Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Μαθήτρια Α΄Λυκείου γράφει “από καρδιάς” στην υπουργό Παιδείας- Η Ν. Κεραμέως ζήτησε από το esos στοιχεία επικοινωνίας για να μιλήσει με τη μαθήτρια

Πιστέψτε όμως πως μέσα από την οθόνη μου ή τα μηνύματα που ανταλλάσσω με τους συμμαθητές μου παρατηρώ βλέμματα θολά, ψυχές παγωμένες, νου κουρασμένο, καρδιές χωρίς ζωντάνια και θέληση για προκλήσεις.
Δημοσίευση: 03/04/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Είμαι μαθήτρια του 1ου Γενικού Λυκείου Γιαννιτσών. Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις των επιδημιολογικών δεδομένων και των συνθηκών που επικρατούν την φετινή σχολική χρονία επιθυμώ και εγώ να εκφράσω την άποψη και τα συναισθήματά μου ελπίζοντας πως αυτή η επιστολή από μια κοινή μαθήτρια θα φτάσει στα χέρια σας.Σεβόμενη λοιπόν την θέση σας και όντας αρκετά συνειδητοποιημένη σας παραδίδω την παρακάτω επιστολή.

Με την έναρξη ακόμη της σχολικής χρονιάς όλοι γνωρίζαμε ότι θα υπήρχαν αλλαγές τόσο στο σύστημα εξέτασης και αξιολόγησης μας, λόγω της Τ.Θ.Δ.Δ. , όσο και στον τρόπο εκπαίδευσης , αφού λόγω των υγειονομικών συνθηκών η φυσική μας παρουσία στην τάξη μεταφέρθηκε στο κλειστό σύστημα της τηλεκπαίδευσης.

Ο λόγος λοιπόν για διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων και εφαρμογής της τράπεζας θεμάτων αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό και προκαλέι σύγχυση σε όλους τους μαθητές.

Παρά το γεγονός ότι η ύλη προχωράει πολύ γρήγορα όπως μας πληροφορούν οι καθηγητές μας είναι γνωστό σε όλους μας ότι είτε μαθητές μέτριων επιδόσεων ακόμα και υψηλών ή άριστων είναι μπερδεμένοι.

Υπάρχουν μεγάλα κενά. Οι μαθητές διστάζουν να εκφράσουν τις απορίες τους. Κανένας δεν αισθάνεται σίγουρος, ούτε έχει διαύγεια και όρεξη για μελέτη.

Τολμώ να πω ότι χαρακτηρίζομαι ως μια μαθήτρια επιμελής σημειώνοντας υψηλή απόδοση ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις.

Δεν σας κρύβω όμως ότι και εγώ λύγισα κάποιες φορές.

Κάποιες άλλες αποσυντονίστηκα, αφαιρέθηκα. Συνεχίζω όμως να έχω ακμαίο ηθικό.

Πιστέψτε όμως πως μέσα από την οθόνη μου ή τα μηνύματα που ανταλλάσσω με τους συμμαθητές μου παρατηρώ βλέμματα θολά, ψυχές παγωμένες, νου κουρασμένο, καρδιές χωρίς ζωντάνια και θέληση για προκλήσεις.

Και ναι η φετινή διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων είναι ένας δύσβατος δρόμος και μια επίπονη δοκιμασία για όλους τους μαθητές.

Είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή και γονέα να ενημερωθεί για το τι μέλλει γενέσθαι.

Αναγνωρίζω το γεγονός ότι απαιτήθηκε μεγάλο χρονικό διάστημα, στο οποίο δαπανήθηκαν πολλά χρήματα για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση του πλάνου αναβάθμισης της παιδείας.

Δυστυχώς όμως οι συνθήκες λειτουργούν ανασταλτικά για όλους μας.

Στον χρόνο λοιπόν που απομένει για το πέρας της σχολικής χρονιάς είναι σημαντικό να προσπαθήσετε για την επίτευξη απλούστερων, αλλά συγχρόνως σημαντικών στόχων για την ψυχική ανάταση των μαθητών, αλλά και για την κάλυψη όσο είναι εφικτό των κενών που έχουν δημιουργηθεί στην ύλη, ώστε να αποφοιτήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι για την Β’ Λυκείου.

Θα ήθελα λοιπόν να προτείνω κατά την διάρκεια του σύντομου χρονικού διαστήματος που θα βρεθούμε στις σχολικές αίθουσες εκτός από την διαδικασία κοινωνικοποίησης των μαθητών να αναβληθεί το σχέδιο εφαρμογής της Τ.Θ.Δ.Δ. καθώς και οι ενδοσχολικές εξετάσεις.

Θα υπάρχει χρόνος για την ορθή ολοκλήρωση της ύλης και για την πραγματοποίση μια σωστής, ωφέλιμης επανάληψης, απενοχοποιημένη από την ατμόσφαιρα των εξετάσεων.

Οι μαθητές θα αποφορτιστούν από την πίεση και το άγχος που τους έχει καταβάλλει.

Ψυχή και σώμα κουβαλούν κούραση και δυσφορούν.

Ας μην θέσετε τους μαθητές απέναντι σε μια σκληρή πραγματικότητα· να έρθουν αντιμέτωποι με τα όριά τους.

Οι αντικειμενικές δυσκολίες της τηλεκπαίδευσης και η ψυχολογική κατάπτωση του πληθυσμού και ιδιαίτερα των εφήβων αποτελούν τροχοπέδη για την εφαρμογή οποιουδήποτε νομοσχεδίου κυρία Υπουργέ.

Ας κάνουμε πίσω λοιπόν για  άλλη μια φορά  ελπίζοντας πως με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πάρουμε την ζωή μας πίσω και θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα.                                                             

Με εκτίμηση και σεβασμό,
Μαθήτρια Α’ τάξης του 1ου Γενικού
 Λυκείου Γιαννιτσών

Σχόλια (36)

 
Πανελλαδικές διαγωνισμάτων σε Β' και Γ' Λυκείου
06 Απρ 2021 14:16

Απλή και αποτελεσματική λύση θα ήταν η καθιέρωση πανελλαδικών διαγωνισμάτων στις *δύο τελευταίες τάξεις* του Γενικού Λυκείου. Από το ένα άκρο (9 ή 6 μαθήματα πριν το 2010) περάσαμε στο άλλο (ουσιαστικά επαναφορά των Δεσμών) και η Τράπεζα Θεμάτων δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα στη ρίζα του.

Στη Β' Τάξη, τα παιδιά θα εξετάζονται σε Νεοελληνική Γλώσσα-Έκθεση και στα δύο βασικά μαθήματα Κατεύθυνσης (Προσανατολισμού) πχ. Μαθηματικά, Φυσική ή Αρχαία και Ιστορία κοκ..

Στην Γ' Τάξη, θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα συνδυαστικών επιλογών (όπως στα Α levels, στο γαλλικό, στο γερμανικό σύστημα): Κάθε υποψήφιος θα πρέπει να εξεταστεί εκτός από τη Γλώσσα υποχρεωτικά σε 2 μαθήματα Κατεύθυνσης σε κάθε Επιστημονικό Πεδίο και 1 επιπλέον μάθημα ανάλογα με την ομάδα σχολών σε αυτό. Επίσης, θα έχει τη δυνατότητα επιλογής 1 ελεύθερου μαθήματος (πχ. Οικονομικών, Κοινωνιολογίας) ώστε να μπορεί να διευρύνει τις δηλώσεις σχολών έχοντας λάβει την κατάλληλη προετοιμασία.

Δηλαδή, συνολικά τα παιδιά του νέου διετούς Γενικού Λυκείου θα πρέπει εξετάζονται πανελλαδικώς με θέματα από Επιτροπή Εξετάσεων σε (3 + 4 ή 5) μαθήματα - ένας λογικός φόρτος εργασίας, με ισορροπία στην εμβάθυνση και το εύρος των γνώσεων.

Η Α' Λυκείου, από την άλλη, θα πρέπει να ενταχθεί στο διευρυμένο Γυμνάσιο. Σε κάθε τάξη του Γυμνασίου τα παιδιά θα εξετάζονται γραπτώς εφ'όλης της ύλης σε 7-8 βασικά μαθήματα. Σε αυτές τις ενδοσχολικές εξετάσεις μπορεί ένα 20% των θεμάτων *βασικής κατανόησης ύλης* να επιλέγεται από μια κοινή βάση (πχ. ερωτήματα πολλαπλής επιλογής και εξέταση θεωρίας).

Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονιστεί ξανά η ανάγκη δημιουργίας ενός Ψηφιακού Αποθετηρίου με πρότυπα μαθήματα και υλικό επανάληψης, διαθέσιμο για όλες τις τάξεις, ξεκινώντας από την Α' Γυμνασίου.

Συμπερασματικά, χρειάζεται ανασχεδιασμός ολόκληρης της Δευτεροβάθμιας, ώστε η πορεία των μαθητών να παρακολουθείται όλα τα χρόνια: Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει το Λύκειο να εξελιχθεί σε εξεταστικό κέντρο ενώ οι μαθητές στο Γυμνάσιο έχουν αφεθεί στη μοίρα τους.

 
Την "παιδείαν παίζειν"
06 Απρ 2021 11:08

Όπως λένε και οι στίχοι στο θρυλικό τραγούδι του ελληνικού ποπ (δεκαετίας του '70) συγκροτήματος των Olympians (στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος):
Στα μαθητικά σου τα βιβλία
πίσω από τις λέξεις έρχεται ο Αλέξης
και σε πιάνει μια μελαγχολία
κλείσε κοριτσάκι τα βιβλία ...

 
Θωμάς
06 Απρ 2021 10:59

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ την φοβούνται λέει οι μαθητές.. ξέρουμε ότι φοβόμαστε το άγνωστο. δηλαδή η τθ είναι Αγνωστη.. δηλαδή αυτά που περιέχει μεσα δεν είναι από τη διδακτέα ύλη? είναι κάτι άλλο; ή απλά οι μαθητές φοβούνται αυτά που δεν έχουν λύσει στο σχολείο και αλλού. ή τελικά φοβούνται πως ΔΕΝ έχουν επαρκείς γνώσεις παρά μόνο ξέρουν συγκεκριμένες λύσεις; η τθ φοβίζει εκπαιδετικούς και μαθητές γιατί νομίζουν ότι δεν έχουν λάβει τη γνώση που χρειάζεται πως οι καθηγητές δεν τα έχουν "πει" καλα. Όχι η ΤΘ δεν ειναι καλό πράγμα, σαν να έχουμε έναν κουβά και να τραβάμε χαρτάκια για το θέμα. δηλαδή η επιτροπή πανελλάδικών δε χρειάζτε έχουμε έτοιμα θέματα, και χίλια δυο άλλα. σε λίγο απλά τα θέματα θα εμφανίοζονται στις συσκευές των μαθητών και θα τα λύνουν εκει. .

Αυτή η τηλεκπαίδευση χαλάει την παράδοση και φτιάχνει καινούρια. θα κρατήσω αυτό που είπε η μαθήτρια, τα απιδιά εχουν χάσει την ζωντάνια τους και δεν παιρνουν μέρος σε προκλήσεις... απάθεια. μάλλον έτσι τους θέλει η κυβέρνηση.. απαθείς, αλλιώς κάποιο άλλο σχέδιο θα είχαν.

 
Μόλις...
06 Απρ 2021 10:31

...πληροφορήθηκα, ότι μια μαθήτρια της Β γυμνασίου, σχεδιάζει να αναρτήσει -εδώ στο esos- μια ανοιχτή επιστολή προς τον κ. Τσίπρα. Περιμένω να τη διαβάσω. Εσείς ;

 
Απάντηση στους σχολιαστές του "Προς αρίστους κλπ"
06 Απρ 2021 09:59

Δυστυχώς, κάποιοι "γραμματιζούμενοι" κοιτούν το δάκτυλο (πχ την ορθογραφία) και όχι αυτό που δείχνει (το νόημα). Οπότε, εξηγώ το επιχείρημα με ένα ερώτημα όσον αφορά το ζήτημα των εξετάσεων στα Λύκεια:
Εφόσον υπάρχει κούραση και έλλειμμα στην τηλεκπαίδευση, που κατά την άποψή τους είναι τέτοιο ώστε να μην γίνουν προαγωγικές εξετάσεις στα σχολεία, το ίδιο δεν πρέπει να συμβεί και για τις πανελλήνιες?
Εφόσον διαπιστώνεται τόσο σοβαρό έλλειμμα στην κάλυψη της ύλης και στην απόδοση των μαθητών, δεν θα πρέπει να αναβληθούν και οι πανελλήνιες εφέτος (για τους ίδιους ουσιαστικούς λόγους)?
Για τον "φιλόλογο", ας προσπαθήσει να ασκήσει του κανόνες του σε λογοτεχνικά κείμενα επιφανών Ελλήνων λογοτεχνών, ξεκινώντας πχ από τον Ν. Καζαντζάκη. Η ουσία είναι πάντοτε στο νόημα, και όποιος δεν καταλαβαίνει το νόημα μπαίνει μπροστά στην λέξη αυτή το στερητικό "α-".

 
ΙΩΑΝΝΗΣ
06 Απρ 2021 09:54

Ζω το θέμα αυτό ως γονέας εκπαιδευτικός και ο ίδιος και είναι στιγμές που εκρήγνυμαι με τα αφύσικα θέματα που βάζουν στα παιδιά μας απο την τράπεζα θεμάτων, που σαφώς μεν έχουν δυσκολίες αλλά δεν μπορούν οι μαθητές να λύσουν απορίες καθότι "έρχονται" με το e class και είναι εκτός ωραρίου σχολείου η δε επόμενη εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί να δώσει χρόνο σε μαθητές, τα μικρόφωνα είναι οι κάμερες είναι κλειστές προφανής ο λόγος και τα μικρόφωνα ανοίγουν δύσκολα, ας δώσουν οδηγίες οι σύμβουλοι ανά ειδικότητα, κάτι πρέπει να γίνει, γιατι τα παιδιά θα απέχουν όλο και περισσότερο...

 
Κωνσταντίνος
06 Απρ 2021 02:03

Όλοι γνωρίζουμε πια ότι προαγωγικες και απολυτήριες εξετάσεις δεν θα γίνουν...Το γνωρίζει και το Υπουργείο, αλλά για λόγους τακτικής δεν το ανακοινώνει ακόμη... Επιπλέον, γνωρίζουμε ότι τα σχολεία θα τελειώσουν στις 7- 8 Ιουνίου και οι Πανελλήνιες θα διεξαχθούν 15-16 Ιουνίου... Επιπλέον, γνωρίζουμε ότι οι απουσίες των μαθητών που έγιναν στην τηλεκπαίδευση, όταν περνούν τις 114 με κάποιο τρόπο θα δικαιολογούνται για να μην χάσουν τα παιδιά την χρονιά τους..Το Υπουργείο από την επόμενη σχολική χρονιά θα εφαρμόσει την Τράπεζα Θεμάτων και θα εξαγγείλει ότι η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει γύρω στις 5 -6 Σεπτέμβρη για κάλυψη μιας σχετικής ύλης...Οι προβλέψεις αυτές βασίζονται στην πολύχρονη εμπειρία μου και μένει να επαληθευτούν...

 
Ράνια Πραμαντιώτη
06 Απρ 2021 01:12

Κορίτσι μου, το γράμμα σου προς την Υπουργό εκφράζει ακριβώς την κατάσταση που βιώνετε σαν μαθητές και έφηβοι μέσα στη δύσκολη υγειονομική κατάσταση που ζει όλος ο πλανήτης. Είναι μια κραυγή αγωνίας για τις κουτσουρεμένες γνώσεις που προσλαμβάνετε λόγω τηλε-εκπαίδευσης, για το χαμένο χρόνο από τη ζωή σας σαν νέοι, για την κακή ψυχολογική κατάσταση που βιώνετε κλεισμένοι στο σπίτι, απομονωμένοι από φίλους και πολλές ώρες μπροστά σε μια οθόνη.
'Ομως, όπως θα γνωρίζεις, η Υπουργός εφαρμόζει ένα πολιτικό πρόγραμμα που άλλοι συμφωνούν κι άλλοι διαφωνούν μ' αυτό. Επίσης θα πρέπει να γνωρίζεις ότι η κυρία Υπουργός είναι μια σκληρή Υπουργός και δεν παρεκκλίνει από τις πεποιθήσεις της και την πολιτική του κόμματος που εκπροσωπεί.
Επομένως θα πρέπει ν' αποδεχτείς, ότι στη ζωή δεν επικρατεί, τις περισσότερες φορές, το δίκαιο και το προφανές ορθό. Η "συνομιλία" εξουσίας-κοινωνίας βρίσκεται συνήθως σε πόλεμο και οι νίκες έρχονται μετά από αγώνα. Τίποτε δεν χαρίζεται και σχεδόν ποτέ οι πόλεμοι αυτοί δεν λύθηκαν με ατομικές συνομιλίες.
Σου εύχομαι ολόψυχα δύναμη και καθημερινό αγώνα για να κερδίσεις τη ζωή που ονειρεύεσαι.

 
Περιστεριος Πολιτικαντης
06 Απρ 2021 00:56

Προς απαντηση του κυριου που υπογραφει ως "Προς "άριστους" και μη-άριστους μαθητές"... αγαπητε/-η, καταρχας, τα συγχαρητήρια μου για την αριστη γνωση της σημασιας του εξεταστικου μας συστηματος. Παρα ταύτα, παραλειπετε κατι. Το συστημα δυστυχώς δεν υπολογιζει για συνθηκες ανωτερας βιας! Ορισμενα σχολεια δεν εχουν κανει μαθημα απο τον Οκτώβριο (πλην την αστειας εβδομαδας τον Ιανουαριο), με υλη μισοπαραδομενη και αποριες αλυτες?

Και με αυτο σας ερωτω: Ποιος ο λογος να διενεργηθουν εξετασεις, διαμορφωμενες σε περιβάλλοντα δια ζωσης εκπαιδευσης, σε μαθηματα που διενεργηθηκαν, αποτυχημενα κιολας, εξ' αποστασεως

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
05 Απρ 2021 23:37

@Προς "άριστους" και μη-άριστους μαθητές05 Απρ 2021 16:07

Τι ωραία τα λέτε, αγαπητέ "άριστε". Βρήκατε και τη βαθιά αιτία του προβλήματος που δεν είναι άλλη από την επάρατη αριστερά! Οποία πρωτοτυπία! Μόνο που η "αριστεία" και τελικά η σοβαρότητα των λόγων μας κρίνονται πρωτίστως από τη γνώση και σωστή χρήση του κύριου επικοινωνιακού εργαλείου, δηλαδή της γλώσσας μας. Θα πρότεινα λοιπόν εκεί να κοιτάξετε να διορθώσετε τη γνώση σας και όχι να γράφετε ελληνικούρες του τύπου "των αποκτηθέντων γνώσεων". Κι αν τυχόν απορήσετε ποιο είναι το λάθος στη φράση, ρωτήστε καλύτερα κανένα φιλόλογο, ακόμη και αριστερό! Σε καλό θα σας βγει...

 
Λυπάμαι πολύ
05 Απρ 2021 23:35

Λυπάμαι για τον φόβο της μαθήτριας, γιατί ξέρω ότι κανείς δεν πρέπει να φοβάται την τράπεζα θεμάτων. Ξέρω πολύ καλά ότι την προηγούμενη φορά που εφαρμόστηκε, οι βαθμοί που πήραν οι μαθητές στα διαγωνίσματα ήταν ίδιοι η μεγαλυτεροι από το παρελθόν, ξέρω όμως επίσης ότι αυτή η πραγματικότητα κρύφτηκε πίσω από την αύξηση των μετεξεταστεων, που επίσης αυξήθηκαν για εντελώς άλλο λόγο. Θεωρώ ευθύνη του υπουργείου, που τόσα χρόνια τώρα, δεν έχει καταφερει να πείσει τους μαθητές και τους αφήνει στο έλεος όσων χρησιμοποιούν τον φόβο για να πετύχουν τους δικούς τους στόχους.

 
Εκπαιδευτικός
05 Απρ 2021 22:56

Αν και μικρή σε ηλικία, δεν ξέρω εάν έχεις περισσότερο "μυαλό" από κάποιους μεγαλύτερους, αλλά ΣΙΓΟΥΡΑ έχεις μεγάλη καρδιά! Κάτι που δυστυχώς λείπει από μια Υπουργό Παιδείας...

 
Κούβα καλεί Προς "άριστους" και μη-άριστους μαθητές
05 Απρ 2021 22:54

Δεν γνωρίζω την επαγγελματική σου ιδιότητα, μόνο ελπίζω να μην είσαι εκπαιδευτικός. Μηδενική ενσυναίσθηση και ένα κενό "κατανοώ". Δυστυχώς όχι μόνο δεν κατανοείς, αλλά επιχειρείς να δώσεις και κομματική απόχρωση στο αδιέξοδο που εκφράζει η συγκεκριμένη μαθήτρια.
Οι προαγωγικές στην Α' λυκείου πρέπει να γίνουν, χωρίς Τ.Θ. και με μειωμένη εξεταστέα ύλη, όχι για τραφεί το τεράστιο Εγώ της Υπουργού Αριστείας, αλλά για να περισώσουμε, έστω και στο τέλος, μια σχεδόν χαμένη σχολική χρονιά. Νομίζω ότι και οι μαθητές θα αγκαλιάσουν μια κίνηση καλής θέλησης από το Υπουργείο. Ας περιμένουμε...

 
Απορία...
05 Απρ 2021 16:44

Πιστεύω ότι φέτος δεν θα γίνουν οι εξετάσεις ουτε φυσικά η Τράπεζα Θεμάτων , όπως πιστεύω ότι το υπουργείο το γνωρίζει ήδη.
Η ΜΕΓΑΛΗ απορία είναι γιατί παρατείνει το άγχος και την πιεση των μαθητών ειδικά αυτήν την χρονιά !!!
Πιστεύει δηλαδή κανείς ότι οι μαθητές αυτήν την στιγμή διαβάζουν και παρακολουθούν υπο τον φόβο των εξετάσεων και αν τους ανακοινωθεί ότι δεν θα δώσουν εξετάσεις θα σταματήσουν να μελετουν;

Ας δείξουν περισσότερη ευθύνη και ενσυναίσθηση εκεί στο υπουργείο
Τα παιδιά μας είναι το μέλλον αυτης της χώρας , ας μην παίζουμε με τις ψυχές τους
Επίσης ΜΕΓΑΛΗ απορία τι θα πει η υουργός μας στο τηλέφωνο ......

 
Προς "άριστους" και μη-άριστους μαθητές
05 Απρ 2021 16:07

Ως γνωστόν η αξιολογική κατάταξη αντιστοιχεί σε κάποια βαθμολογική κλίμακα. Η βαθμολόγηση γίνεται με κάποιο τρόπο εξέτασης για την απόδειξη των αποκτηθέντων γνώσεων και ικανοτήτων των αξιολογούμενων. Επιπλέον, στις τάξεις του Λυκείου οι γραπτές εξετάσεις στα τετράμηνα και στο τέλος της σχολικής χρονιάς αποτελούν απαραίτητο κομμάτι της προετοιμασίας για τον τρόπο με τον οποίο εξετάζονται στην 3η Λυκείου όσοι σκοπεύουν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (αλλά και για τις εξετάσεις όσων γίνουν φοιτητές στα πανεπιστήμια). Άρα, κανένα επιχείρημα δεν μπορεί να αναιρέσει τον ουσιαστικό ρόλο των γραπτών εξετάσεων (με κύριο παράδειγμα όσους δίνουν πανελλήνιες εφέτος, όπως κάθε χρονιά).
Η ψυχική κούραση από την έλλειψη συναναστροφής εντός και εκτός σχολείων, που μπορεί να οδηγεί άλλους περισσότερο και άλλους λιγότερο στην παραίτηση από την παρακολούθηση και την μελέτη για την εκμάθηση της ύλης μέσω τηλεκπαίδευσης (όπως και αν εφαρμόζεται αυτή), δεν μπορεί να είναι δικαιολογία για αποφυγή των τελικών γραπτών εξετάσεων.
Επομένως, η αντίρρηση (και ενδεχομένως ο φόβος στο πρωτόγνωρο) υπάρχει για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, η οποία όμως δεν παύει να είναι ο τρόπος εξέτασης της ύλης για την Α-τάξη Λυκείου εφέτος. Όμως, στην Τράπεζα Θεμάτων υπάρχει αντίδραση από συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα (που παρεμπιπτόντως, ως κυβερνητικό σχήμα έδωσε και ψήφο στα 17-χρονα, όπως γίνεται μόνο στην Βόρεια Κορέα και την Κούβα) ώστε ανώριμοι ακόμη μαθητές να λένε "υπουργέ μην ξεχνάς ότι ψηφίζω, και θα δεις τότε αν δε μας αφήσεις να κάνουμε ότι νομίζουμε εμείς στα σχολεία".
Κατανοητή λοιπόν η κούραση και το όποιο έλλειμμα από την τηλεκπαίδευση, αλλά κατανοητή και η κομματική αντίδραση στην Τράπεζα Θεμάτων.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
05 Απρ 2021 15:54

Δεν μπορώ παρά να συγχαρώ αυτό το εξαιρετικό παιδί που με άψογα ελληνικά και καθαρή σκέψη έθεσε όλους αυτούς τους καίριους προβληματισμούς στην υπουργό.
Διαβάζω ωστόσο στην προμετωπίδα του δημοσιεύματος ότι η κ. Κεραμέως ζήτησε στοιχεία επικοινωνίας με τη μαθήτρια, οπότε αμέσως κουμπώνομαι. Για ποιο λόγο να το κάνει αυτό ερήμην όλων ημών που διαβάζουμε όλα τα παραπάνω; Μήπως για να ελέγξει αν όντως είναι μαθήτρια αυτή που τα έγραψε και να βγει μετά πανηγυρικά να διαλαλήσει λήξη συναγερμού, γιατί αποδείχθηκε ότι το κείμενο γράφτηκε από άλλον; Βέβαια ακόμη κι έτσι να είναι - που είμαι σίγουρος ότι δεν είναι - η ουσία βρίσκεται στην καταγραφή των προβλημάτων, για τα οποία δεν αμφιβάλλει κανείς και γιαυτό η κ. υπουργός οφείλει να απαντήσει ανοιχτά στην επιστολή, η οποία επίσης είναι ανοιχτή σε όλους!
Γιατί λοιπόν θέλει να μιλήσει ιδιαιτέρως με τη μαθήτρια; Το βέβαιο είναι ότι δεν το κάνει, για να τη συγχαρεί για την ωραία γραφή της! Αυτό που προφανώς θα κάνει είναι να προσπαθήσει να την πείσει ότι κάνει ...λάθος! Ότι όλα αυτά που μεθοδεύει καθημερινά είναι σωστά και αναγκαία και ότι φυσικά πρέπει να εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων!
Στην πραγματικότητα βέβαια πιστεύω προσωπικά κάτι άλλο πιο πεζό: Η υπουργός δεν πρόκειται καν να μπει στον κόπο να επικοινωνήσει με τη μαθήτρια! Σιγά μην καταδεχθεί να συνομιλήσει με αυτούς που πάνε κόντρα με τα μεγαλόπνοα σχέδια της! Άλλο ένα επικοινωνιακό παιχνιδάκι είναι κι αυτό, για να καλλιεργεί την ψευδαίσθηση δημοκρατικού ανθρώπου, ο οποίος βρίσκεται στην ανάγκη να επιστρατεύσει αυταρχικές μεθόδους για το δικό μας καλό, έστω κι αν εμείς οι αφελείς δεν το καταλαβαίνουμε!!!

 
Άλλος μαθητής
05 Απρ 2021 12:15

Και το σημαντικότερο κα υπουργέ είναι ότι σε 2 χρόνια θα έχω δικαίωμα ψήφου...

 
Απάντηση στον Αγανακτισμένο μαθητή Α' Λυκειου
05 Απρ 2021 08:56

Μια από τα ίδια ισχύουν και για εμένα. Σαν να το έγραφα εγώ με την μόνη διαφορά ότι έχω 20 αντί για 19,8. Προσπάθησε να καλύψεις ότι μπορείς και ειδικά αυτά της κατεύθυνσης σου. Κράτα γερά, στο τέλος θα δικαιωθούμε!

 
Κατερίνα Δασκάλου
05 Απρ 2021 08:52

Στο κείμενο υπάρχουν γραμματικά και συντακτικά λάθη που θα έκανε ένα παιδί Α Λυκείου.
Το κείμενο δείχνει γνώση της πραγματικότητας, είναι ρεαλιστικό, δεν είναι καταγγελτικό.

 
Επιτέλους δηλαδή
05 Απρ 2021 00:08

Είναι ώρα οι ιθύνοντες να καταλάβουν ότι σύσσωμοι οι μαθητές μιλάμε σήμερα, όχι για «προβληματισμό», όπως το Δεκέμβρη και το Γενάρη για τον προγραμματισμό που αφορά τα σχολεία αλλά για «απογοητευση», «αποσυντονισμό», «απελπισία», «λύγισμα».
Ας καταλάβει επιτέλους το Υπουργείο τις πραγματικές μας ανάγκες!!! Πόσο ατομικό διάβασμα χωρίς καθοδήγηση; Θα μου πει κανείς: «μα, κάνετε webex». Ναι, κάνουμε!! Τα τεχνικά προβλήματα τα σκέφτεται κανείς; μέχρι πριν λίγες μέρες περιμέναμε 1,5 εβδομάδα να κάνουμε χωρίς τεχνικά προβλήματα μαθήματα, όπως αρχαία, έκθεση, λογοτεχνία. Για αυτά τι έχουν οι «παραπανω» απο εμάς να πουν;

 
Αγανακτισμένος μαθητής Α' ΓΕΛ
04 Απρ 2021 23:53

Συμφωνώ απόλυτα. Φέτος δεν πρέπει να γίνουν οι εξετάσεις. Είμαι μαθητής που έβγαλε το Α' τετράμηνο βαθμό 19,8. Τολμώ όμως να πω ότι το να προχωρήσει το Υπουργείο σε εξετάσεις είναι άκρως αντιπαιδαγωγικό και απαράδεκτο. Η ύλη, ναι μεν έχει βγει, αλλά από εμάς δεν έχει εμπεδωθεί στο βαθμό που θα έπρεπε. Στο τμήμα μου έχουμε σχεδόν κάθε ώρα προβλήματα ήχου: δεν ακούμε τους καθηγητές. Πώς μπορούμε να γράψουμε εξετάσεις; Μην κρίνετε από το βαθμό μου, έχω και εγώ κενά. Όταν τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης υπερβαίνουν τις δυνατότητες της εκπαιδευτικής κοινότητας και, όπως φαίνεται, το Υπουργείο τονίζει ότι η μάθηση προχωρά κανονικά, αγνοώντας παντελώς την κοινωνία, θα μου επιτρέψετε να πω ότι η φετινή χρονιά είναι σε μεγάλο βαθμό χαμένη.
Καλό θα ήταν να παραταθεί το σχολικό έτος, για να εμπεδωθεί όσο πιο καλά και σε βάθος η ύλη γίνεται. Ναι, «βγαίνει», όχι όπως θα όφειλε. Εξάλλου «τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση», όπως τονίζει η Υπουργός μας, σωστά;

 
Απάντηση στον/στην Μαθητής Α Λυκείου
04 Απρ 2021 22:20

Είμαι και γω μαθητής πρώτης λυκείου. Γνωρίζουμε και τα αρχικά και τον τρόπο που θα εξεταστουμε τον οποίο και απευχόμαστε. Μπράβο στην κοπέλα που μας εκπροσωπεί με αξιοπρέπεια. Σε ευχαριστώ.

 
Απάντηση στον κύριο/κυρία "Δηλαδή"
04 Απρ 2021 20:06

Είμαι κι εγώ μαθητής της Α' Λυκείου. Τόσο εγώ όσο και η πλειοψηφία των συμμαθητών μου γνωρίζει τα αρχικά. Γενικά, ενδιαφερόμαστε για το πως σκοπεύουν να μας εξετάσουν, ειδικά όταν πρόκειται για κάτι τόσο άθλιο όσο η ΤΘΔΔ.

 
Δηλαδή
04 Απρ 2021 18:57

Όλοι εσείς που πιστεύετε ότι αυτό είναι κείμενο μαθήτριας, πιστεύετε ότι οι μαθητές γνωρίζουν τι σημαίνουν τα αρχικά Τ.Θ.Δ.Δ.;
Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) δεν το αναφέρει, σχεδόν ποτέ, ούτε η υπουργός στις συνεντεύξεις της.

 
Μητέρα άριστου μαθητή
04 Απρ 2021 17:56

Συμφωνώ και επαυξάνω. Δώστε στα παιδιά την ζωή τους πίσω. Την σχολικη ζωή για όσο μένει .... Εξετάσεις και τράπεζα θεμάτων άκρως αντιπαιδαγωγικο για φέτος . Η κοινωνία θα βρεθεί απέναντι σας . Σύντομα ανακοινωστε το ώστε να χαλαρώσουν οι καθηγητές που τρέχουν να καλύψουν την ύλη και όποιος τον κύριο είδε .....

 
Μαθήτρια ΓΕΛ
04 Απρ 2021 15:16

Συμφωνώ απόλυτα με την συμμαθήτριά μου και διαφωνώ με όσους αμφιβάλλουν για το γεγονός ότι την επιστολή την έγραψε ένα παιδί πρώτης λυκείου. Υπάρχουν πολλοί μαθητές που μπορούν να χειριστούν σωστά τον λόγο και να εκφράσουν την άποψή τους με σεβασμό και ευγένεια.

 
Γ.Φ.
04 Απρ 2021 15:15

Να μην ανοίξουν τα σχολεία. Να γίνει για όλες τις τάξεις και όλες τις βαθμίδες επανάληψη της χρονιάς.

 
Μαθήτρια Λυκείου
04 Απρ 2021 15:11

Συμφωνώ με τις απόψεις της συγκεκριμένης μαθήτριας και ταυτίζομαι απόλυτα με όσα ανέφερε αφού ως μαθήτρια Λυκείου τα βιώνω και εγώ όλα αυτά καθημερινά.

 
Αναπληρώσεις και Εξετάσεις τετραμήνου
04 Απρ 2021 13:01

Απαράδεκτο τα παιδιά να "χάσουν" ένα χρόνο από την εκπαίδευση (και τη ζωή) τους - εννοείται ότι πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία και το θέμα των εξετάσεων να διευθετηθεί ενδοσχολικά.

 
Μαθητής Α΄ Λυκείου
04 Απρ 2021 12:47

Είναι βέβαιο, το κείμενο το έχει γράψει συμμαθήτρια μου. Φαίνεται από τον τρόπο που χειρίζεται την Ελληνική γλώσσα. Εξάλλου όλοι οι μαθητές της Α΄ Λυκείου γνωρίζουμε (παραθέτω από το κείμενο της συμμαθήτριας) "...το σχέδιο εφαρμογής της Τ.Θ.Δ.Δ" καθώς και '' ... το γεγονός ότι απαιτήθηκε μεγάλο χρονικό διάστημα, στο οποίο δαπανήθηκαν πολλά χρήματα για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση του πλάνου αναβάθμισης της παιδείας.''
Συμφωνώ με όσα γράφει στο κείμενο της η συμμαθήτρια μου και ελπίζω ότι "Οι αντικειμενικές δυσκολίες της τηλεκπαίδευσης και η ψυχολογική κατάπτωση του πληθυσμού και ιδιαίτερα των εφήβων ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΟΥΝ τροχοπέδη για την εφαρμογή οποιουδήποτε νομοσχεδίου"
Ευχαριστώ
Άριστος μαθητής Α΄ Λυκείου

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ