Ακούει κανείς;

05/04/2021

Άκουσε το άρθρο

Τίνα  Καρούτσου 

«Με ακούτε; Ακούει κανείς; Μια στιγμή να φτιάξω τις ρυθμίσεις…Μίλα σε παρακαλώ πιο δυνατά…Τώρα κάπως καλύτερα! Σας έχασα πάλι! Βγες και ξαναμπές, μπορεί να είναι καλύτερα. Με ακούτε με διακοπές; Δε ξέρω τι άλλο να κάνω…»

Καθημερινή σκηνή από τη ζωή ενός δασκάλου, καθημερινή σκηνή από τη ζωή ενός μαθητή, καθημερινή σκηνή και για γονείς που «άθελα» τους παρακολουθούν το μάθημα - αγωνία του παιδιού τους. Το ίδιο έργο εκτυλίσσεται κάθε μέρα επί μήνες σε χιλιάδες σπίτια σε όλη τη χώρα. Εκνευρισμός, απογοήτευση, ματαίωση. Παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση εξαιτίας προβληματικού δικτύου, παιδιά που δε διαθέτουν εξοπλισμό, παιδιά που δε μπορούν να παρακολουθήσουν λόγω ποικίλων ιδιαιτεροτήτων και όλα αυτά στην εποχή της ομαδοσυνεργατικής και παράλληλα εξατομικευμένης διδασκαλίας.

Και αν πεις για τους  μαθητές του Δημοτικού… Φαγητό μπροστά στον υπολογιστή/ τάμπλετ / κινητό, νύστα και κούραση, γκρίνια και το πλέον παράλογο- επιτομή στον παραλογισμό που ζούμε- να μείνουν ακούνητοι- ασάλευτοι στρατιωτάκια για τρεις ώρες (με 5λεπτα διαλείμματα) ακόμη και για το μάθημα της Γυμναστικής, ακόμη και για το μάθημα των Καλλιτεχνικών!

Γνωστά όλα αυτά σε όλους όσους διδάσκουν, έχουν παιδί, εγγόνι ή ώτα ευήκοα για να αντιληφθούν το τι συμβαίνει κάθε μέρα στα σπίτια μας… Αντιληπτό από όλους μας ότι αυτό που προσφέρουμε στους μαθητές μας δε μπορεί ούτε κατά διάνοια να συγκριθεί με τη δια ζώσης εκπαίδευση. Όχι γιατί οι δάσκαλοι δεν προσπαθούν, όχι γιατί οι μαθητές δε θέλουν, αλλά γιατί λείπει η επικοινωνία, η πραγματική επικοινωνία, καταλύτης της ουσίας.

Το αποτέλεσμα; Μαθητές με φοβερά μαθησιακά κενά (ας μην αναφερθώ στα ψυχικά, σωματικά που θα αφήσει πίσω της η πανδημία), μαθητές που έχασαν το ένα τρίτο της περσινής χρονιάς και σχεδόν ολόκληρη τη φετινή. Κάποιοι γονείς αντιλαμβανόμενοι το πρόβλημα παριστάνουν (ανεπιτυχώς συνήθως) τους δασκάλους, άλλοι βάζουν βαθειά το χέρι στη τσέπη να καλύψουν το κενό που δημιουργείται, κάποιοι αδυνατούν να καταλάβουν και τα παιδιά τους μένουν στο έλεος της τηλεκπαίδευσης.

Όλοι καταλαβαίνουμε ότι η κατάσταση είναι όχι  μόνο πρωτόγνωρη και ιδιάζουσα, αλλά και έκτακτη. Μόνο η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν την αξιολογεί ως τέτοια. Όλοι ανησυχούμε για τα φοβερά μαθησιακά κενά που θα αφήσει πίσω της η πανδημία, μόνο το Υπουργείο μοιάζει να αδιαφορεί. Τι θα γίνει λοιπόν με τα παιδιά της τηλεκπαίδευσης; Τι σκοπεύετε να νομοθετήσετε για αυτά τα παιδιά, - για τα δικά μας παιδιά- που έχουν χάσει ουσιαστικά ένα ολόκληρο χρόνο πραγματικού μαθήματος;  

Η φετινή χρονιά είναι σχεδόν χαμένη. Η πανδημία κάποια στιγμή θα υποχωρήσει… Τα παιδιά μας όμως θα είναι σε θέση να προχωρήσουν; Σε έκτακτες περιπτώσεις δρομολογούνται έκτακτα μέτρα. Ας έχει την εντιμότητα το Υπουργείο να παραδεχθεί ότι η τηλεκπαίδευση δε λειτούργησε και ας πάψει να την προβάλλει ως εκπαιδευτική κανονικότητα. Ας έχει τη γενναιότητα  να νομοθετήσει ένα εξάμηνο μεταβατικό για κάθε τάξη (πλην της τρίτης Λυκείου – δε θα παίξουμε άλλο με τον ψυχισμό αυτών των παιδιών). Τέλος, ας έχει και το θάρρος – και την τιμή – έστω και τώρα να πάρει όλα τα μέτρα που θα καθιστούν ασφαλή και επιτυχή τη μάθηση των παιδιών μας.

«Μας ακούει κανείς; Εσείς στο Υπουργείο, μας ακούτε;»

Σχόλια (19)

Μελίτακας ο Α΄, ο Τυφλός
|

Ένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικό πρόβλημα του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι ότι δεν θέλουμε - εδώ και σαράντα χρόνια - να δημιουργήσουμε ένα σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου αποκλειστικώς, ώστε να μην μπορεί αυθαιρέτως σήμερα να ισχυρίζεται κάποιος ότι η α ή β μέθοδος-τρόπος είναι ή δεν είναι αποτελεσματική κλπ. Για την επίγνωση και όχι μόνον!
Πολύ βολικό για όλους μας, αλλά...

Απόσπασμα από τα "Ελληνικά"
|

Από το βιβλίο-Α του Ξενοφώντος "Ελληνικά", όπου σε συνέχεια (από 411 π.Χ. και μετά) του Θουκυδίδη για τον Πελοποννησιακό Πόλεμο, αναφέρει για την ήττα των Σπαρτιατών στην Κύζικο:
[1.1.23] Ο Ιπποκράτης, υπαρχηγός του Μινδάρου, έστειλε στη Λακεδαίμονα την ακόλουθη γραπτή αναφορά, που έπεσε στα χέρια των Αθηναίων: «Χάθηκαν τα πλοία. Μίνδαρος σκοτώθηκε. Πεινούν οι άντρες. Δεν ξέρουμε τι να κάνουμε».
[1.1.24] Ωστόσο ο Φαρνάβαζος εμψύχωνε τον στρατό των Πελοποννησίων και των συμμάχων, λέγοντάς τους να μη χάνουν το θάρρος τους «για λίγα ξύλα», μια και είχαν σώσει τις ζωές τους ...

Μ
|

Σωστά η γκρίνια δεν παράγει έργο και από τους δημοσιολογούντες εκπαιδευτικούς ακόμη και από τους συνδικαλιστές τους μόνο γκρίνια εισπράττουμε και μάς έχετε κουράσει! Με όλα της τα προβλήματα είναστε τυχεροί που λειτουργεί που έχουμε επαφή με τους μαθητές μας που τους περνάμε το πάθος μας για τη γνώση και για την προσπάθεια, για την αξία της εργατικότητας! Μπράβο σε οπλους εκείνους τους ήρωες της εποχής της πανδημίας που παλεύουν με νύχια και με δόντια να κρατήσουν το χαμόγελο στα χείλι ζωντανό! Μπράβο είστε ελπίδα, ανάσα, όαση!

ΜΚ
|

Τα ημίμετρα δε λειτουργούν. Αν είμαστε σοβαροί θα πρέπει να επαναληφθει η τάξη για όλα τα παιδιά, εκτός της Γ Λυκείου η οποία έτσι κι αλλιώς ανήκει στα φροντιστήρια...

Κουλ
|

Υγεία πάνω από όλα... Τα υπόλοιπα έπονται

Σε ακούμε κυρία
|

Ακούμε κυρία!
Διδάσκω σε 25 πρωτακια και δεν έχω κανένα παράπονο
Ναι, η σύνδεση είναι μέτρια, ναι και η κούραση διπλή, προβλήματα υπάρχουν πολλά.
Όμως, είμαστε τόσο τυχεροί που έχουμε αυτό το μέσο επικοινωνίας και επαφής με την ύλη!εστω και με δυσκολίες.
Χαίρομαι απίστευτα να τα βλέπω κάθε μεσημέρι μπουκωμενα να τρέχουν να ανοίξουν τα βιβλία τους και να σχολιάζουν και να συζητούν. Και τις μανουλες και τους μπαμπάδες δίπλα τους με ένα πηρούνι να ταιζουν...προσαρμόστηκαν αμέσως στον ψηφιακό κόσμο και δε θα πω ότι τους αρέσει φυσικά και δεν τους αρέσει, όμως λειτουργούν με ευελιξία και δημιουργικότητα.
Τα πρωτακια μου έμαθαν να γραφουν κ να διαβάζουν και αγαπουν πολυ τα βιβλία κ ας ζουν μέσα σε οθόνες εδώ και μήνες. Ίσως εκτίμησαν αυτό που εμείς θεωρούμε δεδομένο.

Κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις. Και αυτό που ζούμε έχει και κάποια θετικά να μας διδάξει.
Να τα αναζητήσουμε;

Δημήτρης
|

Να ξεκινήσει η επόμενη χρονιά μετά τον 15Αυγουστο και μέχρι τέλη Σεπτέμβρη να καλυφθούν τα κενά! Αρχές Οκτωβρίου η επόμενη χρονιά μέχρι τέλος Ιουνίου. Απλό είναι!

Έλεος
|

Βλέπω να λένε κάποιοι τι μπορεί να κανει και το υπουργείο δνε τους νοιάζει έχουν την ζωή τους και μέσα νέος μικρά παιδιά κλεισμένοι σε ένα σπίτι να ξυπνάμε κάθε μέρα με την ελπίδα ότι θα ανακοινωσουν κάτι για τα σχολεία και λοιπά οσο και να μας παρηγορούν κανείς δνε θα καταλάβει πως νιώθουμε εμείς εδώ μέσα σίγουρα έχει και τα θετικά του θα βγούμε δυνατοί εδώ μέσα και άλλα πολλά άλλα θα προτιμούσα να είχα μια ήσυχη ζωή που να ανγχονομαι αν θα περάσω της εξέτασης από δικο Μ λάθος αν θα μπορέσω να βγω έξω αν το μαλλί μ θα χαλασει πολλά αλλα

Μαρία
|

Οτι και να κανουν τωρα έχουμε χάσει τόσα πολλά σημαντικά πράγματα για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε τι θα κάνουμε εμείς η μαθητές που χάσαμε την πρώτη και την δεύτερα γυμνασίου σχεδόν έτσι? Αν δώσουμε εξετάσεις θα μείνουμε όλοι όσο και να διαβάζουμε πόσο καλά μπορεί να γίνει ένα μάθημα μέσα και μια πλατφόρμα που ο καθένας έχει τα τεχνικά πρόβληματα. Άλλοι δεν μπάνιουν άλλοι δίνουν το 100% γτ όντως θέλουν να διδάξουν και κάποιοι μας ρίχνουν τα νεύρα τους λες και εμείς φταίμε για αυτό εμείς είμαστε αυτή που θα έπρεπε να παραπονεθουμε και ξέρετε γτ γτ καθόμαστε και χάνουμε τα παιδάκα μας χρόνια μεσα σε ένα σπίτι με μάθημα εξ αποστάσεως με πρόβληματα γκρίνιες νεύρα στεναχώρια και άλλα πολλά όσο οι γονείς μας μας παρηγορούν δεν γίνεται κάτι ελπίζω να έχουμε ένα όσιο τέλος

Μαμά
|

Το υπουργείο θα μπορούσε να κάνει πολλά. Καταρχάς θα έπρεπε να λυπηθεί τα φετινά παιδιά της Γ λυκείου που είναι τα πιο αδικημένα και πιεσμενα καθώς έχουν ένα ολόκληρο χρόνο να κάνουν δια ζώσης μάθημα. Αντ'αυτού, όχι μόνο δεν έδειξε ευμενεια αλλά εξάντλησε όλη την σκληρότητα του νομοθετωντας ένα νόμο δυσμενή, πρόχειρο, χωρίς μελέτη που θα έχει ως αποτέλεσμα να μείνουν πολλοί μαθητές εκτός σχολών και πολλές πόλεις εκτός φοιτητές. Σίγουρα του χρόνου το νόμο αυτόν θα τον αποσύρει άρα οι φετινοι μαθητές θα πληγούν και θα νιώσουν την αδικία και αναλγησία της σημερινής κυβέρνησης.Κυρια Κεραμεως γιατί τόση σκληρότητα απέναντι σε αυτά τα παιδιά;

Εσείς τι ακριβώς προτείνετε πρακτικά;
|

Καταρχήν ναι υπάρχουν και δάσκαλοι που δεν προσπαθούν και μαθητές που δε θέλουν. Αυτοί που συνήθως κάνουν το ίδιο και στη "δια ζώσης"... Πέρα όμως από αυτό, έχετε αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης; Ότι η κανονικότητα δεν υπάρχει πουθενά οπότε ούτε και στην εκπαιδευτική διαδικασία? Ότι παντού στον κόσμο υπάρχει ΠΡΟΒΛΗΜΑ πρωτόγνωρο το οποίο έφερε τα πάνω κάτω; Παντού οι κυβερνήσεις προσπαθούν να ανταπεξέλθουν; Παντού τα σχολεία,συγκεκριμένα, ανοίγουν και κλείνουν; Πρόσφατο παράδειγμα αυτό της Γαλλίας. Αναλογισεστε πώς θα ήταν η εκπαίδευση αν δεν υπήρχε η λύση της τηλεκπαίδευσης; Ή μήπως να μείνουν τα πάντα ανοιχτά και όποιος μπορεί ας σωθεί; Ας μην γκρινιάζουμε επιτέλους και ας κάνουμε ο, τι μπορούμε. Και να είμαστε ευγνώμονες που δε ζούμε σε κράτη που λειτουργούν επικίνδυνα όπως η Βραζιλία...

Ο Κανένας με τύφλωσε
|

@όχι άλλη γκρίνια
"Τι άλλο"? Από ποιά άλλα (πολλά.....) δηλαδή? Από τις μάσκες αερόστατα, από τα παγουρίνο, από τα ανοιχτά παράθυρα τον Ιανουάριο, από τις τάξεις "κάψουλες"?

Και σε ποιόν να αναζητήσουμε ευθύνες, λέτε δηλαδή? Στον Ερντογάν? Στον Φίλη? Στον κακό μας τον καιρό? Στο κοκαλάκι της νυχτερίδας? Ποιός είναι υπεύθυνος, εάν όχι αυτός που κυβερνά?

όχι άλλη γκρίνια
|

Τι άλλο μπορούσε να κάνει το υπουργείο; Είναι εύκολο να ρίχνουμε τις ευθύνες. Μερικοί κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν την κρισιμότητα της κατάστασης. Ο καθένας τον πόνο του.

Χ.Σ.
|

Σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά τη δια ζώσης. Αυτό είναι γνωστό. Δε θέλουμε μεταβατικό εξάμηνο. Θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία μας και μία μία μικρή παράταση. Θα τα καταφέρουμε.

γονιός
|

Για το λόγο αυτό θα ανοίξουν και τα σχολεία. Αυτό λέμε όλοι ότι ήρθε η ώρα να ανοίξουν τα σχολεία με την ανάλογη προσοχή. Ευτυχώς που υπήρχε και η τηλεκπαίδευση (στην οθόνη θα ήταν ούτως ή άλλως) και δεν χάθηκε ούτε η χρονιά και επαφή με το σχολείο.

Μ.Χ
|

Ουουουουου να είστε σίγουροι ότι σας ακούνε και σας γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια. Αισχος ντροπή ότι και να τους πεις είναι λίγο.

Μελίτακας ο Α΄, ο Κουφός
|

Άκουσα! Τα έχω προβλέψει όλα αυτά που λέτε εδώ και πάρα πολύ καιρό και έχω ανακοινώσει πολλές φορές και σε πολλά ΜΜΕ όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις που θα γίνουν! Όλες βασίζονται στις εισηγήσεις του ΙΕΠ! Δεν τις ακούσατε; Για ρύθμισε λίγο τοοο...πάτα τοοο... όχι τόσοοο... Εντάξει;
Τις άκουσες τώρα; Τι έχεις λοιπόν να πεις βαρήκοη δασκάλα;

Ακούω και δεν καταλαβαίνω...
|

"Ας έχει τη γενναιότητα να νομοθετήσει ένα εξάμηνο μεταβατικό για κάθε τάξη"

Ποια είναι η πρόταση? Να επαναληφθεί η τάξη?
Διδάσκω σε Λύκειο και έχω κάνει 5 βδομάδες δια ζώσης και 19 βδομάδες εξ αποστάσεως (είχαμε και κατάληψη, να μην χαθεί τσάμπα...)
Είτε θεωρείται ότι ΈΓΙΝΕ μάθημα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ με το μαθητή να διδάσκεται και να εμπεδώνει την ύλη σε βαθμό συγκρίσιμο με τη δια ζώσης διδασκαλία, είτε δεν έγινε αυτό και ο μαθητής θα πρέπει να επαναλάβει την τάξη. Υπάρχει και η περίπτωση να θεωρηθεί ότι δεν κάνουμε και τίποτα σημαντικό στο σχολείο, θα τα "μάθουν αλλού" κλπ οπότε όλα τα προηγούμενα δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία.

ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΤΟ ΑΡΝΕΊΤΑΙ!!! (εκτός από το υπουργείο που γενικά σφυρίζει αδιάφορα...), αλλά έχει έρθει η ώρα που πρέπει να ληφθούν αποφάσεις, η γκρίνια είναι μια μορφή ψυχικής εκτόνωσης αλλά δεν παράγει έργο

Α.Ν
|

Δεν χρειάζεται μεταβατικό εξάμηνο,αυτό που χρειάζεται είναι να δώσουν βάρος στα εξεταζόμενα μαθήματα των πανελληνίων και μιλάω για τις φετινές τάξεις του Λυκείου,ειδικά για την Α και Β Λυκείου γιατι επι της ουσίας η Γ Λυκείου έχει φτάσει στο τέλος.Καλό θα ήταν το υπουργείο να συνεργαζόταν με τους εκπαιδευτικούς,αλλά εκεί έχουμε μοναρχία...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ