Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υφ. Παιδείας: Οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων έχουν τις ίδιες δυνατότητες και ευκαιρίες με τους συμμαθητές τους των ημερησίων

Δημοσίευση: 23/04/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Εμείς  θεωρούμε ότι οι  μαθητές των Εσπερινών Λυκείων έχουν τις ίδιες δυνατότητες και   ευκαιρίες  με τους συμμαθητές τους των ημερησίων σχολείων    και δίνουμε μεγάλη προσοχή και έχουμε ενδιαφέρον γι’ αυτά τα παιδιά".

Αυτό τόνισε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης με θέμα «Φωνή αγανάκτησης των μαθητών των εσπερινών Λυκείων» , του Βουλευτή   του ΣΥΡΙΖΑ  Σωκράτη Βαρδάκη.

Η Ζέττα Μακρή απαντώντας στο αίτημα του Βουλευτή να εξαιρεθούν οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων από την Ενιαία Βάση Εισαγωγής, σημείωσε τα εξής:

Α. Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι προσηλωμένο στην αποστολή του αλλά και στο στόχο του να παρέχει ουσιαστική και πραγματική εκπαιδευτική και επαγγελματική εξέλιξη των μαθητών και μαθητριών. Δεν ακολουθεί μεθόδους και διαδικασίες που θα οδηγήσουν σε αδιέξοδα τα παιδιά μας στο μέλλον, γιατί δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Β. Αντιθέτως, προσπαθεί με κάθε εκπαιδευτικό μέσο ν’ αναδείξει κλίσεις και δεξιότητες, δημιουργώντας τα εχέγγυα για την επίτευξη μιας ποιοτικότερης επαγγελματικής ζωής.

Γ. Επειδή εμείς στο Υπουργείο και σεβόμαστε και τιμούμε τα παιδιά αυτά που κάνουν τιτάνια προσπάθεια, δεν θεωρούμε εκ των προτέρων ούτε τα αποκλείουμε από τη δυνατότητα να πάρουν μέρος στις εξετάσεις και να φοιτήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εσείς τα απαξιώνετε τα παιδιά. Εσείς εκ προοιμίου θεωρείτε ότι είναι παιδιά κατώτερου θεού και δεν αξίζει να τους δοθεί αυτή η ευκαιρία. Εσείς προβλέπετε την αποτυχία τους.

Δ. Εμείς, αντίθετα, θεωρούμε ότι έχουν τις ίδιες δυνατότητες, τις ίδιες ευκαιρίες και δίνουμε μεγάλη προσοχή και έχουμε ενδιαφέρον γι’ αυτά τα παιδιά. Και καταλαβαίνετε πολύ καλά ότι δεν θα είχε κανένα πολιτικό κόστος για εμάς το να πούμε ότι δεν θα υπάρχει ελάχιστη βάση εισαγωγής και καθένας υποψήφιος θα μπορεί να μπαίνει στα πανεπιστήμια ακόμη και με μια μονάδα. Αυτό θα σήμαινε αδιαφορία από την πλευρά του Υπουργείου, γιατί θα παραβλέπαμε ότι εκπαιδευτική εξέλιξη του υποψηφίου με τόσο χαμηλή εισαγωγική βάση ουσιαστικά δεν υπάρχει, ότι δεν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της σχολής που θα επιλέξει. Και θα παρατείναμε αυτήν την απόρριψη, που εσείς θεωρείτε δεδομένη -εμείς πάλι όχι- για κάποιο χρονικό διάστημα μεγάλο.

Ε. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, κύριε συνάδελφε, η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση σε σχέση με την εισαγωγή υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς, πολλοί εγκαταλείπουν τις ακαδημαϊκές σπουδές λόγω αδυναμίας ανταπόκρισης. Για αυτόν το λόγο η ελάχιστη βάση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κρίθηκε επιβεβλημένη και για τον ίδιο τον υποψήφιο, που τον σεβόμαστε και για αυτόν νοιαζόμαστε, δεν του χαϊδεύουμε τα αυτιά ούτε πρόσκαιρα  ικανοποιούμε την επιθυμία του, καθώς βλέπουμε μακροπρόθεσμα, αλλά κρίθηκε απαραίτητη και για την ποιοτική αναβάθμιση των πανεπιστημίων και την ενίσχυση των δεξιοτήτων των υποψηφίων.

Ζ. Ενδεχομένως να μην είναι γνωστό ότι ένας στους τέσσερις σπουδαστές των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι απόφοιτος Πανεπιστημίου και αυτό γιατί το πτυχίο των ΑΕΙ δεν προσφέρει πάντα άμεση ή καλή επαγγελματική αποκατάσταση. Έτσι, οι νέοι στρέφονται στην επαγγελματική κατάρτιση μέσω της οποίας αυξάνεται η πιθανότητα για την εύρεση εργασίας.

Η. Για αυτό και προβλέψαμε στο νέο θεσμικό πλαίσιο στον ν. 4777/2021 την ύπαρξη παράλληλου μηχανογραφικού για εγγραφή στο δημόσιο ΙΕΚ, που έχει ως στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων των νέων και την ύπαρξη πολλών παράλληλων εναλλακτικών διαδρομών για αυτούς.

Θ. Ειδικότερα, οι τελειόφοιτοι και οι υποψήφιοι  που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις κάθε σχολικού έτους μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για κάλυψη θέσης καταρτιζόμενου σε δημόσιο ΙΕΚ με την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού  δελτίου. Και για αυτό υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός θέσεων των δημόσιων ΙΕΚ, που προσδιορίζεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου μας και οι θέσεις αυτές καλύπτονται από τελειόφοιτους και υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων σε κάθε σχολικό έτος.

Ι. Το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο υποβάλλεται κατά την ίδια περίοδο υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου της πρώτης φάσης. Οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις κάθε σχολικού έτους μπορούν να υποβάλουν τόσο το μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης όσο και το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο.

Κ. Ο τρόπος κατάρτισης των πινάκων κατάταξης, τα κριτήρια επιλογής, ο τρόπος άρσης της ισοβαθμίας και ο χρόνος, τόπος και τρόπος ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων καθορίζονται στον κανονισμό λειτουργίας των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Λ. Οι τελειόφοιτοι και οι υποψήφιοι που δεν κατόρθωσαν να καταλάβουν κάποια από τις θέσεις καταρτιζομένων σε δημόσιο ΙΕΚ μπορούν να υποβάλουν αίτηση για κάλυψη θέσης καταρτιζομένου, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 4763/2020 και τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ.

Μ. Οι θέσεις καταρτιζόμενων που παραμένουν κενές μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής του παράλληλου μηχανογραφικού διατίθενται, σύμφωνα με το άρθρο που σας ανέφερα, προς κάλυψη και σύμφωνα και με τον κανονισμό λειτουργίας των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Σχόλια (7)

 
φιλελεύθερος
25 Απρ 2021 21:51

«Δεν υπάρχει τίποτα πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων ...»
Μια δημοκρατική πλουραλιστική κοινωνία πρέπει να δίνει ευκαιρίες σε όλους. Από την άποψη αυτή τα εσπερινά σχολεία είναι απαραίτητα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Πολλοί μαθητές των εσπερινών σχολείων είναι μεγάλης ηλικίας και όλοι τους εργαζόμενοι. Προφανώς δεν μπορούν να συναγωνιστούν τους μαθητές των ημερησίων σχολείων επί ίσοις όροις. Είναι λάθος να θεωρούμε ότι οι μαθητές των εσπερινών έχουν τις ίδιες δυνατότητες και τις ίδιες ευκαιρίες με τους μαθητές των ημερησίων. Η ελαχίστη βάση εισαγωγής δεν πρόκειται να οδηγήσει σε αναβάθμιση των εσπερινών σχολείων. Η προσεκτική επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού αυξημένων προσόντων, η αναθεώρηση των αναλυτικών προγραμμάτων, η υιοθέτηση αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων, το τέταρτο έτος σπουδών στα εσπερινά λύκεια, η βελτίωση των υποδομών και ο ιδιαίτερος τρόπος εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση ίσως βοηθήσουν στην αναβάθμιση των εσπερινών σχολείων. Τα εσπερινά σχολεία όπως και τα ημερήσια πρέπει να αξιολογηθούν με στόχο την αναβάθμιση τους. Η πολιτεία πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της. Η κατάσταση στα εσπερινά είναι αληθινά πολύ άσχημη. Χρειάζεται επείγουσα παρέμβαση.

εκπαιδευτικός τάξης, τέως σχολικός σύμβουλος, καθηγητής εσπερινών λυκείων τη διετία 2018-2020 με απόσπαση λόγω σπουδών

 
Μάλλον αστειεύεστε...
24 Απρ 2021 23:22

@@ Δίκαια ρύθμιση, είναι τουλάχιστον παράλογο με λιγότερες ώρες μαθημάτων άρα λιγότερη κάλυψη ύλης να ζητάτε πρόσβαση με πολύ λιγότερα μόρια! Το ακριβώς αντίθετο έπρεπε να συμβαίνει.

 
@ Δίκαια ρύθμιση
24 Απρ 2021 21:41

Τα εσπερινά ΓΕΛ διαμαρτυρήθηκαν τότε για τη ρύθμιση αλλά φωνή βοώντος ... Όσο για απεργία, ποιος να απεργήσει, ο καθηγητής του εσπερινού; Δε σοβαρολογείς, πιστεύω ....

 
snikos
24 Απρ 2021 15:04

Από το ένα άκρο του να περνούν με 1 περάσαμε σε μια ΕΒΕ ίδια με των ημερησίων. Θα μπορούσε να βρεθεί μια μέση λύση. π.χ. η ΕΒΕ να έβγαινε από το μέσο όρο των μαθητών του εσπερινού λυκείου ή να έβαζαν ένα διαφορετικό συντελεστή από το 0,8 π.χ 0,6. Όχι όμως αυτό που ισχύει σήμερα.

 
Δίκαια ρύθμιση
24 Απρ 2021 00:42

Είναι γνωστό ότι στα εσπερινά για πολλά χρόνια γίνονταν πάρτυ ...λόγω πολύ χαμηλών βάσεων σε υψηλόβαθμες σχολές.
Αυτό επιτέλους τώρα αλλάζει. Όσο για τα εσπερινά ΓΕΛ που δεν αυξήθηκαν οι ώρες λειτουργίας όπως των εσπερινών ΕΠΑΛ (μετά κατηγορούν τα ΕΠΑΛ ...) γιατί δεν κάνατε καμία απεργία τόσο καιρό και το θυμηθήκατε τώρα;;;;;

 
Δ/ντής εσπερινού
23 Απρ 2021 22:23

Θα μπορούσα να συμφωνήσω με την κυρία, αρκεί να υπήρχαν οι εξής προϋποθέσεις: να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας για να μη μειονεκτούν οι του εσπερινού έναντι αυτών των ημερησίων. Το ξέρει άραγε η υφυπουργός ότι το τετρατάξιο εσπερινό ΓΕΛ έγινε τριτάξιο, χωρίς καθόλου αύξηση των ωρών λειτουργίας; Αυτό είναι βεβαίως κατόρθωμα του Γαβρόγλου, αλλά το κράτος έχει συνέχεια. Πώς μπορείς να κόβεις έναν ολόκληρο χρόνο σπουδών και παράλληλα να λες ότι πρέπει να αντιμετωπίζονται ισότιμα όλοι οι απόφοιτοι; Αύξησε το ωράριο διδασκαλίας, όπως έγινε στα εσπερινά ΕΠΑΛ, και μετά να βγάζεις αυτά τα λογύδρια, πλήρη υποκρισίας. Γιατί πώς να ανταγωνιστεί ο μαθητής του εσπερινού τον ημερήσιο, όταν κάνει μειωμένες ώρες σε σχέση μ'αυτόν, εργάζεται, και δεν πηγαίνει φροντιστήριο.

 
Κουκος
23 Απρ 2021 20:57

Απάντηση άρες μαρες κουκουνάρες.
Είναι εμφανέστατο ότι την κυβέρνηση δεν την ενδιαφέρει τίποτε άλλο παρά μόνο το τι θα πουν οι φίλοι της στον ΟΟΣΑ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.