Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υφ. Παιδείας: Για την ΑΣΠΑΙΤΕ περιμένουμε την πρόταση από την ΕΘΑΑΕ και τη διοίκηση της Σχολής

Δημοσίευση: 29/03/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Αυτήν τη στιγμή είμαστε σε μια φάση που περιμένουμε προτάσεις και από ΕΘΑΑΕ από την ΑΣΠΑΙΤΕ ”.

Τη δήλωση αυτή έκανε ο υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Δελή σχετικά με την “τύχη” της ΑΣΠΑΙΤΕ , που είναι η μοναδική Σχολή που παραμένει ως ΑΕΙ  Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.

ο υφ. Παιδείας υπενθύμισε  ότι “η ΑΣΠΑΙΤΕ παρέμεινε εκτός πανεπιστημιακού τομέα επί θητείας του κ. Γαβρόγλου. Δηλαδή, ανεξάρτητα από τη θέση της Νέας Δημοκρατίας την εποχή εκείνη, που ήταν ενάντια σε όλα αυτά που συντελέστηκαν επί Γαβρόγλου, η μη πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ δεν οφείλεται στη σημερινή κυβέρνηση, αλλά σε επιλογές που έγιναν τότε”.

Παράλληλα ο Α. Συρίγος τόνισε ότι  ήδη η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είναι σε επικοινωνία με την ΑΣΠΑΙΤΕ, και σημείωσε: ¨” Έχω συναντηθεί και με την ηγεσία της ΑΣΠΑΙΤΕ, το προεδρείο της ΑΣΠΑΙΤΕ, αλλά και με τον σύλλογο των αποφοίτων της ΑΣΠΑΙΤΕ την προηγούμενη εβδομάδα, οι οποίοι νοιάζονται για το παλιό τους τμήμα και οι οποίοι γνωρίζω πως έχουν συναντηθεί και με την Υπουργό. Είναι σε διαβουλεύσεις με την Εθνική Αρχή για την Ανώτατη Εκπαίδευση, έχουν υποβάλει προτάσεις τους και περιμένω να δω και τις προτάσεις της ΕΘΑΑΕ, της Εθνικής Αρχής. Δεν είμαι σε θέση αυτήν τη στιγμή να σας πω περισσότερα. Παρακολουθούμε το θέμα”.

Τώρα, πρόσθεσε ο υφυπουργός, δυστυχώς, δεν είμαι σε θέση να σας πω περισσότερα, διότι όπως σας είπα είμαστε σε διαβουλεύσεις με τη διοίκηση της ΑΣΠΑΙΤΕ και με όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα της Σχολής και με τον Πρόεδρο της ΕΘΑΑΕ.

Προσπαθούμε, τόνισε,  να δούμε συνολικά τι γίνεται με το χάρτη της χώρας στην προκειμένη περίπτωση σε σχέση με τις πολλές Πανεπιστημιακές Σχολές, οι οποίες έχουν δημιουργηθεί.

“Όταν θα είμαι σε θέση θα σας απαντήσω, θα γίνουν ούτως ή άλλως ανακοινώσεις από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας γενικότερα για το τι θα γίνει με το μέλλον της ΑΣΠΑΙΤΕ”, υπογράμμισε ο Α. Συρίγος.

Σχόλια (13)

 
Ανυπόμονος Γονέας
09 Μάιος 2021 10:31

Πότε θα μας ενημερώσετε τι είπε τελικα η ΕΘΑΑΕ; Τι να κανουν τα παΙδιά μας; να δηλώσουν μια σχολη που πιθανο θα κλεισει συντομα;

 
Ρακοσυλεκτης
15 Απρ 2021 21:03

Η πρόταση του δντ είναι να κλείσει η σχολή και να πουληθεί το οικόπεδο

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ
31 Μαρ 2021 16:23

Η Σχολή ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ ήταν σχεδιασμένη σύμφωνα με το πρόγραμμα της Γαλλικής Μεγάλης Σχολής ENSET .Η ΑΣΠΑΙΤΕ έχει 05 έτη σπουδών σήμερα. Επίσης 05 έτη σπουδών ήταν και όταν ήταν ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ αλλά στα χαρτιά φαινόταν 04 έτη υποχρεωτικής παρακολούθησης και όχι 05 για διάφορους λόγους ανταγωνισμού με άλλα ΑΕΙ και ΤΕΙ (08 εξάμηνα σπουδές εντατικές είχε η ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ με 08 ώρες μάθημα ανά ημέρα και 01 εξάμηνο πρακτική και 01 εξάμηνο πτυχιακή εργασία ή εναλλακτικά αντί πτυχιακής τα οκτάωρα, τεχνολογικό και παιδαγωγικό με ανοικτά βιβλία εκπόνησης εργασίας παλαιότερα) προκειμένου να πάρεις πτυχίο Εκπαιδευτικού Τεχνολόγου Μηχανικού. Σήμερα η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι στάσιμη και υποβαθμισμένη διότι όλη η υπόλοιπη τριτοβάθμια εκπαίδευση έγινε Πανεπιστημιακής στάθμης . Για την αναβάθμιση αυτή θα πρέπει σήμερα η Σχολή να αναδιοργανωθεί σε Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο Αμαρουσίου που θα εκπαιδεύει τους Μηχανικούς των 04 τμημάτων που διαθέτει σήμερα και τις υπόλοιπες βασικές ειδικότητες εκπαιδευτικών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με μικρό αριθμό εισαγομένων φοιτητών ανά έτος ώστε να βρίσκουν εργασία και να ανέβει και το επίπεδο βάσεων εισαγωγής. Επίσης για λόγους οικονομικούς μπορεί στο νέο Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο Αμαρουσίου να διδάσκουν οι υπάρχοντες μόνιμοι Καθηγητές αλλά και επισκέπτες Καθηγητές από τα υπόλοιπα Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία.

 
grecoΑΔΙΠ
30 Μαρ 2021 23:21

Επειδή εμφανίζονται πολλοί λάτρεις των αξιολογήσεων τελευταία, κοιτάξτε και τις αξιολογήσεις των πολυτεχνείων που αξιολογήθηκαν ως «Άξια θετικής μνείας» και αναφέρουν επικαλύψεις μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών. Οι φοιτητές κάνουν μαθήματα έναν χρόνο παραπάνω με ύλη που υπάρχει σε μαθήματα περασμένων ετών, και αποκτούν master.

 
Μόνο Πανεπιστήμια και ΙΕΚ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
30 Μαρ 2021 22:20

Η Ελλάδα έχει Πολυτεχνικές Σχολές, έτσι είναι περιττά ειδικά ιδρύματα Τεχνολογικού Τομέα. Η ΑΣΠΑΙΤΕ εδώ και χρόνια έπρεπε να έχει ενωθεί με το Πολυτεχνείο Αθηνών, όπως και οι υπόλοιπες Σχολές Μηχανικών των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά.

Η αξιολόγηση της ΑΔΙΠ για το Πολυτεχνείο Κρήτης αναφέρει χαρακτηριστικά

«Το Πολυτεχνείο Κρήτης διαθέτει σύγχρονα προγράμματα σπουδών, βασισμένα σε υψηλά διεθνή πρότυπα και παρακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις. Προσφέρει υψηλού επιπέδου θεωρητική αλλά και πρακτική εξάσκηση, με αποτέλεσμα οι προοπτικές απασχόλησης των αποφοίτων του να είναι εξαιρετικές.

Η υψηλότερη δυνατή κατάταξη δόθηκε στο Ίδρυμα και σε επί μέρους ενότητες, όπως στις Στρατηγικές Ανάπτυξης, Έρευνας, Κοινωνικής πολιτικής και Διεθνοποίησης, στη Λειτουργία των Υπηρεσιών του Ιδρύματος και στο Σύστημα Εξωτερικής Αξιολόγησης που ακολουθείται».

Αντίστοιχα θετική (Worthy of merit) ήταν και η αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Κρήτης.

https://www.esos.gr/arthra/43189/koinopoiisi-ekthesis-exoterikis-axiolog...

https://www.esos.gr/arthra/48463/tria-sta-deka-aei-piran-arista-stin-exo...

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα 36 ΑΕΙ (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) τα 8 αξιολογήθηκαν ως «Άξια θετικής μνείας» (Worthy of merit), ενώ τα 25 έλαβαν «θετική αξιολόγηση» (Positive evaluation) και μόλις 3 «μερικώς θετική» (Partially positive evaluation) - η ΑΣΠΑΙΤΕ, το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και το
ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.

Αυτές οι αξιολογήσεις δεν πραγματοποιήθηκαν με στόχο τον καθορισμό του νέου Ακαδημαϊκού Χάρτη για την περίοδο 2021-2030 που πρέπει να διαμορφωθεί με σαφή ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ και ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ/ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΑ κριτήρα.

Η ενοποίηση των ΑΕΙ στην Κρήτη-Αιγαίο, στη Πελοπόννησο, στη Θεσσαλία-Στερεά Ελλάδα, στην Ήπειρο-Δυτική Μακεδονία-Ιόνιο και στη Θράκη-Ανατολική Μακεδονία, καθώς και των επιμέρους ιδρυμάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη (πρωην ΤΕΙ και Πανεπιστημίων), είναι η μόνη ορθολογική λύση.

 
ΤΙΡΑΝΤΑΚΙΑΣ Ο ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ
30 Μαρ 2021 20:58

Αξιολόγηση της ΑΣΠΑΙΤΕ το 2016
Partially positive evaluation X
Justify your rating: Overall, the positive evaluations of the various aspects of the assessment overcome the negative ones noted above. Three points are considered: Satisfying quality assurance procedures are missing. The mission of the institution is clear and is fulfilled. However, strategic planning designed with clear goals and timetables, though considered as crucial in all aspects, does not exist at the moment. ASPETE should produce strategic planning and simultaneously implement fully its Quality Assurance system.
Μετάφραση: Συνολικά, οι θετικές αξιολογήσεις των διαφόρων πτυχών της αξιολόγησης ξεπερνούν τις αρνητικές που σημειώθηκαν παραπάνω. Εξετάζονται τρία σημεία: Λείπουν ικανοποιητικές διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας. Η αποστολή του ιδρύματος είναι σαφής και εκπληρώνεται. Ωστόσο, ο στρατηγικός σχεδιασμός που έχει σχεδιαστεί με σαφείς στόχους και χρονοδιαγράμματα, αν και θεωρείται κρίσιμος σε όλες τις πτυχές, δεν υπάρχει προς το παρόν. Η ASPETE πρέπει να παράγει στρατηγικό σχεδιασμό και ταυτόχρονα να εφαρμόζει πλήρως το σύστημα διασφάλισης ποιότητας.

 
Αλεξανδρος
30 Μαρ 2021 16:23

Η σχολη ειναι ΑΕΙ? Ειναι ανωτατη? Βεβαια και ειναι αλλα το οξυμωρο να δινει αναγνωριση ΠΕ στον διορισμο και ΤΕ στα επαγγελματικα δικαιωματα.Τ αλλο προβλημα που εχει γεννηθει μετα τις συγχωνευσεις Γαβρογλου ειναι οτι εμεινε μονη της στο μηχανογραφικο των υποψηφιων και οχι στις προτιμησεις τους.Περι αξιολογησεων ιδρυματων να μην λεει ο υφυπουργος γιατι ειδικοτητες και τμηματα ξεχασμενα με χαμηλες βασεις και ειδικοτητες υπο εξαφανιση να εχουν συγχωνευτει σε πανεπιστημεια και να ειναι υπο την προστασια τους.Η αιγλη της ΑΣΠΑΙΤΕ ειναι εδω και χρονια στα ΑΕΙ γιατι μιλαμε για καθηγητικη σχολη στην τεχνολογικη εκπαιδευση με τεχνολογους εκπαιδευτικους.Λυστε το τυπικο τουλαχιστον κ Κεραμεως του ΠΕ πανεπιστημειακη σχολη ημαρτον πια τι σαν κρατα απο το να το κανετε?

 
Φοιτητής ΑΣΠΑΙΤΕ
30 Μαρ 2021 14:24

Αφήστε την σχολή όπως είναι ως το μόνο Τεχνολογικό ίδρυμα μόνο έτσι μπορεί να έχει μέλλον. Να λειτουργήσει ως ο πυλώνας και η βάση για τα νέα τμήματα εφαρμοσμένων επιστημών και ως το ίδρυμα που θα προτοσταστήσει στην Τεχνολογική εκπαίδευση, δεν θέλουμε ούτε συγχωνεύσεις με άλλα Πανεπιστήμια ούτε πτυχία ΠΕ δεν έχουμε το υπόβαθρο άλλωστε, ούτε τίποτα, θέλουμε να προχωρήσει το σχέδιο για την δημιούργία νέων τμημάτων εφαρμοσμένων επιστημών (δηλαδη τους διαδόχους των ΤΕΙ) από όσα ΑΕΙ το επιθυμούν και η ΑΣΠΑΙΤΕ να παίξει πρότυπο ρόλο.

 
Απόφοιτος
30 Μαρ 2021 11:56

Η πιο ρεαλιστική και άμεσα εφαρμόσιμη λύση είναι η ένταξη της ΑΣΠΑΙΤΕ στο ΕΚΠΑ, τα υπόλοιπα είναι υπεκφυγές.

 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ ΕΘΑΑΕ
30 Μαρ 2021 09:41

Κάποια από τα νέα πανεπιστημιακά τμήματα έχουν υποβάλει φάκελο αξιολόγησης. Η διαδικασία περιέργως αργεί. Πώς γίνεται να συζητάμε για αξιολογήσεις καταργήσεις κλπ πριν αξιολογηθεί μια τρέχουσα δομή;;;

 
george
30 Μαρ 2021 09:11

Ξεκαθαρίστε τις προθέσεις σας για τις σχολές με σεβασμό στους φοιτητές και τον κόπο τους.

 
Αντώνης
30 Μαρ 2021 02:21

Όταν βρεθεί γαμπρός να πάρει την ορφανή σχολή χωρίς προίκα, βλέπε οικόπεδο, τότε θα απαντήσει και η ΕΘΑΑΕ ότι καλό είναι να απορροφηθεί. Μέχρι τότε μπλά μπλά μπλά....

 
Panos Geor
30 Μαρ 2021 00:11

Κάτω τα χέρια σας από την ΑΣΠΑΙΤάρα μας. Αφήστε την ως έχειν (το μοναδικό ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα)

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ