Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σύμβουλος του πρωθυπουργού: Δε θα προσλάμβανα κάποιον με διδακτορικό

“Ή διατύπωσή μου ήταν ατυχής και λάθος, ακόμα και για κάποιον που δεν είναι πολιτικός”
Δημοσίευση: 09/05/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Για τις πιο πολλές δουλειές που μπορεί να κάνει κάποιος μετά τις σπουδές του όχι απλώς δεν είναι απαραίτητο το διδακτορικό αλλά είναι και κάτι το αρνητικό. Δε θα προσλάμβανα κάποιον με διδακτορικό αν μου έκανε αίτηση γιατί δείχνει ότι πιθανώς να είναι κάποιος άνθρωπος που δεν έχει απαραιτήτως όρεξη για δουλειά.

Το διδακτορικό απαιτεί μία αφοσίωση αν θέλεις να το κάνεις καλά 4-5-6 χρόνια στην πιο παραγωγική σου ηλικία οπότε είναι κάτι που ουσιαστικά σου καθυστερεί την καριέρα σου».

Η παραπάνω δήλωση ανήκει στον οικονομικό  σύμβουλο  του πρωθυπουργού Αλ. Πατέλη.  

Δήλωση συγγνώμης

Μετά τις αντιδράσεις  ο  Αλ. Πατέλης , ζήτησε συγγνώμη.

“Ήταν ατυχής και λάθος, ακόμα και για κάποιον που δεν είναι πολιτικός” δήλωσε ο Σύμβουλος του πρωθυπουργούς και τόνισε τα εξής:

  • Έχω διδακτορικό από το πανεπιστήμιο του Princeton. Δούλεψα σαν σκυλί για να το αποκτήσω και θαυμάζω άλλους που –σαν εμένα κάποτε–, ξημεροβραδιάζονται στη βιβλιοθήκη για να προκόψουν.
  • Ζητώ συγγνώμη για την διατύπωσή μου σε συνέντευξη που παραχώρησα. Ήταν ατυχής και λάθος, ακόμα και για κάποιον που δεν είναι πολιτικός.
  • Στην συζήτηση αναφερόμουν φυσικά σε συμβουλές για καριέρα στον τραπεζικό τομέα. Ως μάνατζερ παλαιότερα ήμουν υπεύθυνος για αρκετές προσλήψεις. Έχω ζήσει από κοντά τις διαδικασίες, και ξέρω πόσο δύσκολο είναι να ξεχωρίσει κανείς και να πείσει για τις ικανότητές του.
  • Σε μερικές καριέρες –όπως αυτή του ακαδημαϊκού, του ερευνητή επιστήμονα, κοκ– το διδακτορικό είναι απαραίτητο. Σε άλλες δεν είναι προαπαιτούμενο. Συνιστά, όμως, αυτονοήτως μια σημαντική προσωπική κατάκτηση.
  • Πιστεύω και σε αυτόν που δεν είχε ευκαιρίες. Και ναι, πρέπει να του δοθεί η δυνατότητα να αποδείξει τις ικανότητές του. Πολλοί μοχθούν. Και πρέπει να στηριχθούν.
  • Χτίζουμε μια Ελλάδα στην οποία όλοι μπορούμε να πετύχουμε, στον τομέα που επιθυμεί ο καθένας, με βάση την εργατικότητα».

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία για την απάντηση Πατέλη

Η καθυστερημένη συγγνώμη του κ. Πατέλη, που θεωρεί ότι όσοι νέοι επιλέγουν να ασχοληθούν με την επιστήμη τους είναι τεμπέληδες, είναι παντελώς προσχηματική. Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη επιβεβαιώνει εδώ και δύο χρόνια με τα πεπραγμένα της την αντίληψη που έχει για τους νέους και τους επιστήμονες της χώρας.

Πρώτα υποτίμησαν τα πιο μορφωμένα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας με το φιάσκο του σκοιλ-ελικικού.
Στη συνέχεια για μήνες συκοφάντησαν τη νεολαία που εργάζεται και σπουδάζει κάνοντας λόγο για «ανεύθυνους που διασπείρουν τον κορωνοϊό».
Μετά αποφάσισαν εν μέσω πανδημίας να πετάξουν 25.000 δεκαοχτάχρονους εκτός πανεπιστημίων για να έχουν πελατεία τα κολέγια.
Και τώρα προωθούν ένα νομοσχέδιο που θα καταργεί το οκτάωρο και τους καταδικάζει να δουλεύουν απλήρωτοι και ανασφάλιστοι, χωρίς κανέναν έλεγχο της αυθαιρεσίας

Δεν έχει ξαναϋπάρξει κυβέρνηση που να μισεί και να φοβάται τόσο πολύ τις νέες και τους νέους της χώρας της.

Σχόλια (66)

 
@Αυστηρώς ακατάλληλο (λόγω ώρας), @Άσχετοι
13 Μάιος 2021 21:39

Μα προφανώς δεν υποστηρίζει κανείς την άποψη περί τεμπέληδων διδακτόρων! Ούτε μίλησε κανείς για βολεμένους που κάνουν το χόμπι τους....'Ίσα ίσα!!!! Κανείς μας δεν είναι τεμπέλης ούτε βολεμένος....

Απλά, τόνισα πώς η απόκτηση διδακτορικού θα έπρεπε να είναι μια κοπιώδης προσωπική ακαδημαϊκή επιλογή , με συγκεκριμένο όμως ακαδημαικο-ερευνητικό προσανατολισμό, χωρίς να θεωρείται απαραίτητα ώς μετρήσιμο προσόν για ΚΑΘΕ θέση και ΚΑΘΕ δραστηριότητα, ακόμα και άσχετη με το αντικείμενο του, στην ευρεία αγορά εργασίας...Και ότι ένα διδακτορικό, ναι, μπορεί να είναι ασύμβατο με συγκεκριμένες θέσεις... Και ναι, προφανώς θα προσλάβω τον διδάκτορα για να παράγει έρευνα πρωτότυπο έργο και καινοτομία αλλά δε θα τον προσλάβω για να βαράει σφραγίδες!!!!!!!

Τώρα αν στο ελλάντα έχουμε συνδέσει το διδακτορικό με την μοριοδότηση-πριμοδότηση για κάθε λογής και είδους θέση (ιδίως δημόσια), άλλο κεφάλαιο!

Γνωρίζουμε όλοι οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ, ότι, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, η προσπάθεια απόκτησης διδακτορικού δεν είναι συνειδητή επιστημονική-ακαδημαϊκη επιλογή, αλλά συνειδητή προσπάθεια απόκτήσης επιπλέον προϊόντος για κτήση ή διατήρηση 'θέσης' και αύξησης αποδοχών, και δή στο δημόσιο... Και οκ, πήρα το διδακτορικό, τι νόημα έχει να το κορνιζάρω, να το επιδεικνύω όποτε μου τάζουν θέση ή μισθό και να σταματήσω κάθε ακαδημαϊκή προσπάθεια μετά την κτήση του? Ναι, υπάρχουν πάμπολλες περιπτώσεις 'κορνιζαρισμένων΄ διδακτορικών και είναι κρίμα..... Αυτά, και μόνο, δεν ευτελίζουν την ουσία του διδακτορικού;

Οι πρόσφατες φήμες, άλλωστε, για εφαρμογή αξιολόγησης βάσει μετρήσιμων ακαδημαϊκών προσόντων, αύξησαν κατακόρυφα την ζήτηση για μεταπτυχιακά και διδακτορικά και επιπλέον τίτλους στο δημόσιο, και τώρα, φτάσαμε, διδακτορικά να μοιράζονται ωσάν καραμέλες.... Και οι παροικούντες, επίσης γνωρίζουν τη διάκριση μεταξύ πραγματικού Διδακτορικού και ''διδακτορικού''........

Αλήθεια -και απευθύνομαι στους τους συνειδητοποιημένους επιστημονικά διδάκτορες-, θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον, το πόσο θα μειωνόταν ο αριθμός των υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών και διδακτόρων στα ελληνικά πανεπιστήμια, αν έπαυε η τιτλολαγνεία-τιτλολατρεία του ελληνικού δημόσιου τομέα κι αν το μεταπτυχιακό-διδακτορικό αποτελούσε πραγματικά αυστηρά επιστημονικό-ακαδημαϊκό-ερευνητικό προσόν και όχι προσόν για κτήση οποιασδήποτε καρέκλας...

 
ένας μη διδάκτορας
13 Μάιος 2021 19:56

Όντας μη διδάκτορας, δεν θα μπορούσα άλλωστε τον καιρό μου είμαι απόφοιτος ΤΕΙ, αρκετά χρόνια πριν, έχω συνεργαστεί με διδάκτορες σε εργασιακό χώρο και ο τρόπος που σκέφτονταν και αντιμετώπιζαν τα θέματα ήταν πολύ διαφορετικός από των άλλων, τα αντιμετώπιζαν σφαιρικά και οι λύσεις που δίνανε κανείς άλλος δεν μπορούσε να τις φανταστεί. Αυτά για τον οινοποιό που λέει κάποιος.

 
Διοίκηση
13 Μάιος 2021 11:19

Μερικοί κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια!!!
Συμφωνώ απόλυτα με τον χρήστη ΔΕΠ (11 Μάιος 2021 09:45)

 
Άσχετοι
12 Μάιος 2021 06:25

Και τι δεν διαβάζουμε! Ότι το διδακτορικό το κάνουν όσοι έχουν την πολυτέλεια να ξοδέψουν 5-6 χρόνια. Χα, χα! Εγώ πάντως και αμέτρητοι άλλοι το κάναμε ενώ δουλεύαμε. Και με απίστευτη έλλειψη χρόνου και υπό πίεση. Γι'αυτό και ματώσαμε μέχρι να ολοκληρωθεί. Δεν εισπρατταμε εμβάσματα από τον ζαμπλουτο μπαμπά μας. Αυτό προς απάντηση όσων θεωρούν ότι όλοι οι διδάκτορες έχουν λύσει το οικονομικό τους και κάνουν διδακτορικό για πλάκα ή ακόμη χειρότερα για τα μόρια! Ένα καλό διδακτορικό δεν μπορείς να το κάνεις για τα μόρια!

 
Αυστηρώς ακατάλληλο (λόγω ώρας)
12 Μάιος 2021 01:51

@Περι διδακτορικών και εργασίας....
Καλή και φιλότιμη η προσπάθειά σας.... αλλά η απόσταση μεταξύ οποιουδήποτε λογικού ή λογικοφανούς επιχειρήματος, με το να "βαφτίσουμε" τους διδάκτορες τεμπέληδες και ότι δεν θα τους προσλαμβάναμε, είναι όση μεταξύ της αγοράς του Αλ Χαλίλι και του Princeton (που πήρε κι ο ίδιος το διδακτορικό του).

Προαπαιτούμενο δεν είναι από μόνο του τίποτα και πουθενά. Προαπαιτούμενο καθιστούν κάτι, οι εξελίξεις και οι ανάγκες. Ακόμη και στον ακαδημαϊκό-ερευνητικό χώρο πχ, δεν ήταν προαπαιτούμενο ένα διδακτορικό πριν από 40 χρόνια στη χώρα μας.

Τέλος, εάν πραγματικά ξέρετε έστω και έναν διδάκτορα "στην κατασκευή σιδηρογεφυρών", ή "στην βιοτεχνολογία", ή "στην αεροδιαστημική μηχανική", ή "στην ινδουιστική φιλοσοφία", ή τέλος "στην αναπαραγωγή της μύγας τσε τσε"...... και που ο διδάκτορας αυτός πήγε στον κ. Πατέλη να του ζητήσει δουλειά, τότε :
α) ή δεν κατάλαβε ακριβώς τι δουλειά κάνει ο ίδιος ο κ. Πατέλης (ούτε κι εγώ κατάλαβα είναι η αλήθεια),
β) ή πίστεψε στις προεκλογικές πρωθυπουργικές εξαγγελίες για "πολλές και καλές δουλειές για όλους",
γ) ή ήταν πραγματικά απελπισμένος,
δ) ή ήταν πραγματικά αισιόδοξος,
ε) ή ήταν άγνωστη(ακόμη) παρενέργεια κάποιου εμβολίου.
Άλλη περίπτωση, δεν μπορώ να σκεφθώ τέτοια ώρα που είναι. Κι αν σκεφθώ, δεν θα είναι δημοσιεύσιμη.....

 
@περι διδακτορικών και εργασίας 13:42
11 Μάιος 2021 23:32

"Αν είχατε μία εταιρεία παραγωγής κρασιών και σας ερχόταν για μηχανολόγος ένας κύριος με διδακτορικό στην αεροδιαστημική μηχανική θα τον προτιμούσατε μόνο και μόνο λόγω διδακτορικού έναντι άλλων υποψηφίων με πτυχίο ΤΕΙ οινολογίας και ειδίκευση στις μηχανές εμφιάλωσης?"

Το ξέρετε βέβαια ότι στην χώρα μας θεωρείται απολύτως φυσιολογικό να νομοθετεί το κράτος και να επιβάλει επαγγελματικά δικαιώματα που να επιβάλουν και στον ιδιοκτήτη να προτιμήσει όχι τον διδάκτορα αλλά έναν με λιγότερα ακαδημαϊκά προσόντα από διδακτορικό. Έναν με ένα integrated master ή αλλιώς δίπλωμα. Το overqualification σαν μέριμνα, ιδίως όταν πρόκειται για το δημόσιο, απλά δεν υπάρχει στον ορίζοντα.

 
ένας μη διδάκτορας
11 Μάιος 2021 20:53

@Περι διδακτορικών και εργασίας....11 Μάιος 2021 13:42
Πλέον δεν πρέπει να απορεί γιατί η Ελλάδα είναι εδώ που είναι και όχι αλλού.
Γιατί να φτιάξει Ελληνική εταιρεία UAVs για τον Στρατό αφού ένας πολύ ωραίος εισαγωγέας θα το φέρει έτοιμο και δεν θα χρειαστεί διδάκτορες και άλλους τέτοιους τύπους να τους πληρώνει.
ΚαλΥνΗχτα.

 
Περι διδακτορικών και εργασίας....
11 Μάιος 2021 13:42

Δε βρίσκω κάτι παράλογο σε αυτά που ισχυρίζεται ο κος Πατέλης: Καλό το διδακτορικό, απαιτεί, σαφώς, πολύ κόπο και προσπάθεια , είναι μια σημαντική προσωπική κατάκτηση, δεν είναι προαπαιτούμενο για εργασία σε κλάδους πλην των ακαδημαϊκών- ερευνητικών... Διαφωνεί κανείς?

Ο κος Πατέλης διατύπωσε απλά ελλιπώς μία σωστή άποψη: " Δε θα προσλάμβανα κάποιον με διδακτορικό αν μου έκανε αίτηση ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΘΕΣΗ γιατί δείχνει ότι πιθανώς να είναι κάποιος άνθρωπος που δεν έχει απαραιτήτως όρεξη για δουλειά ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΘΕΣΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΒΑΤΗ ή ΕΪΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΗ ΜΕ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΤΟΥ ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥ ΤΟΥ" . Επιπρόσθετα, στα χρόνια που κάποιος δαπάνησε για ένα διδακτορικό, επικεντρωμένος σε ένα και μόνο -πιθανά εντελώς θεωρητικό- αντικείμενο, απομονωμένος από το πραγματικό εργασιακό περιβάλλον, κάποιος άλλος προτίμησε να τα αναλώσει για απόκτηση τεχνογνωσίας και εμπειρίας πεδίου, αποκτώντας τριβή και άμεσα εφαρμόσιμη γνώση και καθιστώντας εαυτόν πολύ πιο χρήσιμο, αποδοτικό και λιγότερο δαπανηρό για την απασχόλησή του σε ίδιου τύπου εργασία.

Υπό τα παραπάνω, δίνω στον κο Πατέλη πολλά δίκια... Καλά τα διδακτορικά, αλλά εκεί που πραγματικά πιάνουν τόπο βρε παιδια!

Στον ευρύτερο κόσμο της εργασίας (εκτός Ελλάδος, καθώς φαίνεται), συνηθίζεται να υπάρχουν περιγράμματα θέσεων: "για να σε προσλάβω στη θέση αυτή θέλω αυτό κι αυτό κι αυτό το προσόν, τίποτα παραπάνω τίποτα παρακάτω, θα σε δω και προσωπικά, θα συνεκτιμήσω την εμπειρία σου και αποφασίζω. Θα κάνεις αυτά κι αυτά. Και θα σε πληρώσω, ανεξαρτήτως διδακτορικών και άλλων προσόντων μόνο γι αυτά που πρόκειται να προσφέρεις, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σου".

Αλήθεια, αν είχατε να διαλέξετε για την κατασκευή του σπιτιού σας ανάμεσα σε έναν πολιτικό μηχανικό, με διδακτορικό με θέμα την κατασκευή σιδηρογεφυρών, που δεν έχει αναλάβει ποτέ ούτε μια κατασκευή οικίας και δεν ε΄χει επιβλέψει ποτέ έργο, και σε έναν πολιτικο μηχανικό με απλό πτυχίο αλλά με μεγάλη εμπειρία στη δόμηση και portfolio με αρκετά έργα? Θα διαλέγατε τον διδάκτορα και θα τον πληρώνατε και χρυσό? Μπα, δε νομίζω....

Αν είχατε μία εταιρεία ασφαλειών και προσλαμβάνατε για γραμματέα μία κυρία με διδακτορικό στην βιοτεχνολογία, επειδή απλά έψαχνε για δουλειά δε θα είχατε την ανασφάλεια ότι θα σας εγκαταλείψει μόλις βρει κάτι καλύτερο και πιο κοντά στη δική της αυτοαντίληψη? Η ίδια, πιστεύετε, θα ήταν ικανοποιημένη με τον τύπο εργασίας και τη θέση και τις απολαβές της και θα έδειχνε ζήλο για δουλειά ρουτίνας και μάλιστα με έναν μισθό γραμματέως?

Αν είχατε μία εταιρεία παραγωγής κρασιών και σας ερχόταν για μηχανολόγος ένας σοβαρότατος κύριος με διδακτορικό στην αεροδιαστημική μηχανική θα τον προτιμούσατε μόνο και μόνο λόγω διδακτορικού έναντι άλλων υποψηφίων με πτυχίο ΤΕΙ οινολογίας και ειδίκευση στις μηχανές εμφιάλωσης?

Κι αν ο υπάλληλος σας, ο Μίμης, που εργάζεται ως επόπτης προσωπικού σας έφερνε ένα διδακτορικό στην ινδουιστική φιλοσοφία και απαιτούσε να πάρει επίδομα διδακτορικού και να αναβαθμιστεί σε διευθυντή προσωπικού επειδή ο υφιστάμενος διευθυντής έχει απλό πτυχίο και μεταπτυχιακό σε HR, θα του κάνατε το χατήρι?

Και γιατί, μιας και μιλάμε για εκπαίδευση, να προτιμήσω πχ. για το μάθημα της τεχνολογίας στο γυμνάσιο έναν εκπαιδευτικό με διδακτορικό στην αναπαραγωγή της μύγας τσε τσε, δίνοντάς του και επίδομα διδακτορικού και τέσσερα ΜΚ επιπλέον, και όχι έναν πτυχιούχο ΤΕΙ μηχανολογίας με ΑΣΠΑΙΤΕ? Θα διδάξει το συγκεκριμένο μάθημα καλύτερα ο διδάκτωρ??

 
ΔΕΠ
11 Μάιος 2021 09:45

Να ακολουθήσει τη συμβουλή του κ. Πατέλη ο κ. Μητσοτάκης και να τον στείλει σπίτι του. Αφού και ο ίδιος είναι κάτοχος διδακτορικού, άρα σύμφωνα με τα όσα μας είπε δεν έχει όρεξη για δουλειά, ας φύγει.

 
@Δρ ΕΔΙΠ
11 Μάιος 2021 09:01

Μάλιστα. Πιστεύετε ότι μόνο οι Ερευνητές του εξωτερικού θα μας σώσουν και πιστεύετε ότι εμείς είμαστε σε χειρότερη θέση από ότι άλλες χώρες ακόμα και της ΕΕ. Οπως αυτό που γράφετε <<Αυτες οι δημοσιευσιεις ειναι οπως προβλεπεται διεθνως σε διεθνη περιοδικα με κριτες που ειναι αναγνωρισμενα απο διεθνεις βασεις οπως π.χ η scopus ή webscience ? η ειναι περιοδικα μη αναγνωρισημα ( π.χ Impact Factor <1) >> είναι αντίφαση. Οι διεθνείς κατάλογοι έχουν πάνω απο 6500 περιοδικά και πολλά από αυτά έχουν Impact Factor <1. Πως θα κρίνεις τα περιοδικά? Σε καμμία χώρα στον κόσμο δεν κάνεις βιβλιογραφική εκτίμηση ενός διδακτορικου. Πάντα υπάρχει μια επιτροπή που κρίνει τα αποτελέσματα επι της ουσίας ή ότι εχει εφαρμοστεί μια ερευνητική μεθοδολογία. Ο κ.Πατέλης είπε το εξής απλό: ότι το να είσαι κοντά στα 30 με διδακτορικό και χωρίς εργασιακή πραγματική εμπειρία δε σημαίνει ότι πάντα είσαι πιο motivated από ένα νεώτερο 3-5 χρόνια που την ενέργεια θα τη ρίξει στη δουλειά του και θα κτίσει την καριέρα του. Αυτό δεν είναι απόλυτα σωστό διότι αν κάτι πάει στραβά οι τίτλοι σπουδών θα σου δώσουν νέες διεξόδους. Από την άλλη εισάγει μια ελιτιστικη θέση ότι εγω που εχω διδακτορικό δε θα προσλάμβανα κάποιον με διδακτορικο. Ομως τέτοιες δηλώσεις δεν εξυπηρετούν σε κάτι. Η ιδέα είναι όποιος κανει διδακτορικό πρέπει να έχει μεράκι και αν θέλει να μείνει στον ερευνητικό χώρο πρέπει να συνεχίσει να είναι ενεργός.

 
Δρ ΕΔΙΠ
11 Μάιος 2021 08:05

O κ. Πατελης εθιξε ενα πολυ σοβαρο θεμα , οπως αυτο της απονομης διδακτορικων στην Ελλαδα αλλα με τελειως λαθος τροπο. Το Θεμα της αναθεσης και απονομης διδακτορικων τιτλων στην Ελλαδα ειναι ενα θεμα που αν το κρατος δεν δρασει γρηγορα και το αφησει μονο στα Πανεπιστημια θα εξελειχθει σε μια ακομα ανοικτη πληγη. Απο τι στιγμη που καλειται το κρατος να "πληρωσει" ενα τετοιο τιτλο ή με επιδοματα ή με μοριοδοτησεις εχει το δικαιωμα να ελεγξει την ποιοτητα τους . Με την υπερπαραγωγη τετοιων τιτλων εχουμε ξεφτιλισει και και αυτο το θεσμο. Περα απο τα Πανεπιστημια που αφειδως και ασυνειδητα σε πολλες περιπτωσεις μοιραζουν αυτα τα χαρτια πρεπει να θεσπισθει απο το κρατος ενα οργανο που θα αποτελειται αποκλειστικα απο ερευνητες του εξωτερικου που θα εξεταζουν με τι δημοσιευσεις αποκτηθηκε αυτο το διδακτορικο. Διοτι ως εφευρετικος λαος εχουμε βρει πολλες μορφες δημοσιευσεων που ειναι και το αποκλειστικο κριτηριο του Διδακτορικου τιτλου. Αυτες οι δημοσιευσιεις ειναι οπως προβλεπεται διεθνως σε διεθνη περιοδικα με κριτες που ειναι αναγνωρισμενα απο διεθνεις βασεις οπως π.χ η scopus ή webscience ? η ειναι περιοδικα μη αναγνωρισημα ( π.χ Impact Factor <1) οπου με μια καταβολη εως 1000 ευρω σου κανουν δεκτο ότι γραφεις η μηπως ειναι ιστοσελιδες online περιοδικα ή προδημοσιευσεις ( arxiv...) η σε συνεδρια και σε διαφορα meetings που διοργανωνται για αυτο το λογο η ακομα χειροτερα σε εφημεριδες. Η συσταση ενος τετοιου οργανου θα δρουσε αποτρεπτικα για τους επιτηδειους δικαιωνοντας παραλληλα αυτους που χρονια ταλαιπωριουνται να αποκτησουν ενα τετοιο τιτλο αποκαθιστωντας τα πραγματα στα ματια ολων ακομα και του κ. Πατελη.

 
Τεμπέλα διδακτόρισσα με 2 πτυχία και Master
10 Μάιος 2021 23:11

Κ. Πατελη, θα ήθελα πολύ να σας απαντήσω όπως επιθυμώ... αλλά με έχει πιάσει μια τεμπελιά...
Ειλικρινά τώρα, κ. Πατελη: Ούτε κι εγώ θα σας προσλάμβανα με ή χωρίς διδακτορικό.

 
Τυχαίο; Δεν νομίζω
10 Μάιος 2021 23:03

Ότι τάχα είναι ατυχής δήλωση δεν τα χαφτουμε. Ετσι οραματίζονται κάποιοι τον εργαζόμενο του μέλλοντος. Υπανάπτυκτο, υπαμειβόμενο, ανειδίκευτο, με δεξιότητες όχι γνώσεις, με επίφανειακη προσέγγιση, όχι εμβάθυνση. Ο διδάκτορας σε κανονικές συνθήκες κοστίζει περισσότερο μισθολογικα από αυτό που θα ήθελαν να του δίνουν, έτσι δεν είναι;

 
Freeman
10 Μάιος 2021 22:38

Και έσπαγα το κεφάλι μου γιατι δεν με κάναν ΔΔΕ αν και έχω δύο διδακτορικά. Κακώς τα δήλωσα...

 
ένας μη διδάκτορας
10 Μάιος 2021 17:40

Πρώτα από όλα "Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια", για όσους δεν μπορούν (μάλλον τεμπέληδες).
Δεύτερον, απλά φαίνεται γιατί η Ελλάδα δεν έχει βιομηχανία (εκτός βέβαια από την εξαιρετικά πού πολύ πολύ βαριά βιομηχανία του Τουρισμού).
Φυσικά και κάποιος Ελληνάρας δεν θα προσλάμβανε κάποιον με διδακτορικό θα αισθανόταν υποδεέστερος.
Βέβαια να αναλογιστούμε που θα ήμασταν σήμερα εάν κάποιοι τεμπέληδες δεν ασχολιόταν εκεί στο τέλος του 19ου και αρχές του 20ου αιώνα με το "μέλαν σώμα" και την εξήγηση του φωτοηλεκτρικού φαινομένου και γιατί τα ηλεκτρόνια γυρνάν γύρω από τον πυρήνα κατά κάποιους σχολιαστές αυτά δεν προσέφεραν τίποτε τότε στην ανθρωπότητα.
Αυτάάάάά!!!!!!!!!!!!!!1

 
Dario Moutso
10 Μάιος 2021 17:35

@ΓΙΩΡΓΟΣ10 Μάιος 2021 09:07
Τα χαρτιά αυτά όπως πολύ σωστά λες θα μεταφραστούν σε μόρια. Πιθανολογώ ότι θα υπάρχει και μια πολύ μικρή μειοψηφία που θα συνεχίσει την όποια έρευνα με σκοπό να μεταπηδήσουν σε κάποιο ΑΕΙ (τώρα αν το καταφέρουν άλλο θέμα). Ευτυχώς για τα παιδάκια η συντριπτική πλειοψηφία με το που πάρει το χαρτί (=μόρια) σταματάει ν ασχολείται.

@Θύμιος10 Μάιος 2021 13:17
Δεν είναι μόνο το ότι έχεις ένα χαρτί. Είναι τι χαρτί έχεις, και από που το έχεις, και έλα πες μου μετά ότι αν είχες μια επιχείρηση δεν θα προσλάμβανες κάποιον τέτοιον <<τύπο>> για συνεργάτη σου..... Ευτυχώς που δεν ασχολήθηκες με επιχειρήσεις....

@Μπάμπης10 Μάιος 2021 11:46
Πιθανολογώ ότι έχεις απόλυτο δίκιο σ' αυτό που λες. Οι εταιρείες στις οποίες αναφέρεσαι διοικούνται από κάποιον που τον ορίζει η συνέλευση των μετόχων. Το μοναδικό προσόν που ενδιαφέρει την συνέλευση των μετόχων είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους, οπότε κοιτάν άλλες <<δεξιότητες>> και όχι χαρτιά. Να είσαι σίγουρος όμως ότι στο προσωπικό αυτών των εταιρειών υπάρχουν πολλοί με διδακτορικά που δουλεύουν και αμείβονται πολύ καλά.

@Apostolos10 Μάιος 2021 04:59
Πίστεψέ με δεν είναι τόσο δύσκολο δεν είναι να βρεις δουλειά στην Ελληνική αγορά εργασίας με διδακτορικό.

@Εκπαιδευτικός10 Μάιος 2021 01:09
Γιατί συνάδελφε θα πρέπει να πληρώνονται οι υποψήφιοι διδάκτορες από το ΑΕΙ (αν και σήμερα οι περισσότεροι πληρώνονται από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα); Τι είναι συνάδελφε το ΑΕΙ; Γραφείο ευρέσεως εργασίας;

 
Princeton ή Πνίξτον?
10 Μάιος 2021 17:29

Νομίζω ότι πιο άστοχη και υποτιμητική δήλωση για τη νέα γενιά και τους φοιτητές της χώρας, ΔΕΝ θα μπορούσε να γίνει. Ειδικά από κάποιον σε τέτοια θέση. Αν το έλεγε ο αξιότιμος μανάβης της γειτονιάς μου, που δεν μπόρεσε να σπουδάσει στο Princeton και ήταν αναγκασμένος να δουλεύει από τα 12, τουλάχιστον εκεί, θα έδειχνα κατανόηση.

 
Dario Moutso
10 Μάιος 2021 17:27

@ΓΙΩΡΓΟΣ10 Μάιος 2021 09:07
Τα χαρτιά αυτά όπως πολύ σωστά λες θα μεταφραστούν σε μόρια. Πιθανολογώ ότι θα υπάρχει και μια πολύ μικρή μειοψηφία που θα συνεχίσει την όποια έρευνα με σκοπό να μεταπηδήσουν σε κάποιο ΑΕΙ (τώρα αν το καταφέρουν άλλο θέμα). Ευτυχώς για τα παιδάκια η συντριπτική πλειοψηφία με το που πάρει το χαρτί (=μόρια) σταματάει ν ασχολείται.

@Θύμιος10 Μάιος 2021 13:17
Δεν είναι μόνο το ότι έχεις ένα χαρτί. Είναι τι χαρτί έχεις, και από που το έχεις, και έλα πες μου μετά ότι αν είχες μια επιχείρηση δεν θα προσλάμβανες κάποιον τέτοιον <<τύπο>> για συνεργάτη σου.....

@Μπάμπης10 Μάιος 2021 11:46
Πιθανολογώ ότι έχεις απόλυτο δίκιο σ' αυτό που λες. Οι εταιρείες στις οποίες αναφέρεσαι διοικούνται από κάποιον που τον ορίζει η συνέλευση των μετόχων. Το μοναδικό προσόν που ενδιαφέρει την συνέλευση των μετόχων είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους, οπότε κοιτάν άλλες <<δεξιότητες>> και όχι χαρτιά. Να είσαι σίγουρος όμως ότι στο προσωπικό αυτών των εταιρειών υπάρχουν πολλοί με διδακτορικά που δουλεύουν και αμείβονται πολύ καλά.

@Apostolos10 Μάιος 2021 04:59
Πίστεψέ με δεν είναι τόσο δύσκολο δεν είναι να βρεις δουλειά στην Ελληνική αγορά εργασίας με διδακτορικό.

@Εκπαιδευτικός10 Μάιος 2021 01:09
Γιατί συνάδελφε θα πρέπει να πληρώνονται οι υποψήφιοι διδάκτορες

 
Δρ. ΠΕ.04
10 Μάιος 2021 15:16

Στις κρίσεις αν δοθεί βαρύτητα στην προϋπηρεσία μην διαμαρτυρηθείτε, εσείς οι βασιλικοτεροι του βασιλέως!!!
Οψομεθα!!!

 
@θυμιος
10 Μάιος 2021 15:06

Αν ήταν έτσι θα ξεκινούσαμε νωρίς δουλειά από 18 μη σου πω, για να συμπληρώνουμε Χρόνια που θεωρείς σημαντικά χωρίς πτυχία και μεταπτυχιακά. Δουλειά και τίποτε άλλο! Ε;

 
Νίκος
10 Μάιος 2021 15:00

Πάντως για σύμβουλος πρωθυπουργού μιας χώρας το να μην μπορείς να διατυπώσεις σωστά αυτό που θες να πεις δημόσια είναι πρόβλημα και σίγουρα δεν δίνει εικόνα έμπειρου επαγγελματία....

 
Νίκος
10 Μάιος 2021 14:50

Αν κάποιος μπορεί να βιοποριστεί χωρίς να εργαστεί για 4~6 χρόνια, έχει την άνεση χρόνου να κάνει διδακτορικό. Αν έχει και κατάλληλες γνωριμίες στον ακαδημαϊκό χώρο τότε είναι ακόμα πιο εύκολο!
Το θέμα είναι γιατί το κάνει? Κάνεις έρευνα προκειμένου να γίνεις επιστήμονας και να εργαστείς σε ένα ερευνητικό κέντρο (για μεταδιδακτορική έρευνα), να συνεχίσεις την έρευνα σου βαθύτερα και μέχρι να προσθέσεις ουσιαστικά στην ανθρώπινη γνώση. Ορισμένοι το κάνουν αυτό, σε ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού που υπάρχει η δυνατότητα , το ενδιαφέρον και η χρηματοδότηση (και από μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες).
Στην Ελλάδα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα περισσότερα καλά διδακτορικά που κάνουν οι Έλληνες στο εξωτερικό διότι πρώτα από όλα δεν υπάρχουν οι υποδομές ούτε το ενδιαφέρον από τις μικρές Ελληνικές εταιρείες που κινούνται στο χώρο των υπηρεσιών κυρίως.
Τα διδακτορικά που γίνονται εν ελλάδι έχουν στόχο τα μόρια διορισμού στο δημόσιο και για ορισμένες θέσεις μέσα στα Πανεπιστήμια όπου κυριαρχεί η οικογενειοκρατία. Βεβαία υπάρχουν και αυτοί που κάνουν το διδακτορικό μόνο και μόνο για τον τίτλο δόκτωρ!!

 
Θύμιος
10 Μάιος 2021 13:17

Δεν είναι καθόλου παράλογο. Το διδακτορικό δεν έχει σχεδόν καμιά αξία πέρα από τον ακαδημαϊκό χώρο, δεν εξαργυρώνεται στην αγορά εργασίας. Ένα μικρό επίδομα είναι. Μπορεί να θέλει πολλή δουλειά, και να δείχνει ότι έχεις τα προσόντα να βρεις κάτι καινούργιο (που μπορεί να είναι αλλά συνήθως δεν είναι τόσο σημαντικό για την ανθρωπότητα). Πόσες δουλειές στηρίζονται στην καινοτομία που θα μπορούσε να προκύψει από μια τέτοια έρευνα; Και αν ρίξετε μια ματιά στο didaktorika πόσα από αυτά νομίζετε ότι έχουν αντίκρυσμα σε μια εταιρία, σε ένα εργοστάσιο, ακόμα και σε ένα νοσοκομείο; Εγώ θα προτιμούσα να προσλάβω στην επιχείριση έναν που θα είχε φάει 5 χρόνια στην δουλειά στην πράξη, παρά 5 χρόνια για διάβασμα θεωρίας.

 
Τασος
10 Μάιος 2021 12:16

Ευτυχώς που υπάρχουν εργαζόμενοι που προσπαθούν συνεχώς και βελτιώνονται και δεν κάθονται με το ρολόι στο χέρι! Τα προσόντα είναι θετικά για κάθε υπηρεσία κι όχι αρνητικά. Διαφορετικά θα μέναμε με τις αρχικές σπουδές και εννιά έχει ο μήνας, ο μισθός πέφτει.

 
Rip
10 Μάιος 2021 12:03

Οι δεξιουληδες κατηγορούν το Σύριζα για τις δηλώσεις του συμβούλου του πρωθυπουργού α ξέχασα μίλησε και ο Σύριζα μα δεν κυβερνάει αυτός αλλά οι άριστοι... Έχετε να χορτασετε αριστεία...

 
Επιστήμονας και Διδάκτορας
10 Μάιος 2021 12:02

η συγκεκριμένη τοποθέτηση έχει προωθηθεί στα κοινωνικά δίκτυα και στα emails χιλιάδων επιστημόνων στην Ελλάδα και το εξωτερικό και δυστυχώς έχει απογοητεύσει τους πάντες.
Ιδιαίτερα στο εξωτερικό αρχίζουν να θεωρούν ότι δεν υπάρχει περιβάλλον για επιστροφή παρά μόνο των εκλεκτών, που φεύγουν και επιστρέφουν με προσόντα μέσα από ένα καλά οργανωμένο σύστημα προβολής και ανάδειξης ημετέρων στελεχών.
Οπότε πάνε στον κάλαθο των αχρήστων όσα ανακοινώνονται για χρηματοδοτήσεις και ενισχύσεις επιστημόνων ώστε να επιστρέψουν και να διαπρέψουν στην χώρα τους. Θα προτιμήσουν να παραμείνουν στο εξωτερικό, σε οργανωμένες κοινωνίες που τους εκτιμούν και δεν τους θυσιάζουν στο πλαίσιο μιας συνέντευξης.

 
μια συγνώμη δεν είναι αρκετή
10 Μάιος 2021 11:54

Δεν αρκεί το συγνώμη λάθος, ιδιαίτερα με την δήλωση που αναφερόταν στην προσωπική του προσέγγιση κατά την αξιολόγηση βιογραφικών όταν ο ίδιος είχε διδακτορικό. Είναι σαν να λέει κάποιος, εγώ έχω διδακτορικό αλλά εσένα δεν σε προσλαμβάνω για συνεργάτη μου γιατί έχεις διδακτορικό....δεν βγάζει νόημα....
Σε κάθε περίπτωση η προσωπική μου εμπειρία από το εξωτερικό είναι ότι όποιος κάνει τέτοια εμφατικά λάθη, ζητάει συγνώμη και παραιτείται άμεσα. Οτιδήποτε άλλο δείχνει προχειρότητα και έλλειψη συνείδησης.
Συμπληρωματικά κάποιος μπορεί να συμπεράνει ότι εκτιμάει τα διδακτορικά βάσει προσωπικού βιώματος στην πρώτη τους τοποθέτηση, που αναγνωρίζεται σαν αυθεντική, και όχι στην δεύτερη τοποθέτηση που επιχειρεί να ανάδειξη τον εαυτό του σαν σκληρά εργαζόμενο για το διδακτορικό του.

 
Μπάμπης
10 Μάιος 2021 11:46

Νομίζετε ότι όλες οι σοβαρές και μεγάλες εταιρίες ανά τον κόσμο διοικούνται από αυτούς που έχουν διδακτορικό; Για στείλτε μια αίτηση κάπου εσείς που νομίζετε ότι παντού είναι Ελληνικό Δημόσιο (μπήκα- δεν με αξιολογεί κανένας) και μην βάζετε και άλλα ποιοτικά στοιχεία καθώς και ΕΜΠΕΙΡΙΑ να δούμε θα τους δείτε;Οι Έλληνες έχουν κατά νου ότι οι σπουδές οδηγούν υποχρεωτικά σε μια θέση στο δημόσιο!

 
@πολύ δάκρυ
10 Μάιος 2021 11:25

ενώ τώρα κλαίνε οι δεξιούληδες που παραγκώνισαν - παρά τα έτοιμα και άριστα νομοσχέδια- διαφόρους με διαδικασίες-παρωδία (κανένας ημέτερος δεν ευνοείται, ε ; ). πήξαμε σε αριστερές και δεξιές ιδεοληψίες. νομοσχέδιο στελεχών τώρα με προσόντα μηδενικά και ευκαιρία ανά διετία ΣΕ ΟΛΟΥΣ να έχουν εμπειρία, δεν είναι στρατός ή νοσοκομείο το σχολείο. εκτός αν θέλουν κομματικούς στρατούς μόνο !

 
Μελίτακας ο Α΄
10 Μάιος 2021 10:07

Βρε παιδιά, πολλή αυστηρότητα βλέπω... και έντρομος σκέφτομαι:
- Έτσι θα αξιολογηθώ κι εγώ αύριο;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ