"Όταν θα έρθει η ώρα και εάν κριθεί ότι συντρέχουν όλες οι προϋποθέσεις του νόμου, τότε θα εκδοθεί η απόφαση για πριμοδότηση μαθητών Γ΄ Λυκείου Νομού Καρδίτσας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις λόγω των συνεπειών του Ιανού".
Αυτό είπε σήμερα στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού της Νέας Δημοκρατίας Ασημίνας Σκόνδρα, και υπενθύμισε ότι:
- Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 42 του ν.4521/2018 και το άρθρο 68 του ν.4653/2020 ισχύουν τα εξής: Οι μαθήτριες και οι μαθητές της τελευταίας τάξης και οι απόφοιτοι και οι απόφοιτες των Γενικών Ενιαίων Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων των περιοχών που πλήττονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, εξαιτίας φυσικών καταστροφών, όπως ιδίως από καταστροφικούς σεισμούς και πλημμύρες, εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των ΑΕΙ και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών.
- Η ρύθμιση αυτή εφαρμόζεται και για μαθητές και μαθήτριες και αποφοίτους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ που κατοικούν μονίμως στις περιοχές του προηγούμενου εδαφίου, ακόμη και αν υποβάλουν αίτηση συμμετοχής σε Λύκειο άλλης περιοχής ή σε άλλη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το δικαίωμα αυτό ισχύει μόνο για όσους υποβάλουν αίτηση-δήλωση και συμμετέχουν στις πρώτες μετά το συμβάν πανελλαδικές εξετάσεις της τακτικής εξεταστικής περιόδου ή στις πανελλαδικές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των οποίων συνέβη το περιστατικό και αφορά στην εισαγωγή κατά το οικείο ακαδημαϊκό έτος. Η περιοχή πρέπει να έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης της Πολιτικής Προστασίας, σύμφωνα με όσα ορίζονται στον ν.3013/2002. Για την περίπτωση αυτή απαιτείται κάθε φορά η έκδοση σχετικής απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Με την απόφαση αυτή καθορίζεται το ειδικό ποσοστό το οποίο αποδίδεται βάσει του αριθμού των πληγέντων σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις πανελλαδικές εξετάσεις ανά κατηγορία Λυκείου, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Ημερήσιο, Εσπερινό, το οποίο δεν υπερβαίνει ανά κατηγορία το 2%. Επίσης, ρυθμίζεται η δυνατότητα υπαγωγής στο ειδικό ποσοστό, τυχόν ειδικότερες προϋποθέσεις για την επιλογή, τα αντίστοιχα δικαιολογητικά, η διαδικασία επιλογής, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
- Σε κάθε περίπτωση προϋπόθεση για την επιλογή αυτή είναι ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν πετύχει συνολικό αριθμό μορίων τουλάχιστον ίσο με το 70% του αριθμού των μορίων που πέτυχε ο τελευταίος επιτυχών της κατηγορίας τους στη συγκεκριμένη σχολή ή τμήμα κατά το ίδιο ακαδημαϊκό έτος.
- Σύμφωνα με αυτά, ευχερώς συνάγεται ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ρυθμίζει επαρκώς τις περιπτώσεις των μαθητών της τελευταίας τάξης και των αποφοίτων των Γενικών Ενιαίων Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων, περιοχών που πλήττονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους από φυσικές καταστροφές, όπως είναι οι σεισμοί και πλημμύρες. Μάλιστα, τα ειδικότερα θέματα ρυθμίζονται από υπουργική απόφαση που εκδίδεται μετά τις πανελλαδικές εξετάσεις, τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο του ίδιου έτους.
Η υφυπουργός Παιδείας υπεμθύμισε επίσης ότι τέτοια υπουργική απόφαση εκδόθηκε στις 5 Οκτωβρίου του 2020 για το δημοτικό διαμέρισμα Φαναρίου-Πάργας και περιοχών του Δήμου Πρέβεζας που επλήγησαν από το σεισμό της 21ης Μαρτίου του 2020.
Ειδικότερα εκδόθηκε με αριθμό Φ253.2/128348/Α5 Υπουργική Απόφαση με τίτλο «Καθορισμός δικαιούχων ειδικού ποσοστού για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 μαθητών και αποφοίτων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, περιοχών που έχουν πληγεί εξαιτίας φυσικών καταστροφών και οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση-δήλωση και συμμετείχαν στις πρώτες μετά το συμβάν πανελλαδικές εξετάσεις που διεξήχθησαν τον Ιούνιο του 2020».
Κάθε φορά που ανοίγετε ένα παραθυράκι, ειδική κατηγορία, κλπ αδικείτε ένα σωρό άλλους μαθητές. Πάρτε το χαμπάρι ότι ο μόνος δίκαιος τρόπος είναι να διαγωνίζονται όλοι επι ίσοις όροις και στα ίδια θέματα, χωρίς πριμοδοτήσεις και άλλα παρόμοια.
Στο ένα σπίτι έγινε σεισμός, ΟΚ. Στο άλλο ένα παιδί ορφάνεψε, ή αντιμετωπίζει κατάθλιψη ή άλλα ενδοοικογενειακά προβλήματα, ή τους λήστεψαν το σπίτι, έχασε τη δουλειά ο πατέρας του, ή, ή, ή... Αλλά κανείς δε διανοείται να κάνει ειδικές κατηγορίες για αυτούς φυσικά (και σωστά!).
Σταματήστε την ψηφοθηρία και το να αδικείτε τους μαθητές με την επιλεκτική σας ευαισθησία.