Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Εγκύκλιος: Δηλώσεις παραμονής ή όχι των εκπαιδευτικών στα 50 νέα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

Αιτήσεις έως και τη Δευτέρα 24-5- 2021
Δημοσίευση: 20/05/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς   που υπηρετούν στα  50 σχολεία, τα οποία έγιναν Πρότυπα και Πειραματικά (με πρόσφατη απόφαση)  να καταθέσουν αίτηση στην οποία θα δηλώνεται η επιθυμία της παραμονής τους ή όχι στο σχολείο σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 15 και 16 του άρθρου 19 του ν. 4692/2020 «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» (Α’111), εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Αναλυτικότερα:

α) Η αίτηση υποβάλλεται από τον εκπαιδευτικό εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την επομένη του χαρακτηρισμού του σχολείου (έως και τη Δευτέρα 24-5- 2021) στην οικεία Π.Ε.Π.Π.Σ. δια του Διευθυντή ή Προϊστάμενου του νεοχαρακτηρισθέντος σχολείου Π.Σ ή ΠΕΙ.Σ.

β) Την επομένη της ολοκλήρωσης της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων , ο Διευθυντής ή Προϊστάμενος του σχολείου συμπληρώνει τους επισυναπτόμενους συγκεντρωτικούς πίνακες σε μορφή ecxel με τους εκπαιδευτικούς που αιτούνται την παραμονή τους με διετή θητεία στο νεοχαρακτηρισθέν σχολείο ή την αποχώρηση τους από αυτό. Στη συνέχεια, ο Διευθυντής ή Προϊστάμενος του σχολείου αποστέλλει στην οικεία Π.Ε.Π.Π.Σ υπογεγραμμένους τους ανωτέρω πίνακες σε μορφή excel και σε αρχείο pdf.

Πατήστε εδώ για την εγκύκλιο

Πατήστε εδώ για τον πίνακα

Η  παρ. 15 και 16 του άρθρου 19 του ν. 4692/2020, προβλέπει τα εξής:

15. Οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι οριστικά σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. παύουν να είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτό.

Οι εκπαιδευτικοί του προηγούμενου εδαφίου μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο που χαρακτηρίστηκε ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. με διετή θητεία, προκειμένου να επιμορφωθούν και προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις, κατόπιν αίτησής τους.

Η αίτηση υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την επομένη του χαρακτηρισμού του σχολείου ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. στο οικείο ΕΠ.Ε.Σ. ή στην οικεία Π.Ε.Π.Π.Σ., αν το ΕΠ.Ε.Σ. δεν έχει συγκροτηθεί.

Σε περίπτωση που δεν έχει συγκροτηθεί η Π.Ε.Π.Π.Σ. στην οικεία Π.Δ.Ε., η αίτηση του προηγούμενου εδαφίου υποβάλλεται στον Διευθυντή ή Προϊστάμενο του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.. Το ΕΠ.Ε.Σ. ή η Π.Ε.Π.Π.Σ. ή ο διευθυντής ή ο προϊστάμενος του σχολείου, κατά περίπτωση, υποβάλλει στη Δ.Ε.Π.Π.Σ. πίνακα με τους εκπαιδευτικούς της παρούσας. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. υποβάλλει συγκεντρωτικό πίνακα των ανωτέρω εκπαιδευτικών όλων των σχολείων, που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. στη Γενική Διεύθυνση Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών για διετή θητεία στο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. γίνεται με απόφαση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται στο τελευταίο έτος της θητείας τους για την εκπαιδευτική, διδακτική και υπηρεσιακή τους επάρκεια, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 20.

Αξιολογούνται, επίσης για την επιστημονική-παιδαγωγική τους συγκρότηση και κατάρτιση, το επιστημονικό-συγγραφικό τους έργο και την υπηρεσιακή κατάσταση, διδακτική εμπειρία και καθοδηγητικό έργο σύμφωνα με τις περ. α΄, β΄ και δ΄ της παρ. 5.

Με την απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων της παρ. 3 του άρθρου 20 καθορίζονται οι αξιολογικές μονάδες, που αποδίδονται στα κριτήρια του προηγούμενου εδαφίου.

Κατά τα λοιπά, για τη διαδικασία της αξιολόγησης και ανανέωσης της θητείας των εκπαιδευτικών εφαρμόζονται οι διατάξεις των παρ. 1 έως 7 του άρθρου 20.

16. Οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι χάνουν την οριστική τους τοποθέτηση, σύμφωνα με την παρ. 15, τοποθετούνται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι με τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και, όπου αυτό δεν είναι δυνατόν, σε κενές θέσεις σχολείων όμορης ομάδας της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

Σχόλια (15)

 
Θοδωρής Πάτρα
22 Μάιος 2021 14:19

Το υπουργείο δεν τα έχει κάνει μπαχαλο, έχει συγκεκριμένους στόχους να περάσει μέσω των προτύπων-πειραματικων.
1. Την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Ποιος γονιός δεν θα τρέξει να βάλει το βλαστάρι του; Ανθίζουν τα σχετικά φροντιστήρια. Αυτό όπως δείχνει η εμπειρία της Ευρώπης σημαίνει υποβάθμιση των πολλών και όχι αναβάθμιση της παιδείας.
2. Άρση της οργανικοτητας. Ποιός θα διαφωνήσει σ αυτό;
3. Άρση της μονιμότητας, η οποία συνδέεται με τις οργανικές. Δεν έχεις οργανική- δεν είσαι μόνιμος.
4. Κλείσιμο σχολείων μέσω της αποψίλωσης τους από καλούς μαθητές.
Σκεφτείτε λίγο, είστε καθηγητές....

 
Ελένη
21 Μάιος 2021 16:07

Στα πρότυπα και στα πειραματικά παίρνουν μεγαλύτερο μισθό;
Αυτό θα ήταν ένα σημαντικό κίνητρο.

 
Dario Moutso
21 Μάιος 2021 14:02

@@ moutso - όπου21 Μάιος 2021 09:13

Μια και ρώτησες θα σ απαντήσω. Δεν υπηρετώ και δεν έχω υπηρετήσει ποτέ σε πειραματικά σχολεία. Το ότι δεν έχω υπηρετήσει δεν σημαίνει ότι δεν ξέρω τι γίνεται. Τώρα αυτό που έγραψες ότι δεν έχω ιδέα από εκπαιδευτική διαδικασία θα το αφήσω ασχολίαστο. Οι διαγωνισμοί <<ατάκας>> δεν μ' ενδιαφέρουν.

Έγραψες ότι σας κουνάω το δάχτυλο. Θα σ απαντήσω ότι οι αφορισμοί και οι ατάκες είναι εύκολη υπόθεση. Το δύσκολο είναι να αντιπαραθέσεις επιχειρήματα στην προσέγγισή μουν. Αν με πείσεις για το λάθος μου (ουδείς αλάθητος) θα το παραδεχθώ και θα σε ευχαριστήσω που <<μ άνοιξες τα μάτια>>

@ΔΗΜΗΤΡΗΣ20 Μάιος 2021 22:08
Γιατί να φύγουν; τους έδιωξαν;;;

 
@ μαργαρίτα - μαδημένη ή μη
21 Μάιος 2021 13:54

καταρχάς ΜΗ ΣΚΟΥΖΕΙΣ με τα ΚΕΦΑΛΑΙΑ. κατά δεύτερον δεν διαβάζεις , έχουν γραφτεί πολύ λογικές προτάσεις και λειτουργικές για όλα τα θέματα και εδώ κατά καιρούς, αλλά το υπουργείο ΔΕΝ ΤΟ ΝΟΙΑΖΕΙ Η ΟΥΣΙΑ. γκέγκε; καπίτο;

 
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
21 Μάιος 2021 13:03

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ . ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΓΡΙΝΙΑΖΟΥΝ . ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΜΜΙΑ ΔΕΝ ΕΙΔΑ. ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ. ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΘΕΛΕΤΕ.

 
ΕΝΑΣ ΔΕΞΙΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
21 Μάιος 2021 10:57

Για 16000 ευρώ που παίρνω στο πειραματικό, τα κάνω όλα!

 
@ moutso - όπου
21 Μάιος 2021 09:13

δεν έχετε ιδέα από "πειραματικά" , από αξιολόγηση ίσως και από εκπαιδευτική διαδικασία. στοίχημα ότι δεν είστε σε πειραματικό

@δημήτρη : ακριβώς. αλλά το σκάνδαλο είναι με τους επί θητεία που παίρνουν ουσιαστικά μετάθεση διά της πλαγίας (οπότε σιγά μην πάνε πειραματικό - μόνο αν είναι δίπλα στο σπίτι). δεν εχουμε δει θα τρελά πράγματα από εργασίες σε πειραματικά. στα απλά σχολειακια μπορεί να γίνονται και καλύτερα. αλλά υποδείξεις από μούτσο θέλουμε ! κουνάει ωραία το δάχτυλο

 
Όπου φύγει φύγει..ή οχι;
21 Μάιος 2021 08:02

Κάτι μου λέει ότι θα αδειάσουν τα εν λόγω σχολεία στο άκουσμα μόνο της αξιολόγησης! Βέβαια υπάρχουν και εξαιρέσεις οπως οι εκπαιδευτικοί που ζητάνε να πάνε σε σχολεία πειραματικά και επιδιώκουν την αξιολόγηση ως μέσο ανάδειξης του έργου τους.. θα έχει ενδιαφέρον να δούμε το ποσοστό που θα επιλέξει να μείνει.

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
20 Μάιος 2021 22:08

Άρα όσοι φυγουν από τα νεοϊδρυθέντα Πειραματικά, έστω και με πολυ λιγότερα μόρια από άλλους συναδέλφους, θα παρουν κατά προτεραιότητα οργανική δίπλα στο σπίτι τους..
Δώρο της Κεραμέως, πραγματικα, για οποιους θέλουν να φυγουν, δηλαδή το 95%.. Και τεράστια αδικία για όσους ζητούν βελτίωση θέσης εντός ΠΥΣΠΕ!

 
Dario Moutso
20 Μάιος 2021 20:01

Διαβάζω για τα πρότυπα και τα πειραματικά και πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τι γίνεται... Από όσο ξέρω, και διορθώστε με αν κάνω λάθος, για τα υπάρχοντα η ζήτηση είναι μεγαλύτερη από την προσφορά, το οποίο σημαίνει ότι συνάδελφοι θέλουν να υπηρετήσουν σ αυτά.

Να πούμε και μερικές αλήθειες. Τι <<προσόντα>> πρέπει να έχει ο εκπαιδευτικός για να υπηρετήσει σ αυτά τα σχολεία; Με δεδομένο ότι όλοι έχουν την επιστημονική επάρκεια να διδάξουν σ ένα σχολείο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (αλίμονο αν δεν την είχαν, αν και για κάποιους, πολύ λίγους, ισχύει και τίποτα δεν γίνεται) αυτό που χρειάζεται είναι μεράκι και πολύ όρεξη για δουλειά..... Το επάγγελμα που έχουμε επιλέξει συνάδελφοι δεν είναι στατικό αλλά δυναμικό. Ας το θυμόμαστε αυτό......

 
Jony
20 Μάιος 2021 19:20

Υπάρχουν αυτοί που φεύγουν αλλά υπάρχουν και αυτοί που θα πρέπει να πάρουν τη θέση τους; Θα βρεθούν ήρωες ή αλίμονο σε όσους δεν έχουν οργανική πχ μετατιθέμενους.;

 
Zano
20 Μάιος 2021 18:37

Δηλαδή, συνάδελφοι χωρίς έξτρα προσόντα καλούνται να στελεχώσουν πειραματικά και πρότυπα, με την προοπτική ότι σε δύο (!) μόλις χρόνια θα προλάβουν να αποκτήσουν τις απαραίτητες... περγαμηνές, ώστε να παραμείνουν στο σχολείο τους (αφού βέβαια έχουν χάσει την οργανική τους).
Ειλικρινά εντυπωσιακός ο σχεδιασμός του Υπουργείου. Με μηδέν € προσπαθούν να επιδείξουν έργο, αλλάζοντας μόνο τους τίτλους.
Είναι ολοφάνερο ότι το Υπουργείο πέταξε την καραμέλα και κάποιοι μεγαλομανείς την άρπαξαν. Θα πέσει κλάμα.

 
@Νίκο
20 Μάιος 2021 16:00

δεν κατάλαβες καλά τι έχει γίνει επί της ουσίας. για να σε μπερδέψω ακόμα περισσότερο : γιατί η υπουργάρα δεν ΙΔΡΥΣΕ (σε κάθε Π.Ε. δεν έλεγε;;;;; ) νέα σχολεία αλλά μετέτρεψε κάποια (οπότε χωρίς να το γνωρίζουν έχασαν θέσεις κάποιοι; να σου θυμίσω για βοήθεια ότι οι με θητεία σε πειραματικά ΗΞΕΡΑΝ ότι θα χάσουν την οργανική, άλλο που παγιδεύτηκαν από το αιωνίως μπάχαλο υπαιθ, αλλά τελικά μια χαρά τους ήρθε ! αν έχεις καταλάβει... )

 
maria
20 Μάιος 2021 15:23

Όσοι μείνουν, θα μπορούν να πάρουν μετάθεση του χρόνου σε άλλη περιοχή?

 
Νίκος
20 Μάιος 2021 15:17

Τώρα αυτοί αποφασίζουν αν θα μείνουν η όχι. Απλά θα αξιολογούνται συνεχώς όποτε δε βλέπω να το επιθυμούν πολλοί . Γι αυτό ορισμένοι ήταν αντίθετοι και αποφάσισαν κατά.;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.