Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΠΔΕ Αττικής: ERASMUS+ KΑ2 “RoboGirls” Project

Δημοσίευση: 27/04/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής συμμετέχει ως εταίρος στη σύμπραξη Πανεπιστημίων και Φορέων από πέντε χώρες της Ευρώπης : CENTRE FOR ADVANCEMENT OF RESEARCH AND DEVELOPMENT IN EDUCATIONAL TECHNOLOGY LTD-CARDET, Cyprus, UNIVERSIDAD AUTONOMA DE MADRID, Spain, The Rural Hub CLG, Ireland, INNOVADE LI LTD, Cyprus,  με συντονιστή το SVEUCILISTE U ZAGREBU Croatia, για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «RoboGirls: empowering girls in STEAM through robotics and coding», το οποίο έχει χρονική διάρκεια δύο ετών (2020-2022).

 Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποσκοπεί στην καλλιέργεια του ενδιαφέροντος των μαθητριών για τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά (STEAM), μέσω υλοποίησης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων «συμπερίληψης»  αγοριών και κοριτσιών στην σχολική πρακτική, καθώς και ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων που εστιάζουν στη ρομποτική και τη σύνταξη κώδικα. Ταυτόχρονα, προσβλέπει στην οικοδόμηση της ικανότητας των εκπαιδευτικών να οργανώνουν και να εφαρμόζουν καινοτόμες πρακτικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις STEAM (όπως σχέδια μαθημάτων, εργαστήρια, θεματικές σχολικές ημέρες)  και στον εξοπλισμό τους με τα απαραίτητα εργαλεία.

Για να επιτευχθούν τα παραπάνω, η παιδαγωγική και επιστημονική ομάδα “RoboGirls” θα δημιουργήσει έναν Οδηγό Μεθοδολογίας για Εκπαιδευτικούς και μια Εργαλειοθήκη Εκπαιδευτικών Σεναρίων και σχεδίων δράσης με στόχο την ενθάρρυνση αγοριών και κοριτσιών για ενασχόληση με τις Επιστήμες STEM/STEAM προς την κατεύθυνση της ίσης συμμετοχής των φύλων στις επιστήμες αυτές στο σχολείο. Παράλληλα, πρόκειται να σχεδιάσει  ένα επιμορφωτικό σεμινάριο MOOC με στόχο την ενδυνάμωση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σχετικά με τους τρόπους ανάπτυξης στους μαθητές και τις μαθήτριες του ενδιαφέροντος για τις συγκεκριμένες επιστήμες. Τέλος, πρόκειται να δημιουργηθεί μια κοινή Έκθεση που θα περιλαμβάνει τις καλές Πρακτικές κάθε χώρας, καθώς επίσης και προτάσεις για εκπαιδευτικούς και συναφείς επαγγελματίες για την περαιτέρω αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.

Η προστιθέμενη αξία του προγράμματος έγκειται, κατά πρώτον στην ενεργή συμμετοχή εκπαιδευτικών των σχολείων στην όλη διαδικασία, την ανάδειξη και αξιοποίηση της εμπειρίας τους σε σχέδια δράσης STEM/STEAM. Κατά δεύτερον, στην πιλοτική εφαρμογή των εκπαιδευτικών σεναρίων σε σχολεία Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Αττικής, με σκοπό την αποτίμηση της αποτελεσματικότητάς τους. Και τρίτον, στην ελεύθερη και χωρίς περιορισμούς πρόσβαση κάθε ενδιαφερόμενου/ης στο εκπαιδευτικό υλικό και στην επιμόρφωση μέσω της πλατφόρμας MOOC.

Επιστημονικά Υπεύθυνος του Προγράμματος :

Δρ Γεώργιος Κόσυβας, Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης Αττικής.  

Το ενημερωτικό υλικό, τα παραγόμενα αποτελέσματα, οι δράσεις και κάθε σχετική πληροφόρηση, θα αναρτώνται και θα είναι προσβάσιμα μέσω των παρακάτω:

Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής: https://pdeattikis.gr

Project Website: https://www.robogirls.eu

Facebook: https://m.facebook.com/RoboGirlsproject/

Ετικέτες: 
ΠΔΕ Αττικής

Σχόλια (2)

 
Ειρήνη
30 Απρ 2021 02:09

Οι επιστήμες υγείας πρέπει να εξετάζονται στα Μαθηματικά που είναι η βάση για την Πληροφορική, τη Βιολογία και τη Φυσική. Έστω και λίγα μαθηματικά όπως αυτά που κάνουν στη Γ Ανθρωπιστικών σπουδών στο λεγόμενο κόντρα μάθημα. Δεν μπορεί οι υποψήφιοι της ιατρικής να μην διδάσκονται Καθόλου Μαθηματικά στην Γ Λυκείου. Χρειάζονται Στατιστική, Πιθανότητες και γεωμετρία του χώρου για την άσκηση της επιστήμης τους. Το ΙΕΠ και το ΠΙ υποστήριξαν πολύ την Πληροφορική, την Κοινωνιολογία, τα Οικοκυρικά-Οικονομία στα ΠΣ., ενώ αγνόησαν και υποβάθμιςαν τα Μαθηματικά. Το υπουργείο οφείλει να μελετά σοβαρά και ορθολογικά τις εκπαιδευτικές ανάγκες και το οικονομικό μέλλον της χώρας αντί να ενδίδει στις εκάστοτε συντεχνιακές πιέσεις προσθέτοντας ώρες σε μαθήματα επειδή συμβαίνει να πλεονάζουν καθηγητές. Το STEM είναι δυστυχώς ανύπαρκτο στα νέα ΠΣ και στους σχεδιασμούς του ΙΕΠ. Οδεύουμε δυστυχώς ολοταχώς προς τα πίσω. Είναι κρίμα που όλες κυβερνήσεις συναγωνίζονται στο λαϊκισμό.

 
Complete Linkage
29 Απρ 2021 19:52

Η "σύνταξη κώδικα" είναι σήμερα θεμελιώδης για τις φυσικές επιστήμες, αλλά και την βιολογία. Καλά όλα αυτά, αλλά θα πρέπει το υπουργείο να μεριμνήσει άμεσα έτσι ώστε οι υποψήφιοι του πεδίου των θετικών σπουδών και των σπουδών υγείας να έχουν την επιλογή να εξετάζονται στο μάθημα της πληροφορικής στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.