Ο αριθμός εισακτέων ανά τμήμα στα ΑΕΙ και οι συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Υπογράφηκαν από την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως οι αποφάσεις που καθορίζουν τον αριθμός εισακτέων ανά τμήμα στα ΑΕΙ και τους Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής τμημάτων ΑΕΙ.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΛΑΧΙΣΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΕΙ
Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 ανέρχεται σε 77.415.
- Η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα έγινε με βάση τα εξής κυρίως κριτήρια:
- Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.
- Τη στήριξη τριών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ακριτικών περιοχών (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας), με αύξηση του αριθμού των εισακτέων.
- Τη βελτίωση της σύνδεσης της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, με την αύξηση εισακτέων σε Τμήματα με αναμενόμενη αύξηση της απορρόφησης των αποφοίτων τους, όπως π.χ. στα Τμήματα Επιστημών Αγωγής στην Πρώιμη και Παιδική Ηλικία, στα Τμήματα Νηπιαγωγών, στα τμήματα Πληροφορικής, στην Κτηνιατρική.
- Τη βελτίωση της αντιστοίχισης εισακτέων και προσωπικού των Τμημάτων.
- Την πρόταση αναδιάρθρωσης του Πανεπιστημίου Πατρών και τη σχετική εισήγηση της ΕΘΑΑΕ, οι οποίες υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας που είναι εν εξελίξει – και των ίδιων των Ιδρυμάτων, όπως η προκείμενη – για εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη.
Παράλληλα, ανακοινώθηκαν σήμερα από το υπουργείο Παιδείας οι συντελεστές που όρισε το κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή του, βάσει των οποίων θα προκύψει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ). Υπενθυμίζεται ότι για την εισαγωγή υποψηφίων σε ΑΕΙ απαιτείται η επίτευξη στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογικής επίδοσης ίσης ή μεγαλύτερης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ανά Σχολή, Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση. Η ΕΒΕ διαμορφώνεται από το μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, ο οποίος πολλαπλασιάζεται με συντελεστή που καθορίζεται από τα ιδρύματα εισαγωγής για κάθε Σχολή, Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Ο συντελεστής βρίσκεται εντός του διαστήματος ελάχιστης και μεγίστης τιμής, που έχει διαμορφωθεί στο εύρος μεταξύ 0,80% και 1,20%, ενώ ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της ΕΒΕ των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών έχουν οριστεί οι τιμές 0,70% και 1,10% αντιστοίχως.
Με το Νόμο 4777/2021, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) θεσπίστηκε:
- για τη διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών,
- για τη θωράκιση του κύρους των Πανεπιστημιακών σπουδών,
- για την ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία, καθώς για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών,
- για την ορθολογικότερη κατανομή και χρήση των πόρων του κάθε ΑΕΙ.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Στα μέσα Ιουλίου οι εγκύκλιοι για τους 8.586 νέους διορισμούς εκπαιδευτικών
- Το πόθεν έσχες της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας
- Σύγκλητος Παν. Πατρών: Οι θετικές διατάξεις του Σ/Ν κινδυνεύουν ν' ακυρωθούν στην πράξη λόγω του αναποτελεσματικο...
- Διεθνής διάκριση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στο σύστημα αξιολόγησης U-MULTIRANK 2022
- Η εγκύκλιος για την επιλογή Υποδιευθυντών στα 124 ΙΕΚ
- Εισαγωγικές Εξετάσεις ’’Ταλέντων’’ σχολικού έτους 2022 - 2023
- Πανελλαδικές: Τα θέματα στην Αρμονία
- Voucher 200 ευρώ: Το 92% των εκπαιδευτικών έκανε ήδη αίτηση- Έλαβαν επιταγές 158.005 - Αγοράστηκαν μέχρι στιγμής 53.8...
- Κριτήρια και διαδικασία επιλογής Υποδιευθυντών ΙΕΚ
- Τομείς και ειδικότητες ανά ΕΠΑΛ για το επόμενο σχολικό έτος 2022-2023
Σχόλια (8)
Στις καθηγητικές σχολές έπρεπε να μπει το ανώτατο! Χρειάζονται λίγοι αλλά πολύ καλοί!
Το ποσοστό για τα Επαλ θα ανακοινωθεί;
Δουλευόμαστε μεταξύ μας
Σωστή κίνηση ο ορθολογισμός. Πρώτο κριτήριο πρέπει να είναι η αξία του πτυχίου και ο αντίκτυπος στην αγορά εργασίας. Γι' αυτό και οι φοιτητές θέλουν πτυχίο που να αξίζει. Τώρα κακώς θεωρούμε ότι ανάπτυξη είναι η ύπαρξη φοιτητών που ούτε μένουν οι περισσότεροι μόνιμα εκεί ή οι σχολές είναι υποβαθμισμένες. Αν θέλουν ανάπτυξη ας κοιτάξουν να αξιοποιηθούν οι θησαυροί που είναι ανεκμετάλλευτοι στις περιοχές αυτές, πχ στην Ηλεία Καΐάφας, Αρχαία Ολυμπία, ο κάμπος, ο Επικούρειος Απόλλων κλπ.
Δηλαδή θα αφήσετε παιδιά 18 ετών να εισαχθούν σε σχολές με χαμηλή βάση, οι οποίες στη συνέχεια θα κλείσουν; Αν ένα παιδί γράψει γύρω στο 9, μέσο όρο, και μπει σε μια σχολή που σύμφωνα με την ανακοίνωση μπορεί να εχει200 εισαχθεους, αλλά τελικά λόγο της εβε βρεθούν σε αυτή 40 ή 50 νεοεισερχο.ε οι, τι θα γίνει; Προφανώς η σχολή θα κλείσει ή θα συγχωνευτεί. Τα παιδιά ομως και τους γονείς δεν τους σκέφτεστε; Την αγωνία και την αβεβαιότητα; Τις οικονομικές δυσκολίες ; Σε κάποιες περιπτώσεις θα ζητηθεί από τα παιδιά να αλλάξουν πόλη. Γιατί δεν λαμβάνεται μία γενναία απόφαση να κλείσουν ή να συγχωνευτούν κάποια τμήματα; Γιατί πετάτε το μπαλάκι στα παιδιά;
Εισακτέοι με κριτήριο τις εισηγήσεις των ΑΕΙ: από τα πιο σύντομα ανέκδοτα!
χρόνια προσπάθειας πάνω στα βιβλία για τα περισσότερα παιδιά που δεν έχουν 'μπάρμπα στην Κορώνη', γονείς που ξεπερνούν τις οικονομικές τους δυνάμεις για να αναπληρώσουν μέσω φροντιστηρίων τις ελλείψεις σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, φτάνουν στο κατώφλι της κρίσης.
Εδώ έχουν να αντιμετωπίσουν ένα χωρίς λόγο περίπλοκο τρόπο εισαγωγής με φράγματα πάνω και κάτω να τους συνθλίβουν στην προοπτική μιας ζωής με αυτοσεβασμό και ελπίδα.
Πιστεύω ότι αυτή η χώρα σιγά σιγά εγκαταλείπεται από την νεολαία της, αφήνεται να γεράσει και να ατονίσει γιατί και αυτοί που σπουδάζουν εδώ, στην συνέχεια φεύγουν έχοντας την επίγευση της αγωνίας και της αμφισβήτησης στον ίδιο τους τον τόπο.
Πάλι θα γεμίσουν στις Ανθρωπιστικές Σπουδές τα περιφερειακά ΑΕΙ με μαθητές του 9.
Αντί να στείλει 50 εισακτέους μόνο στα Καθηγητικά Τμήματα που έχουν εξασφαλισμενη...ανεργία για τα επόμενα 200 χρόνια!