Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σύνοδος Πρυτάνεων: Στοιχεία Εθνικής Στρατηγικής για την Ανώτατη Εκπαίδευση

Δημοσίευση: 23/04/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στοιχεία της Εθνικής Στρατηγικής για την Ανώτατη Εκπαίδευση που διαμορφώνει το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή για την Ανώτατη Εκπαίδευση, καθώς και τις νέες χρηματοδοτήσεις για δράσεις στήριξης πανεπιστημίων  παρουσίασε  , ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, κ Αποστόλης Δημητρόπουλος στη Σύνοδο Πρυτάνεων.

Αναλυτικά  ο Γενικός Γραμματέας αναφέρθηκε:

α) στις νέες δράσεις ΕΣΠΑ  για την ανώτατη εκπαίδευση στο πλαίσιο της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου 2014-2020 (που εκτείνεται μέχρι το 2023)

β) στους 7 στρατηγικούς στόχους του ΕΣΠΑ για τη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027 (πρακτικά μέχρι το τέλος της δεκαετίας)

γ) στο έργο "Στρατηγική Αριστείας, Καινοτομίας και Εκσυγχρονισμού των Πανεπιστημίων'' που έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας με συνολικό προϋπολογισμό 604 εκ.

Οι στόχοι του έργου είναι:

1) Η ενίσχυση της συμβολής των πανεπιστημίων στον μετασχηματισμό του αναπτυξιακού προτύπου της ελληνικής οικονομίας, μέσω της έρευνας, της καινοτομίας και της εκπαίδευσης σε σύγχρονες γνώσεις, με έμφαση στις τεχνολογίες αιχμής

2) Η ενίσχυση της διεθνούς θέσης των ελληνικών πανεπιστημίων, της διεθνοποίησής τους και της διεθνούς ελκυστικότητας τους μεταξύ επιστημόνων, φοιτητών και επενδυτών.

Το έργο αυτό αποτελείται από τα εξής υποέργα:

ΥΠΟΕΡΓΟ 1 (228,7 εκ):

Δράση 1: Clusters Ερευνητικής Αριστείας

Δράση 2: Επισκέπτες Καθηγητές/Ερευνητές
(160,4 εκ+ 68,3 εκ συμμετοχή ιδιωτικών επιχειρήσεων)

ΥΠΟΕΡΓΟ 2: Πανεπιστήμια Αριστείας: ερευνητικές/εργαστηριακές υποδομές
166,1 εκ. €

ΥΠΟΕΡΓΟ 3: Βιομηχανικά Διδακτορικά (Industrial PhDs)
36,5 εκ. € (21,6+14,9 συμμετοχή ιδιωτικών επιχειρήσεων)

ΥΠΟΕΡΓΟ 4: «Εμπιστοσύνη στα Αστέρια μας» (Trust Your Stars)

ΔΡΑΣΗ 1: Στήριξη έρευνας μεμονωμένων ερευνητών

ΔΡΑΣΗ 2: Στήριξη συνεργατικής έρευνας/ερευνητικές ομάδες 101 εκ. €

ΥΠΟΕΡΓΟ 5: Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας
13,6 εκ. €.

Επιπλέον, στο πλαίσιο του Έργου "Ψηφιοποίηση της Εκπαίδευσης'' έχει  ενταχθεί το ΥΠΟΕΡΓΟ: Ε-Universities  για την ενίσχυση και επέκταση των ψηφιακών συστημάτων και υπηρεσιών των πανεπιστημίων.

Τα Έργα που σχεδίασε και υπέβαλε το ΥΠΑΙΘ στο Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας για τα Πανεπιστήμια ανέρχονται συνολικά σε 604 εκ. και αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος (52%) του συνόλου των Έργων του ΥΠΑΙΘ στο Ταμείο.

Ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης στην ομιλία του στην Σύνοδο Πρυτάνεων τόνισε ότι τα Έργα αυτά αποτελούν μέρος της Εθνικής Στρατηγικής για την Ανώτατη Εκπαίδευση που διαμορφώνει το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την ΕΘΑΑΕ για τα προσεχή χρόνια.

Επί πλέον, επεσήμανε ότι δεν είναι μόνο τα Έργα του ΥΠΑΙΘ στο Ταμείο μέσω των οποίων μπορούν να ενισχυθούν τα Πανεπιστήμια. Οι δραστηριότητες των πανεπιστημίων, στο πλαίσιο της αποστολής τους, μπορούν επίσης να υποστηριχθούν μέσω και άλλων έργων που έχουν ενταχθεί στο Εθνικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας από άλλα Υπουργεία, όπως ιδίως τα έργα για την ενεργειακή αναβάθμιση των δημόσιων κτιρίων και την επαγγελματική κατάρτιση και δια βίου μάθηση.

Τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης , σημείωσε ο Απ. Δημητρόπουλος , αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για την ποιοτική αναβάθμιση των ελληνικών πανεπιστημίων και τη σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας, που είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της χώρας, την ευημερία όλων και την κοινωνική συνοχή.

Σχόλια (3)

 
Αναδιάρθρωση των Πανεπιστημίων
26 Απρ 2021 12:37

Δράσεις και πόροι χωρίς οργανωμένες δομές απλώς πέφτουν στο κενό, όπως συνέβη με τα εκατομμύρια που σπαταλήθηκαν σε αντίστοιχα προγράμματα από το 2000 μέχρι σήμερα

Για παράδειγμα:

Βιομηχανικά Διδακτορικά (Industrial PhDs): Ποιες είναι οι ανάγκες της ελληνικής βιομηχανίας; Υπάρχει ουσιαστικό αντικείμενο για γνώσεις και δεξιότητες μεταδιδακτορικού επιπέδου, ή απλώς χρειάζονται τυπικά τους τίτλους σπουδών;

«Εμπιστοσύνη στα Αστέρια μας» (Trust Your Stars)
Δράση Στήριξη έρευνας μεμονωμένων ερευνητών

Στόχος δεν πρέπει να είναι η στήριξη μεμονωμένων ερευνητών αλλά η δημιουργία βιώσιμων ερευνητικών κέντρων σε 10-12 πόλεις σε όλη την Ελλάδα, εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Αυτό μπορεί να γίνει μονο με αλλαγή της δομής των Σχολών των ΑΕΙ - έτσι θα ενισχυθεί ουσιαστικά η έρευνα και η αριστεία, με συνεργασία με ερευνητές του εξωτερικού και όχι ανακύκλωση των ίδιων προσώπων σε διαφορετικά προγράμματα.

Σε καμία χώρα της Ευρώπης δε βλέπεις μεταδιδάκτορες να απασχολούνται σε πανεπιστήμια όταν έχουν ολοκληρώσει το διδακτορικό τους πριν από 10 ή περισσότερα χρόνια.

 
Σε πόσα χρόνια??
23 Απρ 2021 18:06

Είναι πάγια τακτική να προσφέρονται ξανά και ξανά χρήματα από εκατό μεριές. Το δύσκολο είναι να δημιουργηθεί ΕΝΑ πρόγραμμα με ΕΝΑΝ στόχο, την ανώτατη εκπαίδευση με άξονες όπως οι υποδομές, το ανθρώπινο δυναμικό και προφανώς η στήριξη των φοιτητών, όπου στο τέλος της ημέρας θα γίνει συγκεκριμένος απολογισμός.
Με τα πολλά προγράμματα, θα καταλήξουν τα Πανεπιστήμια να πηγαίνουν από το ένα πρόγραμμα στο άλλο για χρηματοδότηση, χωρίς τελικά να γίνει κάτι...και το υπογράφω, λεφτά στον αέρα...

 
Απορία
23 Απρ 2021 17:46

Με κατειλημμένα ΑΕΙ πώς θα υλοποιηθούν όλα αυτά; Σχολή Θετικών Επιστημών ΑΠΘ = 45+ μέρες και συνεχίζουμε ακάθεκτα, χωρίς ορατό φως στο τούνελ...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.