Placeholder

ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Υφ. Παιδείας:Τα παρατράγουδα των συγχωνεύσεων των ΤΕΙ με Πανεπιστήμια

"Για τις κλινικές ασκήσεις που αφορούν σε σχολές υγείας κοιτάζουμε να δούμε αν θα μπορέσει να ξεκινήσει ο εμβολιασμός των παιδιών, ώστε να μπορούν να μπουν στα νοσοκομεία και να κάνουν τις ασκήσεις τους"
Δημοσίευση: 26/03/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Υπάρχουν πανεπιστημιακά τμήματα σε ΤΕΙ που δεν έχουν καθόλου καθηγητές. Προσπαθούμε να βρούμε μια λύση”, είπε σήμερα ο υφυπουργός Παιδείας Α. Συρίγος μιλώντας στο mega, κι εξήγησε:

  • Είναι ένα από τα πολλά παρατράγουδα της μετατροπής των ΤΕΙ σε ΑΕΙ μέσα σε μια νύχτα.
  • Άλλαξε το ΤΕΙ κατεύθυνση, έφυγαν οι καθηγητές πήγαν σε άλλες θέσεις, και ξαφνικά υπάρχουν μαθήματα που δεν μπορούν να διδαχτούν.
  • Δεν είχα φανταστεί την έκταση του φαινομένου. Κάθε μέρα ανακαλύπτεις τέτοια πράγματα. Υπάρχουν πανεπιστημιακά τμήματα που δεν έχουν καθηγητές, και φτιάχτηκαν μέσα σε μία νύχτα.
  • Έρχονται ωριαίοι καθηγητές που εργάζονται κάποιες ώρες τη βδομάδα.
  • Έχουν βγει ήδη θέσεις για 1050 μέλη ΔΕΠ, οι περισσότερες έχουν καλυφθεί.
  • Έχουν δοθεί αρκετές χιλιάδες θέσεις για να κάνουν μάθημα διδακτορικοί φοιτητές.
  • Θεωρητικά οι ανάγκες καλύπτονται. Το θέμα είναι πώς μπορείς να φτιάξεις τμήματα που να μπορούν να έχουν κανονικό πρόγραμμα σπουδών.
  • Εκ των πραγμάτων είμαστε σε μια διαδικασία στην οποία διαρκώς κοιτάζουμε όλα τα προβλήματα.
  • Ο δικός μου στόχος είναι πώς θα μπορέσουμε στο πλαίσιο της ανώτατης εκπαίδευσης να ξαναφτιάξουμε το τεχνικό τμήμα, τις εφαρμοσμένες επιστήμες και τέχνες που αυτή τη στιγμή λείπουν από την ανώτατη εκπαίδευση.
  • Ωστόσο υπάρχουν και καλές περιπτώσεις, όπως το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που είχε   σοβαρή υποδομή από τα προηγούμενα ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιώς που ήταν και υψηλότατου επιπέδου

Τι θα γίνει με τα πανεπιστήμια και τα εργαστήρια

Για το άνοιγμα των πανεπιστημίων και τα εργαστηριακά μαθήματα, ο υφ. Παιδείας είπε τα εξής:

  • Τα πανεπιστήμια είναι γνωστό από τις 22 Φεβρουαρίου που υπογράφηκε σχετική απόφαση, ότι μέχρι τις 4 Ιουνίου θα λειτουργήσουν μόνο με τηλεκπαίδευση.
  • Προκύπτει θέμα για κλινικές ασκήσεις, πρακτικές ασκήσεις και εργαστηριακά μαθήματα.
  • Για τις κλινικές ασκήσεις που αφορούν σε σχολές υγείας κοιτάζουμε να δούμε αν θα μπορέσει να ξεκινήσει ο εμβολιασμός των παιδιών, ώστε να μπορούν να μπουν στα νοσοκομεία και να κάνουν τις ασκήσεις τους. Όσοι θα μπουν σε νοσοκομεία ή σε δομές υγείας θα είναι εμβολιασμένοι.
  • Σύνολο κλινικές και πρακτικές ασκήσεις είναι 148.000 άτομα.
  • Για τις κλινικές ασκήσεις, πιστεύω ότι ο εμβολιασμός των φοιτητών θα μπορέσει να γίνει πριν το Πάσχα.
  • Οι πρακτικές ασκήσεις, η επιθυμία της ηγεσίας του υπουργείου είναι να ξεκινήσουν τώρα. Αλλά θα εξαρτηθεί και από την επιτροπή.
  • Για τα εργαστηριακά μαθήματα, υπό τις παρούσες συνθήκες το βλέπω δύσκολο να γίνουν πριν το Πάσχα.
  • Θα παραταθεί όσο χρειαστεί το εξάμηνο για τα εργαστηριακά μαθήματα, ώστε να ολοκληρωθούν κανονικά.
  • Για τις κατατακτήριες περιμένουμε από την επιτροπή των ειδικών, δεν το βλέπω να γίνονται πριν το Πάσχα .

Επαναλειτουργία των σχολείων

Μιλώντας, τέλος, για το πότε και πώς θα γίνει το άνοιγμα των σχολείων ο κ. Συρίγος είπε ότι «Συζητάμε για το άνοιγμα όλων των σχολείων με τους ειδικούς. Εκ των πραγμάτων θα πρέπει να κάνουμε επιλογές για το πού θα δοθεί προτεραιότητα».

Σχόλια (127)

 
@@Νίκος
31 Μαρ 2021 16:54

Για να γράφετε ότι 460 υποψήφιους διδάκτορες δεν έχουν όλα τα πανεπιστήμια της Αθήνας, προφανως είσαστε άσχετος με το χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για παράδειγμα το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο μόνο σύμφωνα με την ιστοσελίδα του έχει 442 υποψήφιους διδάκτορες. Τα μεγάλα πανεπιστήμια έχουν πολύ περισσότερους. Το ΠΑΔΑ βέβαια ξεκίνησε να δέχεται υποψήφιους διδάκτορες μόλις πριν από 2.5 χρόνια, οπότε το γεγονός ότι έχει καταφέρει ήδη να συγκεντρώσει αυτό τον αριθμό δείχνει ξεκάθαρα την δυναμική του.

Ως προς την αντισυγματικότητα, ότι και να λέτε, είναι σαφέστατο από το Σύνταγμα ότι ένα τμήμα μπορεί να αναβαθμιστεί αλλά δε μπορεί να υποβαθμιστεί. Και πάλι εάν είχατε οποιαδήποτε σχέση με την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα έπρεπε να το γνωρίζετε.

 
@@Nikos
31 Μαρ 2021 16:20

Αφού ρε άνθρωπε τόσους έχει , ψέματα να πει;Μπες στο site του ΠΑΔΑ να το δείς κ μόνος σου.
Επίσης είναι αντισυνταγματικό να υποβαθμίζεται ένα πτυχίο.Μονο αναβαθμίζονται.Πως το 5τες integrated master θα γίνει 4ετες bachelor;

 
@Apostolos
31 Μαρ 2021 16:20

Κατ' αρχήν όντως το επίπεδο των το επίπεδο των αποφοίτων των παλιών ΤΕΙ, κατά μέσο όρο δεν ήταν αντίστοιχο με αυτό των αποφοίτων πολυτεχνικών σχολών. Είναι αστείο να προσπαθούμε να το αμφισβητήσουμε αυτό, οι άνθρωποι αυτοί παρακολουθήσαν ένα διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών σε σχέση με τα πολυτεχνεία και γιαυτό χρειάστηκε τα τμήματα του ΠαΔΑ να αλλάξουν σε σημαντικό βαθμό το πρόγραμμα σπουδών τους για να γίνουν ισοδύναμα με αυτά (μιλάω για ακαδημαϊκή ισοδυναμία, γιατί ως τα επαγγελματικά δικαιώματα, δυστυχώς ακόμη περιμένουμε την εφαρμογή των νόμων που προβλέπουν κάτι τέτοιο). Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπήρχαν και αρκετοί απόφοιτοι ΤΕΙ με εξαιρετικό επίπεδο όμως.

Υπάρχει μια πολύ απλή εξήγηση στο ερώτημα που θέτετε σχετικά με το γιατί δεν υπάρχει μεγάλος αριθμώς μελών ΔΕΠ που είναι απόφοιτοι ΤΕΙ: όντως υπάρχουν αρκετοί απόφοιτοι των ΤΕΙ που έχουν πάρει διδακτορικό, αλλά το ποσοστό τους είναι πολύ μικρότερο από αυτό των αποφοίτων πανεπιστημίων με διδακτορικό. Προφανώς αυτό είναι αναμενόμενο, τα ΤΕΙ αλλάξαν χαρακτήρα μετά το 2001, επομένως μιλάμε για λιγότερα από 20 χρόνια κατά τα οποία απόφοιτοι των ΤΕΙ είχαν τη δυνατότητα να πάνε για διδακτορικό, σε αντίθεση με τα πανεπιστήμια. Αν σκεφτούμε λοιπόν τον μειωμένο αριθμό αποφοίτων ΤΕΙ με διδακτορικό, είναι λογικό να υπάρχουν και αντίστοιχα λίγα μέλη ΔΕΠ που είναι απόφοιτοι ΤΕΙ. Πιστεύω ότι αν υπολογιστεί η αναλογία (μέλη ΔΕΠ απόφοιτοι πανεπιστημίων / απόφοιτοι πανεπιστημίων με διδακτορικό) και η αναλογία (μέλη ΔΕΠ απόφοιτοι ΤΕΙ / απόφοιτοι ΤΕΙ με διδακτορικό) θα είναι περίπου ίδιες.

 
@ Nikos
31 Μαρ 2021 14:59

---Στο ΠΑΔΑ αυτή την στιγμή έχει 460 υποψήφιους διδάκτορες. Πως λοιπόν θα γίνει πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων επιστημών; Είναι αντισυνταγματικό....

Τόσους δεν έχουν όλα τα ΑΕΙ της Αθήνας, κόψε κάτι. Και αυτό το "αντισυνταγματικό" ... δεν κουραστήκατε; Μήπως πρέπει να παρακολουθήσετε το μάθημα του συνταγματικού δικαίου στη νομική σχολή, να ξεκαθαρίσετε ορισμένα πράγματα. Αν και η ερμηνεία των νόμων που γίνεται όπως μας συμφερει, δεν προκειται να σταματήσει.

 
Apostolos
31 Μαρ 2021 12:01

@ Κάποιες σκέψεις μέσα από το ΠΑΔΑ

[...] (δ) Εν τοις πράγμασι τα μαθήματα, ακόμη και τα ομότιτλα με εκείνα του ΤΕΙ Αθήνας και του ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ, απέχουν από τα μαθήματα του παρελθόντος, ιδιαίτερα ποσοτικά, καθώς η ποιότητα διδασκαλίας ήταν ούτως ή άλλως υψηλότατη στα συνιστώντα ΑΕΙ. Αυτό μπορούν να το διαπιστώσουν, βέβαια, τα μέλη της κοινότητας του ΠΑΔΑ και όχι οι απόφοιτοι ή οι μη σχετικοί με το ίδρυμα. [...]

Εγώ από αυτή την παρατήρηση καταλαβαίνω ότι δεν μπορεί να υπάρξει ισοτιμία και αντιστοιχία των μαθημάτων των πρώην ΤΕΙ με τα νυν προγράμματα του ΠΑΔΑ. Γι' αυτό είχα γράψει άλλωστε ότι είναι θέμα του κάθε καθηγητή που διδάσκει το μάθημα να <<αναγνωρίσει>> ή όχι τα μαθήματα των ΤΕΙ. Από ότι φαίνεται δεν υπάρχει ιδιαίτερη βούληση προς αυτή την κατεύθυνση διότι αυτό θα έβλαπτε το κύρος των νέων προγραμμάτων και ιδιαίτερα των Πολυτεχνειακών. Επομένως οι σκέψεις που υπήρχαν από ορισμένους απόφοιτους ΤΕΙ να πάρουν πτυχίο ΠΕ ή ακόμα και Δίπλωμα Πολυτεχνείου με λίγα μαθήματα ή με το να αναγνωρίσουν επαγγελματική εμπειρία ως ακαδημαϊκή είναι ανεδαφικές και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει. Αυτό που γράφω πολύ καιρό τώρα. Τα αγαπητά μέλη ΔΕΠ ναι μεν αναγνωρίζουν το υψηλότατο επίπεδο σπουδών των πρώην ΤΕΙ και των πρώην φοιτητών τους αλλά τους λένε ότι υπήρξε ουσιαστική αλλαγή (και όχι μόνο τυπική) στα προγράμματα σπουδών και υπήρξε αύξηση της ποσότητας και επομένως δεν μπορεί να γίνει ακαδημαϊκή αντιστοιχία. Από εμένα είναι δεκτό και κατανοητό.

Με όλο τον σεβασμό όμως θα ήθελα να ρωτήσω τα μέλη ΔΕΠ του ΠΑΔΑ το εξής: Πολλά χρόνια τώρα, από το 2001 συγκεκριμένα, οι απόφοιτοι ΤΕΙ είχαν την δυνατότητα να μετέχουν σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Και είναι αρκετοί απόφοιτοι ΤΕΙ που έκαναν μεταπτυχιακά και διδακτορικά κυρίως στο εξωτερικό, και αρκετοί που εργάστηκαν σε ανώτατα ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα του εξωτερικού, με πλούσιο βιογραφικό.
Πόσοι απόφοιτοι ΤΕΙ με διδακτορικό και έρευνα είναι σήμερα μέλη ΔΕΠ του ΠΑΔΑ ή των πρώην ΤΕΙ? Τι ποσοστό σε σχέση με το σύνολο των ΔΕΠ? Πόσα μέλη ΔΕΠ (με βασικά πτυχία Πολυτεχνείων και Πανεπιστημίων) αντιστοιχούν για κάθε μέλος ΔΕΠ με βασικό πτυχίο ΤΕΙ?
Το αναφέρω αυτό διότι δεν θυμάμαι πολλά μέλη ΔΕΠ απόφοιτους ΤΕΙ να έχει προσλάβει το ίδιο το ΤΕΙ-Α (και ΤΕΙ-Π) ακόμα και πριν γίνει ΠΑΔΑ. Μήπως ανάμεσα στα μέλη ΔΕΠ του ΤΕΙ-Α υπήρχαν πολλοί που τελικά πίστευαν ότι το επίπεδο των αποφοίτων ΤΕΙ δεν αντίστοιχο των Πανεπιστημίων και ειδικά των Πολυτεχνείων?

 
Κάποιες σκέψεις μέσα από το ΠΑΔΑ
30 Μαρ 2021 21:52

Παρακολουθώ την ανταλλαγή απόψεων και επιχειρημάτων τις τελευταίες ημέρες και χαίρομαι που δεν εμφανίζονται πλέον "εκ των έσω" πληροφορίες. Βέβαια, κάθε ημέρα εμφανίζεται και κάποιος με υποτιθέμενο ονοματεπώνυμο, που αναφέρεται σε εμβληματικές εξαγγελίες Μητσοτάκη για "πρότυπα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών" και άλλα τινά.
Επειδή απετέλεσα ένα από τα μέλη ΔΕΠ που εισηγηθήκαμε την απονομή αδιάσπαστου Master σε τμήμα του ΠΑΔΑ, το οποίο και υπεγράφη από την παρούσα ηγεσία του Υπουργείου, επιτρέψτε μου να μοιραστώ κάποιες σκέψεις:

(α) Τα τμήματα της Σχολής Μηχανικών που δεν έχουν κατακτήσει ακόμη το integrated master δεν απέτυχαν αλλά αδράνησαν αρχικά. Το ζήτημά τους εκκρεμεί.

(β) Τα πενταετή προγράμματα σπουδών της Σχολής Μηχανικών καταρτίστηκαν με βάση τις οδηγίες της τότε ΑΔΙΠ και είναι απολύτως συμβατά, αν όχι πιο σύγχρονα, με τα πενταετή προγράμματα σπουδών των Πολυτεχνείων/Πολυτεχνικών Σχολών. Στους φακέλους που κατετέθησαν υπήρχε ευθεία αναφορά και συγκριτική ανάλυση με ομότιτλα τμήματα ελληνικών Πανεπιστημίων και πανεπιστημίων της αλλοδαπής, μία πρωτοβουλία που εκτιμήθηκε δεόντως από τη σχετική επιτροπή.

(γ) Κάθε πρόγραμμα σπουδών συνοδεύτηκε από ανάλυση βιωσιμότητας και από πλήθος τεκμηριωμένων επιχειρημάτων, συνοδευόμενων από μετρήσιμους δείκτες.

(δ) Εν τοις πράγμασι τα μαθήματα, ακόμη και τα ομότιτλα με εκείνα του ΤΕΙ Αθήνας και του ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ, απέχουν από τα μαθήματα του παρελθόντος, ιδιαίτερα ποσοτικά, καθώς η ποιότητα διδασκαλίας ήταν ούτως ή άλλως υψηλότατη στα συνιστώντα ΑΕΙ. Αυτό μπορούν να το διαπιστώσουν, βέβαια, τα μέλη της κοινότητας του ΠΑΔΑ και όχι οι απόφοιτοι ή οι μη σχετικοί με το ίδρυμα.

(ε) Καθίσταται απολύτως κατανοητή η προσπάθεια των αποφοίτων να επιβιώσουν στο διαμορφούμενο περιβάλλον, ακόμη και η πικρία τους για την αντιμετώπιση που υφίσταντο και συνεχίζουν – σε κάποιο βαθμό – να υφίστανται από την κοινωνία με τη ρετσινιά του ΤΕΙτζή. Ιδιαίτερα οι επιτυχημένοι επαγγελματίες αλλά και ακαδημαϊκοί που προέρχονται από τον χώρο των ΤΕΙ, οι έχοντες ορίζοντα την Ευρώπη και τo διεθνές γίγνεσθαι, προφανώς θεωρούν παράλογο τον περιορισμό των δικαιωμάτων τους στη χώρα μας. Αυτό, όμως δεν μπορεί να οδηγεί σε ανεδαφικές προσδοκίες περί αλλαγής της φύσης και του καθεστώτος λειτουργίας ενός ιδρύματος, ιδιαίτερα όταν στο διαρρεύσαν τριετές διάστημα έχει κάνει πολύ σημαντικά βήματα εξωστρέφειας, διεθνοποίησης, ερευνητικής εγρήγορσης και εγκαθίδρυσης του στην ελληνική κοινωνία ως ένα πανεπιστήμιο προδιαγραφών.

(στ) Προς επίρρωσιν των ανωτέρω έρχονται να συνδράμουν οι εκατοντάδες υποψήφιοι διδάκτορες, στη συντριπτική πλειοψηφία τους απόφοιτοι «παραδοσιακών» πανεπιστημίων, τα διιδρυματικά προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών με «παραδοσιακά» πανεπιστήμια όπου επισπεύδον ίδρυμα είναι το ΠΑΔΑ, αλλά και τις συμπράξεις με πανεπιστήμια της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

(ζ) Η ηγεσία του Υπουργείου είναι καθόλα ενήμερη των εξελίξεων, γι’ αυτό και φροντίζει, ευτυχώς με διακριτικό τρόπο, να ενθαρρύνει τις προσπάθειες του ΠΑΔΑ. Το αγαπητό κοινό του φιλόξενου esos και ιδιαίτερα οι οικογένειες φοιτητών και υποψηφίων φαντάζομαι ότι μπορούν να εξορύξουν την ουσιαστική πληροφορία από τις αναρτήσεις και να διυλίσουν το περιεχόμενο των δεκάδων ανώνυμων – όπως βέβαια και του δικού μου – σχολίων.

Τέλος, όντως το τελευταίο βήμα μετασχηματισμού της Σχολής Μηχανικών του ΠΑΔΑ σε Πολυτεχνική Σχολή έχει ξεκινήσει. Αισιοδοξία υπάρχει από μέρους μας, ωστόσο ποτέ δε θα βγούμε δημόσια να προκαταλάβουμε την κρίση επιτροπών αποτελούμενων από αξιοσέβαστα μέλη. Στο κάτω-κάτω κι εμείς τα μέλη ΔΕΠ σε μεγάλη πλειοψηφία είμαστε μέλη του ΤΕΕ και ευχόμαστε σύντομα οι φοιτητές που εκπαιδεύουμε, μετά την αποφοίτησή τους και αφού θα έχουν περάσει τη βάσανο πενταετών δοκιμασιών, να μπολιάσουν το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος.

 
Nikos
30 Μαρ 2021 21:45

Έχει γίνει παρανόηση. Δεν θα δημιουργηθούν πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών. Μέσα στα πανεπιστήμια κάποιοι θα ακολουθούν προγράμματα σπουδών 4ετή εφαρμοσμένης κατεύθυνσης και κάποιοι 5ετη πανεπιστημιακής κατεύθυνσης ανάλογα με το τι θα γράφουν στις πανελλήνιες και εάν προέρχονται από ΕΠΑΛ. Το ΠΑΔΑ δεν θα γίνει Πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων επιστημών. Να σας θυμίσω ότι το ΠΑΔΑ έχει 460 υποψήφιους διδάκτορες, τα πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών δεν έχουν 3ο κύκλο σπουδών. Επίσης τμήματα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές θα γίνουν αυτόματα εφαρμοσμένης κατεύθυνσης. Μην βιάζεστε να βγάλετε μένος μερικοί για το ΠΑΔΑ, ΕΛΜΕΠΑ κτλ. Είναι αντισυνταγματικό να γίνουν τα προγράμματα από 5ετή με integrated master και ΦΕΚ που έχουν εκδοθεί πάλι 4ετή. Πόσο μάλλον από την στιγμή που υπάρχουν απόφοιτοι από αυτά τα τμήματα και διδάκτορες.

 
ΠΕΡΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣΕΩΝ
30 Μαρ 2021 18:13

Το ΠΑΠΕΛ εδώ και ένα χρόνο έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία αντιστοιχήσεων μαθημάτων. Ήδη έχουν ενταχθεί απόφοιτοι πρώην ΤΕΙ με κατατακτήριες στα νέα τμήματα. Τον Ιούνιο θα αποφοιτήσουν οι πρώτοι απόφοιτοι 5ετών τμημάτων (πχ Τμήμα Γεωπονίας) εν αναμονή της αξιολόγησης ως integrated master. Τι θα γίνει τώρα; Θα πούμε σε αυτούς τους απόφοιτους και τους νεοεισελθόντες στα 5ετή ότι δεν είχε καένα νόημα το 5 έτος που σπόυδασαν ή επέλεξαν να σπουδάσουν;

 
bob mastoras
30 Μαρ 2021 17:15

Η αντιστοίχιση είναι ήδη επίσημη. Παραβιάζεται ανοιχτές θύρες.

 
Apostolos
30 Μαρ 2021 17:08

@bob mastoras

Πολύ ωραία όλα αυτά. Γιατί λοιπόν το ΠΑΔΑ δεν βγαίνει επίσημα να δημοσιοποιήσει μια λίστα αναγνωρισμένων μαθημάτων από τα 4ετη πτυχία των ΤΕΙ ως προς τα νέα Πανεπιστημιακά και Πολυτεχνειακά πτυχία με σκοπό ορισμένοι απόφοιτοι ΤΕΙ να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο των κατατακτηρίων σε συνδυασμό με αυτή την λίστα και να αναβαθμίσουν το πτυχίο από ΤΕ σε ΠΕ?? 2 χρόνια πέρασαν (σχεδόν 3) από τότε που ιδρύθηκε το ΠΑΔΑ προς τι αυτή η καθυστέρηση?
Και αλήθεια ένα μάθημα περασμένο πριν 20 χρόνια πως μπορεί να ισοτιμηθεί με ένα σημερινό μάθημα? Σκεφτείτε για παράδειγμα την Πληροφορική που η τεχνολογία του 2000 δεν έχει καμία σχέση με αυτό που είναι σήμερα.

 
bob mastoras
30 Μαρ 2021 16:26

Τα τμήματα του ΠΑΔΑ ψήφισαν μεταβατικές διατάξεις για τα προγράμματα σπουδών τους και σε αυτά φαίνονται οι αντιστοιχίες των μαθημάτων. «το ΠΑΔΑ του σήμερα δεν έχει καμία σχέση με τα ΤΕΙ του χθες» Ε όχι βέβαια. Το ΠΑΔΑ προέκυψε από τα ΤΕΙ όπως και τα ΤΕΦΑΑ από την Εθνική Ακαδημία Σωματικής Αγωγής» (Ε.Α.Σ.Α.) το Χαροκόπειο από την Χαροκόπειο Σχολή κλπ Βέβαια και τα ΤΕΙ προέρχονται από τα ΚΑΤΕΕ και τα ΚΑΤΕ. Αλλά στην επιχειρηματολογία και στο μυαλό πολλών το γεγονός της ιστορικής πορείας και εξέλιξης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ανακαλείται μόνο αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την συκοφαντία και υποτίμησή τους .

« Έστω και οι δυο υποψήφιοι με 15000 μόρια. Γιατί ο ένας από αυτούς να επιλέξει να σπουδάσει στο Πολυτεχνείο που είναι μακριά από το σπίτι του αντί να σπουδάσει στο ΤΕΙ της πόλης του» Για να εκμεταλλευτεί τα υπερτροφικά ΕΔ; Να δρέψει την κοινωνική αναγνώριση που δεν περιορίζεται στον στενό επαγγελματικό στίβο; Πάντως εγώ απόφοιτους λυκείου και γονείς τους δεν έχω ακούσει να προτιμούν τμήμα κοιτώντας το h index των καθηγητών, το ύψος των κονδυλίων έρευνας από χρηματοδοτούμενα προγράμματα της ΕΕ ή των αριθμό ετεροαναφορών. Είχα τολμήσει μια φορά να αναφέρω σαν κριτηριο τον αριθμό μελών ΔΕΠ. (Σε σχολές στην ίδια πόλη στο ίδιο αντικείμενο και στις δύο περιπτώσεις σε πανεπιστήμιο ΕΚΠΑ και Πάντειο) Ε λοιπόν προφανώς δεν εισακούστηκα. Το μόνο που καταλαβαίνουν είναι το κριτήριο της βάσης. Αλλά ελπίζω να καταλαβαίνει ο καλόπιστος αναγνώστης ότι το κριτήριο αυτό είναι αυτοαναφορικό και διαιωνιζόμενο. Ο κύκλος όμως στον οποίο οδηγεί δεν είναι αγαθός.

Χτες άκουγα στην τηλεόραση ότι σκέφτονται από το υπουργείο (ανάπτυξης?) να δίνονται μόρια για θέσεις στις λαϊκές αγορές όπου θα μετρά και το πτυχίο ΑΕΙ. Ε μην σας φαίνεται περίεργο μετά όταν όλοι θέλουν τουλάχιστον ένα «χαρτί». Ας είναι και άσχετο. Και ας μην τους ενδιαφέρει. Το ζητούμενο είναι η ιεράρχηση και η κατηγοριοποίηση του πόπολου. Και η αποδοχή της ντροπής. Να ενστερνιστούμε ότι εμείς φταίμε και όποιος ευνοήθηκε απλά το άξιζε.

 
Γονιός
30 Μαρ 2021 13:59

@Apostolos
Είναι προφανές ότι δεν θέλεις ή δεν μπορείς να μπεις στο νόημα των γραφόμενων. Δεν μιλάω για καλύτερη ή χειρότερη σχολή ή τμήμα. Μιλάω για ισοδύναμους μαθητές που εξαιτίας του τμήματος επαγγελματικά έχουν πολλή διαφορετική αφετηρία, αυτό και τίποτα άλλο.

 
Apostolos
30 Μαρ 2021 13:26

Πρέπει να τονίσουμε ότι το ΠΑΔΑ του σήμερα δεν έχει καμία σχέση με τα ΤΕΙ του χθες. Τα προγράμματα σπουδών άλλαξαν και ιδιαίτερα τα περισσότερα τμήματα των Μηχανικών συνενώθηκαν και απόκτησαν προγράμματα σπουδών Πολυτεχνείου και αναγνωρίστηκαν ως 5ετη (δίνουν και μεταπτυχιακό δηλαδή). Τρία από αυτά όμως απέτυχαν εως τώρα να αναγνωριστούν ως 5ετη και ίσως μεταπέσουν σε 4ετη Τεχνολογικά με νέο πρόγραμμα σπουδών. Δεν θα ήταν κακό αυτό.
Να τονίσουμε εδώ ξανά ότι ουδεμία σχέση έχουν αυτά τα νέα προγράμματα σπουδών με τα προγράμματα ΤΕΙ, και δεν μπορούν να ισοτιμηθούν όπως θέλουν ορισμένοι απόφοιτοι των πρώην ΤΕΙ.
Ο Νόμος δίνει την δυνατότητα στους απόφοιτους ΤΕΙ να δώσουν κατατακτήριες εξετάσεις σε όποιο τμήμα θέλουν, και στην περίπτωση που περάσουν μπορούν να ζητήσουν από τα τμήματα υποδοχής να αναγνωριστούν όσα από τα μαθήματα του πτυχίου ΤΕΙ κρίνει το νέο τμήμα ότι είναι ισοδύναμα. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για το ΠΑΔΑ και τους πρώην απόφοιτους ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. Και βέβαια δεν μπορεί να γίνει κάτι διαφορετικό βάση Νόμου διότι ο Νόμος ισχύει για όλα τα Ιδρύματα και τα τμήματα. Ωστόσο μπορεί το ΠΑΔΑ κατόπιν έρευνας στα παλαιά προγράμματα σπουδών των ΤΕΙ από τα οποία προέρχεται να βγάλει μια λίστα με το ποια μαθήματα δύναται να αναγνωριστούν από τα πρώην προγράμματα ΤΕΙ, μέχρι ποιο έτος κλπ. Και αυτό διότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι καθηγητές των μαθημάτων δεν έχουν αλλάξει ακόμα και γνωρίζουν επ' ακριβώς τις διαφορές των προγραμμάτων σπουδών. Χωρίς βέβαια αυτό να είναι υποχρεωτικό.

 
@Παναγιωτης Κρητικός
30 Μαρ 2021 09:55

Σχολιάζετε και εκφέρετε άποψη για ένα ίδρυμα που κατά πάσα πιθανότητα δεν έχετε περάσει ούτε απέξω... Ίσως είναι καιρός να βάλετε στην άκρη τα όνειρα σας και τις επιθυμίες σας και να αποδεχτείτε τη (ξεκάθαρη πλέον ακόμα και για κάποιον αδαή) σημερινή κατάσταση όπου το ΠΑΔΑ αποτελεί ένα από τα καλύτερα / ανερχόμενα πανεπιστήμια της χώρας μας. Απόδειξη του άνω ισχυρισμού η αναγνώριση των πενταετών ενιαίων σπουδών από το Υπουργείο, η ανάθεση σε αυτό ηγετικων ρόλων (πάλι από την πολιτεία) και τέλος τα λόγια του ίδιου του υφυπουργού.
Σύντομα θα αποδοθούν και τα επαγγελματικά δικαιώματα (έχει ξεκινήσει η διαδικασία και ας κάνετε ότι δεν το γνωρίζετε) όπως ορίζει ο νόμος μετατρέποντας τη σχολή μηχανικών σε πολυτεχνική. Όταν θα γίνει και αυτό, άραγε θα παραδεχτείτε το λαθος της εμμονής σας ή απλά θα σιωπήσετε ;

 
@Παναγιώτης Κρητικός
30 Μαρ 2021 08:06

Για ποιο πολυτεχνείο μιλάτε; Υπάρχουν πολλά.

 
Για όνομα
30 Μαρ 2021 07:59

Ρε τι ζόρι είναι αυτό που τραβάτε με το ΠΑΔΑ;

 
Apostolos
30 Μαρ 2021 07:13

@Γονιός

Κάνετε λάθος. Δεν διαστρέβλωσα τίποτα. Έστω και οι δυο υποψήφιοι με 15000 μόρια. Γιατί ο ένας από αυτούς να επιλέξει να σπουδάσει στο Πολυτεχνείο που είναι μακριά από το σπίτι του αντί να σπουδάσει στο ΤΕΙ της πόλης του? Διότι προφανώς θεωρεί ότι το Πολυτεχνείο είναι ανώτερο του ΤΕΙ. Το ίδιο πιστεύετε και εσείς, διαφορετικά δεν θα μιλούσατε για αδικία.
Όλοι μας θυμόμαστε πολύ καλά ότι στις πρώτες θέσεις του μηχανογραφικού πρώτα εξαντλούσαμε όλα τα Πολυτεχνεία και τα Πανεπιστήμια και μετά επιλέγαμε τα ΤΕΙ για ευνόητους λόγους.

 
@Παναγιώτης Κρητικός
30 Μαρ 2021 01:41

Μερικές ερωτήσεις:

- Τι εννοείτε με τη λέξη τεχνολογικός χαρακτήρας; τα τμήματα του ΠΑΔΑ δεν έχουν τεχνολογικό χαρακτήρα τώρα; τα πολυτεχνεία δεν έχουν τεχνολογικό χαρακτήρα; μήπως για εσάς η λέξη "τεχνολογικός" σημαίνει "υποβιβασμένος";

- Ίσως να έχετε υπόψη σας ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει "το Πολυτεχνείο" όπως λέτε, αλλά υπάρχουν πολυτεχνικές σχολές σε διάφορα πανεπιστήμια της χώρας, πολλά τμήματα εκ των οποίων έχουν πολύ χαμηλότερες βάσεις εισαγωγής (πολύ κάτω από τη βάση του 10), λιγότερα μέλη και πολύ πιο φτωχές εγκαταστάσεις από τα αντίστοιχα του ΠΑΔΑ. Για ποια κατάφορη αδικία μιλάτε;

- Γνωρίζετε ότι αυτό που ονομάζεται "grecomaster", δηλαδή σπουδές που οδηγούν απευθείας σε master είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στο εξωτερικό;

- Με ποια αντίστοιχα ιδρύματα δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό τα integrated master;;

- Οι κρατούντες που λέτε, εάν το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό, γιατί έχουν δώσει τη δυνατότητα απονομής integrated master σε δεκάδες τμήματα (όχι μόνο του ΠΑΔΑ) τα τελευταία χρόνια; για να τους τα πάρουν πίσω μετά;

 
Παναγιώτης Κρητικός
29 Μαρ 2021 21:14

Συμφωνώ απόλυτα με τον Θανάση Φέστα, ο οποίος λέει το αυτονόητο, ότι δηλαδή το ΠΑΔΑ σαν αξιόλογο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, που δημιουργήθηκε και αποτελεί συνέχεια των δύο ΤΕΙ, αυτού της Αθήνας και του έτερου του Πειραιά, τα οποία είχαν καλές αξιολογήσεις, δε δύναται να χάσει τον τεχνολογικό του χαρακτήρα, με τη μορφή των Εφαρμοσμένων Επιστημών, αφού αυτός άλλωστε ήταν και ο χαρακτήρας των δύο συγχωνευόμενων Ιδρυμάτων. Η εμβληματική εξαγγελία του Πρωθυπουργού στη Δυτική Αττική (Περιστέρι 22-5-2019), για τη μετατροπή του σε Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, Πρότυπο μάλιστα όπως χαρακτηριστικά είχε τονίσει, έδειξε με εμφατικό τρόπο την πρόθεσή του, να προσδώσει στο Ίδρυμα αυτό τη θέση που του αρμόζει και στην ευρύτερη περιοχή την αντίστοιχη αίγλη. Ας μη συγχέουμε ανόμοια πράγματα. Άλλο το Πολυτεχνείο, άλλο τα πρώην αξιολογότατα ΤΕΙ, που έγιναν ΠΑΔΑ. Τα 5-ετή της Σχολής Μηχανικών, δε δύναται να γίνουν ισάξια μ΄αυτών του Πολυτεχνείου. Με συμπάθεια και με πλήρη κατανόηση, σε όσους υποστηρίζουν το αντίθετο, τυχόν εξίσωσή τους με τα αντίστοιχα του Πολυτεχνείου θα ήταν κατάφωρη αδικία για το Πολυτεχνείο. Είναι λογικό και δίκαιο να επιστρέψουν στα 4 χρόνια σπουδών και όποιος θέλει να συνεχίσει, μπορεί κάλλιστα να κάνει και το μεταπτυχιακό του για περισσότερη εμβάθυνση. Τα grecomaster που άρχισαν να δίνονται πριν από 3 χρόνια άκοπα και αβίαστα, δε δύναται να συνεχισθούν γιατί συνιστούν ανοικτά αθέμιτο ανταγωνισμό με άλλα αντίστοιχα Ιδρύματα και οι κρατούντες το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό, για να συνεχίσουν αυτή τη στρέβλωση. Και μην ξεχνάμε ότι τα λάθη πληρώνονται ...

 
Μηχανικός
29 Μαρ 2021 20:41

Το όλο θέμα ειναι στα επαγγελματικά δικαιώματα. Ας γινει αυτο που επρεπε να γίνει εδώ και πολλά χρόνια: να εξισωθουν αποφοιτοι ΤΕ με μεταπτυχιακα ή προυπηρεσία ή πρόσθετα μαθήματα με διπλωματούχους. Ολα τα άλλα δεν εχουν κανενα νοήμα θεωρώ

 
Γονιός στον Apostolos 29 Μαρ 2021 12:13
29 Μαρ 2021 20:15

Διαστρέβλωσες πολύ ωραία αυτό που έγραψα, έγραψα ότι παιδιά με το ίδιο επίπεδο φοίτησαν ο μεν ένας σε ΤΕΙ ο δε άλλος σε πολυτεχνική σχολή.
Δεν έγραψα ότι ο πρώτος έγραψε 9000 και ο άλλος 15000 μόρια έτσι ο μεν πρώτος να περάσει σε ΤΕΙ και ο άλλος σε πολυτεχνική.
Η βασική ιδέα είναι όλοι να έχουν την ίδια αφετηρία και ας κρίνουν οι εργοδότες.

 
@Θανάσης Φέστας
29 Μαρ 2021 18:19

Το ΠΑΔΑ δεν είναι ούτε θα γίνει ποτέ Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών σταματήστε να προβάλλετε τις φαντασιώσεις και τα θέλω σας σαν γεγονότα γιατί τα πραγματικά γεγονότα σας διαψεύδουν οικτρά και εκτίθεστε.

Μια ματία στα σχόλια θα σας κάνει να καταλάβετε πόσο λάθος είστε και με το παραπάνω.

 
Ίωναs
29 Μαρ 2021 18:16

Η εξαγγελία του Υφυπουργού Παιδείαs για τα 4ετή Πανεπιστημιακά Τμήματα Τεχνολογικήs Εκπαίδευσηs μέσα στα ΑΕΙ, πρέπει το συντομότερο δυνατό να γίνει πράξη, άλλωστε και ο Πρωθυπουργόs έχει αναφερθεί στα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών στο παρελθόν. Στην Ευρώπη, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο δεν καταργούν την Τεχνολογική Εκπαίδευση αλλά την ενισχύουν και την αυξάνουν ακόμη περισσότερο έναντι τηs Πανεπιστημιακήs Εκπαίδευσηs και συνυπάρχουν οι επιστήμεs και η τεχνολογία μέσα στα ΑΕΙ, είτε αυτά ονομάζονται Πανεπιστήμια, είτε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών, οπωs ήταν τα πρώην ΤΕΙ, είτε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια, τα δε Πτυχία τουs είναι ισότιμα και αντίστοιχα, δεν υπάρχουν διαφορέs μεταξύ τουs στα Ε.Δ και έτσι μπορούν ωs ισότιμα μέλη να συμμετέχουν στα Επαγγελματικά Επιμελητήρια.

 
Μεταπτυχιακός
29 Μαρ 2021 18:08

Προς "Θανάσης Φέστας"

Λέγατε ότι δεν θα γίνει το ΠΑΔΑ πενταετές κι όμως έγινε.
Λέγατε ότι αφού βγει η ΝΔ θα καταργήσει τα πενταετή κι όμως εδώ και δύο χρόνια λειτουργούν.
Λέγατε ότι δεν θα δοθούν τα Integrated Master και το ΕΠΠ 7, κι όμως δόθηκαν μετά την άριστη αξιολόγηση της ΕΘΑΑΕ και χωρίς να ακουστεί γρκίνια από ΤΕΕ και ΕΜΠ.

Να δω τι θα λέτε μόλις γίνει Πολυτεχνική Σχολή και επίσημα.

 
@ Θανάσης Φέστας
29 Μαρ 2021 18:08

Φάσκετε και αντιφάσκετε, στο ίδιο ποστ γράφετε από τη μια για πολύ αξιόλογα ΤΕΙ από τα οποία προέκυψε το ΠΑΔΑ και από την άλλη για τους καθηγητές αυτών των ιδρυμάτων γράφετε ότι ήταν ΤΕΙτζήδες που έγιναν εν μία νυκτί Πανεπιστημιακοί .

Το ΠΑΔΑ όντως καλύπτει εφαρμοσμένες επιστήμες, όπως άλλωστε και όλες οι πολυτεχνικές, γεωπονικές κτλ σχολές των Πανεπιστημίων της χώρας. Αυτό είναι γνωστό σε όλους και δεν υπάρχει κανένας λόγος να μπει ο χαρακτηρισμός "εφαρμοσμένων επιστημών" δίπλα από την ονομασία τους. Αυτό που ζητάτε λοιπόν δεν είναι απλά να αλλάξει το όνομα του ΠΑΔΑ, αλλά να υποβαθμιστεί επί της ουσίας, καθώς οι απόφοιτοί του δε θα μπορέσουν ποτέ να έχουν ισοδύναμα επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των σχολών που προανέφερα.

Πιθανόν να είσαστε απόφοιτος ΤΕΙ και να έχετε την ψευδαίσθηση ότι αν γινόταν κάτι τέτοιο το πτυχίο σας θα αναβαθμιζόταν αυτόματα σε πανεπιστημιακό. Καταλάβετε όμως ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί, εάν δημιουργηθούν τμήματα εφαρμοσμένων επιστημών τότε αυτά τα τμήματα θα ισοτιμηθούν με τα παλιά ΤΕΙ (ξαναδημιουργώντας τα με άλλο όνομα) και όχι το ανάποδο.

 
Νικόλαος
29 Μαρ 2021 18:00

Όλοι οι σχολιαστές αντί να κοιτάτε την υποβάθμιση ή την αναβάθμιση τμημάτων Δημοσίων Πανεπιστημίων, (είτε παλιών είτε νεώτερων) καλό θα ήταν να εστιάσετε την προσοχή σας στην επαγγελματική ισοδυναμία που έδωσε η Κεραμέως στα κολέγια...
Το ξέρετε ότι ούτε οι ίδιοι οι βουλευτές της Ν.Δ ήξεραν τι ψήφισαν κι ότι εκ των υστέρων κατάλαβαν ότι ο νόμος της κας υπουργού, για τα κολέγια έπληττε και τα συμφέροντα των ιδίων και των παιδιών τους;
Ο κίνδυνος να ισοπεδωθεί το κάθε επάγγελμα, έρχεται από τους εκατοντάδες χιλιάδες "πτυχιούχους" ιδιωτικών κολεγίων, οι οποίοι χωρίς Πανελλαδικές και με μια αυτόματη πια ισοδυναμία, μέσα από το ΑΤΕΕΝ θα εγγράφονται στα όποια Επιμελητήρια ή Συλλόγους, χωρίς καν να έχουν οι ίδιοι λόγο ούτε για το πρόγραμμα σπουδών που ακολούθησαν, αλλά και το σπουδαιότερο, παρακάμπτοντας το Σύνταγμα και το άρθρο 16.
Εκεί εστιάστε κι όχι στα Πανεπιστήμια που ούτως ή άλλως δεν πρόκειται να τα αφήσουν "σε χλωρό κλαρί" μέχρι να τα ξεπαστρέψουν...

 
ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΑ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΟΎΝ;
29 Μαρ 2021 17:37

Οι δηλώσεις αυτές δυσφημούν πανεπιστημιακές σχολές. Σε λίγο καιρό θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι φοιτητές μηχανογραφικά Όταν διαβάζουν αυτά τι θα δηλώσουν; Οι πρυτάνεις και τα πανεπιστήμια πώς το ανέχονται;;

 
Απορρόφηση των πρώην ΤΕΙ
29 Μαρ 2021 17:34

Η απορρόφηση των ΤΕΙ από τα Πανεπιστήμια θα λύσει οριστικά το θέμα με τις πολλαπλές κατηγορίες αποφοίτων. Δεν μπορούν ορισμένοι να απαιτούν να λειτουργούν διπλές σχολές ώστε να πολλαπλασιάζονται οι θέσεις εργασίας στην Αττική ή την Κρήτη.

Ποια σχολή των πρώην ΤΕΙ Αθήνας ή Πειραιά είχε υψηλότερη βάση από τις αντίστοιχες σχολές του Πολυτεχνείου ή του Πανεπιστημίου Αθηνών; Αυτό δεν άλλαξε με τη δημιουργία του ΠΑΔΑ - ουσιαστικά οι υποψήφιοι το επιλέγουν λόγω έδρας ή επειδή δεν υπάρχει πανεπιστημιακό τμήμα (πχ. τμήμα Φυσικοθεραπείας).

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
29 Μαρ 2021 17:16

Οι φοιτητές που φοιτούν φέτος στο β έτος του τμήματος Γεωοονίας του ΠΑΠΕΛ δήλωσαν και πέτυχαν σε 5ετή πανεπιστημιακη σχολή με ότι αυτό συνεπάγεται. Το ίδιο ισχύει και για όσους τελειώνοντας τα πρώην ΤΕΙ επέλεξαν επιπλέον μαθήματα και εκπο ήσαν και επιπλέον διπλωματική προκειμένου να αποκτήσουν 5ετες πτυχίο. Τώρα τι έρχεστε και μας λέτε; Είναι δυνατόν να αλλάξει αυτό; Ή μιλάτε για νέα τμήματα που θα δημιουργηθούν; Σεβαστείτε τα παιδιά.

 
Σοφη
29 Μαρ 2021 15:02

Ειμαι φοιτήτρια στο ελμεπα ελάτε κυριε Συρίγο να δείτε τι εστι ελμεπα και μετά εξαιρείται τμήματα και σχολές στο πολυτεχνειο μπήκαν με 13000 μόρια εγώ μπήκα με 15000 τι συζητάμε τώρα ? Θα μας υποβαθμισετε δηλαδή επειδή παιζονται συντεχνία και παιχνιδια ? Έλεος!!!

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ