Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Απάντηση του ΣΕΠΕ Χανίων στον Β. Διγαλάκη : Οι εκπαιδευτικοί δεν ψεύδονται

Καμία πολιτική παρέμβαση στη λειτουργία των σχολικών μονάδων
Δημοσίευση: 28/03/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με περισσό θράσσος ο κ Διγαλάκης κατηγόρησε το ΣΕΠΕ Χανίων και τους εκπαιδευτικούς του νομού ότι ψεύδονται και διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα σχετικά με τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία. Όπως συνηθίζει να λέει ο λαός, τα ψέματα έχουν κοντά ποδάρια και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από τις κεκλεισμένων των θυρών διαδικασίες του ΥΠΑΙΘ, της Γενικής Γραμματέας του υπουργείου και των διευθυντών των σχολικών μονάδων των Χανίων τα οποία κατά την κρίση των βουλευτών της ΝΔ στα Χανιά είναι αυτά που πρέπει να χαρακτηριστούν ως Πρότυπα ή Πειραματικά.

Δεν είναι ψέμα ότι σε ένα ολόκληρο νομό δεν βρέθηκε ούτε ένας Σύλλογος Διδασκόντων  δημοτικού, γυμνασίου ή λυκείου ο οποίος να εισηγήθηκε θετικά την μετατροπή της σχολικής του μονάδας σε Πρότυπο ή Πειραματικό.

Δεν είναι ψέμα ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων του 7ο Δημοτικού Σχολείου Χανίων εξεδωσαν σχετική ανακοίνωση για να προστατεύσουν το σχολείο τους από την επίθεση του μηχανισμού της δεξιάς στα Χανιά. https://www.parakritika.gr/13-erotimata-apo-toys-ekpaideytikoys-toy-7oy-...

Δεν είναι ψέμα ότι και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Χανίων καταγγέλει τις μεθοδεύσεις για την μετατροπή του σχολείου τους σε Πειραματικό δίχως δικής τους εισήγηση. https://www.zarpanews.gr/kataggelloyn-methodeyseis-gia-tin-metatropi-toy...

Δεν είναι ψέμα ότι η Γενική Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο το 7ο δημοτικό σχολείο με 85 μαθητές να κλείσει εφόσον δεν αρπάξει την <<ευκαιρία>>  ενισχύοντας το κλίμα πιέσεων προς τη διοίκηση του σχολείου.

Δεν είναι ψέμα ότι το επτασφράγιστο μυστικό της σύμβασης της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως και του τότε Υφυπουργού κ Διγαλάκη σχετικά με την πλατφόρμα για την Σύγχρονη Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είδε το φως της δημοσιότητας. Και ενώ τα σχολεία στενάζουν, η εκπαιδευτική κοινότητα φωνάζει για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, οι μαθητές μας υποστηρίζονται με τεχνολογικό εξοπλισμό από δωρεές και όχι κονδύλια του κράτους, το κόστος της WEBEX ανέρχεται στα 2.156.000 ευρώ και μάλιστα με απευθείας ανάθεση.

Σε καμία εγκύκλιο του υπουργείου δεν αναφέρονται οι αρνητικές συνέπειες σε όσες σχολικές μονάδες μετατραπούν σε Πρότυπα και Πειραματικά. Σε όλες τις δημόσιες αναρτήσεις και συνεντεύξεις αποσιωπούν εσκεμμένα τα βαθύτερα ζητήματα λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων.

Δεν είπαν στους γονείς ότι η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Κατά συνέπεια στα σχολεία αυτά καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου.

Δεν είπαν ότι οι μαθητές, της γειτονίας ή του χωριού, πιθανότατα να αναγκαστούν να πάνε ακόμα και στο διπλανό χωρίο αφού θα γίνεται ανακατανομή των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες με τις όποιες συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Δεν είπαν στους εκπαιδευτικούς ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας θα χάσουν την οργανική τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021) ,όταν μάλιστα την απέκτησαν μετά από χρόνια που έκαναν τους γυρολόγους σε κάθε γωνιά του νομού.

Δεν είπαν ότι οι εκπαιδευτικοί που θα βρεθούν σε αυτές τις σχολικές μονάδες οφείλουν να δεχτούν την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 παρ. 3Α του Ν. 4692/202: «αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί στην παιδαγωγική τους επάρκεια, όπως προκύπτει ιδίως από το βαθμό συμμετοχής τους στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου…».

Δεν είπαν ότι ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου μεταλλάσεται σε αξιολογητή αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).

Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Οδηγεί σε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων σε βάρος πάντα των μορφωτικών δυνατοτήτων των λαϊκών οικογενειών. «Αριστεία» για τους λίγους, υποβάθμιση για τους πολλούς.

Κύριε Διγαλάκη έχετε την ευθύνη για την μείωση των δαπανών στην Παιδεία, και τα σοβαρότατα προβλήματα λειτουργίας των σχολικών μας μονάδων. Έχετε ευθύνη για το ό,τι αφήσατε τα σχολεία να λειτουργήσουν μέσα στην πανδημία χωρίς το παραμικρό μέτρο προστασίας πέρα από τις μάσκες – αλεξίπτωτα, τα παγουρίνο από δωρεές που μοιράσατε, τα ανοιχτά παράθυρα στο καταχείμωνο και τις διαβεβαιώσεις ότι τα παιδιά δε μεταδίδουν τη νόσο. Πολλοί εκπαιδευτικοί των Χανίων έχουν πληρώσει με την υγεία τους την εγκληματική ανευθυνότητά σας. Δεν έχετε τη δικαιοδοσία να μας κουνάτε το δάκτυλο.

Ο ΣΕΠΕ Χανίων θα συνεχίσει να αναδεικνύει τις μεθοδέυσεις των βουλευτών της ΝΔ όπως έκανε και για την επιβολή ενός μοντέλου σχολικής μονάδας το οποίο ο κλάδος δεν αποδέχεται. Δε συναινούμε στα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ – ακριβώς γιατί βρίσκονται στον αντίποδα μιας αντίληψης για ενιαία δημόσια δωρεάν εκπαίδευση που θα εκφράζεται και στις σχολικές δομές- και καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να μην εμπλακούν ούτε να αποδεχτούν τα σχέδια της κυβέρνησης που εκτός της διάσπασης θα επιφέρουν αρνητικές συνέπειες σε σχολικές μονάδες, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Υπενθυμίζουμε ότι για όλα τα παραπάνω το ΔΣ προχωρά σε κινητοποίηση από κοινού με την ΕΛΜΕ Χανίων στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Χανίων  τη Δευτέρα 29 Μάρτη στις 11.30 πμ, έχοντας λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΧΑΝΙΩΝ

Για το Δ.Σ.

Ο  Πρόεδρος                                   Ο  Γενικός Γραμματέας

ΤΣΑΛΑΠΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ                    ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

Σχόλια (3)

 
Πειραματικό Σχολείο ή Πειραματικές Σχέσεις Εργασίας;
29 Μαρ 2021 22:25

Συμφωνώ απόλυτα perastike.
Συνάδελφε steven, αν δεν υπάρξουν οργανικές σε σχολεία της ίδιας ομάδας, (δεδομένου ότι οι οργανικές δεν περισσεύουν κιόλας), αλλά υπάρξουν εντός νομού ή ακόμα εκτός νομού, εξακολουθούν τα πράγματα να είναι απλά; Επίσης, θα έχει δικαίωμα ο εκπαιδευτικός να αρνηθεί την ανεπιθύμητη οργανική ή θα υποχρεωθεί να πάει στου διαόλου τη μάνα; (ή απλά σε ένα ανεπιθύμητο σχολείο;)
Για να γίνει Πειραματικό ένα σχολείο, χρειάζεται η πρόταση του Διευθυντή εκπαίδευσης ή του συλλόγου διδασκόντων. Μάλιστα. Όμως αν ο Διευθυντής θέλει και ο σύλλογος δεν θέλει, προηγείται ο Διευθυντής. Μετάφραση: αν ο Σύλλογος συμφωνεί με την κυβερνητική πολιτική , μετράει η γνώμη του. Αν διαφωνεί, δε μετράει η γνώμη του. Πολύ Δημοκρατικό !

 
steven
29 Μαρ 2021 18:05

Στην ουσία συνάδελφοι εγώ καταλαβαίνω ότι δεν θέλουμε τίποτα να γίνει..όποιος θέλει πηγαίνει στο Πειραματικό να δουλέψει και όποιος θέλει φεύγει και πάει σε σχολείο της ιδίας ομάδας..Απλά πράγματα ! !

 
perastikos
29 Μαρ 2021 14:24

Εγώ από τα λίγα που γνωρίζω από τις επιστήμες, ξέρω πως όταν κάνουμε ένα "πείραμα" προσπαθούμε να προσομοιώσουμε όσο γίνεται πιστότερα τις πραγματικές συνθήκες, στις οποίες λαμβάνει χώρα ένα συμβάν για να καταγράψουμε το αποτέλεσμα. Στην περίπτωση μας δηλαδή, θέλουμε να έχουμε ένα πειραματικό σχολείο. Ποιος ο σκοπός του υποτίθεται; να δοκιμάζονται νέες εκπαιδευτικές μέθοδοι, νέα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα, νέα διδακτικά αντικείμενα και να εξάγονται συμπεράσματα για την γενίκευσή τους ή όχι.

Επομένως θέλουμε ένα πειραματικό σχολείο να αντιπροσωπεύει το μέσο δημόσιο σχολείο και όχι να είναι κάτι ξεχωριστό. Θέλουμε δηλαδή συνηθισμένους εκπαιδευτικούς σαν αυτούς που θα βρούμε σε όλη τη χώρα. Θέλουμε συνηθισμένους μαθητές όπως αυτούς που θα βρούμε σε κάθε σχολείο. Θέλουμε ένα σχολείο που θα έχει και τον άριστο μαθητή και τον μαθητή που δυσκολεύεται ιδιαίτερα και τον μαθητή με μαθησιακές ανάγκες. Τους πάντες δηλαδή.
Αντ' αυτού βλέπουμε μια λυσσαλέα προσπάθεια με εξαναγκασμό σε πολλές περιπτώσεις ώστε να φτιάξουμε ένα υποτιθέμενο άριστο σχολείο, επιλέγοντας τους εκπαιδευτικούς που θέλουμε με τα δικά μας κριτήρια, τους μαθητές που θέλουμε με τα δικά μας κριτήρια, με υποδομές που δεν έχει το μέσο σχολείο με ωράριο ευνοϊκό που δεν έχει ο μέσος εκπαιδευτικός (άρα έχει λιγότερο χρόνο διαθέσιμο να προετοιμάζει το μάθημα του) για να δείξουμε τι; απλά για να επιβάλλουμε αυτά που θέλουμε, δημιουργώντας μια εικονική πραγματικότητα επιτυχίας. Μου θυμίζει ορισμένους συμβούλους που όλο τον χρόνο έψαχναν να βρούνε μία τάξη ιδανική με βάση τα κριτήρια τους (μερικές φορές ζητούσαν από την δασκάλα να μην βρίσκονται εκείνη την ημέρα και 1-2 ζωηροί ή αδύνατοι γνωστικά μαθητές) και μετά σε καλούσαν να σου δείξουν ένα εκτός πραγματικότητας σχέδιο μαθήματος που σε οποιοδήποτε άλλο τμήμα θα εξελισσόταν σε φιάσκο η διαδικασία.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ