Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Τι είπε η Ν. Κεραμέως στους εκπροσώπους φορέων του Ν. Ηλείας για το “μηδενικό” αριθμό εισακτέων σε 4 τμήματα του Παν. Πατρών

Δημοσίευση: 23/05/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με εκπροσώπους του Νομού Ηλείας, συναντήθηκε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, σχετικά με τον“μηδενικό” αριθμό εισακτέων σε 4 τμήματα   του Πανεπιστημίου Πατρών, παρουσία του υφυπουργού Α. Συρίγου και του Γενικού Γραμματέα Απ. Δημητρόπουλου .

Σχετικά η  υπουργός Παιδείας δήλωσε:

"Άκουσα με προσοχή τις απόψεις τους,  και τους εξήγησα:

- ότι το θέμα δεν αφορά την Ηλεία – είναι συνολική η προσπάθεια εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας που ξεκίνησε ήδη το 2019 με την αναστολή λειτουργίας 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων που είχε ιδρύσει η προηγούμενη Κυβέρνηση,

- ότι το ίδιο το Πανεπιστήμιο Πατρών κατέθεσε την εν λόγω εμπεριστατωμένη πρόταση αναδιάρθρωσης των τμημάτων του, η οποία έλαβε θετική εισήγηση από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης,

- ότι τα στοιχεία για τα συγκεκριμένα τμήματα μιλούν από μόνα τους – ενδεικτικά ανάμεσα στα τμήματα αυτά υπάρχει τμήμα με μόλις 2 καθηγητές (εκ των οποίων η μία συνταξιοδοτείται), βάση εισαγωγής 1,7 στα 20, άνω του 90% των νέων φοιτητών με βαθμό εισαγωγής κάτω του 10. Κυρίως όμως: τμήμα με ρυθμό αποφοίτησης 3 φοιτητές στους 100 κατ΄ έτος! Κάποιες από αυτές τις δομές χωρίς βιβλιοθήκη, εστιατόριο, εστία.

Πρότεινα στους εκπροσώπους της περιοχής να επενδύσουμε από κοινού στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση που τόσο έχει ανάγκη ο τόπος μας – να δημιουργηθεί στην περιοχή ένα πρότυπο εκπαιδευτικό κέντρο επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με έμφαση στην πρωτογενή παραγωγή και τη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων. Ένα πρότυπο κέντρο το οποίο θα περιλαμβάνει Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης επιπέδου 3, Επαγγελματικό Λύκειο με κατεύθυνση γεωπονίας επιπέδου 4 και Δημόσιο Θεματικό ΙΕΚ στη Γεωπονία επιπέδου 5. Πάντα ανοιχτή στο διάλογο, θα αναμένω τις σκέψεις τους".

Σχόλια (6)

 
Αρθούρος
24 Μάιος 2021 15:11

Οικονόμου περί ΙΕΚ, ΤΕΙ, ΑΕΙ@. Δεν καταλαβαίνω την παρέμβασή σας. Δεν αμφισβήτησα τη σημασία, τη διαφορά και την αποτελεσματικότητα των ΔΙΕΚ. Να προσθέσω κι από προσωπική μου εμπειρία άλλη μία: Ότι ένα αυξανόμενο ποσοστό των πτυχιούχων είτε ΑΤΕΙ είτε ακόμα και ΑΕΙ επιστρέφουν σε τμήματα ΔΙΕΚ της αρεσκείας τους και αποχτούν είτε βεβαίωση επαγγελματικής κατάρτισης, είτε το δίπλωμα που αναφέρετε.
Όμως είναι δυνατό αυτό να μην το γνωρίζουν οι τοπικοί φορείς; Εκείνοι έχουν βρεί τα οικόπεδα μαζί με τη Μητρόπολη Ηλείας, τα έχουν δεσμεύσει και χρηματοδοτούν τη λειτουργία των κτιρίων που στεγάζουν τα τμήματα μαζί με τον ΟΕΕΚ εδώ και αρκετά χρόνια. Λέτε οι δύο γιατροί που είναι δήμαρχοι σε Πύργο και Αμαλιάδα να μην τα γνωρίζουν αυτά; Ξεχάσατε όμως ότι τα περισσότερα τμήματα ΔΙΕΚ είναι μεταβατικά και η λειτουργία τους αξιολογείται κάθε χρόνο, οπότε μπορεί του χρόνου να μην υπάρχουν στα μέρη που λέει η κα υπουργός.
Να υποθέσω ότι η πρόταση της κας υπουργού συνοψίζεται στη μεταβολή του καθεστώτος λειτουργίας των ήδη υπαρχόντων τμημάτων από μεταβατικά σε μόνιμα; Γιά πρότυπα μη συζητούμε καλύτερα. Αυτά είναι μεγάλα λόγια.
Το θέμα όμως δεν είναι εκεί. Οι τοπικοί φορείς αυτά τα ΈΧΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ. Επομένως, η προσβολή δε συνίσταται μόνο στην αφαίρεση των τμημάτων ΑΕΙ που είχαν εδώ και δύο χρόνια, γιατί μόλις το 2019 έγινε η ανωτατοποίηση, αλλά και στο ότι τους είπε να συζητήσουν και πώς σκέφτονται τη δημιουργία των τμημάτων ΔΙΕΚ που ήδη υπάρχουν!
Εδώ πρέπει να προσθέσουμε ότι η απώλεια της Γεωργικής Σχολής της Πάτρας το 1981 που ανέφερα πιό πριν, ήταν σημαντικό γεγονός γιά την περιοχή επειδή προσπαθούσε να λειτουργήσει στο πρότυπο των ομώνυμων Αμερικάνικων Σχολών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Από το 1981 και μετά, οι γεωργικές, γεωπονικές σπουδές στην περιοχή υποβιβάστηκαν χάρη στην αδιαφορία, αλλά κυρίως ανορθολογική επιλογή του Πανεπιστημίου Πατρών να προτάξει τη λειτουργία Πολυτεχνικής κι όχι Γεωπονικής Σχολής στο ίδρυμα. Η κοινωνική νομοτέλεια που μετέτρεπε το νέο αγρότη σε βιομηχανικό εργάτη συνέβηκε ταχύτατα, βίαια και αμετάκλητα στην περιοχή, με αποτέλεσμα όταν σε λίγα χρόνια συνέβηκε η αποβιομηχάνιση να μην ξαναρχίσει η λειτουργία της Σχολής. Και ολοκληρώνω: Αν αυτό δεν επιτεύχθηκε στην Πάτρα όπου υπήρχαν κι εγκαταστάσεις και καθηγητές, πώς θα γίνει σε δύο μικρότερες πόλεις: το Αίγιο(Σχολή Οίνου και Αμπέλου με βάση τον πρύτανη) και την Αμαλιάδα, όταν υπάρχει εκφρασμένη βούληση όλων των καθηγητών του Πανεπιστημίου Πατρών να μη λειτουργεί κανένα τμήμα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας(με την οποία φυσικά είμαι κάθετα αντίθετος);

 
Πάλι (, εσκεμμένα) το ίδιο λάθος....
24 Μάιος 2021 14:44

@οικονομου περι ΙΕΚ ΑΕΙ ΤΕΙ. Τα ΤΕΙ ήταν ΑΕΙ. Πόσες φορές έχει γραφεί! Έλεος με αυτήν την λανθασμένη εμμονή. Όσο για την εξειδίκευση των ΤΕΙ, συνδύαζαν θεωρητικές ακαδημαϊκές γνώσεις στο πεδίο της εφαρμογής. Μετεξελίχθηκαν ιδιαίτερα τα τελευταία 20 χρόνια ισάξια με πολλά Πανεπιστήμια.

 
οικονομου περι ΙΕΚ ΑΕΙ ΤΕΙ
24 Μάιος 2021 12:03

Αρθούρος@ Οι σχολές ΙΕΚ δεν έχουν επαγγελματικά ή ακαδημαικά δικαιώματα. Σου υπενθυμίζω ότι στο ΙΕΚ λαμβάνεις θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις συγκεκριμένων επαγγελμάτων. Τα ΑΕΙ είναι σχολές καθ εξιν θεωρητικών γνώσεων, δεν σε εξειδικευουν και τα ΤΕΙ ειδικότερα έχασαν τον αρχικό του προσανατολισμό που ήταν η εξειδίκευση. Πλέον στείρα γνώση θεωρίας δεν προετοιμάζει τον σπουδαστή να έχει ολοκληρωμένη γνώση της ειδικότητας του.
Για αυτό με την λήψη του πτυχίου χρειάζονται ακόμα 5-6 χρόνια προυπηρεσία για τα βασικά του επαγγέλματος.
τα ΙΕΚ σε εξειδικεύουν 3,5 χρόνια περίπου αυστηρά σε όλες τις πτυχες συγκεκριμένου επαγγέλματος. Το αυτό αποδυκνείεται απο την πιστοποίηση η οποία σε μεγάλο βαθμό δίδεται σε ύλη μη διδαχθείσα στα 2,5 χρόνια.
Οποιος περνάει την πιστοποίηση ειναι by far πιο μπροστά απο τον απόφοιτο πανεπιστημίου με θεωρωτικές γνώσεις (λογιστικά)

 
Αρθούρος
24 Μάιος 2021 08:57

Τα τμήματα ΔΙΕΚ που προτείνουν η υπουργός, ο υφυπουργός κι ο πρύτανης υπάρχουν σε Πύργο και Αμαλιάδα και λειτουργούν από το 2013. Στον Πύργο και στην Αμαλιάδα λειτουργούν τμήματα Τεχνικών Τουρισμού και Μονάδων Φιλοξενίας. Επίσης στην Αμαλιάδα λειτουργεί τμήμα Τεχνικών Θερμοκηπίου. Τέλος στην Πάτρα λειτουργούσε Γεωργική Σχολή από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι το 1981 οπότε κι έκλεισε λόγω έλλειψης νέων που εγκατέλειπαν την ύπαιθρο γιά να γίνουν βιομηχανικοί εργάτες. Αν η Πάτρα δεν κατάφερε να κρατήσει μία τέτοια σχολή μεταλυκειακού επιπέδου, το κτίριο της οποίας σήμερα έχει εγκαταλειφθεί στη δράση του χρόνου, πώς αυτή θα μπορέσει να λειτουργήσει στο Αίγιο και την Αμαλιάδα;
Η κα υπουργός στην ουσία προσέβαλε τους φορείς της Ηλείας γιατί τους υποσχέθηκε δομές οι οποίες ήδη υπάρχουν κι αυτό όφειλε να το γνωρίζει.

 
Pa.
24 Μάιος 2021 01:13

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΟΛΗ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ. ΦΤΩΧΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ, ΕΣΤΙΕΣ, ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ. ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ. ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗ ΟΠΤΙΚΗ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΚΥΡΙΟΙ ΑΙΡΕΤΟΙ. ΒΛΕΠΑΤΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΥΡΩ ΤΟΥΣ.

 
ΜΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
23 Μάιος 2021 12:10

κατηγορηματικά ΟΧΙ..θα καταστραφούνε παιδιά. ως γνωστόν τα επαγγελματικά δικαιώματα δίνονται μονο απο τα πανεπιστημια και τα ΤΕΙ.
ΙΕΚ επιστημονικων ειδικοτήτων ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΆ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 6 ΠΟΤΕ...ας λέει η Κα κεραμέως για αναβαθμιση. Ετσι όπως την εννοεί κάνω επεξήγηση το καλύτερο σεναριο
2,5 χρόνια ΙΕΚ +1 ετος πιστοποίηση= διπλωμα + 2 χρονια καταταχτηριες +5 χρονια πανεπιστήμιο + 5 χρονια ΕΙΣΦΟΡΕΣ ή προυπηρεσία λογω συνεχνιών = 16 χρόνια να φτάσεις μέσω ΙΕΚ επίπεδο 6 αν εισαι επιμελεστατος

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.