Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Επικοινωνία Ν. Κεραμέως με τη μαθήτρια Α΄Λυκείου μετά τη δημοσίευση επιστολής της στο esos

Ν. Κεραμεως: Είχα μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση με τη μαθήτρια
Δημοσίευση: 06/04/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τηλεφωνική επικοινωνία με τη μαθήτρια της Α ' Λυκείου του 1ου Γενικού Λυκείου Γιαννιτσών, η οποία με επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας μέσω  το esos, διατύπωσε τις ανησυχίες της εκφράζοντας ουσιαστικά την πλειοψηφία των μαθητών, είχε χθες βράδυ η Νίκη Κεραμέως.

Το γραφείο της υπουργού Παιδείας, μετά τη δημοσίευση της επιστολής    ζήτησε από το esos, τα στοιχεία επικοινωνίας της μαθήτριας , προκειμένου να συζητήσει η Ν. Κεραμέως μαζί της.

Το esos, κατόπιν αδείας της μαθήτριας παραχώρησε στην υπουργό τα στοιχεία επικοινωνίας.

Οπως μας είπε η μαθήτρια η υπουργός  Παιδείας επικοινώνησε τηλεφωνικά    μαζί της και   διεξήχθη  μια πολύ φιλική συζήτηση.

Η   μαθήτρια  διατύπωσε  στην υπουργό Παιδείας    τις σκέψεις και τους προβληματισμούς των μαθητών, πώς βιώνουν την τηλεκπαίδευση.

Η ύλη προχωρά αλλά σαφώς υπάρχει κόπωση από όλη την πανδημία, είπε η μαθήτρια στην  υπουργό Παιδείας, ενώ  μετέφερε τις απόψεις των συμμαθητών της για τις προαγωγικές και την τράπεζα θεμάτων, ‘όπως  αυτές διατυπώνονται στην επιστολή.

Η υπουργός Παιδείας  διαβεβαίωσε τη μαθήτρια ότι:

  • Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας πρωτίστως για να ανοίξουν τα σχολεία, διότι αυτό είναι το πρώτο μέλημά μας, σύμφωνα με τις συνθήκες και τους όρους που εισηγείται  η επιτροπή των ειδικών”  
  • Κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να συνεχιστεί όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία και να περιοριστεί  η όποια αναστάτωση των μαθητών

Η Νίκη Κεραμέως χαρακτήρισε “πολύ εποικοδομητική” τη συζήτηση με τη μαθήτρια .

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Είμαι μαθήτρια του 1ου Γενικού Λυκείου Γιαννιτσών. Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις των επιδημιολογικών δεδομένων και των συνθηκών που επικρατούν την φετινή σχολική χρονία επιθυμώ και εγώ να εκφράσω την άποψη και τα συναισθήματά μου ελπίζοντας πως αυτή η επιστολή από μια κοινή μαθήτρια θα φτάσει στα χέρια σας.Σεβόμενη λοιπόν την θέση σας και όντας αρκετά συνειδητοποιημένη σας παραδίδω την παρακάτω επιστολή.

Με την έναρξη ακόμη της σχολικής χρονιάς όλοι γνωρίζαμε ότι θα υπήρχαν αλλαγές τόσο στο σύστημα εξέτασης και αξιολόγησης μας, λόγω της Τ.Θ.Δ.Δ. , όσο και στον τρόπο εκπαίδευσης , αφού λόγω των υγειονομικών συνθηκών η φυσική μας παρουσία στην τάξη μεταφέρθηκε στο κλειστό σύστημα της τηλεκπαίδευσης.

Ο λόγος λοιπόν για διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων και εφαρμογής της τράπεζας θεμάτων αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό και προκαλέι σύγχυση σε όλους τους μαθητές.

Παρά το γεγονός ότι η ύλη προχωράει πολύ γρήγορα όπως μας πληροφορούν οι καθηγητές μας είναι γνωστό σε όλους μας ότι είτε μαθητές μέτριων επιδόσεων ακόμα και υψηλών ή άριστων είναι μπερδεμένοι.

Υπάρχουν μεγάλα κενά. Οι μαθητές διστάζουν να εκφράσουν τις απορίες τους. Κανένας δεν αισθάνεται σίγουρος, ούτε έχει διαύγεια και όρεξη για μελέτη.

Τολμώ να πω ότι χαρακτηρίζομαι ως μια μαθήτρια επιμελής σημειώνοντας υψηλή απόδοση ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις.

Δεν σας κρύβω όμως ότι και εγώ λύγισα κάποιες φορές.

Κάποιες άλλες αποσυντονίστηκα, αφαιρέθηκα. Συνεχίζω όμως να έχω ακμαίο ηθικό.

Πιστέψτε όμως πως μέσα από την οθόνη μου ή τα μηνύματα που ανταλλάσσω με τους συμμαθητές μου παρατηρώ βλέμματα θολά, ψυχές παγωμένες, νου κουρασμένο, καρδιές χωρίς ζωντάνια και θέληση για προκλήσεις.

Και ναι η φετινή διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων είναι ένας δύσβατος δρόμος και μια επίπονη δοκιμασία για όλους τους μαθητές.

Είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή και γονέα να ενημερωθεί για το τι μέλλει γενέσθαι.

Αναγνωρίζω το γεγονός ότι απαιτήθηκε μεγάλο χρονικό διάστημα, στο οποίο δαπανήθηκαν πολλά χρήματα για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση του πλάνου αναβάθμισης της παιδείας.

Δυστυχώς όμως οι συνθήκες λειτουργούν ανασταλτικά για όλους μας.

Στον χρόνο λοιπόν που απομένει για το πέρας της σχολικής χρονιάς είναι σημαντικό να προσπαθήσετε για την επίτευξη απλούστερων, αλλά συγχρόνως σημαντικών στόχων για την ψυχική ανάταση των μαθητών, αλλά και για την κάλυψη όσο είναι εφικτό των κενών που έχουν δημιουργηθεί στην ύλη, ώστε να αποφοιτήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι για την Β’ Λυκείου.

Θα ήθελα λοιπόν να προτείνω κατά την διάρκεια του σύντομου χρονικού διαστήματος που θα βρεθούμε στις σχολικές αίθουσες εκτός από την διαδικασία κοινωνικοποίησης των μαθητών να αναβληθεί το σχέδιο εφαρμογής της Τ.Θ.Δ.Δ. καθώς και οι ενδοσχολικές εξετάσεις.

Θα υπάρχει χρόνος για την ορθή ολοκλήρωση της ύλης και για την πραγματοποίση μια σωστής, ωφέλιμης επανάληψης, απενοχοποιημένη από την ατμόσφαιρα των εξετάσεων.

Οι μαθητές θα αποφορτιστούν από την πίεση και το άγχος που τους έχει καταβάλλει.

Ψυχή και σώμα κουβαλούν κούραση και δυσφορούν.

Ας μην θέσετε τους μαθητές απέναντι σε μια σκληρή πραγματικότητα· να έρθουν αντιμέτωποι με τα όριά τους.

Οι αντικειμενικές δυσκολίες της τηλεκπαίδευσης και η ψυχολογική κατάπτωση του πληθυσμού και ιδιαίτερα των εφήβων αποτελούν τροχοπέδη για την εφαρμογή οποιουδήποτε νομοσχεδίου κυρία Υπουργέ.

Ας κάνουμε πίσω λοιπόν για  άλλη μια φορά  ελπίζοντας πως με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πάρουμε την ζωή μας πίσω και θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα.                                                             

Με εκτίμηση και σεβασμό,
Μαθήτρια Α’ τάξης του 1ου Γενικού
 Λυκείου Γιαννιτσών

Σχόλια (23)

 
Κέλλυ
09 Απρ 2021 11:51

Ως εκπρόσωπος εσπερινου σχολείου κανένας δεν θέλει να ανοίξουμε για 10 μέρες!

 
Μελίτακας ο Α΄
07 Απρ 2021 14:37

@ Τόσο λίγο
Δώδεκα κι ούτε ένα τηλεφώνημα
τον αριθμό της μοναξιάς μου δε χτυπάς
και μεγαλώνει η απόσταση για μας.
Δώδεκα κι ούτε ένα τηλεφώνημα
μες στου μυαλού μου το αβάσταχτο κενό
μοιάζεις με όνειρο που φεύγει μακρινό...
Και δε χτυπάει το τηλέφωνο, με πνίγει το παράπονο
που δεν κατάλαβες ποτέ σου τι περνώ
κι αν έχει γίνει η αγωνία μου βουνό....

 
Τόσο λίγο
07 Απρ 2021 13:59

Από όλα όσα της είπε η αξιέπαινη μαθήτρια μόνο αυτά κατάλαβε η υπουργός, αυτά για τα οποία τη διαβεβαίωσε; Επίσης, κα υπουργέ μου, γιατί εμάς τους εκπαιδευτικούς δεν μας δέχεστε ούτε όταν επανειλημμένα σας ζητάμε συνάντηση και δεν μας παίρνετε ούτε ένα τηλέφωνο όταν σας ζητάμε ό, τι και η μαθήτρια;

 
ΠΕΡΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ
07 Απρ 2021 09:39

@Τον Τίκι
Συμπληρώνεις τη σκέψη μου...

 
Μελίτακας ο Α΄
07 Απρ 2021 08:22

Ντριν ντρινννν!
- Εμπρός, ποιος είναι;
- Ο κύριος Μελίτακας, ο Α';
- Ο ίδιος... Μην μου πείτε!... Δεν τολμώ να το πιστέψω!... Είστε ηηη...
- Ναι, εγώ είμαι!
- Τι κάνετε κυρία....*

*Τα άλλα δεν τα λέω!

 
Κον Τίκι
07 Απρ 2021 08:21

Η κα υπουργός απαντά στους απλούς πολίτες σπάνια και επιλεκτικά... Εκείνη ξέρει με ποια κριτήρια και ποιο κίνητρο κάθε φορά!

 
VIP
07 Απρ 2021 01:37

"-γιατί δε μαζεύτηκε το πρόγραμμα , ώστε να δοθεί έμφαση στη μελέτη και στο σπίτι αλλά και στα βασικά μαθήματα ; (η εμμονή ότι όλα είναι ίδια τα μαθήματα ΚΟΥΡΑΣΕ). ούτως ή άλλως..."

Τι λετε κυριε/α μου; Πατε καλα; Ποιος/α ειστε εσεις που θα κρινετε ποια μαθηματα ειναι "βασικα" και ποια οχι; Ειστε παιδαγωγος; Ειστε του ΙΕΠ; Για να υπαρχουν στο προγραμμα σπουδων ολα τα μαθηματα σημαινει οτι ολα εχουν την αξια τους. Δεν μπορει ο καθε ασχετος να αποφαινεται για το ποια ειναι "βασικα" η οχι. Και τι θα πει "βασικα"; Με ποιο κριτηριο δεν ειναι βασικο μαθημα για την αισθητικη καλλιεργεια του παιδιου τα καλλιτεχνικα π.χ., η η μουσικη; Μηπως θα θελατε να απολυθουν κιολας οι καθηγητες που κανουν αυτα τα "περιττα" μαθηματα, αν συμφωνα με την προταση σας περιοριζοταν το προγραμμα μονο σ αυτα που θεωρειτε βασικα; ΕΛΕΟΣ ΚΑΠΟΥ!

 
Παναγιώτης Βώρ.
07 Απρ 2021 01:31

Δηλαδή, αν γράψω κι εγώ (εκπαιδευτικός) ένα άρθρο και το δημοσιεύσω εδώ θα με πάρει τηλέφωνο; Ή μήπως παίρνει μόνο μαθητές/τριες; Τι βαθμίδας άραγε προτιμάει; Τότε αν είναι να πω στην κόρη μου (Λύκειο), στον ένα μου γιο (Γυμνάσιο) ή στον άλλο (Δημοτικό).... να γράψουν (όλες οι βαθμίδες έχουν παράπονα και προβλήματα). Κι αν πάρει τηλ. τότε αρπάζω το ακουστικό και της τα λέω εγώ. Πχ να μου πει τι έκανε για να στηρίξει μια τρίτεκνη οικογένεια εκπαιδευτικών εν μέσω τηλεκπαίδευσης...Να το δοκιμάσω;

 
VIP
07 Απρ 2021 01:31

Η υπουργός Παιδείας διαβεβαίωσε τη μαθήτρια ότι:

Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας πρωτίστως για να ανοίξουν τα σχολεία, διότι αυτό είναι το πρώτο μέλημά μας, σύμφωνα με τις συνθήκες και τους όρους που εισηγείται η επιτροπή των ειδικών”
Κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να συνεχιστεί όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία και να περιοριστεί η όποια αναστάτωση των μαθητών

Xααααχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα! Το φλομωσε στα ψεματα η "αριστη" το κοριτσακι....

 
Α.Κ.
07 Απρ 2021 01:24

Μπράβο στην υπουργό που συγκινήθηκε. Μπράβο στην Γκικα που φεύγει περήφανη. Μπράβο σε όσους κάνουν ο,τι περνάει από το χέρι τους για να πάει καλά η Ελλαδιτσα. Μπράβο πρώτα και πάνω από όλα σε όλους εσάς που τους ψηφίζετε. Αν σας τελειώσει το σανό, να παραγγείλουμε...

 
Γ.Φ.
06 Απρ 2021 16:45

Θα έπρεπε να ντρέπεται η άριστη κυρία

 
esos, και το δικό μου σχόλιο αναρτημένο θέλω
06 Απρ 2021 14:59

μπας και μας τηλεφωνήσει πάρουμε απάντηση :

- γιατί δεν έχει έρθει εξορθολογισμός προγραμμάτων, νέα βιβλία και θεσμικό πλαίσιο τόσα χρόνια;
- γιατί δεν προχωρά η επιλογή στελεχών ; όχι με "τη γνωστή διαδικασία" διορισμού αλλά με λιγότερες φωτογραφικές διατάξεις (βλέπε ΙΕΚ) και διαδικασίες που ευνοούν ; (βλέπε που για σχολεία όπου έχει εξαντληθεί ο πίνακας έγινε η διαδικασία, για τα ΣΔΕ όχι).
- γιατί δεν γίνεται σε ανοιχτή πλατφόρμα και με διαφάνεια κάθε υπηρεσιακή μεταβολή ; (και χωρίς τα προσωπικά δεδομένα να βγαίνουν , αλλά όλοι οι έχοντες έννομο συμφέρον να τα βλέπουν; ) θα συνεχίσουν οι διαθέσεις δίπλα στα στελέχη "για τις ανάγκες της υπηρεσίας" ; θα περάσει στο μίνι νομοσχέδιο ότι ανάγκη υπηρεσίας είναι ΜΟΝΟ η επιστροφή στην τάξη;
-γιατί δεν υπάρχει ενιαία γραμμή και δίκαιη-χρηστή διοίκηση από όλες τις υπηρεσίες της;
- γιατί υπάρχει τόση κοροϊδία στους εκπαιδευτικούς ; (ντεμεκ επιμόρφωση, τερτίπια ισχύος και επιβολής)
-γιατί η αξιολόγησή της δεν ξεκινά από τα δικά της στελέχη; πολλά κατά τόπους είναι πολύ γνωστά (μικρό χωριό η χώρα, τα χωριά και η επαρχία ακόμα μικρότερη)

επιμέρους ερωτήσεις:
-γιατί τόση εμμονή με το να μην εφαρμοστεί η εκ περιτροπής διδασκαλία εδώ και καιρό, ώστε παρότι λιγότερες οι ώρες το μάθημα θα ήταν μια χαρά με μικρότερες ομάδες και υγειονομικά ασφαλείς;
-γιατί δε μαζεύτηκε το πρόγραμμα , ώστε να δοθεί έμφαση στη μελέτη και στο σπίτι αλλά και στα βασικά μαθήματα ; (η εμμονή ότι όλα είναι ίδια τα μαθήματα ΚΟΥΡΑΣΕ). ούτως ή άλλως οι γονείς πρέπει να ασχοληθούν στην παρούσα συγκυρία με τα παιδιά τους, το σχολείο ΔΕΝ είναι πάρκινγκ. η δε μεταφορά του σχολικού προγράμματος σε 30' ήταν βλακεία !

Α, στο τηλέφωνο θα μιλήσουμε με ΣΤΟΙΧΕΙΑ , να με πάρει ώρες καταστημάτων (μύγες βαράμε)

 
Μ.Π
06 Απρ 2021 14:30

τι ειπε η υπουργος? τίποτα δεν είπε όπως πάντα.
πολιτικαντικες αοριστολογίες σε μια κραυγή απόγνωσης χιλιάδων μαθητών

 
Ζωή
06 Απρ 2021 13:38

Ανθρώπινη και με μεγάλη αμεσότητα η υπουργός! Πολύ καλή κίνηση! Ελπίζουμε να λαμβάνει υπόψη της όλες τις επιστολές που έρχονται στο γραφείο της.

 
Γ.Φ.
06 Απρ 2021 12:51

Άντε μωρέ δεν κοιτάζει να κάνει καμιά άλλη δουλειά

 
teacher
06 Απρ 2021 12:43

Τι γίνεται εκεί στο ΥΠΑΙΘ; Κάθε φορά που κάποια υπουργός-υφυπουργός μιλά με κάποιον πολίτη (εν προκειμένω με τη μαθήτρια), θεωρεί πολύ εποικοδομητική τη συζήτηση και φαντάζομαι ότι θα λάβει σοβαρά υπόψη της αυτά που άκουσε. Πώς γίνεται όμως να έχει αυτιά και μάτια ανοιχτά για όλους, εκτός από τους εκπαιδευτικούς, με τους οποίους δε συνομιλεί καν ή αν συνομιλεί το κάνει μόνο από υποχρέωση και προσχηματικά. Αν έδειχνε την ίδια προσοχή και στις θέσεις των εκπαιδευτικών, ίσως να μην είχαμε φτάσει ως εδώ. Γιατί είμαι σίγουρος ότι αυτά που της είπε η μαθήτρια δε διαφέρουν καθόλου από αυτά που έχει ακούσει από τους εκπαιδευτικούς εδώ και πολύ καιρό. Αλλά δεν τους λαμβάνει υπόψη. Έπρεπε να τα ακούσει και από ένα παιδί 16 χρονών για να καταλάβει τι βιώνουν στις μέρες μας όλοι οι συμμετέχοντες στην εκπαίδευση. Έστω και τώρα όμως δεν είναι αργά. Ας ανοίξει τ' αυτιά και τα μάτια της και, χωρίς παρωπίδες, ας ακούσει κι ας δει την πραγματικότητα. Είναι υποτιμητικό για την ίδια να της ανοίγουν τα μάτια τα 16χρονα.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
06 Απρ 2021 12:19

Τολμώ να χαρακτηρίσω ...αποστομωτικά τα επιχειρήματα της υπουργού!
Στην πραγματικότητα όμως:
α) Επιβεβαιώθηκε ότι η επιστολή δεν ήταν υποβολιμαία, αλλά αυθεντική,
β) Μια 15χρονη επιμελής μαθήτρια είναι σε θέση να διατυπώσει πολύ πιο περιεκτικά και ουσιώδη επιχειρήματα από μια υπουργό που περιορίστηκε σε ένα επικοινωνιακό σόου με τις συνήθεις αοροστολογίες!

 
ΠΕΡΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ...
06 Απρ 2021 12:13

Η κ. Κεραμέως, πολύ σωστά, έσπευσε να απαντήσει στις ανησυχίες της μαθήτριας, που αποτελούν ανησυχίες και πολλών άλλων παιδιών.
Στο 95% των εκπαιδευτικών της απεργίας- αποχής, η Υπουργός θα στρέψει την προσοχή της για να κάνει -πραγματικά όμως - εποικοδομητικό διάλογο;

 
Πάνος
06 Απρ 2021 11:39

Αν λύγισε από μια μαθήτρια κι όχι από το αυτονόητο και τις αντιδράσεις μηνών, καλά πάμε...

 
Μελίτακας ο Α΄
06 Απρ 2021 11:05

Το «χέρι» είναι δυστυχώς αδέξιο - τι ειρωνεία!...» αλλά είναι σημαντικός ο χαρακτηρισμός “πολύ εποικοδομητική” για την επικοινωνία. Έρχονται αλλαγές, αλλά θα ήταν καλό για τους μαθητές να γράψουν όλοι από μία επιστολή προς την κυρία Υπουργό. Παιδιά, αγωνιστείτε γράφοντας, πλημμυρίστε το Υπουργείο με τα επιχειρήματά σας!

 
Είχα μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση με τη μαθήτρια....
06 Απρ 2021 10:59

......δεν ήταν όμως και το ίδιο εύστοχη και συγκεκριμένη η απάντηση της υπουργού.
Αοριστολογίες !!! Τι είχες Γιάννη , τι είχα πάντα !
Επικοινωνιακό τρικ και για λόγους εντυπωσιασμού η επικοινωνία , δυστυχώς για άλλη μία φορα.......

 
Τα ντόρτια κι οι διπλές
06 Απρ 2021 10:32

“πολύ εποικοδομητική” η συζήτηση, με το "Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας"? Τώρα εγώ δηλαδή, γιατί δεν καθησυχάζομαι?.....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ