Τα 50 νέα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία – Η υπουργική απόφαση

Η κλήρωση για τα Πειραματικά Σχολεία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 24 Ιουνίου και οι εξετάσεις για τα Πρότυπα τη Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021

11/05/2021

Άκουσε το άρθρο

Υπογράφηκε από την  υπουργό Παιδείας Ζέττα Μακρή η απόφαση με την οποία  προστίθενται  50   νέα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Πειραματικά ή ως Πρότυπα  (41 και 9 αντίστοιχα), στα   28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά που ήδη λειτουργούν.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ

Ο συνολικός αριθμός των Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων είναι πλέον 112.

Τα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία επεκτείνονται   σε όλη τη χώρα.

Έως σήμερα Πειραματικά σχολεία λειτουργούσαν σε 7 από τις 13, και Πρότυπα σε 5 από τις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Από το σχολικό έτος 2021-2022, και στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις θα λειτουργούν Πειραματικά σχολεία, και στις 10 από τις 13 και Πρότυπα.

Η κλήρωση για τα Πειραματικά Σχολεία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 24 Ιουνίου και οι εξετάσεις για τα Πρότυπα τη Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021.

ΑΚΟΛΟΥΘΈΙ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΤΑ 550 ΝΈΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Σε ανακοίνωση το υπουργείο Παιδείας τονίζει τα εξής:

  • Τα Πρότυπα Σχολεία είναι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες στοχεύουν στην καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και στην ανάδειξη και ενθάρρυνση μαθητών με ταλέντα και ιδιαίτερες μαθησιακές δυνατότητες.
  • Τα Πειραματικά Σχολεία είναι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού ΠΕΙ.Σ. που εισάγεται σε αυτά με κλήρωση. Επιπλέον, επιδιώκεται η εξοικείωση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών με τη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, σε συνεργασία με τμήματα και σχολές Α.Ε.Ι. και το Ι.Ε.Π..
  • Στόχος μας είναι τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία να συμβάλλουν στον καλύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να καλλιεργηθούν και διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα. Με τον τρόπο αυτό αναβαθμίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης για κάθε μαθητή και μαθήτρια.
  • Αναβαθμίζοντας τα σχολεία μας, δίνουμε νέα προοπτική στην εκπαίδευση και τους νέους και τις νέες της χώρας μας.

Σχόλια (31)

Νικόλαος Δ.
|

@ Άρχισε το ξήλωμα
Δύο ορθογραφικά λάθη σε 7 λέξεις: Αρχίστε κι εσείς με κάτι: Μάθετε Ελληνικά.

pali kala
|

μακάρι να καταξιωθούν παντού πρότυπα και πειραματικά, μας έχουν ζαλίσει με τα ιδιωτικά παντού, ας γίνουν και κάποια δημόσια λίγο πιο ανταγωνιστικά, δεν θα βλάψει

Μπασκετικός
|

Απαράδεκτο στην σύλληψή του, το νομοθέτημα για τα πρότυπα σχολεία.
Μετά από ποιά σοβαρή και ενδελεχή συζήτηση μεταξύ των Πανεπιστημιακών επεκτείνεται ο θεσμός των πρότυπων σχολείων;
Είστε σοβαροί;
Κάθε παιδί και κάθε έφηβος, είναι εν δυνάμει αριστούχος, υπάρχουν όμως ιδιαιτερότητες και το σύστημα είναι που θα πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτές, και όχι τα παιδιά στο σύστημα.
Η άρχουσα οικονομική και κοινωνική τάξη (τέκνα της υπάρχουν σε όλους τους κομματικούς χώρους), βρήκε πάλι έναν εύσχημο τρόπο, να διαιωνίσει και να κατηγοριοποιήσει, ακόμη περισσότερο την Ελληνική κοινωνία.
Η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών είναι απαράδεκτη και αντιεπιστημονική.

Spiros
|

Αφελής απορία. Τι είναι πιο εύκολο; Να καταργηθούν οι οργανικές θέσεις (που προστατεύονται από πολλούς και διαφορετικούς νόμους) ή να υπάρχουν οι νόμοι αλλά να μην υπάρχουν σχολεία που να υπάγονται σε αυτούς τους νόμους; Και αυτό γιατί τα σχολεία αρχίζουν να μεταφέρονται στον νόμο περί πειραματικών - προτύπων (άνευ οργανικών).

Βασίλης
|

Μεγάλη επιτυχία. Πάντα τέτοια!

Χαράς ευαγγέλια
|

για τα φροντιστήρια!

@Άρχισε το ξήλωμα
|

Κι εγώ που νόμιζα ότι είχε αρχίσει με την επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης...

KONSTANTINOS
|

Η εκπαίδευση είναι δικαίωμα κι όχι "Αριστείο" ( βραβείο υπεροχής ) !!!
Η αριστοκρατία (διακυβέρνηση των αρίστων) είναι βαθιά πληγή στη δημοκρατία μας. Η επιβράβευση των άξιων και φιλόπονων είναι θεμιτή και μπορεί να γίνει με άλλους τρόπους.

EΥΑΓΓΕΛΟΣ
|

Συγχαρητήρια. Ελπίζουμε ο θασμός να συνεχιστεί και να δυναμώσει τα επόμενα χρόνια γιά να εισπράξουμε και εμείς οι φορολογούμενοι πολίτες κάποια παροχή από το κράτος.

Άρχισε το ξήλωμα
|

της ισοπέδωσης, της μετριοκρατείας , της αριστερής συνδικαλιστικοδημοσιουπαλληλοποίησης της εκπαίδευσης. Προχωρείστε.

Τάσος
|

Άιντε και καλή ψυχή.

κριτήρια
|

πρωταθλήτρια της αριστείας η Θεσσαλία, τυχαίο;

Νίκος
|

Τα Πειραματικά Σχολεία είναι τo νέο κυβερνητικό πρότυπο εκπαιδευτικών εργασιακών σχέσεων για το μέλλον: Εκπαιδευτικοί χωρίς οργανική θέση και τετραετή «θητεία» που ανανεώνεται μετά από συνεχή αξιολόγηση. Αυτά και άλλα πολλά στο ΦΕΚ Α 111/12-6-2020

Πειράματα σε πλάτες άλλων...
|

Για τις οργανικές θέσεις των ΄τυχερών΄ συναδέλφων που τα σχολεία τους μετατρέπονται σε πειραματικά/πρότυπα και χάνουν ουσιαστικά τις οργανικές τους θέσεις .....ούτε κουβέντα !
Αληθεια ενημερώθηκαν οι σύλλογοι αυτών των σχολείων για τις προθέσεις της εκάστοτε Β/θμιας να προταθεί το σχολείο τους ως πρότυπο/πειραματικό; το ζητήσαν με πρακτικό συλλόγου και εκδήλωσαν ενδιαφέρον; ή βρέθηκαν προ τετελεσμένων γεγονότων;

Μιλτος
|

Γιατί κανένα τέτοιο σχολείο δεν δημιουργήθηκε στην Κατερινη;

ΔΙΚΑΙΟΣ
|

Στα πειραματικά θα πρέπει οι καθηγητές να διαθέτουν αυξημένα προσόντα. Αυτό θα κάνει τη διαφορά με τα άλλα σχολεία.

Καλουτσινός
|

Το 24% των νεοϊδρυθέντων είναι στη Θεσσαλία και από αυτά τα μισά στη Μαγνησία . άϊ παρατάτε μας .........

Τειρεσίας
|

Η κουτοπόνηρη πρακτική της "Αριστείας" με τα πρότυπα-πειραματικά δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Θα 'πρεπε όμως, προτού ξεκινήσει η αναζήτηση νέων πρότυπων και πειραματικών σε όλη τη χώρα, να υπάρξει εκ μέρους της αριστείας ένας απολογισμός σχετικά με το τι έχουν αποδώσει τα ήδη υπάρχοντα πρότυπα και πειραματικά κατά τη διάρκεια της λειτουργίας τους όλα αυτά τα χρόνια. 1) Τι νέο εφαρμόστηκε ακριβώς στα σχολεία αυτά και τι απέδωσε; 2) Πόσες από τις "καλές πρακτικές" μεταλαμπαδεύτηκαν στα υπόλοιπα σχολεία; 3) Πόσα πρότυπα και πειραματικά χρειάζονται πια για να εφαρμοστούν οι "νέες ιδέες"; Τόσο ανεξάντλητες είναι δηλαδή, και δεν τις προλάβαιναν τα υπάρχοντα σχολεία; 4) Οι πρακτικές ασκήσεις των φοιτητών θα γίνονται μόνο στα πειραματικά; Δηλαδή τα πειραματικά προορίζονται για κέντρα διερχομένων; Δεν θα έπρεπε να μοιράζονται οι ασκούμενοι φοιτητές σε όλα τα σχολεία, και όχι να διαλύεται η λειτουργία κάποιων μόνο στο πλαίσιο της αποκλειστικής "διασύνδεσης"; Επειδή απαντήσεις σε όλα αυτά δεν θα δοθούν ποτέ από τα "άριστα" χείλη, είναι εμφανές ότι όλη η υπουργική αγωνία της διάδοσης των πρότυπων-πειραματικών είχε ένα και μοναδικό στόχο: να περάσει κουτοπόνηρα και τμηματικά, διά του δούρειου ίππου των σχολείων της "αριστείας" και της τάχα εκπαιδευτικής "καινοτομίας", η αντιδραστική αξιολόγηση που οραματίζονται αυτοί που δεν είναι ικανοί να προγραμματίσουν ούτε το να αποστείλουν στην ώρα τους μια μάσκα σε σωστό μέγεθος και μια υπουργική ανακοίνωση για την 25η Μαρτίου. Θλιβεροί, κουτοπόνηροι, νεοφιλελεύθεροι. Η μόνη τους αγωνία είναι να αυξάνουν οι πλούσιοι τα κέρδη τους, σε βάρος της εργασιακής αξιοπρέπειας όλων των κλάδων.

MB
|

ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΤΥΠΑ - ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ;;;
ΜΗΠΩΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ (ΒΟΛΟΣ) ΤΗΣ κας ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ;;

ΠΕ 06
|

Στην πόλη μου (20 χιλ. κάτοικοι) από τα 3 Γυμνάσια το ένα γίνεται πειραματικό και από τα 2 ΓΕΛ το ίδιο. Φαντάζεστε τις συνέπειες; Διαχωρισμός σχολείων (καλό - κακό) και, σε περίπτωση μη κλήρωσης, εξοβελισμος μαθητών σε σχολείο πολύ μακριά από την κατοικία τους. Κι όλα αυτά τη στιγμή που κανένας σύλλογος δε δέχτηκε τη μετατροπή του σχολείου τους σε πειραματικό.
Πόσο δημοκρατική η όλη διαδικασία..

Κώστας
|

@Aris, μάλλον ξέχασες ότι σύμφωνα με το Νόμο θα δημιουργηθούν πρώτη φορά για να λειτουργήσουν το Σεπτέμβριο!

Nikos
|

Πάλι τζάμπα δουλειά και τα λεφτά τα δίνουν άλλου

maria tsouknaki
|

Το να κάνατε όλα τα σχολεία «πρότυπα» ούτε θα περάσει ποτέ από το μυαλό σας... Δημιουργείτε και πάλι σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων... ΝΤΡΟΠΗ!

steven
|

Υπουργείο Παιδείας: ένα Πρότυπο-Πειραματικό σε κάθε νομό. Τώρα άλλα..Γιατί έφεραν τέτοια αναστάτωση στις σχολικές μονάδες , συνάδελφοι δεν μιλιούνται, Δ/ντές σχολείων λοιδωρήθηκαν, καταγγέλθηκαν ότι συναίνεσαν και τώρα ποιός θα ζητήσει συγνώμη σε όλους αυτούς;

Ο,τι να ναι
|

Κάποια παιδιά θα τρέχουν να βρουν αλλά σχολεία τώρα;άλλη γειτονιά;

Kostas
|

Για τα παιδιά που ήδη φοιτούν π..χ. Α γυμνασίου και το σχολείο γίνεται πειραματικό τι θα γίνει;κλήρωση;τι προβλέπεται;

ΕΛΕΝΗ
|

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ
ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΠΕΚΤΑΘΟΥΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ!

Κορινθία
|

ένα σε κάθε νομό...

Σάββας
|

Μπράβο! Πολύ καλή αρχή!

δε λέγανε ένα σε κάθε νομό
|

μπα; πώς κι έτσι;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ