Placeholder

Επικαιρότητα - Σχόλιο

Τι πειραματικό σχολείο θέλουμε;

Δημοσίευση: 29/03/2021
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εγώ από τα λίγα που γνωρίζω από τις επιστήμες, ξέρω πως όταν κάνουμε ένα "πείραμα" προσπαθούμε να προσομοιώσουμε όσο γίνεται πιστότερα τις πραγματικές συνθήκες, στις οποίες λαμβάνει χώρα ένα συμβάν για να καταγράψουμε το αποτέλεσμα. Στην περίπτωση μας δηλαδή, θέλουμε να έχουμε ένα πειραματικό σχολείο. Ποιος ο σκοπός του υποτίθεται; να δοκιμάζονται νέες εκπαιδευτικές μέθοδοι, νέα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα, νέα διδακτικά αντικείμενα και να εξάγονται συμπεράσματα για την γενίκευσή τους ή όχι.

Επομένως θέλουμε ένα πειραματικό σχολείο να αντιπροσωπεύει το μέσο δημόσιο σχολείο και όχι να είναι κάτι ξεχωριστό. Θέλουμε δηλαδή συνηθισμένους εκπαιδευτικούς σαν αυτούς που θα βρούμε σε όλη τη χώρα.

Θέλουμε συνηθισμένους μαθητές όπως αυτούς που θα βρούμε σε κάθε σχολείο. Θέλουμε ένα σχολείο που θα έχει και τον άριστο μαθητή και τον μαθητή που δυσκολεύεται ιδιαίτερα και τον μαθητή με μαθησιακές ανάγκες.

Τους πάντες δηλαδή.  

Αντ' αυτού βλέπουμε μια λυσσαλέα προσπάθεια με εξαναγκασμό σε πολλές περιπτώσεις ώστε να φτιάξουμε ένα υποτιθέμενο άριστο σχολείο, επιλέγοντας τους εκπαιδευτικούς που θέλουμε με τα δικά μας κριτήρια, τους μαθητές που θέλουμε με τα δικά μας κριτήρια, με υποδομές που δεν έχει το μέσο σχολείο με ωράριο ευνοϊκό που δεν έχει ο μέσος εκπαιδευτικός (άρα έχει λιγότερο χρόνο διαθέσιμο να προετοιμάζει το μάθημα του) για να δείξουμε τι; απλά για να επιβάλλουμε αυτά που θέλουμε, δημιουργώντας μια εικονική πραγματικότητα επιτυχίας. Μου θυμίζει ορισμένους συμβούλους που όλο τον χρόνο έψαχναν να βρούνε μία τάξη ιδανική με βάση τα κριτήρια τους (μερικές φορές ζητούσαν από την δασκάλα να μην βρίσκονται εκείνη την ημέρα και 1-2 ζωηροί ή αδύνατοι γνωστικά μαθητές) και μετά σε καλούσαν να σου δείξουν ένα εκτός πραγματικότητας σχέδιο μαθήματος που σε οποιοδήποτε άλλο τμήμα θα εξελισσόταν σε φιάσκο η διαδικασία.

Περαστικός

Σχόλια (3)

 
μάλιστα...
30 Μαρ 2021 17:45

μετά τους δόκτορες των πειραματικών, ας μιλήσουμε και άλλοι δόκτορες , των παρακατιανών και ας απαντήσουμε στον τίτλο : θέλουμε πειραματικό σχολείο όμορο στην πανεπιστημιακή σχολή που θα το εποπτεύει και θα προτείνει "πειράματα", θα αξιολογεί και θα κάνει και πρακτικές των φοιτητών. Επειδή έν δε φτάνει, ας επιλέγονται 3-4-5-10 στην ίδια περιφέρεια με ποικίλα χαρακτηριστικά (πχ. ένα στα ιλίσια, ένα στο κερατσίνι, ένα στα σεπόλια , ένα στην κηφισιά), ώστε στατιστικά να υπάρχουν συμπεράσματα. Θα πρότεινα πέρα από τα πειραματικά το υπουργείο να φτιάξει μια πλατφόρμα όπου για διάφορα θέματα θα καλούν μάχιμους και εκτός πειραματικών να τοποθετούνται. πχ για τα άθλια αναλυτικά προγράμματα και τα άθλια εγχειρίδια πολλοί θα κατέθεταν κεφάλαια ολόκληρα και σε ελάχιστο διάστημα θα είχαν λυθεί πολλά ζητήματα εκ των ενόντων και συνεργατικά...

 
Δρ.Παπάγος
30 Μαρ 2021 12:29

Είναι προφανές ότι ο συντάκτης του άρθρου δεν γνωρίζει τι πραγματικά συμβαίνει στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία. Μάλλον, τα μπερδεύει με κάποια ιδιωτικά. Τα Πειραματικά λοιπόν αποτελεούν στην πλειοψηφία τους αντιπροσωπευτικά δείγματα του μέσου δημόσιου σχολείου διότι: έχουν μαθητές που εισάγονται με κλήρωση, οι υποδομές τους είναι το ίδιο άθλιες με των υπολοίπων σχολείων, οι εκπαιδευτικοί κάνουν το πλήρες ωράριο τους αλλά αξιολογούνται και για να μπουν αλλά και για να μείνουν. Προφανώς, πρέπει να έχουν παραπάνω προσόντα προκειμένου να ανταποκριθούν στο έργο που τους ανατίθεται χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι το προσωπικό των σχολείων αυτών έχει στο σύνολό τους αυτά τα προσόντα. Εκπαιδευτικοί όμως που έχουν διαρκή εργασιακή ανασφάλεια μιας και σε συγκριση με τους συναδέλφους τους έχασαν την οργανική τους εδώ και χρόνια και ακόμα είναι στον αέρα. Από την άλλη δικαιολογημένα κανένα σχολείο στην επικράτεια δεν θέλει να γίνει Π ή ΠΕΙ αφού χάνουν όλα τα εργασιακά τους δικαιώματα (οργανική), δεν έχουν καμία οικονομική ή εργασιακή ιδιαιτερότητα, βρίσκονται άμεσα στις διαδικασίες της αξιολόγησης και πολλά ακόμα. Άρα, μην γράφετε ανακρίβειες εκτός και είστε της πεποίθησης ότι πρέπει να υπάρχει εξομοίωση προς τα κάτω για να μην υφίσταται ταξική κοινωνία.

 
δρ. Μαύρος
30 Μαρ 2021 08:08

Το ευνοϊκό ωράριο από πού προκύπτει; 10 χρόνια σε Πειραματικό είμαι, δουλεύω με πλήρες ωράριο ΚΑΙ επιπλέον δεν αποχωρώ από το σχολείο όταν τελειώνω το διδακτικό μου ωράριο (8-2 υποχρεωτικά).
Παρακαλώ μην γράφετε ανακρίβειες, μπορεί να ίσχυε ή να ισχύει κάποια μείωση για κάποιους (νομίζω μέχρι δύο ώρες λέει ο νέος νόμος αλλά με τον επιπλέον φόρτο εργασίας ο διαθέσιμος-ελεύθερος χρόνος είναι πολύ λιγότερος) αλλά η γενίκευση είναι λάθος.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ