Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σύγκλητος ΕΜΠ:Η παρατεινόμενη τηλεκπαίδευση έχει φτάσει στα όριά της προκαλώντας σοβαρές συνέπειες

Να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα, για την ασφαλή σταδιακή επανέναρξη της ακαδημαϊκής λειτουργίας με φυσική παρουσία
Δημοσίευση: 08/05/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η παρατεινόμενη για πάνω από ένα χρόνο χρήση της τηλεκπαίδευσης, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες διδασκόντων και διδασκομένων, έχει φτάσει στα όριά της, προκαλώντας πια σοβαρές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία των Σχολών του Ιδρύματος, αφού βασικά συστατικά του υψηλού επιπέδου των σπουδών του είναι τα εργαστηριακά μαθήματα, οι εργαστηριακές διπλωματικές, η επαφή με την παραγωγή (πρακτικές ασκήσεις) και η διαπροσωπική σχέση διδασκόντων-διδασκομένων.

Αυτό τονίζει σε ανακοινωθέν η Σύγκλητος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και υπογραμμίζει:

Α. Ιδιαίτερα σήμερα που φαίνεται ότι η κοινωνία μπαίνει σε τροχιά επανεκκίνησης είναι επείγουσα ανάγκη να σχεδιασθούν τα βήματα, και κυρίως να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα, για την ασφαλή σταδιακή επανέναρξη της ακαδημαϊκής λειτουργίας με φυσική  παρουσία.

Β. Ζητήματα άμεσης προτεραιότητας προς την κατεύθυνση αυτή είναι:

  1.   Η άμεση δυνατότητα εκπόνησης των πρακτικών ασκήσεων, ανεξαρτήτως του εξαμήνου στο οποίο αυτές -τυπικά- εντάσσονται στο πρόγραμμα σπουδών. Οι πρακτικές ασκήσεις αποτελούν θεμελιώδες στοιχείο της εκπαίδευσης των μηχανικών και η πιθανή αναβολή τους, πέραν της προκαλούμενης παράτασης των σπουδών, συνιστά και κίνδυνο ματαίωσής τους, λόγω του πεπερασμένου αριθμού των θέσεων, ετησίως, για τις διάφορες ειδικότητες των μηχανικών.
  2.   Η δυνατότητα εκπόνησης των εργαστηριακών διπλωματικών, προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου, καθώς και των εργαστηριακών διδακτορικών διατριβών.
  3.  Η δυνατότητα εκπόνησης των εργαστηριακών ασκήσεων, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, για την κατ’ οικονομία αναπλήρωση των απωλειών.
  4.  Η δυνατότητα των Ιδρυμάτων να επιλέξουν τις δια ζώσης εξετάσεις, επειδή εκπαιδευτικά αποτελούν την προτιμητέα διαδικασία αξιολόγησης της επίδοσης των φοιτητών.
  5.   Η καθιέρωση υγειονομικών πρωτοκόλλων και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την ασφαλή πραγματοποίηση των παραπάνω.

Γ. Προς την κατεύθυνση της άμεσης επανέναρξης κρίσιμων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και στην προοπτική της πλήρους επαναλειτουργίας του ΕΜΠ είναι άμεση ανάγκη η δωρεάν διάθεση self-tests στους φοιτητές και σε όλο το προσωπικό που εμπλέκεται στη δια ζώσης εκπαιδευτική δραστηριότητα, η έκτακτη χρηματοδότηση για την προμήθεια απαραίτητου υγειονομικού υλικού, η αύξηση των δρομολογίων του ΟΑΣΑ από και προς την Πολυτεχνειούπολη και η λήψη όλων των μέτρων για την υγειονομικά ασφαλή λειτουργία των Φοιτητικών Εστιών.

Σχόλια (3)

 
princess71
09 Μάιος 2021 13:09

Πολύ σωστά τα όσα ζητάει η Σύγκλητος του ΕΜΠ. Σκέφτηκαν όμως οι ιθύνοντες ότι υπάρχει μεγάλο ποσοστό φοιτητών που έχουν ξενοικιάσει και δεν είναι εφικτό στην παρούσα φάση να γυρίσουν και να ψάχνουν για σπίτι με τα ενοίκια να είναι στα ύψη; Ή θεωρούν ως λύση τη φιλοξενία σε φίλους συμφοιτητές; Διαθέτουν τόσες εστίες ώστε να φιλοξενηθούν όλοι; Ας γίνουν οι εξετάσεις για το εαρινό εξάμηνο με τον τρόπο που έγιναν και στο χειμερινό και από το Σεπτέμβριο να γυρίσουν όλα τα παιδιά στη δια ζώσης εκπαίδευση σύμφωνα πάντα με τα τηρούμενα μέτρα γιατί αυτό είναι το θεμιτό.

 
Αννα
09 Μάιος 2021 08:50

Ξενοικιασαμε ή κάποιοι δεν νοίκιασαν σπιτι , τωρα ωραια ολα αυτα που λέτε αλλα σκεφτείτε ότι δεν γινεται σε 10 μερες να ξεσηκώσουν παλι ολοι νοικοκυριά, συνδέσεις ίντερνετ κτλ. Όπως πηγε πηγε, απο Σεπτεμβρη και με διαβεβαίωση ΚΥΑ του κράτους ότι θα λειτουργήσουν ολα! Δεν είναι οι φοιτητές και οι οικογένειες τους μπαλάκι κανενός! Φτάνει πια, κουράστηκα με, σημερα ανοίγουμε, αυριο κλείνουμε, νοικιάστε ή ξενοικιαστε!

 
φιλελεύθερος
09 Μάιος 2021 08:35

Αυτό το τετράμηνο παρακολούθησα από απόσταση τρία εργαστηριακά μαθήματα. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των διδασκόντων καταλάβαμε όλοι ότι τα εργαστηριακά μαθήματα δεν μπορούν να γίνουν καθ' ολοκληρίαν από απόσταση. Το επόμενο ακαδημαϊκό έτος τα εργαστηριακά μαθήματα, οι πρακτικές ασκήσεις και γενικότερα οι διδακτικές παρεμβάσεις που απαιτούν αλληλεπίδραση με τον πραγματικό κόσμο πρέπει να γίνουν δια ζώσης. Όταν δεν απαιτείται αλληλεπίδραση με τον πραγματικό κόσμο η διδασκαλία από απόσταση είναι ισοδύναμη με τη δια ζώσης ή περισσότερο αποτελεσματική. Τα πανεπιστήμια καλό είναι να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους στη διδασκαλία από απόσταση.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ