες.Αληθεια τι βαθμολογία θα κατατεθεί στο β τετράμηνο από όσους δεν κατέθεσαν ούτε στο πρώτο;τι άλλαξε;πως θα περάσουν οι μαθητές την τάξη και πως θα πάρουν απολυτήριο για να δώσουν πανελλήνιες;μετά το Πάσχα που θα σκάσει το πρόβλημα θα υπάρξει αδιεξοδο

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ