Μαθητής Λυκείου που αγωνιά γράφει στην Ν. Κεραμέως και προτείνει λύσεις για τα κενά που άφησε η τηλεκπαίδευση

Όχι στην εικονική τάξη, που μάλλον σαν να παρακολουθούμε εκπομπή σε ραδιοφωνικό σταθμό μοιάζει

09/04/2021

Ενημερώθηκε: 09/04/2021, 12:32

Άκουσε το άρθρο

Αξιότιμη υπουργέ κα Νίκη Κεραμέως,

Είμαι μαθητής από την Β΄ τάξη του Προτύπου Λυκείου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων.

Ο δύσκολος αυτός καιρός της πανδημίας, έβαλε εμένα και αρκετούς μου φίλους σε σκέψεις, σχετικά με το πόσο σημαντική είναι η δια ζώσης διδαχή στο σχολείο, που προσφέρεται δωρεάν σε όλους τους μαθητές.

Έχουμε εντυπωσιαστεί με τις γρήγορες εξελίξεις στο θέμα της εξ΄αποστάσεως εκπαίδευσης , η οποία, ωστόσο,  όπως όλοι γνωρίζουμε, δεν αντικαθιστά την δια ζώσης διδασκαλία. Αναφερόμενος στην δια ζώσης διδασκαλία, θα ήθελα να θίξω ένα  ζήτημα το οποίο θα έπρεπε να απασχολεί ήδη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Δυστυχώς, μιλώντας κυρίως για την βαθμίδα του Λυκείου, κυριαρχεί η παραπαιδεία.

Τα παιδιά καταφεύγουν σε ιδιωτικά φροντιστήρια ή σε ιδιαίτερα μαθήματα με σκοπό την προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Είναι όμως και κάποια παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να παρακολουθήσουν φροντιστηριακά μαθήματα.

Αν και όλα αυτά τα χρόνια, δεν είχα δώσει ιδιαίτερη σημασία στον ρόλο που παίζει το να πηγαίνει κανείς φροντιστήριο, κατάλαβα πόσο σημαντικό είναι δυστυχώς στις μέρες μας, όταν, κοντινό μου συγγενικό πρόσωπο που φοιτάει στην Γ΄ Λυκείου και δεν πηγαίνει φροντιστήριο , έχει αρκετά μεγάλα κενά στην διδαχή και από πιο μικρές τάξεις , τα οποία διογκώθηκαν στα πλαίσια της τηλεκπαίδευσης, λόγω του ότι το σύστημα παρουσιάζει αρκετά προβλήματα, σε αντίθεση με την τηλεκπαίδευση στα  φροντιστήρια, που γίνεται από άλλα ιδιωτικά και ενδεχομένως, ισχυρότερα, συστήματα.

Τι μέλλον, λοιπόν, θα έχει ένα παιδί που, βασίζεται μόνον στο σχολείο όπως είναι στην παρούσα φάση , χωρίς να ακούει τέλεια τον καθηγητή κατά την παράδοση του διαδικτυακού μαθήματος , αφού το σήμα χάνεται αρκετά συχνά, και πως ακριβώς θα προετοιμαστεί πλήρως , ώστε να επιτύχει τον στόχο του αποτελεσματικά;

Όμως, το ίδιο πρόβλημα εξακολουθεί , όπως προανέφερα, να υφίσταται και στην δια ζώσης εκπαίδευση καθώς οι ώρες στο σχολείο δεν επαρκούν ώστε οι μαθητές να επιλύσουν όλες τους τις απορίες και να καλύψουν όλα τους τα κενά, και να επιτύχουν έτσι, στις  Πανελλαδικές εξετάσεις για την Γ΄Λυκείου .

Θα ήθελα, λοιπόν, σε αυτό το σημείο, να εκφράσω την επιθυμία και την αίτησή μου, για πρόσληψη περαιτέρω εκπαιδευτικών, και για λειτουργία των σχολικών μονάδων και τις απογευματινές ώρες, με σκοπό την παροχή δωρεάν φροντιστηρίου, μέσης εκπαίδευσης   για όλους τους μαθητές με προτεραιότητα το Γυμνάσιο και το Λύκειο λόγω των επερχόμενων πανελλαδικών εξετάσεων .

Επίσης, αιτούμαι ως μαθητής, την καλύτερη δυνατή αξιολόγηση των καθηγητών του Λυκείου και τον καλύτερο δυνατό προγραμματισμό τους , ώστε να μπορεί η ύλη να καλυφθεί μέσα από τους ίδιους στο μάθημα, κατά κύριο λόγο  της κατεύθυνσης για την Β΄ και Γ’  τάξη του Γενικού Λυκείου , παραπάνω από μία φορές, με αποτέλεσμα  να υπάρχει διαθέσιμος χρόνος για να  λυθούν τυχόν απορίες  με προϋπόθεση την άριστη διδαχή και μεταδοτικότητα προς το σύνολο των  μαθητών .

Στα πλαίσια, λοιπόν, της πανδημίας και της παράτασης του σχολικού έτους, θα ήθελα να σας προτείνω, την διεξαγωγή καλοκαιρινών μαθημάτων σε επίπεδο φροντιστηρίου προαιρετικά , σε όλους τους μαθητές που το επιθυμούν , δωρεάν, ούτως ώστε να καλυφθούν τα μεγάλα κενά που έχουν δημιουργηθεί εξ΄ αιτίας των εν λόγω συνθηκών κρίσης της δημοσίας υγείας που επέβαλαν το κλείσιμο όλων των σχολείων .

Και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά για την Τρίτη Λυκείου, αλλά και  για μεταβατικές τάξεις όπως είναι οι τάξεις του Γυμνασίου, και του Δημοτικού, όπου τα παιδιά οπλίζονται με τις βασικές γνώσεις και αποκτούν τις βάσεις που είναι απαραίτητο να διαθέτει ένας άνθρωπος πολιτισμένος στον εικοστό πρώτο αιώνα, ανεξαρτήτως τομέα σπουδών ή επαγγέλματος που θα ακολουθήσει στην πορεία.

Γιατί η γενική παιδεία και μόρφωση, είναι δείγμα πολιτισμού και θα πρέπει να πληρούνται όλες οι απαραίτητες  προυποθέσεις για την σωστή μόρφωση των ανθρώπων, η οποία όπως είχε πει και ο Αριστοτέλης, είναι πολύ σημαντική καθώς προάγει συνολικά τον άνθρωπο και , σαφώς, αποτελεί το μοναδικό στοιχείο που κανείς δεν μπορεί να κλέψει από κανέναν.

Αναφορικά με τα κενά της τηλεκπαίδευσης, θα ήθελα να θέσω και το θέμα των προαγωγικών εξετάσεων. Θεωρώ πως είναι αδιανόητο να διεξαχθούν οι προαγωγικές εξετάσεις τουλάχιστον για την φετινή σχολική χρονιά , την στιγμή που υπάρχουν παιδιά σε χωριά που για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν είχαν σχεδόν καθόλου επαφή με την τεχνολογία, άρα και με την τηλεκπαίδευση ,πριν να δοθούν τα tablet από εσάς, μιλώντας για το διάστημα που τα σχολεία ήταν κλειστά έπειτα από την εισήγηση των ειδικών.

Αυτό σημαίνει πως τα κενά που έχουν δημιουργηθεί είναι μεγάλα, και πως , δεν θα ήταν εφικτή ούτε η διεξαγωγή των εξετάσεων με μειωμένη ύλη αφού η ύλη έχει κυλήσει ανώμαλα στα σχολεία της Ελλάδας..

Επομένως, το ζήτημα είναι , σε αυτήν την περίπτωση , κατά την προσωπική μου άποψη, να επανέλθουμε στην δια ζώσης εκπαίδευση όσο πιο γρήγορα γίνεται ώστε να λύσουμε όλες μας τις απορίες ως μαθητές και να ωφεληθούμε όσο περισσότερο γίνεται από την ψυχοφθόρα αυτή διαδικασία του εγκλεισμού και της στέρησης της δια ζώσης επαφής με τον καθηγητή και με τους φίλους μας στο σχολικό περιβάλλον, και όχι στην εικονική τάξη, που μάλλον σαν να παρακολουθούμε εκπομπή σε ραδιοφωνικό σταθμό μοιάζει.

Πιστεύω πως η πανδημία του κορωνοϊού είναι μια ευκαιρία, ώστε εμείς οι μαθητές να αγαπήσουμε περισσότερο το σχολείο.

Το σενάριο να μην δοθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις πιστεύω πως θα πρέπει να προκριθεί, καθώς με την επέκταση του σχολικού έτους και με τα προγράμματα υποστηρικτικής διδασκαλίας που σας προανέφερα, όλοι οι μαθητές θα έχουμε άριστη διδαχή , και θα μπορούμε να εκτιμήσουμε σε βάθος το πόσο τυχεροί είμαστε που μπορούμε και πάμε σχολείο δια ζώσης, κάτι το οποίο πριν από μερικά χρόνια το θεωρούσαμε ως δεδομένο, αλλά και το πόσο σημαντικό είναι να πηγαίνουμε σχολείο με όρεξη ούτως ώστε να κερδίσουμε την γνώση  και όχι, να πηγαίνουμε σχολείο, προσπαθώντας ,μέσα σε ένα μήνα, να καλύψουμε τα κενά που έχουμε λίγο πολύ, με στείρα αποστήθιση και με το άγχος της ενδεχόμενης αποτυχίας στις προαγωγικές εξετάσεις , πάνω σε μία ύλη που δεν έχει διδαχθεί κάτω υπό φυσιολογικές συνθήκες.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,
Μαθητής της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων Β΄Λυκείου

(Το όνομα του μαθητή υπάρχει στο esos )

Σχόλια (8)

ασεπίτης
|

να θυμήσουμε στον νεανία αν όντως είναι μαθητής του συγκεκριμένου Σχολείου ότι ΟΛΟΙ οι καθηγητές του είναι ΑΞΙΟΛΟΓΗΜΕΝΟΙ και μάλιστα οι νέοι εκπαιδευτικοί του σχολείου του (που δεν τους είχε την περσινή σχολική χρονιά) αξιολογήθηκαν επιτυχώς το καλοκαίρι του 2020!!!
Άστοχο (για να μην το χαρακτηρίσω κάπως αλλιώς) λοιπόν το σχόλιο

Είναι η αλήθεια
|

Τα παιδιά απαιτούν το αυτονόητο! Μερικοί κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν ! Μόνο απαιτήσεις! Πρέπει να αξιολογούνται όλοι όπως γίνεται και στους μαθητές!

@Legend
|

Και είπε ο ειδήμων: «Όσα παιδιά πετυχαίνουν υψηλές βαθμολογίες και μόνα τους χωρίς μαθήματα θα τις πετύχαιναν!» και λέω εγώ: ΑΛΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΛΟΥ ΚΑΚΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ !!!!!
Και είπε ο ειδήμων: «Τα φροντιστήρια είναι άχρηστα σε όποιον παρακολουθούσε το σχολείο σωστά. Κενά δεν καλύπτουν στα φροντιστήρια … Ενισχυτική μόνιμα το θέρος. Και για όσα παιδιά μένουν.» και λέω εγώ: τα φροντιστήρια τα ζητάς και ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΑ να μην πληρώνεις θέλεις !!!!

Legend
|

Ορθώς ζητά αξιολόγηση καθηγητών. Είναι αυτονόητο στη σκέψη οποιουδήποτε λογικού ανθρώπου να αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί. Στα άλλα τώρα. Τα φροντιστήρια είναι άχρηστα σε όποιον παρακολουθούσε το σχολείο σωστά. Κενά δεν καλύπτουν στα φροντιστήρια. Νομίζεις ότι καλύπτεσαι αλλά με τα κενά σου μένεις. Όσα παιδιά πετυχαίνουν υψηλές βαθμολογίες και μόνα τους χωρίς μαθήματα θα τις πετύχαιναν! Η νοοτροπία αυτή η κακή εξυπηρετεί και βολεύει... για αυτό δύσκολα θα ανατραπεί! Πολύ πολύ καλή ιδέα τα καλοκαιρινά μαθήματα! Το έχω προτείνει κι εγώ. Κι όχι μόνο για τώρα. Ενισχυτική μόνιμα το θέρος. Και για όσα παιδιά μένουν.

CG
|

«αιτούμαι ως μαθητής, την καλύτερη δυνατή αξιολόγηση των καθηγητών του Λυκείου και τον καλύτερο δυνατό προγραμματισμό τους».
Δηλαδή οι καθηγητές προγραμματίζονται σαν ρομπότ;

Μ.Χ
|

Έτσι ακριβώς είναι. Πολύ σωστά.

Γονιός
|

Λέει αλήθειες που δεν αρέσουν φαίνεται!

n^n
|

Αλήθεια αυτό θα λύσει το πρόβλημά σου ??? «αιτούμαι ως μαθητής, την καλύτερη δυνατή αξιολόγηση των καθηγητών του Λυκείου και τον καλύτερο δυνατό προγραμματισμό τους».
Αγόρι μου αν σήμερα που γίνετε τηλεκπαίδευση ο καλύτερος καθηγητής με την καλύτερη αξιολόγηση και γνώσεις δίδασκε σε όλους τους μαθητές της Ελλάδος ταυτόχρονος το μάθημα ποιος νομίζεις θα έγραφε καλύτερα στις εξετάσεις ???? Θα έγραφε καλύτερα αυτός που θα πήγαινε και φροντιστήριο!!!. Από τη στιγμή που δίνουν εξετάσεις 100.000 και θα πάρει μια σχολή 300 άτομα αυτά θα πρέπει με κάποιο τρόπο να ξέρουν κάτι παραπάνω, το πως θα γίνει αυτό βάλε το μυαλό σου να σκεφτεί.
Ζητάς να καλυφθεί η ύλη παραπάνω από μία φορές και λες «οι ώρες στο σχολείο δεν επαρκούν ώστε οι μαθητές να επιλύσουν όλες τους τις απορίες και να καλύψουν όλα τους τα κενά»… πως το εξηγείς αυτό ??? Αλήθεια ζήτησες να σου λύση ο καθηγητής σου κάποια απορία και αυτός αρνήθηκε??
Είναι τουλάχιστον παρήγορο που εσύ και όλοι οι μαθητές θέλετε τα καλύτερα για τη μόρφωσή σας αλλά ταυτοχρόνως αξιολογήστε και τη δική σας προσπάθεια….

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ