Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τροπολογίες “Ν. Φίλη-Μ.Τζούφη" για μη εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ και αναστολή της Τράπεζας Θεμάτων

Με ποια επιχειρήματα αιτιολογούν τις προτεινούμενες διατάξεις οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ
Δημοσίευση: 14/04/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δύο τροπολογίες, προς ψήφιση, στη Βουλή σε σχέδιο νόμου του υπουργείου   Εσωτερικών, κατέθεσαν σήμερα οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και Μερόπη Τσούφη, για τη μη εφαρμογή Ελάχιστης  Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ και την  αναστολή της Τράπεζας Θεμάτων.

Ελάχιστης  Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ

Για την Ελάχιστη   Βάση  Εισαγωγής στα ΑΕΙ,η προτεινόμενη διάταξη προβλέπει:

Για την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι., στις Α.Ε.Α., στις Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού, στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ., στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., καθώς και τις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις του τρέχοντος σχολικού έτους δεν ισχύει η ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.).

Αιτιολογία

Την τροπολογία  οι Βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης την αιτιολογούν ως εξής:

Με τις διατάξεις του Μέρους Α΄ του ν. 4777/2021 θεσμοθετήθηκε η ελάχιστη βάση εισαγωγής (Ε.Β.Ε.)  προκειμένου να ισχύσει από τις πανελλαδικές εξετάσεις του τρέχοντος σχολικού έτους.

Ωστόσο, η πανδημική κρίση και η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων καθιστούν αναγκαία την προτεινόμενη ρύθμιση και επιβάλλουν τη μη εφαρμογή της Ε.Β.Ε.

Στην προσφάτως διεξαχθείσα έρευνα του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ διαπιστώνονται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία νέων μορφωτικών ανισοτήτων, καθώς και ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων από τη μακρά περίοδο αναστολής της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων και λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η εφαρμογή  μέτρων για την αντιμετώπιση των ανωτέρω προβλημάτων και όχι για την περαιτέρω όξυνσή τους.

Εκτιμάται ότι η μείωση των εισακτέων στα πανεπιστήμια από την εφαρμογή της Ε.Β.Ε. θα ανέλθει από φέτος σε δεκάδες χιλιάδες.

Συγκεκριμένα, το μέγιστο ποσοστό υποψηφίων που θα καταφέρει να εισαχθεί εκτιμάται σε 65%, όταν πέρυσι ανήλθε σε 88%.

Με αυτό τον τρόπο η εφαρμογή του μέτρου θα μοιάζει με επιβολή ποινής σε μια ομάδα παιδιών που πλήττεται από την πανδημία και χρειάζεται υποστηρικτικά μέτρα.

Κατά συνέπεια, κρίνεται αδικαιολόγητη η εφαρμογή της Ε.Β.Ε. ως προϋπόθεση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πολύ περισσότερο φέτος που επικρατούν εξαιρετικές συνθήκες λόγω της πανδημίας.

Εξάλλου τόσο οι καθηγητές των λυκείων όσο και μέλη ΔΕΠ επιμένουν ότι δεν είναι δίκαιο να εφαρμοστεί φέτος η Ε.Β.Ε.

Αναστολή της Τράπεζας Θεμάτων

Για την αναστολή της Τράπεζας Θεμάτων η προτεινόμενη διάταξη προβλέπει:

1. Το άρθρο 9 του ν. 4692/2020 (Α’ 111) δεν ισχύει  κατά το σχολικό έτος 2020 – 2021

2. Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α` τάξης κάθε τύπου Λυκείου, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τον διδάσκοντα/ουσα ή τους διδάσκοντες/ουσες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους .

Αιτιολογία

Την τροπολογία  οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ την αιτιολογούν ως εξής:

Η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία ενόψει των νέων συνθηκών που διαμορφώθηκαν λόγω πανδημίας.

Στην κρίσιμη αυτή περίοδο κάθε μέτρο, που αφορά την εκπαίδευση, πρέπει να συνδέεται με τη διασφάλιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την άμεση επίλυση των προβλημάτων που προέκυψαν στην από απόσταση εκπαίδευση.

Παράλληλα, λόγω των πολλών και σοβαρών προβλημάτων στην οργάνωση και πραγμάτωση της μαθησιακής διαδικασίας, κρίνεται παιδαγωγικά αδόκιμο να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα που δυσχεραίνουν περισσότερο την προσπάθεια των μαθητών και μαθητριών να ανταποκριθούν στις προβαλλόμενες απαιτήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων το 2013, αυξήθηκε ο αριθμός των μετεξεταστέων από 4% σε 16%.

Κατά συνέπεια, κρίνεται γενικότερα αδικαιολόγητη η εφαρμογή του θεσμού της τράπεζας θεμάτων στις εξεταστικές διαδικασίες για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών και μαθητριών και τη διαδικασία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε κάθε όμως περίπτωση δεν πρέπει να ισχύσει ιδίως τη φετινή σχολική χρονιά, εφόσον δεν έχει εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στην από απόσταση εκπαίδευση.

Σε αντίθετη περίπτωση, δημιουργούνται καταστάσεις που συμβάλλουν στην αύξηση των διακρίσεων και των αποκλεισμών και στην περαιτέρω διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση.

 

Σχόλια (18)

 
Δήμητρα
18 Απρ 2021 10:48

Και καλά τα παιδιά του ημερήσιου σχολείου με όλα τα προβλήματα που προέκυψαν από πέρσι στην μόρφωσή τους . Τα παιδιά του Εσπερινού που δεν μπορούν να πάνε καν φροντιστήριο λόγω έλλειψης χρημάτων, χρόνου και επαγγελματικών υποχρεώσεων πως περιμένει η Υπουργός να ανταγωνιστούν στα ίσα τα παιδιά των πρωινών σχολείων, των ιδιωτικών , των κολεγίων των φροντιστηρίων.
Πως να υπερπηδήσουν το εμπόδιο ΕΒΕ η οποία θα καθορίζεται από τους χιλιάδες πρωινούς μαθητές; Πολύ απλά, δεν μας νοιάζει θα απαντήσετε ας διάβαζαν, ας πρόσεχαν, ας....
Η πολιτεία όμως μερίμνησε για τους μαθητές της Μουσουλμανικής μειονότητας στην χώρα μας με τροπολογία, τους εξαιρεί από τις διατάξεις περί επίτευξης ελάχιστης βάσης εισαγωγής, επικαλούμενοι ότι η διευκόλυνση στην πρόσβαση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είχε ως συνέπεια την αριθμητική αύξηση των μαθητών που ολοκλήρωσαν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Εδώ τίθεται εύλογα από μέρους μας το ερώτημα τι απογίνονται οι μαθητές που δεν ανήκουν σε μειονότητα αλλά για πολλούς και διαφορετικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς ή οικογενειακούς λόγους δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση και αναγκάστηκαν να την παρατήσουν. Τι κίνητρα θα δώσουμε σε αυτούς τους πολίτες που μετά από χρόνια αποχής ή 8ωρης εργασίας επιστρέφουν στα θρανία;
Εδώ η πολιτεία αντιφάσκει, ορθώς ενθαρρύνει τις μειονότητες για την λήψη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά αποθαρρύνει και απομακρύνει από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια, άλλες κοινωνικά -οικονομικά ευάλωτες ομάδες Ελλήνων πολιτών.
Η ΕΒΕ δεν χρειάζεται στα Εσπερινά σχολεία διότι το 1% δεν αλλοιώνει το επίπεδο της Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αντιθέτω δείχνει το προνοιακό πρόσωπο της Πολιτείας.

 
2003
15 Απρ 2021 13:41

Τα παιδια που δίνουν φέτος πανελλαδικες, μπήκαν στην 1η Γυμνασίου με την κατάργηση της τότε ΤΘ, την μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στις προαγωγικές και με την εξαγγελία της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων. Φτάνουν λοιπόν φέτος να δίνουν πανελλαδικές με ΕΒΕ. Τι να πω; κουράγιο στα παιδιά και στους γονείς τους.

 
Δεν ήταν δίκαιο έγινε πράξη?
15 Απρ 2021 11:26

@Μπαμπάς
Σωστά..... αλλά και τί από όσα έγιναν φέτος στην εκπαίδευση, ήταν δίκαιο? Διαβάσαμε 10δες επιστολές των ίδιων των παιδιών εδώ στο esos, που παρέθεσαν στην Υπουργό σειρά προβλημάτων και αδικιών. Σας φαίνεται να ακούει κανείς εκεί στο Υπουργείο?

 
Μαρία
15 Απρ 2021 11:16

Επιτέλους υπάρχουν και κάποιοι σε αυτό τον τόπο που σκέφτονται τα παιδιά της Γ Λυκείου. Δεν πρέπει να ισχύσει φέτος η ελάχιστη βάση εισαγωγής αλλά για τα παιδιά του χρόνου που θα διδαχθούν κανονικά τα μαθήματα. Οι μαθητές φέτος της Γ λυκείου όχι μόνο στερούνται το σχολείο αλλά και το φροντιστήριο.Πώς είναι δυνατό μια ολόκληρη κυβέρνηση να μην το βλέπει αυτό; Απογοήτευση παρόλο που ήμουν ψηφοφόρος της Ν.Δ. ( χρησιμοποίησα παρελθοντικό χρόνο...).

 
@Πιο λαικιστης πεθαίνεις
15 Απρ 2021 10:48

Και εσύ τι ζόρι τραβάς??? Ποιο άριστος πεθαίνεις. Δεν παραπονιούνται αυτοί που πληρώνουν και παραπονιέσαι εσύ??? Μετά τα ελάχιστα χρόνια σπουδών (4-5) ο κάθε φοιτητής είναι μια εγγραφή στο computer, δεν κοστίζει τίποτα στο κράτος.

 
@Μπαμπάς
15 Απρ 2021 09:24

αδικο λεεει, αδικότατο, εγώ θα το πάω παρακάτω, να μην πάνε καν σχολή, το πτυχίο απευθείας σπίτι

 
@Μπαμπάς
15 Απρ 2021 08:57

Την έννοια του ποσοστού την γνωρίζετε;;;
Να εφαρμοστεί ο νόμος,
οδηγείτε τα παιδία σας σε δρόμους που δεν μπορούν και τα κάνετε δυστυχισμένα.

 
Μ
15 Απρ 2021 07:58

Εβε, από πάντα έπρεπε να υπάρχει! Υπάρχουν πολλές και αξιόλογες ειδικότητες στα ιεκ που επιτέλους τα παιδιά θα τις μάθουν. Από το να σέρνονται σε μια σχολή με τρία την οποία δεν θα βγάλουν ποτέ θα έχουν την ευκαιρία να ειδικευτούν σε κάτι και να εργαστούν άμεσα.

 
Όχι στον λαϊκισμό
15 Απρ 2021 00:41

Η αποτυχία με μο 2 και 3 οδηγεί σε εισαγωγή στο πανεπιστήμιο και γίνεται επιτυχία . Σκεπάζεται η αμάθεια και η αποτυχία. Γιατί να μάθει ο μαθητής αφού θα περάσει. Ο κατήφορος του λαϊκισμού δεν έχει τελειωμό. Πληρώνει ο Έλληνας την χαμηλή ποιότητα . ..

 
Μπαμπάς
14 Απρ 2021 23:33

Είναι άδικο για φέτος να εφαρμοστεί η ελάχιστη βάση εισαγωγής, τα παιδιά μας αγωνίζονται κάτω από αντίξοες συνθήκες, κάνοντας μάθημα μόνο δύο μήνες. Επιτέλους πρέπει να τα ακούσετε.

 
Σκεπτόμενος πολίτης
14 Απρ 2021 23:31

Είναι αδιανόητο να λαμβάνονται τέτοια μέτρα όπως η ΕΒΕ και μάλιστα στη μέση της πιο δύσκολης για τους υποψήφιους χρονιά. Όχι μόνο δεν λύνει τα πρόβληματα όπως διατείνεται το Υπ. Παιδείας αλλά δημιουργεί περισσότερα. Η κ. Κεραμεως πεισματικά εισάγει με την τροπολογία με την ΕΒΕ χρησιμοποιώντας ανυπόστατες και απαράδεκτες δικαιολογίες για να κρύψει τις πραγματικές επιδιώξεις της. Ως πότε σε αυτή τη χώρα θα θυσιάζουμε τα παιδιά μας στο βωμό των πολιτικών συμφερόντων. Η υποτίμηση της νοημοσύνης μας δεν μπορεί να συνεχιστεί. Λυπάμαι πολύ γιατί ψήφησα την κυβέρνηση αυτή έχοντας ελπίδες για κάτι καλύτερο αλλά δυστυχώς απογοητευτηκα πολύ γρήγορα.

 
Μαθητρια
14 Απρ 2021 23:23

Συμφωνώ τουλάχιστον για φέτος δεν πρέπει να εφαρμοστεί η ελάχιστη βάση εισαγωγής κανουμε ενάμιση χρόνο διαδικτυακα μαθήματα. Είναι κρίμα και άδικο.

 
Εκπαιδευτικός
14 Απρ 2021 23:09

Συμφωνώ με τον Φίλη αν και ψήφισα Νεα Δημοκρατία, η οποία στα θέματα που αφορούν τα φετινά παιδιά της Γ λυκείου είναι απογοητευτική, δείχνει τιμωρητικη διάθεση

 
Πιο λαικιστης πεθαίνεις
14 Απρ 2021 22:08

Αυτοί είναι. Πάντα στον λαϊκισμό. Στο ταπεινό κριτήριο. Ψαρεύουμε στα θολά. Πρώτα ήταν στο ΠΑΣΟΚ και το διέλυσαν με τον λαϊκισμό τους. Συνεχίζουν. Αρκεί να συναντήσουν έναν "πικραμένο"! Δεν έχουν κάποιο όραμα για αναβάθμιση. Μια ζωή loosers! Στα ανατολικά κράτη οι κοινωνίες τους έζησαν και δεν θέλουν να τους ακούσουν! Εδώ έχουν τους δημοσίους υπαλλήλους και τους εργαζόμενους στο δημόσιο που τους χαϊδεύουν και όποιους άλλους "πλήττονται" από τα μέτρα. Το ότι τα παιδιά με 3 και 4 που περνούν σε σχολές που θα κάνουν 10 και βάλε χρόνια να τελειώσουν( αν τελειώσουν), θα εξαντλήσουν οικονομικά το σπίτι τους, θα χάσουν πολύτιμο χρόνο σε λάθος σχολή, ούτε καν τους νοιάζει! "Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, τα αποτελέσματα δεν μας ενδιαφέρουν", είναι σφηνωμένο στο μυαλό τους

 
ΞΑΝΘΟΣ
14 Απρ 2021 21:01

Συμφωνώ για τη τράπεζα θεμάτων....ας εφαρμοστεί του χρόνου.....δεν χάλασε ο κόσμος....!!!
Ε.Β.Ε. .....ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟ ΧΘΕΣ.....Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.....ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΝΑ ΦΟΙΤΑΣ ΣΕ ΑΕΙ..... ΕΠΕΙΔΗ ΑΠΛΑ ΜΕΤΕΧΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΔΙΑ....!!! ....ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ......ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥΣ .....ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ.....ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ......ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΠΑΡΕΥΡΙΣΚΟΝΤΑΙ.....!!!

 
Σοσιαλλήθωρος
14 Απρ 2021 20:16

Αν και δεξιός δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω.

 
μακαρι
14 Απρ 2021 18:34

Ως απόφοιτη που δινει πανελλήνιες πιστευω πως πρεπει να κανουν πισω τουλάχιστον για φετος. Κατω απο τετοιες καταστασεις δεν γινεται να αλλαζεις το συστημα και να το κανεις ακομα πιο δυσκολο, ειδικα στη μεση της χρονιας.

 
Δεν κουράστηκαν;
14 Απρ 2021 18:05

Τα ίδια και τα ίδια. Οπισθοχώρηση και συμβιβασμός με τα ελάχιστα. Έχουμε γυρίσει σελίδα κι έμειναν μετεξεταστέοι.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.