Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΣΥΡΙΖΑ: Οάσεις «αριστείας» σε εκπαιδευτική έρημο η πολιτική της κυβέρνησης για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία

Δημοσίευση: 11/05/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εργαλείο διχασμού των τοπικών κοινωνιών και δημιουργίας αντιπαραθέσεων μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας έχει καταστεί η πολιτική της κυβέρνησης για επέκταση του δικτύου των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων. Που προχωρά με ποικίλες αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις, εκβιασμούς, αυθαίρετα κριτήρια και αποκλεισμούς των εκπαιδευτικών, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία αντέδρασαν στον αυταρχισμό και στα αντιπαιδαγωγικά σχέδια της κυβέρνησης.

Και αυτό συμβαίνει, όταν για περισσότερο από ένα χρόνο η εκπαίδευση έχει αφεθεί ανοχύρωτη στο έλεος της πανδημίας, με τις εκπαιδευτικές ανισότητες να διευρύνονται και το μορφωτικό επίπεδο της νέας γενιάς να υποβαθμίζεται λόγω της κυβερνητικής πολιτικής. Κορυφαίο παράδειγμα αποτελεί ο «σφαγιασμός» 32.000 υποψηφίων, οι οποίοι αποκλείονται από την πρόσβαση στα ΑΕΙ.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αντί να αντιμετωπίσει τα υπαρκτά αυτά προβλήματα, επιχειρεί να καλλιεργήσει φρούδες ελπίδες σε μια μερίδα της ελληνικής κοινωνίας, υποσχόμενη λιγοστές «οάσεις αριστείας» σε μια γενικευμένη εκπαιδευτική έρημο. Επιμένει σε μια διχαστική πολιτική, με αιχμή την ίδρυση λιγοστών, ακόμα και μετά την αύξησή τους, Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων, που όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει, αλλά αντίθετα ενισχύει την ανισότητα και την κοινωνική αδικία. Και αυτή την πολιτική επιχειρεί να την επιβάλει παρά τις διαφωνίες και τις ισχυρές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και των τοπικών κοινωνιών.

Ωστόσο, η πολιτική αυτή έχει ολέθριες συνέπειες, καθιερώνοντας ένα εκπαιδευτικό σύστημα διαφορετικών ταχυτήτων. Η κυβέρνηση διαμηνύει ωμά και κυνικά πως η «χωροθέτηση» ενός ξεχωριστού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που παρέχει προνομιακές μορφωτικές ευκαιρίες σε λίγους, αποτελεί συνειδητή επιλογή. Την ίδια στιγμή, η μεγάλη πλειοψηφία των σχολείων εγκαταλείπεται στην τύχη της.

Η υπουργός Παιδείας ας απαντήσει επιτέλους:

  •     γιατί αυτή η ποιοτική αναβάθμιση, στο βαθμό που είναι υπαρκτή και όχι ανέξοδη και φρούδα υπόσχεση, πρέπει να περιορίζεται σε ολιγάριθμα σχολεία και να μην αφορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας;
  •     γιατί η προαγωγή καινοτομικών δράσεων, η ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ σχολείων και πανεπιστημίων, οι επιμορφωτικές δράσεις για το διδακτικό προσωπικό, πρέπει να θεσμοθετούνται μόνο για τα Πειραματικά και τα Πρότυπα και όχι για όλα τα σχολεία;
  •     γιατί η μεγάλη πλειονότητα των σχολείων πρέπει να καθηλώνεται σε στασιμότητα και υπανάπτυξη;

Εκπαιδευτικοί και γονείς έχουν τους λόγους τους να αντιδρούν δυναμικά στη δημιουργία των σχολείων-ελίτ της Νέας Δημοκρατίας

Οι εκπαιδευτικοί έχουν εδώ και χρόνια αντιληφθεί πως τα σχολεία - «νησίδες αριστείας» αποτελούν πεδίο πειραματισμού για την προαγωγή και καθιέρωση αντιδραστικών πρακτικών, με σημείο αιχμής την καθιέρωση μεθόδων τιμωρητικής αξιολόγησης. Υπενθυμίζεται πως τέτοιες μέθοδοι χρησιμοποιήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν, οδηγώντας σε διαθεσιμότητες και απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών και κατάργηση σημαντικών ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ.

Επίσης, οι γονείς έχουν αντιληφθεί πως η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί να ακυρώσει το «σχολείο της γειτονιάς» και να υπονομεύσει τη δημόσια εκπαίδευση. Ακόμα, η ταύτιση των Πειραματικών Σχολείων με τα Πρότυπα ναρκοθετεί το διερευνητικό/πειραματικό τους χαρακτήρα, στερώντας τους τη δυνατότητά τους να συνεισφέρουν θετικά στη δημόσια εκπαίδευση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, απορρίπτει κάθε αντίληψη και πρακτική που οδηγεί σε διαχωρισμό των μαθητών και μαθητριών σε διαφορετικά σχολεία βάσει των επιδόσεών τους. Η κοινωνία μας δεν χρειάζεται ελιτίστικα σχολεία «αρίστων», αλλά συνολική ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Σχολεία πρώτης προτεραιότητας σε ό,τι αφορά την κρατική μέριμνα πρέπει να είναι τα σχολεία των υποβαθμισμένων περιοχών, αυτά δηλαδή των οποίων οι μαθητές και μαθήτριες έχουν μειωμένες ευκαιρίες και δυνατότητες για εκπαίδευση και μόρφωση.

Πρώτιστος στόχος αποτελεί η εξασφάλιση μιας ποιοτικά αναβαθμισμένης εκπαίδευσης για όλους και όλες, με όρους ισότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης. Είναι η ικανή και αναγκαία προϋπόθεση για την εμπέδωση των δημοκρατικών αξιών, την κοινωνική πρόοδο και την ευημερία.

Κοινή ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ και του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ

Σχόλια (9)

 
@
14 Μάιος 2021 15:43

Πλακα εχουν ορισμενοι αλλα σε μια και μονο ερωτηση απαντηση ποτε! Γιατι αραγε κανεις αλλος κλαδος του δημοσιου δεν αξιολογειται; Μηπως δεν ειναι τοσο σημαντικος; Κι αν ειναι ετσι γιατι καποιοι - καθολου λιγοι ειναι - στα ειδικα μισθολογια; Εκει φανταζομαι αξιζουν μονο προσληψεις, αναδρομικα και επαινοι. Ειναι εκ γενετης αξιολογημενοι!

 
γονιός κι εκπαιδευτικός
13 Μάιος 2021 13:30

Αρέσει η απραξία σε κάποιους. Χωρίς αξιολόγηση χωρίς έλεγχο. Δε θέλουν κάποιοι τα πρότυπα και πειραματικά γιατί ξεβολεύονται. Εμείς θέλουμε όμως. Γιατί τα παιδιά μας το αξίζουν.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
12 Μάιος 2021 12:22

@Το σχολείο της γειτονιάς11 Μάιος 2021 22:42

Η ορθή διατύπωση νομίζω πως θα ήταν: "μακάρι ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ να είναι πρότυπα και πειραματικά, γιατί μόνο αυτό σημαίνει πρόοδος". Οι διακρίσεις όμως των σχολείων και των μαθητών ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΟΔΟΣ, αλλά κοινωνικός ρατσισμός και παραβίαση των ίσων ευκαιριών στη μόρφωση που επιβάλλει το σύνταγμά μας!
Φυσικά καμία τηλεκπαίδευση δεν πέτυχε και μην ωραιοποιούμε αυτή τη θλιβερή κατάσταση που βιώσαμε οδυνηρά όσοι έχουμε εμπλακεί άμεσα.
Η διαχείριση της πανδημίας ξεκίνησε πολύ καλά την περασμένη άνοιξη, αλλά από το φθινόπωρο χάθηκε τελείως ο έλεγχος και γιαυτό ο αξιοπρεπής κ. Τσιόδρας διαχώρισε τη θέση του κι έμεινε στην άκρη. Έκτοτε τα πράγματα βαδίζουν όλο και προς το χειρότερο και φτάσαμε σήμερα να μη μπορούμε μετά από τόσους μήνες να ελέγξουμε τη μεγάλη διασπορά τοι ιού.
Συμφωνώ μόνο ότι ο εμβολιασμός έχει οργανωθεί καλά και εξελίσσεται πολύ ικανοποιητικά.

 
2021κι όμως!
12 Μάιος 2021 10:12

δεν μπορεί ,δεν γίνεται να έχουμε αξιωματική αντιπολίτευση αυτού του επιπέδου! Οι άνθρωποι είναι πίσω 100 χρόνια.

 
Αλλαγή
12 Μάιος 2021 08:26

Τι κρίμα που επαινείται η ισοπέδωση! Να μην αλλάξει τίποτε για να μην υπάρχουν συγκρίσεις δηλαδή! Αλλάξτε πρισανατολισμο!

 
Μελίτακας ο Α΄
11 Μάιος 2021 23:29

Δεν αρκεί να λέτε πόσο κακή είναι η ΝΔ, πρέπει ακόμη να προτείνετε συγκεκρι-μένα και με σαφήνεια διατυπωμένα μέτρα, που πιστεύετε ότι είναι αναγκαία για τα «Σχολεία πρώτης προτεραιότητας» και για την «εξασφάλιση μιας ποιοτικά αναβαθμισμένης εκπαίδευσης».
Να μπορούμε να συγκρίνουμε, να αποκαλυφθεί τέλος πάντων το μέγεθος του κακού, αν δεν στέκεται το καλό δίπλα, πώς θα καταλάβει ο κάθε πολίτης τη διαφορά και το κακό που τον βρήκε;

 
Πάλι η ίδια ρητορική
11 Μάιος 2021 22:44

Είπα κι εγώ δε θα έχουμε εκφράσεις ακραίας ρητορικής; Έχουμε ! «σφαγιασμού» υποψηφίων .

 
Το σχολείο της γειτονιάς
11 Μάιος 2021 22:42

Μακάρι να έχουμε πειραματικά και πρότυπα σχολεία όλο και περισσότερα. Αυτό είναι πρόοδος προς τα πάνω κι όχι υποβάθμιση για να είμαστε ίδιοι. Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι η πανδημία διαχειρίστηκε για τα δεδομένα με όσο το δυνατόν καλύτερα γίνεται . Η τηλεκπαίδευση πέτυχε . Οι εμβολιασμοί επισης. Δυστυχώς για κάποιους δεν έγινε χαμός αλλά δούλεψαν παραδειγματικά όλοι.

 
Χμ
11 Μάιος 2021 21:51

Άσε μας ρε σύριζα. Αντιδράς στο να βελτιωθούν έστω κάποια σχολεία; Η εξίσωση όλων προς τα κάτω ήταν η αριστερά του χθες. σύνελθε γιατί η χώρα χρειάζεται νορμάλ αντιπολίτευση.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ