Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση 44 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ: Υπάρχει κυβερνητικό σχέδιο για σταδιακό άνοιγμα των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της χώρας;

Δημοσίευση: 05/04/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Λόγω της πανδημίας, τα Πανεπιστήμια, σε αντίθεση με τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης, εξακολουθούν εδώ και έναν ολόκληρο χρόνο να είναι κλειστά για τους φοιτητές και μέχρι σήμερα δεν διαφαίνεται να υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για την επανέναρξη των διά ζώσης μαθημάτων. Η κατάρτιση και υλοποίηση ενός σχεδίου σταδιακού ανοίγματος των Πανεπιστημίων θα έπρεπε να αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα για το Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα των σπουδών και η απονομή τίτλων σπουδών με ακαδημαϊκά προσόντα υψηλού κύρους.

Η τηλεκπαίδευση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία, με αποτέλεσμα να έχει υποβαθμιστεί σε μεγάλο βαθμό η παρεχόμενη γνώση. Συνέπεια του μακρόχρονου κλεισίματος των ΑΕΙ είναι να υπάρχουν πλέον τεράστια κενά σε αυτά που διδάσκονται οι φοιτητές μέσω τηλεδιάσκεψης, να μην έχουν πραγματοποιηθεί εργαστήρια, κλινικές για τους φοιτητές Ιατρικής και Νοσηλευτικής, πρακτικές ασκήσεις, ζωτικής σημασίας για την κατανόηση και αφομοίωση της επιστημονικής γνώσης σε πολλά επιστημονικά αντικείμενα.

Οι πρωτοετείς και οι δευτεροετείς φοιτητές δεν έχουν καταφέρει να βρεθούν σχεδόν ποτέ στο φυσικό περιβάλλον των σχολών τους, ενώ η αλληλεπίδραση, που είναι βασικό στοιχείο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω της τηλεκπαίδευσης. Ακόμα και τα βιβλία παραδίδονται με τεράστιες καθυστερήσεις. Αν συνυπολογιστεί και το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορεί να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων, με τον τρόπο που πραγματοποιούνται, τότε γίνεται φανερό ότι οδηγούμαστε σε πλήρη υποβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών αλλά και σε χορήγηση πτυχίων που δεν θα ανταποκρίνονται στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσης.
Είναι επομένως περισσότερο από αναγκαίο να σχεδιαστεί το άνοιγμα των Πανεπιστημίων, με την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων αλλά και με μια ιεράρχηση των αναγκών κάθε σχολής.

Η σταδιακή επαναλειτουργία των Πανεπιστημίων θα πρέπει να ακολουθήσει το μοντέλο της ευέλικτης προσαρμογής των δραστηριοτήτων τους, ανάλογα με τις εκάστοτε υγειονομικές συνθήκες της περιοχής που εδρεύουν και τα επιδημιολογικά δεδομένα στο εσωτερικό της ακαδημαϊκής τους κοινότητας, με τρόπο μάλιστα, που θα καταστήσει δυνατή την αποφυγή των καταστροφικών οριζόντιων lockdown.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι λοιπόν, η δημιουργία ενός αποτελεσματικού μηχανισμού επιδημιολογικής επιτήρησης σε κάθε Πανεπιστήμιο. Οι πληροφορίες που αφορούν την εμφάνιση πιθανών, ύποπτων ή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων πρέπει να συλλέγονται γρήγορα και να υπόκεινται σε επεξεργασία, ώστε να οδηγούν στην έγκαιρη λήψη μέτρων πρόληψης της διασποράς. Οι διαδικασίες θα πρέπει να εγγυώνται την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας, ενώ τα σχέδια διαχείρισης που έχουν καταρτιστεί από τα Πανεπιστήμια (άρθρο 12, ΚΥΑ 115744/4-9-2020) πρέπει να επικαιροποιηθούν, τα καθήκοντα των υπευθύνων να προσδιοριστούν με σαφήνεια και οι υπεύθυνοι να εκπαιδευτούν όπου κρίνεται απαραίτητο.

Επειδή είναι επιτακτική η ανάγκη να ξεκινήσουν άμεσα τα εργαστήρια, αφού γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες, όπως η πρόσληψη πρόσθετου εκπαιδευτικού προσωπικού και η μέριμνα για επιπλέον αίθουσες, ώστε τα μαθήματα να γίνονται σε μικρότερες ομάδες. Στην κατεύθυνση αυτή θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και οι εξωτερικοί χώροι των Πανεπιστημίων, ώστε να πραγματοποιούνται μαθήματα με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Επειδή, το εαρινό εξάμηνο έχει ήδη ξεκινήσει και δεν υπάρχει χρόνος για ολιγωρία, αφού πρέπει άμεσα να ληφθούν αποφάσεις και να παρθούν τα κατάλληλα μέτρα για την επανεκκίνηση των διά ζώσης μαθημάτων.

Επειδή, είναι σαφές πλέον ότι η υγειονομική κρίση δεν θα λήξει σύντομα, παρά τη διαφαινόμενη βελτίωση των συνθηκών μέσω της προόδου του εμβολιαστικού προγράμματος και η ολιγωρία που επιδεικνύει το Υπουργείο Παιδείας απλώς θα συσσωρεύσει μεγαλύτερα προβλήματα που θα είναι δυσκολότερο να επιλυθούν στο μέλλον.

Ερωτάται η κ. Υπουργός

1. Γιατί σε αντίθεση με όλες τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης, για τα Ανώτατα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα δεν σχεδιάστηκε καθόλου από την αρχή της πανδημίας το άνοιγμά τους με δια ζώσης διδασκαλία;

2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την επανέναρξη λειτουργίας τους;

3. Πότε έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσουν έστω τα εργαστήρια και η πρακτική άσκηση στις σχολές που είναι απαραίτητο;

4. Με δεδομένο ότι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες στα Πανεπιστήμια είναι -κατά κανόνα- νέοι και νέες που θα καθυστερήσουν να ενταχθούν στο εμβολιαστικό πρόγραμμα, ποια μέτρα υγειονομικής προστασίας και ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας προτίθεται να λάβει το Υπουργείο έτσι ώστε να οδηγηθούμε στην ασφαλή λειτουργία των Πανεπιστημίων;

5. Έχει προβεί το Υπουργείο σε μια καταρχήν ιεράρχηση και προτεραιοποίηση των μαθημάτων που απαιτούν τη δια ζώσης παρουσία των φοιτητών και τον επανασχεδιασμό του τρόπου διδασκαλίας τους με υβριδικό τρόπο (ιδιαίτερα των εργαστηριακών μαθημάτων);

Οι ερωτώντες βουλευτές

  1. Μάρκου Κώστας
  2. Αναγνωστοπούλου Αθανασία(Σία)
  3. Αλεξιάδης Τρύφων
  4. Αυγέρη Θεοδώρα(Δώρα)
  5. Αυλωνίτης Αλέξανδρος Χρήστος
  6. Βαρδάκης Σωκράτης
  7. Γιαννούλης Χρήστος
  8. Γκιόλας Γιάννης
  9. Δρίτσας Θεόδωρος
  10. Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
  11. Ηγουμενίδης Νικόλαος
  12. Θραψανιώτης Μανώλης
  13. Καλαματιανός Διονύσης
  14. Καρασαρλίδου Φρόσω
  15. Κασιμάτη Νίνα
  16. Κατρούγκαλος Γεώργιος
  17. Καφαντάρη Χαρά
  18. Κόκκαλης Βασίλειος
  19. Λάππας Σπύρος
  20. Μάλαμα Κυριακή
  21. Μαμουλάκης Χαράλαμπος
  22. Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
  23. Μουζάλας Γιάννης
  24. Μπάρκας Κωνσταντίνος
  25. Νοτοπούλου Αικατερίνη
  26. Παπαδόπουλος Αθανάσιος(Σάκης)
  27. Πέρκα Θεοπίστη
  28. Πούλου Παναγιού
  29. Σαντορινιός Νεκτάριος
  30. Σκουρολιάκος Παναγιώτης
  31. Σκούφα Μπέττυ
  32. Συρμαλένιος Νικόλαος
  33. Τελιγιορίδου Ολυμπία
  34. Τζούφη Μερόπη
  35. Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
  36. Τσίπρας Γεώργιος
  37. Φάμελλος Σωκράτης
  38. Φίλης Νικόλαος
  39. Φωτίου Θεανώ
  40. Χαρίτου Δημήτριος
  41. Χατζηγιαννάκης Μίλτος
  42. Χρηστίδου Ραλλία
  43. Ψυχογιός Γεώργιος

Σχόλια (9)

 
απάντηση ?
06 Απρ 2021 21:10

υπάρχει απάντηση για τα ΑΕΙ της ερώτησής σας στην κα Κεραμέως ή έγινε για να γίνει ή αγνοήθηκε παντελώς , θα τη φέρετε στη Βουλή ?

 
@43
06 Απρ 2021 15:09

Εσείς είστε εμβολιασμένοι, τι σας νοιάζει αν οι άλλοι πεθάνουν.....

 
δεπ
06 Απρ 2021 13:09

άνοιξαν για έναν μήνα τον Οκτώβρη και δεν σταματήσαμε να μετράμε κρούσματα μεταξύ των φοιτητών. Ανεπίσημα, βέβαια, διότι η καταμέτρηση δεν οδηγούσε ούτε σε μέτρα ούτε σε κάποιες αλλαγές ούτε σε επίσημη μέτρηση. Μέχρι που τα έκλεισαν τον Νοέμβριο.
Αν κλειστούν οι φοιτητές στα σπίτια τους (μάθημα και σπίτι) τότε μπορούν να ανοίξουν. Αλλά οι φοιτητές κάνουν και άλλα πράγματα στη ζωή τους εκτός από μάθημα.

 
φοιτητής
05 Απρ 2021 22:16

Αν γίνουν οι εξετάσεις δια ζώσης πάλι καλά. Δε γίνονται μετακινήσεις. Μας ρώτησαν εμας τους φοιτητές αυτοί που λένε να ανοίξουμε;

 
σωστή ερώτηση
05 Απρ 2021 22:03

παρακαλώ να επιμείνετε στην ερώτησή σας που είναι και η μόνη που αφορά επί της ουσίας την λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης , που εδώ και πολλούς μήνες επί της ουσίας είναι κλειστή στην χώρα μας και γίνεται με τηλεκπαίδευση και προς την οποία ανώτατη εκπαίδευση , η παρούσα ηγεσία του Υπουργείου είναι παντελώς ανύπαρκτη ή δεν ενδιαφέρεται ή δεν γνωρίζει ότι η τηλεκπαίδευση δεν έχει εφαρμογή σε όλες τις σχολές

 
ΑΕΙ
05 Απρ 2021 19:36

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΟΙΓΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΕΙ , ΚΑΤΙ ΑΟΡΙΣΤΙΕΣ ΤΟΥ κ. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ κας ΥΠΟΥΡΓΟΥ , Η ΟΠΟΙΑ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ , ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

 
5G
05 Απρ 2021 17:10

Επιτέλους έστω και καθυστερημένα κάποιοι πολιτικοί ενδιαφέρονται και ρωτούν τι θα γίνει με τα ΑΕΙ αυτής της έρμης της χώρας που ποτέ κανείς δεν ρωτάει ,γιατί ως γνωστόν όλα τα ΑΕΙ κάνουν τηλεκπαίδευση , δηλαδή κάνουν τηλεκπαίδευση κλινικών , εργαστηρίων και πρακτικής άσκησης , όλοι μα όλοι φτάνουν τις ερωτήσεις τους για τα δημοτικά , τα γυμνάσια και μέχρι την τρίτη λυκείου που θα δώσει πανελλήνιες , αναρωτήθηκε ποτέ κανείς από αυτούς που έχουν και την ευθύνη των ερωτήσεων και μας ενημερώνουν , που θα πάνε αυτά όλα τα παιδιά που της τρίτης λυκείου που διαβάζουν και μοχθούν ???
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
όπου πήγαν και οι περσινοί που διάβαζαν και μοχθούσαν , στα κλειστά ΑΕΙ , επίσης οι πρόπερσινοι και προπροπέρσινοι κτλ
1ΥΓ : ουδεμία ερώτηση έχει γίνει ποτέ στην κα Υπουργό Παιδείας για τα ΑΕΙ , ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ - ΉΜΑΡΤΟΝ ΠΙΑ

 
@Οχι_σε_ανοιγμα_Πανεπιστημίων
05 Απρ 2021 17:07

Τα Πανεπιστήμια δεν πρέπει να ανοίξουν σύντομα. Τουλάχιστον οχι μέχρι να εμβολιαστεί ο περισσότερος πληθυσμος.

Η πλειοψηφία των φοιτητών, "δυσκολεύεται" λόγω του νεαρού της ηλικίας να ακολουθήσει κανόνες και δεν θα εφαρμόζει τα μέτρα προστασίας.

Μη ξεχνάμε εξάλλου ότι τα περισσότερα ιδρύματα, ιδίως στις μεγάλες πόλεις, έχουν μικρές αίθουσες και αμφιθέατρα για τον αριθμό των φοιτητών που έχουν. Στα δε εργαστήρια είναι ακόμα χειρότερα η κατάσταση. Και δεν υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθούν περισσότερα μικρότερα τμήματα, αφού το εκπαιδευτικό προσωπικό οριακά επαρκει (ας είναι καλά οι έκτακτοι καθηγητές που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο!!!).

 
απάντηση.
05 Απρ 2021 16:47

η τριτοβάθμια αυτό το εξάμηνο θα λειτουργήσει εξ αποσστάσεως εκτός από τις εξετάσεις.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ